abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_230478
Het valt mij op dat er in huize BB nu pas een echte strijd is om te winnen. Maar dat heeft op ons Fokkers ook invloed ! Nu pas gaat hier een echte tweestrijd plaatsvinden, het gaat nu pas echt
Interessant worden. Let wel: ik vind de dialogen die nu plaats gaan vinden erg leuk, maar ze zijn zo verdeeld over verschillende topics.
Misschien kunnen we een speciale "tweestrijd" topic openen hiervoor?
Ohhhh heb ik nu dus gedaan Bij deze dan.
------------------------------------
Als hier in deze topic verder wordt gediscussieerd, laten we dan niet beledigend tegenover elkaar worden !

[Dit bericht is gewijzigd door Juffrouw Jannie (Datum 13 December 1999).]

Van alles is weer waardeloos

  zondag 12 december 1999 @ 21:57:00 #2
215 misterDre
Paint it black!
pi_230479
Ik ben het niet eens met deze topic.....of bedoel je dat niet!
  zondag 12 december 1999 @ 21:57:00 #3
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_230480
Vanuit stilstand, haakje openen, haakje sluiten, een goed plan!!!

Ik ben er echt voor dat Willem als eerste het BBhuis verlaat meer woorden heb ik niet voor die man.

Ook hoop ik niet dat Karin zich nu als Miepiemiepsta gaat gedragen, had haar sterker gedacht

K, R, of B winnen maakt me niet zoveel uit.


Alhoewel, Ruuuuuud?????, toch maar niet.

Groeten Dark


Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
  zondag 12 december 1999 @ 22:00:00 #4
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_230481
Weer een anti-Willem topic ??

Moet het niet zijn vierstrijd ??

Maar,... Juffrouw Jannie heeft gelijk dat de anti-Willem hetze overal opduikt.
Zij/hij vindt dat erg leuk. Ik dus niet.

Het begint me aardig te vervelen, en zorgt voor irritatie die ik niet wil.
Ben ik de enige ??

Wilde dit toch even kwijt.......

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_230482
Beste Harry
Je houdt die discussies nou eenmaal niet tegen, dus het lijkt mij het beste dat we dat in 1 topic doen. Dan komen die andere topics misschien meer tot hun recht !?
Van alles is weer waardeloos

  zondag 12 december 1999 @ 22:15:00 #6
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_230483
Zit wat in Jannie !

Sla vanaf nu dan deze topic wel over ...

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_230484
Het lijkt er inderdaad op dat in het BB-huis een tweestrijd is onstaan:
Willem & Karin versus Ruud & Bart
u kunt nu inzetten!

I love cats...they taste just like chicken
pi_230485
Twee tegen twee is gelijkspel. Een echte winnaar gaat voor de punten. Mijn voorspelling is dan ook dat Bart wat meer naar Karin toe zal trekken terwijl Willem zijn positie bij Ruud wil restaureren. Uiteindelijk zijn er twee individuen die per se willen winnen (Bart en Willem), Ruud die het wel erg fijn zou vinden, maar ja, hoe doe je dat (hij komt er langzaam achter dat het er niet om gaat wie de sterkste is) en Karin die het allemaal een rotzorg zal zijn en die daardoor de beste kansen maakt.
pi_230486
In dit topic schreef w.o.r. o.a. dat Willem in het "echte" leven anders zou kunnen zijn als in huize BB, waarop mijn antwoord was:
Hoezo "in het echte leven" ?
Moet hij hier dan een voorgeschreven tekst voorlezen ? Nee toch, hij is toch geen acteur!
Hierop kreeg ik dit antwoord :
quote:
op 12-12-1999 om 07:44 PM schreef w.o.r. het volgende:
In het echte leven: in zijn eigen omgeving met mensen die hij graag om zich heen heeft, waar hij niet opgesloten zit, waar niet de hele dag camera's op zijn kop staan, niet heel Nederland iedere opmerking analyseert, niet om de twee weken genomineerd wordt en niet wordt gestreden om 250 K. Waar hij kan zijn wie hij wil zonder dat dat gelijk duidelijke gevolgen heeft. Dat bedoel ik ongeveer met in het echte leven!



--------------------------------
w.o.r.

1) In het echte leven heb je ook niet altijd de mensen om je heen waar je graag mee optrekt.
2) Wordt je ook door iedereen in de gaten gehouden. (je baas,je vrouw/man,belasting,vrienden/Kennissen etc.)
3) in het "echte leven" draait ook alles om geld.

Wat ik bedoel met: hij is toch geen acteur, is dat hij hier niet verplicht is een bepaalde strategie te volgen. Niemand verteld hem hoe hij het moet doen. Dus ik zie niet in waarom hij in het "echte" leven anders is.
Dit is nou eenmaal zijn tactiek, en dat is nou waar ik mij aan stoor.
Willem probeert aardig over te komen, maar hij legt daar te veel nadruk op. Ik kijk daar doorheen. Neem nou dat onderwerp over die 250k, hij probeerde gul te zijn door te zeggen dat hij hun wel 10k zal geven als hij zou winnen. Waar het eigenlijk om draait is: Als ik niet win, krijg ik dan 10k v/d winnaar? Hij kijkt vooruit, weet dat hij niet wint, en bedelt al om dat geld zonder het te vragen.
Dit is maar 1 v/d zovele voorbeelden. Dit is niet iets wat je alleen maar in huize BB doet, maar dat is iets wat gewoon in iemand moet zitten.
------------

P.S. Als dit topic niet gewaardeerd wordt, sluit 'm dan maar

[Dit bericht is gewijzigd door Juffrouw Jannie (Datum 12 December 1999).]

Van alles is weer waardeloos

pi_230487
quote:
op 12-12-1999 om 11:12 PM schreef Sorrow het volgende:
...Karin die het allemaal een rotzorg zal zijn en die daardoor de beste kansen maakt.

Als ze natuurlijk niet uit zichzelf opstapt!

I love cats...they taste just like chicken
  zondag 12 december 1999 @ 23:40:00 #11
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_230488
Grappig dat ik nu Willem zit te verdedigen, nota bene mijn - laat ik het aardig zeggen - minst favoriete BB-er. Maar goed, komt ie :

[quote]op 12-12-1999 om 11:16 PM schreef Juffrouw Jannie het volgende:
schreef w.o.r. o.a. dat Willem in het "echte" leven anders zou zijn als in huize BB...
-
-
Moet hij hier dan een voorgeschreven tekst voorlezen ? Nee toch, hij is toch geen acteur!
-
Dat niet, maar hij doet wel mee met een spelletje - met een hoge inzet. Dat werkt misschien nog wel meer dwingend dan een rol die je moet spelen.
-
1) In het echte leven heb je ook niet altijd de mensen om je heen waar je graag mee optrekt.
-
Dat is helemaal waar; maar niet 24 uur per dag! En je kunt mensen die je niet mag normaalgesproken wat makkelijker ontwijken!
-
2) Wordt je ook door iedereen in de gaten gehouden. (je baas,je etc)
-
Dat is helemaal waar; maar niet 24 uur per dag. En ook niet door heel Nederland. En ook niet op nationale televisie. En bovendien kunnen zij je niet nomineren. En die nominatie is voor Willem denk ik een behoorlijk punt hoor - hij heeft echt geen zin om met de kerst thuis te zijn! Vind je het gek dat hij zijn best doet om te blijven?
-
3) in het "echte leven" draait ook alles om geld.
-
Baude stelling, maar ok, redelijk waar, maar in mijn leven in ieder geval nog nooit zo direct dat ik voor de keuze werd gesteld: als je zorgt dat A dit doet en B dat dan krijg jij... en zeker niet met dit soort bedragen!
-
Wat ik bedoel met: hij is toch geen acteur, is dat hij hier niet verplicht is een bepaalde strategie te volgen?
-
Je zegt het zelf, strategie! Deze term impliceert dat hij doordacht handelt - dus niet vanuit een of ander instinct dst voorkomt uit zijn Willem-zijn...

Do you see my point?

[Dit bericht is gewijzigd door w.o.r. (Datum 13 December 1999).]

pi_230489
quote:
op 12-12-1999 om 11:40 PM schreef w.o.r. het volgende:
Grappig dat ik nu Willem zit te verdedigen, nota bene mijn - laat ik het aardig zeggen - minst favoriete BB-er. Maar goed, komt ie :



-------------------

Wat is dan de reden dat Willem jouw minste favoriet is ?
Denken we hetzelfde, maar zeggen we het allebei anders???
---------


[Dit bericht is gewijzigd door Juffrouw Jannie (Datum 13 December 1999).]

Van alles is weer waardeloos

  maandag 13 december 1999 @ 09:58:00 #13
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_230490
quote:
op 12-12-1999 om 11:57 PM schreef Juffrouw Jannie het volgende:
[QUOTE]op 12-12-1999 om 11:40 PM schreef w.o.r. het volgende:
Grappig dat ik nu Willem zit te verdedigen, nota bene mijn - laat ik het aardig zeggen - minst favoriete BB-er. Maar goed, komt ie :


[/quote]

Juf,

Ik denk dat je bij het volgen van iedere soap wel je favorieten en minder favorieten hebt. Het verschil met een andere soap is dat je in dat geval weet dat wat je ziet niet waar is, terwijl nu de indruk wordt gewekt dat je naar real life zit te kijken. Net als bij iedere soap heb ik zo mijn persoonlijke mening over de bewoners, maar tegelijkertijd vind ik dat we op moeten passen Willem al te veel te beoordelen op zijn gedrag (zie het topic waar je aan het begin van dit topic naar verwijst). Tuurlijk, ik erger me aan veel van de dingen die in alle anti-Willem topics worden genoemd (roddelen, oneerlijkheid, gespeelde aardigheid), plaats hier alleen enige kanttekeningen bij! Maar je hoeft niet bang te zijn dat ik ga bellen om Willem erin te houden, hoor!

W.O.R.

[Dit bericht is gewijzigd door w.o.r. (Datum 13 Januari 2000).]

pi_230491
Tweestrijd.....2-2?
Of hebben we het hier over Bart-Willem?
ja sorry het is nog vroeg

ps Harry je foto'tje doet het niet bij ons, bij jou wel. Dat komt omdat je je plaatje op het volgende adres hebt staan: file:///E:/Harry/bouncer2.gif. Als je ons ook je plaatje wilt laten zien (lijkt me de bedoeling toch?) moet je hem op een internet pagina zetten.

  † In Memoriam † maandag 13 december 1999 @ 10:39:00 #15
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_230492
Tweestrijd, sorry het is geen strijd
Terwijl Ruud en Bart elkaar amuseren focussen Willem en Karin zich steeds meer op wat ze irritant vinden.
Het staat nu al vast dat iedere bewoner twee nominatie stemmen krijgt dus wie eruit vleigt is Karin (ze wil er toch uit) of Willem. De score van Willem hebben we de vorige keer helaas niet gezien, maart uitzending van 13-12 zal zeker de score van Karin hebben doen stijgen.
Karin begint last te krijgen van paranoia als ze daar niet overheen komt blijft ze zich zo rot voelen dat ik haar toch nog wel vrijwillig naar huis zie gaan.
The future is after you
  maandag 13 december 1999 @ 11:13:00 #16
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_230493
Ik denk dat er wel degelijk sprake is van een twee strijd, dit gezien de laatste nominaties. Het gaat nu tussen Bart-Ruud en Karin-Willem.
Tenminste...... Ik denk dat Wilem laatst een kapitale fout heeft begaan. Zijn dubbele bodem is nu zo duidelijk dat niet allen Bart (jouw vriendelijkheid gespeeld) en Ruud (Daar zit wat in Bart) het doorhebben maar ook Karin, zoals bleek in de dbk. Het ziou dan heel goed kunnen zijn dat Karin daar zo van baalt dat ze toch Willem gaat nomineren.... en we weten allemaal dat dat voor Willem wel eens hele nare consequenties zou kunnen hebben.

hehehehehe.....

Als willem genomineerd wordt maakt hij imho een hele goede kans eruitgetrapt te worden, mag hij blijven (omdat tante Kaatje eruit gaat bijf.) dan zou hij ook nog wel eens kunen winnen.

Groetje, Casey.

PS. Ik heb nu ICQ, evt. gal over mijn bijdragen kan nu dus ook rechtstreeks bij mij worden bezorgt...

pi_230494

Casey,

Kijk eens op bij schaduw voorspellingen, dan kan je zien wat er te gebeuren staat. Tot nu toe zijn deze voorspellingen zeer precies geweest. Het grote percentage wat voorspelt dat Willem door het publiek als vertrekker gekozen zal worden kan je rustig als waar aannemen. De vraag is veel meer of Karin wel met Bart en Ruud de laatste week in wil gaan.

  maandag 13 december 1999 @ 11:24:00 #18
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_230495
quote:
op 12-13-1999 om 11:18 AM schreef PINOK het volgende:

Casey,

Kijk eens op bij schaduw voorspellingen, dan kan je zien wat er te gebeuren staat. Tot nu toe zijn deze voorspellingen zeer precies geweest. Het grote percentage wat voorspelt dat Willem door het publiek als vertrekker gekozen zal worden kan je rustig als waar aannemen. De vraag is veel meer of Karin wel met Bart en Ruud de laatste week in wil gaan.



Je slaat de spijker op de kop Pinok. Daarom denk ik ook dat hij, als hij wordt genomineerd, eruit moet. Maar.... tot nu toe hebben de schaduwverkiezingen gelijk gehad, en dat zullen ze bij de volgende nominatie weer hebben. Het is echter sterk de vraag of bij de laatste belronde het weer zo werkt. Mensen die via internet bb volgen zijn trouwe fans, net als kijkers die bellen. Ik ben alleen bang dat bij de laatste belronde er veel meer mensen gaan bellen, mensen die minder kijken. En een paar weken geleden bleek nog bij de NIPO enquete dat het algemene publiek, dus niet alleen de adepten, Willem als voorkeur hebben. Nu kan dat allemaal al wel verandert zijn, maar toch.... Better save than sorry! Daarom hoop ik dat Karin er nog even inblijft zodat de laatste nominaties wel doorgaan.

Groetjes, Casey

pi_230496
Pfff...'k moet even stoom afblazen hoor. Heb net de dag-stream van ons aller Oliebol gelezen...en waar beginnen Karin en Willem de dag mee??? Já hoor...roddelen (=kwaadspreken) over Ruud en Bart!
Nou is roddelen iets waar iedereen zich wel eens schuldig aan maakt, maar K en W benutten op dit moment iedere minuut met z'n tweeën om af te geven op de andere twee.

Ik krijg de indruk dat ze zichzelf nogal geweldig vinden en zich verheven voelen boven Bart en Ruud...

Natuurlijk is het een spel, maar hoe het gespeeld wordt door Bart en Ruud staat me veel beter aan!

Wat heb je aan al je miljoenen Piet, als je poepen moet en je kan het niet??!!

  maandag 13 december 1999 @ 13:04:00 #20
1600 sheep
vind Willem eng...
pi_230497

Willem
Ik vind Willem eng, jij ook?
pi_230498
quote:
op 12-13-1999 om 11:24 AM schreef Casey het volgende:

Je slaat de spijker op de kop Pinok. Daarom denk ik ook dat hij, als hij wordt genomineerd, eruit moet. Maar.... tot nu toe hebben de schaduwverkiezingen gelijk gehad, en dat zullen ze bij de volgende nominatie weer hebben. Het is echter sterk de vraag of bij de laatste belronde het weer zo werkt. Mensen die via internet bb volgen zijn trouwe fans, net als kijkers die bellen. Ik ben alleen bang dat bij de laatste belronde er veel meer mensen gaan bellen, mensen die minder kijken. En een paar weken geleden bleek nog bij de NIPO enquete dat het algemene publiek, dus niet alleen de adepten, Willem als voorkeur hebben. Nu kan dat allemaal al wel verandert zijn, maar toch.... Better save than sorry! Daarom hoop ik dat Karin er nog even inblijft zodat de laatste nominaties wel doorgaan.

Die schaduwvoorspellingen komen goed uit op het moment van de verkiezingen. De tussentijdse verkiezingen zoals hier geven een beeld waar we met de aankomende verkiezingen naar toe gaan. So wie so is al eerder gebleken dat de mening die hier gegeven wordt met enige vertraging ook bij het grotere publiek terechtkomt.
Voor Veronica is deze site volgens mij dan ook de ideale gelegenheid om te kijken wat aanslaat en wat niet en hoe het met hun manipulaties gaat.
Anyway, ik sprak dit weekend nog met een oprechte Willemfan die verwachte dat Willem het gaat winnnen (net zoals in de al verouderde Nipo enquete), maar gezien de mening hier zou ik dat al lang niet meer verwachten. Echter, als ik de situatie hier nu vergelijk met het begin van BB dan is er nu in verhouding een klein groepje mensen die hun anti-Willem mening heel erg doordrukken. Veel topics worden op met deze mening gevuld (of het waar is of niet, daar laat ik me niet over uit). Dit heeft zijn effect op alle posters en lezers hier want hoe vaker je iets negatiefs over iemand hoort hoe negatiever je over hem gaat denken (ik heb wat dat betreft meegewerkt aan heel erg leuke psychologische tests op een groep mensen). Daarom denk ik niet dat de mening hier overeen hoeft te komen met de mening van het veel grotere NLse publiek. Dat maakt het ook wel weer spannender, want hier lezend weet je gewoon zeker dat Willem exit is.

et qu'est ce que vous voulez faire avec cet information?
wel, rien ne faire pas avant le jour de gloire est arrive.

  donderdag 16 december 1999 @ 13:07:00 #22
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_230499
Deze maar weer eens terug in het zicht, toch een te leuk topic om weg te laten raken in de vergetelheid....

Maar meteen een nieuwe theorie.

Hypothese: Iedereen eet dat ie 24 uur per dag gevolgd wordt, iedereen wil 250000 piek winnen, iedereen manipuleerd.

Waarom is men hier dan negatiever over Willem dan over Bart?

Omdat bart beter doorheeft wat de spelregels zijn.

Willem poogt de bewoners tegen elkaar op te zetten. Maar, zoals Bart bewijst, je kunt heel vaak genomineerd worden zonder weg te moeten. het is hem wel gelukt zelf buiten schot te blijven

Bart zoekt andere strategie. Hij snapt dat VOO van iedereen 10 tvminuten per dag nodig heeft. Dus wat doet hij, hij zorgt dat er iedere dag 10 leuke minuten van hem zijn. Spelen met Camera, plantduwen, ruilactie proberen. Daardoor heeft VOO genoeg materiaal, en hoeft dus geen nare dingen uit te zenden.
Daar gaat Willem fout. Willem denkt waarschijnlijk dat wij iedere dag even in opperste verbazing zijn kookkunsten mogen aanschouwen. Maar je, dat is dus fout want dat is wel even leuk maar niet te lang. Dus nu worden de andere sappige stukjes gezocht, in die levert hij in grote hoeveelheid door eng geroddel...waar hij uiteindelijk zichzelf mee in de vingers snijdt.

Dus niemand is echt aardiger dan iemand anders, Bart is wel slimmer en zorgt dat er leuke dingen van hem op TV komen.

Tja je moet er maar opkomen...

groetjes, Casey

  donderdag 16 december 1999 @ 18:04:00 #23
1600 sheep
vind Willem eng...
pi_230500
Hoi Casey

Je hebt gelijk: deze topic zou niet zomaar op de achtergrond moeten verdwijnen.
Wat je theorie betreft...
Er zit wat in, maar ik denk dat het gedrag van Bart niet uitgedacht is. Deze jongen zit zich namelijk al tijdenlang te vervelen en nu krijgt hij steeds minder aanspraak in de groep zodat de verveling zich begint te uiten in raar gedrag (met als hoogtepunt het plantje-duwen). Willem lijkt me daarentegen bewust manipulatief bezig...

Ik vind Willem eng, jij ook?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')