Je had geen 1500 euro liggen, maar je had het toch wel afgelost ?quote:Op zondag 21 december 2008 00:18 schreef DragonFire het volgende:
Daarom zeg ik niet in termijnen gaan betalen, dan moet je veel rente dokken.
Ik moest 1.500 aflossen, maar had natuurlijk niet zomaar 1.500 liggen. En ik wou geen rente betalen dus loste ik 1.500 euro af en dan nam ik 1.200 op de volgende maand nam loste ik weer alles in en nam dan weer wat ik nodig had op. Alleen wat ik zeg doe het niet via de geldautomaat want daar moet je ook veel geld voor betalen.
Fout, de limiet wordt geregistreerd.quote:Op zondag 21 december 2008 14:27 schreef RemcoDelft het volgende:
CC-schulden (of alleen al het bezit van de kaart) worden standaard vermeld bij het BKR.
En de manier van aflossen (maandelijkse termijnen of 1x per maand alles betalen).quote:Op zondag 21 december 2008 17:10 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Fout, de limiet wordt geregistreerd.
Waarom zou dit niet geregistreerd worden? Geldverstrekkers willen immers weten of je ergens al een krediet hebt (wat een CC ook is) en of je alles netjes afbetaald. Dus een CC wordt echt wel geregistreerd bij het BKR, alleen hoeft zo'n registratie niet negatief te zijn (dat is alleen in het geval dat jij de aflossingen niet netjes betaald).quote:Op zondag 21 december 2008 18:57 schreef Doedezemaar het volgende:
Volgens een ABN AMRO meneer worden creditcards waarbij je altijd alles in 1 keer betaalt niet geregistreerd bij het BKR.
Het ene gat vullen met het andere lijkt me niet echt een goed advies... Over het algemeen is het einde dan zoek... Ik zou vandaag de CC maatschappij bellen en daar informeren hoe nu verder te handelen, aangezien je de brief al verzonden hebt. En misschien is het een idee om vervolgens je CC op te zeggen: geld uitgeven wat je niet hebt is nooit verstandig toch? Zorg er eerst voor dat je je financiën op orde hebt en je een buffertje opgebouwd hebt zodat je niet hoeft te lenen maar je spaargeld kunt aanspreken als je iets nodig hebtquote:Op maandag 22 december 2008 09:17 schreef Dromer het volgende:
Sluit dan even elders een lening af om het cc bedrag te voldoen. (en los dan uiteraar zsm die lening af)
Een negatieve registratie bij het BKR wil je toch echt niet?
Dat ligt aan de zelfdiscipline van TS. Ik ga er maar (positief) vanuit dat deze van plan is dit tekort zo snel mogelijk op te heffen. Als de cc maatschappij al een ultimatum heeft gesteld zou ik daar zo snel mogelijk aan voldoen. Aan het eind van deze maand zal er daar op kantoor echt niet veel meer gebeuren met die brief...quote:Op maandag 22 december 2008 09:35 schreef Marijkezwolle het volgende:
Het ene gat vullen met het andere lijkt me niet echt een goed advies... Over het algemeen is het einde dan zoek...
Mijn hypotheekadviseur zegt hetzelfde; een creditcard die direct wordt afgelost (oftwel maandelijks het hele bedrag) wordt NIET geregistreerd bij het BKR; een kaart waarbij in termijnen wordt afgeschreven wel. Dit heeft directe gevolgen voor het afsluiten van een hypotheek; hou er dus rekening mee.quote:Op zondag 21 december 2008 21:17 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Waarom zou dit niet geregistreerd worden? Geldverstrekkers willen immers weten of je ergens al een krediet hebt (wat een CC ook is) en of je alles netjes afbetaald. Dus een CC wordt echt wel geregistreerd bij het BKR, alleen hoeft zo'n registratie niet negatief te zijn (dat is alleen in het geval dat jij de aflossingen niet netjes betaald).
Dat klinkt ook wel weer logischquote:Op maandag 22 december 2008 10:21 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Mijn hypotheekadviseur zegt hetzelfde; een creditcard die direct wordt afgelost (oftwel maandelijks het hele bedrag) wordt NIET geregistreerd bij het BKR; een kaart waarbij in termijnen wordt afgeschreven wel. Dit heeft directe gevolgen voor het afsluiten van een hypotheek; hou er dus rekening mee.
Ik denk dat het te maken heeft met dat krediet korter dan een maand niet wordt gezien als een (langdurige) lening ofzo. Tenslotte wordt het geld wat ik via mijn creditcard besteedt altijd helemaal aan het eind van de maand van mijn rekening afgeschreven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |