abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 12 december 1999 @ 16:55:00 #1
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_230374
Wat is er aan de hand met de Fokkers? De laatste dagen valt me op dat er steeds feller en negatiever geschreven wordt. Waarom is iedereen zo schreeuwend negatief, hoe is het mogelijk dat een tv- programma zoveel en zo’n heftige emoties oproept? Als ik de reacties op de uitzending van 11-12 lees dan zie ik, een enkele uitgezonderd, alleen maar negatieve. De meeste reacties zijn niet of nauwelijks onderbouwd en lijken alleen maar tot doel te hebben om gal te spugen. Ik vraag me dit serieus af, bedoel hier niets kwaads mee en hoop dus serieuze reacties.
Terug uit het enge bos
  zondag 12 december 1999 @ 16:59:00 #2
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_230375
door mijzelf gewist

[Dit bericht is gewijzigd door w.o.r. (Datum 13 Januari 2000).]

  zondag 12 december 1999 @ 17:02:00 #3
1953 zonnedauw
morgenstond van zonnedauw
pi_230376
als eerste wil ik je vragen Bor wat je eigen gedachten zijn....

Ik denk dat een belangrijke reden is het willen scoren met een opmerking, daar betrap ik mezelf ook wel op. Ik heb al eens eerder gezegd dat BB een middel is op te kunnen "kankeren" dat zit toch in het bloed van de mens. Zeker in deze individualistisch en gestresste maatschappij is de behoefte aan een uitlaatklep gigantisch groot...Hier is het super anoniem en dus redelijk veilig. Op straat kan je nix meer zeggen, zonder het risico te lopen direct een knal voor je kop te krijgen en dat is dan nog het minste. Maar ik houd hoop voor de mensheid, wie weet een nieuw millenium, voelt iig als een nieuwe start....

gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
pi_230377
Vergeet ook niet, Bor, dat de gekarikatureerde 'typetjes' die de VOO Regie van de bewoners 'maakt of breekt',
door de intensheid van hun 24-uurs vertoning, al heel snel makkelijke 'projektie-doelwitten' worden voor iedereen die kijkt.

Vb.: Karin, het 'moeder-type', roept bij de meesten (die hun eigen rancunes t.o. de moeder-figuur nog niet onder ogen hebben gezien, en vooral vele jongeren) gigantische agressie op door projektie.
Bart, het 'rebelse adolescent-type' versterkt juist bij velen hun eigen 'rebelsheid' en die maakt hem dan tot 'held' in hun ogen die niets meer kwaad kan doen.
Willem's karikaturering door VOO: 'de slinkse intrigant', herinnert zovelen aan hun eigen 'schaduwzijde', dat hij alleen al daarom massaal wordt afgeslacht.

Enz. enz. Dit zijn heel normale menselijke projekties, bij iedere soap voorkomend, maar bij een '24-uurs verfilming' nog veel meer materiaal en voeding krijgen.
Ze zeggen dus veel over wat er allemaal zo onderhuids bij de kijkers/posters leeft.

  maandag 13 december 1999 @ 17:07:00 #5
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_230378
Ik denk dat ik erg goed weet waarom ik althans vooral negatief reageer. Het programma is van een dodelijke saaiheid. Zeker 75% van de tijd kijk ik vooral met verveling. 25% van de tijd is het niet saai maar erger ik me aan bijvoorbeeld Willem. Over die 75% saaie tijd ga ik geen reacties cshrijven, die heb ik namelijk niet. Wel over die 25% dat ik mij geregerd heb aan allerlei vervelende zaken. En die reacties zijn dientengevolge altijd (of bijna-) negatief.

Waarom ik toch kijk? Tja, verslaafd aan Fok, en wel mee willen lullen he?

Groetjes, Casey

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')