abonnement Unibet Coolblue
pi_64615935
[afbeelding]

Welkom in het topic over de Hogeschool Rotterdam, ofwel de HRO.

Actieve Posters:

Casual-T - Bedrijfseconomie (KZ) - 3e jaar
Siegfried - Communication & Multimedia Design - 3e jaar
Italiaan1987 - Logistiek & Technische vervoerskunde - 1e jaar
Crashcat - Trade Market Azia - ?? jaar
Elocyp - Trade Market Azia - ?? jaar
wlsandman - Technische Bedrijfskunde - 3e jaar
Staaf - Communicatie - ?? jaar
parselmouth - ex-Communication & Multimedia Design - 2e jaar
Chav - V&M - 3e jaar, klasgenoot van Umberella!
Bluecurl - Informatica - 1e jaar
Toeps - ex-Communication & Multimedia Design - 2e jaar
Sensje - Personeel en Arbeid - 1e jaar
Guilin - Financial Service Management - 1e jaar
Dementor - Bedrijfskundige informatica - 2e jaar
Elvi - CMV - 1e jaar
UFO - Communication & Multimedia Design - 2e jaar
Oksel - Technische Bedrijfskunde - ?? jaar
Umberrella - V&M - 3e jaar
Tintaglia - Verpleegkunde - 1e jaar
G-Sas - Kunstacedemie - ?? jaar
Handschoen - Chemische Technologie - 4e jaar
H4Ze - Informatica - 2e jaar
Henkbenzinetank - Communication & Multimedia Design - 1e jaar

Vorige topics
Hogeschool rotterdam

Belangrijke links
Algemene site
Hint (intranet)
Keuzeonderwijs

Let op!
Dit is geen spam slowchat, graag je aan de regels houden! Hou het netjes en rustig, maak er geen wedstrijd van om z.s.m het topic vol te pompen!!

De OP is hier te vinden. Wil je erbij voeg jezelf dan toe in de OP. Iedereen is overigens vrij om de OP in zijn algemeenheid aan te passen (qua links ed).

Afkomstig van FOK!wiki NL, de Vrije Encyclopedie. "http://wiki.fok.nl/index.php"

!!! Let op, sta je nog NIET in de OP of sta je in de verkeerde categorie??? Dan moet je het ZELF aanpassen, het wijst zich allemaal vanzelf wel !!!
pi_64615963
Shit, vergeten hem centraal te zetten


Laatste post:
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:00 schreef Ame_thyst het volgende:
Heel veel met de computer.
Gaat niet zozeer om de kennis van die programma's maar meer of je graag met zulk soort programma's werkt.
Het gros wat afstudeer komt terecht in de 'website bouw' wereld.
Je moet dus ieder geval veel achter de pc willen werken en er creatief mee bezig kunnen zijn.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:36:29 #3
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_64616438
TVPtje, ben 3e jaars Verpleegkunde aan de HRO, zal blij zijn als ik er over zo'n 1,5 jaar vanaf ben.. Als alles op schema loopt
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_64627836
Ik denk dat het wel handig is om enige basiskennis van programma's als Adobe Photoshop en Illustrator te hebben voordat je aan CMD begint. Veel mensen verwachten dat je dit uitgebreid uitgelegd gaat krijgen tijdens de opleiding, maar dat is dus echt het geval niet. Verder is het handig om eerder met Flash gewerkt te hebben en enige kennis van CSS en HTML te hebben, maar dit leer je jezelf wel wat makkelijker aan tijdens je studie.

Hier een ex-CMD'er (gestopt halverwege mijn tweede jaar, daarna een half jaartje universiteit gedaan) en inmiddels een eerstejaars aan de Lerarenopleiding voor het Voortgezet Onderwijs, maatschappijleer

Heb de wiki aangepast, maar nadat deze OP gepost was, dus hij staat nu nog niet up to date in de OP...

[ Bericht 7% gewijzigd door WHATSHESAID op 03-01-2009 22:08:45 ]
pi_64649335
tvp maar weer laatste vakantiedagje vandaag
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 4 januari 2009 @ 19:18:51 #6
47102 Elvi
miemkwien
pi_64657664
tvp... Ooit ga ik de wiki nog wijzigen (ben inmiddels derdejaars )
pi_64724647
Ik heb nog verder gekeken voor wat opleidingen, maar er is bijna niks dat binnen mijn interesses valt. Nu leek marketing(reclame/media e.d.) enigzinds wel leuk, maar ik heb niet echt een heel goed idee wat ik er van kan verwachten. Overigens hebben ze op de Inholland rotterdam veel van dat soort opleidingen. Maar ik hoor overal dat de Inholland heel slecht is
  dinsdag 6 januari 2009 @ 18:55:22 #8
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_64739371
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:37 schreef Rekkof het volgende:
Ik heb nog verder gekeken voor wat opleidingen, maar er is bijna niks dat binnen mijn interesses valt. Nu leek marketing(reclame/media e.d.) enigzinds wel leuk, maar ik heb niet echt een heel goed idee wat ik er van kan verwachten. Overigens hebben ze op de Inholland rotterdam veel van dat soort opleidingen. Maar ik hoor overal dat de Inholland heel slecht is
Je hebt wel wat verschillen, maar over het algemeen doen ze het op alle hogescholen in Nederland vrij slecht. Tenzij je christen bent, dan kun je naar de Hogeschool Ede. Maar anders maakt het niet zo heel veel uit volgensmij.. er zijn ook nog verschillen tussen opleidingen
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_64776154
ik moet t dus maar doen met het niveau..
binnenkort is wat opendagen bezoeken en dan zien we wel
pi_64991226
Hallo
pi_65157041
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:59 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

welke opleiding heb je gedaan?
Ik deed Financial Services Management (FSM) bij cluster Management. Na twee jaar werd deze opleiding verplaatst naar cluster Financieel Management (Finma; beide clusters van Kralingse Zoom), maar er was toen nog he-le-maal NIETS voorbereid. Finma had nog geen eigen FSM-vakken, er waren nog geen FSM-docenten en er was nog geen differentiatieprogramma voor FSM-studenten.

Voor sommige vakken werd er wel gebruik gemaakt van docenten van cluster Management, maar dat was niet genoeg
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:39 schreef Ame_thyst het volgende:
Heb je het wel lang volgehouden
Na twee jaar heb ik wel overwogen om over te stappen naar Hogeschool Utrecht, maar na een gesprek daar te hebben gehad, bleek dat het beter zou zijn als ik daar helemaal opnieuw zou beginnen en daar had ik geen zin in omdat ik niet het risico wilde lopen dat het daar minstens net zo slecht zou lopen.
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:39 schreef Ame_thyst het volgende:
Nooit last gehad met absentie systeem, meeste docenten houden het ook niet bij. Vind ook eerlijk gezegd niet het de primaire taak van een docent. Jij wilt iets leren dus je komt maar.
Dat vind ik dus ook! Een HBO-student moet oud en wijs genoeg zijn om zelf te kunnen bepalen of hij/zij de betreffende lessen wel of niet nodig heeft. Hieromtrent heb ik dan ook een klacht ingediend bij cluster Management, maar die werd niet beantwoord en werd zelfs niet eens gelezen! Later, toen FSM al was overgeplaatst naar Finma, heb ik die klacht nogmaals ingediend, maar toen kreeg ik wel een e-mail terug met de mededeling dat ik het maar met Finma moest uitzoeken omdat FSM nu bij dat cluster hoort
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:39 schreef Ame_thyst het volgende:
7
Nu zijn een groot aantal metro stations getransformeerd in de HRO stijl, heeft duizenden euro's gekost wat naar mijn idee beter besteed had kunnen worden aan het verbeteren van het onderwijs.
Ja, idd. Om bij mijn werk te komen moet ik altijd met de metro van Capelsebrug naar CS. Ik kreeg nog net geen kotsneigingen van al die reclame
You can travel the world, but you can't run away from the person you are in your heart! You need to just be!
  zondag 8 februari 2009 @ 23:12:09 #12
154052 RobertVH
I am your father
pi_65866307
* RobertVH meldt zich als student zijnde

Sinds afgelopen zomer ook student bij de hro, commerciele economie jaar 1, deeltijd.
Oftewel, als de rest het gebouw uitgaat, moet ik er nog in...
pi_65866736
tijd voor het nieuwe kwartaal

eindelijk wat meer les dan in mn vorige periode ( max 6 uur verdeeld over de hele week)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_65878354
1,5 dag les en 1 dag stage (tot halverwege dit kwartaal). .
  maandag 9 februari 2009 @ 13:33:54 #15
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65879005
Ik begin nu met mn minor, wat een lachtertje. Vrijdag waren de (voorlopige!) indelingen van de groepen pas bekend, en het eerste halfuur van de les vandaag was uitzoeken of iedereen wel in die les hoorde en niet ergens anders (wat later dus wel zo bleek te zijn) Wat een stelletje sukkels daar op die school, echt..
Dit was trouwens ook mijn enige les deze week. Ben ik blij dat ik duale student ben en nog 24 uur erbij werk in de week
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65879056
Maak er in de OP even 4e jaars van.
Ik ben aan het afstuderen.
pi_65883583
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:35 schreef Dementor het volgende:
Maak er in de OP even 4e jaars van.
Ik ben aan het afstuderen.
quote:
!!! Let op, sta je nog NIET in de OP of sta je in de verkeerde categorie??? Dan moet je het ZELF aanpassen, het wijst zich allemaal vanzelf wel !!!
pi_65883815
Moet wel iemand de recente wiki in de OP zetten, anders schiet het nog niets op
pi_65918184
quote:
Op maandag 9 februari 2009 16:02 schreef Lauriette91 het volgende:

[..]


[..]


Geen zin om me weer voor iets aan te moeten melden.
pi_67147297
Eerstejaars Small Business and Retail Management te Kralingse zoom meldt zich.
Yharr!
pi_67547222
Is er ergens een lijst met docenten (bij voorkeur met foto) die nu nog actief zijn op de HRO?

Heb daar inmiddels 10 jaar geleden Elektrotechniek en ook Informatica gedaan en ben benieuwd welke docenten er nog steeds werken...
pi_67553621
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:49 schreef matig het volgende:
Is er ergens een lijst met docenten (bij voorkeur met foto) die nu nog actief zijn op de HRO?

Heb daar inmiddels 10 jaar geleden Elektrotechniek en ook Informatica gedaan en ben benieuwd welke docenten er nog steeds werken...
Hier.
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:56:08 #23
251438 Mertofzo
ffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuu
pi_67807292
1e jaars bedrijfseconomie KZ hier
pi_67868875
* Multiply is eerstejaars financial services management
pi_68379781
Ik ga zéér waarschijnlijk Vastgoed & Makelaardij studeren aan de HRO. Wat vindt men hier van de school? Mijn locatie zal dan Wijnhaven 107 zijn, ook wel handig om te vermelden.
Ben ook wel benieuwd hoe de docenten zijn. Heb afgelopen jaar aan de HU gestudeerd, beviel niet slecht moet ik zeggen. Van de open dag kreeg ik een indruk van dezelfde sfeer op de HRO.
pi_68634620
Iemand ervaring met CMD op de HRO? Ben sterk aan het twijfelen tussen HRO en HVA (MIC)
  donderdag 7 mei 2009 @ 21:02:13 #27
227151 biebelbons
Into the life
pi_68786350
nog geen HRO'er, maar hoogstwaarschijnlijk in deeltijd miv september a.s. MWD

Nog meer potentiële starters?

Ben overigens erg benieuwd hoe HRO bevalt. Heb ervaring met Inholland, maar dat was niet zo positief.
pi_68807986
Op welke locatie worden CMD colleges gegeven? Zou graag volgende week even een kijkje willen nemen.
  zondag 10 mei 2009 @ 10:50:04 #29
227151 biebelbons
Into the life
pi_68865513
heeft iemand hier ervaring met een deeltijd studie, februari instroom?
pi_68867176
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:42 schreef Leyswood het volgende:
Op welke locatie worden CMD colleges gegeven? Zou graag volgende week even een kijkje willen nemen.
Pieter de Hoochweg is de locatie voor CMD, CDM en GMT
pi_68877822
Mijn dank is groot!
pi_70574877
Hoi

Kan iemand mij vertellen wanneer het collegejaar 09-10 officieel start?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  donderdag 2 juli 2009 @ 18:10:58 #33
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_70586340
Maandag 31 augustus, week 36, is week 1
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_70694099
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:10 schreef Enfermera het volgende:
Maandag 31 augustus, week 36, is week 1
Thanks
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  maandag 6 juli 2009 @ 11:33:15 #35
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_70694209
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:30 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Thanks
Yw Als je op hint zoekt naar 'jaarrooster', dan krijg je ook het jaarrooster van 2009-2010 staan alle onderwijsweken en vakanties in
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_70694417
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:33 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Yw Als je op hint zoekt naar 'jaarrooster', dan krijg je ook het jaarrooster van 2009-2010 staan alle onderwijsweken en vakanties in
Hint is het intranet? Ben nog niet ingeschreven, en heb dus ook geen inloggegevens.

Trouwens, introductieweken vallen zeker vóór week 1?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  maandag 6 juli 2009 @ 11:44:08 #37
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_70694603
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:38 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Hint is het intranet? Ben nog niet ingeschreven, en heb dus ook geen inloggegevens.

Trouwens, introductieweken vallen zeker vóór week 1?
Ja, klopt. Ohh oke.. Nee dan kom je er niet in idd
Ja, introweek is dus week 35 Maar als het goed is heb je daar al bericht over gehad.. Ohnee wacht, HRO kennende krijg je dat een week van te voren
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:46:45 #38
171085 MYM
Mijn nickname staat hoger
pi_70798742
Ik zal hier ook even posten want ze te merken gaan de topics hard hier . EN inderdaad kan ik gehele beamen dat je blij mag zijn als je een week van te voren iets hoort op die geweldige school.
pi_70815644
weet iemand toevallig of de medewerkers van het stagebureau van de sociale opleidingen nog werken of dat die al vakantie hebben? Heb nl wel een stageplek gevonden maar die moet nog goedgekeurd worden, mocht ie nou fout zijn kan ik in de vakantie verder zoeken.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 9 juli 2009 @ 18:59:58 #40
171085 MYM
Mijn nickname staat hoger
pi_70822757
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:36 schreef littledrummergirl het volgende:
weet iemand toevallig of de medewerkers van het stagebureau van de sociale opleidingen nog werken of dat die al vakantie hebben? Heb nl wel een stageplek gevonden maar die moet nog goedgekeurd worden, mocht ie nou fout zijn kan ik in de vakantie verder zoeken.
Ik vermoed dat ze al met vakantie zijn maar 9 van de 10 keer worden stage plekken gewoon goed gekeurd. Had mijn stage plek ook pas in de vakantie gevonden. Vervolgens pas na 4 weken stage hem goed laten keuren was geen probleem.
pi_70822828
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:59 schreef MYM het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ze al met vakantie zijn maar 9 van de 10 keer worden stage plekken gewoon goed gekeurd. Had mijn stage plek ook pas in de vakantie gevonden. Vervolgens pas na 4 weken stage hem goed laten keuren was geen probleem.
wij beginnen pas met lopen in oktober ofzo, dus ben niet heel laat, maar vond het wel een prettig idee om het al geregeld te hebben . denk ook wel dat ie goed is hoor, maar ik ga geen urenlange gesprekken bij die plek voeren voordat ik weet of het uberhaubt een goede plek is.

mja na de vakantie dan maar thnx
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:14:39 #42
171085 MYM
Mijn nickname staat hoger
pi_71013347
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:53 schreef Multiply het volgende:
* Multiply is eerstejaars financial services management
Heel veel sterkte gewenst in je tweede en verdere leerjaren, mits je nog student bent uiteraard

Is Wijnand van den Brink nog steeds clusterdictator, eh... -directeur?
You can travel the world, but you can't run away from the person you are in your heart! You need to just be!
pi_71160520
hoi...hoi...hier een nieuweling..
Ik ga waarscijnlijk in september starten met bedrijfskundige informatica. aan de hogeschool rotterdam, maar vroeg me af wat voor soort vakken je krijgt..want ik vindt de uitleg van de vakken in de studiegids nogal vaag...
En verder is het moeilijke studie, en komt er wiskunde aan te pas??
Ondanks deze vragen ga ik me waarschijnlijk over 3 weken ongeveer pas inschrijven omdat ik nu nog 2 weken in het buitenland zit.
pi_71160631
Zo even de wiki OP aangepast.
pi_71332092
Weet iemand trouwens of ze moeilijk doen als je de introductieweek mist? Gezien ik dan waarschijnlijk bezig ben met de KMT van de vereniging
pi_71693123
een vraagje...weet iemand hoeveel tijd de aanmelding duurt met een mbo niv.4 opleiding.
Want ze hebben me verteld dat je na de aanmelding een uitnodiging krijgt voor een intaegesprek, maar weet iemand hoe lang dat ongeveer duurt
pi_71701363
Nou, anderhalve maand na aanmelding heb ik nog steeds geen intakegesprek gehad, dus ik betwijfel of jij er ook iets over te horen krijgt.
pi_71905021
emm...tja...ik heb mezelf ook nog niet aangemeld..want ik ben toch aan het twijfelen...en aangezien in het weekend de hogeschool niet funccioneerd, ga ik me maandag aanmelden als ik de studie toch besluit te volgen.
pi_71925789
Ik wilde mezelf aanpassen naar 4dejaars in de OP, maar de Wiki ziet er ehm... gespamd uit.
pi_72095351
wanneer gaan ze ons eigenlijk ns vertellen in welke klas we belanden? het begint volgende week zon beetje alweer, en weet nog van niks alleen wanneer mn keuzevakken ( toneel en fotografie ) beginnen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_72095924
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 21:18 schreef littledrummergirl het volgende:
wanneer gaan ze ons eigenlijk ns vertellen in welke klas we belanden? het begint volgende week zon beetje alweer, en weet nog van niks alleen wanneer mn keuzevakken ( toneel en fotografie ) beginnen
Vorig jaar heb ik zelf moeten bellen. Ik kreeg de brief niet (en met mij de helft van de studenten aan CMV ) De intro-dag was toen al geweest. Ik ga maandag ook maar weer es bellen
pi_72097520
Gelukkig heeft mijn opleiding+vakrichting maar een klas per jaar, maakt het wat makkelijker
Afgelopen jaar m'n P in een keer gehaald, dus ik heb eigenlijk wel weer zin om te beginnen!

Vorige week heb ik nieuwe studenten begeleid tijdens een summerschool, dat was ook erg relax
pi_72225762
5 dagen les
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_72237338
kreeg vandaag eigenlijk mn klas te horen zodak mn rooster kan opzoeken. 2 dagen vrij, maar dan wel keuzevakken
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:04:41 #56
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_72255874
Dit is echt geweldig. Ik ben 4e jaars. Maandag heb ik les (maandag en dinsdag schooldagen, de rest werken/stage). Ik heb mijn rooster (sinds GISTEREN!), maar weet alleen niet in welke klas ik zit
Echt typisch HRO. Je hebt er geen fuck aan. Ze kunnen zelfs niet een rooster een week van te voren aanleveren, dat moet echt op de valreep, en dan nog heb je er niks aan..
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 2 september 2009 @ 19:03:46 #57
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_72375458
hehe ben inmiddels ook 4e jaars
  zaterdag 26 september 2009 @ 20:59:40 #58
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_73134241
Check it out, mijn opleiding is in het nieuws; http://www.nursing.nl/hom(...)aan-alarm-over-chaos


Echt zo erg. Ik ben niet degene die ze benaderd heeft, maar weet ook niet wie het is omdat ze anoniem willen blijven. Beetje jammer.
Maargoed, hopen dat er nu wat gebeurd aan die teringzooi.. Morgen een college van de nieuwe directeur die uitleg geeft.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_73288743
Ik zit in mijn 4e jaar, lerarenopleiding Engels, met 180 studiepunten nu.

Ervaringen met de HRO:
- Docenten die niets weten en elkaar tegenspreken
- Uitgeschreven worden, onterechte BSA krijgen, hierdoor geen lessen mogen volgen
- Minder les krijgen dan waar we recht op hebben
- Vakken waarbij het gemiddelde cijfer bij het tentamen een 3 is
- In oktober een verslag inleveren, in mei een cijfer krijgen

Verder denk ik nog even na
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 01:33:51 #60
171085 MYM
Mijn nickname staat hoger
pi_73295134
Gelukkig heeft iedereen dat. Dus mocht je nog twijfelen schrijf je snel in in want de hro is echt toppie. HROFAIL
pi_73296837
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:49 schreef PolkaDots het volgende:
Ik zit in mijn 4e jaar, lerarenopleiding Engels, met 180 studiepunten nu.

Ervaringen met de HRO:
- Docenten die niets weten en elkaar tegenspreken
- Uitgeschreven worden, onterechte BSA krijgen, hierdoor geen lessen mogen volgen
- Minder les krijgen dan waar we recht op hebben
- Vakken waarbij het gemiddelde cijfer bij het tentamen een 3 is
- In oktober een verslag inleveren, in mei een cijfer krijgen

Verder denk ik nog even na
Welke opleiding?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_73543490
hallo allemaal,
ik heb een vraagje voor al studerende onder ons op het hro, hoe dit het competentiegericht leren erin bij het HRO, krijg je nog aardig wat teorie op je af..of meer praktijk.
En sluit de praktijk een beetje aan op de teorie??
Want ik hoor soms dat deze 2 nogal ver van elkaar liggen soms??
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:28:35 #63
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_73543965
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 08:56 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Welke opleiding?
Goed lezen is ook een vak
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:03 schreef francis998 het volgende:
hallo allemaal,
ik heb een vraagje voor al studerende onder ons op het hro, hoe dit het competentiegericht leren erin bij het HRO, krijg je nog aardig wat teorie op je af..of meer praktijk.
En sluit de praktijk een beetje aan op de teorie??
Want ik hoor soms dat deze 2 nogal ver van elkaar liggen soms??
Meestal is het gewoon een drama. Als ik voor mezelf spreek; ik heb veel te weinig theorie gehad om uberhaupt te beginnen in de praktijk. Gelukkig leer ik snel en vind ik mijn vak leuk, dus doe ik zelf veel, achtergrondinfo opzoeken en boeken lezen etc. Maar het competentiegerichte onderwijs vind ik echt een flop. Ik leer zeg maar 90% in de praktijk en 10% op school, en dan vind ik het nog veel (die 10%). Mijn studie is ook veel opgebouwd uit praktijk dus dat scheelt, daardoor leer ik heel veel. In de eerste twee jaar elk jaar 10 weken stage, 4 dagen in de week en dan 1 dag les. 3e en 4e jaar een combi van 3 dagen werken/ 2 dagen school.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_73557924
bij mij gaat het vooral om de I of BI opleiding, waartussen ik twijfel..dus als iemand ook nog meningen heeft over deze opleiding zou ik het wel fijn vinden??
pi_75567808
ik zit ook op de HRO, Communicatie, multimedia design, 1ste jaar

zover bevalt het wel, beter dan Vrijetijdsmanagement op de HRO, dat ging echt nergens over XD
pi_77415836
Zit nu in me eerste jaar GMT, was overgeswitched van opleiding CMD eerste periode naar GMT tweede periode. Maar achteraf bekeken zijn allebei de opleidingen een vreselijke faal. Ze bieden diverse opleidingen aan waar je leert over communicatie maar zelf falen ze gewoon verschrikkelijk hard in datzelfde waar ze opleidingen voor aanbieden.

De informatie die je krijgt over je studiepunten etc. is minimaal, en je word bijna 75% van de keren doorverwezen naar HINT wat ook een absoluut faal systeem is. Want diverse componenten van het systeem werken nog niet eens, zoals links die naar een niet bestaande pagina verwijzen.

In ieder geval mijn overstap van CMD eerste periode naar GMT tweede periode is ook een absolute faal gebleken want ze hebben er vijf weken over gedaan vanwege een administratieve fout. In die tussentijd was ik uitgeschreven en kon ik geen les volgen en zat ik gewoon thuis constant te chillen.

Bij beiden opleidingen hebben de lessen indrukwekkende namen maar stellen ze eigenlijk geen ruk voor. Bij CMD was dat een gradatie hoger omdat de les bestond uit half uur uitleggen. Waarin meerdere keren werd verwezen naar tutorials op het internet en zelf diverse termen googlen . De leraren die les geven bij CMD zijn een stel mislukte/gefaalde kunstenaars. Zo geeft een man die van de kunstacademie komt les in programmeren .

Het enige vak bij de opleiding CMD waar je wel wat nuttigs leerde was marketing. Ook is het een feit dat als je absoluut geen kennis hebt van HTML of CSS en Photoshop / Illustrator je drie keer zo hard moet werken aangezien er ook niet even stil bij gestaan word dat niet iedereen deze programma's kent. Gelukkig ken ik ze al omdat ik een freelance webdesigner en programmeur was. Het niveau verschil van de kennis die mensen bevatten over diverse onderdelen van designen die je krijgt bij de opleiding is ook gigantisch. De ene persoon kan absoluut niks en is het de eerste keer voor dat ze iets maken digitaals. De andere heeft al enige ervaring of heeft een brede ondergrond doordat ze van Grafisch Lyceum komen.

Bij de opleiding GMT is ook het niet allemaal jofel, de opleiding is aanzienlijk moeilijker dan CMD en ik raad dan ook echt absoluut niemand aan die geen enkele ervaring heeft met programmeren om deze opleiding te volgen omdat ze met een sneltrein tempo je diverse dingen proberen te leren. En de uitleg in je hoofd proberen te stampen door vier uur lang zonder pauze uit te leggen over syntaxis etc. en wat er fout is in een code. Waarvan je nog best wel vermoeid word. Waarbij het bij CMD bestond uit half uur uitleg de rest van de les zelf dingen doen bestaat het bij GMT uit alleen maar luisteren en theorie.

Conclusie: Ga niet naar Hogeschool Rotterdam voor CMD of GMT, het is een slechte school en je gooit zo 1600 euro+ weg voor een jaar. Er word vaak verwezen naar tutorials op het internet die geschreven zijn door amateurs. Terwijl dat best wel krom is aangezien als je vraagt aan een docent wat het verschil tussen een amateur en professioneel opgeleid programmeur/designer is ze neerbuigend zeggen dat het een groot verschil is zonder met enige (sterke) argumenten. Terwijl hun juist bijna iedere keer naar 60% van de keren naar amateur geschreven tutorials verwijzen.

Ik kan nog meer dingen bedenken waarom je niet deze opleidingen zou moeten volgen maar heb nu geen zin meer erin. Enige wat ik ga proberen is me propedeuse te halen dit jaar en vervolgens naar de Universiteit te gaan.
pi_77786567
hahah natuurlijk zitten er haken en ogen aan, maar jij brengt het wel erg negatief,
ik heb hiervoor VTM op de HRO gestudeerd & believe me ... CMD is nog 10x keer zo beter geregeld dan VTM!
je hebt degelijk wel wat punten betreft CMD, maar je hoeft echt geen guru in Adobe programma;s te zijn, ik wist er ook amper wat van af, nu kan ik prima met Ps, InDesign, etc. aan de slag.

je doet bij CMD alleen niets, maar ook echt absoluut NIETS in het eerste jaar aan "communicatie"
alles gaat over het designen, en qua marketing komt er ook weinig van pas. Veel mensen zeuren over
marketing, maar dat valt ZO mee, je hoeft in Q2 helemaal geen tentamen te maken, een individuele opdrachtje, wat over je eigen identiteit gaat
en een opdracht met een groepje van 4 mensen, waarbij je alleen een filmpje hoeft op te leveren, een filmpje wat echt bij 9 van de 10 mensen nergens over ging, een beethe met een fotocamera was opgenomen.

-.-' achja.. een 'perfecte' studie zal je toch niet vinden
pi_79471411
Hier nog een HRO-er. 2e jaar Pedagogiek deeltijd.

Loop precies tegen dezelfde problemen aan. Rooster te laat, lokalen dubbel geboekt, dit kwartaal zitten we zelfs voor SLC in een hokje voor 4 personen met de hele klas, veel onduidelijkheid over bepaalde zaken en de roosters zijn minder prettig. Het meeste baal ik van het feit dat de bezemronde niet meer bestaat.

Gelukkig is de opleiding leuk, heb ik toffe docenten die veel tijd aan de leerlingen besteden en heb ik fijne klasgenoten. En zoals iemand al zei: geen enkele school is perfect. Mijn zusje zat op InHolland en daar was het ook een puinzooi.
pi_80271282
een vraagje voor evt. BI studenten aan de hro, werk je bij de BI opleiding meer aan projecten of meer aan teorie, en wat voor soort baan mogelijkheden zijn er eigenlijk?
pi_82877664
Ik volg ook GMT op de Rotterdamse Hogeschool. Het is inderdaad helemaal waar dat je zonder voorkennis deze opleiding niet kunt volgen. In 10 weken tijd wordt een programmeertaal je strot in geduwd die je dan volledig moet beheersen, dat gaat niet. Misschien wel als je alleen maar die programmeertaal hoeft te leren maar je hebt nog gemiddeld 6 andere vakken in zo'n kwartaal.

En ik ben het er ook mee eens dat veel docenten niet geschikt zijn om les te geven op deze opleiding. Ik kreeg vorig jaar les (echt les! Geen keuzevak of zo) van een student die helemaal niet wist hoe hij les moest geven en het belangrijker vond om te showen wat hij allemaal gemaakt had dan ons wat te leren.

Ik ga overstappen naar CMD, hopelijk is dat beter te volgen en wat afwisselender. Dat de docenten er niet op vooruit zullen gaan moet ik maar accepteren.

@Lorem: je kent me wel denk ik, ik zit in een rolstoel.
Girlpower on PS3 Call of Duty Modern Warfare
PSN: nientjesweb / Zoenvisje
pi_83095580
Ik heb me ingeschreven voor de opleiding CMD. Nu heb ik ditjaar ICT-beheer MBO 4 afgerond, maar ik twijfel nog of ik CMD wel wil doen.

Zoals ik hier lees ga ik waarschijnlijk tot de helft behoren die afvalt. Tevens heb ik een collega die met zn P naar dezelfde cursus in breda was geweest, en die mocht vrolijk in het eerste jaar beginnen. Omdat de cursus in rotterdam zo slecht en onder de maat was.
pi_84561476
Aangezien ik nog steeds twijfel welke studie te doen, zou ik graag willen weten wanneer de lessen starten op de hro?
Zit zelf te denken aan BI.
pi_84654196
30 augustus
pi_84663965
En tot wanneer kan je je uiterlijk inschrijven?
Nog een vraagje hoe gaat de betaling van collegegeld, in hoeveel termijnen kan je het betalen?
pi_84670678
tot 1 september, je kunt tot 1 oktober nog van opleiding binnen de HRO switchen

je collegegeld kan je in termijnen betalen, je ontvangt van de HRO een machtigingskaart, je betaalt dan ongeveer in 4 a 5 keer je collegegeld, 324 euro per maand

Als je BI wilt gaan doen kom je op locatie AP (Academieplein), kut locatie als je het aan mij vraagt maar goed, misschien vind je het toch wel leuk.
pi_84680108
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:09 schreef peperclip het volgende:
tot 1 september, je kunt tot 1 oktober nog van opleiding binnen de HRO switchen

je collegegeld kan je in termijnen betalen, je ontvangt van de HRO een machtigingskaart, je betaalt dan ongeveer in 4 a 5 keer je collegegeld, 324 euro per maand

Als je BI wilt gaan doen kom je op locatie AP (Academieplein), kut locatie als je het aan mij vraagt maar goed, misschien vind je het toch wel leuk.
Tja, de locatie academieplein is wel balen. Museumpark is beter, maar aan de andere kant ik woon op 10 minuutjes fietsen van museaumpark dus academieplein is dan ongeveer 15 a 20 minuutjes..dus dat is best te doen.

En verder tja, ik vindt nog altijd wat beter dan iedere dag de trein te moeten nemen.
pi_84689370
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:51 schreef francis998 het volgende:

[..]

Tja, de locatie academieplein is wel balen. Museumpark is beter, maar aan de andere kant ik woon op 10 minuutjes fietsen van museaumpark dus academieplein is dan ongeveer 15 a 20 minuutjes..dus dat is best te doen.

En verder tja, ik vindt nog altijd wat beter dan iedere dag de trein te moeten nemen.
Het is uiteindelijk wel wat je er zelf van maakt, ik zit tegenover AP bij de Pieter de Hoochweg, daar is pas echt kansloos, wij hebben nog 'n eens een mediatheek }:|
pi_84699895
btw, kan iemand me nog uitleggen hoe het zit met evt. verkorte route studeren. Aangezien ik mbo niv. 4 ICt-beheer opleiding heb, is dat toch wel een verwante opleiding, maar nu zeggen ze van niet. En dat ik dus de volledige route zou moeten doen, met hooguit een half jaartje minder ivm. stageperiode vrijstelling, maar zelfs dat is niet zeker?

En peperclip, een hogeshcool zonder mediatheek dat kan toch niet? Hoe moet je dan informatie opzoeken enzo??
pi_84761495
dat moet je ff met je SLC coach bespreken, heb je je startgesprek al gehad?

wij moeten naar AP toe als we boeken willen lenen, en als het daar is uitgeleend moeten we bij andere vestigingen kijken.. :N maar meestal gebruik ik gewoon e-books..
pi_84765152
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:01 schreef francis998 het volgende:
btw, kan iemand me nog uitleggen hoe het zit met evt. verkorte route studeren. Aangezien ik mbo niv. 4 ICt-beheer opleiding heb, is dat toch wel een verwante opleiding, maar nu zeggen ze van niet. En dat ik dus de volledige route zou moeten doen, met hooguit een half jaartje minder ivm. stageperiode vrijstelling, maar zelfs dat is niet zeker?

En peperclip, een hogeshcool zonder mediatheek dat kan toch niet? Hoe moet je dan informatie opzoeken enzo??
Dat is niet waar.
Er is een verkort traject beschikbaar (geweest).
In mijn eerste jaar kregen we ook te horen dat er geen verkort traject beschikbaar was echter kwamen wij er in het tweede jaar achter dat nieuwe studenten dit traject wel konden volgen en dus 30 van de 60 ects het eerste jaar zonder moeite kregen.
pi_84766877
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:58 schreef Dementor het volgende:

[..]

Dat is niet waar.
Er is een verkort traject beschikbaar (geweest).
In mijn eerste jaar kregen we ook te horen dat er geen verkort traject beschikbaar was echter kwamen wij er in het tweede jaar achter dat nieuwe studenten dit traject wel konden volgen en dus 30 van de 60 ects het eerste jaar zonder moeite kregen.
hmm, hier ga ik dan wel ff achteraan bij mijn inschrijving, iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen?
Verder hoe zit het eigenlijk met de studiepunten? Dat volg ik nog niet helemaal, vervangen die punten de cijfers? En krijg voor tentamens enzo punten, maar als ik me niet vergis kon je ook punten krijgen als je meehielp bij de open dagen enzo.
Klopt dat of zit ik nu verkkeerd.
pi_84767269
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:53 schreef francis998 het volgende:

[..]

hmm, hier ga ik dan wel ff achteraan bij mijn inschrijving, iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen?
Verder hoe zit het eigenlijk met de studiepunten? Dat volg ik nog niet helemaal, vervangen die punten de cijfers? En krijg voor tentamens enzo punten, maar als ik me niet vergis kon je ook punten krijgen als je meehielp bij de open dagen enzo.
Klopt dat of zit ik nu verkkeerd.
die studiepunten geven aan hoeveel je per jaar moet halen om door te kunnen studeren. Per vak krijg je n vastgesteld aantal studiepunten, heb je een voldoende voor het vak, dan heb je die studiepunten binnen. Je verzamelt dus studiepunten door je vakken, stages, keuzevakken en evt activiteiten buiten school :) snap je?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_84767728
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:03 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

die studiepunten geven aan hoeveel je per jaar moet halen om door te kunnen studeren. Per vak krijg je n vastgesteld aantal studiepunten, heb je een voldoende voor het vak, dan heb je die studiepunten binnen. Je verzamelt dus studiepunten door je vakken, stages, keuzevakken en evt activiteiten buiten school :) snap je?
Ik snap hem!.

Alleen als iemand nog tips heeft hoe ik ervoor kan zorgen dat ik in een verkorte route terechtkom met mijn Mbo diplima, graag?
Moet je je daarvoor net anders inschrijven ofzo? Of krijg je voordat het jaar begint een soort van intake? En hoe verloopt zo'n intake dan?
pi_84768089
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:18 schreef francis998 het volgende:

[..]

Ik snap hem!.

Alleen als iemand nog tips heeft hoe ik ervoor kan zorgen dat ik in een verkorte route terechtkom met mijn Mbo diplima, graag?
Moet je je daarvoor net anders inschrijven ofzo? Of krijg je voordat het jaar begint een soort van intake? En hoe verloopt zo'n intake dan?
denk dat je t beste gewoon ff de hogeschool kan bellen :) neem aan dat er toch wel iemand van inschrijvingen aanwezig is?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_84769295
wanneer beginnen de scholen en univeriteiten weer want het is mij te stil op de weg de laatste tijd zonder al die werklozen >:O })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_84855794
ff een vraagje want van de hro krijg ik geen duidelijk antwoord, als ik me in december zou uitschrijven, dat betaal ik alleen collegeld t/m het termijn van november? Of juist t/m die van januari?
pi_85462370
*O* *O* *O* Ik heb binnenkort introweek!! *O* *O* *O*
CMV!
Voices tell me I'm the shit.
pi_85467833
iemand enig idee wanneer de lessen enzo weer beginnen :') hro geeft weer n boel radiostilte
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_85475641
Staat op HINT....
De introweek is de week van de 30e.
1e lesweek 5e
Voices tell me I'm the shit.
pi_85564428
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 08:27 schreef melanie_the_miss het volgende:
*O* *O* *O* Ik heb binnenkort introweek!! *O* *O* *O*
CMV!
succes! misschien kom ik je nog is in de wandelgangen tegen :p
pi_85564452
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:01 schreef littledrummergirl het volgende:
iemand enig idee wanneer de lessen enzo weer beginnen :') hro geeft weer n boel radiostilte
dat is echt altijd zo bij de hro :') maar ze hebben aangegeven vóór de 25ste alles online te zetten...ben benieuwd of ze dat redden
pi_85611797
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 10:45 schreef peperclip het volgende:

[..]

succes! misschien kom ik je nog is in de wandelgangen tegen :p
Nu ben ik verlegen ;(
Voices tell me I'm the shit.
pi_85622210
Volgende week beginnen.. Via via een lijst gekregen van in welke klas ik zit :')

Weten jullie of je van klas kan wisselen? Ik zit maar bij twee mensen van mijn eerste jaar en ik heb echt een hekel aan eentje. Die zit heel de tijd door de les heen te schreeuwen en mensen belachelijk te maken..
pi_85642178
Hoe ga ik er achter komen in welke klas ik zit? :s)
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_85653719
officieel kan je je dus blijkbaar inschrijven tot 1 oktober..alhoewel je dan ene hele maand lessen mist.
Dus ik wacht ff af tot maximaal eind volgende week, aangezien ik nog een beetje tijfel over de opleiding.
pi_85693259
Iemand enig idee waar je kan zien in welke klas je zit? :') Ik heb nu wel een rooster kunnen vinden op hint maar ik zie dat er voor mijn opleiding 2 klassen zijn. Zal waarschijnlijk wel op de introdag verteld zijn maar daar kon ik niet bij zijn. (net als wat je mee moet nemen op de eerste dag waar de lokalen zijn etc. :') baal echt als een stekker dat ik dat heb gemist)
Anders morgen maar even bellen met de administratie?
pi_85694376
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 16:17 schreef labbit het volgende:
Iemand enig idee waar je kan zien in welke klas je zit? :') Ik heb nu wel een rooster kunnen vinden op hint maar ik zie dat er voor mijn opleiding 2 klassen zijn. Zal waarschijnlijk wel op de introdag verteld zijn maar daar kon ik niet bij zijn. (net als wat je mee moet nemen op de eerste dag waar de lokalen zijn etc. :') baal echt als een stekker dat ik dat heb gemist)
Anders morgen maar even bellen met de administratie?
Ik dacht dat de introductiedagen pas vanaf de 30 waren en de lessen op 5 september starten :? dat is wat ik via de mail begrepen had...van studievoorlichting.
Of is dat nu weer veranderd :?
pi_85747677
Vraagje voor de hro'ers ik ga me dus volgende week inschrijven, en wil een netbook kopen. Soms kan via school goedkopere pc's, notebooks, netbooks kopen. Maar ik vroeg me af of dit via de hro ook kan?
pi_85752897
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:11 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Nu ben ik verlegen ;(
haha nergens voor nodig ;)
pi_85760608
Grr ik had gisteren gebeld "Ja vandaag krijgen alle leerlingen een mail met hun klas" "ook 1e jaars?" "ja, die ook"
NOU ECHT NIET HE!! ;(
Voices tell me I'm the shit.
pi_85760765
Gebeld maar ze kunnen nog niets vinden... owh jee :o
Voices tell me I'm the shit.
pi_85793039
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:45 schreef melanie_the_miss het volgende:
Gebeld maar ze kunnen nog niets vinden... owh jee :o
Oh-oh!
We'll keep on whispering our mantras.
pi_85793258
Overigens was de introweek deze week al MTM.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_85800045
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:02 schreef NiteSpeed het volgende:
Overigens was de introweek deze week al MTM.
1e jaars niet.(CMV)

30e bijeenkomst atrium en di t/m do introductie programma.
Voices tell me I'm the shit.
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:41:33 #105
47102 Elvi
miemkwien
pi_89775853
Ik sta nog steeds als eerstejaars in het topic, maar ik ben inmiddels afgestudeerd CMV'er :) Ik krijg t niet voor elkaar om t zelf te veranderen (dat leerden we dan weer net níet :') ) dus als iemand anders het voor me kan doen is mijn dank groot.
pi_90167716
Weet iemand waar ik kan vinden wanneer de nieuwe studies starten? Ik zou graag in 2011 beginnen met een studie BI aan hogeschool Rotterdam maar heb geen idee wanneer het start.
pi_90646580
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 11:21 schreef ditiseenusername het volgende:
Weet iemand waar ik kan vinden wanneer de nieuwe studies starten? Ik zou graag in 2011 beginnen met een studie BI aan hogeschool Rotterdam maar heb geen idee wanneer het start.
Ik wil zelf ook deze studie doen in 2011, en zoals de meeste studies start hij in september.
pi_91382991
Is er toevallig iemand die de opleiding Fiscale Economie volgt of heeft gevolgd?
Ik zou graag willen weten wat ik kan verwachten tijdens deze opleiding.

En is er ook iemand die de 21+ toetsen Nederlands, Engels, Economie en Wiskunde A heeft gedaan? Zo ja, zijn deze erg lastig of valt het wel mee?

Alvast bedankt!
pi_92917915
Bij het CMI (Communicatie, Media en Informatietechnologie) gaat het niet zo goed trouwens. De onderwijsmanager van Informatica en Technische Informatica is geschorst. Er gaat het gerucht dat hij docenten heeft geprobeerd te ontslaan.
Morgen en maandag houdt het CMI een korte bijeenkomst voor studenten die meer informatie willen of vragen hebben.
pi_93008194
Hoi mede-HRO'ers!

Ik ben tweedejaars V&M en heb in de eerste periode een project gemaakt waarbij een projectgenoot het nodig vond om stukken te kopieeren van een ander project dat ie had gekregen van ouderejaars. Alle projecten gaan door Ephorus en natuurlijk werd ie gepakt. De hoorzitting is inmiddels geweest en ik was vergeten hier heen te gaan..

Hoe dan ook, ik heb inmiddels een brief gekregen met een sanctie en dat is dat ik word uitgesloten van de eerste tentamenperiode (ik kan nog wel hers maken), maar dus niet meer meedoen aan de nieuwe vakken. Deze zal ik in de hertentamenweek erna dus in één keer moeten halen. Ik vind het nogal belachelijk dat ik ook een straf krijg voor iemand anders zijn fraude.. Ik kan ook niets vinden in de statuten over dat mede-projectgenoten ook worden gestraft.

Weet iemand hier meer vanaf? Mijn dank is groot!!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 14:45:36 #111
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_93012538
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:35 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Hoi mede-HRO'ers!

Ik ben tweedejaars V&M en heb in de eerste periode een project gemaakt waarbij een projectgenoot het nodig vond om stukken te kopieeren van een ander project dat ie had gekregen van ouderejaars. Alle projecten gaan door Ephorus en natuurlijk werd ie gepakt. De hoorzitting is inmiddels geweest en ik was vergeten hier heen te gaan..

Hoe dan ook, ik heb inmiddels een brief gekregen met een sanctie en dat is dat ik word uitgesloten van de eerste tentamenperiode (ik kan nog wel hers maken), maar dus niet meer meedoen aan de nieuwe vakken. Deze zal ik in de hertentamenweek erna dus in één keer moeten halen. Ik vind het nogal belachelijk dat ik ook een straf krijg voor iemand anders zijn fraude.. Ik kan ook niets vinden in de statuten over dat mede-projectgenoten ook worden gestraft.

Weet iemand hier meer vanaf? Mijn dank is groot!!
Je bent al bij het college van beroep geweest dus, maar vergeten naar die zitting te gaan?
Dat is echt heeeel erg jammer... Want als dat zo is kan je er weinig meer aan doen, dat is het laatste punt zeg maar.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_93015066
Wat is er moeilijk aan tentamens in 1 keer halen? :?

Tsja als je het vergeten bent... kan je idd niks meer aandoen. Er zit niks anders op dan de tentamens goed leren en de rest van je studieloopbaan wraak nemen op je medestudent :)
pi_93050503
Zijn jullie ook bekend met het in hoger beroep gaan? Dat is pas mijn laatste punt namelijk.

Haha volgens mij gaat het niet lukken om wraak te nemen.. Deze sanctie die de rest heeft gehad is volgens de examencommissie een lichte straf.. De daadwerkelijke fraudepleger krijgt een zwaardere straf en hij heeft het knap moeilijk met z'n propedeusevakken.

Er is niets moeilijks aan om vakken in één keer te halen, dat is tot dusver ook gelukt maar ik hou wel van een beetje speling en ook van rechtvaardigheid. Waarom gestraft worden als je niks hebt gedaan?
  zondag 20 februari 2011 @ 14:29:54 #114
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_93056063
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:29 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Zijn jullie ook bekend met het in hoger beroep gaan? Dat is pas mijn laatste punt namelijk.

Haha volgens mij gaat het niet lukken om wraak te nemen.. Deze sanctie die de rest heeft gehad is volgens de examencommissie een lichte straf.. De daadwerkelijke fraudepleger krijgt een zwaardere straf en hij heeft het knap moeilijk met z'n propedeusevakken.

Er is niets moeilijks aan om vakken in één keer te halen, dat is tot dusver ook gelukt maar ik hou wel van een beetje speling en ook van rechtvaardigheid. Waarom gestraft worden als je niks hebt gedaan?
Dat zeg ik toch in mijn post hierboven...? :P
Daar ben je dus niet geweest, bij die zitting?
quote:
Waarom gestraft worden als je niks hebt gedaan?
Ga er dan tegen in beroep als je de kans krijgt... Daar is het hele systeem met de examencommissie en het college van beroep voor. Als jij kunt bewijzen, of hen kunt overtuigen dat jij er niks mee te maken had, wellicht dat ze dan de zaak anders bekijken. Maar door niks te doen bereik je ook niks.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_93653990
1e jaars BML aan HRO :)
pi_94930969
Hoi,

Ik ben net gestopt met mijn WO-opleiding en zit een beetje te snuffelen in het hbo. Ik ben vrij onbekend met deze wereld en het verbaasd me hoeveel keuzes ik wel niet heb.

Maar affijn, ik probeer een beetje informatie te vinden over hoe goed de Informatica studie is in Rotterdam en CMD. Mijn dank is zeer groot ^^

[ Bericht 1% gewijzigd door Jaejin op 02-04-2011 01:43:40 ]
pi_98057640
Edit
introductieweek start rond 22 augustus :)

[ Bericht 76% gewijzigd door cafpow op 14-06-2011 11:15:32 ]
pi_98458694
Rond wanneer krijg je de bevestiging van inschrijving? Heb net mijn pasfoto aangeleverd nadat een brief daar om vroeg
pi_98674308
Iemand enig idee wanneer de tentamenweken zijn in 2011 sept-dec?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_99271157
Een vraagje, ik heb mij vrijdag aangemeld via studielink, met als vooropleiding MBO niv.4 waardoor ik aanmerking kom voor een verkort traject, iemand enig idee hoe dit te werk gaat?
pi_99408057
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:11 schreef Stuurver het volgende:
Rond wanneer krijg je de bevestiging van inschrijving? Heb net mijn pasfoto aangeleverd nadat een brief daar om vroeg
hoe lang duurde het ongeveer tot jij de brief kreeg waarin om een pasfoto werd gevraagd?

Ik wil dit graag weten omdat ik volgende week op vakantie ga en ik wil zoveel mogelijk geregeld achter laten :)
pi_99415513
Heeft de HES nou helemaal geen introweek? Erasmus week is alleen voor universitaire studenten toch?
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:49:04 #123
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_99420070
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:47 schreef cafpow het volgende:
Een vraagje, ik heb mij vrijdag aangemeld via studielink, met als vooropleiding MBO niv.4 waardoor ik aanmerking kom voor een verkort traject, iemand enig idee hoe dit te werk gaat?
volgens mij wordt je uitgenodigd voor n intakegesprek
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_99484377
Trouwens kan je binnen de hogeschool als je tijdens de eerste maand nog overstappen van opleiding binnen dezelfde sector als je een foute keuze hebt gemaakt...
ik begin namelijk na het zien van de boekenlijst via selexyz te twijfelen of het wel de juiste opleiding voor mij is.
Het gaat om BI, maar ik zie maar 2 boeken gerelateerd met IT ertussen staan..dus twijfel nu met (I)nformatica
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:02:02 #125
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_100087074
Weet iemand of de boekenlijst nog vóór aanvang van het nieuwe jaar online staan? De ene boeklijst die algemeen was voor leraren stond er al wel op (waren ook maar 3 boeken voor jaar 1 :') ) maar de lijst die ik echt moet hebben is nog steeds leeg.

Zou wel fijn zijn om dat allemaal op tijd geregeld te hebben.
Op elke fokker past een bril.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 11:54:24 #126
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_100120541
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:02 schreef Catch_me het volgende:
Weet iemand of de boekenlijst nog vóór aanvang van het nieuwe jaar online staan? De ene boeklijst die algemeen was voor leraren stond er al wel op (waren ook maar 3 boeken voor jaar 1 :') ) maar de lijst die ik echt moet hebben is nog steeds leeg.

Zou wel fijn zijn om dat allemaal op tijd geregeld te hebben.
mijn opleiding heeft er n handje van om n giga boekenlijst aan te leveren en er uiteindelijk de helft ervan echt te gebruiken. Zou gewoon naar je les gaan en daar vragen welke boeken je echt nodig hebt. Je kunt ze dan eventueel dezelfde dag nog bij de selexys kopen in de winkel :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:08:04 #127
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_100139190
Hmm dat zou wel zonde zijn. Ik probeer alle boeken 2e hands via bol.com te kopen, scheelt veel geld tov selexys...

Ben trouwens weer flink opgelicht :') In mei had ik zo'n startgesprek op de HR en werd me aanbevolen om aan de summerschool mee te doen ivm een Nederlandse taaltoets in het eerste jaar. Die vent vertelde me dat alles geregeld zou worden, kijk ik vandaag in osiris zit die summerschool vol. Schijnbaar moet je jezelf alsnog inschrijven... zucht.
Op elke fokker past een bril.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:32:10 #128
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_100140107
Nederlandse taaltoets :')

Dat is gewoon d/t/dd/tt invullen
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:35:06 #129
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_100140202
Vond het wel een goede deal :P Als je de toets in die week voorafgaand aan het schooljaar met een voldoende afsluit hoef je hem later dat jaar niet meer te doen.
Op elke fokker past een bril.
pi_100644585
Yeey hier is alles geregeld...ben nu officieel ingeschreven.
De 22e mijn startgesprek en de 25/26 introductiedagen :)
Alleen wel saaie activiteiten moet ik zeggen.
pi_100894281
Trouwens de nieuwe roosters voor het CMI staan al op hint :) En mijn mogelijke roosters vallen allemaal wel mee en heb 50% kans de maandag pas rond 12 uur te beginnen *O*
pi_100896031
Over anderhalve week beginnen aan m'n laatste jaar...
pi_101003745
trouwens, heeft iemand hier al een startgesprek gehad?
Ik heb morgen mijn startgesprek, maar heb geen flauw idee wat te verwachten? Dus weet iemand daar iets meer over?
pi_101004745
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:50 schreef cafpow het volgende:
trouwens, heeft iemand hier al een startgesprek gehad?
Ik heb morgen mijn startgesprek, maar heb geen flauw idee wat te verwachten? Dus weet iemand daar iets meer over?
Raar dat jij hem dan hebt, meeste hebben startgesprek op introductiedagen
pi_101005165
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 16:11 schreef Marktplaatsman het volgende:

[..]

Raar dat jij hem dan hebt, meeste hebben startgesprek op introductiedagen
komt, omdat ik me zorgen maakte over hoe wat en waar, en iedereen rond heb gemaild om meer informatie te krijgen hierover. En blijkbaar was er fout bij de registratie van mijn vooropleiding en was er niet geregistreerd dat ik recht had op de verkorte route..dus hebben we het gesprek voor morgen gepland :)
  zondag 21 augustus 2011 @ 16:56:18 #136
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_101006574
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 16:21 schreef cafpow het volgende:

[..]

komt, omdat ik me zorgen maakte over hoe wat en waar, en iedereen rond heb gemaild om meer informatie te krijgen hierover. En blijkbaar was er fout bij de registratie van mijn vooropleiding en was er niet geregistreerd dat ik recht had op de verkorte route..dus hebben we het gesprek voor morgen gepland :)
Leuk :)

Meestal is het bedrijfsbureau bellen genoeg.

Kwam trouwens maar weinig HBO-ers tegen tijdens de Eurekaweek ;(
pi_101008265
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 16:56 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Leuk :)

Meestal is het bedrijfsbureau bellen genoeg.

Kwam trouwens maar weinig HBO-ers tegen tijdens de Eurekaweek ;(
haha..mij ben je in ieder geval niet tegen gekomen, ik wist niet eens dat de eurekaweek afgelopen week was _O- :')
  zondag 21 augustus 2011 @ 18:08:28 #138
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_101009178
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 17:42 schreef cafpow het volgende:

[..]

haha..mij ben je in ieder geval niet tegen gekomen, ik wist niet eens dat de eurekaweek afgelopen week was _O- :')
Je hebt wel wat gemist, erg leuke week. Je moest alleen oppassen dat je je niet inschrijft bij een vereniging want daar zijn ze heel goed in
  zondag 21 augustus 2011 @ 22:45:43 #139
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_101021040
Ik ben van plan om deze week nog te switchen van Inholland naar Hogeschool Rotterdam tijdens de inschrijfavond op 24 aug. Ik had dit eerder kunnen doen maar heb bepaalde vragen die ik daar wil stellen. Ik doe nu namelijk communicatie en wil ook weten wat de mogelijkheden zijn om over te stappen naar wat anders.

- Een verwante opleiding
- Of totaal iets anders

Communicatie bij Inholland heeft me namelijk best wel teleurgesteld, heb gelukkig wel mijn P op zak :) maar ben bang dat ik er niet iets heel anders mee kan doen ( zoals bedrijfskunde oid).

Nog meer mensen die naar de inschrijfavond gaan? Of die communicatie of iets in die richting doen?
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_101024880
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 22:45 schreef Moonwalk het volgende:
Ik ben van plan om deze week nog te switchen van Inholland naar Hogeschool Rotterdam tijdens de inschrijfavond op 24 aug. Ik had dit eerder kunnen doen maar heb bepaalde vragen die ik daar wil stellen. Ik doe nu namelijk communicatie en wil ook weten wat de mogelijkheden zijn om over te stappen naar wat anders.

- Een verwante opleiding
- Of totaal iets anders

Communicatie bij Inholland heeft me namelijk best wel teleurgesteld, heb gelukkig wel mijn P op zak :) maar ben bang dat ik er niet iets heel anders mee kan doen ( zoals bedrijfskunde oid).

Nog meer mensen die naar de inschrijfavond gaan? Of die communicatie of iets in die richting doen?
Het hangt denk ik vanaf hoe erg de verandering van richting is. Want als de vakken die je nu hebt gehad enigsinds gelijk zijn aan de opleiding die je wilt doen heb je betere kansen om over te stappen.
Maar in principe kom je met communicatie terecht op het cmi(comminicatie en multimedia instituut) en daar heb je meerdere opleiding en betere kans op overstap. maar als je van communicatie naar TI wilt gaan lijkt het me lastiger..
Maar je kan mischien een mail sturen of bellen naar het studiekeuzecentrum en zij kunnen je nu al mischien verder op weg helpen... :)
maar goed, ik ga nu ook pas beginnen aan het hbo, dus het zijn maar mijn ideeen. :)
pi_101044144
zo stargesprek gehad.
Voor wie het wil weten, eerst moet je een of andere vragenlijst maken achter een pc. Daarna word die besproken met de SLC studieloopbaan coach. En word er gekeken naar je sterke en zwakke punten en evt. beperkingen en extra begeleiding besproken.
Eigenlijk een soort kennismakings gesprek :)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:18:30 #142
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_101077116
Thnks ! Heb toch besloten om gewoon morgen naar die opendag/inschrijfavond te gaan.
Ben benieuwd of ik ook zo een startgesprek moet doen, lijkt me eerlijk gezegd wel fijn ook al heb ik mijn P al en zal ik geen eerstejaars zijn, lijkt me toch best handig :P

Ik had een mail naar het studiekeuzecentrum gestuurd met die vraag en kreeg alleen maar contactgegevens van mensen die over de verschillende opleidingen gaan. Ik stel die vragen dan liever morgen, face to face, dan dat ik die mensen nu ga bellen enzo :) ben benieuwd, hopelijk wordt het geen super ingewikkeld iets.

Wat ga je studeren cafpow? Hoe vond je het gesprek gaan?
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_101077868
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:18 schreef Moonwalk het volgende:
Thnks ! Heb toch besloten om gewoon morgen naar die opendag/inschrijfavond te gaan.
Ben benieuwd of ik ook zo een startgesprek moet doen, lijkt me eerlijk gezegd wel fijn ook al heb ik mijn P al en zal ik geen eerstejaars zijn, lijkt me toch best handig :P

Ik had een mail naar het studiekeuzecentrum gestuurd met die vraag en kreeg alleen maar contactgegevens van mensen die over de verschillende opleidingen gaan. Ik stel die vragen dan liever morgen, face to face, dan dat ik die mensen nu ga bellen enzo :) ben benieuwd, hopelijk wordt het geen super ingewikkeld iets.

Wat ga je studeren cafpow? Hoe vond je het gesprek gaan?
Ik ga BI(bedrijfskundige informatica) doen, en het gesprek was wel leuk, gewoon lekker beetje formeel maar informeel..gewoon mijn SLC'er leren kennen :)
pi_101121132
Hoe weet je eigenlijk in welke klas je uiteindelijk komt te zitten?
Volgens mij begint de opleiding al over 1week en het wordt wel eens tijd vind ik (;
pi_101121173
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:29 schreef Cenahej het volgende:
Hoe weet je eigenlijk in welke klas je uiteindelijk komt te zitten?
Volgens mij begint de opleiding al over 1week en het wordt wel eens tijd vind ik (;
Als het goed is staan er van sommige opleiding al de klassenlijsten op hint, waaronder die van mij :)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:40:01 #146
354150 Do1991
überscout!
pi_101129931
Hallo allemaal,

Voor de velen van jullie die aan hun eerste jaar op de HRO gaan beginnen wil ik graag wat tips geven hoe je je studie goed doorkomt!

Ik heb zelf de afgelopen 2 jaar Vastgoed & Makelaardij (de VWO route) gedaan en ben nu overgestapt naar een andere studie op de HHS omdat de school en ik totaal niet samen gingen.

1. Koop niet al je boeken op de boekenlijst van te voren maar wacht je eerste les af, daarna heb je toch nog een week om je boeken te regelen en de helft van de boekenlijst heb je niet eens nodig ;)

2. Houd voor jezelf buiten Osiris om een studiepuntenoverzicht bij, veel leraren voeren cijfers veeeeel te laat in of zelfs helemaal niet, en omdat in mijn geval de helft van mijn cijfers in mijn P overzicht stond en de andere helft in mijn hoofdfaseoverzicht heeft het voor een hoop onduidelijkheid gezorgd.

3. Ga overal zelf meteen achteraan, ze hebben daar nogal een 'van het kastje naar de muur' mentaliteit.

4. Je SLC-coach is echt je beste vriend. Kom je ergens niet uit, ga er gelijk langs!

Ik wens jullie allemaal veel succes met je nieuwe opleiding!
pi_101130188
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:40 schreef Do1991 het volgende:
Hallo allemaal,

Voor de velen van jullie die aan hun eerste jaar op de HRO gaan beginnen wil ik graag wat tips geven hoe je je studie goed doorkomt!

Ik heb zelf de afgelopen 2 jaar Vastgoed & Makelaardij (de VWO route) gedaan en ben nu overgestapt naar een andere studie op de HHS omdat de school en ik totaal niet samen gingen.

1. Koop niet al je boeken op de boekenlijst van te voren maar wacht je eerste les af, daarna heb je toch nog een week om je boeken te regelen en de helft van de boekenlijst heb je niet eens nodig ;)

2. Houd voor jezelf buiten Osiris om een studiepuntenoverzicht bij, veel leraren voeren cijfers veeeeel te laat in of zelfs helemaal niet, en omdat in mijn geval de helft van mijn cijfers in mijn P overzicht stond en de andere helft in mijn hoofdfaseoverzicht heeft het voor een hoop onduidelijkheid gezorgd.

3. Ga overal zelf meteen achteraan, ze hebben daar nogal een 'van het kastje naar de muur' mentaliteit.

4. Je SLC-coach is echt je beste vriend. Kom je ergens niet uit, ga er gelijk langs!

Ik wens jullie allemaal veel succes met je nieuwe opleiding!
Hai ik heb een vraagje en hoop dat je me kunt helpen.
Ik kom zelf in aanmerking voor een verkorte route(mbo), maar ben volgens Osiris in de bi1a 2011-2012 (havo) klas gezet, nu zijn er 3 klassen bi1m en bi1v kan ik er vanuit gaan dat bi1m de mbo klas is? Want ik vermoed dat ik in de verkeerde klas zit ..
pi_101130816
Zeg, ik heb een vraag. In de brief die ik heb gekregen over mijn introductie staat er dat ik 29 augustus meer informatie kan vinden op Hint. Allemaal leuk en aardig, alleen ik kan toch nog niet inloggen op Hint? :'( Kan iemand dit even uitleggen?
pi_101131167
quote:
17s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:03 schreef Tree het volgende:
Zeg, ik heb een vraag. In de brief die ik heb gekregen over mijn introductie staat er dat ik 29 augustus meer informatie kan vinden op Hint. Allemaal leuk en aardig, alleen ik kan toch nog niet inloggen op Hint? :'( Kan iemand dit even uitleggen?
als het goed heb je een soort pasje ontvangen, waarop je studentnr. staat en een wachtwoord.
Het is er eentje die je zeg maar kan dubbelvouwen en dan lijkt het net een echte pas, het is rood met wir en er staat op www.hint.hro.nl en het logo enz. En aan de achterkant staan je gegevens.
En met die gegevens kan je inloggen zodra je ze hebt ontvangen :)

trouwens weet iemand waar ik kan vinden hoeveel elk termijn van collegeldbedraagt, ik kan alleen het totaalbedrag vinden :{
pi_101131225
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:11 schreef cafpow het volgende:

[..]

als het goed heb je een soort pasje ontvangen, waarop je studentnr. staat en een wachtwoord.
Het is er eentje die je zeg maar kan dubbelvouwen en dan lijkt het net een echte pas, het is rood met wir en er staat op www.hint.hro.nl en het logo enz. En aan de achterkant staan je gegevens.
En met die gegevens kan je inloggen zodra je ze hebt ontvangen :)

trouwens weet iemand waar ik kan vinden hoeveel elk termijn van collegeldbedraagt, ik kan alleen het totaalbedrag vinden :{
staat dat niet ergens op studielink?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_101131275
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:12 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

staat dat niet ergens op studielink?
studielink..dan ga ik even zoeken :) Ik heb kunnen vinden wanneer de afschrijvingen zijn maar niet hoeveel iedere afschrijving is :) Ga maar even verder kijken ;)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:16:29 #152
354150 Do1991
überscout!
pi_101131384
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:46 schreef cafpow het volgende:

[..]

Hai ik heb een vraagje en hoop dat je me kunt helpen.
Ik kom zelf in aanmerking voor een verkorte route(mbo), maar ben volgens Osiris in de bi1a 2011-2012 (havo) klas gezet, nu zijn er 3 klassen bi1m en bi1v kan ik er vanuit gaan dat bi1m de mbo klas is? Want ik vermoed dat ik in de verkeerde klas zit ..
Ik zou zeggen: bi1a is de HAVO klas, bi1m is de MBO route en bi1v is de VWO route. Als ik jou was, zou ik even een mailtje sturen naar je SLC coach. Mocht die je niet kunnen helpen kun je het volgens mij laten wijzigen bij het bedrijfsbureau.

Succes :)
pi_101131549
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:16 schreef Do1991 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: bi1a is de HAVO klas, bi1m is de MBO route en bi1v is de VWO route. Als ik jou was, zou ik even een mailtje sturen naar je SLC coach. Mocht die je niet kunnen helpen kun je het volgens mij laten wijzigen bij het bedrijfsbureau.

Succes :)
dat zelfde dacht ik dus. Gisteren was ik bij het ssc mijn mbo diploma inleveren, en ze zeiden van dat doen wij niet.
Dus verwezen naar de SLC'er waarme ik mijn stargesprek had, vannacht verstuurd en nog geen antwoord.
En morgen is de intro-dag en ik wil wel met de juiste klas meelopen :) anders kan ik net zo goed thuisblijven _O_
maar ik stuur zometeen nog maar voor de zekerheid ook een mailtje naar het bedrijfsburau en anders ga ik er morgenochtend gelijk achteraan ;)
pi_101132175
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:11 schreef cafpow het volgende:

[..]

als het goed heb je een soort pasje ontvangen, waarop je studentnr. staat en een wachtwoord.
Het is er eentje die je zeg maar kan dubbelvouwen en dan lijkt het net een echte pas, het is rood met wir en er staat op www.hint.hro.nl en het logo enz. En aan de achterkant staan je gegevens.
En met die gegevens kan je inloggen zodra je ze hebt ontvangen :)

trouwens weet iemand waar ik kan vinden hoeveel elk termijn van collegeldbedraagt, ik kan alleen het totaalbedrag vinden :{
Kut, ik kan me niet herinneren dit ooit ontvangen te hebben. En anders heb ik het met mijn domme hoofd vast weggegooid :')
pi_101132367
quote:
17s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:37 schreef Tree het volgende:

[..]

Kut, ik kan me niet herinneren dit ooit ontvangen te hebben. En anders heb ik het met mijn domme hoofd vast weggegooid :')
Moet je iets specifieks weten? Dan kan ik wel ff voor je opzoeken?
pi_101132446
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:42 schreef cafpow het volgende:

[..]

Moet je iets specifieks weten? Dan kan ik wel ff voor je opzoeken?
Ik zou het wel prettig vinden om te weten hoe laat ik dinsdag op school moet zijn, maar dat staat denk ik pas maandag erop. Maar als je misschien dingen zou kunnen vinden over de lerarenopleiding Frans? Ik weet nu namelijk helemaal niks :')
pi_101132515
quote:
17s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:44 schreef Tree het volgende:

[..]

Ik zou het wel prettig vinden om te weten hoe laat ik dinsdag op school moet zijn, maar dat staat denk ik pas maandag erop. Maar als je misschien dingen zou kunnen vinden over de lerarenopleiding Frans? Ik weet nu namelijk helemaal niks :')
Onder welk instituut valt het?
pi_101132547
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:45 schreef cafpow het volgende:

[..]

Onder welk instituut valt het?
Instituut voor Lerarenopleidingen :)
pi_101133277
quote:
17s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:46 schreef Tree het volgende:

[..]

Instituut voor Lerarenopleidingen :)
ik ga ervanuit LERO(dus niet voor het basisonderwijs)?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:16:09 #160
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_101133644
quote:
17s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:44 schreef Tree het volgende:

[..]

Ik zou het wel prettig vinden om te weten hoe laat ik dinsdag op school moet zijn, maar dat staat denk ik pas maandag erop. Maar als je misschien dingen zou kunnen vinden over de lerarenopleiding Frans? Ik weet nu namelijk helemaal niks :')
Staat maandag inderdaad pas op hint ;) Weet voor de rest ook eigenlijk bar weinig (1e jaars leraar economie), maar goed dat zien we maandag wel :P
Op elke fokker past een bril.
pi_101133705
ik heb antwoord van mijn slc'er dat we morgen gaan kijken hoe het zit met de klas waar ik terecht kom :)
pi_101133737
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:16 schreef Catch_me het volgende:

[..]

Staat maandag inderdaad pas op hint ;) Weet voor de rest ook eigenlijk bar weinig (1e jaars leraar economie), maar goed dat zien we maandag wel :P
Ik heb net even rondgeneusd, en idd er is bar weinig te vinden. Alleen de boekenlijst :{
  woensdag 24 augustus 2011 @ 18:19:26 #163
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_101135931
Ja en zelfs die mis ik voor mijn vak. Lekker handig allemaal want zulke dingen regel ik liever ruim van te voren. Die boeken haal ik sowieso 2e hands bij bol.com, maar weer een beetje jammer dat de lijst er nog niet is :r
Op elke fokker past een bril.
pi_101136084
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 18:19 schreef Catch_me het volgende:
Ja en zelfs die mis ik voor mijn vak. Lekker handig allemaal want zulke dingen regel ik liever ruim van te voren. Die boeken haal ik sowieso 2e hands bij bol.com, maar weer een beetje jammer dat de lijst er nog niet is :r
hahaha..ik ging net neuzen en voor economie staat er dus wel een boekenlijst alleen geen boek in de lijst te vinden _O-
  woensdag 24 augustus 2011 @ 18:52:57 #165
354150 Do1991
überscout!
pi_101137053
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:17 schreef cafpow het volgende:
ik heb antwoord van mijn slc'er dat we morgen gaan kijken hoe het zit met de klas waar ik terecht kom :)
Gelukkig! :D
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:51:14 #166
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_101139363
nou ik ben geweest en ben niks wijzer geworden hehehe heb een kaartje gekregen met contactgegevens van bureaustudenten zaken, maar ben toch blij dat ik er in ieder geval alvast geweest ben en nu weet waar het is enz enz
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_101140141
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:51 schreef Moonwalk het volgende:
nou ik ben geweest en ben niks wijzer geworden hehehe heb een kaartje gekregen met contactgegevens van bureaustudenten zaken, maar ben toch blij dat ik er in ieder geval alvast geweest ben en nu weet waar het is enz enz
Je hebt het over de intro? Ik ga omdat ik toch niks te doen heb :)
En vrijdag zie ik wel als et weer meewerkt ga ik wel maar anders sla ik de puzzel maar over ;)
pi_101166278
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:30 schreef cafpow het volgende:

[..]

Als het goed is staan er van sommige opleiding al de klassenlijsten op hint, waaronder die van mij :)
Heb al even gekeken op de webroosters maar daar staan zoveel klassen, dat ik geen flauw idee heb welke nou voor mij zou moeten zijn :{
pi_101175807
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:21 schreef Cenahej het volgende:

[..]

Heb al even gekeken op de webroosters maar daar staan zoveel klassen, dat ik geen flauw idee heb welke nou voor mij zou moeten zijn :{
in osiris kan je bij groepen ofzo aflezen in welke klas je komt zitten :)

Zo ik ga weer verder sociaal doen bij de intro-dag :)
pi_101182115
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 16:58 schreef cafpow het volgende:

[..]

in osiris kan je bij groepen ofzo aflezen in welke klas je komt zitten :)

Zo ik ga weer verder sociaal doen bij de intro-dag :)
Hmm ik zie idd daarzo iets vaags staan met... 1a vind het tot nu toe wel vaag allemaal :')
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:22:17 #171
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_101223091
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:11 schreef cafpow het volgende:

[..]

Je hebt het over de intro? Ik ga omdat ik toch niks te doen heb :)
En vrijdag zie ik wel als et weer meewerkt ga ik wel maar anders sla ik de puzzel maar over ;)
Nee over de inschrijfavond :)
Heb me inmiddels ingeschreven via studielink en naar het bureau studentenzaken gebeld maar daar zit niemand. Zucht. Volgende week maandag kan ik daar pas terecht maar volgens de opleidingsmanager moet het dan nog goed komen. Kreeg vandaag bericht van studielink dat mijn P niet gecontroleerd kan worden oid. Nogmaals zucht. Geen idee waar dat ding ligt en een beetje irritant dat ik daar dan achteraan moet aangezien ik het toch echt gewoon heb gehaald.

Ik hoopte deze week alles lekker in orde te hebben maar hopelijk komt het maandag goed. Introductieweek was meer voor de echte eerstejaars, althans volgens degene die ik aan de telefoon had. Aan de andere kant ben ik wel nieuw op op HSR dus zou misschien wel handig zijn om te horen hoe alles werkt en waar alles zit voordat ik "opeens" in een klas zit en nergens wat van snap :)

Heb jij misschien wat info over die introductie?
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_101224111
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 17:22 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

Nee over de inschrijfavond :)
Heb me inmiddels ingeschreven via studielink en naar het bureau studentenzaken gebeld maar daar zit niemand. Zucht. Volgende week maandag kan ik daar pas terecht maar volgens de opleidingsmanager moet het dan nog goed komen. Kreeg vandaag bericht van studielink dat mijn P niet gecontroleerd kan worden oid. Nogmaals zucht. Geen idee waar dat ding ligt en een beetje irritant dat ik daar dan achteraan moet aangezien ik het toch echt gewoon heb gehaald.

Ik hoopte deze week alles lekker in orde te hebben maar hopelijk komt het maandag goed. Introductieweek was meer voor de echte eerstejaars, althans volgens degene die ik aan de telefoon had. Aan de andere kant ben ik wel nieuw op op HSR dus zou misschien wel handig zijn om te horen hoe alles werkt en waar alles zit voordat ik "opeens" in een klas zit en nergens wat van snap :)

Heb jij misschien wat info over die introductie?
De intro is als het goed is al geweest. Bij mij was dat gisteren en vandaag. En wat er gedaan word verschilt per opleiding. Maar ik denk dat iedere opleiding een rondleiding door de school hoort.
Maar verder heb ik er niet al teveel zinnigs over te zeggen, je krijgt wat info over de opleiding, klassen en roosters enzo.

Verder moet ik zegge. Dat ik toch gigantische twijfels heb of ik wel bij de juiste opleiding zit.
Want ik zit dus bij BI terwijl ik liever I zou doen maar ik dus een hekel heb aan programmeren..maar BI lijkt me dus zo gigantisch teoretisch.
Zowieso begin ik te twijfelen of het wel verstandig is om verder te leren..bij deze opleiding en het hbo.
pi_101233248
het collegegeld is weer binnen :') heel de kantine @ museumpark is gerenoveerd terwijl ie nog hartstikke nieuw was
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_101236028
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 21:42 schreef littledrummergirl het volgende:
het collegegeld is weer binnen :') heel de kantine @ museumpark is gerenoveerd terwijl ie nog hartstikke nieuw was
Volgend jaar kom ik daar ook :)
pi_101240076
Ik heb geen idee hoe je de lokalen moet vinden op Kralingse zoom
pi_101250257
@cafpow Als je een hekel hebt aan programmeren moet je zoiezo GEEN I nemen!
pi_101250688
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 12:51 schreef Cenahej het volgende:
@cafpow Als je een hekel hebt aan programmeren moet je zoiezo GEEN I nemen!
Dat is duidelijk, daarom heb ik bi gekozen, maar ook daar twijfel ik aan, het lijkt me zo saai. Maar goed de twijfels komen ook mede door persoonlijke factoren :)
pi_101326305
Yes! Schema van de introductiedagen staat op Hint! Enige jammere is dat ik niet zeker weet in welke klas ik zit, maar aangezien er maar één klas is voor de opleiding Frans ga ik er maar even vanuit dat ik in die klas zit :P
  maandag 29 augustus 2011 @ 12:18:17 #179
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_101326359
Same hier één klas maar wel eentje van 38 studenten _O- Tevens pas om 10.00 beginnen :Y)
Op elke fokker past een bril.
pi_101327947
Ik om 10.15, godzijdank *O*
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:47:25 #181
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_101385070
Jeetjemina ik ben echt teleurgesteld en lichtelijk pissed aan het worden. Sinds vorige week probeer ik iemand te spreken die mij kan uitleggen hoe ik met mijn P in het tweede jaar kan instromen. Iedereen stuurt me naar bureau studentenzaken maar iedere keer als ik daar heen bel krijg ik een andere afdeling aan de lijn die me elke keer vertelt dat bij BSZ niemand op de werkplek zit :'( :?

Ik heb nu echt nog nergens antwoord op en krijg dan vandaag wel een brief over de introductie van de eerstejaars ( wat ik dus niet ben ), waar in staat dat ik gisteren de eerste introductie dag had, morgen weer en donderdag weer en dat ik voor aanvang van deze introductie dagen 90 euro moest betalen. :? -O- wtf.

Ik wil ook nog steeds antwoord of ik met mijn communicatie P kan overstappen naar tweede jaar van commerciële economie aangezien het allemaal "Instituut voor commercieel management" is.

Nu weet ik potverdorie echt niet wat te doen, heb ze allemaal maar een mail gestuurd net. Zowel BSZ als die mensen van de introductie dagen. Voel me echt een beetje alsof ik tegen een muur sta te schreeuwen en vind het echt een hele vervelende start van iets waar ik zoveel zin in had.
Nu heb ik geen idee wat ik moet doen, naar die introdag morgen? Zonder te weten waar ik moet zijn of hoe laat?? Ik snap er geen hol van ! :( :'(
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_101390000
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:47 schreef Moonwalk het volgende:
Jeetjemina ik ben echt teleurgesteld en lichtelijk pissed aan het worden. Sinds vorige week probeer ik iemand te spreken die mij kan uitleggen hoe ik met mijn P in het tweede jaar kan instromen. Iedereen stuurt me naar bureau studentenzaken maar iedere keer als ik daar heen bel krijg ik een andere afdeling aan de lijn die me elke keer vertelt dat bij BSZ niemand op de werkplek zit :'( :?

Ik heb nu echt nog nergens antwoord op en krijg dan vandaag wel een brief over de introductie van de eerstejaars ( wat ik dus niet ben ), waar in staat dat ik gisteren de eerste introductie dag had, morgen weer en donderdag weer en dat ik voor aanvang van deze introductie dagen 90 euro moest betalen. :? -O- wtf.

Ik wil ook nog steeds antwoord of ik met mijn communicatie P kan overstappen naar tweede jaar van commerciële economie aangezien het allemaal "Instituut voor commercieel management" is.

Nu weet ik potverdorie echt niet wat te doen, heb ze allemaal maar een mail gestuurd net. Zowel BSZ als die mensen van de introductie dagen. Voel me echt een beetje alsof ik tegen een muur sta te schreeuwen en vind het echt een hele vervelende start van iets waar ik zoveel zin in had.
Nu heb ik geen idee wat ik moet doen, naar die introdag morgen? Zonder te weten waar ik moet zijn of hoe laat?? Ik snap er geen hol van ! :( :'(
Met de intro kan ik je niet helpen. Maar ivm die vraag over je P zou ik gewoon op het museumpark naar studente zaken gaan en daar gewoon duidelijkheid vragen.
Ze weten er daar van alles vanaf, en moeten je duidelijkheid kunnen geven.

Hier en ik bezig met zoeken van boeken, en ga morgen maar naar de meediatheek om te kijken of ze er een paar hebben :)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:56:20 #183
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_101392720
Die boekenlijst die ik heb is echt waardeloos... Moet je voor 2 verschillende vakken hetzelfde boek hebben, maar wel een andere druk, ja doei :')_!

Ook nog een duur boek voor zo'n irritant project dat je moet kopen, denk dat ik die lekker oversla wat ik weet nu toch al dat ik er na dat blok nooit meer wat mee doe :W
Op elke fokker past een bril.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:26:39 #184
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_101401115
Wat ik wel jammer vindt is dat leraren serieus huiswerk meegeven :')
pi_101402349
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 22:56 schreef Catch_me het volgende:
Die boekenlijst die ik heb is echt waardeloos... Moet je voor 2 verschillende vakken hetzelfde boek hebben, maar wel een andere druk, ja doei :')_!

Ook nog een duur boek voor zo'n irritant project dat je moet kopen, denk dat ik die lekker oversla wat ik weet nu toch al dat ik er na dat blok nooit meer wat mee doe :W
Ach dat is bij iedere opleiding zo, ik haal gewoon zoveel mogelijk boeken bij de bieb en f\de mediatheek op school :)
In ieder geval voor de 1e 3 weekjes...totdat ik echt zie welk boek wel en niet gebruikt word. ;)

En ik heb nu dus alle boeken op 1 na :)

[ Bericht 5% gewijzigd door cafpow op 31-08-2011 12:23:04 ]
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:25:43 #186
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_101416001
Ja heb de boeken waarmee ik sowieso 4 jaar doe 2e hands via bol.com aangeschaft, dat scheelde aanzienlijk.
Op elke fokker past een bril.
pi_101416744
quote:
11s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:25 schreef Catch_me het volgende:
Ja heb de boeken waarmee ik sowieso 4 jaar doe 2e hands via bol.com aangeschaft, dat scheelde aanzienlijk.
zeker..het enige waar ik van baal is dat ze de boeken die ik nu nodig heb niet veel meer 2e hands hebben. maar op boekenbeurs.nl heb ik ook heel wat boeken gezien en nog goedkoper :) Maar ik heb voor 3 weken bijna alle boeken :)
pi_101416864
Denk dat Hogeschool Rotterdam er jammer genoeg voor mij niet meer inzit dit jaar....
Introductie/les? zijn deze dinsdag al begonnen en heb nog steeds geen kamer kunnen vinden..

Denk dat het maar WEER een jaartje werken wordt jammer genoeg
pi_101416905
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:45 schreef Cenahej het volgende:
Denk dat Hogeschool Rotterdam er jammer genoeg voor mij niet meer inzit dit jaar....
Introductie/les? zijn deze dinsdag al begonnen en heb nog steeds geen kamer kunnen vinden..

Denk dat het maar WEER een jaartje werken wordt jammer genoeg
en als je anders met de decaan gaat praten..kijken of die je kan helpen? Op zich heb je kwa lessen nog niks gemist en je kan jezelf tot 1 oktober aanmelden :)
pi_101417028
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:46 schreef cafpow het volgende:

[..]

en als je anders met de decaan gaat praten..kijken of die je kan helpen? Op zich heb je kwa lessen nog niks gemist en je kan jezelf tot 1 oktober aanmelden :)
Geen flauw idee wie mn decaan is haha :x
Maar lijkt me niet dat ik binnen deze tijd nog een kamer kan regelen, en 3/4 uur reizen zit er voor mij niet op ;(
pi_101417267
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:49 schreef Cenahej het volgende:

[..]

Geen flauw idee wie mn decaan is haha :x
Maar lijkt me niet dat ik binnen deze tijd nog een kamer kan regelen, en 3/4 uur reizen zit er voor mij niet op ;(
weet je op welke locatie de opleiding gegeven word? Als je wilt kan ik dan nog ff de gegevens van een decaan op die locatie regelen..als je interesse hebt!
pi_101417338
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:56 schreef cafpow het volgende:

[..]

weet je op welke locatie de opleiding gegeven word? Als je wilt kan ik dan nog ff de gegevens van een decaan op die locatie regelen..als je interesse hebt!
Locatie Museumpark :)
Ik ga morgen denk ik even naar school bellen, ik hou er helemaal niet van om later dan normaal te beginnen haha :+ liefst heb ik gewoon 2weken van tevoren en kamer en dergelijke maar ja.
pi_101417389
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:58 schreef Cenahej het volgende:

[..]

Locatie Museumpark :)
Ik ga morgen denk ik even naar school bellen, ik hou er helemaal niet van om later dan normaal te beginnen haha :+ liefst heb ik gewoon 2weken van tevoren en kamer en dergelijke maar ja.
ach, als je het niet probeert weet je helemaal niet of het wat kan worden :) niet geschoten is zowieso mis.
pi_101418527
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 18:00 schreef cafpow het volgende:

[..]

ach, als je het niet probeert weet je helemaal niet of het wat kan worden :) niet geschoten is zowieso mis.
Ja dat klopt, zoiezo zit ik ook met het collegegeld. Moet vandaag namelijk een keuze maken anders krijg ik het collegegeld niet (gedeeltelijk) terug en daar zullen mn ouders TOTAAL niet blij mee zijn :N
pi_101468905
Weet iemand hoe ik in het wifi netwerk van Museumpark kom? Mijn begeleiders zeggen allemaal iets anders en weten het niet zo goed volgens mij.
pi_101469077
Had ik trouwens al gezegd dat ik dol ben op dit topic? En dat mijn introductie tot nu toe leuk is? Nee? Bij deze.
pi_101470436
quote:
17s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:35 schreef Tree het volgende:
Weet iemand hoe ik in het wifi netwerk van Museumpark kom? Mijn begeleiders zeggen allemaal iets anders en weten het niet zo goed volgens mij.
als het goed is is het net als op iedere locatie..probeer je te verbinden met laptop/ipod/iphone/mac/android?

Ik weet al wel hoe het met een Ipod-touch/iphone moet..en er staan handleiding op hint.

Trouwens mijn intro was ook wel leuk..de donderdag dan, de vrijdag was een puzzelhunt zonder te weten wat de opdracht was..je kreeg een blaadje en een paar rare hints via twitter :{
  donderdag 1 september 2011 @ 23:30:14 #198
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_101472151
Hey Cafpow ik vind je echt een topmens je staat de hele tijd voor mij en iedereen klaar hier ^O^ waardeer dat super van je :)

Ik heb zoals je zei maar ff verder gepord, had vandaag een afspraak bij bureau studentzaken kralingse zoom. Ik kan in het tweede jaar communicatie instromen dus heb morgen de kick off ! *O*

Zijn hier nog meer Inholland verlaters?
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
  donderdag 1 september 2011 @ 23:33:58 #199
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_101472339
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 18:00 schreef cafpow het volgende:

[..]

ach, als je het niet probeert weet je helemaal niet of het wat kan worden :) niet geschoten is zowieso mis.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:58 schreef Cenahej het volgende:

[..]

Locatie Museumpark :)
Ik ga morgen denk ik even naar school bellen, ik hou er helemaal niet van om later dan normaal te beginnen haha :+ liefst heb ik gewoon 2weken van tevoren en kamer en dergelijke maar ja.
Inderdaad zoals cafpow al zei gewoon proberen, ik liep ook helemaal vast. Als bellen niet werkt moet je mailen, dat ging bij mij vele malen sneller en had binnen no time een afspraak terwijl iemand aan de tel krijgen een mission impossible was O-)

Hoe is het gegaan?
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_101472971
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 23:30 schreef Moonwalk het volgende:
Hey Cafpow ik vind je echt een topmens je staat de hele tijd voor mij en iedereen klaar hier ^O^ waardeer dat super van je :)

Ik heb zoals je zei maar ff verder gepord, had vandaag een afspraak bij bureau studentzaken kralingse zoom. Ik kan in het tweede jaar communicatie instromen dus heb morgen de kick off ! *O*

Zijn hier nog meer Inholland verlaters?
Top dit
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 18:31 schreef Cenahej het volgende:

[..]

Ja dat klopt, zoiezo zit ik ook met het collegegeld. Moet vandaag namelijk een keuze maken anders krijg ik het collegegeld niet (gedeeltelijk) terug en daar zullen mn ouders TOTAAL niet blij mee zijn :N
En al enig idee wat het word?

Ach ik doe wat ik kan, en ik ben zelf 1e jaars nu, en de weg vinden is een ramp, website is te beknopt en hint is soms wat vaag..en ik heb zelf een halve dag verspild met van de kast naar de muur lopen, voor mijn 1e afspraak met de decaan(voor de zomervakantie)
Dus heb ik zoiets van hier iets posten kost me maar paar minuutjes ...en daar is het forum voor _O_
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:22:21 #201
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_101492624
Vandaag kick off gehad, viel me reuze mee. Hebben jullie een beetje leuke roosters?
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_101493025
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:22 schreef Moonwalk het volgende:
Vandaag kick off gehad, viel me reuze mee. Hebben jullie een beetje leuke roosters?
mwa, mijn rooster is wel redelijk. het weekend begint voor mij op vrijdag om 14.00 en de maandagen vrij *O*
Alleen de dinsdagen zijn niet prettig van 8.30 tot 17.00 :(
De woensdag van 8.30 tot 14.00 en de donderdagen van +/- 11.20 tot 16.40 en de vrijdag 8.30 tot 13.50 :Y
Dus valt wel reuze mee..en de lessen beginnen al prettig, dinsdag 4 tussenuren omdat 1 docent dan afwezig is -O-
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:43:10 #203
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_101493392
Maandag om 10.10 klaar, di t/m do 10 uur beginnen 2 uur klaar. Vrijdag is echt erg, om 8.30 beginnen en pas 17.30 klaar :') 2 x een college van 4 uur en tussendoor nog een college van 1.5 uur ofzo :')
Op elke fokker past een bril.
pi_101499034
ik heb vier hele korte dagjes, max 5 uur per dag, meestal iets van 3u :') had makkelijk in twee lange dagen gekunt, maar ging niet omdat er veel externe docenten zijn -O- die pas s avonds les kunnen geven.

Trws nog meer museumpark mensen hier die les krijgen in de machinist bij coolhaven ( ruimtegebrek :') ) is dat wat?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_101539569
mijn 1e lesdag en -week gaat dus echt leuk beginnen...dinsdag een dag met 8.30 beginnen met 3 uurjtes hetzelfde vak, daarna 4 tussenuren(2 ingeroosterd en 2 door lesuitval) en daarna weer 2 uurtjes les :(
  zondag 4 september 2011 @ 01:01:01 #206
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_101542018
Ik heb elke maandag vrij *O* langlevelangweekend *O*
Is dat 3 uur durende vak toevallig SLB? woow wat een kutdag cafpow.
Als ik jou was zou ik al die tussenuren gebruiken om vooruit te werken. Dat zal deze week niet goed kunnen maar daarna wel. Eerst deed ik dat niet en je hebt snel de neiging om een soort van pauze te houden maar in principe kan je van alle tussenuren studie uren maken waardoor je studielast buiten de hogeschool om, een heel stuk minder wordt.

Ik heb trouwens maar drie dagjes en ben alle drie de dagjes zo rond een uur of twee klaar en begin geen 1 keer om 8.30 o|O


edit: maar dat komt omdat ik in een versneld programma zit en dus heel veel niet hoef te volgen
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
  zondag 4 september 2011 @ 10:37:05 #207
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_101546907
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 01:01 schreef Moonwalk het volgende:
Ik heb elke maandag vrij *O* langlevelangweekend *O*
Is dat 3 uur durende vak toevallig SLB? woow wat een kutdag cafpow.
Als ik jou was zou ik al die tussenuren gebruiken om vooruit te werken. Dat zal deze week niet goed kunnen maar daarna wel. Eerst deed ik dat niet en je hebt snel de neiging om een soort van pauze te houden maar in principe kan je van alle tussenuren studie uren maken waardoor je studielast buiten de hogeschool om, een heel stuk minder wordt.

Ik heb trouwens maar drie dagjes en ben alle drie de dagjes zo rond een uur of twee klaar en begin geen 1 keer om 8.30 o|O

edit: maar dat komt omdat ik in een versneld programma zit en dus heel veel niet hoef te volgen
Wat jij zegt ben ik ook van plan. Ik wil dit jaar gewoon mijn P halen en alles wat ik binnen "kantoor tijden" op school kan doen is tijd die ik voor leuke dingen thuis over houd.

Ik twijfel alleen nog of ik mijn laptop mee naar school neem. Aan de ene kant wel handig ivm handschrift + aantekeningen, aan de andere kant zit je al snel iets anders te doen ;)
Op elke fokker past een bril.
pi_101547139
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 01:01 schreef Moonwalk het volgende:
Ik heb elke maandag vrij *O* langlevelangweekend *O*
Is dat 3 uur durende vak toevallig SLB? woow wat een kutdag cafpow.
Als ik jou was zou ik al die tussenuren gebruiken om vooruit te werken. Dat zal deze week niet goed kunnen maar daarna wel. Eerst deed ik dat niet en je hebt snel de neiging om een soort van pauze te houden maar in principe kan je van alle tussenuren studie uren maken waardoor je studielast buiten de hogeschool om, een heel stuk minder wordt.

Ik heb trouwens maar drie dagjes en ben alle drie de dagjes zo rond een uur of twee klaar en begin geen 1 keer om 8.30 o|O


edit: maar dat komt omdat ik in een versneld programma zit en dus heel veel niet hoef te volgen
Nee slb valt juist uit die dag :(
Maar goed ik wil dus ook de tussenuren voor schoolwerk gebruiken heb ik ook altijd gedaan. Alleen de eerste lesdag kom ik tussendoor mischien naar huis ... Want 4 tussenuren de 1e dag is wel veel ;)
  zondag 4 september 2011 @ 10:58:51 #209
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_101547284
Word wel ziek van dat ze "We hebben veel meer aanmeldingen dan vorige jaren" steeds als excuus gebruiken
  dinsdag 6 september 2011 @ 18:28:57 #210
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_101639624
Irritant: Docenten die van te voren niks op n@tschool zetten waardoor ik achter de feiten aanloop en eigenlijk dubbel werk moet doen. Namelijk het college dat je gehad heb doorlezen én het volgende college doornemen in je boeken. Bij de meeste vakken beginnen we namelijk gewoon ergens random in het boek, dus ik kan niet alvast zelf beginnen.

Ik hoop dat het na deze eerste week beter wordt want dit is niet echt handig. Mijn plan is om alles netjes bij te houden zodat ik voor een tentamen eigenlijk nog maar weinig hoef te doen, ipv nog een saai boek van 800 blz door te nemen.
Op elke fokker past een bril.
pi_101652850
trouwens, weet iemand hier waar de lockers van het academieplein te vinden zijn?? Want ik wil er een huren omdat ik geen zin heb om de hele dag met mijn (regen)jas en regenbroek te sjouwen :)
  maandag 26 september 2011 @ 10:20:55 #212
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_102390694
Wanneer wordt dat collegegeld nou een keer afgeschreven en hoeveel is het? super irritant dit !
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
  maandag 26 september 2011 @ 10:36:03 #213
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_102390977
Nu je het zegt, bij mij hebben ze de eerste termijn er ook nog niet afgehaald, terwijl dat volgens hun vorige week al was?
Op elke fokker past een bril.
pi_102391553
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 10:20 schreef Moonwalk het volgende:
Wanneer wordt dat collegegeld nou een keer afgeschreven en hoeveel is het? super irritant dit !
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 10:36 schreef Catch_me het volgende:
Nu je het zegt, bij mij hebben ze de eerste termijn er ook nog niet afgehaald, terwijl dat volgens hun vorige week al was?
Ik zat zelf met hetzelfde probleem vorige week en heb het toen nagevraagd en het zou ronde 25e afgeschreven worden en het eerste termijn is 342 + 13 dacht ik...
  maandag 26 september 2011 @ 12:31:50 #215
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_102394310
Dan is er vast wat vertraging omdat de 25e in het weekend viel. Even in de gaten houden vandaag/morgen/overmorgen. Thanks voor het bedrag, weet ik tenminste dat ik mijn bril en lenzen kan gaan ophalen ^O^

Hoe gaat het allemaal bij jullie?
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_102395407
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 12:31 schreef Moonwalk het volgende:
Dan is er vast wat vertraging omdat de 25e in het weekend viel. Even in de gaten houden vandaag/morgen/overmorgen. Thanks voor het bedrag, weet ik tenminste dat ik mijn bril en lenzen kan gaan ophalen ^O^

Hoe gaat het allemaal bij jullie?
Ik zal straks hier even alle datums en bedragen posten :)
En hier gaat het wel redelijk, vind het wel erg veel leeskwerk }:|

En een tip voor de mede-studenten als je boeken moet kopen kijk altijd eerst of ze ze in de mediatheek hebben dan heb je meer tijd om naar de goedkoopste optie te zoeken :)
pi_102459874
Hier voor iederee die het wilt weten de data van de afschrijving en de bedragen.

25-09-2011 ¤ 342,60 + 13,50 adm kst
25-11-2011 ¤ 342,60
25-01-2012 ¤ 342,60
25-03-2012 ¤ 342,60
25-05-2012 ¤ 342,60
  woensdag 26 oktober 2011 @ 18:18:06 #218
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_103591161
Even een subtiel kickje :)
Wat is n@tschool verkracht dit jaar zeg, ik vond het vorig jaar een stuk overzichtelijker. Maar ja, is niet anders.
Ik doe trouwens Bedrijfseconomie in de VWO-route.
pi_103591355
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:18 schreef Irritatie100 het volgende:
Even een subtiel kickje :)
Wat is n@tschool verkracht dit jaar zeg, ik vond het vorig jaar een stuk overzichtelijker. Maar ja, is niet anders.
Ik doe trouwens Bedrijfseconomie in de VWO-route.
Ik ben 1e jaars BI en ik snap echt geen bal van dat n@tschool, maar we hebben het ook nog niet hoeven te gebruiken. ;)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 18:24:28 #220
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_103591415
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:23 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ik ben 1e jaars BI en ik snap echt geen bal van dat n@tschool, maar we hebben het ook nog niet hoeven te gebruiken. ;)
BI? :@
En geen natschool gebruiken? Bij ons wordt het voor zo'n beetje alles gebruikt. Sommige vakken hebben zelfs natschooltentamens..
pi_103591868
Bi staat voor bedrijfskundige informatica.
Tja, we zijn ook pas 1e jaars en tot nu toe hebben we het nog nooit echt nodig gehad..dingen inleveren gaat veel via papier of en of mail, en heb tot nu toe geen n@tschool gebruikt. En gebruik et ook zo min mogelijk omdat ik het onverzichtelijk vind.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 18:42:28 #222
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_103592127
Inleveren bij ons ook meestal via mail of papier ja, maar natschool wordt wel erg vaak gebruikt om bijvoorbeeld de collegesheets op te zetten of proeftentamens en dergelijke. Ook toen we nog eerstejaars waren :P
pi_103592193
Bij ons gebruiken sommige docenten nog de medewerkerssite zeg maar, waar je dingen vanaf kan halen :)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 18:51:02 #224
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_103592488
Dat kan ook ja. Vind het altijd wel makkelijk om de sheets te hebben, die leer ik eigenlijk meer dan het boek :D
Op welke locatie krijg je eigenlijk BI?

Ik ben trouwens eindelijk ingeloot voor Spaans 1 *O* Vorig jaar al een keer mislukt, dit jaar weer voor blok 2, maar in blok 3 is het dan eindelijk zo ver :D
pi_103592650
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat kan ook ja. Vind het altijd wel makkelijk om de sheets te hebben, die leer ik eigenlijk meer dan het boek :D
Op welke locatie krijg je eigenlijk BI?

Ik ben trouwens eindelijk ingeloot voor Spaans 1 *O* Vorig jaar al een keer mislukt, dit jaar weer voor blok 2, maar in blok 3 is het dan eindelijk zo ver :D
Op het academieplein alleen volgend jaar museum park *O*

Ik wilde spaans ook doen, maar mocht niet omdat ik spaanstalige achtergrond heb }:|
En heb voor de 3e periode maar een makkelijker keuzevak genomen, namelijk leestrategieen voor studieboeken en sta op de wachtlijst voor hoorcollege's volgen.
Want ik vind studieboeken en dan vooral 1 nogal vaag en langdradig en hoorcollege's heb ik moeite mee met aantekeningen maken.
En voor de 4e periode ben ik ingeloopt voor latijs-amerika een regio in ontwikkeling *O* het enige minpunt is dat het de donderdagochtend op de kralingse zoom is en ik zelf daarna weer terug mag naar het academieplein -O-
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:07:55 #226
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_103593149
Spreek je dan ook al een beetje Spaans? Want dan had je toch naar Spaans 2 of 3 kunnen gaan?
Blok 2 doe ik Port Management, blok 4 moet ik me nog voor inschrijven dus dat zie ik nog wel even. Zat te denken aan Arabisch, maar dat zit geloof ik ook al helemaal vol :D
Ik zit sowieso al op de KZ. Spaans en Port Management is daar ook, dus da's prima.
Maar KZ - Academieplein is toch niet heel ver? 10 minuutjes metro ofzo.
pi_103595504
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Spreek je dan ook al een beetje Spaans? Want dan had je toch naar Spaans 2 of 3 kunnen gaan?
Blok 2 doe ik Port Management, blok 4 moet ik me nog voor inschrijven dus dat zie ik nog wel even. Zat te denken aan Arabisch, maar dat zit geloof ik ook al helemaal vol :D
Ik zit sowieso al op de KZ. Spaans en Port Management is daar ook, dus da's prima.
Maar KZ - Academieplein is toch niet heel ver? 10 minuutjes metro ofzo.
Ik spreek en schrijf het prima, maar grammatica weet ik niks van, en daarom wilde ik dat doen maar mocht niet.

En het is 10 minuten met de metro, maar het vervelende is dat ik geen directe verbinding heb dus zal om half 8 de deur uitboeten wil ik rond half 9 daar zijn.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:59:24 #228
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_103595595
Hoe weten zij eigenlijk dat je dat al spreekt dan? Want je had net zo goed niks kunnen zeggen :D
  woensdag 26 oktober 2011 @ 20:07:00 #229
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_103595968
Keuzevakken, gatverdamme.

Alle 'leuke' zijn natuurlijk al bezet met een lange wachtrij, dan blijven de pure strontvakken over, wat een waardeloze troep zeg :r
Op elke fokker past een bril.
pi_103596517
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:07 schreef Catch_me het volgende:
Keuzevakken, gatverdamme.

Alle 'leuke' zijn natuurlijk al bezet met een lange wachtrij, dan blijven de pure strontvakken over, wat een waardeloze troep zeg :r
Dat is altijd zo. Maar ik vind het ook onmogelijk om te kiezen! In totaal is de keuze zo gigantisch!
Maar goed ik was dus zo slim om in de startmeter eerlijk de afkomst van mijn ouders aan te geven, waardoor ik geen Spaans kan doen!
pi_103596619
Ik heb toffe keuze vakken. :D
Fotografie, architectuur en Flash.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:29:30 #232
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_103600540
5 minuten geleden de laatste zin van een project getypt, da's altijd zo'n opluchting als dat af is _O_
pi_103704638
Ben tot nu toe zeer tevereden over deze school.

Wat ik wel wat minder vind is dat het erg onduidelijk is wat je voor tentamens moet leren
pi_103704805
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 13:29 schreef Marktplaatsman het volgende:
Ben tot nu toe zeer tevereden over deze school.

Wat ik wel wat minder vind is dat het erg onduidelijk is wat je voor tentamens moet leren
asl het goed is moet je zowieso alle behandelde stof leren en er zijn als het goed is modulewijzers waar een soort planning in staat.

Ik heb as. woensdag bedrijfskunde en dat is echt veel }:| Maar goed ik heb maandag nog een halve dag en dinsdag ook bijna een hele dag. Dus tijd om te leren heb ik.
En anders gaan we voor die herkansing!! :)
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:39:26 #235
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_103704893
In Osiris bij het kopje Onderwijs de modulecode invoeren, dan zie je wat je moet leren.
pi_103723668
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 13:39 schreef Irritatie100 het volgende:
In Osiris bij het kopje Onderwijs de modulecode invoeren, dan zie je wat je moet leren.
Al mn toetsen staan er ook als ik op uitschrijven klik maar geen van de docenten heeft de exacte leerstof erbij gezet
pi_103724591
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 23:09 schreef Marktplaatsman het volgende:

[..]

Al mn toetsen staan er ook als ik op uitschrijven klik maar geen van de docenten heeft de exacte leerstof erbij gezet
Ik zou zeggen mail de docenten gelijk en ga op zoek naar de modulewijzer(s)intussen. Die kan je als het goed is op hint en de medewerkerssite/n@tschool vinden!
SUcces in ieder geval!
  dinsdag 1 november 2011 @ 10:35:30 #238
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_103822979
En hoe gaat het hier met de tentamens? Zojuist m'n eerste gehad, computertentamen en 75% goed, dus ben tevreden!
pi_103823046
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 23:09 schreef Marktplaatsman het volgende:

[..]

Al mn toetsen staan er ook als ik op uitschrijven klik maar geen van de docenten heeft de exacte leerstof erbij gezet
alles wat je moet leren staat beschreven in je reader/studiehandleiding. Die gebruik je als het goed is al het hele kwartaal en daar staat alles in wat behandeld is en wat je dus moet kennen voor je tentamens
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_103824979
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 10:35 schreef Irritatie100 het volgende:
En hoe gaat het hier met de tentamens? Zojuist m'n eerste gehad, computertentamen en 75% goed, dus ben tevreden!
ik heb hier morgen de eerste...en dat word echt even doorleren..het is gewoon te veel teorie :(
  dinsdag 1 november 2011 @ 11:43:25 #241
258937 mwaterl
En zo niet, dan toch!
pi_103825165
Ik heb pas volgende week tentamens. Beide zijn van vakken waar we echt een slechte docent voor hebben, dus dat zuigt best wel :P
  dinsdag 1 november 2011 @ 11:58:09 #242
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_103825743
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 11:43 schreef mwaterl het volgende:
Ik heb pas volgende week tentamens. Beide zijn van vakken waar we echt een slechte docent voor hebben, dus dat zuigt best wel :P
Volgende week? Welk instituut zit je dan?
  dinsdag 1 november 2011 @ 12:00:18 #243
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_103825842
Cijfer van de toets van vanmorgen staat al in Osiris :D 6.6 geworden, prima!
pi_103830286
Ik heb ook volgende week pas (nou ja, pas...). IVL hier.
pi_103831366
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:00 schreef Irritatie100 het volgende:
Cijfer van de toets van vanmorgen staat al in Osiris :D 6.6 geworden, prima!
nice, volgens mij ga ik voor de herkansing morgen, heb wel voorbereid alles gelezen +samengevat maar heb het idee dat ik er nog niks van weet :N Dus ga nu weer aan de slag tot ongeveer 5 uur, en dan zien we wel wat er gebeurd :)
  woensdag 2 november 2011 @ 15:52:13 #246
258937 mwaterl
En zo niet, dan toch!
pi_103877295
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 11:58 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Volgende week? Welk instituut zit je dan?
IvL :)
pi_103877677
hier vandaag mijn eerste tentamen gehad..en bah..wat heb ik er een dubbel gevoel over. Ik redde het net kwa tijd, was ook de laatste...die klaar was.
En heb op zich overal wat ingevuld, op 1 vraag na :) Dus nu nog maar even afwachten :)
  woensdag 2 november 2011 @ 16:35:38 #248
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_103879261
Ook volgende week tentamens. Ik heb opzich alles per week netjes bijgehouden en tussendoor ook geleerd/gelezen + opgaven gemaakt dus ik hoef niet zoveel meer te doen. In tegenstelling tot de rest van mijn klas die denken dat ze het de avond van te voren nog wel ff redden :')
Op elke fokker past een bril.
  donderdag 3 november 2011 @ 17:18:09 #249
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_103920263
Belastingrecht ging gewoon goed vandaag _O_ Dat zou betekenen dat ik alles gehaald heb dit blok, want de rest van de uitslagen heb ik al :9

En aangezien ik nu klaar ben ga ik bier drinken :9
pi_103920339
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 16:35 schreef Catch_me het volgende:
Ook volgende week tentamens. Ik heb opzich alles per week netjes bijgehouden en tussendoor ook geleerd/gelezen + opgaven gemaakt dus ik hoef niet zoveel meer te doen. In tegenstelling tot de rest van mijn klas die denken dat ze het de avond van te voren nog wel ff redden :')
\

dat heb je altijd...LOL. Ik zit er dan net tussen, ik lees voor elke les de stof, maar we krijgen nooit opgaven. Dus vat ik het in de vakatnie samen..en dan hoef ik na de vakantie alleen te lezen :)
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 17:18 schreef Irritatie100 het volgende:
Belastingrecht ging gewoon goed vandaag _O_ Dat zou betekenen dat ik alles gehaald heb dit blok, want de rest van de uitslagen heb ik al :9

En aangezien ik nu klaar ben ga ik bier drinken :9
Ik wil ook bier, maar moet wachten tot eind volgende week..dan ben ik ook van mijn tentamens af }:|
  donderdag 3 november 2011 @ 17:25:27 #251
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_103920505
Heb je dan bij IvL ook minder tentamenweken?
pi_103920590
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 17:25 schreef Irritatie100 het volgende:
Heb je dan bij IvL ook minder tentamenweken?
Ik zit op het CMI, en heb niet echt tentamenweken, de tentamens worden in de normale lesweken gemaakt :N
Zo heb ik dinsdag les van 9.20 tot 16.40 en daarna woensdag om 8.30 een tentamen :(
  donderdag 3 november 2011 @ 17:27:27 #253
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_103920592
O ja en ik hoef de taaltoets niet te doen want die heb ik in de summerschool al gehaald (IVL) :D Echt een zorg minder want iedereen onderschat hem.
Op elke fokker past een bril.
  donderdag 3 november 2011 @ 17:34:57 #254
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_103920880
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 17:27 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ik zit op het CMI, en heb niet echt tentamenweken, de tentamens worden in de normale lesweken gemaakt :N
Zo heb ik dinsdag les van 9.20 tot 16.40 en daarna woensdag om 8.30 een tentamen :(
Dat is wel heel kut :{
Ik ben volgende week trouwens de hele week vrij :9 Normaal de herkansingen van het voorgaande blok, maar ja, nu is er nog geen voorgaand blok :D
pi_103946477
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 17:25 schreef Irritatie100 het volgende:
Heb je dan bij IvL ook minder tentamenweken?
4 tentamenweken per jaar, in blok 2 en 3 een hertentamenweek voor de tentamens die in het vorige blok niet behaald zijn en in blok 4 de hertentamenweek van blok 3 + 4 achter elkaar.
pi_103950117
Ik heb maar 1 tentamen. Waarschijnlijk het hele studiejaar, misschien nog 1tje maar voor de rest niet.
pi_103952900
ISO hier, komende week tentamenweek, 5 stuks en daarbovenop nog verslagen om in te leveren en gesprekken met fictieve clienten voeren die tellen als tentamens :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_103954426
hier net een "tentamen" gehad, was een toets over het maken van een planning in microsoft project. Je moest dus wat taken aanmaken met zijn instructies...4 minuten en klaar was ik _O_
  vrijdag 4 november 2011 @ 20:21:19 #259
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_103971059
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2011 06:48 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

4 tentamenweken per jaar, in blok 2 en 3 een hertentamenweek voor de tentamens die in het vorige blok niet behaald zijn en in blok 4 de hertentamenweek van blok 3 + 4 achter elkaar.
Dan vind ik het bij ons beter.
8 weken colleges, week tentamens, week hertentamens van het voorgaande blok. En dat dus 4 keer. En in het laatste blok week tentamens-week hertentamens blok 3-week hertentamens blok 4.
  zondag 20 november 2011 @ 00:01:04 #260
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_104571994
Zo, alle tentamens gehaald in blok 1 _O_
pi_104572135
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:21 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dan vind ik het bij ons beter.
8 weken colleges, week tentamens, week hertentamens van het voorgaande blok. En dat dus 4 keer. En in het laatste blok week tentamens-week hertentamens blok 3-week hertentamens blok 4.
Dat is echt veel beter... :) Bij ons hebben we gewoon lessen tijdens tentamens. En wanneer de hertentamens zijn is ook een drama, want die moeten binnen 5 weken na het tentamen zijn en nu zijn ze opeens ergens eind januari.

Maar goed ik heb zowat alle vakken gehaald :). Alleen nederlands niet, maar dat heeft 9 van de 10 studenten niet gehaald.
En mis nog 1 studiepunt maar die blijft even in de lucht hangen, want ik moet nog 1 bedrijfsbezoek(inhlena) doen, maar krijg geen enkel van de mogelijke bedrijven zover mij te ontvangen. Maar dat kan ik de rest van het jaar doen, want mijn rooster nu werkt ook niet mee nu.
  zondag 20 november 2011 @ 01:31:22 #262
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_104574620
Ik heb ook bijna alle vakken gehaald deze periode :) van 2 weet ik het nog niet 100% zeker, voor eentje staat "VLD" in osiris als concept, maar ik weet niet of ze daar de aanwezigheidsplicht en/of te toets waar je minimaal een 8 voor moest halen bedoelen.

De 2e is de wiskunde toets waar ik vast was gelopen op het onderdeel met de meeste punten. Geen probleem als ik die moet over doen (kans is groot dat er alsnog een 5.5 in zat :P ) want dat is weinig stof om te leren.
Op elke fokker past een bril.
  dinsdag 29 november 2011 @ 20:07:55 #263
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_104981172
Periode 1 alles binnen :D

Zelfs dat wiskunde tentamen had ik een 9,8 :')_! ik dacht dat ik hem verprutst had :o
Op elke fokker past een bril.
pi_105010851
Ik heb ook alle vakken binnen :) Op nederlands na, maar dat telt als keuzevak :)
Volgens mij heb ik nu al ongeveer 18 studiepunten binnen.
En instaptoets van 1 vak van deze periode gehaald waardoor ik al 2 studiepunten van deze periode binnen heb..en dus de maandag geen les heb *O*

Verder is dat hint ook lekker duidelijk.vandaag vielen al mijn lessen uit, vanwege 1 docent die op studiedag is en de ander is sinds gisteren ziek. Maar er stond niet op hint dat de lessen van die docent vandaag ook uitvielen omdat het berichtje van gisteren er stond.
Dus voor niks naar school! :( Net zoals vrijdagochtend, meld de docent om half9 dat hij ziek is terwijl de les om half 9 begon :(
  woensdag 30 november 2011 @ 16:31:51 #265
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_105011124
Ik had vorig jaar een keer dat ik naar school ging, toen hing er een briefje op de deur: docent afwezig :')
Helemaal niks op HINT ofzo, dat check ik altijd voordat ik wegga.
pi_105011258
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik had vorig jaar een keer dat ik naar school ging, toen hing er een briefje op de deur: docent afwezig :')
Helemaal niks op HINT ofzo, dat check ik altijd voordat ik wegga.
Precies dat doe ik ook altijd..en meestal is dat hooguit 20 min. voor de les omdat ik op 10 min. fietsen woon :)
pi_105011321
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:21 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dan vind ik het bij ons beter.
8 weken colleges, week tentamens, week hertentamens van het voorgaande blok. En dat dus 4 keer. En in het laatste blok week tentamens-week hertentamens blok 3-week hertentamens blok 4.
Volgens mij bedoelen we hetzelfde :D
  woensdag 30 november 2011 @ 16:38:38 #268
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_105011371
quote:
5s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:37 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelen we hetzelfde :D
Nu ik het teruglees denk ik het ook :P
  dinsdag 6 december 2011 @ 09:42:43 #269
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_105242383
Weet iemand of je bij locatie Museumpark een beetje fatsoenlijk kan parkeren (het liefst gratis :P )?
pi_105243609
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 09:42 schreef Irritatie100 het volgende:
Weet iemand of je bij locatie Museumpark een beetje fatsoenlijk kan parkeren (het liefst gratis :P )?
dat kan niet :')

in de wijk eromheen staan allemaal parkeerautomaten. Ze hebben geloof ik wel een nieuwe garage gebouwd bij het boymans, weet niet of die al open is?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:38:52 #271
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_105243813
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:32 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dat kan niet :')

in de wijk eromheen staan allemaal parkeerautomaten. Ze hebben geloof ik wel een nieuwe garage gebouwd bij het boymans, weet niet of die al open is?
;( Net nu ik de auto van m'n ouders een keer mee kan nemen moet ik naar Museumpark....

Bij mijn eigen Kralingse Zoom kan ik tenminste gratis staan :P
pi_105244802
Volgens mij betaal je in de 'Blunderput' niet zo heel erg achterlijk veel per uur.
pi_105245250
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:08 schreef WHATSHESAID het volgende:
Volgens mij betaal je in de 'Blunderput' niet zo heel erg achterlijk veel per uur.
is dat dat nieuwe ding?

oh en hoi :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:33:34 #274
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_105247622
Ik kijk wel, ik ben vanmiddag 'gewoon' op de KZ, misschien laat ik de auto wel daar staan en pak ik de metro naar Museumpark vanavond.
pi_106520764
Weet iemand hoe het zit met als je een vak in je (verschrikkelijke)minor niet haalt?
pi_106520921
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:28 schreef kurk_droog het volgende:
Weet iemand hoe het zit met als je een vak in je (verschrikkelijke)minor niet haalt?
studievertraging vrees ik... zou wel onwijs zonde zijn, voor een vak zon berg geld te moeten neerleggen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_106532719
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:34 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

studievertraging vrees ik... zou wel onwijs zonde zijn, voor een vak zon berg geld te moeten neerleggen.
Kanloos vak vooral. Verkeerde minor gekozen.. Hopen dat ik het dan maar haal.
pi_106612736
Een vraagje..hoop dat iemand het weet, anders vraag ik dit donderdag nog ff na bij mijn slc'er..

Ik doe een verkorte route en heb vrijstelling van 1 keuzevak.
Maar nu moet ik 6 punten halen van keuzevakken..maar moet je deze in 1 jaar halen?
pi_106666917
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:45 schreef cafpow het volgende:
Een vraagje..hoop dat iemand het weet, anders vraag ik dit donderdag nog ff na bij mijn slc'er..

Ik doe een verkorte route en heb vrijstelling van 1 keuzevak.
Maar nu moet ik 6 punten halen van keuzevakken..maar moet je deze in 1 jaar halen?
Ik deed ook de verkorte route en moest ze inderdaad in 1 jaar halen voor je P. Gelukkig kon je bij mij nog excel en word toetsen doen. Daarnaast tellen de inhaalvakken zoals wiskunde en natuurkunde ook mee dus zit je er zo aan.
pi_106832009
Hier nog een vraag. Mijn vriendin en ik gaan op vakantie, waarschijnlijk tot en met 27 augustus. Aangezien ze een opleiding wilt beginnen aan de hogeschool, en school weer begint op de 27e, is er een kans dat ze die dag naar school moet. Heeft iemand enig idee of de introductie verplicht is (als in: je moet komen, er is geen vervangende opdracht mogelijk)? Het zou dan gaan om de opleiding communicatie.
pi_106832133
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 14:33 schreef Delicacy het volgende:
Hier nog een vraag. Mijn vriendin en ik gaan op vakantie, waarschijnlijk tot en met 27 augustus. Aangezien ze een opleiding wilt beginnen aan de hogeschool, en school weer begint op de 27e, is er een kans dat ze die dag naar school moet. Heeft iemand enig idee of de introductie verplicht is (als in: je moet komen, er is geen vervangende opdracht mogelijk)? Het zou dan gaan om de opleiding communicatie.
nee joh kun je prima missen, doet niemand moeilijk over ;)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_106833735
Introductie kan je gewoon overslaan. Alleen bij sommige opleidingen heb je dagen waarin je bij een bedrijf meeloopt om te kijken of je wel goed zit.
Die moet je dan meestal gewoon ergens in het jaar inhalen.

Maar ik zou me er niet druk om maken. De Hro is vrij simpel in dat opzicht :)

Weet iemand of er ergens in een reglement staat of er een vate structuur kwa tentamens is. Want ik baal er zo van dat we tentamens in "normale lesweken" hebben terwijl anderen een "lesvrije" week hebben tijdens tentamens..
pi_106838351
Bedankt voor de reacties @cafpow en littledrummergirl! :)
  zaterdag 21 januari 2012 @ 11:50:36 #284
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_107061923
Iedereen klaar voor volgende week?
Bij mij is het wel jammer, heb ik in blok 1 al m'n tentamens gehaald, dus ik dacht: chill, week 10 van blok 2 helemaal vrij! Hebben ze dit blok 1 tentamen op de woensdag van week 10 gepland. Dag vrije week ;(
Aan de andere kant, volgende week nog 1 tentamen halen en dan heb ik m'n P _O_
pi_107062046
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 11:50 schreef Irritatie100 het volgende:
Iedereen klaar voor volgende week?
Bij mij is het wel jammer, heb ik in blok 1 al m'n tentamens gehaald, dus ik dacht: chill, week 10 van blok 2 helemaal vrij! Hebben ze dit blok 1 tentamen op de woensdag van week 10 gepland. Dag vrije week ;(
Aan de andere kant, volgende week nog 1 tentamen halen en dan heb ik m'n P _O_
hier ben ik helemaal nergens klaar voor. Ga waarschijnlijk ook deze periode 2 herkansingen krijgen...want door omstandigheden heb ik geen f**k gedaan. Dus ben nu keihard bezig voor het 1e tentamen en het saaiste vak volgende week woensdag. En vrijdag een open boek tentamen, dus ga gewoon al mijn aantekeningen globaal bekijken en ervoor zorgen dat ik alles bij me heb.
Na dat 2e tentamen een toets, waar ik een 2 voor mag halen dus laat dat vak beetje links liggen.

En dan de woensdag erop weer een tentamen...en dat voor 100% zeker een herkansing, maar ik ga ervanuit dat ik het dan ook kan halen...want ga gewoon samenvatten tot waar ik kom voor dat vak. En dan heb ik nog 3-4 weken...tot herkansing.

En bij mij duurt het nog wel minimaal 2 OP tot ik mijn P kan halen..hahahah. Maar dat word waarschijnlijk volgens jaar..dat krijg je als 1e jaars :D
Maar ik ga weer verder leren... :W
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:28:57 #286
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_107169510
Ik heb wel een chill tentamenrooster (NOT!)
Morgen van 17.00 - 18.30, volgende week woensdag van 18.00 - 19.30 :')
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:30:06 #287
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_107169533
O ja, docenten die zeggen: ik zet woensdag het cijfer op Osiris! en het dan een week later nog niet erop hebben gezet :(
pi_107202280
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:28 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb wel een chill tentamenrooster (NOT!)
Morgen van 17.00 - 18.30, volgende week woensdag van 18.00 - 19.30 :')
ik morgen om half11...en vrijdag van half11 tot 12 ofzoiets...en dan hafl uurtje pauze en toets..(maar mag een 2 halen)..en volgende week woensdag van 15.00 -16.40..en dan heb ik nog 2 dagen voor een "mini-portfolio"..

Vandaag heb ik even op het museumpark gewerkt in de mediatheek..en ik moet zeggen dat ik het veel rustgevender vond dan academieplein, volgens mij ga ik voortaan als ik geen les heb(veel tussenuren) lekker daar aan de slag.. ;)
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:18:02 #289
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_107209847
Academieplein was ik ook laatst, vind het echt een erg lelijk en sfeerloos gebouw moet ik eerlijk zeggen :P
pi_107217085
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:18 schreef Irritatie100 het volgende:
Academieplein was ik ook laatst, vind het echt een erg lelijk en sfeerloos gebouw moet ik eerlijk zeggen :P
Er word wel gezegd dat het een heel historisch gebouw is, te maken met gevangen ed.
Maar de mediatheek is vervelend is heel gesloten dus alle herrie blijft daar hangen..terwijl bij museumpark er zeg maar herrieventilatiekanalen zijn.

Maar tentamen gehad en moet zeggen dat het wel meeviel...1 vraag zeker weten fout..maar ik mag 9 vragen fout hebben van de 20 :)
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:43:56 #291
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_107338509
Weet iemand hoe het zit als je te laat bent met het inschrijven voor je keuzevak voor blok 3? Ik heb gewacht met inschrijven tot vandaag omdat ik niet wist op welke dag ik stage ging lopen. Wil ik me dus net voor een keuzevak inschrijven, is alles voor blok 3 verlopen :(

Wat een pauper gedoe met die keuzevakken en osiris :(
Op elke fokker past een bril.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:46:17 #292
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_107338572
Ik heb geen idee hoe het dan zit eerlijk gezegd... Ik geloof dat het niet meer gaat, maar je kan altijd nog overwegen om in blok 4 2 keuzevakken te volgen, dat kan namelijk wel.
pi_107338672
Ik zou het niet weten catch_me ff bij je slc navragen.
Weet iemand hier hoe zit met keuzevak. Want ik sta dus ingeschreven voor Spaans 4, en ik ben Spaanstalig opgevoed alleen beheer het grammaticaal en geschreven wat minder.
Maar nu staat er inshrijving is vrij muv spaanssprekenden.
Betekend dat dat ik nu geen studiepunten krijg ervoor ???
In principe weet niemand behalve mijn slc'er dat ik Spaans spreek. Maar mijn inschrijving is al geaccepteerd..

Iemand raad wat te doen?? Ik kan me nu niet meer uitschrijven/inschrijven voor een ander vak...
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:52:25 #294
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_107338726
Als je staat ingeschreven is het gewoon goed.
pi_107338923
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 20:50 schreef cafpow het volgende:
Ik zou het niet weten catch_me ff bij je slc navragen.
Weet iemand hier hoe zit met keuzevak. Want ik sta dus ingeschreven voor Spaans 4, en ik ben Spaanstalig opgevoed alleen beheer het grammaticaal en geschreven wat minder.
Maar nu staat er inshrijving is vrij muv spaanssprekenden.
Betekend dat dat ik nu geen studiepunten krijg ervoor ???
In principe weet niemand behalve mijn slc'er dat ik Spaans spreek. Maar mijn inschrijving is al geaccepteerd..

Iemand raad wat te doen?? Ik kan me nu niet meer uitschrijven/inschrijven voor een ander vak...
denk dat ze echt niet moeilijk gaan doen bij een keuzevak hoor :) als je gewoon kan uitleggen dat je je grammatica wilt verbeteren vinden ze het zelfs wel tof dat je meedoet denk ik
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_107387099
ik kijk de eerste lessen wel aan :) dan kan ik als ze moeilijk doen alsnog gewoon ermee stoppen. En dan volg ik volgend jaar wel een keuzevak extra :)

Nu woensdag nog een tentamen te gaan, en dan wel op naar het hertentamen van 1 vak.

[ Bericht 12% gewijzigd door cafpow op 30-01-2012 00:21:05 ]
pi_107391611
Ik heb vooral veel projecten deze keer ( afronding van mn minor) zometeen een tentamen psychopathologie en morgen nog een en dan zit de toetsweek er al weer op *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 30 januari 2012 @ 09:23:03 #298
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_107392488
Woensdagavond om 18.00 tentamen :')
Eigenlijk is deze week hertentamenweek van blok 1. Toen had ik alles gehaald, dus ik dacht; da's mooi! Hebben ze deze week toch nog een blok 2-tentamen ingepland en dan ook nog eens om 18.00 :') :')
pi_107751450
zo weer een cijfer terug en dat is een 4. Had ik verwacht. MAar ik heb nu nog een vraag, ik heb afgelopen periode een keuzevak gedaan van 2 punten. Tellen die punten alleen mee voor je P of ook voor de overgangsnorm(de 48 punten die je elk jaar moet halen)?
pi_107755738
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:56 schreef cafpow het volgende:
zo weer een cijfer terug en dat is een 4. Had ik verwacht. MAar ik heb nu nog een vraag, ik heb afgelopen periode een keuzevak gedaan van 2 punten. Tellen die punten alleen mee voor je P of ook voor de overgangsnorm(de 48 punten die je elk jaar moet halen)?
volgens mij zijn die los... je moet ze binnen vier jaar allemaal gehaald hebben en thats it. Het hoort geloof ik niet binnen je p
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_107756162
quote:
99s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:54 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

volgens mij zijn die los... je moet ze binnen vier jaar allemaal gehaald hebben en thats it. Het hoort geloof ik niet binnen je p
aan ons is verteld dat wil je je P krijgen je de keuzepunten moet hebben.. :N
EN bij ons gaat er actie worden ondernomen omdat er boeken op de lijst stonden die niet gebruikt gaan worden, maar anderen.
Ben ik blij dat ik boeken eerst altijd leen en indien veel gebruik 2e hands zoek _O_ heb ik me 59 eurotjes bespaard :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')