abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 14 december 1999 @ 12:53:00 #1
1829 Jewel
De enige echte!
pi_231183
In reactie op bogus open ik dit topic.
Om persoonlijke redenen vind ik kerst ook nou niet echt geweldig. De originele kerst gedachte daar kan ik dan nog wel wat mee, maar met het kertsfeest zoals het in het westen wordt gevierd heb ik het niet zo op.

Het kan vanalles zijn waardoor je kerst niet leuk vindt. Misschien zit je in je eentje en voel je je eenzaam of je voelt je opgedrongen tot gezelligheid terwijl dat bij jou er chronisch aan ontbreekt met kerst.

Wat het ook is, je kan hier je gal spuwen.
Op die manier hoeft niemand Oliebol's topic met haar mooie kerstwensen te vervuilen.

Hoe dan ook, ik wens iedereen het beste toe, en niet alleen met kerst maar ook het hele jaar door en dat voor de rest van je leven.

Dus medeFokkers, leef je uit!

  dinsdag 14 december 1999 @ 13:41:00 #2
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_231184
quote:
op 12-14-1999 om 12:53 PM schreef Jewel het volgende:
In reactie op bogus open ik dit topic.
Om persoonlijke redenen vind ik kerst ook nou niet echt geweldig. De originele kerst gedachte daar kan ik dan nog wel wat mee, maar met het kertsfeest zoals het in het westen wordt gevierd heb ik het niet zo op.

Het kan vanalles zijn waardoor je kerst niet leuk vindt. Misschien zit je in je eentje en voel je je eenzaam of je voelt je opgedrongen tot gezelligheid terwijl dat bij jou er chronisch aan ontbreekt met kerst.

Wat het ook is, je kan hier je gal spuwen.
Op die manier hoeft niemand Oliebol's topic met haar mooie kerstwensen te vervuilen.

Hoe dan ook, ik wens iedereen het beste toe, en niet alleen met kerst maar ook het hele jaar door en dat voor de rest van je leven.

Dus medeFokkers, leef je uit!


Goed initiatief Maar we hoeven natuurlijk niet voor elk weerwoordje een aparte topic te openen. Vervuilde ik Oliebol's topic? Hoe het ook zij..

Ik moet mij nog op een kerst relaas beraden, mocht die er komen. Iemand anders met een voorzet?

bogus.


Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_231185
Even reageren voordat dingen uit het verband worden getrokken of verkeerd worden ingevuld zoals wel vaker gebeurd . Bogus nee hoor die Topic vervuilde je niet, dat komt dus niet van mij dat even voor de duidelijkheid.
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_231186
quote:
op 12-14-1999 om 01:41 PM schreef bogus het volgende:
Maar we hoeven natuurlijk niet voor elk weerwoordje een aparte topic te openen. Vervuilde ik Oliebol's topic? Hoe het ook zij..


bogus.



Klopt. Ik las net in mijn favoriete kerstwenstopic, not, de reactie van de two sisters en vond deze geweldig. Genunaceerd, oprecht, eerlijk zonder iemand te willen kwetsen en toch een heel andere mening dan het merendeel (?) hier bij Fok over kerst.
Was absoluut geen vervuling, wat dat dan ook mag zijn, is ook subjectief, maar goed topics openen moet ook kunnen. Ik werk dan ook niet bij de topic police.

Well that's it (ik zou nu wel een smiley willen plaatsen met een laven hoofd en een bewegend handje dat wuift)
Doei

fake a dream
  dinsdag 14 december 1999 @ 13:50:00 #5
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_231187
quote:
op 12-14-1999 om 01:47 PM schreef oliebol2000 het volgende:
Even reageren voordat dingen uit het verband worden getrokken of verkeerd worden ingevuld zoals wel vaker gebeurd . Bogus nee hoor die Topic vervuilde je niet, dat komt dus niet van mij dat even voor de duidelijkheid.

Nee dat was ook niet wat ik verwacht had Oliebol

Een gemeend prettig kerstfeest gewenst aan Oliebol

Is er trouwens na 1 januari nog wel wat van die Oliebol over??

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  dinsdag 14 december 1999 @ 13:54:00 #6
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_231188
quote:
op 12-14-1999 om 01:49 PM schreef Kimmie het volgende:
Klopt. Ik las net in mijn favoriete kerstwenstopic, not, de reactie van de two sisters en vond deze geweldig. Genunaceerd, oprecht, eerlijk zonder iemand te willen kwetsen en toch een heel andere mening dan het merendeel (?) hier bij Fok over kerst.
Was absoluut geen vervuling, wat dat dan ook mag zijn, is ook subjectief, maar goed topics openen moet ook kunnen. Ik werk dan ook niet bij de topic police.

Well that's it (ik zou nu wel een smiley willen plaatsen met een laven hoofd en een bewegend handje dat wuift)
Doei


Er is vast een all-brainer die het laven hoofd smilietje kan fabriceren, ik in ieder geval niet.

De reactie van Two Sister kon ik ook wel waarderen. Puur omdat ik zelf weinig heilige betekenis beleef aan kerst, het zijn gewoon vrije dagen, betekent niet dat ik het iemand anders niet van harte gun er mee te doen wat 'ie wil.

En topics openen moet zeker kunnen, Kimmie!
Geen topic-police of topicologen graag

bogus.


Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_231189
quote:
op 12-14-1999 om 01:50 PM schreef bogus het volgende:
Nee dat was ook niet wat ik verwacht had Oliebol Een gemeend prettig kerstfeest gewenst aan Oliebol Is er trouwens na 1 januari nog wel wat van die Oliebol over??
bogus.

HAHA...nou ik denk het niet Bogus, als oliebol het al redt tot die tijd en zeker binnen Fok weet ik het nog niet zo zeker, die conclusie trek ik dan zelf wel en grijp op tijd in. Voor mij persoonlijk heb ik ook gemengde gevoelens bij het kerstfeest maar dat geeft die tijd ook met zich mee. Persoonlijk zou ik willen dat die zo vlug mogelijk voorbij zou zijn.

Maar jij ook een welgemeend en goed kerstfeest Bogus.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 14 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  dinsdag 14 december 1999 @ 13:59:00 #8
1829 Jewel
De enige echte!
pi_231190
bogus begrijp me niet verkeert.

Ik vond helemaal niet dat jij Oliebol's topic vervuilde. Maar ik heb het gevoel dat er andere Fokkers zijn die misschien hele andere gedachten hebben over kerst en ik dacht ik open een topic waar zij dit kunnen profileren naar lieve lust, zonder een mooi gedicht of misschien ook wel met.

bogus, je bracht me alleen op een idee, dat is alles.

  dinsdag 14 december 1999 @ 14:31:00 #9
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_231191
quote:
op 12-14-1999 om 01:54 PM schreef oliebol2000 het volgende:
[QUOTE]op 12-14-1999 om 01:50 PM schreef bogus het volgende:
Nee dat was ook niet wat ik verwacht had Oliebol Een gemeend prettig kerstfeest gewenst aan Oliebol Is er trouwens na 1 januari nog wel wat van die Oliebol over??
bogus.

HAHA...nou ik denk het niet Bogus, als oliebol het al redt tot die tijd en zeker binnen Fok weet ik het nog niet zo zeker, die conclusie trek ik dan zelf wel en grijp op tijd in. Voor mij persoonlijk heb ik ook gemengde gevoelens bij het kerstfeest maar dat geeft die tijd ook met zich mee. Persoonlijk zou ik willen dat die zo vlug mogelijk voorbij zou zijn.

Maar jij ook een welgemeend en goed kerstfeest Bogus.[/quote]

Bedankt Oliebol Ach ja, de vredelievende sfeer in dit net aangemaakte topic verheugd mij bijzonder. Ik ga kerst 1999 in dit topic vieren denk ik

bogus.


Destroy all dreamers with doubts and depression...
  dinsdag 14 december 1999 @ 14:34:00 #10
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_231192
quote:
op 12-14-1999 om 01:59 PM schreef Jewel het volgende:
bogus begrijp me niet verkeert.

Ik vond helemaal niet dat jij Oliebol's topic vervuilde. Maar ik heb het gevoel dat er andere Fokkers zijn die misschien hele andere gedachten hebben over kerst en ik dacht ik open een topic waar zij dit kunnen profileren naar lieve lust, zonder een mooi gedicht of misschien ook wel met.

bogus, je bracht me alleen op een idee, dat is alles.


Ik begrijp wel wat je bedoelt. Er zijn de laatste tijd meer mensen, zo lijkt het, die meteen in willen grijpen als iemand maar iets anders c.q. verkeerds zegt. Jij bent die mensen als het ware voor geweest!

Maar Jewel, hoe ga jij 1e en 2e kerstdag doorbrengen dan?

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  dinsdag 14 december 1999 @ 18:03:00 #11
1829 Jewel
De enige echte!
pi_231193
quote:
op 12-14-1999 om 02:34 PM schreef bogus het volgende:

Maar Jewel, hoe ga jij 1e en 2e kerstdag doorbrengen dan?

bogus.


bogus,

Ik zal mij wat nader verklaren waarom ik niet zo van kerst hou.
Ik lig ernstig ziek op bed en het ziet ernaar uit dat ik de kerstdagen voor het zoveelste jaar weer alleen door ga brengen.
Elk jaar zeg ik tegen mezelf: trek je er niets van aan en doe net of het gewone dagen zijn, maar op een of andere manier lukt mij dat nooit. De media is zo vol van kerst dat je er gewoon niet omheen kan.
En elke keer in de kerstnacht, klokslag 12uur voel ik me zo eenzaam dan ik spontaan in huilen uitbarst.
Ik was niet van plan om dit allemaal hier neer te zetten want het klinkt zo melodramatisch, maar begrijp me niet verkeerd, ik heb het alleen met kerst. Het is niet zo dat ik me het hele jaar door zielig voel ofzo.
Kerst kan wat dat betreft zulke rare dingen met je doen.

Persoonlijk vond ik dat dit soort verhalen niet echt op Oliebol's topic paste. (Ook al heb ik het gevoel dat zij er wel iets bij voor kan stellen.) Het verpest de sfeer zo.

Vandaar dat ik dit topic heb geopend, dan kan iedereen z'n gal spuwen als hij/zij daar behoefte aan heeft. En het maakt mij niet uit wat de achtergrond is(licht of zwaar) en waarom.

Jewel.

pi_231194
Als ik bovenstand stukje lees van Jewel dan weet ik weer precies waarom ik kerst zo ontzettnd verafschuw.

Er zijn zoveel mensen die juist in deze tijd diep ongelukkig worden vanwege die opgedrongen, oh wat is het toch gezellig en wat zijn we lekker allemaal bij elkaar sfeer. En vooral je bent eigenlijk zielig als je niemand om je heen hebt.

Ik heb met kerst altijd wel iets te doen (Ben meestal op vakantie net als dit jaar lekker duizenden kilometers hiervandaan waar men kerst niet viert, maar niet iedereen is in de positie om weg te gaan)
Baal klein beetje dat ik laaste BB week mis, maar goed.

Jewel thnx voor de boodschap, I agree.

fake a dream
pi_231195
Jewel,
kan je wel 'online' blijven in de kerstnacht ? Dan is het misschien niet helemaal alleen

Als het niet kan, sterkte vast ook weer dit keer !

  † In Memoriam † dinsdag 14 december 1999 @ 18:22:00 #14
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_231196
Jewel je bent zeker niet de enige die alleen thuis is met kerst.
Zelf heb ik er ook niets mee, wil geen naalden verspreider en ieder jaar weer een groot kertpakket in een overvol klein huis, waar laat ik die troep.

Gaan we ons hier toch uitleven.
Sterkte meid

The future is after you
pi_231197
quote:
op 12-14-1999 om 06:03 PM schreef Jewel het volgende:
Persoonlijk vond ik dat dit soort verhalen niet echt op Oliebol's topic paste. (Ook al heb ik het gevoel dat zij er wel iets bij voor kan stellen.) Het verpest de sfeer zo.


Jewel ik snap het heel goed en weet precies wat je bedoeld, het past ook niet in die topic, ik vrees in niet één. Verder is het forum niet geschikt om zulke dingen uit te wisselen, althans niet voor mij, weet je, je mag me wel mailen als je dat leuk vindt. Kerst is voor mij ook een K*T tijd en wie weet kunnen we elkaar sterken. Je weet hoe de situatie hier is en jij weet als geen ander hoe het voelt om zo lang te moeten liggen, verder niet hier, je mag me mailen, niets moet alles mag. Toch wil ik je een kerstgedachte geven maar ook niet hier want dat wordt niet gewaardeert vrees ik, mensen schijnen het niet te begrijpen soms op het forum of willen het niet begrijpen en ook komen elke keer dezelfde mensen terug met rot opmerkingen waarvan ik denk waarom nou toch. Sommige mensen willen gewoonweg niet begrijpen maar dat kun je ze niet kwalijk nemen omdat ze gewoon doen kunnen wat ze willen en dat zijn normale dagelijkse dingen als even erop uit, even winkelen, zelfs met de feestdagen op vakantie gaan. Voor hun een zelfsprekendheid, voor ons iets wat wij niet zomaar kunnen en ons niet meer voor kunnen stellen, dat kun je ook die mensen niet kwalijk nemen.

Wat ik ze wel kwalijk neem is dat ze ondanks het weten van dingen toch blijven sarren en dat gebeurd ook op het forum helaas. (let wel door enkelen en ook alleen weer die mensen keren elke keer weer terug met K*T opmerkingen die absoluut geen waarde hebben) Zo haatdragend kan toch iemand niet zijn denk ik dan weer maar toch komt het elke keer terug en denk ik echt mijn hemel wat heb ik ze misdaan...na mijn weten helemaal niets. Ik ben op het forum voor mijn lol en niet voor sommigen die menen elke keer van die kinderachtige steken onder water te moeten geven. Maar ben je één keer het doelwit dan zal je dat voor degen ook blijven *zucht* en daar kan ik dus wel pissig en tevens verdrietig van worden. Maar ook realiseer ik me dat het mij geen bal helpt en als het tever gaat voor mij dan trek ik zelf mijn conclusies zover ben ik nu wel.

Misschien zijn we ook wat gevoeliger in die zaken en reageren we dan wat feller dat realiseer ik me ook wel, zo eerlijk ben ik ook wel. FOK heeft me voldoening gebracht om de pijnlijke momenten te overbruggen en me een nuttig gevoel gebracht, dat blijft het nog zolang ik voor mezelf het van me af kan zetten. Zeiden ze maar eens een keer we begrijpen het, een greintje van begrip en niet telkens die steken geven dan waren we al een heel eind.

Zo ook de kersttopic, die is juist bedoeld met een achterliggende gedachte van mij, die dus door sommigen absoluut niet begrepen worden maar wel vervelende opmerkingen erover maken. Als het met jezelf niet zo goed gaat betekent dat nog niet dat je niet een gedachte zou kunnen hebben voor mensen waarvan je houdt en waar je omgeeft, daarvoor heb ik die topic geopent voor degenen die dat graag willen uitdragen en degene die dat niet kan en wil snappen tja dan heb ik er zelfs wat medelijden mee, gewoon zielig als je zoiets niet begrijpt. Ik wordt er alleen maar kwader van merk ik nu en dat is niet de bedoeling, zoals jij ook zegt ik wil eigenlijk zulke dingen als hierboven niet tikken, verantwoording afleggen op het forum gaat me ook tever maar soms moet je wel anders wordt je NOOIT begrepen. Ik sluit nu ook af met te zeggen tegen jou,

Kijk maar even wat je doet mijn mailbox staat open Sterkte meid!
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 15 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  dinsdag 14 december 1999 @ 18:56:00 #16
1829 Jewel
De enige echte!
pi_231198
Moor,

Deze zomer kreeg ik internet, dus ik kan nu inderdaad 'online' zijn in de kerstnacht. Dus wie weet wat deze kerst nog gaat brengen
  dinsdag 14 december 1999 @ 19:09:00 #17
1829 Jewel
De enige echte!
pi_231199
Oliebol,

Ik wil je wel mailen, maar wat is je adres?

Daarbij ben ik het wel met je eens dat dit soort verhalen niet op een forum passen, daarom had ik het ook niet in mijn eerste post op dit topic gezet.
Het had wat mij betreft niet zo zwaar gehoeven, ik wilde gewoon de andere kant ook belichten en weten of er mensen waren voor wie kerst ook zo nodig niet hoefden.

pi_231200
Lieve Jewel,

Je hebt inmiddels gemaild, thanks!
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 15 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  dinsdag 14 december 1999 @ 23:34:00 #19
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_231201
quote:
op 12-14-1999 om 06:03 PM schreef Jewel het volgende:
bogus,

Ik zal mij wat nader verklaren waarom ik niet zo van kerst hou.
Ik lig ernstig ziek op bed en het ziet ernaar uit dat ik de kerstdagen voor het zoveelste jaar weer alleen door ga brengen.
Elk jaar zeg ik tegen mezelf: trek je er niets van aan en doe net of het gewone dagen zijn, maar op een of andere manier lukt mij dat nooit. De media is zo vol van kerst dat je er gewoon niet omheen kan.
En elke keer in de kerstnacht, klokslag 12uur voel ik me zo eenzaam dan ik spontaan in huilen uitbarst.
Ik was niet van plan om dit allemaal hier neer te zetten want het klinkt zo melodramatisch, maar begrijp me niet verkeerd, ik heb het alleen met kerst. Het is niet zo dat ik me het hele jaar door zielig voel ofzo.
Kerst kan wat dat betreft zulke rare dingen met je doen.

Persoonlijk vond ik dat dit soort verhalen niet echt op Oliebol's topic paste. (Ook al heb ik het gevoel dat zij er wel iets bij voor kan stellen.) Het verpest de sfeer zo.

Vandaar dat ik dit topic heb geopend, dan kan iedereen z'n gal spuwen als hij/zij daar behoefte aan heeft. En het maakt mij niet uit wat de achtergrond is(licht of zwaar) en waarom.

Jewel.


Jewel, ik snap nu wel waarom je dit topic opende, en daar is helemaal niets mis mee ook!! De humaniteit op dit forum is vaak ver te zoeken, alleen daarom is het al goed. Het moet gewoon kunnen, je moet je daarin niet beperkt voelen!

Wat iemand ook al zei, dat zie ik wel aan mensen om me heen, dat kerst eenzame gevoelens met zich mee brengt. Vreemd dat dat kerst is, maar het is wel zo. De opgedringen gezelligheid waar ik het eerder over had kan zoiets alleen maar benadrukken, onderstrepen. Zo van: iedereen heeft het nu leuk, behalve ik.

Maar in de media betekent kerst maar een ding: geld.

Alleen zul je niet zijn op kerstavond, het hoeft niet tenminste. Wij zijn hier

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  woensdag 15 december 1999 @ 00:26:00 #20
959 opa
De man met de witte shawl
pi_231202
VERVUIL OLIEBOLS TOPIC NIET

Dat komt je wel op een reprimande te staan.
GRTZ

Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
  woensdag 15 december 1999 @ 00:57:00 #21
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_231203
Ik wil graag even reageren. Ik vind het wel leuk om eens iets anders ertussendoor te horen van Fokkers. Nu heb ik ook wel eens commentaar geleverd, maar dat was op het topic over de broer van Bart. Dat hoort vind ik op een fanpage thuis. Maar een topic zoals deze, dat vind ik prima! Ook de welterusten topic vind ik leuk. Fokkers zijn mensen, dus ik neem aan dat de rotte reacties wel mee zullen vallen. Ikzelf vind kerst heel gezellig. Niet de verplichte familiebezoeken, maar de sfeer eromheen. Ik kijk uit naar de dagen eromheen. Ik koop allerlei kitsch (en moois!) en maak het gezellig voor mijzelf (en mijn vriend en poezers!). Wat ik wil zeggen is: je moet je geen kerstgevoel laten opdringen, of rotgevoel. Als je niets om kerst geeft, dan is het een gewone dag als de andere. Vind je het eigenlijk wel leuk, maak het voor jezelf fijn, op je eigen manier. Als je niet uit huis kunt, maak het gezellig met wat dingen die je zelf hebt, brand een kaarsje, of lees een leuk boek, e-mail, FOK of chat, alles wat je zelf leuk vind!
Hoe naar het soms ook kan zijn in je leven, jijzelf bvent degene die het zo prettig mogelijk voor jezelf kunt maken (natuurlijk weet ik dat er heel veel meespeelt, maar je eigen denken speelt een grote rol!).
Waarschijnlijk praat ik te makkelijk, maar ik hoop dat je een beetje begrijpt wat je bedoelt.
Ik hoop dat dit jaar de decembermaand voor jou (jullie) prettiger zijn dan de voorgaande!
Thorka
  woensdag 15 december 1999 @ 01:07:00 #22
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_231204
Als een trouw volger van dit forum moet ik eerlijk zeggen dat ik nog niet eerder zo geraakt ben door een topic als deze.
En nee, niemand is van plan zielig te doen, maar het zet je wel weer met beide benen op de grond. Jewel, veel bewondering voor je openheid. Laten wij hopen dat er voldoende mensen op het forum aanwezig zijn om jou tijdens de kerst het gevoel te geven dat je niet alleen bent, ook niet met kerst. Want ik kan mij voorstellen dat juist deze periode heel vervelend is.
Het heeft niets met Big Brother op zich te maken, maar als een bijkomend gevolg is dat mensen meer aanspraak hebben in een periode dat men anders alleen is, door o.a. de Internet verslagen, dan is dit een positief gevolg waar ik persoonlijk stil van word.
Ondanks alleen (ook voor Oliebol) toch een aantal dagen waar je met een zeker plezier op terug kan kijken.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  woensdag 15 december 1999 @ 11:21:00 #23
1169 BigDick
size DOES matter
pi_231205
Ik wens alle Fokkers een nieuw jaar
de cursus "omgaan met teleurstellingen" is tot onze spijt afgelast
pi_231206
Gezien de naam van dit topic, had ik dit topic tot nu toe overgeslagen. Alles nu gelezend hebbende, moet ik zeggen dat het toch een heel positief
topic is geworden.
Ik wens voor al degenen, die dat de komende tijd nodig hebben, veel sterkte toe, en met name de ziekenboeg alhier (waartoe ik helaas mijzelf ook toe moet rekenen)!
pi_231207
Hartstikke goed topic Jewel!!

Natuurlijk moet het wel mogelijk zijn om ook over de serieuzere onderwerpen te praten bij FOK! en aan de reacties te zien zijn er meer mensen die het op prijs stellen als een onderwerp als deze de revue passeert.

Aan iedereen die op ziet tegen de komende (kerst)periode (om wat voor reden dan ook)heel veel sterkte gewenst.

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')