abonnement Unibet Coolblue
pi_64188288
Deel 4 alweer van deze reeks! Tevens een vervolg op deel 3.

Voor alle speciaalbierliefhebbers hier topic nr 4!

We kunnen het er inmiddels natuurlijk allemaal over eens zijn dat tot de lekkerste speciaalbieren in ieder geval:
- triple karmeliet
- pauwel kwak
- westmalle
- rochefort
- mardesous
gerekend mogen worden.

maar verder zijn er nog tal van speciaal biertjes die nog ontdekt moeten worden, dus heb je een lekker speciaalbiertje ontdekt, meldt t dan hier, dan kunnen wij ervan meegenieten!

ook de kroegen waar ze het lekkerste speciaalbier schenken, of de slijters waar ze verkrijgbaar zijn, mogen hier genoemd worden

afsluiter:
[..]

*jaloers is*

Voor de mensen die niet naar belgie willen: In Apeldoorn is er morgen ook een bierproeverij. volgens mij is het van 14:00 tot 20:00.








Game on!!

Ps.. is hier geen Wiki voor?

[ Bericht 8% gewijzigd door Vork op 21-12-2008 11:33:23 ]
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 december 2008 @ 21:33:59 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_64188876
Nu een Brugge tripel
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_64189047
Dat bierfestival in Apeldoorn is toch niet morgen? Oude OP oid? Heb er namelijk niks over gehoord, of heb het gewoon allemaal gemist.

Aanrader trouwens voor als je in Amsterdam bent, Brouwerij t IJ. Zit in een molen vlakbij Artis. Vanaf 15:00 tot 22:00 is het proeflokaal open. http://www.brouwerijhetij.nl .
pi_64189082
Ik zit aan een LowenWeisse. (tvp)
  zaterdag 20 december 2008 @ 22:19:35 #5
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_64190378
Die Keizer Karel / Charles Quint Robijn rood blijft ook wel overheerlijk hoor..
  zaterdag 20 december 2008 @ 22:23:05 #6
3878 Vork
Manisch creatief
pi_64190494
Pst TS: het vorige topic is deze: Speciaalbieren #3
Maar ik wil 'm ook wel voor je veranderen in de OP hoor
pi_64195797
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:23 schreef Vork het volgende:
Pst TS: het vorige topic is deze: Speciaalbieren #3
Maar ik wil 'm ook wel voor je veranderen in de OP hoor
Mag u doen. heb hier op me werk alleen een mobiel tot me beschikking wat niet echt ideaal is om dat mee te doen...
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_64195824
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:38 schreef Sapstengel het volgende:
Dat bierfestival in Apeldoorn is toch niet morgen? Oude OP oid? Heb er namelijk niks over gehoord, of heb het gewoon allemaal gemist.

Aanrader trouwens voor als je in Amsterdam bent, Brouwerij t IJ. Zit in een molen vlakbij Artis. Vanaf 15:00 tot 22:00 is het proeflokaal open. http://www.brouwerijhetij.nl .
als dat morgen is baal ik stevig....
ben blut en maandag weer stufi :S
pi_64196638
Tvp, speciaalbier is goed.

Favoriet hier is of Pauwel Kwak of Delirium.
  zondag 21 december 2008 @ 11:36:00 #10
3878 Vork
Manisch creatief
pi_64202343
quote:
Op zondag 21 december 2008 01:04 schreef theKiD het volgende:
Mag u doen. heb hier op me werk alleen een mobiel tot me beschikking wat niet echt ideaal is om dat mee te doen...
Done.

Ik had gisteren nog een Witkap Pater op. Op het flesje staat "Levend Bier" wat op zich al leuk genoeg was om mee te nemen. Een relatief licht blond biertje met een hele hoop troep (gist) er in (vandaar waarschijnlijk het 'levend'-gedeelte in dit bier ). Wel lekker, niet bijzonder.
pi_64212592
Daar zijn we weer. Afgelopen week ook weer een paar lekkere speciaalbiertjes gehad. Kerstdiner met La Trappe Quadrupel en Leute Bokbier en van de tap nog een Gouden Carolus X-mas-biertje.
Don't think twice, it's all right.
pi_64269617
Dat van apeldoorn is oud nieuws. Allang achter de rug en de nodige bieren gehad! (op was van mij)

ik zal, indien er tijd voor vrij is, een waardige OP proberen te maken.

Ben net thuis van een biercafe in arnhem (moortgat volgens mij) waar ze geen groene duvel schonken gelukkig was het volk wat erbij zat erg gezellig.
  dinsdag 23 december 2008 @ 06:53:35 #13
3878 Vork
Manisch creatief
pi_64273316
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:52 schreef blessed19 het volgende:
Ben net thuis van een biercafe in arnhem (moortgat volgens mij) waar ze geen groene duvel schonken gelukkig was het volk wat erbij zat erg gezellig.
Gelukkig maar
  woensdag 24 december 2008 @ 16:44:05 #14
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_64329704
Even een ordinaire TVP, met de kerstdagen en een vakantie in la douce france in het vooruitzicht is het toch vooral wijn en champagne dat de klok zal slaan. Al zal er waarschijnlijk ergens wel een Kronenburgje naar binnen gaan.
Gaan we volgend jaar weer genieten van de hoprijke geneugden des levens.
Fijne Feestdagen aan iedereen hier iig.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_64329735
Kronenbourg, da's lang geleden. Lekker biertje altijd.
Don't think twice, it's all right.
pi_64441134


Vedett.... ook de witte versie... lekker biertje
Al eens het echte Andalucia geproeft ?
pi_64441262
Al eens het echte Andalucia geproeft ?
  zondag 28 december 2008 @ 21:17:55 #18
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_64442987
Met de kerst van vrouwtje lief een 4-pack gehad met hoeksche waardse bieren. De bok, triple, wit en was het nou blanc biertje.. (De pils variant in ieder geval). Bok viel enigzins tegen, de triple was uitmuntend..
  zaterdag 3 januari 2009 @ 23:47:05 #19
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_64631602
Net terug van een week Belgie waar ik onder andere heb gedronken:

Troublette
Rosenberg Tripel
Rosenberg Blond
Keizer Karel
Maredsous 10
Rochefort 8
Ciney
Postel Tripel
Postel Blond
Gouden Carolus Classic
Gouden Carolus Hopsinjoor
Tripel Karmeliet
Saison Dupont
Petrus(gadverdegadver)
Hoegaarden Speciale
Deugniet
St Benoit
Brugse Zot
Straffe Hendrik(iemand had 2 grote flessen gekregen)
Corsendonk Pater
Barbar
Witte Trappist

En ik vergeet vast nog wat.

Hier onze bierbon toen we inkopen hebben gedaan:

- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_64638888
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 23:47 schreef Nembrionic het volgende:
Net terug van een week Belgie waar ik onder andere heb gedronken:

Troublette
Rosenberg Tripel
Rosenberg Blond
Keizer Karel
Maredsous 10
Rochefort 8
Ciney
Postel Tripel
Postel Blond
Gouden Carolus Classic
Gouden Carolus Hopsinjoor
Tripel Karmeliet
Saison Dupont
Petrus(gadverdegadver)
Hoegaarden Speciale
Deugniet
St Benoit
Brugse Zot
Straffe Hendrik(iemand had 2 grote flessen gekregen)
Corsendonk Pater
Barbar
Witte Trappist

En ik vergeet vast nog wat.

Hier onze bierbon toen we inkopen hebben gedaan:

[ afbeelding ]

het is een kriem om nog ergens een straffe hendrik te bemachtigen! en het moortgat gaat ze sowieso niet meer brouwen. ik baal er nog steeds van, want die 0,75 flessen waren echt geweldig!

verder een leuk lijstje, maar om alleen daarvoor naar belgie te gaan... behalve de rosenberg, ken ik ze eigenlijk allemaal al... Ik heb via, via gehoord dat er een bierwinkel in de omstreken van apeldoorn is, waar ze meer dan 600 bieren verkpoen! Binnenkort maar eens langsgaan.
  zondag 4 januari 2009 @ 12:35:13 #21
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_64641561
quote:
Op zondag 4 januari 2009 09:38 schreef blessed19 het volgende:

[..]


het is een kriem om nog ergens een straffe hendrik te bemachtigen! en het moortgat gaat ze sowieso niet meer brouwen. ik baal er nog steeds van, want die 0,75 flessen waren echt geweldig!
Ja een vriend van me had ze gekocht voor een andere vriend zijn verjaardag. Hij vond nog twee van die flessen bij een lokaal minislijterijtje die ze onder in de kast had staan. Hij had ze maar meegenomen om cadeau te doen want dat was zijn favoriete bier. Nou ja, nu hebben we dus allemaal voor het laatst SH geproefd
quote:
verder een leuk lijstje, maar om alleen daarvoor naar belgie te gaan... behalve de rosenberg, ken ik ze eigenlijk allemaal al... Ik heb via, via gehoord dat er een bierwinkel in de omstreken van apeldoorn is, waar ze meer dan 600 bieren verkpoen! Binnenkort maar eens langsgaan.
We gingen op vakantie. En dan is het dom om het niet in Belgie te gaan kopen want het is veel goedkoper.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 4 januari 2009 @ 23:01:41 #22
151515 verita
Happy days
pi_64669355
Eens zijn wij bij een abdij geweest genaamd Val de Dieu, in Belgie. Mijn heeft zich toen tegoed gedaan aan de Tripple en Brune. Geweldig vond ie ze. De kaas die daar ook geproduceerd wordt, is een zeer goede begeleider...
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_64674954
quote:
Op zondag 4 januari 2009 12:35 schreef Nembrionic het volgende:

We gingen op vakantie. En dan is het dom om het niet in Belgie te gaan kopen want het is veel goedkoper.
Goedkoper? hmm... eerlijk gezegd heb ik daar niet aan gedacht. dan is het best logisch. ja
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 5 januari 2009 @ 15:46:44 #24
39237 crew  H_T
2733
pi_64688903
Tee vee pee dan maar! Ik heb nog een Rochefort 10 thuis staan . Met oud en nieuw was mij gevraagd om het speciaalbier te verzorgen en dat was best smakelijk
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 5 januari 2009 @ 16:05:00 #25
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_64689784
even het gehele arsenaal van Steenbrugge geprobeerd, gebrouwen met Gruut ipv Hop als ik het goed heb. (zou voor een wat subtielere smaak moeten zorgen volgens de vertegenwoordiger).
- Steenbrugge Wit, niet mijn ding, vind de LaTrappe Wit een stuk lekkerder. In de lente proef ik nog wel een keer.
-Steenbrugge Blond, lekker doordrinkbaar; voor als je eens iets anders wil dan pils. Niet heel bijzonder.
-Steenbrugge Dubbel, er zijn vele lekkerdere dubbels te krijgen dus laat deze maasr staan.
- Steenbrugge Tripel; de beste van de 4. Veel smaak. Lekker vol.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')