abonnement Unibet Coolblue
pi_64697260
Ik heb al een aantal keren gemerkt dat ik op ebay.nl andere (vooral vaak minder) resultaten heb met zoeken dan wanneer ik ebay.co.uk gebruik, zelfs al stel ik 'm in op 'wereldwijd' zoeken..
Werken die sites met verschillende databasen of is er een manier waarop ik gewoon echt over de hele wereld kan zoeken zonder zoekresultaten te missen?
pi_64697477
Komt omdat sommige verkopers niet naar Nederland versturen maar wel naar de uk.
<>
pi_64697546
quote:
Op maandag 5 januari 2009 18:53 schreef Swindler het volgende:
Komt omdat sommige verkopers niet naar Nederland versturen maar wel naar de uk.

maar verklaart wel een hoop..
pi_64697612
Ebay is zoiezo niet meer leuk , sinds de knoppen : aanbiedingen die nu aflopen en sla uw slag in de laatste minuut niet meer werken.
<>
pi_64707375
quote:
Op maandag 5 januari 2009 18:53 schreef Swindler het volgende:
Komt omdat sommige verkopers niet naar Nederland versturen maar wel naar de uk.
Moet niet uitmaken, hij stelt hem in op wereldwijd.
  maandag 5 januari 2009 @ 22:00:42 #6
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_64707460
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:59 schreef captainkid het volgende:

[..]

Moet niet uitmaken, hij stelt hem in op wereldwijd.
Maakt wel uit. Wereldwijd op ebay.nl zoeken betekent: wereldwijd zoeken naar verkopers die naar Nederland sturen.
Confidence through competence
pi_64708907
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:00 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Maakt wel uit. Wereldwijd op ebay.nl zoeken betekent: wereldwijd zoeken naar verkopers die naar Nederland sturen.
precies
<>
pi_64709559
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:00 schreef Stereotomy het volgende:
Maakt wel uit. Wereldwijd op ebay.nl zoeken betekent: wereldwijd zoeken naar verkopers die naar Nederland sturen.
Dan nog zal je zien dat ebay.co.uk met "wereldwijd" hele andere resultaten geeft dan ebay.nl met "wereldwijd".

@TS: Je moet een beetje kijken waar je je ding vandaan wil hebben. Als je iets uit de UK/singapore/Hong Kong wil hebben moet je op ebay.co.uk zijn, voor Amerikaanse meuk op Ebay.com, Nederlands spul op ebay.nl en voor onze oosterburen op ebay.de
So we just called him Fred too
  maandag 5 januari 2009 @ 22:43:36 #9
3767 Herald
Come get some
pi_64709689
viel mij ook al op. Handige van zoeken via ebay.nl is dat de prijzen dan meteen worden omgerekend naar euro's.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_64709695
Je moet gewoon sowieso op .nl zijn want die verstuurt naar Nederland.
  maandag 5 januari 2009 @ 22:46:21 #11
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_64709814
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:41 schreef Cothen het volgende:

[..]

Dan nog zal je zien dat ebay.co.uk met "wereldwijd" hele andere resultaten geeft dan ebay.nl met "wereldwijd".
Ja, duh, want ebay.co.uk 'wereldwijd' betekent: wereldwijd zoeken op verkopers die naar de UK verschepen.
quote:
@TS: Je moet een beetje kijken waar je je ding vandaan wil hebben. Als je iets uit de UK/singapore/Hong Kong wil hebben moet je op ebay.co.uk zijn, voor Amerikaanse meuk op Ebay.com, Nederlands spul op ebay.nl en voor onze oosterburen op ebay.de
Onzin.

Als je iets uit de UK wil hebben, en de Britse verkoper heeft aangegeven 'ships to Europe / The Netherlands' in zijn verkoopopties, dan krijg jij gewoon zijn listing te zien op ebay.nl.

Wat je op ebay.nl standaard niet te zien krijgt, zijn de listings op ebay.co.uk waarbij de verkoper duidelijk heeft aangegeven niet naar Europe / The Netherlands te willen verschepen, maar UK only, bijvoorbeeld.

Soms helpt het als je dan een berichtje gaat sturen waarin je expliciet vraagt of de verkoper echt echt echt niet naar Nederland wil sturen. Soms wil hij dat dan wel, waardoor je waarschijnlijk een betere prijs krijgt, omdat je alleen maar tegen Britse bieders aan het opbieden bent, ipv heel Europa.
Confidence through competence
pi_64709842
Precies, snuggere Harry.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')