abonnement Unibet Coolblue
pi_64172932
Langzaam maar zeker wordt duidelijk dat Google Inc. goud in handen heeft met de website Youtube. Ondanks niet-misselijke kosten voor de servers+opslagruimte en netwerkverkeer gaat Google onverdroten verder en er komen nu berichten dat het Youtube-businessmodel flink geld gaat genereren. In een interview met CNet deze week vertelde Rio Caraeff, executive vice president van Universal Music Group dat men tientallen miljoenen dollars verdient met Youtube. Ook de andere maatschappijen doen het niet slechts: Universal's YouTube channel is overwhelmingly the largest on the video site. The record label is the all-time most viewed channel, with nearly 3 billion views. Second-place Sony BMG, the second largest recording company, trails by more than 2 billion views with 485 million total views.

Of the top 10 channels on YouTube, 7 are music related. They include channels from Warner Bros. Records, Soulja Boy, and Disney's Hollywood Records.
Bron: CNET.COM
Goed nieuws op zich, zelf draai ik dagelijks toch zeker wel enkele tientallen filmpjes. Het is alleen zeer te hopen dat men niet te irritant gaat doen met reclame e.d.

Het kanaal (geen grappen) van Universal Music Group vind je hier: http://www.youtube.com/user/universalmusicgroup Een persoonlijke favorietje van buachaille:
pi_64173072
Soulja Boy
pi_64173386
Ik mis in het bericht HOE men die dollars verdient? Komt het doordat mensen bepaalde muziek gaan kopen (download of fysiek) die ze op YouTube hebben gezien?
pi_64173410
Links naar hun website toch? Dan zullen wel een hoop mensen de CDs kopen.
  zaterdag 20 december 2008 @ 11:27:16 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64173722
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 11:03 schreef Elfletterig het volgende:
Ik mis in het bericht HOE men die dollars verdient? Komt het doordat mensen bepaalde muziek gaan kopen (download of fysiek) die ze op YouTube hebben gezien?
Het Google-model: een automatische advertentiemarkt met een verdeelsleutel voor Google/content providers. A la wat je op fok in de marge ziet.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64173762
Tsja, ook als je al die views ziet bij heel veel liedjes. Loopt in de miljoenen, en daardoor wordt heel wat cd's/dvd's gekocht.
  † In Memoriam † zaterdag 20 december 2008 @ 11:36:14 #7
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64173832
Wat is die crap? Tering ...
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 20 december 2008 @ 11:49:34 #8
230491 Zith
pls tip
pi_64174045
Toen google youtube kocht was het nog een verliesgevend bedrijf toch?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:02:34 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64177986
Nu nog steeds.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64178900
Wat ?!?! Een bedrijf wat winst maakt ?!?!!?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_64179199
youtube is here to stay
'La operación fue, perfecta' Betancourt
  zaterdag 20 december 2008 @ 16:06:02 #12
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64179358
Meest gezochte YouTube kanaal. Idiocracy is realiteit

Het zou niet in me kop komen om naar trieste niggertrash ass-swing muziek te luisteren
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 20 december 2008 @ 16:06:58 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64179381
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 16:06 schreef Lambiekje het volgende:
Meest gezochte YouTube kanaal. Idiocracy is realiteit

Het zou niet in me kop komen om naar trieste niggertrash ass-swing muziek te luisteren
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64180619
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 16:06 schreef Lambiekje het volgende:
Meest gezochte YouTube kanaal. Idiocracy is realiteit

Het zou niet in me kop komen om naar trieste niggertrash ass-swing muziek te luisteren
Ja, de gemiddelde neger zou het ook niet in zijn hoofd halen om naar Frans bauer te luisteren. Toch is Frans in Nederland één van de best beluisterde artiesten, naast natuurlijk Gerard Joling, Gordon en die andere walgelijke amsterdamse boys. Op de youtube channel van Universal staat overigens ook muziek die wel in de smaak van blanke jongetjes valt zoals Nirvana en Godsmack bijvoorbeeld.
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:37:42 #15
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_64183523
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 16:06 schreef Lambiekje het volgende:
Meest gezochte YouTube kanaal. Idiocracy is realiteit

Het zou niet in me kop komen om naar trieste niggertrash ass-swing muziek te luisteren
Wat is hier nou weer mis mee
pi_64184281
good for them. gat-in-de-markt i say.
pi_64190532
hm. doet me denken aan dat filmpje van Will.I.Am met Esmee over exact dit.


het origneel stond op het kanaal van YT!Live. ik kan het niet meer vinden.
pi_64204864
En uitgerekend nu is er een grote deal mislukt:
quote:
Warner Music trekt YouTube-video's terug
De Amerikaanse platenmaatschappij Warner Music Group heeft gisteren de gratis videowebsite YouTube bevolen filmpjes van haar artiesten van internet te verwijderen.

De lange onderhandelingen tussen de twee bedrijven zijn stopgezet. Warner wilde YouTube betalen voor het plaatsen van muziekclips op de populaire videosite. Door het mislukken van de deal dreigen honderdduizenden clips van de site te verdwijnen.

De besprekingen liepen gisteren stuk omdat de platenmaatschappij een groter aandeel wilde van de verwachte opbrengsten. "We kunnen niet akkoord gaan met een deal waarin artiesten onvoldoende worden gecompenseerd voor de waarde die zij vertegenwoordigen", aldus Warner in een verklaring. Het is onbekend hoe groot het aandeel is dat Warner eiste.

YouTube, dat dagelijks vele miljoenen bezoekers trekt, heeft nog niet gereageerd op de verklaring van Warner. Wel heeft het bedrijf laten weten dat onderhandelingen over muzieklicenties soms moeizaam zijn.

Warner Music was in 2006 het eerste grote mediabedrijf dat onderhandelde met YouTube. De platenmaatschappij nam in dat jaar samen met branchegenoten Universal Music en Sony Music een klein belang in de populaire videosite. Kort daarop nam internetzoekmachine Google YouTube over.

Warner Music geeft onder meer de muziek uit van Metallica, Red Hot Chili Peppers, REM en Radiohead.
Bron: ANP, zie: Warner Music trekt YouTube-video's terug
pi_64205208
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 10:24 schreef buachaille het volgende:
Langzaam maar zeker wordt duidelijk dat Google Inc. goud in handen heeft met de website Youtube. Ondanks niet-misselijke kosten voor de servers+opslagruimte en netwerkverkeer gaat Google onverdroten verder en er komen nu berichten dat het Youtube-businessmodel flink geld gaat genereren.
Wat ik juist de afgelopen jaren heb begrepen is dat er vrijwel geen businessmodel is/was voor YouTube. Het is een enorm dure website om in de lucht te houden, plus daarnaast overleg met honderden auteursrechthouders, zonder dat er echt een idee is hoe Google hier goed aan kan gaan verdienen in de toekomst.
quote:
In een interview met CNet deze week vertelde Rio Caraeff, executive vice president van Universal Music Group dat men tientallen miljoenen dollars verdient met Youtube. Ook de andere maatschappijen doen het niet slechts: [i]Universal's YouTube channel is overwhelmingly the largest on the video site. The record label is the all-time most viewed channel, with nearly 3 billion views. Second-place Sony BMG, the second largest recording company, trails by more than 2 billion views with 485 million total views.
De platenmaatschappijen doen het dus goed op YouTube, maar hoe doet Google het met YouTube? Volgensmij is het nog steeds een verliesgevend project. Die tientallen miljoenen die ze aan Universal Music moeten betalen is natuurlijk voor YouTube gewoon een kostenpost, en als je bedenkt dat dat slechts een partij is, dan kan het totaal wel oplopen naar ruim honderd- of zelfs een paar honderdmiljoen.

En zoals het bericht hierboven aangeeft, de onderhandelingen met auteursrechthouders lijken ook niet lekker te verlopen, dus als YouTube zo door wil blijven gaan dan kan het nog wel vele miljoenen extra gaan kosten.

Los van of het wel of geen winstgevend project is, ben ik wel blij dat ze eindelijk eens met fatsoenlijk beeld- en geluidskwaliteit komen
pi_64207969
Youtube is een van de beste websites ooit ontwikkeld!

Go youtube.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')