abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 12 december 1999 @ 19:15:00 #1
1464 ART
FOK!member
pi_230414
Ik kan niet wachten tot het einde van de uitzending. Ik word echt helemaal gek van die dagboekjongen. Wat een machtswellusteling. Zeer terecht dat Bart het voor gezien hield.

Net afgelopen. Karin snapt 'm. Mooi om te horen.

[Dit bericht is gewijzigd door ART (Datum 12 December 1999).]

Het is het Gesprek waar het om draait
  zondag 12 december 1999 @ 19:21:00 #2
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_230415
Gets, herkende ineens mijn moeder in Karin. Opkroppen, opkroppen, opkroppen en dan met een onredelijke woedeuitbarsting over een futuliteit volledig over de schreef gaan. Hoop dat dit de lieve Karin niet gaat gebeuren want daar waardeer ik haar te veel voor. Het arme schaap. Kan me min of meer voorstellen hoe ze zich voelt

[Dit bericht is gewijzigd door Roache (Datum 12 December 1999).]

Ben te zaai voor een signature
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 december 1999 @ 19:22:00 #3
862 Arcee
Look closer
pi_230416
Karin RULES! Geweldig, die moet absoluut winnen. Nee, niet om die 250 duizend piek, maar gewoon omdat ze de beste is. Heeft ze misschien Willem door?? DAT zou gaaf zijn! Kan ze 'm nomineren, krijgt Willem 2 stemmen (ook van Bart) en stemt Nederland Willem er met ruime voorsprong uit. Wat gaat die man ontzettend op z'n Friesche neus kijken zeg! Dat verwacht-ie absoluut niet.

Hoe dan ook, zo is het dus precies, wat Karin zei. Dat mensen zeggen dat ze maar naar huis moet gaan, omdat die dan meer kans hebben te winnen. De Willem-taktiek dus.

Willem, oprotten! Karin, de winnaar!

pi_230417
Er zal hier wel weer een discussie van komen, maar ik kan het nu toch echt niet anders zien.
Zelfs Karin begint te twijfelen aan "de goede bedoelingen" van Willem. ( Ze noemde "m niet bij naam maar wij weten wel beter) K weet nu dus ook niet of hij het nou meent, of dat hij haar gewoon weg wil hebben !
Karin wordt eindelijk wakker
Van alles is weer waardeloos

  zondag 12 december 1999 @ 19:23:00 #5
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_230418
Heb toch wel medelijden met Karin, mist overduidelijk Maurice zonder dat ze daar iets over kan zeggen.
Vraag me af of Karin en Willem gelijk hebben als ze zeggen dat Bart (en Ruud) alleen langer op blijven om zo meer in de picture te komen. Is dat zo? Schuilt er in Bart ook al een manipulator?
pi_230419
Tja wat moet ik zeggen, ik durf het haast niet meer te zeggen want anders krijgen we weer de willemfans over ons heen , maar echt mensen dat is toch niet normaal die Willem . Als de fans dat nu nog niet zien wat er nu weer gebeurde in de slaapkamer, wat er gezegd werd door hem tegen Karin dan zijn jullie echt doof en blind ...BAHBAH!!!

Karin schijnt hem nu wel door te hebben want ze zei in de DBK, "als er gezegd wordt Karin je hoeft het om het geld niet te doen dus je kunt het huis wel verlaten dan denk ik wat bedoelen ze nu, dat ze weer met ééntje minder zijn of is het gemeend als dat tegen me gezegd wordt." Dat zegt dus Willem herhaaldelijk tegen haar..

NEE Karin het is niet gemeend, please blijf nog even en nomineer Willem straks . Verder vindt het wat respectloos hoe er met emoties wordt omgegaan zoals je kon zien in de DBK. Verdient na mijn idee geen schoonheidsprijs.

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_230420
Ik had ook wel een beetje medelijden met Karin. Ik kan me voorstellen dat het haar een beetje op begint te breken. Ze hebben alles al tegen elkaar gezegd..en ze mist haar gezin natuurlijk. Een menselijke reactie lijkt me. Misschien krijgt ze Willem nu wel door ja, dat zou mooi zijn. Dan kunnen we Willem eruit stemmen.
Karin, wel volhouden hoor!

groetjes, Fannetje

pi_230421
Het moet er ff uit, wat een eikel is die Willem zeg. Dit roep ik al 2 maanden maar het heeft nu zijn hoogtepunt bereikt.
Karin zei dat ze onzeker is. Dit komt mij inziens door het roddelen van Willem over Ruud en vooral Bart.
Zoals je op het laatst hebt kunnen zien begitn Karin zich nu meer aan dingen te ergeren. Natuurlijk doet ze dit al een tijdje. Het begon toen met die molton (er zullen ook wel eerdere voorvallen zijn), de sloopdrang van Bart en nu dus met de term oudjes. Waarschijnlijk voelt Karin zich al oud, dit heeft ze al een paar keer laten blijken (ik voel met net een oud wijf) en dan kan dat wat Bart op het bord schreef iets teveel van het goede zijn
Wat ik opvallend vond was dat ik de scene niet heb gezien dat Ruud op de bank ligt te slapen. (of deed hij maar alsof?) Of heb ik deze scene gemist?
Ik hoop nu maar (ik denk het ook wel) dat Karin Willem nomineert. Maar de vraag is: gaat Karin niet uit zichzelf weg? Ik hoop het niet iig
  † In Memoriam † zondag 12 december 1999 @ 19:36:00 #9
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_230422
Gaaf zoals Ruud nu iets onder de knie probeert te krijgen wat Bart kan. Willem vindt die pijp helemaal niets, was misschien anders geweest als Bart het uitgebreid over de didgeredoo had gehad. Waar haalt Bart die kennis vandaan over het tijdens het blazen door je neus adam te halen; is meer iets voor musicologen.
Het beeld van Ruud die s'ochtends Bart komt bewijzen dat hij het kunstje nu ook de knie heeft was prachtig.
De verhoudingen liggen nu wel heel duidelijk in de groep, Bart probeerde gewoon weer een nominatie te verdienen met zijn boodschap aan Sabine
Ik heb medelijden met Willem, samen met je ex nog een tijd in een huis moeten doorbrengen terwijl hij meer gevoelens voor haar heeft dan andersom is een beproeving.
Bart weet dat hij door Karin en Willem genomineerd wordt niet door Ruud en dus dat de kijker de keuze krijgt tussen hem en Willem. Bart noemt zich wel naief maar is dat ech nie
The future is after you
pi_230423
Het eindgevecht is losgebarsten. Zoals al eerder hier gezegd wordt het hardst om de stem van Ruud gestreden. En willem is bang dat Bart aan het winnen is.

En in al dit hanengeweld ziet Karin geen reeele kans meer voor zichzelf. Ze is het zat om te blijven schoonmaken, wassen en verzorgen zonder dat daar wat tegenover staat. Zorgen kan ze thuis ook en dat met veel meer plezier.

Hoe graag ik ook zou willen dat ze zou winnen denk ik nu dat ze er (uit zelfbescherming) beter aan doet het huis te verlaten. Laat de heren maar hun vuile spelletjes spelen en elkaar beschadigen zonder haar. Een loopgravenoorlog is noun niet de meest prettige manier om het millenium uit te zitten.

Wat heeft BB Karin nog te bieden? Niets!

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_230424
Wat een dweil is die DBK stem figuur zeg. Ik weet zeker dat Karin en Bart iets hadden van 'kut het is hij' toen ze in de DBK waren. Inderdaad logisch dat Bart het verder voor gezien hield. Die knakker had echt niets zinnigs tegen Karin te zeggen. Alleen zijn willekeurige greep uit het standaard lijstje domme vragen 'wat' 'waarom' 'hoe' en andere duffe uitspraken in de hoop uit te zenden televisiemateriaal te verkijgen. Als er mensen zijn die het verdienen om uitgejoeld te worden dan zijn het die figuren van de BB regie wel, die elkaar lekker aflossen en 's avonds thuis zitten en verder absoluut geen compassie hebben met degenen die het echt zwaar hebben in het huis. Ze noemen ze zelfs eikels en kijken naar de bewoners op het gemak. De bewoners krijgen dan nog BB hooligans (zendt de volgende keer maar close ups van ze uit) voor de kiezen als ze het huis verlaten, neem die respectloze televisiemakers maar eens openlijk op de korrel. Da's pas lekker.


Ik zat zo te hopen dat Karin op de een of andere manier de macht weer in handen zou nemen. Al was het dan op de manier die ik niet hoop, door gewoon op te stappen. Ik dacht trouwens dat 'de deur altijd open stond'? (Meerdere malen uit de mond van Rolf X gehoord) Nu schoot ie meteen weer op slot zo gauw Maurice weg was. Talk about een opgesloten gevoel. Als ik dan toch zou opstappen, zou ik op het meest kloterige moment voor mijn cipiers daadkrachtig de biezen pakken. Alles aangrijpend om ze terug te naaien.

[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 12 December 1999).]

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site


pi_230425
Ten eerste viel mij op dat willem zich erg liet kennen door SAMEN met Karin te roddelen, maar vooral dat hij Bart betichte van het alleen maar met Ruud omgaan vanwege de stemming. Ik hou het erop dat willem daar zelf dus meer mee bezig is hoe kom je er anders op. Heel duidelijk jaloers over de vriendschap van Bart en Ruud. En wat Karin zei vond ik ook erg lullig, dat zij beide expres langer opblijven om op t.v te komen.
Viel me erg tegen van Karin. Inderdaad, eerst alles opkroppen en dan om iets kleins geirriteerd raken. Snap heus wel dat zij het moeilijk heeft maar dat afkraken.
Ben fan van Bart, maar vond dat bord niet echt leuk. M.a.w Hij verveelt zich met die ouwe hap.
pi_230426
het wordt steeds duidelijker dat de 250k gaan meetellen
vooral willem wordt steeds achterbakser en eigengereider, hij nomineert zich zelf op deze manier
maar zo zijn alle friezen die ik ken.
die toeter van bart was geniaal.
willem wil kaarten, moppert wat, en ruud negeert hem en begint ook te toeteren op die rotpijp, willem baalt
  zondag 12 december 1999 @ 19:52:00 #14
1464 ART
FOK!member
pi_230427
Sorry, ook ik lucht even mijn anti-Willem gevoel.

Willem ontpopt zich steeds meer als een angstig burgermannetje. Bart verveelt zich te pletter (net als de anderen), wordt een beetje baldadig, verzint een nieuw instrument, sloopt hier en daar eens wat, kalkt iets op een bord, kortom hij probeert een uitweg uit de saaiheid te zoeken. Willem houdt de boel het liefst overzichtelijk. Een rustig bestaan zonder gekkigheid. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg! Want hij heeft zijn hele leven blijkbaar nooit zelf gek durven doen!

En zodra Ruud wel geïnspireerd wordt door Barts initiatieven, dan moet hij er ook aan geloven in de roddelsessies. Van Karin krijg ik niet veel hoogte tijdens die sessies.

Wel mooi dat ze de mechanismen beter door krijgt.

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_230428
Met oren op steeltjes heb ik het gesprek van Karin en Willem in de slaapkamer proberen te volgen, helaas ik kon d'r weinig van verstaan...(toch m'n batterijtjes vervangen?)
Wie verschaft mij hier duidelijkheid over?
Wat heb je aan al je miljoenen Piet, als je poepen moet en je kan het niet??!!

  zondag 12 december 1999 @ 19:55:00 #16
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_230429
Ik vond de twijfel bij Karin erg opvallend, zoals ze in de deuropening van de DBK bleef staan treuzelen om vervolgens toch weer terug naar binnen te gaan. Betekent volgens mij dat ze liever daar ging praten over haar gevoelens dan met een van de bewoners.
Terug uit het enge bos
  zondag 12 december 1999 @ 19:58:00 #17
483 sdb
Pluk de dag
pi_230430
Ik had echt te doen met Karin. Wat mij betreft wint zij. Maar wat volgens mij niet klopte, was dat ze zei dat ze niks meer te praten heeft met de rest. Toen Anouk en Cyrille we waren, had je tenminste weer wat gesprekstof, zei ze. Maar... lag zij niet in de tuin toen te mekkeren dat ze geen zin had zich in nieuwe personen te verdiepen en alles opnieuw te moeten vertellen!
Life is a moment in space


pi_230431
quote:
op 12-12-1999 om 07:36 PM schreef otaku-san het volgende:
Waar haalt Bart die kennis vandaan over het tijdens het blazen door je neus adam te halen; is meer iets voor musicologen.

Waar Bart die kennis vandaan heeft weet ik niet (stiekum naar de eerste aflevering van AVRO's versie van Big Brother gekeken??, want daar zat dit als opdracht in ), maar wat hij zij klopt. Een techniek van de aboriginals om tijdens het blazen op de buis tegelijkertijd met de neus in te ademen.

pi_230432
Oliebol, ik ga je eens even lekker tegen mij in het harnas jagen, maar ik probeer ook even realistisch te blijven oké .

Allereerst de slaapkamer: Zowel Willem ALS Karin spuien daar hun gal. Willem ziet Bart en Ruud niet zoals Bart zichzelf en Ruud ziet. Dat moet kunnen. Hij ziet ze zelfs naar elkaar toegroeien. Vervolgens komt Willem met het verhaal dat ze (R en B) als Laatste naar bed willen. Hij zegt: "Als wij gaan slapen blijven ze altijd een kwartiertje langer. Ik snap niet waarom." Willem heeft gelijk. Van de week wilde Bart gaan slapen, maar Maus nog wat Puzzelen. Bart hierop: "Stop nou, dan kan ik als laatste naar bed" Maurice vond dit terecht onzin!
Hij snapt niet waarom, maar heeft een vermoeden en zegt tegen Karin: "misschien om langer op die camera's te zijn"

Dan komt Karin keihard om de hoek. "Jezus, snap je het dan nog niet, daar doen ze het toch voor !"

Naar mijn bescheiden mening is dit 1 van de essentiele zinnen uit de uitzending van vandaag.

Dan het getreiter met die slang van Bart. Bah, gewoon stug doorgaan he, niets van aantrekken. Lekker tegendraads, lekker de boel verzieken. Dat is wat er door het gehannes met die slang gebeurde. Bart weet dat. Weet dat Willem zich daar kapot aan ergert, maar gaat desondanks gewoon door. Is bewust reacties uitlokken.

De DBK. Daarin geef ik je, OY2K, volledig gelijk. Hetgeen dat ze daar vertelt zal ongetwijfeld op een antwoord van Willem slaan, maar dat kunnen wij als kijker niet verifieren, en ook niet uit de streams halen. Er was overigens wat in dat stukje geknipt, maar dat terzijde.

En ja, ze mag eraan twijfelen of Willem het wel meent, zoals hij het stelt. Maar: Wij als kijker mogen daar om DIE reden NIET de conclusie aan verbinden dat het dus niet gemeend is wat Willem zegt. Wij WETEN namelijk niet of een bewoner iets meent als hij/zij iets zegt. Wij streamlezers/-kijkers weten echter wel dat Willem op de avond van de negende December perfect weergaf hoe er tegen Bigbrother aan wordt gekeken en hoe Veronica het spelletje kan spelen, en volgens velen ook gedeeltelijk speelt.

Tja, en dan als laatste dat Bord met daarop "De rest is zo oud". De doodsteek uitgedeelt door Bart, voornamelijk aan Karin. Over respect gesproken . Maakt de aai over de bol tot gruis.

Blijft zich verbazen
  zondag 12 december 1999 @ 20:03:00 #20
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_230433
Kierewiet, ik wist dat ik op je kon rekenen! Ben het in dit geval helemaal met je eens, met nog 1 toevoeging:

De opmerking van Karin in de DBK over 'ik weet niet of ie dat nou echt meent', kan ook heel makkelijk over een ander dan Willem gaan. Dat wij alleen Willem deze opmerking hebben horen maken, wil niet automatisch zeggen dat anderen niet iets van gelijke strekking hebben gezegd!

[Dit bericht is gewijzigd door w.o.r. (Datum 13 Januari 2000).]

pi_230434
Wel leuk ! 2 Naïeve medefokkers
Van alles is weer waardeloos

  zondag 12 december 1999 @ 20:14:00 #22
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_230435
quote:
op 12-12-1999 om 08:09 PM schreef Juffrouw Jannie het volgende:
Wel leuk ! 2 Naïeve medefokkers

Naïef is lief!

Maar even serieus; wat is er naïef aan niet gelijk de conclusies trekken die zo ontzettend voor de hand liggen? Tuurlijk dacht ik ook gelijk aan Willem. Ik wil alleen zeggen: het hoeft niet! Het is me nu duidelijk dat eigenlijk alle bewoners (behalve Ruud, daar heb ik in ieder geval nog niets van gezien) echt bezig zijn met de eindstrijd, en dat maakt ze in principe allemaal even 'verdacht'!

[Dit bericht is gewijzigd door w.o.r. (Datum 12 December 1999).]

  † In Memoriam † zondag 12 december 1999 @ 20:16:00 #23
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_230436
quote:
op 12-12-1999 om 08:09 PM schreef Juffrouw Jannie het volgende:
Wel leuk ! 2 Naïeve medefokkers

Maak er maar 3van
The future is after you
pi_230437
quote:
op 12-12-1999 om 08:16 PM schreef otaku-san het volgende:
Maak er maar 3van

Mag ik nummero 4 zijn.....

Volgens mijn bescheiden mening doelde Karin trouwens op meerdere van haar mede-BB-ers, niet slechts één. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk

pi_230438
quote:
op 12-12-1999 om 07:59 PM schreef Kierewiet! het volgende:
Wij streamlezers/-kijkers weten echter wel dat Willem op de avond van de negende December perfect weergaf hoe er tegen Bigbrother aan wordt gekeken en hoe Veronica het spelletje kan spelen, en volgens velen ook gedeeltelijk speelt.

Beste Willemfan

Ik weet wat die avond is gezegd, maar lieve Kierewiet ik lig bijna van de 24 uur, zo'n 14 met de koptelefoon op en ik hoor echt Willem zulke vreselijke dingen zeggen en doen dat ik me inhou op de streams, want dat moet ook omdat het een objectief verslag is maar inwending zit ik te walgen van die vent. Wat jij een keer heb gehoord dat weet ik wel, maar Willem is echt van de 10 keer, 9 keer mensen om zijn vingers aan het winden, te slijmen, te manipuleren en net doen of hij het zo erg vindt maar ondertussen geniet van het feit dat mensen niet meer polulair worden althans dat denkt hij. Die 14 uur kierewiet zijn er echt heeeeel veeeel momenten dat ik gewoon weet hoe Willem is, ik volg ze nu weken lang, zolang BB bestaat en ik begin ze echt te kennen een soort kruip in de huid van..snap je?..dus hoe erg ik het ook vindt voor je...hij is echt de ergste van de familie en is de meest uitgeslepen iemand die daar momenteel is..Dus tja..eigenlijk om Kierewiet van te worden

En W.O.R ik hoor het hem wel zeker 5 keer op een dag zeggen echt waar.

en JUF. JANNIE..hahaha, ik lag in de deuk om jou korte opmerking.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 12 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')