abonnement Unibet Coolblue
pi_64652443

Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl menin een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De Volgende Fok!ers roeien!:

- Aegir - Groningen:
Pluizel
Nappeklapperapper (licht)

- Asopos de Vliet - Leiden:
nanana
pikhoofd
Thewarrior82 (coach)

- De Laak - Den Haak:
nogeenmaarten

- Euros - Enschede
ocf81
cryforhelp
immortalsean
Thrawn

- Gyas - Groningen:
Apoc2003
ArendBarend
Boomrups

- Njord - Leiden:
WanEnOonlie
BlauweBal (Licht)

- Okeanos - Amsterdam:
Dark_Angelus (zwaar)

- Orca - Utrecht:
Bellah

- Phocas - Nijmegen
De_Brok Licht
Delnooz Tourroeier
Dodona Zwaar
Sjobber Zwaar/zwicht

- Proteus-Eretes - Delft:
-Banaan-
seekfaM (zwaar)

- Skøll - Amsterdam:
De_Ananas Coach
Pullup Betere coach

- Triton - Utrecht:
KluupKluup (zwaar)
tritonpim

- Willem III - Amsterdam:
duncannn
horney_dorney
jw3

Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Skoll, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door De_Ananas op 05-01-2009 16:04:28 ]
pi_64652459
*kuch*
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_64653778
Weg met het ijs tvp
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  zondag 4 januari 2009 @ 18:08:37 #4
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_64654807
ik ben ook benieuwd wanneer er weer volop geroeid kan worden, als je gister op tv de ijsgroei zag kan het nog wel even duren...
pi_64658813
Ja wat Pullup zegt, weg dat ijs. Ik ben niet op een ergometer club gegaan maar op een roeivereniging

Aan De_Ananas zou je mij willen veranderen van roei vereniging. Ik sta nu nog bij DDS maar roei nu bij Proteus-Eretes dus of dat veranderd zou kunnen worden

Vandaag 2x 30' op dat apparaat gezeten, wat een plezier
Gaan trouwens morgen of in één van deze dagen op rowperfect's oefenen. kijken hoe dat gaat
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 4 januari 2009 @ 19:54:17 #6
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64659249
3x12min en 2 uur spinnen. Genoeg beweging voor vandaag gehad.

Morgen weer 3x30min
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64660451
Ok, als het volgende week nog vriest organiseer ik de Skoll sprint winterkampioenschappen

Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_64660526
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:17 schreef pullup het volgende:
Ok, als het volgende week nog vriest organiseer ik de Skoll sprint winterkampioenschappen

Die zet ik even in de shoutbox.
  zondag 4 januari 2009 @ 21:06:07 #9
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_64663264
He ananas, als je een OP maakt moet je wel even alle nieuwe roeiers erbij zetten he? Anders heeft het ook geen zin om een lijstje van roeiende fok'ers te hebben
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_64663413
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:06 schreef Pluizel het volgende:
He ananas, als je een OP maakt moet je wel even alle nieuwe roeiers erbij zetten he? Anders heeft het ook geen zin om een lijstje van roeiende fok'ers te hebben
Ik heb helemaal niks bijgehouden en weet er niks van , tevens staan er veel users in die ik nog nooit heb gezien?
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 4 januari 2009 @ 21:15:20 #11
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64663813
Misschien even de selectie mensen van '09 apart te noemen?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64669677
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:15 schreef Dark_Angelus het volgende:
Misschien even de selectie mensen van '09 apart te noemen?
Duidelijk de mooiste mensen.
pi_64679623
Hihi, trainingsweekendjes naar Nijmegen komend weekend?
  maandag 5 januari 2009 @ 11:50:15 #14
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_64680275
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:08 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niks bijgehouden en weet er niks van , tevens staan er veel users in die ik nog nooit heb gezien?
het idee is dat je het oude topic even doorbladert en zoekt naar nieuwe mensen die zich voorstellen, en die dan er even tussenzet. Omdat je dit het vorige topic ook al niet gedaan hebt moeten straks dus 3 topics doorgebladerd worden. Kunnen we anders niet iets doen zoals ze doen in het geneeskundetopic? dat er een site is waar de OP in z'n geheel instaat en je gewoon jezelf erin kan zitten als je erbij wilt, zodat je in de eerstvolgende OP terecht komt?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_64681023
Even voorstellen? Ook een goed idee.

Ik ben BlauweBal, in het dagelijks leven rechtenstudent, te leiden, eerstejaars.
Ik roei bij de K.S.R.V. Njord, waar ik in de Lichte Acht van 2009 zit.

En ik vind deze topic echt een gigantisch leuk initiatief, qua lekker met mensen lullen over de allermooiste sport die er bestaat!
pi_64681139
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:50 schreef Pluizel het volgende:

[..]

het idee is dat je het oude topic even doorbladert en zoekt naar nieuwe mensen die zich voorstellen, en die dan er even tussenzet. Omdat je dit het vorige topic ook al niet gedaan hebt moeten straks dus 3 topics doorgebladerd worden. Kunnen we anders niet iets doen zoals ze doen in het geneeskundetopic? dat er een site is waar de OP in z'n geheel instaat en je gewoon jezelf erin kan zitten als je erbij wilt, zodat je in de eerstvolgende OP terecht komt?
Ik heb er een paar veranderd maar ik zou niet weten wie er nog meer in moeten. Als ze het ff kunnen zeggen nu verander ik het

Ik ben niet goed met dingen op internet zetten in een OP ofzo dus dat mag iemand adners doen.
  maandag 5 januari 2009 @ 12:21:17 #17
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_64681372
quote:
Op maandag 5 januari 2009 12:14 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik heb er een paar veranderd maar ik zou niet weten wie er nog meer in moeten. Als ze het ff kunnen zeggen nu verander ik het

Ik ben niet goed met dingen op internet zetten in een OP ofzo dus dat mag iemand adners doen.
ik zie in ieder geval dat mijn aegir-collega Nappeklapperapper nog mist. maar er missen er nog wel meer, weet zo niet wie
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_64681431
quote:
Op maandag 5 januari 2009 12:21 schreef Pluizel het volgende:

[..]

ik zie in ieder geval dat mijn aegir-collega Nappeklapperapper nog mist. maar er missen er nog wel meer, weet zo niet wie
Ik heb er ook een aantal mensen uitgegooid die ik nog nooit heb zien posten
pi_64683753
oeeee en licht/zwaar erachter!

bij Phocas:

de_Brok: Licht
Sjobber: toerroeiert
Dodona: zwicht
Delnooz: zwaar/zwicht
pi_64683964
quote:
Op maandag 5 januari 2009 13:29 schreef De_Brok het volgende:
oeeee en licht/zwaar erachter!

bij Phocas:

de_Brok: Licht
Sjobber: toerroeiert
Dodona: zwicht
Delnooz: zwaar/zwicht
Mogen de sites er niet uit? Dat ziet er zo onoverzichtelijk uit

Dadelijk maar eens proberen te ergometeren, kijken hoe het met m'n voet is
pi_64685093
Ergometerfestijn inderdaad.. 3 keer deze week en nog 2x alternatief heuj

Wat betreft lijstjes gewoon mensen laten pm'en als ze in de OP willen, dan heb je ook wel de actievere mensen erbij... Drie oude topics doorzoeken vind ik zielig En als ze actief zijn komen ze vanzelf wel boven drijven.

Overigens van onze heren gejat: ergs don't float, but floating is overrated.
pi_64685461
Ik mis mijn coach nog bij Asopos de Vliet: Thewarrior82 (als ik het goed heb uit mijn hoofd!). Was hier ten tijde van de 3kamp iig actief.
pi_64685472
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:18 schreef nanana het volgende:
Ik mis mijn coach nog bij Asopos de Vliet: Thewarrior82 (als ik het goed heb uit mijn hoofd!). Was hier ten tijde van de 3kamp iig actief en daarna ook nog wel berichten van hem gezien.
pi_64687197
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:08 schreef Bellah het volgende:
Ergometerfestijn inderdaad.. 3 keer deze week en nog 2x alternatief heuj

Wat betreft lijstjes gewoon mensen laten pm'en als ze in de OP willen, dan heb je ook wel de actievere mensen erbij... Drie oude topics doorzoeken vind ik zielig En als ze actief zijn komen ze vanzelf wel boven drijven.

Overigens van onze heren gejat: ergs don't float, but floating is overrated.
Je middengroep zwaar vindt zwemmen volgens mij wel leuk als alternatief. Jammer dat ze 't niet kunnen Maarja, zwemmen is ook een technisch verhaal enzo.
  maandag 5 januari 2009 @ 15:13:27 #25
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_64687530
quote:
Op maandag 5 januari 2009 13:29 schreef De_Brok het volgende:
oeeee en licht/zwaar erachter!

bij Phocas:

de_Brok: Licht
Sjobber: toerroeiert
Dodona: zwicht
Delnooz: zwaar/zwicht
Hey lichte pik, ik word toch echt als zwaar intraining genomen
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_64688414
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:05 schreef Koert het volgende:
Je middengroep zwaar vindt zwemmen volgens mij wel leuk als alternatief. Jammer dat ze 't niet kunnen Maarja, zwemmen is ook een technisch verhaal enzo.
Jullie vinden 't blijkbaar ook een leuk alternatief? Ik heb geen idee, wij gaan donderdag zwemmen maar ik kan niet veel meer dan schoolslag...

/edit. oooooh... deze is leuk!

[ Bericht 7% gewijzigd door Bellah op 05-01-2009 16:04:52 ]
pi_64693815
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:13 schreef Dodona het volgende:

[..]

Hey lichte pik, ik word toch echt als zwaar intraining genomen
Dan nog

Als het met dit weer zo doorgaat moeten we eens andere trainingen verzinnen. Spinnen, zwemmen, wandelen met verassingen enzo. Maar het kutst van allemaal is dat ik nu ook niet kan hardlopen zonder elke 10m onderuit te gaan.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 januari 2009 @ 17:49:10 #28
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64694784
Hardlopen is voor bange dieren!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64694823
Ik kan niet hardlopen
pi_64709105
Echte bikkels lopen hard; komende donderdag 12 kilometer door de duinen bijvoorbeeld!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 januari 2009 @ 23:04:23 #31
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64710655
Ohja altijd interessant om te melden: Zwaar '09 Okeanos.

Vandaag helemaal gesloopt, morgen weer een pittige indoor training. Echt dat broeikaseffect mag van mij wel even doorzetten.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64720665
Hardlopen is ook niet blessuregevoelig, en het pakt ook lekker die roeispieren. *kuch* Ik ben iig tegen hardlopen als alternatieve training. Zwemmen is wel mooie hersteltraining, omdat je je hele lichaam pakt.
pi_64737883
Wat is er mis met de oude, vertrouwde ergometer? Heerlijk apparaat

Verder ligt er nauwelijks ijs in ons kanaal, dus zodra het deze week boven 0 wordt zitten er weer 12 dames in hun bootjes!
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:13 schreef Dodona het volgende:

[..]

Hey lichte pik, ik word toch echt als zwaar intraining genomen
Het bewijs is weer geleverd
pi_64753276
Heeft er iemand zijn roeitraining al op het ijs kunnen verrichten? Hier wil het niet echt lukken met dat dichtvriezen, tot mijn zeer grote spijt. Lijkt me wel gaaf om even een volledige training in een half uur te schaatsen
pi_64754052
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:52 schreef cryforhelp het volgende:
Heeft er iemand zijn roeitraining al op het ijs kunnen verrichten? Hier wil het niet echt lukken met dat dichtvriezen, tot mijn zeer grote spijt. Lijkt me wel gaaf om even een volledige training in een half uur te schaatsen
Nee dat nog niet, wel kunnen schaatsen in een nabijgelegen sloot. Ging best lekker op Norren
Alleen heeft me dat wel een aantal dikke blaren opgeleverd op men hiel
pi_64777973
Vandaag konden we weer bijna roeien. Het scheelde slechts 2 graden! Vrijdag weer een kans
pi_64792750
"Het is nu vaarverbod
Reden: vastgevroren pinguins"

Neuh, gewoon weer ergo dus..
pi_64802294
Vanochtend ook weer sinds lange tijd ge-ergometerd......vond het niet leuk toen ik startte met roeien, maar vind het nog steeds niet leuk! liever in een bootje en nog wat zien enzo!

(overigens, voor de OP, thewarrior82 staat er nu in, maar het was met mijn berichtje niet perse de bedoeling dat er coach achter zou komen te staan. zou dit nog aangepast kunnen worden of in de volgende OP?)
pi_64806506
daarnet 3x 10' AT tempo 26. Wat is dat leuk zeg, en dodelijk

Joehoe vanavond nieuwjaarsborrel en nieuwe zware boten doop
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 8 januari 2009 @ 12:59:58 #40
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64807094
Lichte irritatie in beide knieën.. Dus niet meer hardlopen en explosief ergo'en. Wel zwemmen en slides trainen!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64807994
Ik heb sinds gisteren weer last van m'n knie.

Godverdetyfus kolere zooi
pi_64822503
Hardlopen is ook niet knievriendelijk, daarom vind ik 't een slecht alternatief.

Zelf vandaag eigenlijk rustdagje, maar middengroep Licht ging zwemmen dus toch maar stukje meegezwommen... En wat borstcrawl tips gegeven.
pi_64834597
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:34 schreef Koert het volgende:
Hardlopen is ook niet knievriendelijk, daarom vind ik 't een slecht alternatief.

Zelf vandaag eigenlijk rustdagje, maar middengroep Licht ging zwemmen dus toch maar stukje meegezwommen... En wat borstcrawl tips gegeven.
In Den Hommel? Jullie voerden echt geen zak uit! En maar kakelen tijdens het omkleden dat zwemmen zo'n kutsport is Ik moest er hartelijk om grijnzen.

(eh.. jij woonde toch in Utrecht he? Niet dat ik nu complete onzin loop te blaten)

En hardlopen is idd grr en blessures!
pi_64838797
Hardlopen is mooi. Blessures kunnen voorkomen worden door een beetje voorzichtigheid en kennis van je eigen lichaam. Hoewel het zeker blessure gevoelig is, staat daar tegenover dat er weinig dingen zo goed voor je conditie en mentale kracht zijn als hardlopen.
pi_64842701
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 06:18 schreef BlauweBal het volgende:
Hardlopen is mooi. Blessures kunnen voorkomen worden door een beetje voorzichtigheid en kennis van je eigen lichaam. Hoewel het zeker blessure gevoelig is, staat daar tegenover dat er weinig dingen zo goed voor je conditie en mentale kracht zijn als hardlopen.
Meh, ik vind roeien ook wel goed voor de mentale kracht hoor Probleem is dat je het rustig moet opbouwen (dus kan je geen belasting pakken) anders krijg je zo'n dikke spierpijn en/of blessures als je tijd niet hebt gelopen.. dus imo niet geschikt als alternatief.
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:49 schreef Bellah het volgende:
In Den Hommel? Jullie voerden echt geen zak uit! En maar kakelen tijdens het omkleden dat zwemmen zo'n kutsport is Ik moest er hartelijk om grijnzen.

(eh.. jij woonde toch in Utrecht he? Niet dat ik nu complete onzin loop te blaten)

En hardlopen is idd grr en blessures!
Ik had een rustdag, dus hoefde niets te doen En zwemmen... tja, niet zo roeispecifiek maar de roeiers beginnen zich een beetje te vervelen qua alternatieve trainingen geloof ik. Overigens vind ik zwemmen wél mooi.

Maar we hebben dus samen staan omkleden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Koert op 09-01-2009 10:53:54 ]
pi_64855584
Nog even over 't hardlopen, dat mogen wij dus eigenlijk niet als alternatief.. Te belastend of zo. Ging net wel schaatsen maar met te grote schaatsen is dat niet echt fijn... Bah, ik ben de vorst wel beu. Straks hebben we die bumping en dan hebben we net één weekje met elkaar in de boot gezeten

Ik vind zwemmen wel oké, maar ik geloof dat ik niet één recht baantje heb kunnen zwemmen, zo druk was het. En haha Koert! Ik vermoed het samen omkleden inderdaad (maar zeker weten doe ik 't niet).. Samen douchen, dan, zelfs. Oohooh.
pi_64855895
na vier weken pissig zijn dat ik de selectie niet had gehaald, en weinig gesport te hebben ... vandaag maar weer eens begonnen met een (rustig ) interval trainingtje.

maar eens conditie weer op peil krijgen voor een jaartje club8'en ... tenminste als het een club8 wordt, er zijn 4 mensen die erg enthousiast zijn, nog eens vier die ook wel wat enthusiast maar nog niet alles helemaal zeker is qua tijd en enthusiasme, en nog eens 8 die een stukje minder enthusiast zijn ... heb ik zo begrepen.

dus maar eens kijken wat het wordt.
pi_64857681
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:12 schreef immortalsean het volgende:
na vier weken pissig zijn dat ik de selectie niet had gehaald, en weinig gesport te hebben ... vandaag maar weer eens begonnen met een (rustig ) interval trainingtje.

maar eens conditie weer op peil krijgen voor een jaartje club8'en ... tenminste als het een club8 wordt, er zijn 4 mensen die erg enthousiast zijn, nog eens vier die ook wel wat enthusiast maar nog niet alles helemaal zeker is qua tijd en enthusiasme, en nog eens 8 die een stukje minder enthusiast zijn ... heb ik zo begrepen.

dus maar eens kijken wat het wordt.
Ik hoor het al, jullie zijn al geen tegenstand voor ons dit jaar
pi_64861024
Vanmiddag hardgelopen in het bos, lekker. Zwemmen is en blijft mijn sport (jaja, ondanks roeien), heerlijk om in een rustig zwembad m'n kilometers te maken.

Zo zo, zelfs samen onder de douche gestaan. Over het algemeen ken ik de vrouwen waarmee ik onder de douche sta wat beter. Maarrrr, dan had jij of zo'n surfbroek geval aan of je houdt van roze. Of je bent erg klein en blond, maar dat klopt niet met je fobo
pi_64867984
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 18:38 schreef Koert het volgende:
dan had jij of zo'n surfbroek geval aan of je houdt van roze. Of je bent erg klein en blond, maar dat klopt niet met je fobo
Of je onthoudt even alle meisjes in het zwembad Ik hou niet zo specifiek van roze (meer van donkerblauw) maarrr mijn bikini wel.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:12 schreef immortalsean het volgende:
maar eens conditie weer op peil krijgen voor een jaartje club8'en ..
Jaaaaaaaa club8 jaaaaaa knallen!

Oh man ik ben doodmoe. Bedtijd.
pi_64875642
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:56 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik hoor het al, jullie zijn al geen tegenstand voor ons dit jaar
Dat komt omdat er een aantal mensen (ex-wedstro's) hebben besloten dat een club8 met regioroeiers het niet is en zich op andere projecten hebben geworpen. Niemand van de ex-wedstro's had zin om langzaam te gaan door een aantal mensen die niet kunnen roeien omdat ze het gewoonweg te weinig hebben gedaan vergeleken met een ex-wedstro.
De club8 is bij Euros al sinds 2005 een structureel een rommel en iets waar je eigenlijk liever niet mee wil roeien als je competitief ingesteld bent, tenzij bierestafettes je tak van sport zijn. Anderzijds zijn er dan ook weer geen 8 ex-wedtro's die zin hebben om zich tot een goede club8 te vormen...

Zelf ga ik dit jaar skiffen en af en toe in een 4 tje roeien met een paar ex-wedstro's.
pi_64875703
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 01:29 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Dat komt omdat er een aantal mensen (ex-wedstro's) hebben besloten dat een club8 met regioroeiers het niet is en zich op andere projecten hebben geworpen. Niemand van de ex-wedstro's had zin om langzaam te gaan door een aantal mensen die niet kunnen roeien omdat ze het gewoonweg te weinig hebben gedaan vergeleken met een ex-wedstro.
De club8 is bij Euros al sinds 2005 een structureel een rommel en iets waar je eigenlijk liever niet mee wil roeien als je competitief ingesteld bent, tenzij bierestafettes je tak van sport zijn. Anderzijds zijn er dan ook weer geen 8 ex-wedtro's die zin hebben om zich tot een goede club8 te vormen...

Zelf ga ik dit jaar skiffen en af en toe in een 4 tje roeien met een paar ex-wedstro's.
KJzal morgen een zinnige reactie geven ,m nu niet toe in staat
pi_64879195
! Was 't leuk gisteravond?
pi_64880023
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 01:29 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Dat komt omdat er een aantal mensen (ex-wedstro's) hebben besloten dat een club8 met regioroeiers het niet is en zich op andere projecten hebben geworpen. Niemand van de ex-wedstro's had zin om langzaam te gaan door een aantal mensen die niet kunnen roeien omdat ze het gewoonweg te weinig hebben gedaan vergeleken met een ex-wedstro.
De club8 is bij Euros al sinds 2005 een structureel een rommel en iets waar je eigenlijk liever niet mee wil roeien als je competitief ingesteld bent, tenzij bierestafettes je tak van sport zijn. Anderzijds zijn er dan ook weer geen 8 ex-wedtro's die zin hebben om zich tot een goede club8 te vormen...

Zelf ga ik dit jaar skiffen en af en toe in een 4 tje roeien met een paar ex-wedstro's.
mjah, ik kan ze ook niet echt ongelijk geven, 't is (op 't sportieve vlak) ook niet echt leuk als je een aantal niet zo competitieve personen d'r tussen hebt zitten.

ik ken het uit m'n eerste jaar (was ook wel eigen schuld, want ik koos voor de mensen waar ik veel mee op schoot in de kroeg, en ik wist niet echt welke ploegjes actief waren), hoewel het erg gezellig is, mis je dan toch wel een beetje het doel van een sportvereniging.

ik sprak er donderdag nog met de comm. competitieroeien over, en hij was toen van plan om binnenkort een etentje te organiseren, om te kijken wie welke wedstrijden wil gaan starten en op welk niveau ... en dan eens een 8 of een paar viertjes te vormen.

da's eigenlijk wel wat aan de late kant. nog maar twee en een halve maand tot de heineken roeivierkamp, en zelfs maar 2 maanden voor de gyas-hunze. maar we zullen het er mee moeten doen.

maar er zijn dit jaar minstens vier mensen die wel actief willen gaan doen, dus ik zal in ieder geval dit jaar wel tussen de actieve mensen terecht komen.
pi_64880676
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:48 schreef Bellah het volgende:
Of je onthoudt even alle meisjes in het zwembad Ik hou niet zo specifiek van roze (meer van donkerblauw) maarrr mijn bikini wel.
Uiteraard. Je houdt van donkerblauw ja? Goed zo
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:13 schreef immortalsean het volgende:
mjah, ik kan ze ook niet echt ongelijk geven, 't is (op 't sportieve vlak) ook niet echt leuk als je een aantal niet zo competitieve personen d'r tussen hebt zitten.
Volgens mij heeft ocf81 het meer over het 'kunnen' roeien. De gemiddelde wedstrijdroeier kan nou eenmaal beter roeien dan de gemiddelde compo. Zet die bij elkaar en de wedstrijdroeier gaat zich irriteren. Uiteraard kan de instelling ook verschillend zijn.

Intraining vanavond
pi_64881457
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 10:11 schreef Bellah het volgende:
! Was 't leuk gisteravond?
Ja

Over Clubroeien, bij ons op Skoll is het er ook nog niet helemaal ingebakken, dat is soms wel irritant. Het is moeilijk om er mensen voor te vinden (alhoewel dat eigenlijk best raar is want je hebt de voordelen van wedstrijdroeien en de voordelen van comporoeien...) Ik ben wel echt een ''Club'' mens, m'n 2de jaar nu ik wil dat dat er nog wel wat meer worden Voor Clubroeien ligt geen fundament wat je bij compo en wedstrijd wel hebt, alleen al dat er niet eens elk jaar Club boten zijn.

Wat ik zelf ook merk in de ploeg is dat er wel een groot verschil is tussen comporoeiers die erin komen en oud wedstrijdroeiers, niet echt in mentaliteit maar wel in niveau. Dat is natuurlijk heel logisch maar voor sommige is het wel irritant

Maar ik ben een groot vorostander van Club roeien en ik voel me er wel echt mee verbonden, ik zou het wel willen opbouwen tot wat meer continuiteit
pi_64881922
Ik had het vooral over het technische aspect ja, maar de inspanningsbereidheid is ook wel lastig op te wekken bij deze categorie roeiers wmb.
pi_64882028
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:42 schreef ocf81 het volgende:
Ik had het vooral over het technische aspect ja, maar de inspanningsbereidheid is ook wel lastig op te wekken bij deze categorie roeiers wmb.
Ligt eraan, wij hadden dit jaar voor het eerst een selectie en dan merk je echt gewoon dat mensen enthousiaster zijn.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:20:30 #59
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_64883177
zo, ik ben ook weer wakker. Vannacht was het gala van Aegir, en het was weer als vanouds een gaaf feest
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_64883441
Wie gaat er trouwens allemaal naar de Skoll Cup?
pi_64886838
Huj Skoll Cup! Die had ik vorig jaar gewonnen, hahaha. Ik verwacht er te zijn heurrr

Hmmm ja ik hou wel van blauw. Matcht m'n ogen.

Clubroeien vind ik ook ideaal, vooral omdat ik te slecht ben voor wedstrijd maar nu wel gewoon lekker veel kan trainen met mensen die even fanatiek zijn.. Zo relaxed! En het zijn leuke meiden ook Kan me wel voorstellen dat 't als wedstrijdroeier bar kut is als je naast zo'n compo zit die je constant zit te mieren met snel oprijden of wat dan ook.

Vanochtend indoor en 3x20 Ze gingen filmen maar ik werd niet echt vrolijk van mijn 3e stop (die ik niet vasthou).. En de Ringvaart meisjes gingen trainen... Whehe.
pi_64887409
vanmiddag nog even een 60 minuten op hartslag 160 gedaan ... maar dat voelt toch niet echt als een echte training. volgende keer maar weer iets van interval training ofzo.
pi_64890215
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 15:37 schreef immortalsean het volgende:
vanmiddag nog even een 60 minuten op hartslag 160 gedaan ... maar dat voelt toch niet echt als een echte training. volgende keer maar weer iets van interval training ofzo.
Aërobe capaciteit is ook niet belangrijk hoor.
pi_64892130
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:16 schreef Koert het volgende:

[..]

Aërobe capaciteit is ook niet belangrijk hoor.
had het voornamelijk als cardio-training bedoelt ... een beetje kilo's kwijtraken.
pi_64899200
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 15:19 schreef Bellah het volgende:
Vanochtend indoor en 3x20 Ze gingen filmen maar ik werd niet echt vrolijk van mijn 3e stop (die ik niet vasthou).. En de Ringvaart meisjes gingen trainen... Whehe.
Ben een paar jaar geleden nog een paar ringvaartmeisjes van orca (M&M) tegengekomen toen ik iemand anders aan het begeleiden was. Wat voor nummer gaan ze deze keer weer starten?
pi_64903533
Hm ik denk dat het de UVSV 8+ van Triton was.. Het zag er ieg niet heel indrukwekkend uit, maar khad wel met ze te doen want ze moesten 2x45' ergo'en. Dat de Ringvaart nog veel langer is vind ik nog zieliger... Het is dat ze het vrijwillig doen
pi_64906766
Zo.
Nu tijd voor het echte werk
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 11 januari 2009 @ 10:35:15 #68
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64908237
quote:
Op zondag 11 januari 2009 03:25 schreef seekfaM het volgende:
Zo.
Nu tijd voor het echte werk
Hier ook.

Poe wat een intraining.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64908766
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:16 schreef Koert het volgende:

[..]

Aërobe capaciteit is ook niet belangrijk hoor.
verklaar je nader. 50% van de wedstrijd wordt bepaald door het aeroob vermogen in het geval van een 2k en voor 90% in het geval van een 6k denk ik.
pi_64913970
Oeiii wat is ergometeren saai zeg, in een week zit je er zo 6 uur op... Gelukkig hebben we ook nog andere trainingen, spinnen en zwemmen, dat is wel prima.
Ik denk ook dat hier de enige mensen zitten die blij zijn als al dat ijs weg is...
Dooi!
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 11 januari 2009 @ 15:25:59 #71
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64915556
Broeikaseffect.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64916329
D_A is wel erg vroeg wakker voor post-intraining dag
Het dooit! Het dooit! Jaaaaa!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 11 januari 2009 @ 15:56:09 #73
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_64916670
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:47 schreef Bellah het volgende:
D_A is wel erg vroeg wakker voor post-intraining dag
Het dooit! Het dooit! Jaaaaa!
Ja verplicht schoonmaken van het zooien anders straf 2K'tjes. Dus nog even lekker op het ijs gestaan en net uurtje gespint. Ach dat het allemaal maar mag gaan beginnen nu.

Eten was echt briljant, 30 man - ¤1748,- rekening
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_64931056
Boh, dat was me het intraining feestje wel

Vrijdag vanaf 's ochtends 12 uur tot 's nachts half 6 hadden we de Zwaar installatie.
Zaterdag 'integratiedag' met licht en dames. 's Avonds dus de intraining. Vanochtend ging het verder met de 'Katerlunch' gevolgd door een ergotraining..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_64932440
*kreun* Aaauwwww...

Mijn intraining over 2 weken
pi_64936145
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:51 schreef Bellah het volgende:
*kreun* Aaauwwww...

Mijn intraining over 2 weken
Intraining? Je bent een clubroeier ffs.
pi_64946800
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:50 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Intraining? Je bent een clubroeier ffs.
Daarom waarschijnlijk, een extra feestje is nooit weg.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_64946852
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:50 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Intraining? Je bent een clubroeier ffs.
Wij hebben het ook, bij het kerstdiner kregen de wedstrijdroeiers het ook al zwaar te verduren van ons en nu ben ik er nog eens bij
pi_64947290
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:27 schreef pullup het volgende:

[..]

Daarom waarschijnlijk, een extra feestje is nooit weg.
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:29 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Wij hebben het ook, bij het kerstdiner kregen de wedstrijdroeiers het ook al zwaar te verduren van ons en nu ben ik er nog eens bij
Q.E.D
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_64947391
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:41 schreef pullup het volgende:

[..]


[..]

Q.E.D
En het is algemeen bekend dat Clubroeiers de mooiste feesten kunnen houden

En wij zorgen natuurlijk voor veel baromzet

Ben jij er ook bij Pullup?
pi_64947502
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:44 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

En het is algemeen bekend dat Clubroeiers de mooiste feesten kunnen houden

En wij zorgen natuurlijk voor veel baromzet

Ben jij er ook bij Pullup?
Ik ben daarmee gestopt nadat ik met een van mijn roeiers een halve nacht in het AMC heb gezeten omdat hij ergens vanaf was gelazerd. Wel mooie feestjes hoor, maar ik ben altijd benieuwd wie er half kreupel op de training verschijnt de volgende dag.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_64949599
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:50 schreef cryforhelp het volgende:
Intraining? Je bent een clubroeier ffs.
Nouzeg Dan is het alsnog leuk.
pi_64961265
zie net dit plaatje: http://www.nlroei.nl/Fotoboek-display-72974.html,

vind hem wel gaaf!!!

(weet alleen ff niet hoe ik hem direct in dit topic kan plaatsen, dus moet iedereen het maar ff met de link doen!)
pi_64965458
Ik bedoelde meer dat ik ervan uitga dat intraining inhoudt dat je ophoudt met zuipen en roeiersbedtijd aanhoudt enzo. Feestjes zijn altijd mooi, hier was er ook weer een sjaars kreupel afgevoerd, vraag me af of hij nog leeft
pi_64975212
dit is de link naar het plaatje:
http://images.nlroei.nl/f(...)rs_10-01-09_1371.jpg

(rechts klikken op bestand en dan url van bestand kopieren)



Maar eh, Koert, ik wacht nog op je antwoord

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 00:12:14 ]
pi_64976195
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:02 schreef cryforhelp het volgende:
Ik bedoelde meer dat ik ervan uitga dat intraining inhoudt dat je ophoudt met zuipen en roeiersbedtijd aanhoudt enzo. Feestjes zijn altijd mooi, hier was er ook weer een sjaars kreupel afgevoerd, vraag me af of hij nog leeft
Hij leeft nog, heb 'm alleen al een tijdje niet op training gezien. volgens mij was hij er vandaag iig nog niet bij maar je ziet die lichte pikken natuurlijk ook vrij snel over het hoofd. heb er niet actief op gelet ftm.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thrawn op 13-01-2009 00:58:01 ]
pi_64979326
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:02 schreef cryforhelp het volgende:
Ik bedoelde meer dat ik ervan uitga dat intraining inhoudt dat je ophoudt met zuipen en roeiersbedtijd aanhoudt enzo. Feestjes zijn altijd mooi, hier was er ook weer een sjaars kreupel afgevoerd, vraag me af of hij nog leeft
Stiekem ga ik dat ook braaf doen Ik zuip sowieso niet en kan er wel bijzonder slecht tegen.. Maar mijn bedtijden zijn sleeeeecht

/edit

Whehe Geweldige houding..


[ Bericht 6% gewijzigd door Bellah op 14-01-2009 10:56:41 ]
  woensdag 14 januari 2009 @ 19:01:26 #88
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_65041187
Morgen vertrekt wedstrijdroeiend Gyas naar Brugge voor een trainingskamp in de kou! Gingen we maar naar Sevilla
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
pi_65041236
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 19:01 schreef Boomrups het volgende:
Morgen vertrekt wedstrijdroeiend Gyas naar Brugge voor een trainingskamp in de kou! Gingen we maar naar Sevilla
Wij gaan in februari naar Brugge , kan er zelf alleen niet bij zijn
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 14 januari 2009 @ 20:46:55 #90
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65045864
WIj gaan naar hazewinkel.

En we gaan de ergohead starten, volgens mij puur uit verveling _
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_65053092
Wij gaan ook naar Hazewinkel
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_65056782
binnenkort kan er weer geroeid worden
pi_65057972
Ik mag met een B1X een een lichte 2- op 29 januari naar Sevilla. Begreep dat er dan zelfs kans is de grote Pulp tegen te komen.
pi_65058113
Koester de dooi!
pi_65062254
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:12 schreef ocf81 het volgende:

[..]

verklaar je nader. 50% van de wedstrijd wordt bepaald door het aeroob vermogen in het geval van een 2k en voor 90% in het geval van een 6k denk ik.
Ik was sarcastisch Misschien wat beter moeten aangeven met behulp van de o-zo-leuke gele gezichtjes. Een beetje sporter kan een aerobe basis niet missen! Ondanks dat deze trainingen vaak als saai worden bestempeld moeten ze ook bij een roeier veel voorkomen. Persoonlijk ging ik mijn benen wel voelen van 20km ED'en, misschien doet immortalsean iets fout

Gaat er nog iemand naar de ergohead? Of gaat alleen D_A 'm starten?
pi_65062444
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:48 schreef Koert het volgende:

[..]

Ik was sarcastisch Misschien wat beter moeten aangeven met behulp van de o-zo-leuke gele gezichtjes. Een beetje sporter kan een aerobe basis niet missen! Ondanks dat deze trainingen vaak als saai worden bestempeld moeten ze ook bij een roeier veel voorkomen. Persoonlijk ging ik mijn benen wel voelen van 20km ED'en, misschien doet immortalsean iets fout

Gaat er nog iemand naar de ergohead? Of gaat alleen D_A 'm starten?
nah, was 13km over 60 minuten bij gemiddelde hartslag van 161, dat zijn geen geweldige tijden, dus misschien ligt m'n hartslag gewoon wat aan de hoge kant. ... had het gevoel dat ik nog wel minstens een half uur langer doorkon, of dat ik een wat hogere streefhartslag zou kunnen aanhouden.
pi_65068560
Voelen jullie je ook allemaal zo verschrikkelijk goed/ in topconditie?

Ik vind het echt zo geweldig dat ik nu eindelijk een normaal ritme heb (1 uur naar bed, 8-9 uur op), hard aan het studeren ben en elke dag ook nog een training meepak... Je gaat je haast een supermens voelen, zo fit ben ik nu. Ook ben ik nu ontzettend op m'n eten aan het letten (Kcal tellen <) omdat ik nog 3 kilo moet afvallen en dat gaat echt perfect ook.

Hebben jullie dat ook allemaal? (ook al hebben velen van jullie dit weekend intraining gehad; ik had gala :p )

Al dat geroei en gestudeer doen me een beetje denken aan m'n sig
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_65108937
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:40 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Voelen jullie je ook allemaal zo verschrikkelijk goed/ in topconditie?

Ik vind het echt zo geweldig dat ik nu eindelijk een normaal ritme heb (1 uur naar bed, 8-9 uur op), hard aan het studeren ben en elke dag ook nog een training meepak... Je gaat je haast een supermens voelen, zo fit ben ik nu. Ook ben ik nu ontzettend op m'n eten aan het letten (Kcal tellen <) omdat ik nog 3 kilo moet afvallen en dat gaat echt perfect ook.

Hebben jullie dat ook allemaal? (ook al hebben velen van jullie dit weekend intraining gehad; ik had gala :p )

Al dat geroei en gestudeer doen me een beetje denken aan m'n sig
Nee, clubroeien
pi_65109016
Ja! En ik ben moe! Om 12 uur krijg ik echt zin om te slapen Das wel eens anders geweest.

Beetje last van m'n knie na zwemmen gister.. Hopen dat 't gauw overgaat.
Enjaclubroeienvo
pi_65109056
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:26 schreef Bellah het volgende:
Ja! En ik ben moe! Om 12 uur krijg ik echt zin om te slapen Das wel eens anders geweest.

Beetje last van m'n knie na zwemmen gister.. Hopen dat 't gauw overgaat.
Knieproblemen

Ben van plan om morgen de training van m'n boot ff zelf te ergometeren, hopen dat m'n knie het trekt want de vorige keer was niet bepaald een feest
pi_65109266
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:27 schreef De_Ananas het volgende:
Knieproblemen

immer te ver oprijden auw.
pi_65109910
Last van je knie met zwemmen? Als er bij een sport geen klappen op je knie komen dan is het wel zwemmen.

Of is het de binnenkant van je knie door al die schoolslag..
pi_65109941
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:47 schreef Koert het volgende:
Last van je knie met zwemmen? Als er bij een sport geen klappen op je knie komen dan is het wel zwemmen.

Of is het de binnenkant van je knie door al die schoolslag..
Ik heb dat vorig jaar ook gehad (toen ik tijdens skifftraining steeds in het water viel )

Ik kreeg steeds last van de binnenkant van m'n knie.
pi_65109957
Kan aan te ver oprijden liggen of het overstrekken van je kniegewricht tijdens het ergometeren. (in de boot lukte het mij nooit om mijn knie te overtrekken, maar korte persoontjes misschien wel)
pi_65116550
Tis idd binnenkant van m'n knie. En Koert moet ook de OP!

(nah, echt kort ben ik niet )


Orca/Triton Borrel

Altijd al nieuwsgierig geweest naar onze Blauwe Buren? Altijd al eens een babbeltje willen maken met die ene leuke Tritonees? Dit is je kans! Op dinsdag 20 januari vindt de Orca/Triton Borrel plaats. Vanaf 21.00 uur kun je op Orca een biertje komen drinken en Singstar spelen met de buren. Komt allen!

Wanneer: dinsdag 20 januari
Aanvangstijd: 21.00 uur
Waar: Orca
Thema: ‘Verkleed je als de buren’
pi_65117685
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:51 schreef Bellah het volgende:
Tis idd binnenkant van m'n knie. En Koert moet ook de OP!
Veel schoolslag gezwommen de laatste tijd? Voel je het vooral bij het krachtig sluiten van de beenslag?

--> Overbelast

Zie http://www.sportzorg.nl/sporttakken/zwemmen.html - en dan stukje v/d knie. Er is ook echt een term voor 'schoolslagknie.' Oftewel, 't moet gaan dooien of borstcrawl leren

En volgens mij ben jij al voldoende geïntegreerd met de donkerblauwe vereniging.
pi_65118730
Ja eh, het moet sowieso gaan dooien met dat verdomde vaarverbod En ik borstcrawl is ongeveer gelijk aan (visualiseer) een soort van horizontale staafmixer die geen meter vooruit komt.. Maargoed, de afgelopen tijd wel vaker gezwommen dus ik vermoedde al zoiets. Dat wordt leren dus

Hmja, dat dacht ik toch. Word op mijn studie ongeveer omringd door Tritonezen dus veel anders zit er niet op Heb me vorig jaar overigens prima vermaakt op die borrel, en SingStar is grappig

Overigens heeft Proteus nu ook een DCl8, maar geen stuurtje én geen coaches. (mocht iemand dat interessant vinden.. Ik uiteraard wel )
pi_65119362
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 19:11 schreef Bellah het volgende:
Overigens heeft Proteus nu ook een DCl8, maar geen stuurtje én geen coaches. (mocht iemand dat interessant vinden.. Ik uiteraard wel )
Volgens mij hoeft dat niet lang te duren.

Tevens. Hier al weer ijsvrij *een beperkte 3km dan wel. Maar dus ruimte om te kunnen roeien.
Volgende week za en zo, Traika op de Amstel. Onderkomen volgens mij Skøll
pi_65124075
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:51 schreef Bellah het volgende:
Tis idd binnenkant van m'n knie. En Koert moet ook de OP!

(nah, echt kort ben ik niet )


Orca/Triton Borrel

Altijd al nieuwsgierig geweest naar onze Blauwe Buren? Altijd al eens een babbeltje willen maken met die ene leuke Tritonees? Dit is je kans! Op dinsdag 20 januari vindt de Orca/Triton Borrel plaats. Vanaf 21.00 uur kun je op Orca een biertje komen drinken en Singstar spelen met de buren. Komt allen!

Wanneer: dinsdag 20 januari
Aanvangstijd: 21.00 uur
Waar: Orca
Thema: ‘Verkleed je als de buren’
Kan niet meer aanpassen.

Ik ga trouwens binnenkort misschien een keer naar Orca een praatje houden voor de Skoll Cup

En ook naar Proteus trouwens
pi_65163658
Weer een dagje coachen eens kijken of ze het nog kunnen allemaal.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_65232890
Ik tikte laatst de 85kg aan

Magoed, vanaf vrijdag beginnen mijn trainingen ook weer enigszins dus dan zal het volume en gewicht weer gaan krimpen.
Maar heb dr zin an!

Dit jaar maar weer de Ringvaart en de 11stedentocht op het lijstje staan. En misschien wat fuif-stuff met een 4x+.

En owja, hardlopen is tof! Heb me maar weer ingeschreven voor de Zeeuwse kustmarathon Alleen wel bagger dat Phocas dit jaar niet meedoet aan de Bata
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_65235313
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 01:38 schreef Sjobber het volgende:
Ik tikte laatst de 85kg aan

Magoed, vanaf vrijdag beginnen mijn trainingen ook weer enigszins dus dan zal het volume en gewicht weer gaan krimpen.
Maar heb dr zin an!

Dit jaar maar weer de Ringvaart en de 11stedentocht op het lijstje staan. En misschien wat fuif-stuff met een 4x+.

En owja, hardlopen is tof! Heb me maar weer ingeschreven voor de Zeeuwse kustmarathon Alleen wel bagger dat Phocas dit jaar niet meedoet aan de Bata
Hihi, ik ga sowieso ook de Ringvaart doen dit jaar! Echt vet De Bata kan je wel met de uni lopen!?
pi_65243773

Met de vorst waren er creatieve leden op de vereniging bij mij
pi_65247707
plaatje = rood kruisje
pi_65248670
*ergometert door*... Ik geloof dat ik dalijk vergeten ben hoe een boot er ook alweer uit ziet
pi_65255400
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:45 schreef nogeenmaarten het volgende:
plaatje = rood kruisje
Ah, nog eens proberen dan maar!
pi_65255545
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:52 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Ah, nog eens proberen dan maar!
[ afbeelding ]
Welke vereniging?
pi_65257509
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:56 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Welke vereniging?
RV Weesp
pi_65257841
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:51 schreef Bellah het volgende:
Tis idd binnenkant van m'n knie. En Koert moet ook de OP!

(nah, echt kort ben ik niet )


Orca/Triton Borrel

Altijd al nieuwsgierig geweest naar onze Blauwe Buren? Altijd al eens een babbeltje willen maken met die ene leuke Tritonees? Dit is je kans! Op dinsdag 20 januari vindt de Orca/Triton Borrel plaats. Vanaf 21.00 uur kun je op Orca een biertje komen drinken en Singstar spelen met de buren. Komt allen!

Wanneer: dinsdag 20 januari
Aanvangstijd: 21.00 uur
Waar: Orca
Thema: ‘Verkleed je als de buren’
Als ik een knorrenpakje had, was ik gekomen..
Maar ach, mag toch niet drinken..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_65259722
Dan is Singstar ook niet echt leuk. En ook nog op een dinsdag. Midden in de tentamenperiode
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_65264364
Nereus bij Opsporing Verzocht

Er was een moord gepleegd op de Amsteldijk..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_65264651
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 09:21 schreef De_Brok het volgende:

[..]Hihi, ik ga sowieso ook de Ringvaart doen dit jaar! Echt vet De Bata kan je wel met de uni lopen!?
Ja, maar dan ken ik bar weinig mensen. lijkt me gewoon leuker om dat met Phocas te doen.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_65275865
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 01:38 schreef Sjobber het volgende:
En owja, hardlopen is tof! Heb me maar weer ingeschreven voor de Zeeuwse kustmarathon Alleen wel bagger dat Phocas dit jaar niet meedoet aan de Bata
Welkom bij de club. Ons bestuur heeft een of andere gigablunder gemaakt waardoor Euros ook niet meeloopt. Feit dat we vorig jaar 19e waren helpt daar niks bij, dus als iemand nog lopers nodig heeft die gemiddeld bijna 14km/h lopen dan moet je even mailen.
pi_65281441
Jaaa!

Vanmiddag voor het eerst in de acht (met z'n zevenen + invaller )
Geen ergometers meer
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_65288705
Wij vanochtend ook! Wel ongeveer vijftien keer rondmaken omdat we alleen van brug tot brug mochten, maargoed, boot is boot. En in deze opstelling zit ik op 2

Vanavond AT ergo'en en pakjes passen heuj. Slecht geslapen vannacht.. Niet fijn.

Borrel was niet boeiend maar ik geloof dat ik er ook te laat was.. Dat hele Singstar ook gemist Achja.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 21 januari 2009 @ 17:12:34 #126
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65289180
Roeien, was da?

De bosbaan ligt dus nog steeds dicht
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_65289438
Ik begin die vorst steeds meer als voordeel voor Phocas te zien... Hier roeien we alweer anderhalve week en tussendoor ook een weekendje gehad! Vandaag de training wel weer ontzettend veel vrachtschepen waardoor we om de haverklap stil moesten liggen. Elk voordeel heb z'n nadeel dus...
pi_65306524
D_A, waarom, gaan jullie dan niet op de Amstel roeien? Dacht dat Okeanos rond deze tijd toch ook meestal ergens boten daar had liggen?
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 januari 2009 @ 13:39:46 #129
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65315688
normaal gaan we na hazewinkel richting de amstel maar omdat de bosbaan nog dicht ligt gaan de boten morgen op vervoer naar willem3 om ze daar neer te leggen. Eindelijk weer het water op! Wordt nog druk met alle ej boten en PE die trainingskamp heeft.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_65329509
Denk dat ik zaterdag ook nog wel even op Willem III ben, even een kopje koffie doen daar. Komende weken zal het inderdaad wel weer druk worden met trainingskampen en ploegen op de Amstel. Wel een gezellige periode.
pi_65366729
SeekfaM zat jij op slag bij de Proteus 8 die gek was opgeriggerd?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 24 januari 2009 @ 21:07:27 #132
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65367094
Zo eerste boottraining ook weer gehad, morgen weer twee keer. Amstel roels.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_65377128
Hoi 2x bumping en omgerekend harder dan Triton Licht Eeeeerg leuk enhard en dood. En intraining dus mmmm moe/
*vele typfouten en opnieuw construeren later* Koert, ben jij eigenlijk wie ik vermoed dat je bent?

ps Amstel yeah vorig jaar Heineken mocht ik zwemmen
pi_65377785
quote:
Op zondag 25 januari 2009 04:57 schreef Bellah het volgende:
Hoi 2x bumping en omgerekend harder dan Triton Licht Eeeeerg leuk enhard en dood. En intraining dus mmmm moe/
*vele typfouten en opnieuw construeren later* Koert, ben jij eigenlijk wie ik vermoed dat je bent?

ps Amstel yeah vorig jaar Heineken mocht ik zwemmen
Zo zo, harder dan Licht '09? Al heb je wel de omrekeningsfactor in je voordeel *zonder typfouten in een keer goede zin* Ah, je hebt een vermoeden - wat leuk
pi_65380513
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 20:57 schreef De_Ananas het volgende:
SeekfaM zat jij op slag bij de Proteus 8 die gek was opgeriggerd?
Ja
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_65380958
quote:
Op zondag 25 januari 2009 09:14 schreef Koert het volgende:
Zo zo, harder dan Licht '09? Al heb je wel de omrekeningsfactor in je voordeel *zonder typfouten in een keer goede zin* Ah, je hebt een vermoeden - wat leuk


Ja, die omrekeningsfactor deed het 'm. Maar toch !
pi_65381150
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:21 schreef -Banaan- het volgende:

[..]

Ja
Feestje bij RIC zag er leuk uit
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 25 januari 2009 @ 13:32:12 #138
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65382671
Kwam de PE8 nog tegen vanochtend
Zo maar weer het water op!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_65397638
Stuurboordslag, prima de bima!
pi_65398084
Stuurboordboeg
pi_65402061
donderdagochtend 08:30 weer voor het eerst dit jaar het water op.

in de acht

trainen
pi_65402580
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 20:57 schreef De_Ananas het volgende:
SeekfaM zat jij op slag bij de Proteus 8 die gek was opgeriggerd?
Check, op SB-slag en 2 blokken
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:32 schreef Dark_Angelus het volgende:
Kwam de PE8 nog tegen vanochtend
Zo maar weer het water op!
tweemaal
pi_65404674
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:48 schreef seekfaM het volgende:

Check, op SB-slag en 2 blokken
Waarom 2 blokken? Wees dan een vent en doe er 3 blokken in, da's vet
pi_65406117
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:48 schreef seekfaM het volgende:
Check, op SB-slag en 2 blokken
Heb je mij ook gezien op het Skoll vlot? Had mijn blauwe Ajax shirt aan

Ik heb gisteren trouwens voor het eerst 8 minuten hoog tempo gedaan op de ergometer. Ik had vantevoren verwacht dat ik het niet zou halen maar het ging eigenlijk echt makkelijk, had er nog wel 8 achteraan kunnen doen
pi_65407597
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:49 schreef Bellah het volgende:
Stuurboordboeg
Zijn de lekkersten...
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_65407761
Och.. ja.. die Orca-bumping
2 snoeken door 1 van onze roeiers.. Mja, komt nog wel.. Tweede keer dat we met elkaar geroeid hadden..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_65421202
Mijn God Thomas... Ga slapen jij

Uitslag bumping, en wel kijken, want we zijn 10e muwahaha.

EJL triton: 13e & 16e plaats v/d 71
Heren 09 Orca: 24e en 30e plaats v/d 71
EJZ triton: 60e v/d 71

[ Bericht 17% gewijzigd door Bellah op 26-01-2009 15:44:36 ]
pi_65471257
ik ben net gevraagd om met nog 5 anderen een gladde vier ploeg te vormen.

we zaten eigenlijk bij de club8, maar daar is zo weinig respons op mails en trainingen, dat ze met een kleiner (fanatieker) groepje wilden gaan varen (ik zelf zat nog maar net bij de club8, dus heb er maar een beetje van mee gekregen), en ze wisten dat ik ook graag een beetje fanatiek zou willen roeien, dus ben ik ook uitgenodigd.]

we gaan sowieso de gyas-hunze starten, dus we moeten volgende week nog snel even afgladden (nog maar één van ons is afgeglad), en daarna iets van drie keer per week gaan trainen
pi_65471507
Jammer dat Euros geen club8 heeft
pi_65471873
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:45 schreef De_Ananas het volgende:
Jammer dat Euros geen club8 heeft
misschien dat er uit de overblijfselen nog iets van een club8 ontstaat ... want we hadden 17 personen in totaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door immortalsean op 28-01-2009 11:47:12 ]
pi_65472098
en dan hopelijk voor de vlietbokaal gaan
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 27 januari 2009 @ 22:51:13 #152
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65474514
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_65474670
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:51 schreef Dark_Angelus het volgende:



krijg d'r al weer zin in om daar langs de kant te staan, en aansluitend bier gooiendrinken op de kroegjool
pi_65474873
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:54 schreef immortalsean het volgende:

[..]

krijg d'r al weer zin in om daar langs de kant te staan, en aansluitend bier gooiendrinken op de kroegjool
die dit jaar natuurlijk in Enschede plaatsheeft.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 27 januari 2009 @ 23:02:20 #155
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65474976
Amsterdam lijkt me praktischer.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_65475326
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:57 schreef immortalsean het volgende:
en dan hopelijk voor de vlietbokaal gaan

Die?

Vaarverbod.. Dus krachttraining samen met de heren clubacht, vet leuk van alles een wedstrijdje maken tussen de heren en de dames
pi_65475347
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
Amsterdam lijkt me praktischer.
In jullie tuinhuisje?
pi_65475954
Of in het Nijmeegse!
pi_65476097
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:11 schreef Bellah het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die?

Vaarverbod.. Dus krachttraining samen met de heren clubacht, vet leuk van alles een wedstrijdje maken tussen de heren en de dames
alleen wordt het dan vermoedelijk wel de ervaren heren.

want eis voor onervaren is dat je geen wedstrijden in glad materiaal hebt gestart behalve nsrf bij talenten8. maar we hebben in ieder geval één uit de club8 van vorig jaar, en ik heb de asopos najaarswedstrijden gestart in een 8.
pi_65476170
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:11 schreef Bellah het volgende:
...
Dus krachttraining samen met de heren clubacht,
...
ben gister nog even zelf naar het krachthonk geweest ... m'n hamstrings, kont, borst, en bovenarmen doen nog zeer.
pi_65476579
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:36 schreef immortalsean het volgende:
ben gister nog even zelf naar het krachthonk geweest ... m'n hamstrings, kont, borst, en bovenarmen doen nog zeer.
Ik won het wedstrijdje 'muurzitten', maar dat deed even heel veel zeer (en morgen vast nog meer ) En verder ergometeren we gewoon lekker door want het vriest weer..
pi_65477081
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:53 schreef immortalsean het volgende:

[..]

misschien dat er uit de overblijfselen nog iets van een club8 ontstaat ... want we hadden 17 personen in totaal.
pi_65477101
17 mensen en geen acht kunnen vormen

Wij hadden een selectie van 15
pi_65523812
dachten we even om vanochtend een acht op het water te leggen, gaat het vriezen en ligt er opeens weer ijs op het water

dan maar gaan ergometeren, 10x 30sec max'en afgemaakt met een 250 metertje ... heerlijk.

snelste tijd van ons achten geroeid in het tweede interval, 1:28.7, maar na de vierde interval zakte ik finaal in en gingen de tijden nergens over tot aan 1:51 toe, bij de 7e, begon het weer wat te komen. en de laatste kon ik afmaken op 1:33.1

250metertje op 1:36 gedaan

en ik heb een max. hartslag van minimaal 197 bpm, maar als de intervallen net wat langer hadden geduurd, had ik denk ik wel nog wat hoger kunnen komen.

en als je die heerlijke bloedsmaak, en hoestbuien na een training hebt, weet je in ieder geval dat je een lekkere training hebt gedraait...
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 29 januari 2009 @ 12:27:20 #165
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65524238
En hazewinkel gaat niet door
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_65537356
Wij gaan volgende week.. Vooralsnog gaat het door...
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_65626225
Zijn alle rivieren dicht gevroren, omdat niemand meer reageert

Zag dat Triton bij de Bakkers aan het trainen was en Orca was bij ons aan het peddelen dit weekend
pi_65628028
het is bij ons heel wisselvallig, maar mestal kan je tussen 10 en 3 wel liggen als de sluis opengeweest is want dan ligt er geen ijs.
pi_65628319
mjah, ik hoop maar dat het qua temperatuur de komende weken nog wel wat verbeterd, want minimaal twee van ons moeten eigenlijk nog wel voor de gyas-hunze afgladden.

en sowieso toch minimaal een paar trainingen in een gladde boot hebben gehad.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 1 februari 2009 @ 16:52:18 #170
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65628553
Hele weekend op de amstel getraind, supermooi. Over 3 weken toch op trainingskamp naar Brugge.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_65630522
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hele weekend op de amstel getraind, supermooi. Over 3 weken toch op trainingskamp naar Brugge.
Wij gaan over 2 weken naar Brugge maar ik kan niet mee net nu dat we daar uitgaan.
pi_65633180
Nou, hier is het vooralsnog ergo'en en alternatieve trainingen bij 't leven..
pi_65633335
Bleh met mijn boot gaat het nog niet echt super, veel afwezigen gehad door ziektes/blessures of persoonlijke zaken.
pi_65637926
Ouderjaars Triton zitten in Sevilla..
Geldt daar een vaarverbod wegens noodweer en harde wind

Hoop dat Hazewinkel door gaat aankomend weekend, anders gaan we misshcien naar Brugge (zout water)
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_65639699
Van hier zit ook een groep in Sevilla. Dit weekend weer baggerweer waardoor we deze week voor de 4e keer weer op de ergometer zaten, wordt er toch wel schijtziek van.

Maar woensdag.... In viertjes

En nu slapen... Morgen om 7:45 in 't zwembad!
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_65641570
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:46 schreef Kluupkluup het volgende:
Geldt daar een vaarverbod wegens noodweer en harde wind
Lullig Nouhou, ik wil roeien. Er is sprake van een trainingsweekend in Valenciennes voor ons (Noord-Frankrijk), maar ik zie ze 't nog niet zo snel regelen.. De planning is namelijk het weekend van 13 februari, en das over twee weken al Ennn dan vier ik mijn verjaardag!
pi_65641760
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:28 schreef Bellah het volgende:

[..]

Lullig Nouhou, ik wil roeien. Er is sprake van een trainingsweekend in Valenciennes voor ons (Noord-Frankrijk), maar ik zie ze 't nog niet zo snel regelen.. De planning is namelijk het weekend van 13 februari, en das over twee weken al Ennn dan vier ik mijn verjaardag!
Wij gaan daar in de zomer heen

Vorig jaar (ik was er niet bij ) werd m'n ploeg ontvangen door de burgemeester, hadden diner en alles erbij ! Hotel was geregeld inclusief ontbijt
pi_65664537
Dat hoorde ik laatst ook van een skollie inderdaad, klinkt wel gaaf, zo wil ik ook wel racen

Kan iemand iets zeggen over ijsverwachting voor de gyas hunze? Mijn ervaringen ermee is dat het redelijk vaak niet doorgaat, zeker nu het al tijden smerig koud is.
  maandag 2 februari 2009 @ 23:44:45 #179
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_65678446
vorig jaar zijn er allerlei heats verplaatst naar de middag en de zondag, en een deel van de heats is afgelast. hoe het dit jaar wordt is afwachten. ik ga zelf de 2500 m starten op zaterdag met m'n nieuwe ploeg
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_65683721
2500m ploegenachtervolging toch? Op de schaats...


De gyas-hunze skip ik alleen al vanwege die foking temperaturen en gure wind. Komt nog bij dat de organisatie ronduit bagger is. Ruim 3u lang op het water gelegen destijds, in regen en een gure wind, toen we moesten wachten op de finale heat. :s
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 3 februari 2009 @ 10:02:01 #181
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65683757
Nog 4 weekjes tot de WW

Gisteren weer even lekker op de amstel paar kilometer gedaan, 6 mooiste plek van de boot
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_65684359
WW is een poepwedstrijd, ik kom daar lekker niet kijken!
pi_65685550
Bedankt voor je waterdicht onderbouwde kritiek, Koert.

Ik heb wel kakkend veel zin in de WW, eindelijk eens een beetje meten hoe het echt staat in het veld.
pi_65685567
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:10 schreef BlauweBal het volgende:
Bedankt voor je waterdicht onderbouwde kritiek, Koert.

Ik heb wel kakkend veel zin in de WW, eindelijk eens een beetje meten hoe het echt staat in het veld.
Heb je de WW al 's gestart? En over dat meten, lange baan zegt niets over korte baan.. en korte baan, dáár gaat het uiteindelijk toch om korte baan.
pi_65686019
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:11 schreef Koert het volgende:

[..]

Heb je de WW al 's gestart? En over dat meten, lange baan zegt niets over korte baan.. en korte baan, dáár gaat het uiteindelijk toch om korte baan.
Het is misschien wel zo dat je alleen op de korte baan klasserend blik kan halen, maar dat haalt niet weg dat de heineken en de head een zekere charme hebben waardoor winst daar misschien wel net zo mooi is als winst op een 2K wedstrijd.

Winterwedstrijden mogen van mij idd ook afgeschaft worden. 4K rechtdoor varen kunnen we hier op het kanaal ook wel en die extra kilometer heeft dan weinig toegevoegde waarde.
pi_65687124
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:11 schreef Koert het volgende:

[..]

Heb je de WW al 's gestart? En over dat meten, lange baan zegt niets over korte baan.. en korte baan, dáár gaat het uiteindelijk toch om korte baan.
Het zegt dan niets over het korte baangebeuren, maar ergens is zo lang achter mekaar doorgaan en diepgaan ook wel mooi.
En laten we eerlijk zijn: je moet toch iets met je vrije tijd doen voor het korte baanseizoen begint.
pi_65687161
250 is pas vet
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 3 februari 2009 @ 11:59:41 #188
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65687217
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:58 schreef De_Ananas het volgende:
250 is pas vet
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_65692466
Intraining:

Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_65692541
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:44 schreef Kluupkluup het volgende:
Intraining:

[ afbeelding ]




Dat was de mijne

En stond nog wat extra op maar dat kwam later.
pi_65697844
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:26 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Het is misschien wel zo dat je alleen op de korte baan klasserend blik kan halen, maar dat haalt niet weg dat de heineken en de head een zekere charme hebben waardoor winst daar misschien wel net zo mooi is als winst op een 2K wedstrijd.

Winterwedstrijden mogen van mij idd ook afgeschaft worden. 4K rechtdoor varen kunnen we hier op het kanaal ook wel en die extra kilometer heeft dan weinig toegevoegde waarde.
Ik ben het met je eens over de H4K en de Head (wimpel!). Wat voor mij de korte baan wedstrijden zo mooi maakt is het feit dat de concurrentie links en recht van je op het water ligt.

En waarom ik de WW zo niet-leuk vind? Een stuk rechtdoor, op lelijk water, en dat dan 5000m (TBR is langer, (mooi water trouwens daar @ Hilversum), ik noem de Head, de Hel) Op de h4k mag je de 5k ook doen, met een weekend in de benen. Voor de eerstejaars roeier denk ik wel interessante wedstrijd - je eerste - maar als ik door was gegaan had ik 'm niet nog een keer gestart.
pi_65698797
Niet huilen
Daar win je geen Wedstrijden mee


Wij starten hem
pi_65699067
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:06 schreef Koert het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens over de H4K en de Head (wimpel!). Wat voor mij de korte baan wedstrijden zo mooi maakt is het feit dat de concurrentie links en recht van je op het water ligt.
Hij hangt hier prima inderdaad
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_65699656
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:58 schreef De_Ananas het volgende:
250 is pas vet
Eens! Maar 2x 8x250m om 9u 's ochtends zonder coach is toch heel wat minder vet (lees: ochtendtraining voor yours truly)

Head en de Heineken zijn tof, tenzij je stuurtjes hebt die niet kunnen sturen (en 100m voor het einde tegen de Berlagebrug knallen)..
pi_65708634
Is de varsity korte- of langebaan?
pi_65710428
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:21 schreef nogeenmaarten het volgende:
Is de varsity korte- of langebaan?
Korte baan.. Behalve voor de Oude Vier.. Die roeien in de finale 3km..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_65713482
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:58 schreef De_Ananas het volgende:
250 is pas vet
Een koningsafstand, al zeg ik het zelf.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_65719696
Net sterke vaerhalen avond gehoad

Zo'n coachkndje van mij zit zo'n verhaal te vertellen over strippers in Hongearije en een rekening van 700 euro vet lang duurt het
zegt: Matthijs Vellenga zo van ''Duurt lang!''
Een radom: ''Bek dicht, wat heb jij nou gepresteerd !?!?!''
Vellenga: ''.....''
Wij:'' ''
pi_65726932
En nu is dat gespuis lid-af gemaakt?
pi_65727064
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 12:11 schreef De_Brok het volgende:
En nu is dat gespuis lid-af gemaakt?
Nee want het was een grapje

Tevens nog ene goede grap van gisterenavond. Een roeier uit m'n boot moest een invaller regelen omdat ie niet kan dit weekend, wijzen we iemand aan die die kan vragen. Hij zo vragen maar hij kon niet. Wij kei hard lachen want hij had onze beste lichte pik gevraagd die WK heeft geroeid enzo Toen zei ik nog dat ie 2 kratten bier van me kreeg als ie Vellenga als invallre zou vragen maar hij durfde niet meer
pi_65731070
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 03:38 schreef De_Ananas het volgende:
Net sterke vaerhalen avond gehoad
Avond? Eerder nacht
pi_65736188
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:11 schreef Bellah het volgende:

[..]

Avond? Eerder nacht
!

Net weer getrained. Het gaat echt steeds beter, ik zat nu voor het eerst in mijn loopbaan tijdens ED onder de 2.10 . In anderhalve maand ben ik zo'n 12 seconde sneller gegaan terwijl ik 4/5/6x langer train nu. Ik zweet ook steeds later. In het begin vind ik ergometeren niet zo vet maar als ik eenmaal een zweetdruppel op mijn hoofd voel dan ben ik gelijk verliefd Dan ga ik nog beter mijn best doen en dan kom ik echt in een roes

Ik deed net korter dan de afgelopen keren omdat dit voor het eerst was dat ik maar 1 dag rust heb genomen en ik laat ging slapen vanwege sterke verhalen avond ( ) maar het ging echt zo verschrikkelijk goed Enige waar ik last van had waren m'n handen, weet niet precies hoe het komt maar het begint wel irritant te worden. Begon rustig 2.12 te doen de eerste 5 minuten maar daarna ging het steeds beter en toen ik ging zweten toen ging ik versnellen Mijn 2de sessie ging nog beter, daar zat ik de heletijd rond de 2.08, de laatste 3 minuten ging ik nog versnellen. Eerst tempo 25 en naar 2.00 gaan en de laatste 2 minuten tempo 30 en rond de 1.54 zitten. Toen begon ik echt hard te zweten, het voelde echt zo heerlijk Laatste 20 seconde nog alles eruit geperst en tikte ik de 1.40 aan.

Dat moment dat je afstapt dan, dat is echt het beste gevoel dat er is. Je bent helemaal kapot, je zweet je de tering en je voelt je lul helemaal verkeerd zitten in je pakje (ja Clubroeiers hebben bij ons soms ook een wedstrijdpakje). Echt een beter gevoel is er niet, je weet dat je kapot bent gegaan en je bent daarna zo tevreden over jezelf, dat gevoel hoor je eigenlijk de hele dag vast te houden

Toen ff cooling down gedaan en m'n jas aangedaan en op de fiets gestapt. Het sneeuwde, ik had het warm en ik rook verschrikkelijk lekker naar m'n zweet. Lekker mijn muziek nog wat harder gezet (nog harder dan tijdens het ergometeren. Ik ergometer altijd met mijn eigen muziek op, hardcore ) en dan op je gemakje met je handschoenen aan door de sneeuw naar huis fietsen, je voelt je dan echt de koning van de stad, zo stoer ben je dan

Maarrrrrrrrrrrrrrrrr

Ik ben bang dat je te enthousiast wordt, het gaat echt 10x beter dan ik had verwacht maar ik denk nog steeds dat ik een terugslag ga krijgen. Ik ben bang dat ik alles wat ik tegenkom kapot ga slaan en heel m'n handen open ga halen als ik weer geblesseerd raak

Waarschijnlijk klinkt het verhaal voor jullie overdreven, voor de meeste hier stelt zo'n training geen zak voor, maar als je na 5 jaar geblesseerd te zijn gewees tje weer zo lekker gaat sporten dan komt er echt iets los. Ik zit een beetje te shaken hier achter mijn pc

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Ananas op 04-02-2009 16:44:45 ]
pi_65736634
Het enige slechte is dat ik nu gewoon m&m's naar binnen zit te werken alsof het niets is Moet eigenlijk zorgen dat ik pasta klaar heb staan die ik zo in de magnetron kan gooien.
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:55:13 #204
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_65747507
ananas, gast, ga DOUCHEN na een training :|
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_65747717
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:55 schreef Pluizel het volgende:
ananas, gast, ga DOUCHEN na een training :|
Wheheh ik wist dat daar iemand over ging zeuren !

Ik woon op 2 minuten van Skoll en m'n eigen douche is toch iet wat fijner dan die koude douches op skoll zelf en waar je voetschimmel krijgt zonder slippers (die ik niet heb). Dan stap ik dus gewoon ff op m'n fiets en dan douche ik thuis.
pi_65749123
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:37 schreef De_Ananas het volgende:

Dat moment dat je afstapt dan, dat is echt het beste gevoel dat er is. Je bent helemaal kapot, je zweet je de tering en je voelt je lul helemaal verkeerd zitten in je pakje (ja Clubroeiers hebben bij ons soms ook een wedstrijdpakje). Echt een beter gevoel is er niet, je weet dat je kapot bent gegaan en je bent daarna zo tevreden over jezelf, dat gevoel hoor je eigenlijk de hele dag vast te houden
Pakjes krijg je niet, die moet je verdienen
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_65749233
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:31 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Pakjes krijg je niet, die moet je verdienen
Ik vind dat ik het wel verdien met wat ik allemaal voor Skoll doe
pi_65751095
Het is zeker niet heel gek dat ik nu keihard wil gaan drinken.

Redenen:

- Geld genoeg door het 3 maanden niet uitgaan
- Zin om een willekeurig wijf te regelen dankzij mijn aanvaringen met wat rondloopt in de bieb
- Door al dat trainen heb je een supermanlichaam
- Er ligt toch ijs, alternatieve trainingen zuigen keihard
- Laatste tentamen vandaag gehad
- Eerste wedstrijd is over 4 weken
- Training van morgen is pas morgenavond en zonder coaches
- Gaat niet veel kosten omdat je er na 3 bier afligt

Ik heb oprecht nog nooit zo veel redenen gehad

OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_65751174
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 23:22 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Het is zeker niet heel gek dat ik nu keihard wil gaan drinken.

Redenen:

- Geld genoeg door het 3 maanden niet uitgaan
- Zin om een willekeurig wijf te regelen dankzij mijn aanvaringen met wat rondloopt in de bieb
- Door al dat trainen heb je een supermanlichaam
- Er ligt toch ijs, alternatieve trainingen zuigen keihard
- Laatste tentamen vandaag gehad
- Eerste wedstrijd is over 4 weken
- Training van morgen is pas morgenavond en zonder coaches
- Gaat niet veel kosten omdat je er na 3 bier afligt

Ik heb oprecht nog nooit zo veel redenen gehad

pi_65752792
Kan iemand een bron vinden of het 'uit betrouwbare bron' zeggen waar een Empacher of Fillippi tegen bestand is (aantal graden onder nul, zonder ijsgang uiteraard)?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_65755460
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 00:19 schreef Kluupkluup het volgende:
Kan iemand een bron vinden of het 'uit betrouwbare bron' zeggen waar een Empacher of Fillippi tegen bestand is (aantal graden onder nul, zonder ijsgang uiteraard)?
Voor wat ik er van weet is het probleem met temperaturen onder 0 dat als er ergens water tuseenkomt, en dat bevriest en dus uitzet het schade aan kan richten. Dus als je volledig watervrij roeit en nergens spettert kan je er bij alle temperaturen onder 0 mee varen.

Oude houten empachers werken trouwens prima als ijsbreker heb ik afgelopen dinsdag gemerkt, dus dat kan je ook een keer proberen.
pi_65772676
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:49 schreef De_Ananas het volgende:
iets over m&ms
Ik zie hier een overeenkomst

Compo ergometers+vaarverbod+veel compoploegen+heel lang van tevoren afschrijven = Belle gaat hardlopen vanavond
pi_65828008
mooie acties als het bestuur op wintersport is

pi_65830659
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 00:19 schreef Kluupkluup het volgende:
Kan iemand een bron vinden of het 'uit betrouwbare bron' zeggen waar een Empacher of Fillippi tegen bestand is (aantal graden onder nul, zonder ijsgang uiteraard)?
Waarschijnlijk ga ik wel weer gecorrigeerd worden hier door mensen die ,vinden dat ze meer van materiaal weten dan ik maar volgens mij kan er gewoon gevaren worden zolang er geen ijs is. Overnaedsch materiaal niet gebruiken maar al het kunststof kan er zonder meer tegen. Het is natuurlijk wel lastig als het dusdanig koud is dat het water wat in je slidings komt bevriest, dat geeft zo'n naar hobbelig gevoel.

Oftewel zolang je geen ijsbreker speelt is er niks mis mee, en lekker genieten van het varen in een boot.
pi_65830956
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:52 schreef jw3 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ga ik wel weer gecorrigeerd worden hier door mensen die ,vinden dat ze meer van materiaal weten dan ik maar volgens mij kan er gewoon gevaren worden zolang er geen ijs is. Overnaedsch materiaal niet gebruiken maar al het kunststof kan er zonder meer tegen. Het is natuurlijk wel lastig als het dusdanig koud is dat het water wat in je slidings komt bevriest, dat geeft zo'n naar hobbelig gevoel.

Oftewel zolang je geen ijsbreker speelt is er niks mis mee, en lekker genieten van het varen in een boot.
Joh en met omslaan kan het ook koud zijn.
Dus skiffen terwijl je dat niet kan is ook niet slim

Ook na het varen boot goed droog maken ivm ijs vorming op boot.
pi_65843726
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik heb geroeid
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 8 februari 2009 @ 11:34:56 #217
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65844167
Wij niet vanochtend, verdorie die amstel alweer dicht.
Vanmiddag nog maar een poging wagen!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 8 februari 2009 @ 17:41:57 #218
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65855156
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:07 schreef immortalsean het volgende:
mooie acties als het bestuur op wintersport is

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_65856948
Net ff de langste tijd ooit geergometerd voor mijn doen en gelijk een PR gezet

Nu het coachen, het is echt kut met peren. We hebben echt een hoop gezeik en dan niet op roeitechnisch vlak (was dat maar zo )
pi_65861583
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:52 schreef jw3 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ga ik wel weer gecorrigeerd worden hier door mensen die ,vinden dat ze meer van materiaal weten dan ik maar volgens mij kan er gewoon gevaren worden zolang er geen ijs is. Overnaedsch materiaal niet gebruiken maar al het kunststof kan er zonder meer tegen. Het is natuurlijk wel lastig als het dusdanig koud is dat het water wat in je slidings komt bevriest, dat geeft zo'n naar hobbelig gevoel.

Oftewel zolang je geen ijsbreker speelt is er niks mis mee, en lekker genieten van het varen in een boot.
Net terug uit Hazewinkel.. Hebben we mooi vrijdag, zaterdag en vandaag kunnen trainen. In totaal 5 lange trainingen kunnen draaien. Er lag gisterochtend wat uit, maar dat hadden een paar motorbootjes kapotgevaren. Die ochtend nog wel tegen een kleine ijsschots gevaren, gelukkig geen schade..
Maar Hazewinkel was super, mooi volop kunnen trainen

wel verslagen door Licht met sparren, maar dat schijnt wel vaker zo te zijn zo vroeg in 't seizoen
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_65861702
quote:
Op zondag 8 februari 2009 21:05 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Net terug uit Hazewinkel.. Hebben we mooi vrijdag, zaterdag en vandaag kunnen trainen. In totaal 5 lange trainingen kunnen draaien. Er lag gisterochtend wat uit, maar dat hadden een paar motorbootjes kapotgevaren. Die ochtend nog wel tegen een kleine ijsschots gevaren, gelukkig geen schade..
Maar Hazewinkel was super, mooi volop kunnen trainen

wel verslagen door Licht met sparren, maar dat schijnt wel vaker zo te zijn zo vroeg in 't seizoen
Vorig jaar in Brugge was Licht iets van 17 seconde sneller dan zwaar op 3k

Later was niet alleen Zwaar maar ook Licht slecht
pi_65866821
Ik zag vandaag de gehele clubacht dames van de buren op een ergo zweten. Of wacht, de gehele? Neenee! Er zat 1 heer tussen.

Leg dát maar eens uit Bellah.
pi_65868056
Yeaaaah licht!

Bovendien zat ik vandaag zekersteweten niet op een ergo te zweten maar verging ik van de rugspierpijn. Helaas, helaas Maar ik kan 'm wel voor je uitleggen, als je dat graag hebt: men organiseerde een competitietrainingsdag en er kwamen maar liefst 9 mensen opdagen...

Toch leuk dat je d'r even naar keek Overigens zit géén van die meisjes in mijn acht want zondag rustdag, dus daar heb je dan misschien 'n verkeerd beeld van.. Maargoed, mijn verdenkingen over jou zijn ook geheel gebaseerd op... niets. Oh ja overigens, m'n knie lijkt wel weer hersteld (maar heb ook niet meer gezwommen..) alleen heb ik nu echt overal spierpijn. Tijd voor slaap

Ikbendonderdagjarig:D
pi_65876835
Sinds wanneer willen competitie roeiers trainen? Maar dat verklaart een hoop, ik dacht aan clubacht omdat er een clubacht-coach-trui rondliep. En ik was saai aan het spinnen
pi_65877047
"Trainen is voor talentlozen. Wij oefenen. "
(niet mijn uitspraak).. Maareh ja, blijkbaar willen competitieroeiers dus niet trainen (liever niet op zondag x2). Ik geloof wel dat een paar meisjes van de clubacht van vorig jaar er waren, dus dat verklaart.

En heuj! Ik ga vanavond ook spinnen... Maar dan bij de Fitness Factory, waar lessen eigenlijk te kort duren.. Vanaf donderdag gaat 't weer vriezen. Snik.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 9 februari 2009 @ 12:35:22 #226
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65877206
Nog mensen in de buurt van Willem3 vandaag? 16:00 weer eens het water op
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_65877243
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:28 schreef Bellah het volgende:
"Trainen is voor talentlozen. Wij oefenen. "
(niet mijn uitspraak).. Maareh ja, blijkbaar willen competitieroeiers dus niet trainen (liever niet op zondag x2). Ik geloof wel dat een paar meisjes van de clubacht van vorig jaar er waren, dus dat verklaart.

En heuj! Ik ga vanavond ook spinnen... Maar dan bij de Fitness Factory, waar lessen eigenlijk te kort duren.. Vanaf donderdag gaat 't weer vriezen. Snik.
Ik wilde al zeggen.. Want ik ga vanavond op de enige spinner zitten die het nog doet bij Orca/Triton..
Nog steeds last van m'n rug. Vandaag maar even een afspraak maken met fysio..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_65877328
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:36 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik wilde al zeggen.. Want ik ga vanavond op de enige spinner zitten die het nog doet bij Orca/Triton..
Nog steeds last van m'n rug. Vandaag maar even een afspraak maken met fysio..
Die andere is inderdaad ruk, maar met zijn achten op één fiets is ook niet haalbaar Er zit bij de FF wel altijd (als ik er ben) een Tritonees die echt tijdens het infietsen al een halve liter zweet kwijt is. Hij is mijn inspiratie
pi_65877672
FF spinnen is wel oké, maar idd wat kort. Twee lesjes (strength 2 en endurance ofz) is prima - kan je zelfs wat eten tussendoor. Ik spin alleen op zondag op de loods, zodra de pekel weg is geregend komt de racefiets weer van stal.
pi_65878194
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nog mensen in de buurt van Willem3 vandaag? 16:00 weer eens het water op
Ben om 5 uur op Skoll.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 9 februari 2009 @ 13:09:52 #231
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65878219
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:09 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ben om 5 uur op Skoll.
Laten we een appelsapje doen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_65878310
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:09 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Laten we een appelsapje doen.
Ben er niet zo heel lang, moet alleen ff wat bespreken
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 9 februari 2009 @ 13:13:42 #233
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65878342
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:12 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ben er niet zo heel lang, moet alleen ff wat bespreken
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_65880194
Ik denk dat ik woensdag weer even op W3 ben, moet dan helaas vanaf dinsdag het weer in Sevilla in de steek laten. En volgens mij zit pulp nu in het vliegtuig terug naar de kou in Nederland.
pi_65881621
Schitterend moment trouwens op trainingskamp..
Wij (EJZ) hadden net onze buikjes rond gegeten aan kip curry met rijst en een paar toetjes..
Lopen we terug naar ons huisje, komen we langs die van Licht.

We kijken naar binnen en zien we daar de voltallige lichte selectie in een klein kamertje zitten. Ze gaven een krop sla door. Ieder scheurde een blaadje sla af en deed er wat pesto op. Dat was hun avondeten.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_65881781
Hm. Dalijk even op z'n kop geven

[ Bericht 58% gewijzigd door Bellah op 09-02-2009 15:16:00 ]
  maandag 9 februari 2009 @ 16:47:22 #237
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_65885149
straks om 18.00 m'n eerste ergometer training van het jaar, en het is ook nog eens ED. lekker langzaam doodgaan dus. Scheelt iig dat ik m'n hartslagmeter heb om me te beschermen tegen hele nare sessies
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_65888425
zojuist afgeglad ... dus we kunnen zaterdag tijdens trainingweekend op de amstel al in een gladde boot oefenen.

en de gyas-hunze ook mooi in een gladde boot.

alleen moeten we nog wel even wat meer trainingsmomentjes zien te pakken, tot die tijd.
pi_65891528
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:21 schreef jw3 het volgende:
Ik denk dat ik woensdag weer even op W3 ben, moet dan helaas vanaf dinsdag het weer in Sevilla in de steek laten. En volgens mij zit pulp nu in het vliegtuig terug naar de kou in Nederland.
En ik ben weer terug Wat een tering weer hier, blijf nog maar even als je kunt.
Best grappig dat Sevilla als je alles zelf geregeld hebt en het blijkt dat er zomaar een kamer door de bond voor je geregeld is. Ach ik ben niet te beroerd om daar in te gaan zitten zodat er voor de overigen van Skadi wat meer plaats overblijft.
Ik heb het lekker druk gehad met wat bondsroeiers van Skadi en een zooitje toproeiers van Skoll en Skadi die zelf een kamp hadden geregeld. Er bleef zowaar weinig tijd over om uitgebreid te gaan drinken met JW3 tussendoor.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_65899083
Pullup wil je niet een keertje meefietsen met onze Club8? Gastcoach voor een uurtje
pi_65905249
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:28 schreef Bellah het volgende:
"Trainen is voor talentlozen. Wij oefenen. "
(niet mijn uitspraak)..
Paul Drewes?
pi_65906391
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:18 schreef De_Ananas het volgende:
Pullup wil je niet een keertje meefietsen met onze Club8? Gastcoach voor een uurtje
Ga ik doen maar het gaat na de Heineken en Head worden want met al die vorst zal er nog wel een boel te doen zijn met de wedstrijdploegen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_65908252
Aankomend weekend naar de Amstel met m'n EJD. Hopelijk is het dan een beetje ijsvrij...

En wat betreft dat avondeten van licht: hadden ze dat zelf bedacht of is er daar gewoon een rare coach bezig?
pi_65909450
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:52 schreef pullup het volgende:

[..]

Ga ik doen maar het gaat na de Heineken en Head worden want met al die vorst zal er nog wel een boel te doen zijn met de wedstrijdploegen.
Ik schaam me sowieso voor het niveau van de ploeg tot nu toe want we hebben amper getrained, alleen op de ergo gaat het wel goed

Maar zou echt mooi zijn als je een keertje mee zou kunnen
pi_65932183
pff, ergometeren direct nadat je koffie, taart, en een biertje op hebt, is niet zo'n goed idee ... en al helemaal niet als je een 500 metertje besluit te doen.

echt heel de eerste 250meter alles voelen opborrelen, gelukkig in de tweede helft weinig last meer ervan. met dit soort omstandigheden is een tijd van 1:32.5 nog best netjes, toch?

daarna nog even 10 minuten tussen de 2:00 en 2:20 ... en nog 6 minuten lang 30 sec hard (niet max) 1 min light. en dan een paar uur lang maar half adem kunnen halen omdat je anders gaat hoesten.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 10 februari 2009 @ 23:10:54 #246
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65932824
Wij moesten ook laatst afstandjes doen

500 - 1000 - 500m. Dodelijk
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_65932962
een teamgenoot die ook bier en taart op had, is op gegeven moment maar even in standaard haal gaan roeien, en daarna maar even van de ergometer afgestapt, omdat het er anders uit zou komen
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 10 februari 2009 @ 23:16:26 #248
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65933081
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:13 schreef immortalsean het volgende:
een teamgenoot die ook bier en taart op had, is op gegeven moment maar even in standaard haal gaan roeien, en daarna maar even van de ergometer afgestapt, omdat het er anders uit zou komen
Ja ik moet zeggen dat ik af en toe ook al de loods ben uitgesprnt omdat anders mijn sultana's, eierkoeken of andere dingen eruit zouden komen. Echt trainingsintensiteit wil je wel halen van zo'n ergo anders heb je d'r geen klap aan

Trouwens, was je niet intraining?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_65933136
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:13 schreef immortalsean het volgende:
een teamgenoot die ook bier en taart op had, is op gegeven moment maar even in standaard haal gaan roeien, en daarna maar even van de ergometer afgestapt, omdat het er anders uit zou komen
Mietjes
pi_65933221
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:16 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ja ik moet zeggen dat ik af en toe ook al de loods ben uitgesprnt omdat anders mijn sultana's, eierkoeken of andere dingen eruit zouden komen. Echt trainingsintensiteit wil je wel halen van zo'n ergo anders heb je d'r geen klap aan

Trouwens, was je niet intraining?
nah, ik was vijfde qua conditie, voor een boot van vier ... dus nu een club-roeier ... maar doe nog wel rustig aan met bier ... ik ga voor drie keer is scheepsrecht bij selectie volgend jaar ... en daarom nu alvast maar een beetje beginnen met trainen daarvoor
pi_65933283
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:10 schreef Dark_Angelus het volgende:
Wij moesten ook laatst afstandjes doen

500 - 1000 - 500m. Dodelijk
2x8x250. Dat vond ik wel dodelijk..

En het bleek niet sla met pesto te zijn, maar iets van pastasalade maar daar moesten ze nog op wachten want Die jongens eten ook wel fatsoenlijk, en ik neem aan tijdens een trainingskamp al helemaal.

Fijne boottraining gehad vanavond en morgen weer (oh en een aanvaring gehad.. onder het motto 'alles kan kapot') (nee natuurlijk niet met opzet)
pi_65935430
Vandaag een 20 minuten test gedaan, en ik kan je vertellen dat dat echt niet lachen is

Wel exact m'n streeftijd gehaald nadat ik de laatste 8 minuten er toch iets boven zat... (gemiddeld 1:48,3) dus ik ook weer blij. Ik ben wel een aantal keer gestorven maar dat mag de pret niet drukken; ben ook al bijna 72 kilootjes!

Helaas wordt het weer aankomende dagen niet best hier; het trainingsweekend van aankomend weekend gaan we misschien in Amersfoort doen...

Nog 2,5 week tot de KURK Winterwedstrijden
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_65936274
potdorie, ik heb er nu al zin ... komend weekend trainingsweekend, veel en hard varen op de amstel ... en 't weekend erna wedstrijd in groningen, knallen in de kou!

mooie dingen in 't leven!

[ Bericht 3% gewijzigd door immortalsean op 11-02-2009 01:27:58 ]
pi_65938943
Oh ja, wij hebben ook toch besloten de Gyas-Hunze te starten (was eerst sprake van niet). Dus, tot dan!
pi_65960017
Welke verenigingen gaan komend weekend allemaal naar Brugge?

Ik wil ook mee maar m'n opa en oma hebben dan een verjaardag

We zouden nog wel uitgaan met de stuurtjes en coaches
pi_65982806
Kan er iemand uit Amsterdam een prognose geven over de kansen dat er dit weekend op de Amstel geroeid kan worden (qua ijs ed.)? Zoals het er nu naar uit ziet gaat het ongeveer 2 graden vriezen 's nachts. Hoe laat zou het dan ongeveer ijsvrij kunnen zijn?
pi_66006285
Ik mag toch hopen dat de Amstel roeibaar is..
Wij gaan er a.s. zaterdag en zondag trainen..
Tenminste WIJ? Ik niet. Vandaag zouden we 20km varen, maar na 10km had ik teveel last van m'n rug om verder te gaan. Dus ben er even uit voorlopig..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_66006509
Jammer dat je dit weekend er niet bij bent. Ik ben eindelijk weer een keertje op zaterdag op Willem III in ieder geval. Verwacht eigenlijk dat er wel gevaren kan worden, maar geen garanties. Wie weet kan onze ervaren coach hier, pulp, nog even een uitspraak doen over de ijsverwachting.
pi_66007215
zóó, we hebben op het laatste moment nog een stuurtje kunnen regelen ... dus we komen jullie d'r allemaal uitvaren zaterdag! en d'ruit drinken zaterdagnacht! en zondag lekker brak wezen.

en als de amstel last van ijs heeft, sla ik 'm!
pi_66008015
wat staan roei(st)ers (en dan vooral eerstejaars) er toch altijd onflatteus op, op foto's van ergometerwedstrijden ... volgens mij als ik een paar van die foto's op de website (van de vereniging) zet, gaan een aantal dames flink pissig op mij worden.
pi_66008312
Hebben ze dames dan in Enschede?
pi_66008318
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 00:02 schreef immortalsean het volgende:
zóó, we hebben op het laatste moment nog een stuurtje kunnen regelen ... dus we komen jullie d'r allemaal uitvaren zaterdag! en d'ruit drinken zaterdagnacht! en zondag lekker brak wezen.

en als de amstel last van ijs heeft, sla ik 'm!
Ik wil je zaterdag er bes tuit gaan drinken hoor, mooie oefening voor carnaval
pi_66009159
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 01:07 schreef De_Ananas het volgende:
Hebben ze dames dan in Enschede?
Nee.
Grrrom


  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 13 februari 2009 @ 09:48:42 #264
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66011622
Wij gaan ook trainen zaterdag 9 & 1 uur, ga er wel vanuit dat het ijsvrij is
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66020789
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 00:46 schreef immortalsean het volgende:
wat staan roei(st)ers (en dan vooral eerstejaars) er toch altijd onflatteus op, op foto's van ergometerwedstrijden ...
niet alleen eerstejaars: http://www.merijnsoeters.nl/gallery2/main.php?g2_itemId=27547
met de foto zal ze niet blij zijn, maar wel weer een blik erbij.
pi_66024509
Ach, ze lacht wel lief..

Iemand ooit last gehad van z'n vingers (aan de buitenarm-hand), dus als je bijvoorbeeld een vuist wil maken?

/edit, hahaha... dit topic wordt gewoon een opsomming van wat roeiers allemaal voor klachten hebben nu rug, arm, blaren, alles

[ Bericht 11% gewijzigd door Bellah op 13-02-2009 16:17:41 ]
pi_66024621
Ik heb verschrikkelijke last van mijn eelt/blaar op mijn handen. Als ik ergometer, ook al is het 3 minuten, dan verschuift dat van een normale eeltplek wat gewoon rond is naar boven zodat je daar een ophoping krijgt en dat doet echt verschrikkelijk zeer als je daarop ergo't. Knijp ik te hard of iets dergelijks?
pi_66025667
@Bellah: Kan een lichte overbelasting zijn. Je roeide voor deze club8 nooit heel fanatiek toch? Als je nu ineens wat fanatieker gaat roeien, kan het zijn dat de ontwikkeling van je spieren/pezen nog wat achter loopt en je daardoor wat irritatie krijgt. Je kunt even kijken of het in een bepaald deel van haal is. Bijvoorbeeld, als het tussen uitzet en inzet is is kan het bijvoorbeeld te maken hebben met knijpen of clippen met je buitenhand? Als het juist in de haal is kan het een overbelasting van een pees zijn waar veel kracht op komt door het hangen.

De_Ananas. Dat kan inderdaad heel goed met knijpen te maken hebben. Met ergometer hoef je, je handle niet eens echt vast te pakken. Je kunt hem in je vingers laten hangen (met duimen los dus) als test om te kijken of het dan nog pijn doet.

Ik kom komend weekend ook langs de Amstel coachen, wordt een drukte van belang daar
pi_66026135
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:28 schreef Delnooz het volgende:
De_Ananas. Dat kan inderdaad heel goed met knijpen te maken hebben. Met ergometer hoef je, je handle niet eens echt vast te pakken. Je kunt hem in je vingers laten hangen (met duimen los dus) als test om te kijken of het dan nog pijn doet.

Ik kom komend weekend ook langs de Amstel coachen, wordt een drukte van belang daar
Van wie ben jij precies of mis ik iets?

En het zou best door knijpen kunnen komen ja maar ik weet gewoon niet goed hoe ik moet ergometeren
pi_66029081
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:00 schreef Bellah het volgende:
/edit, hahaha... dit topic wordt gewoon een opsomming van wat roeiers allemaal voor klachten hebben nu rug, arm, blaren, alles
Neuh ik niet
pi_66029494
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:03 schreef De_Ananas het volgende:
Ik heb verschrikkelijke last van mijn eelt/blaar op mijn handen. Als ik ergometer, ook al is het 3 minuten, dan verschuift dat van een normale eeltplek wat gewoon rond is naar boven zodat je daar een ophoping krijgt en dat doet echt verschrikkelijk zeer als je daarop ergo't. Knijp ik te hard of iets dergelijks?
Misschien overtolig eelt wegvijlen.. stevige huid is oke, plakken eelt krijg ik last van.

[ Bericht 1% gewijzigd door Koert op 13-02-2009 18:26:34 ]
  vrijdag 13 februari 2009 @ 18:50:11 #272
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_66030179
Morgen trainingsdag hier in Groningen, het is net warm genoeg om met hout het water op te mogen

En: onze ploegbroeken zijn klaar! (y)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_66036101
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 18:21 schreef Koert het volgende:

[..]

Misschien overtolig eelt wegvijlen.. stevige huid is oke, plakken eelt krijg ik last van.
Het is niet echt bijzonder veel.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 13 februari 2009 @ 22:58:21 #274
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66040319
Phocas komt ook gezellig debiel doen dit weekend aan de amstel _

Maar goed, even meegefietst met EJD en dat zag er wel strak uit
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66040361
Ik ga morgen rond 10/10.30 ergoeen. Kom je dan ff langs Bart?
pi_66040367
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:58 schreef Dark_Angelus het volgende:
Phocas komt ook gezellig debiel doen dit weekend aan de amstel _

Maar goed, even meegefietst met EJD en dat zag er wel strak uit
De vrouwen of het roeien?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 februari 2009 @ 08:02:47 #277
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66047520
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:59 schreef De_Ananas het volgende:
Ik ga morgen rond 10/10.30 ergoeen. Kom je dan ff langs Bart?
Ik ben denk rond half 11 wel weer van het water ik kan even langs hoppen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66049171
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 08:02 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ik ben denk rond half 11 wel weer van het water ik kan even langs hoppen
Heb me verslapen en geen zin meer om te trainen
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 februari 2009 @ 12:18:03 #279
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66050447
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 11:09 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Heb me verslapen en geen zin meer om te trainen
hehe! Wat doet die botenwagen trouwens bij jullie voor die weer afgeladen wordt!? Niet naar brugge?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66050531
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 12:18 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

hehe! Wat doet die botenwagen trouwens bij jullie voor die weer afgeladen wordt!? Niet naar brugge?
Weet niet, misschien van Sevilla of Almelo (MGD)

Ik ga over 20 minuten trouwens trainen
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 februari 2009 @ 12:25:39 #281
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66050611
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 12:21 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Weet niet, misschien van Sevilla of Almelo (MGD)

Ik ga over 20 minuten trouwens trainen
gezellig! Ik ga straks maar weer het water op! Tering druk bij W3
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66051517
Eerst lag er zelfs nog ijs Bij W3, maar dat is gelukkig ook weer weg. De botenwagen was zo te zien deels Triton boten, en deels de terugkomst van Sevilla. In ieder geval uitmuntend weer om nu lekker te varen, alhoewel ik maar een heel kort stukje gevaren heb. Overigens natuurlijk wel dank aan Phocas voor het stukvaren van het ijs.

D_A of andere W3 (gast)roeiers al bekend hoe laat jullie morgen varen?

[ Bericht 5% gewijzigd door jw3 op 14-02-2009 20:01:48 ]
pi_66085316
Ik was er gisteren ook, relaxed ook die wedstrijdroeiers. Normaal gesproken bij een tiende graad vorst of één ijsklontje in het kanaal mag er niet geroeid worden. Gisteren pleuren ze die boot vanaf het vlot vol in het ijs en breken nog 20 meter ijs voordat ze in open water zijn :|

Mocht iemand het nog gezien hebben, ik was de enige c4 op de amstel aan het coachen, geleende boot van skoll.
pi_66085434
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:15 schreef cryforhelp het volgende:
Ik was er gisteren ook, relaxed ook die wedstrijdroeiers. Normaal gesproken bij een tiende graad vorst of één ijsklontje in het kanaal mag er niet geroeid worden. Gisteren pleuren ze die boot vanaf het vlot vol in het ijs en breken nog 20 meter ijs voordat ze in open water zijn :|

Mocht iemand het nog gezien hebben, ik was de enige c4 op de amstel aan het coachen, geleende boot van skoll.
Welke boot leende je?

Gisteren ging ik nog ff trainen en ik zag verdomde veel Triton wijven bij ons rondlopen Ook Euros was bij ons om te bakken

Ik ben bang dat m'n buik overbelast is, ik stapte halverwege m'n training af (woensdag ook al) en had me toch een last van mijn buik de hele dag/avond
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 15 februari 2009 @ 16:31:19 #285
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66087648
2K testje gehad vandaag

En nog een boottraining, nu vind ik roeien stom
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 15 februari 2009 @ 16:31:30 #286
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66087658
En het regent
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 15 februari 2009 @ 17:20:22 #287
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_66089302
boottraining werd niks vandaag omdat we alleen op het verbindingskanaal mochten en daar gister ook al ijs lag, dus ben ik maar gaan schaatsen vandaag
Morgen weer ergoën, en dan zit ik straks al op 3 trainingen in 3 dagen. Gaat de goede kant op voor een competitieroeier
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_66090962
Ik vooral aan de bar gezeten en gezien hoe druk het op W3 was. Vond het dit keer niet erg om de ochtend binnen te zitten. Wat was de score van de 2K test?
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 15 februari 2009 @ 18:13:41 #289
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66091043
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:10 schreef jw3 het volgende:
Ik vooral aan de bar gezeten en gezien hoe druk het op W3 was. Vond het dit keer niet erg om de ochtend binnen te zitten. Wat was de score van de 2K test?
6.35, maar goed heb dan ook een maand lopen prutsen met een knie die niet meewerkte. Verder wat vermoeid en gefrustreerd. Het heeft nogal een invloed op je leven dat roeien.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 15 februari 2009 @ 22:52:09 #290
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_66102619
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 13:02 schreef jw3 het volgende:
Overigens natuurlijk wel dank aan Phocas voor het stukvaren van het ijs.

Dat was inderdaad wel leuk om te doen
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_66113442
Relax trainingsweekendje gehad. Euros dames eraf gepaald en een strakke 5K neergezet! Laat de WW maar komen!
pi_66114372
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:38 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Van wie ben jij precies of mis ik iets?

En het zou best door knijpen kunnen komen ja maar ik weet gewoon niet goed hoe ik moet ergometeren
Ook een coach van Phocas. Dat wat ik zei van het hangen aan je handle, dus me de duimen los en alsof je een skullpaal vast hebt dat helpt meestal wel.
pi_66114440
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:54 schreef Delnooz het volgende:

[..]

Ook een coach van Phocas. Dat wat ik zei van het hangen aan je handle, dus me de duimen los en alsof je een skullpaal vast hebt dat helpt meestal wel.
Ik probeer het op verschillende manieren te doen maar het gaat echt heel kut. En ik weet niet hoe ik moet skullen

Tevens ben ik overbelast ofzo, ik had me toch een pijn aan m'n buikspieren zaterdag, niet leuk meer
pi_66117251
Jan Willem, was je zondag toevallig ook even op Skoll?

Ik heb zaterdag en zondag alleen meegefietst met mijn eigen ploeg (Triton EJZ), ik was te herkennen aan mijn Triton-shawl en gele pet. Zaterdag twijfelden of we wel konden roeien. De halve Amstel lag 's ochtends nog dicht door het ijs. Mag gelukkig denderde Euros met 3 boten vanaf Poseidon door het ijs. Echt gestoord. Als er bij ons (Merwede) ook met een klein vliesje ijs ligt dan geldt er een vaarverbod (en terecht).

Maargoed, we hebben dus mooi wat roeikilometers kunnen maken. Zelf ga ik morgen naar de manueel therapeut, ik hoop dat m'n blessure meevalt..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_66117649
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:36 schreef Kluupkluup het volgende:
Jan Willem, was je zondag toevallig ook even op Skoll?

Ik heb zaterdag en zondag alleen meegefietst met mijn eigen ploeg (Triton EJZ), ik was te herkennen aan mijn Triton-shawl en gele pet. Zaterdag twijfelden of we wel konden roeien. De halve Amstel lag 's ochtends nog dicht door het ijs. Mag gelukkig denderde Euros met 3 boten vanaf Poseidon door het ijs. Echt gestoord. Als er bij ons (Merwede) ook met een klein vliesje ijs ligt dan geldt er een vaarverbod (en terecht).
...
whehehe, toch wel hulde voor ons bestuur wat dat betreft! en achja, op onze botenwagen is de boegpunt van een phocas 4+ enigszins flink kapot gegaan, dus (lichte) schade door ijs op andere boten had er ook wel bij gekund, maar gelukkig niets gehoord over ijsschade.

maar die Triton EJZ boot had de boeg daarvan een unox muts op, op zaterdag? want dan heb ik jullie wel gezien.
pi_66118293
Het was jammer dat er geen georganiseerde spar tot stand kwam met alle verenigingen die er aanwezig waren. Ik had het graag gezien.
Ik was alleen zondag op Skoll met de eerste divisiedames. Iedereen is net terug uit Sevilla en nog wat moe maar het was een mooie gelegenheid om weer eens in de acht te stappen s'middags.
Met alle eisen die er aan bondsdeelname kleven is het best moeilijk om fatsoenlijk je verenigingsacht behoorlijk te kunnen voorbereiden
De rest Skoll zat in Brugge waardoor de kachel op Skoll zelf was uitgezet en dat maakte het verblijf wat karig maar we hebben ons wel vermaakt.
Nu eens kijken of we De Head en Heineken weer kunnen winnen met de dames. De laatste jaren ging dat prima.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_66120330
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:36 schreef Kluupkluup het volgende:
Zelf ga ik morgen naar de manueel therapeut, ik hoop dat m'n blessure meevalt..
Ik ook naar de fysio en idem.. Tis trouwens tijdens de haal en ook als ik op m'n vingers duw (eigenlijk ook met stofzuigen en zelfs typen ) dus ik denk wanneer er druk op staat.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bellah op 16-02-2009 15:04:49 ]
pi_66127094
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:36 schreef Kluupkluup het volgende:
Jan Willem, was je zondag toevallig ook even op Skoll?

Ik heb zaterdag en zondag alleen meegefietst met mijn eigen ploeg (Triton EJZ), ik was te herkennen aan mijn Triton-shawl en gele pet. Zaterdag twijfelden of we wel konden roeien. De halve Amstel lag 's ochtends nog dicht door het ijs. Mag gelukkig denderde Euros met 3 boten vanaf Poseidon door het ijs. Echt gestoord. Als er bij ons (Merwede) ook met een klein vliesje ijs ligt dan geldt er een vaarverbod (en terecht).

Maargoed, we hebben dus mooi wat roeikilometers kunnen maken. Zelf ga ik morgen naar de manueel therapeut, ik hoop dat m'n blessure meevalt..
Die 3 boten waren van phocas, waaronder mijn EJD. Boot had 0 schade, dat "ijs" stelde geen reet voor, was een soort van slush puppy zoals iemand het mooi verwoordde
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:50 schreef immortalsean het volgende:

[..]

whehehe, toch wel hulde voor ons bestuur wat dat betreft! en achja, op onze botenwagen is de boegpunt van een phocas 4+ enigszins flink kapot gegaan, dus (lichte) schade door ijs op andere boten had er ook wel bij gekund, maar gelukkig niets gehoord over ijsschade.

maar die Triton EJZ boot had de boeg daarvan een unox muts op, op zaterdag? want dan heb ik jullie wel gezien.
die 4+ was van Argo...
pi_66127650
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:47 schreef De_Brok het volgende:

Die 3 boten waren van phocas, waaronder mijn EJD. Boot had 0 schade, dat "ijs" stelde geen reet voor, was een soort van slush puppy zoals iemand het mooi verwoordde
Het was een beetje onnodig, want bij skoll kon je er zonder problemen in.

Ik vond het echt zooooo leuk om in amsterdam te zijn! 4 dagen eerder zat ik bij een gevoelstemperatuur van -30 met half triton en aegir in een franse sneeuwstorm en ik moet zeggen dat me dat toch een stuk beter beviel dan die natte koude zooi aan de amstel
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 16 februari 2009 @ 18:09:52 #300
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66127712
Hehe, het was niet het meest beste weer dit weekend nee

Zeker zondagmiddag was echt stervenskoud. Maaaaar! Het wordt vanzelf beter..

Zeggen ze.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 16 februari 2009 @ 19:13:27 #301
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66130060
Nou nieuwe!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')