abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_230467
Mag ik als nieuwbie dan een voorzet geven voor een levende kerststal gebaseerd op de karakters van de (ex-) bewoners en makers van het BB huis? Wat denken jullie van de volgende samenstelling? Ik kom er niet helemaal uit, wie vult mij aan of verbeterd mij?

Maria: Maar 1 mogelijkheid, namelijk Karin. Daphne als goede tweede maar afgekeurd, Daphne trouwens op voorhand afgekeurd voor whatever voor rol. Te tochtig in de stal, dan waait ze alleen maar weg. Karins grote warme handen, zachte armen en volle borsten maken haar tot Madonna pur sang. Welk kind zou niet de vrucht van haar schoot willen zijn.

Josef: Willem. Kan goed doorgaan voor de naive timmerman. Goede vaderfiguur, niet direkt een rolmodel bij de voortplantingsdaad, een aktie die volgens de overlevering ook niet aan hem was toevertrouwd

Kindje Jezus: Anouk. Babies huilen en ook toen waren er al huilbabies. De grote ogen, zachte wangen en het overtollige babyvet laten de balans onmiskenbaar in haar voordeel doorslaan.

Os: Ruud. Te groot, te lomp, te veel lawaai en, ook heel belangrijk, ontdaan van zijn mannelijkheid. Als ik me dit laatste probeer voor te stellen, maakt zich toch een warm gevoel van sweet revenge van mij meester. Kortom, hij ziet eruit als een stier, beweegt als een stier, ruikt als een stier, maar als het puntje bij het paaltje zou komen zou hij met zijn echte staart tussen de benen moeten afhaken.

Ezel: Martin. Zo kort in het huis dat er zelfs geen lullige dingen over ‘m te zeggen zijn behalve dat ie IA Poot, IA Poot tegen Caspar loopt te roepen.

Caspar: Bart. Eerste know-it-all uit het oosten. Had wegens zijn koppigheid ook ezel kunnen zijn. Bracht vaatjes vol mirre mee.

Balthazar: Hummie. Loog vroeger dat het gedrukt stond en zit nu bij de televisie. Wat heb je meer nodig om door het gewone volk wijs gevonden te worden. Goud had ze bij zich, gestolen van arme, oude lezeressen en kappers.

Melchior: Rolf Wouters. Had eigenlijk een geschenk bij zich, maar daar deze substantie eruit zag als een wit poeder, had hij zijn hele voorraad versnoven nog voor ze de rode zee passeerden.

Engel 1: Sabine. Eigenlijk een gevallen engel wegens ongeoorloofde sexuele kontakten, maar sinds de overname van de hemel door John de Mol produkties, is dat eerder een reden voor een glanzende carriere.

Engel 2: Tara. Ook gevallen maar meer omdat de vleugeltjes niet wilden blijven zitten.

Engel 3: Cyrille. Kon echter niet deelnemen daar zij een belangrijke platenplug afspraak in het vagevuur had.

Schapen: Natuurlijk het VOO publiek.

Zwarte schaap: Mona.

Herder: Maurice. Mensen willen niet met hem praten, of misschien wel praten maar zeker niet naar hem luisteren. Schapen hebben daar geen moeite mee. Tevens kan hij prachtig fluiten door zijn grote voortanden.

En Bianca dan? Wegens haar prachtige gepijnigde blik (doordat er een paar haartjes tussen de vleugels van haar maandverband zaten), komt zij pas later in aktie als Judas.

Verzin een list!
  zondag 12 december 1999 @ 20:39:00 #2
1953 zonnedauw
morgenstond van zonnedauw
pi_230468
Leuk stukje Tompoes !!!!

Ik zou nog willen aanvullen:

God: het gehele BB-regie-team: die denken iig dat ze God zijn en werkelijk alles kunnen maken

gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
pi_230469
* NostraBramus is ROFLHAO

[Dit bericht is gewijzigd door NostraBramus (Datum 12 December 1999).]

pi_230470
En Bianca dan? Wegens haar prachtige gepijnigde blik (doordat er een paar haartjes tussen de vleugels van haar maandverband zaten), komt zij pas later in aktie als Judas.
-------------------
De rol van judas lijkt mij toepasselijker voor Willem!!!
ik golf niet, dus houd ik meer tijd over voor mijn werk
  maandag 13 december 1999 @ 22:16:00 #5
959 opa
De man met de witte shawl
pi_230471
Goed zo Tom Poes.

Lekkere gedachtenkronkels.
Ik geniet ervan.
Je hoeft niet altijd Doordevil te zijn om leuke kronkels te schrijven.

Marijke heeft meegenoten.

Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
  maandag 13 december 1999 @ 22:29:00 #6
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_230472
Errug origineel!
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 1999 @ 11:05:00 #7
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_230473
Leuk Tompoes
Naar boven ermee

Wat denk je van de producers als Heilige Geest, ze verzorgen gesprekjes met zusje en Sabine. Ze hadden de hele kersstal al maanden in concept en voorbereid.

The future is after you
pi_230474
Ik zie het helemaal voor me Tompoes...

In een kerststal van LEGO en DUPLO...

Geweldig stuk!

net niet te oud
pi_230475
De wijzen nemen ipv wierook en mirre dit jaar 7 kippen mee...
Wat heb je aan al je miljoenen Piet, als je poepen moet en je kan het niet??!!

  dinsdag 14 december 1999 @ 12:28:00 #10
1464 ART
FOK!member
pi_230476
Leuk stuk!

Heb toch wat moeite met de rolverdeling.

Jozef: toch maar Maurice. Jozef is toch maar een beetje een bijrol, geldt ook voor Maurice. Alleen Karin (Maria) vond steun bij hem.

Kindje Jezus: Bart natuurlijk: betweter. Anouk is wel een baby, maar past niet bij de Jezus-rol.

Willem maar op de plaats van Bart: wijze uit het (noord)oosten. Komt met allemaal aalmoezen, maar heeft weinig substantie.

Anouk mag van mij een figurantenrol hebben als in de stal rondscharrelende (kut)kip.

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_230477
tompoes: hartstikke leuk!

quote:
op 12-14-1999 om 12:24 PM schreef MissAverage het volgende:
De wijzen nemen ipv wierook en mirre dit jaar 7 kippen mee...


ik dacht eerder aan het ozo verlangde pakje shag als kadootje. maar nee, jezus/anouk rookt niet dus dat gaat niet op.
euh en wat dachten jullie van een rol voor ons BB-watchers als schaapjes? of zijn we daar niet mak genoeg voor? ah ik zie bij nadere beschouwing dat tompoes het VOO-publiek al bij de schapen had ingedeeld. prima. wij fokkers dan als wakende engelen toch maar erboven zwevend (of is dat teveel eer)
tenslotte: DOORDEVIL ALS STER!

bixis

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')