abonnement Unibet Coolblue
pi_64200937
Wij krijgen over een maand ons nieuwe huis. De muren zijn erg glad, hier en daar een klein korreltje erop, maar t valt dus reuze mee.
Van bekenden die een nieuw huis hebben en hebben laten spuiten of stucen, zien we dat dat gaat scheuren, dus dat willen we niet.
Daarom dachten we aan verven van de muren, of eerst voorbehandeld glasweefsel erop en dan verven.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij dingen aanraden of afraden? En wie heeft goede tips voor ons?
Ik lees zoveel verschillende dingen en weet het op een gegeven moment gewoon niet meer.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Iris
  zondag 21 december 2008 @ 10:41:13 #2
141593 GTIMk1
Wauw! Ik hier
pi_64201447
Wij hebben destijds direct na het opleveren de muren laten stucen, totaal geen spijt van. Zit 1 scheur van boven naar beneden in, mar dan moet ik hem wel aanwijzen, anders zie je hem niet.
Als je liever wilt laten stucen, gewoon doen. 1 tip die de stucadoor ons gaf, stook niet te warm in het begin. Start met 19 graden, en dan per week een halve graad erbij, dan voorkom je snelle droging=scheuren.
Daarnaast als het onverhoopt toch scheurt, als je na een paar jaar de muur met latex verft is de scheur verdwenen.

Wil je echt op zeker gaan, dan moet je inderdaad glasweefsel nemen.

In ieder geval heel veel klusplezier en woongenot in jullie nieuwe huis!
  zondag 21 december 2008 @ 10:55:46 #3
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64201644
Stucen betekent eigenlijk zeker 10 dagen laten drogen en nog niet de verwarming omhoog zetten! Maar ook daarna, het blijft een nieuwbouw huis, dus scheurtjes. Over een paar jaar moet je alles toch nog een keer doen, niet dat je tot dan in een puinhoop moet blijven zitten, maar hou er wel rekening mee. Wel van belang om goed te doen is de naad tussen plafond en muur. Daar zou ik inderdaad wel extra aandacht aan besteden, maar om nu de hele muren met weefsel aan te vallen?

Oja, voorstrijk met een spuit.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zondag 21 december 2008 @ 11:39:54 #4
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_64202413
bedoel je van dat glasvezelbehang? dat is hartstikke lelijk joh. je kan beter een par scheuren in je muur hebben. die kan je inderdaad later altijd nog repareren. En voorzichtig inderdaad met de verwarming. hierover even goed advies bij de stukadoor vragen. die weet wel wat je moet doen met drogen. ik geloof de ramen open zetten en een beetje stoken. dat zei ie tenminste tegen mij en in mijn muren zjn na 2,5 jaar nog geen scheuren gevonden. maar...is oud huis dus misschien anders?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_64202871
TVP, mijn huis wordt over een half jaar opgeleverd. Wie weet duik ik hier nog goede tips op.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_64203011
Ja ik heb van velen het advies van de glasweefsel gekregen. Als je er eenmaal overheen hebt geverfd zie je de motieven nauwelijks nog, je hebt ook hele fijne structuur daarin.
Maar das een kwestie van smaak natuurlijk.
Ben vooral benieuwd of mensen er ervaring mee hebben.
  zondag 21 december 2008 @ 12:06:29 #7
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_64203012
Nooit glasvliesbehang gebruiken als het niet echt perse hoeft (ivm eerdere beschadigingen ofzo). Het is zo'n onbeschrijfelijke troep om eraf te krijgen, dat moet je echt niet vrijwillig op je muur plakken.

Wat is er mis met gewoon papieren structuurbehang?
Vampire Romance O+
pi_64203518
We hebben gewoon mooie kleuren verf uitgekozen, aparte kleur die niet in behang te vinden is.
Maar zou je dan wel gewoon eerst muurgrond kunnen gebruiken en dan gewoon latex erop in de kleur die je wil?
Beetje oneffenheden wegschuren die er eventueel zijn?Of hoe doe je dat en is dat verstandig?
pi_64220357
gewoon de muren glad laten maken met fix & finish, daarna licht opschuren, daarna muurgrond en daarna muurverf er op! laat een stucadoor tegen uurloon (in de avonduren) die muren glad maken (dus niet per m2)
ik heb het ook gedaan, was nog geen 300 euro kwijt om het hele huis glad te laten maken, en het ziet er superstrak uit!
  maandag 22 december 2008 @ 17:36:19 #10
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_64250946
glasvezel is pas aan de orde als je weinig geld hebt en de muren slecht zijn. Je hebt nu misschien ff weinig geld maar die muren moeten priam zijn. Zit ff een jaartje of 2 uit desnoods met een gewoon behanggetje en dan hoopa stucwerk.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_64275733
waarom is glasweefsel anders dan gewoon behang met het er weer afkrijgen???
Ik had bij de DHZ'ert gezien dat er aparte behanglijm voor is maar plakt die dan beter/heftiger???
pi_64362426
Wij hebben ook glasweefselbehang op onze nieuw gestuucte muur. ik vind het wel mooi en iedereen die het ziet vind het ook mooi.
Een jaar terug hebben we meerdere huizen bezichtigd waarvan enkele een jaar oud waren. Overal waar ze spuitwerk of spachtelputz hadden zaten er scheuren. Glasweefsel zorgt dat je dit niet hebt. Ik zou wel een leuk structuurtje nemen, want je zzit er wel een paar jaar aan vast, het zit namelijk zo vast als een muur.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_64362787
Je moet het wel goed voorbehandelen met van dat spul daarna kan je er makkelijk verf of glasvezelbehang overheen doen. Scheuren doet het toch wel. Dit zie je met behang alleen niet zo snel.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_64362842
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:27 schreef ouwiejuh het volgende:
We hebben gewoon mooie kleuren verf uitgekozen, aparte kleur die niet in behang te vinden is.
Maar zou je dan wel gewoon eerst muurgrond kunnen gebruiken en dan gewoon latex erop in de kleur die je wil?
Beetje oneffenheden wegschuren die er eventueel zijn?Of hoe doe je dat en is dat verstandig?
Inderdaad oneffenheden wegscuren, goed voorbehandelen met voorstrijk en dan gewoon verven. Ik woon nu een half jaar in een nieuwbouw woning en heb nog maar 1 scheur. Daarna met de roller even opnieuw gedaan en het is weer als nieuw
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  vrijdag 26 december 2008 @ 00:15:17 #15
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_64365905
kun je eigelijk over glasvezel later gewoon heen laten stuccen?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  Nerd met benen vrijdag 26 december 2008 @ 16:49:42 #16
18073 miss_bleu
pi_64379932
tvp handig topic aangezien wij ook met een nieuwbouw woning zitten binnekort
pi_64434923
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 00:15 schreef klusfoobje het volgende:
kun je eigelijk over glasvezel later gewoon heen laten stuccen?
Ja hoor, dat kan gewoon. je moet alleen even voorlijme.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_64437981
Mijn buren hebben glasvezel behang en mijn broertje maar ik kan het niet mooi vinden

sry broertje kus
pi_64635556
Ik ga over een half jaartje verhuizen naar een nieuwbouwwoning en zit met hetzelfde dilemma..
Waarschijnlijk ga ik voor de optie schuren, voorstrijk, verven, maar twijfel ook nog een beetje tussen glasvliegbehang...
pi_64734711
Ook wij krijgen over 2 a 3 maanden de sleutel van ons nieuwe huis (nieuwbouw). Ons huis wordt behangklaar opgeleverd (gipsplaten, vlak). Wij laten waarschijnlijk (vrijwel) alles spuiten.

Zijn er mensen die dit af-/ of juist aanraden?

[ Bericht 2% gewijzigd door Rubert op 06-01-2009 17:02:35 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')