abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_230818
Ik heb genoten van de uitzending deze keer. Heerlijk dat gezwam over die oninteressante dingen zoals Lee Towers/Frank Sinatra etc. Bart was weer lekker op dreef, voor de bewoners misschien irritant maar voor de kijkers des te leuker. Ach het zal het gemis aan nicotine wel zijn.
Even kijken hoor, Karin had het over Donna Summer die Nederlands zou zijn. Nou lijkt Donna Summer mij een Amerikaanse zangeres. Is ze niet in de war met Donna Clinton of iets van dien aard die vroeger altijd songs maakte met Oscar Harris?

Groetjes

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  maandag 13 december 1999 @ 19:45:00 #2
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_230819
quote:

In the mid 70's, Donna Summer emerged as an artist to range an era. She had more longevity because she had more range. She could sing slow and sweet, rough and funky, breath and sexy. Born Adrian Donna Gaines in Boston on December 31, 1948.


Valt me vies tegen dat Bart dat niet wist.

bron : www.donnasummer.com

Haalt gelijk bij rechter.
pi_230820
HAHAHA..ik heb me ook rot gelachen om vanavond, Bart wat een komiek is dat, ik moest zo lachen dat hij een mandje met eieren aanbood in ruil voor sigaretten..aahgossie
wat lief!!!!

Verder was iedereen wel rustig en eindelijk eens geen verwijten naar elkaar.

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  maandag 13 december 1999 @ 19:48:00 #4
2029 Prole
dicere est facere
pi_230821
Wat ik nu zo gek vond: Die opmerking van Willem (of was het nu Ruud???) in de slaapkamer aan het einde van de uitzending. Hij zei: "Misschien komt er wel een actie: Red Bart".

Ik heb het gevoel al eerder gehad, maar nu toch wel heel sterk. Ik heb sterk het gevoel dat er wel degelijk info van buiten bij de bewoners terecht komt. Deze opmerking klonk in mijn oren als een regelrechte verwijzing naar de actie: "Red Anouk...".

Ben ik nu de enige met dit gevoel of?...

Prole

  maandag 13 december 1999 @ 19:58:00 #5
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_230822
Dat Bart zich steeds slechter voelt zal vast niet alleen door nicotine gebrek komen. Hij moet nu zelfs al de basaalste dingen aan de anderen uit gaan leggen, zoals het feit dat de katholieke kerk niet deugt en dat het uitmaakt waar je vandaan komt om succes als (bijvoorbeeld) zanger te kunnen hebben.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_230823
Ik dacht ook al.... donna summer uit NL jaja.
Hetzelfde zeiden ze over Fran Drescher of hoe heet dat wijf uit de Nanny?
pi_230824
quote:
op 12-13-1999 om 07:39 PM schreef ruby het volgende:
Is ze niet in de war met Donna Clinton of iets van dien aard die vroeger altijd songs maakte met Oscar Harris?


Volgens mij is het Donna Linton, of zal Bill Clinton er verder wat mee hebben gehad.

Het was een aardige aflevering. Zeker was het leuk voor een HFC Haarlem supporter leuk om Ruud de naam van Piet Paternotte te horen roepen. Voor degene die niet weten wie dat was. Piet Paternotte heeft in de jaren zestig/zeventig jaren op doel gestaan bij Haarlem.


------------------
"Dr. Watson: I will represent the official police until their arrival."

[Dit bericht is gewijzigd door Sherlock (Datum 13 December 1999).]

"Dr. Watson: I will represent the official police until their arrival." &lt;P&gt;
pi_230825
Karin heeft de klok wel horen luiden.....
Volgens mij is Donna Summer haar carriere gestart in Nederland. In de jaren zeventig trad ze regelmatig op (als beginnend zangeresje) in de Barend Servet Show, met Sjef van Oekel...reeds!!!

Verder een leuke uitzending, 'k moest ook erg lachen om Bart. De moeizame gesprekken met de medebewoners is ie zat en gaat daarom maar weer's contact proberen te krijgen met de camera-mensen. En wat je allemaal al niet kunt bedenken om weer te kunnen roken..thee...ruilhandel....oké ik begrijp het..ik rook ook!!!

Wat heb je aan al je miljoenen Piet, als je poepen moet en je kan het niet??!!

  maandag 13 december 1999 @ 20:10:00 #9
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_230826
Sorry medefokkers, maar ik ben het niet met jullie eens.

Wat een ontzettend irritante uitzending vanavond, zeg!
Ik heb me geloof ik aan iedereen geërgerd. Vertoon ik verschijnselen van 'Big Brother-vergiftiging' en moet ik dringend afkicken?
Ligt het aan mij of hebben anderen hier ook last van? Misschien moet ik maar niet meer kijken en me beperken tot dit forum.

Ten eerste Karin's overspannen reactie op Bart's bordje (hadden we ook al in de streamverslagen kunnen lezen, maar om het te aanschouwen is toch weer heel iets anders).
Daar zou ze toch gewoon om moeten lachen? Sorry hoor, maar ik vond haar reactie erg overdreven. En dan zal ik er gelijk even bijzeggen dat ik qua leeftijd tussen Bart en Karin in zit, maar toch nog iets dichter bij Karin. In mijn omgeving worden de 'ouderen' door de 'jonkies' ook wel eens uitgemaakt voor 'ouwe lullen'. Nou en??

Toen de discussie over Kerstmis.
Bart, jongen, ik ben het vaak wel eens met wat je zegt (of probeert te zeggen) maar ga er toch niet zo over door! Kon er niet eens meer om lachen vanavond.

En daarna nog even de ultieme 'Vraag der Vragen':
Is Lee Towers net zo goed als Frank Sinatra?
Nee Bart, natuurlijk niet, maar ik was het wel weer met je eens dat het moeilijker is voor een Nederlandse artiest om door te breken dan iemand uit, pak-'em-beet, Amerika.
Wel eng trouwens, vonden jullie niet, dat ze het er allemaal over eens waren dat onze Lee toch best wel goed was. Brrrrr!
Bonuspunten voor Ruud omdat 'ie wist dat 'My Way' geschreven is door Paul Anka. Goed zo, Ruud! Je gaat door voor de koelkast.
Puntenaftrek voor Karin vanwege de Donna Summer opmerking.

Heb me deze uitzending relatief minder gestoord aan Willem (ja, je leest het goed). Misschien omdat hij wat minder dominant aan het woord was. Stelde zelfs nog voor om van het volgende weekbudget een pakje shag te kopen.
Aardig of een overwinningstaktiek van onze Fries? Vooralsnog geef ik hem maar het voordeel van de twijfel.

Al met al heb ik niet genoten vanavond.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 13 december 1999 @ 20:29:00 #10
1201 tina
Fok!Member
pi_230827
Juist wel een leuke uitzending. eindelijk weer eens wat anders dan dat saaie zoetsappige met elkaar meegepraat. Bart was goed op dreef. Ik kan me goed voorstellen dat het in die situatie erg moeilijk is om te stoppen met roken omdat je er verder helemaal niets hebt. Volgens mij dramt hij er ook zo op door omdat hij de slof van Mona en Sabine moest inleveren terwijl Anouk na een jankje sloffen sigaretten kreeg.
Ik hoop alleen niet dat Ruud Bart nu irritant gaat vinden want Ruud moet gewoon Willem nomineren. Willem was vandaag erg rustig, misschien is hij toch gaan nadenken over zichzelf na hetgene wat Bart hem vertelde over aardig zijn..of zou hij proberen iedereens stem te winnen

Tja Karin is er stellig van overtuigt dat Donna Summer uit Nederland komt. Ik weet dat Donna in de show van Sjef van Oekel is ontdekt en dat Donna de Programmamakers daar nog heel erg dankbaar voor is (maar ze is en blijft gewoon Amerikaanse).

Bart met die plant...hahaha

Greetz Tina

pi_230828
quote:
op 12-13-1999 om 07:48 PM schreef Prole het volgende:
Ik heb het gevoel al eerder gehad, maar nu toch wel heel sterk. Ik heb sterk het gevoel dat er wel degelijk info van buiten bij de bewoners terecht komt.

In eerste instantie vroeg Bart aan de camera of er iemand was die hem kon BIJpraten. Sprak hij misschien zijn mond voorbij??

  maandag 13 december 1999 @ 21:06:00 #12
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_230829
Nog even een aanvullende opmerking van mij.

Ik kreeg net een heel angstig beeld voor ogen:

Volgende week Lee Towers over de schutting!

Heaven forbid!!!

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Redactie Frontpage maandag 13 december 1999 @ 21:14:00 #13
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_230830
Gelachen zeg! Wow, grappig die Bart. Kan niet anders zeggen. Al vond ik zijn tekst op het bord wel te erg provoceren.
Dat willem zei: Redt Bart, had alles te maken met zijn sigaretten, of het gebrek eraan.

pi_230831
BART VOOR PRESIDENT !!!
hij is de enige die durft te zeggen waar het op staat ,als Bart niet in dat huis had gezeten was het een saaie bedoeling geweest !!!
pi_230832
quote:
op 12-13-1999 om 09:19 PM schreef Ranob het volgende:
BART VOOR PRESIDENT !!!
hij is de enige die durft te zeggen waar het op staat

Verklaar je nader.... Wat heeft Bart gedurft te zeggen?

  maandag 13 december 1999 @ 21:23:00 #16
1696 mimi
Miem voor intimie
pi_230833
Ik moest vanavond ook best wel lachen om Bart, vond het grappig dat hij zo achter die plant aan door het huis sloop met die handdoek over z'n kop. Misschien was het wel aandacht trekken om weer leuk in beeld te komen maar ik vond het in ieder geval wel verfrissend werken, en het is hem toch maar gelukt om Karin ook weer een klein beetje te laten lachen.
pi_230834
oeieiei. Die voiceover: "De naderende kerst inspireert de bewoners tot het maken van een kerststal".

Ik zou het bijna geloven, ware het niet dat op de streams gisteren Karin uit de dagboekkamer kwam met de mededeling dat BB iets leuks had verzonnen om te doen, en wel: Versier de kerstboom met zelfgemaakte spullen en maak zelf een kerststal.

En punten voor Ruud joh ! Hij gaf in de uitzending eindelijk eens een flinke dot tegengas, in dit geval aan Bart. Foutje van Bart he, aan het Katholieke geloof tornen. Nee, je mag van Ruud alles zeggen maar laat de mensen in zijn waarde.

Eest noemt ie Kerst hypocriet, dan schijnt ie eigenlijk alleen het katholisisme hypocriet te vinden maar uiteindelijk zijn het dus de mensen die Familie gaan bezoeken ?? Hopeloos verdedigen van zijn oorspronkelijke stelling dus.

En na de doordramactie van Towers en Sinatra meteen een grapje plaatsen: Dat reposteer ik. ! Nou nou, Ruud zag het goed: "Volgens mij is ie van het pad af", heeft ie aan zijn legertijd een camouflagesyndroom overgehouden en is ie dol op spelletjes met cameramensen uit hun tuin lokken.

O ja, en het was RUUD ! die de woorden "Redt Bart" zei. Willem zei dat als ze de weekopdracht wonnen hij een pak check kreeg.

nah, verder was die uitzending wel oke, maar die Cliffhanger gaat natuurlijk nergens over he. Volhouden kan Bart wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Kierewiet! (Datum 13 December 1999).]

Blijft zich verbazen
  maandag 13 december 1999 @ 21:34:00 #18
1749 drummergirl
nee, ik speel niet in een band
pi_230835
quote:
op 12-13-1999 om 09:06 PM schreef Jane het volgende:
Volgende week Lee Towers over de schutting!
Heaven forbid!!!

say no more!

Dan moet Bart wel hééél leuk worden, wil ik nog blijven kijken.......


Trouwens, vond met deze uitzending er weer bij steeds duidelijkere tweedeling plaatsvinden: W+K versus R+B.
Weet niet of laatste 2 het ook zo ervaren, maar W+K zeker.....wat een constante ergernissen!
hun visie dat B+R zichzelf niet zijn,zich steeds bewust zijn van de camera's en hun best doen dingen te verzinnen die op TV leuk over komen, verbaasde mij. Is dit een beeld dat manipulerend VOO ons niet wil voorschotelen, of beginnen waanideëen bij W+K de kop op te steken?

Wie weet meer??? Misschien dat oliebol hier iets zinnigs op kan zeggen?

live life in beats per minute
pi_230836
Laat Bart maar lekker de aandacht trekken door met de camera te flirten. Op het FF is men over het algemeen meer pro bart. Hopelijk gaat de rest van nederland ook die richting uit en maakt Willem geen kans om te winnen. Nu ik de streamverslagen en alle postings lees, baal ik ontzettend dat ik de afgelopen twee dagen de uitzending niet heb gezien.
ik golf niet, dus houd ik meer tijd over voor mijn werk
  maandag 13 december 1999 @ 21:51:00 #20
1114 Fokke
Met een feestmuts
pi_230837
Sorry, maar ik ben het echt verschrikkelijk met jullie oneens. Het opstandige gedrag van Bart wordt of ingegeven door een dramatisch verlate puberteit of door een nicotine gebrek, maar zeker niet door zijn sterke individuele karakter. Had ie een sterk karakter gehad, dan had Bart zich echt niet verlaagd tot de tenen krommende daad waarbij hij trachtte eieren te ruilen voor kankerstaafjes (hoe diep kun je zakken????)

De wijze lessen die Bartje voorts probeert op te hangen zijn in doorsnee van het niveau
populair wetenschappelijk tijdschrift voor jongeren tussen de 12 en 14 en hebben meer wel dan niet een angst aanjagend hoog "Ripleys believe it or not" gehalte. De manier waarop hij zich tegen de kerk afzet, de hele en halve waarheden die hij daarbij te berde brengt zijn wel aandoenlijk.... Als je bijna 13 wordt! Als 23 bent gaat het schattige er wel af. Uit de dingen die hij tegen de katholieke kerk naar voren brengt (en geloof me ik ben geen katholiek en sta ook niet te popelen om het instituut R.K. kerk te verdedigen) blijkt duidelijk dat hij de klok wel ergens heeft horen luiden (in derderangs populair wetenschappelijke pulp lectuur) maar geen benul heeft waar de klepel hangt.

Het is waar dat hij leven in de brouwerij brengt. Ik zeg bewust niet weet te brengen, hij doet het echt niet bewust, daar is ie lang niet geslepen genoeg voor.
Actie gaat bij Bart helaas meestal ten koste van anderen. Bartje mag wat mij betreft maar niet winnen. Hij is (geestelijk) veel te klein om met zoveel geld om te kunnen gaan.

(Fokke laat zich vanavond opfokken)...Ik lijk Bart bijna wel)

[Dit bericht is gewijzigd door Fokke (Datum 13 December 1999).]

Niets is zeker, en zelfs dat niet.

pi_230838
quote:
op 12-13-1999 om 09:34 PM schreef drummergirl het volgende:
hun visie dat B+R zichzelf niet zijn,zich steeds bewust zijn van de camera's en hun best doen dingen te verzinnen die op TV leuk over komen, verbaasde mij. Is dit een beeld dat manipulerend VOO ons niet wil voorschotelen, of beginnen waanideëen bij W+K de kop op te steken?Wie weet meer??? Misschien dat oliebol hier iets zinnigs op kan zeggen?

Iets zinnigs drummergirl weet ik niet zo , maar natuurlijk is Bart wel de clown die hij nu uithangt overigens voor mij persoonlijk niet zo storend hoor maar K+W geven inderdaad vaker aan dat ze de camera alleen maar in acht houden en populair willen zijn. Wij zien hun natuurlijk niet altijd 24 uur per dag, alhoewel ik een eind kom , maar zij zitten er natuurlijk wel constant boven op en ik kan me er wel iets bij voorstellen, het is echt anders als je daar zit al dat wij hier tikken en oordelen. Maar dan zie ik het meer van Bart als van Ruud. Misschien wil VOO ons die indruk ook wel geven, overdag moet ik zeggen zie je niet vaak dat ze bewust de camera indraaien, alleen Bart maar dan doet hij dat met een komische tint, ik denk dat die jongen gewoon zo is

Dus drummergirl helemaal zeker weet ik het ook niet helaas.

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  Redactie Frontpage maandag 13 december 1999 @ 22:06:00 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_230839
quote:
op 12-13-1999 om 09:06 PM schreef Jane het volgende:
Nog even een aanvullende opmerking van mij.

Ik kreeg net een heel angstig beeld voor ogen:

Volgende week Lee Towers over de schutting!
Heaven forbid!!!


Lee Towers is overigens vroeger Kraanmachinist geweest, kan hij mooi zelf zo'n hoogwerker bedienen. Kan VOO mooi op besparen!

  maandag 13 december 1999 @ 22:10:00 #23
1749 drummergirl
nee, ik speel niet in een band
pi_230840
Bedankt voor je reactie O.
Ik ga via Jump wel even checken of B. thuis ook de clown is, volgens ons dus wel hè
Weet je wat ik me bedenk...K. had er in de DBK (en later tegen R. zelf) ook wel eens over dat hij bv zijn petje opzette vóór hij de DBK inging, dat is dus in ieder geval 1 voorbeeld, hoewel oud. Dat verbaasde me toen ook al, en geeft dus wel aan dat zij inderdaad natuurlijk meer trekjes observeren dan wij kunnen doorgronden.

We moet het in ieder geval doen met alle streamverslagen en VOO beelden, en daar wordt ik toch steeds meer anti K+W van.
dan maar manipulatie-victim!

live life in beats per minute
  maandag 13 december 1999 @ 22:19:00 #24
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_230841
Hmz, dat Bart eieren wilde ruilen voor sigaretten, wisten we dus vorige week al, hij heeft dat 's nachts al aangegeven dat hij dat van plan was.

En , het pakje shag is afgelopen vrijdag volgens mij al opgenoemd bij het nieuwe boodschappenbriefje (staat ergens in de dag streams van vrijdag)


(Alleen heb ik verder niets meer gehoord over het pakje wat Bart in moest leveren, blijkbaar komt er toch nog, behalve een nieuwe bal, etc, genoeg over de schutting wat VOO niet laat zien

De meeste weekopdrachten zouden zonder Bart allang in het honderd zijn gelopen, dus vind ik het persoonlijk al knap kinderachtig dat men pas eind vorige week een pakje shag op het boodschappenbriefje hebben gezet.

Wat de uitzending betreft, no comment

pi_230842
quote:
op 12-13-1999 om 10:19 PM schreef Quenda het volgende:
En , het pakje shag is afgelopen vrijdag volgens mij al opgenoemd bij het nieuwe boodschappenbriefje (staat ergens in de dag streams van vrijdag)

Pakje shag heeft hij niet gekregen dat wilde hij hebben en als ze de weekopdracht zouden halen zat dat er misschien ook wel in. Dat melde Willem ook vanavond dat was wel weer aardig van hem , heb ik helemaal vergeten te melden...haha foei oliebol!
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  maandag 13 december 1999 @ 22:30:00 #26
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_230843
Ik vind Barts cameragedrag steeds irritanter worden, zeker drie keer per week zenden ze uit hoe Bart even vooruit, achteruit loopt, een keer bukken, dat weet ik nu onderhand wel. En waarom praat hij steeds met de camera, heeft hij nou nog niet door dat hij voor een gesprek, met iemand anders dan de bewoners, in de DBK moet zijn?

Er zijn echt wel een paar zangers uit Nederland doorgebroken zoals Golden earring en Ilse de Lange en Anouk is bezig door te breken, maar Amerika is iets groter dan Nederland en dat zou heel misschien bij kunnen dragen aan het feit dat er iets meer Amerikaanse zangers bekend zijn.

Terug uit het enge bos
pi_230844
Ik heb me vandaag voor het eerst sinds tijden niet gestoord aan Willem. Is dat een goed of een slecht teken?
I love cats...they taste just like chicken
  dinsdag 14 december 1999 @ 00:11:00 #28
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_230845
Golden Earring heeft 2x een hit gehad maar nooit echt doorgebroken. Kijk de documentaire die onlangs is verschenen er maar op na. Zij geven zelf aan dat als ze echt 'major' hadden willen worden, ze een jaar lang hadden moeten touren en wonen in de States en dat wilde men niet.
Beste Bor, Anouk en IlseDeLange stellen nog helemaal niets voor in de USA. Anouk stelde onlangs ook in een interview dat ze misschien dat ook wel niet wilde. Een jaar lang in de USA, zonder haar thuis, haar katten, etc., of ze dat wel wilde wist ze nog niet.
De pers kan altijd wel leuke verhalen vertellen maar het moet ook nog waargemaakt worden. Wie herinnert zich Kayak nog, geweldige groep, maar doorbraak in Amerika was een hype van de pers.
Ander voorbeeld: de internationale doorbraak van Rene FROGER met de producers van Cher, nou, ik ben hem nog nergens tegengekomen.

Dus de opmerking had wel zeker een bepaalde grond van waarheid. Om daar JC bij te halen sloeg inderdaad nergens op (punt voor Bart) omdat deze gevraagd werd in het buitenland, voor een groter publiek, te spelen.

wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_230846
quote:
op 12-13-1999 om 10:19 PM schreef Quenda het volgende:
Hmz, dat Bart eieren wilde ruilen voor sigaretten, wisten we dus vorige week al, hij heeft dat 's nachts al aangegeven dat hij dat van plan was.

En , het pakje shag is afgelopen vrijdag volgens mij al opgenoemd bij het nieuwe boodschappenbriefje (staat ergens in de dag streams van vrijdag)


Klopt, Quenda, heb ik ook gelezen in de stream-verslagen: Willem had 1 pak shag op de boodschappenlijst staan.

quote:

(Alleen heb ik verder niets meer gehoord over het pakje wat Bart in moest leveren, blijkbaar komt er toch nog, behalve een nieuwe bal, etc, genoeg over de schutting wat VOO niet laat zien

Ook volgens de stream-verslagen gaat het hier om 'een slof sigaretten die hij van Mona gekregen zou hebben'...

quote:

De meeste weekopdrachten zouden zonder Bart allang in het honderd zijn gelopen, dus vind ik het persoonlijk al knap kinderachtig dat men pas eind vorige week een pakje shag op het boodschappenbriefje hebben gezet.

Het zou anders wel heel goed werken in de profilering van 'Bart-winnaar': "zó vaak genomineerd, en tóch winnaar!" en "absoluut niet bevoordeeld door VOO, dus 'legale winnaar".....

Ik heb Jumparound in zijn vraagbaak maar eens zelf gevraagd, of het nou zó moeilijk is, met Bartje om te gaan als onze Willem, Karin en Ruud ons dagelijks doen geloven, ik geloof het nl. niet... Als ooit een 'generatie-konflikt' koddige vormen aan heeft genomen, dan was het vanavond wel te zien

pi_230847
Ik vond die aktie van bart geweldig vanavond. Wie weet doet ie dit wel veel vaker, maar omdat V. liever dat ouwewijvengezeur van Willem uitzendt, is dit steeds aan de kijkers neus voorbij gegaan.
Natuurlijk is bart een vreselijke vent, maar toch hoop ik echt dat hij wint. Liever Bart een eigen talkshow bij V. (YES!!!) dan "Koken met Willem" !!
Don't be Rude to me
  dinsdag 14 december 1999 @ 00:37:00 #31
1464 ART
FOK!member
pi_230848
Karin in haar post-Maurice-depressie is wat mij betreft geen leuke kijkkost. Ze wordt echt een tuttige zeurpiet.

Kan het niet helpen, maar heb hardop gelachen om Bart zijn plant-act. Hij weet van ellende/eenzaamheid(oeps, wat lijken de anderen nu inderdaad oud)/verveling niet meer wat hij moet verzinnen. Maar hij verzint tenminste iets. En dat is meer dan de orde en rust waar W + K de hele tijd op aansturen.

Bart irriteert, maar zowel bij het kerst-topic als het beroemd worden had hij zinnige argumenten. De anderen zijn op een punt gekomen dat ze Bart in geen geval gelijk zullen geven, ook al zit er iets in zijn woorden. En daarmee doen ze dan heel Barterig!

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_230849

Deze uitzending heeft ons met de neus op de feiten geduwd: de kaarten zijn geschud. De twee overblijvers zijn Bart & Ruud. Niet omdat Bart & Ruud getalenteerder, amusanter of sterker zijn, maar omdat er geen andere combinaties denkbaar zijn:

Bart & Karin? Dat wordt schreeuwende ruzie, of eigenlijk niet, want tegen die tijd heeft Karin haar Samsonite allang ingepakt en koerst ze huiswaarts, naar de oergezellige kerstboom.

Bart & Willem? Die hebben geen vuurwerk meer nodig voor Oud & Nieuw - die beginnen spontaan te vlammen en te ontploffen.

Karin & Willem? Die hebben dan niemand meer om over te roddelen, dus dat wordt depressief op de bank hangen, met als gevolg een desastreuze kijkcijfer-daling.

Ruud & Karin? Die knopen zich allebei op in de douche en dan hebben we helemaal geen winnaar.

Ruud & Willem? Nee nee, die Titanenstrijd kan Ruud helemaal niet aan - die WIL hij ook niet aan, dus in dat geval haakt hij af. De lafaard!

VOO heeft hier te maken met een heleboel complexe factoren (mensen hè..?!), en die gaan nu, aan het eind van het feest, allemaal meespelen. Mensen dreigen op te stappen, ze beginnen elkaar te verafschuwen - en straks te haten - en het is natuurlijk wel de bedoeling dat de show doordraait. Daarom zeggen wij: Bart & Ruud.

Een schizofreen is nooit alleen
  dinsdag 14 december 1999 @ 01:50:00 #33
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_230850
quote:
op 12-14-1999 om 12:20 AM schreef Moor het volgende:
Het zou anders wel heel goed werken in de profilering van 'Bart-winnaar': "zó vaak genomineerd, en tóch winnaar!" en "absoluut niet bevoordeeld door VOO, dus 'legale winnaar".....



ben het nu niet met je eens Moor, dit gaat om een boodschappenlijstje, die de bewoners ZELF mogen opstellen, en aangezien de 1 van drop houd en de andere graag een zak chocotoffs wil, vind ik, dat een pakje shag , ook tot de boodschappenlijst behoort.
Overigens ging het gesprek waar ik op doelde NIET over een slof sigaretten, maar over 1 pakje wat over de schutting kwam zeilen.


Verder las ik ergens iets over de irri grens m.b.t. Bart en "het spelen met de camera", ALLE bewoners, (Bianca,Karin etc) hebben "gespeeld met de camera en de werknemers uit het beruchte kruis", voortvloeiend uit gezonde nieuwsgierigheid (en uiteraard verveling)

Dat de beelden van Bart wel frequent worden uitgezonden en de andere beelden niet, dat heeft NIETS met Bart te maken, maar met VOO.

Karin heeft het diverse malen per dag over diegene die "dienst" hebben.(ze noemt daarbij zelfs namen, en tijdstippen waarop iemand wel weer aanwezig is)

pi_230851
Ik vond het een hele leuke uitzending vanavond. De eerste in een lange tijd. Heerlijk dat schoppen van Bart tegen alles wat de anderen zeggen. Hij had met sommige dingen nog gelijk ook maar denk maar niet dat ze hem 1 keer gelijk zullen geven. Ook mogen ze bij V de vindingrijkheid van Bart wel belonen met een pakje shag. Ik moest vreselijk lachen om zijn alleen spraak met de camera over een heerlijk vers bruin broodje gezond met ei en een glaasje melk in ruil voor 3 sigaretjes en daarna zijn ruilhandeltje in de DBK. Bart is voor mij een toppertje.
pi_230852
Moet je je voorstellen. Toen Bart het voorstel deed om te ruilen tegen een lekker gebakken eitje ging die keukencamera net ook ietsje omhoog. Net alsof het apparaat geïnteresseerd in het voorstel een beetje de oren spitste.

Kunnen ze natuurlijk nooit maken. Dat zou echt een voorkeursbehandeling van Bart suggereren, zelfs als die er niet is. Miischien het ruilen tegen het mandje met eieren? Nee. Die eieren zijn niet aan Bart om te ruilen en wat moet de BB regie nou met een aantal eieren vanuit het huis?

Ik hoop maar voor hem dat de weekopdracht slaagt en dat er gewoon bij de boodschappen wat te roken voor Bart wordt besteld. Hij heeft het er wel moeilijk mee zeg. (Is dat vorige pakje zo snel opgegaan? - dat ie zich niet rantsoeneert is niet echt slim)

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site


  dinsdag 14 december 1999 @ 02:41:00 #36
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_230853
Als Bart bezig is heet dat heerlijk op dreef zijn en waarheden verkondigen. Naja, het zij zo in de bewieroking... Ik vind het zuigen, irriteren en per decreet tegenliggen, zoals Maurice al zei: als hij links zei, moest Bart rechts zeggen, ook al dacht 'ie links.
Hij viert geen kerst, vind het hypocriet, ook als je het als symboolfeest viert voor familiar samenzijn in een knusse, gezellige sfeer waar hij niet tegenkan. Daarom maar tegen zijn. Tuurlijk Bart, het moet iedere dag Dierendag, moederdag, vaderdag zijn, en je moet iedere dag vieren alsof het je laatste is etc. etc. Maar wat is er tegen om het 1 keer per jaar extra te benadrukken?
Volgende item van Bart kan zijn dat het nieuwe millennium pas in 2001 begint en hij het niet viert. Lijkt me ook echt wat voor hem. Geen roker, maar wel onruststoker.
pi_230854
quote:
op 12-14-1999 om 01:08 AM schreven The Two Sisters (onder andere) het volgende:

Deze uitzending heeft ons met de neus op de feiten geduwd: de kaarten zijn geschud. De twee overblijvers zijn Bart & Ruud. Niet omdat Bart & Ruud getalenteerder, amusanter of sterker zijn, maar omdat er geen andere combinaties denkbaar zijn:


Gaan jullie er dan van uit dat er na de komende nominatieronde nog iemand vrijwillig vertrekt? Er wordt namelijk nog maar een persoon uitgewezen, voorzover ik weet.

Of is deze theorie een typisch geval van "oops, back to the drawing board!"?

pi_230855
Het volgende millenium begint ook in 2001.

Maar als bart daar over doorzeurt maakt het niet uit waar het over gaat, als er maar kan worden doorgezeurd. Vanwege het al zo lang opgesloten zitten, het naderende einde, de geldprijs, de probleempjes met de nicotine (een zeer krachtig vergif, dat eerst opwekt en later verlammend werkt) en wie weet wat nog allemaal meer voor redenen voor Bart om er lekker recht tegenin te gaan.

(Willem had gelijk toen hij tegen Ruud zei dat je er maar beter over kon ophouden, omdat Bart er alleen maar tegenin zou gaan)

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site


pi_230856
Wanneer het ook begint, we gaan iig het nieuwe millennium in met een verrijkte woordenschat (misschien nog door Van Dale ooit overgenomen):
"Joh, je bent wel érg Ruud nu !"
"Zijn we weer aan 't Barten?"
"Kijk - drie Bianca's op de bank!"
enz.
pi_230857
quote:
op 12-14-1999 om 02:41 AM schreef Perico (onder andere) het volgende:
Als Bart bezig is heet dat heerlijk op dreef zijn en waarheden verkondigen. Naja, het zij zo in de bewieroking... Ik vind het zuigen, irriteren en per decreet tegenliggen
<knip>
Hij viert geen kerst, vind het hypocriet, ook als je het als symboolfeest viert voor familiar samenzijn in een knusse, gezellige sfeer waar hij niet tegenkan. Daarom maar tegen zijn.
<knip>
Maar wat is er tegen om het 1 keer per jaar extra te benadrukken?

Beste Perico,

Ik voel me nu even geroepen om - althans op dit punt - de rol van bartvocaat van de duivel te spelen. Ik kan mij namelijk wel ongeveer verplaatsen in Bart's bezwaren tegen de Kerstviering en alles daaromheen. Wat ik uit zijn opmerkingen proef, is dat hem de hypocrisie rond dat feest tegen de borst stuit. Ik heb dat zelf ook.
Afgezien van het geforceerde gezellig samenzijn ("Hè, jongens nu even geen ruzie, het is Kerst!") stoort het mij altijd uitermate dat men juist in deze periode van het jaar zo oprecht begaan lijkt met het lot van de medemens. Een wapenstilstand tijdens de kerstdagen getuigt van religieus fatsoen, maar op 27 december kan het mosterdgas weer naar hartelust over de loopgraven worden uitgestrooid. Of, om wat dichter bij huis te blijven, ongewenste vreemdelingen het land uitzetten - als je een hart in je donder hebt, dan doe je dat toch niet nu, net in de laatste week van december? Het is veel humaner om daarmee nog even te wachten tot 2 januari.

Voor de goede orde, ik ben niet gelovig, maar ik respecteer wel het geloof van anderen, ongeacht het geloof dat men aanhangt. Ik kan me echter minder goed vereenzelvigen met mensen die alleen rond een bepaalde periode gelovig zijn, of dat nu (om zo maar een paar willekeurige feestdagen te noemen) Kerst, Ramadan, Diwali, Esala Perahera of Rosh Hashanah betreft.

[Dit bericht is gewijzigd door Max (Datum 14 December 1999).]

  dinsdag 14 december 1999 @ 06:32:00 #41
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_230858
Ik vond het stuitend om een volwassen vent op zijn knieën door het huis achter een plant aan te zien kruipen om daarna met grote 'ooh wa lief' honde-ogen tegen de camera aan te lopen zeuren. Plaatst de opmerking van Karin tegen Willem in een akelig duidelijk perspectief. ("Ben je daar nu pas achter dan?"--> over de vermeende camerageilheid van Bart & Ruud) Laatstgenoemde was voor het eerst sinds tijden in staat weinig tot geen tssk's uit me te ontlokken, Bartje met de nadruk op tje des te meer. Willem was drie minuten in beeld, dus ook weinig irritant. Karin als Walküre/godin der wrake vond ik zowel fascinerend als een beetje beangstigend, ebde na de eerste reclame weer wat weg, verviel weer voornamelijk in knutselgedrag.

Ooh wat een zuur geneuzel weer, maar het is ook zo vroeg nog, en een lange dag wacht me weer.

Ben te zaai voor een signature
  dinsdag 14 december 1999 @ 08:23:00 #42
1701 Bozzie
Up the Villa
pi_230859
quote:
op 12-14-1999 om 02:41 AM schreef Perico het volgende:
...zoals Maurice al zei: als hij links zei, moest Bart rechts zeggen, ook al dacht 'ie links.

Da'a natuurlijk grote onzin van Maurice, hoe kan hij nou zeker weten wat Bart denkt. Maurice is alles behalve helderziende.

Once every few seconds somewhere in this world a woman gives birth to a child. Our job is to find that woman and stop her.


pi_230860
quote:
op 12-14-1999 om 08:23 AM schreef Bozzie het volgende:
Da'a natuurlijk grote onzin van Maurice, hoe kan hij nou zeker weten wat Bart denkt. Maurice is alles behalve helderziende.


Het is wel de informatie van iemand uit het huis die toch meer dan wie dan ook met Bart te maken heeft. Ook de andere bewoners hebben al eerder aangegeven dat dit gedrag Bart zo typeert.
Als je dit al gaat benoemen als grote onzin, dan zou niemand hier nog een uitspraak van een bewoner kunnen aanhalen, laat staan zijn mening kunnen geven.
Wat dat betreft vind ik het stuitender dat hier mensen Barts Kerstverhaal gaan zitten verdedigen met het idee dat zij wel weten wat Bart zou hebben bedoeld. Dan zeg ik dat Bart dat, met zijn welbespraaktheid, best zelf wel had kunnnen formuleren wanneer Bart dat echt zo bedoeld had. Maar dat lukte hem niet.

et qu'est ce que vous voulez faire avec cet information?
wel, rien ne faire pas avant le jour de gloire est arrive.

  dinsdag 14 december 1999 @ 11:27:00 #44
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_230861
Wat de zogenaamde dwarsheid van Bart betreft, kan ik zeggen dat het heel moeilijk is om je in te houden wanneer je mensen onzin hoort verkondigen, zelfs als je helemaal geen zin hebt om te discussieren.
Verder is het woord dwars helemaal niet van toepassing als je gewoon je mening verkondigt(en nog met goede argumenten ook). Als Bart bijvoorbeeld was begonnen met vertellen dat Kerst een hypocriet feest is en Ruud verteld daarna dat hij dat niet vindt, zou je Ruud dan dwars hebben genoemd?
Het zou trouwens goed zijn als Bart het nog even over de vermeende millenniumwisseling zou hebben, want het schijnt dat er nog heel wat mensen in Nederland rond lopen die niet weten dat het nieuwe millennium pas in 2001 begint.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_230862
quote:
op 12-14-1999 om 02:44 AM schreef Max het volgende:
Gaan jullie er dan van uit dat er na de komende nominatieronde nog iemand vrijwillig vertrekt? Er wordt namelijk nog maar een persoon uitgewezen, voorzover ik weet.

Of is deze theorie een typisch geval van "oops, back to the drawing board!"?


Ha Max, wij dachten inderdaad dat er helemaal aan het eind (laatste week) nog maar 2 mensen zouden overblijven. Een keihard 1 op 1-gevecht, daar verheugen wij ons nu al weken op... Niet dus? Gaan ze de laatste donkere dagen van dit jaar met z'n drietjes zitten simmen? Je verpest ons hele spelletje! Laat even weten hoe het zit. Overigens, wij snappen wel dat er maandag maar 1 persoon de zak krijgt. Het gaat ons om de eind-race. Als je gelijk hebt: we're back at the drawingboard!

Een schizofreen is nooit alleen
pi_230863
Beste Two Sisters,

De laatste week zitten er nog drie mensen in het huis. Het publiek mag dan middels een belronde uitmaken wie van hen de winnaar is.

Het spijt me dat ik zo'n spelbreker ben.

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')