abonnement bol.com Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 december 1999 @ 13:15:00 #1
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_231215
Wat ik buitengewoon opmerkelijk vind is dat Willem aan alle kanten veroordeeld wordt op zijn 'geroddel'. Hij spreekt met anderen zijn niet altijd positieve mening over derden - maar hij geeft deze mening wellicht in iets mildere vorm ook aan deze derden. Dit is volledig menselijk. En daarnaast heeft-ie ook nog situatie factoren die hierbij een rol spelen. Hebben jullie ooit zolang in zo'n huis gezeten en weten jullie hoe jullie dan reageren? Ik weet wel dat een zeer groot deel van het FF nu wel reageert. Door ZELF te roddelen over Willem. Dat vind ik hypocriet. Want ik durf te wedden dat het merendeel van de roddelaars hun ongezoute mening niet op EXACT op die manier zouden verwoorden als jullie in een NORMAAL tweegesprek met Willem aan tafel zouden zitten. Met name de mensen die zich nu al zitten te verheugen op het leed van Willem. Besef je wel wat je zegt? Dat je hoopt dat iemand die je niet kent pijn krijgt. Omdat-ie niet anders is dan jezelf. WALGELIJK! Denk na voordat je zoiets zegt en besef dat je wel gemanipuleerd wordt door de media.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_231216

Hoi Doccie! Wij wensen Willem niets kwaads toe, laat geluk & voorspoed hem ten deel vallen en van ons part ook die jackpot, het zij hem gegund! Maar wat dat roddelen betreft, daar willen we wel iets over kwijt. Het gaat niet om het roddelen an sich (dat doen we allemaal, dat is het bestaansrecht van dit forum), het gaat om de onhandigheid waarmee Willem het aanpakt.

Ook in het normale leven (zonder 24 camera's) probeer je het roddelen in banen te leiden: wat je tegen Pietje hebt gezegd over Jantje, moet je later niet omdraaien en tegen Jantje zeggen, over Pietje dus. De kans is groot dat Jantje & Pietje dat op een dag ontdekken, en dat zou jammer zijn. Doseren, Doc, daar gaat het om! Bij voorkeur kies je er één vertrouweling uit, en in zijn aanwezigheid laat je de roddels de vrije loop. De vertrouweling voelt zich vereerd (goh, dat hij mij zo vertrouwt!) en houdt - als alles volgens plan verloopt - zijn mond tegen de anderen.

Willem doseert niet, die bombardeert elke toevallige gesprekspartner tot vertrouweling en maakt vervolgens willekeurig welke medebewoner af. Zonder beleid. Voor de camera's. Wij zien dat. Wij denken: tjonge-jonge, wat een domme man is dat! Ons advies aan Willem zou luiden: "Keep it cool, keep it sharp."

Een schizofreen is nooit alleen
pi_231217
Helemaal mee eens. Willem doet wat zo'n beetje elke persoon volgens mij doet. Van mij heeft Willem ook alle vrijheid om over Bart te 'roddelen'. Met dat jochie is de laatste tijd niet meer zinnig te praten. Hij vind de andere bewoners te oud en mist Sabine? Laat hem dan gewoon zijn koffer pakken en wegwezen. Opgeruimt staat netjes. Wat Veronica dan met die lege plaats doet moeten ze maar even uitzoeken. Al gooien ze er een nieuwe in, maakt mij niet uit, erger dan die Bart kan toch niet.
Ik geef willem dan ook al het recht om te zeggen wat ie wil.
-------
You can check out any time you like, but never leave Big Brother

pi_231218
i/s/clown.gif
He mensen, Willem is gewoon een roddeltante. En als hij zo netjes is als hij zich voordoet,
dan zou hij gewoon zijn mond over de anderen houden.
Neem een voorbeeld aan Bart, is lekker eigenwijs en roddelt gewoon niet.
Ik ga voor Bart.
Wie gelijk heeft, hoeft dat nog niet te krijgen, en wie gelijk krijgt, hoeft dat nog niet te hebben.
  dinsdag 14 december 1999 @ 14:17:00 #5
1953 zonnedauw
morgenstond van zonnedauw
pi_231219
Wat Willem doet is inderdaad heel menselijk en zie je de andere bewoners ook doen. Op een zeker moment is de stemming jegens Willem omgeslagen zeker op dit forum, misschien weet een van de oudere posters () wel wanneer, maar het komt denk ik door ons eveneens menselijk rechtvaardigheidsgevoel. Het lijkt erop dat willem het bewust doet om zijn eigen positie te verstevigen en andere tegen elkaar uit te spelen, om zo zijn kans op de hoofdprijs te vergroten (in zijn belevingswereld althans). Dat is op een bepaald moment begonnen en nu wordt alles wat hij zegt dubbel beoordeelt en vaak in zijn nadeel uitgelegd, ik denk enigzins overtrokken, maar zo gaat dat, daar heeft hij zelf ook wel schuld aan denk ik. Hij wordt door de BB-situatie onder een microscoop gelegd. Ik denk dat een heleboel mensen (misschien wij allemaal wel eens in het leven) zich gedragen als Willem, maar ja daar staan geen camera's op.
In de uitzending van gister had Willem m.i een goede bemiddelende rol tussen B en R in de onzinnige Frank S. discussie, maar dat wordt dan niet meer gezien, op zich wel jammer....
gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
pi_231220
quote:
op 12-14-1999 om 01:15 PM schreef Doc het volgende:
..... Hebben jullie ooit zolang in zo'n huis gezeten en weten jullie hoe jullie dan reageren? ....

Precies, eruit dus maar met Willem !!!!

O ja, Mag ik je er nog even op wijzen dat Bart en Ruud zich in het geheel niet schuldig maken aan roddel en achterklap? Ook 'harde kern', niet waar?

  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 december 1999 @ 15:04:00 #7
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_231221
Avia en Swiebertje, wat is jullie excuus om zo negatief te roddelen over W? Zoals ik al schreef heb ik een sterk vermoeden dat jullie in een normaal tweegesprek jullie niet zo negatief over een ander zouden uiten.

W heeft tenminste als reden: hij stoort zich aan de anderen of wil zijn positie versterken. Menselijke redenen, en meer gelegitimeerd dan het anoniem gekanker op een forum, met als doel iemand neer te halen die net zo doet als jullie doen op het forum.

Wat betreft het eerlijkheids gevoel. Bijna alles wat W roddelt zegt hij later ook tegen de persoon zelf. En is zodoende ook eerlijk.

En dat W op een naïeve (lees: onnozele) manier roddelt vind ik ook geen reden om zo veel haatdragende reactie te krijgen (en nogmaals: veel Fokkers maken zich zelf compleet schuldig aan het W-gedrag (met meer dan 2000 'vertrouwelingen').

Dus voor degene die zo haatdragend zijn: kijk eerst eens naar je eigen geroddel hier op het FF!

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_231222
quote:
op 12-14-1999 om 03:04 PM schreef Doc het volgende:
Avia en Swiebertje, wat is jullie excuus om zo negatief te roddelen over W?

Heb je een excuus nodig dan? Wat is die van jouw om je in de discussie te mengen?

quote:
Zoals ik al schreef heb ik een sterk vermoeden dat jullie in een normaal tweegesprek jullie niet zo negatief over een ander zouden uiten.

Dan moet ik je helaas teleurstellen. In mijn directe omgeving ben ik dezelfde mening toegedaan. Het zit nu eenmaal in mijn karakter om mijn mening niet onder stoelen of banken te steken. Helaas voor Willem is mijn mening over hem niet zo positief. Moet trouwens zeggen, dat dit al sinds week 4 is (ver voor ik FF heb ontdekt ).

quote:
W heeft tenminste als reden: hij stoort zich aan de anderen of wil zijn positie versterken.

Goede reden voor roddel en achterklap? dacht het niet!

[/quote]Menselijke redenen, en meer gelegitimeerd dan het anoniem gekanker op een forum, met als doel iemand neer te halen die net zo doet als jullie doen op het forum.[/quote]
Optekenen wat je waarneemt lijkt me geen gekanker. Van geroddel wil ik ook niet spreken, er wordt nl. van mijn kant geen woord verzonnen. Dat ik vind dat hij weg mag, vindt ik geen neerhalen, maar ik begrijp dat hierover de meningen zullen verschillen.

quote:
Wat betreft het eerlijkheids gevoel. Bijna alles wat W roddelt zegt hij later ook tegen de persoon zelf. En is zodoende ook eerlijk.

Ik denk dat jezelf door een iets te gekleurde bril kijkt. Doogaans praat Willem mee met de persoon in kwestie, om deze vervolgens geheel af te branden bij m.n. Karin

quote:
...Dus voor degene die zo haatdragend zijn: kijk eerst eens naar je eigen geroddel hier op het FF!

Wil niet in herhaling vallen. O ja toch wel:

WILLEM ERUIT!!!!!!!!!

  dinsdag 14 december 1999 @ 16:56:00 #9
2001 HighIQ
Leef! Het leven is kort.
pi_231223
Willem is gewoon aan het werk om de 250k te verdienen, en het lukt geloof ik niet zo.

Mijn mening : Stem Willem er uit!

Lezen is denken met andermans hoofd!
  dinsdag 14 december 1999 @ 17:36:00 #10
1815 Katjoeng
Sateh Gambing Forever
pi_231224
quote:
op 12-14-1999 om 03:04 PM schreef Doc het volgende:

En dat W op een naïeve (lees: onnozele) manier roddelt vind ik ook geen reden om zo veel haatdragende reactie te krijgen (en nogmaals: veel Fokkers maken zich zelf compleet schuldig aan het W-gedrag (met meer dan 2000 'vertrouwelingen').

Dus voor degene die zo haatdragend zijn: kijk eerst eens naar je eigen geroddel hier op het FF!


Dokkie, dokkie, dokkie, wat reageer je toch opgeFOKkie. Niet doeeeen! Wij weten heus wel dat Willem er niets aan kan doen dat het zo'n oude roddeltante is. Ik wil Willem heus wel face to face vertellen dat het een v.... v.... intrigant is, dan moeten we alleen ff wachten totdat hij volgende week uit huis geno... oh sorry gestemd wordt. En wat Willem nu zelf over zich heen roept dat heeft ie toch aan zichzelf en aan VOO te danken? De waarheid en de tol van de roem is soms hard.

met een glaasje tjendol erbij...

pi_231225
quote:
[b]
O ja, Mag ik je er nog even op wijzen dat Bart en Ruud zich in het geheel niet schuldig maken aan roddel en achterklap? Ook 'harde kern', niet waar?

Dat wordt weliswaar niet op tv getoond, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt! Veronica beschermt Bart en laat hem vooral van zijn goede kant zien. Waarom? Omdat ze Bart willen laten winnen. Willem daarentegen mag snel vertrekken en daarom zenden al zijn 'slechte' momenten consequent uit. En bijna iedereen die daarin trapt.
Bart is echt niet opeens veranderd in een engeltje en Willem in de boze wolf, we worden gewoon gemanipuleerd door de keuze van beelden die worden uitgezonden.

godverdikkie, zeg!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 december 1999 @ 18:00:00 #12
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_231226
Ik klink welliswaar opgefokt, maar het valt (nu weer) mee. Het kan me namelijk werkelijk geen ene ruk schelen wie er wel of niet uitgaat. En als iemand ongenuanceerd wil schelden doet-ie dat ook maar. W zegt net zoals Swiebertje tegen anderen wat hij van bepaalde personen vindt. En ik wil heus wel geloven dat je ook tegen een ander ook wel verteld wat je van hem of haar vindt, maar dat doet W ook. Echter dat je in een gewoon tweegesprek tot ongenuanceerd schelden en overgaat geloof ik niet (althans dat hoop ik maar voor je omgeving). Ik vind het dan ook hypocriet om over W te kankeren (of te zeggen wat je van hem vind/ziet, alsof dat zo'n verschil is in de meeste gevallen), omdat-ie niet veel anders doet dan veel mensen die juist op 'm kankeren.

Ik wens gewoon iedereen het beste toe. Ik vind het een kwalijke eigenschap om iemand ellende toe te wensen omdat je hem of haar niet begrijpt, of het niet helemaal met iemand eens kan zijn.

Happy happy joy joy!

[Dit bericht is gewijzigd door Doc (Datum 14 December 1999).]

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  dinsdag 14 december 1999 @ 18:18:00 #13
1749 drummergirl
nee, ik speel niet in een band
pi_231227
Ik ben het ermee eens dat op iemand schelden niet van niveau getuigt maar je moet wel je (ongezouten) mening kunnen uiten. Of degene die dat doet dan ook het type is dat het ook direct tegen de persoon in kwestie zou melden, kunnen wij niet weten.Maar laten we ook dat niet veroordelen, anders doe je zelf net zo hard mee. (nog ff en ze noemen me Bianca.....hellup!)

Wat je echter m.i. niet over W. kunt zeggen is dat hij naïef of onnozel roddelt. Op mij komt het juist uiterst berekend over. Hij roddelt met het doel om kampen te creëren, terwijl hij er zelf voor probeert te zorgen dat alle kampen in ieder geval pro-Willem zijn. Dat dat aardig lukt blijkt uit het feit dat hij nauwelijks genomineerd wordt, alleen B. heeft hem door.)>

live life in beats per minute
  dinsdag 14 december 1999 @ 21:37:00 #14
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_231228
Er wordt hier op het forum vaak gezegd dat Willem roddelt omdat hij niet tegen de persoon zelf de letterlijke tekst herhaalt die hij tegen de anderen heeft gebruikt. Ik denk dat Willem zijn woorden "verzacht" als hij rechtstreeks de persoon aanspreekt, hij vertelt namelijk wel ongeveer hetzelfde alleen in andere bewoordingen. Dit heeft volgens mij niks met roddelen te maken maar met gesprekstechnieken. Iemand hard en rechtuit vertellen wat je van hem vindt getuigt niet alleen van weinig fatsoen, het komt ook niet over omdat de meeste mensen al vrij snel als een soort verdedigingsmechanisme zich daarvoor afsluiten en het verhaal dus ook niet oppikken. Net zoals je bij het geven van kritiek of feedback niet alleen negatieve maar ook positieve dingen moet noemen, geeft Willem zijn mening op die manier als hij de persoon in kwestie rechtstreeks aanspreekt. Dat hij dat niet doet als hij er met een ander over praat is omdat dat dan niet nodig is.

------------------
Húúúú, ik zie door de (kerst)bomen het enge bos niet meer!

[Dit bericht is gewijzigd door Bor (Datum 14 December 1999).]

Terug uit het enge bos
  dinsdag 14 december 1999 @ 21:48:00 #15
959 opa
De man met de witte shawl
pi_231229
Wat mij nu al tijden opvalt is, dat de posters -als ze het over personen hebben- eerst negatieve c.q. positieve karaktereigenschappen toekennen aan die personen om ze daarna af te branden resp. op te hemelen.

Er zijn nauwelijks posters die een redenering vanuit zichzelf hebben.

Het nomineren vanuit de populatie Fok!kers wordt toch vaak wel op een manier gedaan van:
klootzak je moet weg
willem deugt niet
Karin is een oud wijf
Ruud lult altijd over zijn lul
etc.

Kan het ook nog anders ?

Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
  dinsdag 14 december 1999 @ 22:22:00 #16
2180 Avia
FOK-Member
pi_231230
Lieve Doccie,
Jammer dat je niet begrijpt wat geroddel is,
even uitleggen:
volgens Wolters Woordenboek Nederlands is dat
lasterpraat of kwaadsprekerij.

Naar mijn mening is Willem niet echt eerlijk, hij probeert het vertrouwen van Bart te winnen en zit vervolgens B. gigantisch zwart en/of belachelijk te maken bij R. of K.
En vooral erom lachen.
Dat klopt niet helemaal, niet?

Daarnaast vind ik dat ze van alle vier zowel hun positieve danwel negatieve kanten laten zien.
voorbeeld: Willem als roddeltante, maar ook als vredestichter, zie confrontatie van afgelopen maandag Ruud en Bart.

Iedereen heeft zijn zwakke kanten, maar dat hoeft van mij niet door anderen uitgelicht te worden.
Oja, dit is mijn mening en geen geroddel.

Choose yourself.


Wie gelijk heeft, hoeft dat nog niet te krijgen, en wie gelijk krijgt, hoeft dat nog niet te hebben.
  dinsdag 14 december 1999 @ 22:46:00 #17
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_231231
Ik k on het niet laten en heb roddelen ook even in de Van Dale opgezocht.
roddelen: praten over derden in ongunstige zin; met zeker genoegen wat men aan slechts van iemand meent te weten aan derden vertellen (en overdreven voorstellen).

Vragen zijn dus:
Beleeft Willem genoegen aan het doorvertellen of lucht hij slechts zizjn hart? Meent Willem zijn uitspraken te weten of weet hij ze? Vertelt hij het overdreven of niet?

Terug uit het enge bos
  dinsdag 14 december 1999 @ 23:00:00 #18
2180 Avia
FOK-Member
pi_231232
Lief Borretje,

Je hart luchten kan ook anders, daar hoef je naar mijn mening geen anderen mee zwart te maken. Volgens mij zit dit gewoon in Willem, zijn ware aard komt er nu uit.
Hij heeft zich naar eigen zeggen nu pas verbaal 'ontwikkeld' in het BB-huis.
We weten inmiddels hoe...

( Swiebertje: your my man;-))

Wie gelijk heeft, hoeft dat nog niet te krijgen, en wie gelijk krijgt, hoeft dat nog niet te hebben.
  dinsdag 14 december 1999 @ 23:09:00 #19
1953 zonnedauw
morgenstond van zonnedauw
pi_231233
Doordevil haalde in zijn column iets aan wat mij ook is opgevallen. Zowel W als K roddelen, maar het lijkt wel of W er extra dubbel genoegen in ondervind, wellicht is dat wat zovelen tegenstaat op dit forum
gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
  dinsdag 14 december 1999 @ 23:13:00 #20
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_231234
Ook ik hou ook niet van anderen zwart maken, ik denk zelfs dat bijna niemand daarvan houdt. Ik kan of wil dan ook niet geloven dat moedwillig anderen zwart maken Willems aard is zoals jij min of meer zegt.
Je moet niet vergeten dat zij met slechts vier personen in dat huis opgesloten en afgesloten zitten. Alle irritaties die je niet in jezelf, alleen dus, kunt oplossen zal je moeten uiten (tegen iemand). Ik denk dat dat is wat Willem doet, uiten wat hij niet in z'n eentje van zich af kan zetten en ik denk dat het ook heel normaal is in die situatie.
Terug uit het enge bos
  dinsdag 14 december 1999 @ 23:35:00 #21
2180 Avia
FOK-Member
pi_231235
Borretje,

Ik ben het niet met je eens.
Tuurlijk vervloekt men wel eens een ander, dat wil ik niet ontkennen.Maar het is de manier waarop Willem dit doet, het is niet eerlijk, Bart kan zich op dat moment niet verdedigen.
En Willem is zich er goed van bewust dat ze op tv zijn, en waarom dan zo openlijk kwaadspreken over een ander?
Is dit Willems manier van de media manipuleren misschien?
Ok, soms is het nodig om je te kunnen uiten, maar doe dat dan alleen tegen degene waar je wat tegen hebt.punt

Wie gelijk heeft, hoeft dat nog niet te krijgen, en wie gelijk krijgt, hoeft dat nog niet te hebben.
  dinsdag 14 december 1999 @ 23:45:00 #22
1815 Katjoeng
Sateh Gambing Forever
pi_231236
Doc en Opaatje lief (nog steeds geen andere plaatje?),
Wat dachten jullie van:
Karin de moederlijke Zeikwijf;
Willem de gemoedelijke Charlatan;
Ruud de oversekste Knuffelbeer en
Bart de opgeFOKte Young One?
En dat allemaal op mijn favoriete volgorde van nominatie. (Bart opgeFOKt omdat hij iedere keer weer door z'n medebewoners beroddelt, genomineerd en op brute wijze gescheiden is van z'n liefhebbende Sbien! Mag ie alsjeblieft?)
met een glaasje tjendol erbij...

  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 december 1999 @ 09:10:00 #23
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_231237
Hi,

Als lasterpraat en kwaadspreken volgens Wolters Noordhoof roddelen is, dan maken de mensen die zo kwaadspreken over W's geroddel zich ook schuldig aan geroddel. Je kan dan zeggen dat je niet roddelt maar je mening uit, maar doet W dat dan niet ook gewoon? Wat is nou het enorme verschil tussen wat W doet in BB en de Fokker in FF?

Als je voor jezelf andere normen hebt dan voor iemand anders vind ik dat hypocriet.

En wat betreft de lol die men heeft aan het kwaadspreken: dat gebeurt hier op het FF ook voldoende.

En wat betreft voorkeuren: mijn favorieten zijn K en B.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_231238
Ik denk dat verdere opmerkingen slechts een herhaling van zetten wordt. Wil alleen nog even toevoegen dat BB juist in combinatie met internet nog een beetje leuk is. Wat is nu leuker dan je visie met anderen te delen en, nog leuker, anderen te overtuigen. Dat gebeurt welliswaar niet altijd even netjes, maar hoort er wel bij. Ik denk dat we de boel goed moet relativeren en blijven beseffen op wat voor forum je je bevindt. We zijn hier niet levensbeschouwelijk bezig. Wil ik afsluiten met een citaat van de officiële BB-site:

quote:
“Nou dan gaan we zo een
happie eten, erna een boekje lezen. Hebben we vanavond een avondje vrij”, stelt Willem, terwijl hij toch weinig aan de opdracht heeft gedaan andaag.

Tja, wat moeten we daar nou op zeggen....

  woensdag 15 december 1999 @ 11:13:00 #25
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_231239
Als ik het me goed kan herrineren is de stemming jegens Willem hier op het forum omgeslagen vlak nadat Sabine eruit gekickt werd.
Twee redenen die me zo voor de geest komen:
1. Toen Sabine er nog in zat was zij degene die de meeste irritaties opwekte, vandaar minder aandacht voor Willem,
2. Vanaf toen liet Willem zijn minder mooie gezicht zien. DE eerste echt foute opmerking meen ik was : Sabine hangt hier een beetje de mooie snee uit. Toen is het roddelen gestart en dat is getuige uitzendingen en stroomverslagen niet meer gestopt.

Bovenstaande even vertaald in het Moors: Vanaf het vertrek van Sabine heeft VOO Willem aangewezen als zwart schaap en heeft de publieke opinie ten gunste van Bart veranderd.

De waarheid zal wel in het midden liggen. Vooralsnog erger ik me dood aan de optredens van het personage Willem zoals dat voor VOO wordt neergezet.

Groetjes, Casey.

Groetjes, Casey

pi_231240
Het punt is niet alleen dat Willem een intrigant is die alleen maar blij is als hijzelf het minste stemmen krijgt bij het nomineren, maar ook dat hij een leugenachtige fantast is (en dat kom je hier op dit Forum toch niet tegen) en dan nog zo naïef dat hij niet doorheeft dat wij als kijkers dat allemaal erg scherp kunnen zien. Typisch Willem is om tegen Ruud te zeggen dat hij (Willem) hem (Ruud) zo leuk vindt omdat hij (Ruud) zo goed kan luisteren, en vervolgens met Karin in gesprek te gaan van: "Ik zeg nou jongen, wanneer luister jij nou eens naar anderen, dat hebt toch niet nodig, ik zeg jij zit daar altijd met je ogen dicht, ik zeg dan is het net of je luistert, maarre, eigenlijk zit je dan gewoon te bedenken wat de volgende anekdote is waar je mee kunt scoren."
Omdat karin dan aanmoedigend reageert, slaat Willem zijn fantasie helemaal op hol: "Ik zeg, Ruud, jongen, dat heb jij helemaal niet nodig om zo te doen, want wij weten ook wel dat wat wij allemaal zeggen niet interessant is, en dat jij het leukste vertelt, niet zoals Bart die zichzelf altijd helemaal vastlult weet je wel, die begint aan iets, ik zeg, en die komt er helemaal nooit meer uit. Maar zo ben jij niet, jij blijft gewoon trouw aan jezelf, ik zeg, ik begrijp jou heel goed. Nou, dat begreep hij wel hoor."
En al die tijd heeft hij niet in de gaten dat wij de oorspronkelijke dialoog ook gezien hebben. Maar wat hij wel bereikt zo is dat Karin en Ruud wel drie keer zich bedenken voor ze hem nomineren. Dus is onze Willem toch een slimme jongen. Hoezee!
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_231241
Willem is zijn" punten" kwijtgeraakt toen hij begon te roddelen en ook hoe hij terug kwam van die psychiater. Zo van " HIJ vind dat ik nu de leider ben" Dat alles bij elkaar en inderdaad gelul achter een ander zijn rug hebben bij mij geleid tot irritatie naar hem toe.
  woensdag 15 december 1999 @ 16:57:00 #28
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_231242
Ik weet zeker dat als Willem weg is iedereen weer roept dat er zo weinig gebeurt.
Willem zorgt tenminste voor een beetje onrust en irritatie, laat hem!

Gooi die nep mister showbizz er maar uit.
Kan ie eindelijk naar zijn nep miss showbizz.

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
pi_231243
quote:
op 12-15-1999 om 11:13 AM schreef Casey het volgende:
<snip>
Bovenstaande even vertaald in het Moors: Vanaf het vertrek van Sabine heeft VOO Willem aangewezen als zwart schaap en heeft de publieke opinie ten gunste van Bart veranderd.

Casey,
ben tot tranen (van 't lachen) geroerd.
Dank, dank !

  woensdag 15 december 1999 @ 17:06:00 #30
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_231244
Sorry, compleet off topic.

Moor, help, wat is er met je uiterlijk gebeurd???? Heeft VOO nou jouw foto ook al gemanipuleerd of gemuteerd?

Terug uit het enge bos
pi_231245
quote:
op 12-15-1999 om 04:47 PM schreef itsme het volgende:
Willem is zijn" punten" kwijtgeraakt toen hij begon te roddelen


Bart zegt tenminste wat hij denkt. Willem moetst en zou percee weten waarom Bart hem zijn enige stem had gegeven afgelopen nominatie. Bart verteld hem dit eerlijk en daar is meneer willem niet van gediend. Hij scheld hem uit voor alles wat niet mooi is! De volgende dag doet hij dit met gedempte toon nog eens over waar Bart niet bij is.
Willem jongen: als je niet tegen iemands mening kan, vraag er dan ook niet naar!! En ga er niet over zitten mokken als een klein kind.

te gek hé!!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 december 1999 @ 17:32:00 #32
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_231246
Tijl, inderdaad. Dát is het irritante aan W. En daar maken de FF-ers zich inderdaad NIET zozeer schuldig aan. Het is het hopeloze ver(d)raaien van zijn huisgenoten. Niet zozeer het roddelen op zich -dat is alleszins menselijk- en komt hier ook volop voor (en dat-ie DAAR op aangevallen wordt is mijns inziens onterecht). Prima uitgelegd. Bedankt!

Nog steeds geen reden om voor al die voorpret van het leedvermaak overigens, maar het blijkt ook uit de geposte teksten hier dat dat wel mee valt

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 15 december 1999 @ 17:39:00 #33
2029 Prole
dicere est facere
pi_231247
Aanvankelijk had ik niet eens zo zeer een mening over Willem... Tot zich het moment aandiende waarop Willem zichzelf als "leider" van de "groep" uitriep. Dat moment kan iedereen hier zich denk ik nog wel herinneren... Van een groep is immers geen sprake. Het behalen van het uiteindelijke doel is een individuële doelstelling en niet een gezamenlijke. Wie zichzelf hierin dus als "leider" betiteld, roept zichzelf op voorhand uit tot winnaar. En dat is een hoogstandje arrogantie ten top! Vanuit die visie denkt Willem waarschijnlijk ook dat hij het zich kan permitteren om te roddelen. De status die hij zichzelf toedicht en het uitblijven van nominaties aan zijn adres, sterken hem in dit gevoel van winnaar zijn(hij moest eens weten). Dat hij zich zo nu en dan op negatieve manier uitspreekt over het winnen van de 250K dient slechts een doel: hij wil graag een bevestiging horen van een ander over zijn eigen gedachten.
De 250K branden Willem nu al te zeer in zijn zak!

Prole

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')