abonnement Unibet Coolblue
pi_64495123
Tijdens een reorganisatie maakt onze directie kenbaar dat ze de welvaartsvaste persoonlijke toeslagen van medewerkers wil omzetten in een persoonlijke toeslag. Dus zonder 'welvaart', waarmee deze ook niet meer meegroeit met jaarlijkse loonsverhogingen, en dus eigenlijk een vast, stilstaand bedrag wordt.

De directie vindt dit geen geldkwestie, maar een principe. Binnen ons bedrijf zijn er zo'n 20 mensen die zo'n toeslag hebben.

Nu hebben wij, als ondernemingsraad, het idee dat er iets anders achter zit dan alleen een principe. Is het nu zo dat als ons bedrijf verkocht wordt, de koper ook de werknemers overneemt met deze toeslagen erbij ?

Wat kan er anders achter dit principe zitten ?
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:56:02 #2
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_64495901
Het principe erachter is dat ze elk jaar minder kwijt zijn aan deze toeslagen. Waarschijnlijk willen ze er op termijn helemaal vanaf...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_64496608
Het is simpelweg een besparing, en aangezien de medewerkers er per jaar op achteruit gaan moet je daar niet zomaar mee akkoord gaan .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 30 december 2008 @ 13:30:06 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_64496632
Het is een besparing, niets meer en niets minder. Dus ik zou heel goed uitkijken voor je daarmee instemt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 30 december 2008 @ 13:56:59 #5
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_64497349
Wat is het voor een toeslag? Is het een soort algemene onkostenvergoeding?
Vampire Romance O+
pi_64499982
klinkt mij als een toeslag voor werknemers die volgens de salarisschaal minder zouden verdienen.
Hoe zeg ik dat? Iemand solliciteert, vindt het salaris te laag, haakt af, en het bedrijf geeft dan een toeslag boven op de salarisschaal, waarmee de sollicitant akkoord gaat. Verkapte hogere schaalindeling.

Als dit het geval is, dan moet het bedrijf ook "uit principe" die mensen hoger inschalen, omdat het hogere salaris bij aanvang (of bij functieverandering) is afgesproken. Ze zijn het dan waarschijnlijk ook waard.
pi_64500054
En ja, de nieuwe eigenaar hoeft alleen bestaande afspraken te honoreren, en zal het dus niet terugdraaien naar indexering.
pi_64556082
Vaak wordt een persoonlijke toeslag ook gekoppeld aan een aantal taken/eisen.
Doe je dat werk niet meer dan vervalt hij wordt in het contractje dan aangegeven.
Even heel simpel samengevat, dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')