abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 12 december 1999 @ 13:27:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_230359
Walgelijk tafereel, de Friese Lijkschouwing gisterenavond, in de huiskamer. Op een meter afstand over Ruud praten alsof het iemand betrof die ons helaas op de 85e dag was ontvallen. "Hij ligt er vredig bij, maar hij had wel zijn shirtje kunnen wassen toen hij die attaque aan voelde komen". Ik vond dat er gisteren grenzen werden overschreden. "Toen hij leefde vond ik het al een lul, maar nu is het nog een grotere lul, dood. Wel lekker rustig. Kijk hem daar liggen, in zo'n overdreven "jongens kijk mij eens dood zijn" houding, walgelijk. En die gouden kettinkjes staan hem ook helemaal niet. Hier, kom eens, kom eens hier staan, als je hem uit deze hoek bekijkt dan lijkt hij precies op een schlagerzanger uit Het Zwarte Woud. Alleen die leren korte broek er bij denken. Nee, daar zijn we van af, blij toe"
Willem kan definitief bij worden gezet in de annalen als Grootste Slang Ooit.
Wel unieke televisie. Teleac cursusje opportuun winstgedrag. Slechtste bluffer ooit.
Mijn favoriete BB moment aller tijden? Enkele dagen terug toen Bart zijn uitspraak deed over Willems gemaakte vriendelijkheid. "Bij de anderen is het echt".
Wat ik dacht te zien, en dat vond ik veelbetekenend, dat de vloekende verontwaardiging van Willem over deze uitspraak niet het feit betrof dat Bart dit vond. Dat maakte hem eigenlijk geen hol uit. Je zag vooral de angst: "Nu weet het publiek het ook, hij heeft me verraden" . Zal later een klassieke opmerking blijken te zijn, van Bart. Let op mijn woorden.

Fijn dat Maurice er uit is, want die had zich zeker met het lijmen van de puzzel gaan bemoeien. Terwijl Maurice aan zijn vriendin uitlegt dat de groene blaasjes in zijn mondholte en de vacuümplekken op zijn lid te maken hebben met vereenzaming, of dat hij misschien steeds per ongeluk met dat ijzerdraad in zijn mond heeft geslapen, nam Bart ruim de tijd om Ruud te laten wennen aan het idee dat een puzzel ook een achterkant heeft.
Heel Nederland zet momenteel een 3d-grafische kaart in zijn pc of zit zich volkomen loens te kijken naar de moderne kijkdoos, de ook in het BB-huis circulerende
3D afbeeldingen en Ruud, de één-dimensionaalste mens ooit, begint heel voorzichtig een idee van voor en achterkant te krijgen. Je zag hem denken, letterlijk. Was op een gegeven moment, na drie keer uitleggen en nog steeds geen idee waar Bart het over had, geneigd te geloven dat Bart de tafel als Object D'art er bij wilde plakken, tegen de muur.
Ik vond Bart weer net iets te enthousiast doen over zoiets lulligs als een puzzel fixeren en lijmen. Had ook direct de fik in gemoeten. Want dat vond ik wel weer een aansprekend idee, om meer te verbranden in het huis. Hoop dat hij zich niet tegen laat houden door de nog wat tegensputterende Karin, die vind dat je mooi hout niet verbrandt. Willem hoeft hij zich geen moer van aan te trekken. Neem ik vanaf nu niet meer serieus. Die vind de laatste weken vooral wat gunstig is voor hem. Kan binnen 5 minuten, afhankelijk van de personen die tegen hem aan staan te lullen,
7 verschillende standpunten innemen. Geeft het probleem van de meervoudige persoonlijkheidsstoornis momenteel een gezicht in Nederland, dat wel. Net als Ruud, die de komende jaren, tegen zijn zin in, want hij ligt veel liever 2D met zijn batavierenhoofd tussen twee onbehaarde borsten in, midden in de nacht in zijn zwarte Arend Kaapskogel vermomming jonge Fretjes moet loslaten. Boegbeeld van de Anti-Bont beweging. Gaat desastreus aflopen. Wordt over een jaar of 5, als men met geweld de contributie van het Wereldnatuurfonds komt innen, naakt betrapt in een volkomen met frettenbont beklede, speciaal door Des Bouvries ingerichte knuffelruimte, met leuke speelse konijnaccenten aan de wanden en om het geheel wat meer body te geven een ligkuil van elandbuik.
Maar ik ben enthousiast over het verbrandidee van Bart. Dat hele huis onder je kont vandaan stoken, dat lijkt me een mooi plan. Ashes tot ashes, dust tot dust.

Ideetje: stel voorzichtig voor om het dekbed van Maurice te verbranden. Karin, die enkele weken terug nog erg voor het 5 maal daags wassen van de molton was, volkomen in paniek. Deur gebarricadeerd met bestelde en gekregen Geinige Kerstwoonideeën. Zij beschermt als een wild dier de molton van Maurice. Ze schijnt er op te slapen, heb ik gelezen. Ze is de eerste vrouw in Nederland die haar tussenschotje er uit gaat snuiven louter en alleen op de werking van transpi- en voorvocht. Heeft binnen twee weken een hele molton naar God gesnoven.
Karins man, al middels briefje op de hoogte, moet opeens al zijn haar één kant op laten groeien en moet er net als Maurice iedere ochtend pakje botergoud insmeren. In het weekeinde met ketjapkruiden, leuk woonidee. Moet ook kleine onderbroekjes met voorgeproportioneerd geslacht gaan dragen. De omgekeerd gedragen push-up slip, zeg maar. Karin zal het huis niet in haar Chinese feestjurk verlaten, maar in een inderhaast uit Maurice zijn dekbed geknipt broekpak van Helemaal Nu.
En dan wel tegen verbranding van hout zijn! Schande.

Kan er iemand wat doen aan die daverende slag op een chinees bekken iedere keer als er naar een ander onderwerp wordt gemonteerd. Begint een beetje te irriteren en snijdt dwars door de hersenpan. Denk steeds dat het journaal uit 1978 begint.

Tot vanavond. Nico Dijkshoorn

[Dit bericht is gewijzigd door doordevil (Datum 12 December 1999).]

  zondag 12 december 1999 @ 13:31:00 #2
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_230360
Há, je bent er.
Niet te veel hoofdpijn, hoop ik?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 12 december 1999 @ 14:09:00 #3
1829 Jewel
De enige echte!
pi_230361
quote:
op 12-12-1999 om 01:31 PM schreef Jane het volgende:
Há, je bent er.
Niet te veel hoofdpijn, hoop ik?



Dat zal wel mee vallen Jane, anders had Nico niet zo'n treffend stukje kunnen schrijven.

En Nico als je wel hoofdpijn hebt dan doe ik mijn petje twee keer voor je af.

  zondag 12 december 1999 @ 14:09:00 #4
313 Twinny Sister
Serieus en Actueel
pi_230362
Top Doordevil! Een en al lol!!!
  zondag 12 december 1999 @ 19:19:00 #5
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_230363
Heerlijk scherp!!!!!

Groeten Dark

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
  zondag 12 december 1999 @ 19:41:00 #6
215 misterDre
Paint it black!
pi_230364
IK DOE VIER (toch een beetje hoofdpijn he)...(fluister)ik doe vier sterren vandaag.
(gebarentaal)Hele maal top!
  zondag 12 december 1999 @ 20:33:00 #7
1815 Katjoeng
Sateh Gambing Forever
pi_230365
Nico, Nico, Nico, wat doe je me aan?
Schuddebuiken, ik kan niet meer. De satehstokjes zitten nu dwars in m'n strot.

En dan het verraad van Willem bij het publiek. Ha, ha, ha, schitterend.

Nico, weer bedankt voor het vermaak en nu ff de stokjes weer recht trekken.

met een glaasje tjendol erbij...

  zondag 12 december 1999 @ 20:55:00 #8
1696 mimi
Miem voor intimie
pi_230366
Nico, ik vond het de beste tot nu toe. Echt zo gelachen, tranen met tuiten, mijn kinderen vragen nu waarom ik moet huilen.
  zondag 12 december 1999 @ 21:02:00 #9
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_230367
Ter kennisgeving


Via dat veilinghuis wat adverteert op de officiële BB site kun je nu bieden op beddegoed uit het huis.........

Ben te zaai voor een signature
  maandag 13 december 1999 @ 08:58:00 #10
1017 Rick
FOK!Visitor
pi_230368
Top!
  maandag 13 december 1999 @ 09:02:00 #11
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_230369
Lekker hoor Nico!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_230370
:d
Hij was weer als vanouds
ik golf niet, dus houd ik meer tijd over voor mijn werk
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 december 1999 @ 23:21:00 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_230371
quote:
op 12-12-1999 om 01:27 PM schreef doordevil het volgende:
nam Bart ruim de tijd om Ruud te laten wennen aan het idee dat een puzzel ook een achterkant heeft

WHOEHAHAHAHA

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')