abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 25 januari 2009 @ 22:49:22 #176
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_65402617
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:44 schreef janeway het volgende:
psst er staat nog een foto tussen.....

Eigenlijk had ik die moeten beplusminnen, posts stammen uit dezelfde minuut

Toch maar even dan:
+ Je hebt lichtstrepen en een apart schemersfeertje
- Om er meer schwung in te krijgen zou je de perspectief iets steiler kunnen nemen, in dit geval had dat betekend dat je de camera nog iets voorover had gekanteld. Ook het tijdstip van de opname is even schipperen, het kan in dat kleine stukje schemering per minuut verschillen. Ik heb de indruk dat je hier voor het beste effect nét iets te vroeg bent geweest.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_65402811
Even een vraagje tussendoor wat de foto van janeway betreft.
Hoe krijg je zo'n langer sluitertijd voor mekaar zonder de foto te overbelichten terwijl er toch zoveel licht is?
De enige manier die ik me kan bedenken is een donkere lens erop zetten
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 25 januari 2009 @ 23:06:24 #178
147091 janeway
live long and prosper
pi_65403302
Nee diafragma klein.. Langesluitertijd, (statief dus gebruiken) en rond de schemer zitten qua licht..
Verder ben ik sneller afgehaakt dan mijn planning was want ik stond op een plek waar toch wel wat vage types langs kwamen.. Toen er eentje met een ketting tegen de reling van de brug stond te meppen ben ik afgehaakt..
Goede tip die van het schuinkantelen.. Ga ik onthouden.
even een link naar de grotere foto erbij gezet.
pi_65403584
quote:
Op zondag 25 januari 2009 23:06 schreef janeway het volgende:
Nee diafragma klein.. Langesluitertijd, (statief dus gebruiken) en rond de schemer zitten qua licht..
Verder ben ik sneller afgehaakt dan mijn planning was want ik stond op een plek waar toch wel wat vage types langs kwamen.. Toen er eentje met een ketting tegen de reling van de brug stond te meppen ben ik afgehaakt..
Goede tip die van het schuinkantelen.. Ga ik onthouden.
even een link naar de grotere foto erbij gezet.
(Sorry, hierna ga ik weer OT!)
Even in simpele taal. Klein diafragma... is dat een of ander iets dat met 'F' te maken heeft? Ik heb een simpele digitale camera en merk wel dat als ik met dat F ding speel, dat ik donkere of lichtere foto's krijg.
Ik weet trouwens dat ik niet mijn een simepele digi. cam. zo'n foto's kan klaarspelen Maar wil het even weten voor on de toekomst
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 25 januari 2009 @ 23:29:19 #180
147091 janeway
live long and prosper
pi_65404196
diafragma is het gaatje waardoor het licht binnen komt. Dus klein betekend weinig licht, maar... het heeft een hoog getal, dus bv f22 betekend een klein gaatje, met veel dingen scherp op de foto.
Een groot diafragma bv 2,5 betekend een groot gat met veel licht maar.. weinig dingen scherp op je foto.. Bv bij macro foto's oid. Je moet dan als spelend met je diafragma wel je sluitertijd aanpassen.. Want hoe minder licht hoe langer belicht moet worden.. Sommige digicammen (compacts) maken geweldige foto's
  zondag 25 januari 2009 @ 23:36:58 #181
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_65404465
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:28 schreef ElizabethR het volgende:
Sokkie

+ Mooi, mooie details en lekker scherp en prachtig van kleur. Mooi gekaderd ook
- Zonde dat ie geringd is, anders zou je nog wel eens kunnen denken dat je dit in het wild hebt geschoten

Mijnes, het was vandaag echt een sprookjesachtig mooie dag. Superwindstil en een fraaie, zeer laagstaande winterzon. Ik denk trouwens dat als je even de grote foto bekijkt, het een stuk beter overkomt.

[ link | afbeelding ]
mooie lucht en weerspiegeling in het water, eigenlijk zo niks op aan te merken

Gisteren dagje zeeland geweest om een fotoprinter te halen en uiteraard wat plaatjes te schieten.
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_65429678
@x-tremed,
+ Mooie kleuren,
- Te donker, vooral het landschap tussen de bomen stoort.


Mijn foto van vandaag:

All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_65430244
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:13 schreef Roi het volgende:
@x-tremed,
+ Mooie kleuren,
- Te donker, vooral het landschap tussen de bomen stoort.


Mijn foto van vandaag:

[ afbeelding ]
Ik ben er niet bekend maar is dit Schiphol? Ben er jaaaaaaaren geleden 1 keer geweest (was toen 7) en ik meen me dit stukje te herinneren

+ erg strak en ook wel abstracte vormgeving
+ zwart/wit doe je hier goed aan
- ik vind hem desondanks toch een beetje saai, had meer 'actie' in mogen zitten

Mijn tuin 's nachts (linker palm is door de extreme kou deze winter kapot gegaan )

Cuz I'm Mr. Brightside
pi_65433685
@ Roi: mooie foto! (had ik ook al op Flickr gezegd...)

Neo-Mullen:

+ Leuk effect met het licht.
- Tja, wat wil je nu eigenlijk laten zien met die foto? Ik zie nu enkel twee palmen en de rest zwart. Beter had je 1 palm genomen en die als onderwerp gebruikt. Tevens 'hangt' er een stukje palm rechts onderin zonder functie.

Hier begin en eindig ik elke werkdag.
pi_65434086
quote:
Op maandag 26 januari 2009 20:59 schreef firewirecable het volgende:
@ Roi: mooie foto! (had ik ook al op Flickr gezegd...)

Neo-Mullen:

+ Leuk effect met het licht.
- Tja, wat wil je nu eigenlijk laten zien met die foto? Ik zie nu enkel twee palmen en de rest zwart. Beter had je 1 palm genomen en die als onderwerp gebruikt. Tevens 'hangt' er een stukje palm rechts onderin zonder functie.

Hier begin en eindig ik elke werkdag.
[ link | afbeelding ]
rechtsonderin is de weerspiegeling in de vijver
Ik vond het effect wel mooi en wou weten wat jullie ervan vinden
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 26 januari 2009 @ 21:19:23 #186
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65434582
Feijurweijurkeebel
+ Je bent wel into symmetrie nietwaar? Maar het gaat je erg goed af hoor. Weer een keurige plaat. B/W is een prima keuze, en de mensjes erop breken net dat stukje saaiheid wat vaak ontstaat bij een superstrakke symmetrische plaat
- Ik had de deur links weggekloond, die vind ik de symmetrie het ergste verstoren

Mijnes.
We blijven even op Inishmacatreer. Gewoon, omdat het daar zo mooi was.
Als je op de grote versie kijkt zie je in de verte de Connemara Mountains en daar lag op de toppen nog sneeuw.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_65434984
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:19 schreef ElizabethR het volgende:
- Ik had de deur links weggekloond, die vind ik de symmetrie het ergste verstoren
Verrek, die had ik nog niet eens gezien....

Wat betreft jouw foto: Ik vind het zeker een mooie natuur foto, echter heb ik het idee dat er een 'doffe grijze waas' over zit. Als ik het blauw in de lucht ziet, dan moet het van het scherm af 'knallen', zeker met die witte wolken er voor.

Ik heb de foto even door Lightroom heen gehaald, met het volgende resultaat. Ik ben benieuwd wat je er van vind, en of je ook snapt wat ik bedoel met het 'doffe grijze waas'.


(als je bezwaar hebt tegen deze foto laat het weten, dan haal ik hem weer weg)

[ Bericht 43% gewijzigd door firewirecable op 26-01-2009 21:38:33 ]
  maandag 26 januari 2009 @ 21:32:28 #188
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65435175
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:28 schreef firewirecable het volgende:

[..]

Verrek, die had ik nog niet eens gezien....
Geen dank, en ook bedankt voor je compliment over mijn foto

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_65435555
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:32 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Geen dank, en ook bedankt voor je compliment over mijn foto


Compliment, en een puntje van kritiek (helaas)
pi_65435681
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:19 schreef ElizabethR het volgende:
Feijurweijurkeebel
+ Je bent wel into symmetrie nietwaar? Maar het gaat je erg goed af hoor. Weer een keurige plaat. B/W is een prima keuze, en de mensjes erop breken net dat stukje saaiheid wat vaak ontstaat bij een superstrakke symmetrische plaat
- Ik had de deur links weggekloond, die vind ik de symmetrie het ergste verstoren

Mijnes.
We blijven even op Inishmacatreer. Gewoon, omdat het daar zo mooi was.
Als je op de grote versie kijkt zie je in de verte de Connemara Mountains en daar lag op de toppen nog sneeuw.

[ link | afbeelding ]
Mooi uitzicht, heerlijk rustiek en heel goed hoe je diepte in de foto brengt door de verschillende "lagen" van stenen / land / bergen. De reflectie van de wolk in het onderste water-gedeelte is ook niet afgekapt. Expres gedaan?

De lucht had misschien wat blauwer aan gezet kunnen worden, dat vind ik persoonlijk altijd wel wat hebben. Maar dat is een kwestie van smaak. En gevoelsmatig gaat de horizon net iets te veel naar het midden toe maar dat is wel een beetje muggenziften.

Edit: ik zie dat iemand me al enigszins voor is geweest met het blauw! Maar dat dus.

Stiekem niet helemaal van vandaag...

Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
  maandag 26 januari 2009 @ 21:48:50 #191
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65435951
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:39 schreef firewirecable het volgende:

[..]

Compliment, en een puntje van kritiek (helaas)
Fantastisch!! Wat is dat? Lightroom? Ken ik dat kopen ergens, en hoe doe je dat??
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_65436659
Lightroom is een programma van Adobe, en het is een foto management systeem met een uitgebreide fotobewerking module voor bijvoorbeeld RAW formaat.

http://www.adobe.com/products/photoshoplightroom/

Lightroom kun je gewoon in de winkel kopen voor +/-¤200 (of via de online webshops )

Ik heb een aantal basis instellingen gebruikt, die de foto al snel wat 'frisser' doet lijken. Doe je dit met een RAW bestand, dan wordt het nog beter
  FOK!fotograaf dinsdag 27 januari 2009 @ 07:05:44 #193
13368 NiGeLaToR
pi_65444271
@P_B:

+ abstract
+ scherp
+ shot op het juiste moment
+ zou bij sommige mensen niet misstaan aan de muur bijvoorbeeld

- geen vast punt om me op te richten, ik merk dat ik over het plaatje zoek.. naar iets om naar te kijken
- moeilijk te herkennen wat het is, sluit beetje aan bij punt hierboven

Mijn 'inzending' :

  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:23:59 #194
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65449097
Nigelator
+ Nice! Mooie sfeer door de sepiaomzetting. Compositie klopt ook helemaal, auto rijdt echt de plaat uit.
- Jammer dat de lucht niet wat meer tekening heeft.

Mijne, zwaantjes. Wat maken die beesten toch een geluid als ze vliegen, echt zo van swoosh, swoosh, en dat blijf je heeeeeeel lang horen.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:47:00 #195
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_65468969
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:23 schreef ElizabethR het volgende:
Nigelator
+ Nice! Mooie sfeer door de sepiaomzetting. Compositie klopt ook helemaal, auto rijdt echt de plaat uit.
- Jammer dat de lucht niet wat meer tekening heeft.

Mijne, zwaantjes. Wat maken die beesten toch een geluid als ze vliegen, echt zo van swoosh, swoosh, en dat blijf je heeeeeeel lang horen.

[ link | afbeelding ]
+ mooie foto met de vliegruimte kijkt lekker weg. (ja wat een geluid he, t verbaast mij ook keer op keer!)
- Ik blijf dat moeilijk vinden.. Vind de lucht wat saai, zou je dat kunnen opfleuren met een pola filter of achteraf ofzo.

Sinds kort een macrolens, vandaag even vlug een fotootje gemaakt.
Het is de gekte van de verslaving.
pi_65539254
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:47 schreef Anneloortje het volgende:

[..]

+ mooie foto met de vliegruimte kijkt lekker weg. (ja wat een geluid he, t verbaast mij ook keer op keer!)
- Ik blijf dat moeilijk vinden.. Vind de lucht wat saai, zou je dat kunnen opfleuren met een pola filter of achteraf ofzo.
[ afbeelding ]
Sinds kort een macrolens, vandaag even vlug een fotootje gemaakt.
+ Erg mooie kleuren!!!
Ik weet niet echt een -. Misschien dat de onderste wel scherp is. Had je misschien beter 1 roos(?) er op kunnen zetten. Maar alsnog mooie foto.

Zelfportret:
PS4 online: micro_nl
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:00:38 #197
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_65539488
Iemand nog een leuke foto van de Maan+Venus vanavond?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 00:35:51 #198
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_65552980
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:53 schreef guitarist het volgende:

[..]


Zelfportret:
[ afbeelding ]
+Leuk idee, zie je niet vaak. Ook is het netjes donker.
-Helaas leid de lamp me enorm af. Zou ik weg gezet hebben of gedraaid.

Mijn foto:

  vrijdag 30 januari 2009 @ 02:42:02 #199
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65554382
+ Het spijt me heel erg, maar voor de eerste keer in de geschiedenis van dit topic kan ik werkelijk geen pluspunt aan deze foto ontdekken
- De lucht is zwaar overbelicht (uitgebeten) en de grond, dus de onderste helft van de foto, is zwaar onderbelicht (zwart dichtgelopen) . Je onderwerp is neem ik aan de boom? Die staat erg in het midden van de compositie, en dat maakt de foto niet echt spannend. Bovendien is wat ik ervan kan zien niet scherp.

Sorry.

Mijne, Rockchicks .... errrrr, sheep

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 30 januari 2009 @ 02:46:28 #200
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_65554399
@ElizabethR over het commentaar op de vorige foto: vooral bij iedere foto gulde snede toepassen, dat maakt je foto's spannend... niet dus. Er zijn talloze voorbeelden van foto's waarbij het onderwerp zo centraal is als het maar zijn kan en dat kan vaak prima werken naar mijn smaak.

@Emmertje: Ondanks dat hij me niet echt aanspreekt vind ik de onscherpte het enige minpunt aan de foto.

@ElizabethR:
+ Schaapjes..
- Inmens groot blauw vlak dat weinig boeiends bevat (geen wolkje aan de lucht...). Ik vind daarnaast de kleurtjes een beetje "vies" maar wat me vooral opvalt is dat ik bijna altijd dit soort foto's van je zie... das natuurlijk geen probleem want je moet vooral vastleggen wat je zelf leuk vind maar ik persoonlijk raak er een beetje op uitgekeken. Wat ik eigelijk bedoel te zeggen daarmee is dat ik juist benieuwd ben naar hoe jij bijvoorbeeld een model vast zou leggen, of een gebeurtenis zoals een evenement oid. Experimenteer je wel eens? Naar mijn idee (puur baserende op wat ik hier van je zie) blijf je een beetje hetzelfde truukje uitvoeren. Hetzelfde onderwerp kan natuurlijk prima, maar ik zie weinig variatie in de manier waarop jij je onderwerp vastlegt.

Maar nogmaals, ieder moet zelf natuurlijk weten wat en hoe hij/zij fotografeert...

Laat ik ook eens iets posten:



[ Bericht 29% gewijzigd door kvdv op 30-01-2009 02:54:55 ]
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')