abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 13 december 1999 @ 22:50:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_230889
Als er een God bestaat dan heeft Hij in zijn oneindige wijsheid Bart in dit huis gezet.
Al eerder liet Hij een grote vrouw uit Amsterdam vier maal vier keer met het Heilig Schaambot, waaraan al het leven ontspruit, de duivelse evenwichtsbalk in tweeën breken. En Hij sprak: "de vuige vrouw die spotte met de figuratieve kunst en als Nieuwe Wilde abstracties op de deuren schilderde die rechtstreeks uit de penseeel van Satan vloeiden, zij zal tot in den doet met een gefileerde zeehond op haar hoofd over Nederlandse stranden lopen!!" Als Hij bestaat laat hij morgen de gehele cd-voorraad van de LeeTowers Gaat Country 7 keer 70 keer verbranden. Desnoods in een brandend braambosch, als het maar smelt.

Pittige uitzending. Bart is op drift en ik kijk er graag naar. Aan een overtuigd heiden vragen of hij mee helpt bouwen aan een kerststal, dat is vragen om moeilijkheden.
Maar eerst die fijne discussie over de kwetsende tekst op het bord. Mooi in beeld gebracht. Karin in haar rol als Mamaloe Na Ontwenningskuur en dan de confrontatie met de tekst op het bord. Enige hypocrisie kan onze Oermoeder Met Oppas Voor Drie Maanden niet worden ontzegd. Als er iemand tot gek wordens toe, vooral als de betreffende persoon er niet bij was, de "wij zijn toch iets ouder en wijzer" kaart heeft gespeeld dan is het Karin wel, meestal hijgend en blazend bevestigd door Willem. Ik waardeer het wel in Bart dat hij de boel een beetje op scherp zet. Stel je voor dat die jongen weg is, dan zitten we nog drie weken naar hobbyclub De Laatste Strohalm Van Jezus te kijken en wordt Ruud niet eens meer tegengesproken als hij weer aan komt kakken met de "er moet toch iets zijn, dat kan niet anders" theorie.
Heb mijn mening over de geluiden van Ruud op het toilet binnen 1 dag al weer bij moeten stellen. Ruud was enkele weken terug, zonder pottenkijkers, vanuit zijn reet antimaterie aan het kneden, zeg maar een soort kleinmenselijke oerknal in een wc-pot.

We kennen die discussie over religie natuurlijk allemaal wel. Als ik denk, op een feestje, ik moet over een kwartiertje de laatste bus halen dan wil ik ook nog wel eens een balletje opgooien. "En wie is die hele Jezus dan wel" Staat iedereen binnen 5 minuten met zijn jas aan. Maar dat is te makkelijk. Dat Bart het in deze ambiance kan opbrengen om zelfs Ruud van zich te vervreemden, dat vind ik van klasse getuigen. Is niet bang om impopulair te zijn, in tegenstelling tot alle anderen in het huis. Alleen
Sabine, niet geheel toevallig in het hart gesloten door Bart, gaf flink tegengas. Met de bekende gevolgen. Na sterk optreden van vanavond: Bart weer mijn favoriet. Tot zover de wereld volgens Nico Dijkshoorn.

Leuk dat Karin er nu eens de aandacht op vestigde hoeveel artiesten waarvan je het helemaal niet vermoedt, geboren en getogen zijn in Nederland. Donna Summer natuurlijk, die nog maatschappijleer had op het Hoeks Gymnasium en die net als Karin, tot vlak voor haar in het Nederlands gehijgde hit ook het liefst door de achterdeur de school binnenging, maar wat bijvoorbeeld niemand weet is dat Prince jaren lang op de banketbakkersschool in Amsterdam heeft gezeten en dat
Tom Jones tot zijn 23e in Nederland heeft gewoond en keurmeester was in Ootmarsum. David Bowie, ook Nederlander. Die liet ik vaak even binnen, vlak voor de kerst als hij met zijn Nieuwjaarskaartjes langsging. Die heeft bij mij nog Iggy Pop ontmoet, die in die periode bij mij op kamers zat. Was bezig met een studie aan de Hogere Landbouwschool.
En al die eigenschappen van deze mensen, dat mag ook wel eens worden gezegd, komen samen in Lee Towers. Beter is er niet. Wat kan hij niet Lee? Ik stak in één van mij eerste stukjes al uitgebreid de loftrompet over hem, maar alleen iemand als Lee is in staat om de country met 1 cover album 128 jaar terug in de tijd te werpen.
En Willem vindt dat goed!! Combi-arrangementje gescoord, joh, voor de feestdagen! Eerst lekker met mijn ex-vrouw naar stand-up comedy, van dat ze je laten lachen om de Grote Stad, van dat er allemaal boeven zijn enzo en dat ze er allemaal drukkes gebruiken, maar dan echt goed, alles staand, met grapjes, meestal door geblondeerde donkere medemensen, dat is meesterlijk man, dan lach je je echt gek en daarna naar Lee in de Ahoy. Machtig. Ik zeg het je, er is niemand in Nederland die beter iemand die Frank Sinatra nadoet kan nadoen dan Lee Towers. Brengt al jaren de douchezanger het hoofd op hol. Ook ik kan de Nederlandse Perry Como worden, waarom niet!

Nog even over Bart, met die plant, dat moet niet verkeerd worden geduid. Een heel ontroerende, alleen voor de goede verstaander te begrijpen verwijzing naar toch iets van religie in zijn bast. Na het al bijna religieuze ge-oerbrom op de pvc pijp gisteren zoekt Bart het nu in een als even eeuwenoude rite, namelijk het Brahmaanse Plantduwen. Wel op kleine schaal, wat moet je, maar in het Brahmaanse Vaticaanstad daar doen ze dat 325 dagen per jaar, een vingerplant met het hoofd door de natte klei duwen opdat er een goede tabaksoogst zal zijn. Mooie symboliek van Bart dus.
Verviel helaas aan het eind van de uitzending in ordinaire Nederlandse Ruilhandel. Jammer.


Tot morgen, Nico Dijkshoorn

  maandag 13 december 1999 @ 23:03:00 #2
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_230890
Oh, en wat zou ik graag een Doordevil-stukje over Helmut Lotti in Africa lezen!!!
  maandag 13 december 1999 @ 23:09:00 #3
959 opa
De man met de witte shawl
pi_230891
Hoi, Doordevil!

Met rechter muisknop geopend in nieuw venster, maar toch weer online gelezen.

Grtz. opa

Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
  maandag 13 december 1999 @ 23:33:00 #4
374 beelzebub
master of disaster
pi_230892
Dit was weer ouderwets doordevils. Krijg nu al kuren omdat de DD stukkies over 17 dagen niet meer zijn. (stille hint)
  dinsdag 14 december 1999 @ 00:02:00 #5
242 Pinball
Electric Monk
pi_230893
Ik blijf me verbazen! Of beter: jij blijft me verbazen! Voelt iemand anders ook de hete adem van de kouwe kalkoen in de nek?
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  dinsdag 14 december 1999 @ 00:24:00 #6
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_230894
"In één woord GEWELDIG"
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_230895
Goal!

Trouwens:
Carlos Santana leerde gitaarspelen in Tietjerkstradeel op de kleuterschool....
Mij neef heeft er zelf bij in de klas gezeten, zegt ie......

Voice-over: 'Wat doen de bewoners met die 465 kartonnen dozen?'
Doordevil: 'Ik persoonlijk denk dat ze er het ego van Willem mee gaan verhuizen.'


  dinsdag 14 december 1999 @ 01:35:00 #8
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_230896
quote:
Ik waardeer het wel in Bart dat hij de boel een beetje op scherp zet. Stel je voor dat die jongen weg is, dan zitten we nog drie weken naar hobbyclub De Laatste Strohalm Van Jezus te kijken en wordt Ruud niet eens meer tegengesproken als hij weer aan komt kakken met de "er moet toch iets zijn, dat kan niet anders" theorie

Scherp Nico !! Maar je mag de oudjes niet wegstrepen, ze kunnen bart nog veel leren

Ik ga weer heerlijk slapen vannacht!

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  dinsdag 14 december 1999 @ 08:34:00 #9
2076 Braabraa
heb ik wat te zeggen dan?
pi_230897
Hier sta je pas goed mee op in de ochtend!
Bedankt! En nog een prettige dag vandaag.
Doe mij er maar drie

  dinsdag 14 december 1999 @ 20:25:00 #10
1201 tina
Fok!Member
pi_230898
ha ha ha . Wat zou ik dit stuk graag in de Telegraaf zien staan als de BB bewoners deze krijgen (donderdag ofzo?) en dan de kop van Bart, volgens mij ligt hij helemaal in een deuk.
Greetz Tina

  dinsdag 14 december 1999 @ 23:51:00 #11
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_230899
Ben weer aan't janken, GEWELDIG!!!!


Alle verhalen gebundelt, zou een magistraal afscheidscadeau zijn voor BB bewoners

Groeten Dark

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
  woensdag 15 december 1999 @ 00:12:00 #12
1815 Katjoeng
Sateh Gambing Forever
pi_230900
quote:
op 12-14-1999 om 11:51 PM schreef Dark het volgende:
Ben weer aan't janken, GEWELDIG!!!!


Alle verhalen gebundelt, zou een magistraal afscheidscadeau zijn voor BB bewoners

Groeten Dark


Helemaal mee eens! En ook in de winkels van Bruna!

met een glaasje tjendol erbij...

pi_230901
Een keer in de twee weken print ik alle verhalen van Doordevil uit en ga die in de trein zitten lezen. Regelmatig word ik dan gek aangekeken omdat ik weer ineens in de lach schiet. Dit is prachtig, ik denk dat we snel een onderwerp moeten vinden wat leuk genoeg is voor Doordevil om in 2000 over te blijven schrijven.


pi_230902
Doordevil, woorden schieten te kort, tranen in overvloed, buikspieren voor vandaag weer getraind
ik golf niet, dus houd ik meer tijd over voor mijn werk
pi_230903
En waar haal je het weer vandaan. Einde BB zal toch nog een klein rampje zijn, dan moeten we Doordeville missen, tenzij......

Echt ongelofelijk wat je weer presteerd Doordeville, niets dan complimenten, ongelofelijk wat jij op 'papier' weet te krijgen

Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')