Hmm okquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:43 schreef Netsplitter het volgende:
Nee, je moet je sata drivers mee installeren door op F6 te rammen tijdens de initiele setup.
klopt, maar SATA wordt als SCSI gezien in dit gevalquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:02 schreef MuRKie het volgende:
F6 rammen is niet de oplossing, dat is namelijk alleen voor SCSI/RAID drivers..
Das een heel ander probleem: een defect moederbord.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:51 schreef MdMa98 het volgende:
zo heb ik ook een probleem maar dan met:
pentium 3 450mhz
5 verschillende hdd`s variërend van 500mb tot 80gb.
Geen één hdd word herkend in de bios
Moederbord is denk ik van asus.
Dus kan ik nog geeneens opstarten met herkende hdd en zo ook geen os installeren.
Ook voor SATA-driversquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:02 schreef MuRKie het volgende:
F6 rammen is niet de oplossing, dat is namelijk alleen voor SCSI/RAID drivers..
Ja ik ging al Nlite gebruiken maar ik kan alleen niet de juiste drivers vinden dia de Dell site. De informatie die bij de drivers staat stelt namelijk niks voor een maakt dus niet duidelijk wat voor een driver het is..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:07 schreef Its_Muppet het volgende:
idd ofwel RAID, ofwel SATA drivers en als er geen Floppy disk drive is (ofwel vast ofwel via USB) dan zal je die drivers moeten slipstreamen.
TIP: Nlite
[..]
klopt, maar SATA wordt als SCSI gezien in dit geval
Weet eigenlijk niet waarom ik geen verse install van Vista doe.. Ik heb geen zin om weer zo'n gare recovery install van Dell uit te voeren met alle rotzooi die daarin staat en ik heb geen install dvd van Vista bij de hand..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:10 schreef Cothen het volgende:
[..]
Das een heel ander probleem: een defect moederbord.
Het probleem van TS komt door het ontbreken van de SATA-drivers in Windows XP.
@TS: Waarom doe je geen verse install van Vista?
Hmm, dan kent Windows XP de drivers dus niet..quote:
Er moet minimaal een .ini en een .cat staan qua files op de flop.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:18 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Ja ik ging al Nlite gebruiken maar ik kan alleen niet de juiste drivers vinden dia de Dell site. De informatie die bij de drivers staat stelt namelijk niks voor een maakt dus niet duidelijk wat voor een driver het is..
[..]
Weet eigenlijk niet waarom ik geen verse install van Vista doe.. Ik heb geen zin om weer zo'n gare recovery install van Dell uit te voeren met alle rotzooi die daarin staat en ik heb geen install dvd van Vista bij de hand..
[..]
Hmm, dan kent Windows XP de drivers dus niet..
Welke flop?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er moet minimaal een .ini en een .cat staan qua files op de flop.
Dan hang je er tijdelijk even een diskettestation aan? Anders kan het niet, die drivers kunnen alleen via floppy geladen worden bij de setup van XPquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:46 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Welke flop?
Dell XPS M1330 heeft geen diskette station hè..
En daarbij weet ik ook niet welke driver ik moet hebben van de Dell website..
Dus ik trek wel even Vista van mijn server af met 187kb/s
Of slipstreamen.. Om een diskettestation aan te schaffen om even een installatie uit te voeren vind ik een beetje overdreven.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:48 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dan hang je er tijdelijk even een diskettestation aan? Anders kan het niet, die drivers kunnen alleen via floppy geladen worden bij de setup van XP
Van de site van je moederbord, en daar de SATA- of IDE-drivers.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:53 schreef mrkecil het volgende:
hallo leute, ik stuit ook op hetzelfde probleem.
Ik heb wel een diskettestation. Maar geen floppyWaar kan ik die drivers vandaan halen.
Nee, dat kan niet bij XP. Alleen bij Vista.quote:Je kan trouwens ook gewoon een usb-stick gebruiken.
Als je per sé Vista zou willen en een sticker op je kast hebt met een nummertje voor Vista, zou dat geen probleem moeten zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:18 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Weet eigenlijk niet waarom ik geen verse install van Vista doe.. Ik heb geen zin om weer zo'n gare recovery install van Dell uit te voeren met alle rotzooi die daarin staat en ik heb geen install dvd van Vista bij de hand..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |