abonnement Unibet Coolblue
pi_65295658
Blijft een prachtig stadion
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_65296760
Ow dat is straks dus al. Wist ik helemaal niet joh.

Mooie afsluiting van de dag.
pi_65297331
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:19 schreef Apfel. het volgende:
iemand die wat info heb over opstelling vanavond?
Pinto; Puyol, Cáceres, Márquez, Sylvinho; Busquets, Keita, Gudjohnsen; Hleb, Bojan e Iniesta
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65308339
0:0 toch jammer!
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_65311042
Gewoon thuis afmaken met het A-elftal. Dan wordt Espanyol gewoon makkelijk opgerold hoor.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_65311148
Dat wel, maar er had gewoon gewonnen moeten worden gisteren
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_65311232
Nou ja, makkelijk zal het niet worden thuis hoor. Makkelijke bekerwedstrijden bestaan niet in Spanje. Het is jammer dat er geen uit doelpunt is gemaakt gister.

Maar goed, heb er uiteraard wel vertrouwen in dat de volgende ronde gehaald gaat worden.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65312409
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:22 schreef MFPascal het volgende:
Ole le, ola la, ésser del Barça és, el millor que hi ha!
Dit kan hem eigenlijk niet zijn, daar 'zijn' in het Catalaans enkel ser of estar is en er een heel werkwoord op die plaats moet.
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:03 schreef Omnifacer het volgende:
En wat zou dat moeten betekenen dan, 'esser del barca'?

Edit: ik blijf erbij dat het "se la barca es" is... Reden: je hoort na het eerste woord een duidelijke LA en geen DEL.
Ik weet dat Barca de beste is is volgens mij 'Sé que.. 'etc. Se la .. is dus grammaticaal fout naar mijn weten. Ik kan echter op internet niet precies vinden hoe het zit daar se ook wel wordt genoemd, maar dan met se del barca es..Ik krijg op google de meeste hits met mijn versie en een supporter had de vertaling van het lied aan mij verteld zoals ik hem heb opgeschreven en vertaald. 100% zekerheid kan ik echter niet geven, want van YouTube word je sowieso niet echt veel wijzer, mede doordat Spanjaarden ook veel fonetisch schrijven (quiero wordt kiero en dergelijke).
What a difference a day makes , twenty-four little hours....
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:03:29 #159
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_65314416
quote:
Dit kan hem eigenlijk niet zijn, daar 'zijn' in het Catalaans enkel ser of estar is en er een heel werkwoord op die plaats moet.
Naja, esser kan op zich wel omdat het de iets formelere vorm van ser is, maar het lijkt me sterk dat die gebruikt wordt in een supporterslied.
quote:
Ik weet dat Barca de beste is is volgens mij 'Sé que.. 'etc. Se la .. is dus grammaticaal fout naar mijn weten. Ik kan echter op internet niet precies vinden hoe het zit daar se ook wel wordt genoemd, maar dan met se del barca es..Ik krijg op google de meeste hits met mijn versie en een supporter had de vertaling van het lied aan mij verteld zoals ik hem heb opgeschreven en vertaald. 100% zekerheid kan ik echter niet geven, want van YouTube word je sowieso niet echt veel wijzer, mede doordat Spanjaarden ook veel fonetisch schrijven (quiero wordt kiero en dergelijke).
"Se la Barca es" is volgens mij gewoon correct, er hoeft geen 'que' tussen (zeker niet in spreektaal). Se del Barca is het zeker niet, da's grammaticaal onjuist. Ik zal eens aan wat Catalaanse vrienden vragen!
pi_65315198
Philipp Lahm in de belangstelling als ik de geruchten mag geloven. Wat denken/vinden jullie?

Dat Abidal moet vertrekken lijkt me duidelijk. Toen ie van Lyon overkwam was het een geweldige linksback maar dat niveau heb ik hem nooit meer zien halen in Barcelona. Speelt duidelijk veel behoudender...
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:28:02 #161
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_65315291
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:25 schreef Cyberia18 het volgende:
Philipp Lahm in de belangstelling als ik de geruchten mag geloven. Wat denken/vinden jullie?

Dat Abidal moet vertrekken lijkt me duidelijk. Toen ie van Lyon overkwam was het een geweldige linksback maar dat niveau heb ik hem nooit meer zien halen in Barcelona. Speelt duidelijk veel behoudender...
Inderdaad, hij heeft eigenlijk nooit meer zijn niveau gehaald. Vorig jaar tegen Real was hij erbarmelijk slecht, en tegen Man U ook. Ik herkende hem niet meer terug! In niks meer die offensief ingestelde, agressieve linksback

Philip Lahm ben ik niet weg van, maar ja, wat zijn alternatieven?
pi_65315466
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:28 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Philip Lahm ben ik niet weg van, maar ja, wat zijn alternatieven?
Iets zegt me dat Clichy in de zomer wordt overgenomen, gewoon gevoelsmatig. Dat is wel een linksback met veel opkomende kwaliteiten (was afgelopen seizoen uitmuntend) waar Pep naar verlangd.

Haalt zo nu en dan wel wat merkwaardige fratsen uit in verdedigend opzicht (wat fataal is afgelopen) maar als hij dat eruit kan krijgen heb je een uitstekende linksback.

Maar goed tegenwoordig zijn goede linksbacks inderdaad schaars...
pi_65321253
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:02 schreef Palau het volgende:

[..]

Dit kan hem eigenlijk niet zijn, daar 'zijn' in het Catalaans enkel ser of estar is en er een heel werkwoord op die plaats moet.
[..]

Ik weet dat Barca de beste is is volgens mij 'Sé que.. 'etc. Se la .. is dus grammaticaal fout naar mijn weten. Ik kan echter op internet niet precies vinden hoe het zit daar se ook wel wordt genoemd, maar dan met se del barca es..Ik krijg op google de meeste hits met mijn versie en een supporter had de vertaling van het lied aan mij verteld zoals ik hem heb opgeschreven en vertaald. 100% zekerheid kan ik echter niet geven, want van YouTube word je sowieso niet echt veel wijzer, mede doordat Spanjaarden ook veel fonetisch schrijven (quiero wordt kiero en dergelijke).
Zal ik dan maar duidelijkheid geven? Het is namelijk met 100% zekerheid:

Ole le, ola la, ser del Barça es, el millor que hi ha

En de betekenis is ongeveer "ole le, ola la, een Barça fan zijn, is het beste wat er is"
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_65324547
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 16:18 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Zal ik dan maar duidelijkheid geven? Het is namelijk met 100% zekerheid:

Ole le, ola la, ser del Barça es, el millor que hi ha

En de betekenis is ongeveer "ole le, ola la, een Barça fan zijn, is het beste wat er is"
Dank je, dan heb ik het toch goed verstaan van de Catalaan die het me uitlegde.
What a difference a day makes , twenty-four little hours....
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:07:58 #165
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_65354868
Hopelijk morgen Bojan eens in de basis
pi_65359474
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:07 schreef jorienvdherik het volgende:
Hopelijk morgen Bojan eens in de basis
Right.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:05:09 #167
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_65361024
Waarom niet? tegen zo laagvlieger
pi_65361725
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:05 schreef jorienvdherik het volgende:
Waarom niet? tegen zo laagvlieger
Laagvliegers blijven in Spanje hele vervelende, stugge ploegen om tegen te spelen. Dat is wel gebleken de laatste weken.

Gewoon met je sterkste opstelling beginnen en mocht het bij rust al beslist zijn in het voordeel van Barcelona (dus wanneer de cijfers in pracht en praal schijnen op je 42'' scherm) dan pas aan wisselen denken.
pi_65373336


4-1 winst..
Matige eerste helft, maar leuke 2e helft.
Score had veel hoger kunnen uitvallen, maar boeien..

3 punten in de tas.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 25 januari 2009 @ 10:23:40 #170
148124 MFPascal
PeanutButterWolf
pi_65378296
Pff, eerste helft kneep ik 'em wel een beetje. Ik was nog bang dat ze als een stelletje draken zouden gaan voetballen door dat gezeur in de pers over Eto'o die weggestuurd was van de training, maar er leek gelukkig weinig aan de hand.

Heerlijk weer de 3 punten inderdaad en nu zo snel mogelijk door rammen naar het kampioenschap.

Visca Barça!
Last.FM
Tant se val d'on venim. Visca el Barça.
pi_65378801
Laat ze het kampioenschap even uitstellen tot het weekend van 17 april als ik in Barcelona zit
pi_65379260
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:02 schreef venomsnake het volgende:


4-1 winst..
Matige eerste helft, maar leuke 2e helft.
Score had veel hoger kunnen uitvallen, maar boeien..

3 punten in de tas.
Ik had anders graag de 5000e goal van Barca in La Liga live in het stadion willen zien . Kansen waren er namelijk zat (Messi 2 keer lat, Eto'o alleen op de keeper af ).

De wind had echter een hevige greep op het spel. Het waaide namelijk enorm hard in het stadion. De verlichting begaf het ook deels en de gevoelstemperatuur was ook niet echt je-dat.

Gelukkig scoorde Messi weer (waaronder weer een onwaarschijnlijk doelpunt). Ik ben nu 3 keer in Camp Nou geweest en heb 15 Barca-goals gezien (waaronder 4x Messi), 2 tegengoals, en 9 punten uit 9. Geweldige score voor een paar mooie avonden voetbal.
What a difference a day makes , twenty-four little hours....
pi_65383740
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:27 schreef Palau het volgende:

[..]
. Ik ben nu 3 keer in Camp Nou geweest en heb 15 Barca-goals gezien (waaronder 4x Messi), 2 tegengoals, en 9 punten uit 9. Geweldige score voor een paar mooie avonden voetbal.
Ongehoord gewoon .

*tevens jaloers is..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65384373
Helaas voor mij zit mijn Barca-avontuur er over een week op, maar ik had na vorig seizoen nooit gedacht dit mee te kunnen maken in het Camp Nou.

Ondanks een matige eerste helft (vooral de afronding, kansen waren er genoeg), was de sfeer erg goed. Voor het begin van de wedstrijd werd al de wave ingezet door een paar mafkezen en gedurende een groot deel van de wedstrijd werd Barca luid toegezongen. Erg mooi om mee te maken!
What a difference a day makes , twenty-four little hours....
pi_65501055
quote:
Milito back on the pitch

FC Barcelona defender Gabriel Milito is doing well on his road to recovery from a serious knee injury as he trained on the pitch in the Ciutat Esportiva on Wednesday morning.

The Argentinian international returned from his country on Sunday and started on the last leg of his recovery programme the day after with physiotherapists at Barça, who accompanied him to South America. The centre-back is said to be on track and is now working on returning to normal training.

New exercises

After many months working in a gymnasium, Milito has added some new exercises to his routine and was able to work on the pitch at the Joan Gamper training complex as he practiced balancing on one leg and put himself through a programme of knee strengthening exercises. He also did some running and some other routines that complement his gym work.

fcbarcelona.cat




"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')