abonnement Unibet Coolblue
pi_64142663
De 17 jaar oude Miele van mijn vriendin is gestorven.
Nu zoeken we een ander ding.

Is het aan te raden een nieuwe te kopen voor weinig geld en met garantie?
Of kunnen we net zo goed in een 2e hands winkel een A-merk kopen?

Moeten ze in beide gevallen de oude machine meenemen ivm verwijderingsbijdrage?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:17:10 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64142676
Nieuw.
Lang leve mij! *O*
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:38:51 #3
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_64143330
Nieuw! Zie het niet als 500 euro in 1 keer maar zie het in de levensduur 500/17= nog geen 30 euro per jaar.
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:40:19 #4
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_64143365
wat is er met die miele ?

type ? leeftijd

klacht goed omschreven.

mischien heb ik nog een tip om hem op te knappen.

miele`s zijn namelijk niet snel total loss.

500 / 17 jaar ?

Geloof me een nieuwe wasmachine van 500 euro staat echt geen 17 jaar meer denk eerder aan 7 jaar.

Een Miele haalt een jaar of 10 wel maar meer durf ik mijn hand niet voor in het voor steken.
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:43:49 #5
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_64143468
Het ligt natuurlijk wel aan hoveel je wast per week, wijsneus. Ik ging even uit van de 17 jaar van de oude wasmachine
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_64143473
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:16 schreef mighty_myte het volgende:
De 17 jaar oude Miele van mijn vriendin is gestorven.
Nu zoeken we een ander ding.

Is het aan te raden een nieuwe te kopen voor weinig geld en met garantie?
Of kunnen we net zo goed in een 2e hands winkel een A-merk kopen?

Moeten ze in beide gevallen de oude machine meenemen ivm verwijderingsbijdrage?
Als je een 2ehands wasmachine gaat kopen, raad ik je aan dit niet van een handelaartje te doen.
Deze halen vaak kapotte wasmachines op, repareren ze weer en verkopen ze weer door. Op het moment dat ze een gerepareerd model weer verkopen aan een klant, halen ze vaak de kapotte bij diegene in kwestie weer op etc etc.
Als je een 2ehands koopt, dan zou ik dat gewoon particulier doen!
pi_64143553
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:40 schreef -chefke- het volgende:
wat is er met die miele ?

type ? leeftijd

klacht goed omschreven.

mischien heb ik nog een tip om hem op te knappen.

miele`s zijn namelijk niet snel total loss.

500 / 17 jaar ?

Geloof me een nieuwe wasmachine van 500 euro staat echt geen 17 jaar meer denk eerder aan 7 jaar.

Een Miele haalt een jaar of 10 wel maar meer durf ik mijn hand niet voor in het voor steken.
Type enzo, geen idee. Ben op mijn werk.
De 'klok' die de verschillende items van de programma's afdraait, draait niet meer door.
Je hoort met motortje wel, maar die maakt een gek geluid. Hij gaat dus wel aan,
het ligt niet aan de deurschakelaar, maar hij wil het programma niet afgaan.
Als je hem op 'stop' zet draait de klok wel weer helemaal door tot het begin(einde).

Ik denk dat een miele het over het algemeen met 20 jaar moet kunnen doen.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_64143599
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:44 schreef Maart85 het volgende:

[..]

Als je een 2ehands wasmachine gaat kopen, raad ik je aan dit niet van een handelaartje te doen.
Deze halen vaak kapotte wasmachines op, repareren ze weer en verkopen ze weer door. Op het moment dat ze een gerepareerd model weer verkopen aan een klant, halen ze vaak de kapotte bij diegene in kwestie weer op etc etc.
Als je een 2ehands koopt, dan zou ik dat gewoon particulier doen!
Ok, daar zit wat in. Al heb ik in mijn studentenhuis een keer een 2e hands machine gekocht voor
100 euro die daar nog steeds probleemloos draait.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:50:45 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64143677
Nieuwe wasmachines zijn vaak heel veel zuiniger qua energie en water, dus het geld dat je 'bespaart' op de aanschaf van een 2ehandsje, ben je vaak net zo snel weer kwijt in de vorm van energie en water. .
KuikenGuppy
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:55:53 #10
17205 Profesor
I have a dream!
pi_64143832
Wat is je was? voor mijn werk heb ik overhemden van boven de 100 euro, spijkerbroeken zijn ook vaak boven de 100 euro. Dus kapotte was is nogal een berg geld.

Ik zou voor de nieuwe gaan. Zowiezo geen prettig idee als de voorganger jaren lang katoenen strontluiers gewassen heeft en opa's ouwe sokken. Of een alto die al haar kleren heeft lopen verven in de wasmachine. (daar gaan je witte overhemden)
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:56:14 #11
17205 Profesor
I have a dream!
pi_64143845
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:50 schreef Burdie het volgende:
Nieuwe wasmachines zijn vaak heel veel zuiniger qua energie en water, dus het geld dat je 'bespaart' op de aanschaf van een 2ehandsje, ben je vaak net zo snel weer kwijt in de vorm van energie en water. .
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  vrijdag 19 december 2008 @ 11:13:01 #12
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_64144336
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:46 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Type enzo, geen idee. Ben op mijn werk.
De 'klok' die de verschillende items van de programma's afdraait, draait niet meer door.
Je hoort met motortje wel, maar die maakt een gek geluid. Hij gaat dus wel aan,
het ligt niet aan de deurschakelaar, maar hij wil het programma niet afgaan.
Als je hem op 'stop' zet draait de klok wel weer helemaal door tot het begin(einde).

Ik denk dat een miele het over het algemeen met 20 jaar moet kunnen doen.
is redelijk makkelijk op te lossen die motortjes iig die overbrenging dervan gaat nog wel eens stuk PM maar effe het type van de machine kan ik effe kijken wat en hoe.
pi_64144936
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 11:13 schreef -chefke- het volgende:

[..]

is redelijk makkelijk op te lossen die motortjes iig die overbrenging dervan gaat nog wel eens stuk PM maar effe het type van de machine kan ik effe kijken wat en hoe.
OK, ik PM je vanavond met gegevens.
Ga je me dan tips geven of kom je hem maken?
Als je hem voor me wil maken krijg je een krat bier van me.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  zaterdag 20 december 2008 @ 01:51:27 #14
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64170506
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:38 schreef Nijns het volgende:
Nieuw! Zie het niet als 500 euro in 1 keer maar zie het in de levensduur 500/17= nog geen 30 euro per jaar.
Denk dat geen enkele nieuwe machine het tegenwoordig meer 17 jaar volhoud hoor...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_64179203
Gister toch maar een nieuwe gekocht. Beste koop consumentengids. Merk en type is me even ontgaan.
Ze halen meteen dat ouwe barrel van 1 miljoen kilo van boven, dus dat is wel handig. :-P
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_64197809
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 15:59 schreef mighty_myte het volgende:
Gister toch maar een nieuwe gekocht. Beste koop consumentengids. Merk en type is me even ontgaan.
Ze halen meteen dat ouwe barrel van 1 miljoen kilo van boven, dus dat is wel handig. :-P
Gezien de ijzerprijs doen ze dat graag(rvs trommel).
  zondag 21 december 2008 @ 09:36:57 #17
231280 ScrapHead
The opposite of faith is fear!
pi_64200777
Klok en klepel?

RVS 50 cent p/kg
Ijzer 8 cent p/kg

Don't talk sh*t.

Denk je echt dat ze voor die 3 EUR de wasmachine voor hun plezier komen ophalen en verslepen?
There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
  zondag 21 december 2008 @ 11:45:11 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_64202542
Ik zou voor nieuw gaan
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 4 maart 2009 @ 15:07:56 #19
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_66692127
Ik sta op het punt om mijn eerste wasmachine aan te schaffen. Mijn budget is niet al te groot daarom heb ik er ook aan gedacht om een tweedehands wasmachine te kopen. Toch ben ik hier een beetje bang voor, stel: hij begeeft het na een jaar. Vind ik toch niet echt een prettig idee.

Toch maar een nieuwe dus. Is het nog verstandig om rekening te houden met de best geteste wasmachines van de Consumentenbond? De LG lijkt me wel oke. Iemand ervaring?
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_66695316
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:07 schreef Leinonlein het volgende:
Toch maar een nieuwe dus. Is het nog verstandig om rekening te houden met de best geteste wasmachines van de Consumentenbond? De LG lijkt me wel oke. Iemand ervaring?
De consumentenbond test niet op duurzaamheid. Kan ook niet, want ze voeren geen test uit van 10 jaar. Aangezien het voor veel mensen wel heel belangrijk is hoe lang een wasmachine meegaat zou ik maar niet te veel op het oordeel van de consumentenbond afgaan. Zij geven een koopadvies op basis van zuinigheid, wasresultaat, geluid en dergelijke.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  Vis een optie? woensdag 4 maart 2009 @ 18:13:44 #21
70532 loveli
N
pi_66699166
Miele is het beste merk, daaronder krijg je AEG, Siemens en Bosch, LG zit daar nog wat onder en helemaal op de bodem staan Indeshit, White Knight, Candy. Vroeger hadden we een Nordland, die het na meer dan tien jaar gebruik in een studentenhuis vertikte om warm te worden. Niet slecht, voor een B-merk.

Nu ben ik ook op zoek naar een nieuwe machine. Miele staat bovenaan m'n lijst, maar die ik wil is mij te duur. Tweedehands Mieles worden voornamelijk door obscure handelaars verkocht, dan betaal je nog flink veel voor een relatief oude machine. Nu ga ik voor een van de duurdere modellen van AEG, met veel verschillende programma's. Het enige waarover ik nog twijfel is of ik 'em koop bij de lokale wasmachineboer of op internet, waarbij je in geval van problemen waarschijnlijk niet op service aan huis kunt rekenen.
crap in = crap out
pi_66726663
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:13 schreef loveli het volgende:
Miele is het beste merk, daaronder krijg je AEG, Siemens en Bosch, LG zit daar nog wat onder en helemaal op de bodem staan Indeshit, White Knight, Candy. Vroeger hadden we een Nordland, die het na meer dan tien jaar gebruik in een studentenhuis vertikte om warm te worden. Niet slecht, voor een B-merk.

Nu ben ik ook op zoek naar een nieuwe machine. Miele staat bovenaan m'n lijst, maar die ik wil is mij te duur. Tweedehands Mieles worden voornamelijk door obscure handelaars verkocht, dan betaal je nog flink veel voor een relatief oude machine. Nu ga ik voor een van de duurdere modellen van AEG, met veel verschillende programma's. Het enige waarover ik nog twijfel is of ik 'em koop bij de lokale wasmachineboer of op internet, waarbij je in geval van problemen waarschijnlijk niet op service aan huis kunt rekenen.
ik vraag me altijd af wie die mensen zijn die graag een miele willen en bereid zijn meer dan het dubbele te betalen. Gelukkig zie je er uiteindelijk ook van af... Moesten ze dan nog eens beter scoren op water/energieverbruik, geluid, materialen, maar niet dus... je betaalt gewoon honderden euro's voor die vijf lettertjes op je machine.

Een AEG kan ik persoonlijk ook niet aanbevelen, ik sukkel al van in den beginne met mijn AEG. Mijn vorige bauknecht heeft het dan weer 15 jaar voortreffelijk gedaan en mijn broer is al 8 jaar zeer tevreden met zijn indesit... zo zie je maar... je moet geluk hebben.

En waarom wil je veel programma's? Mijn ervaring is dat ik meestal hetzelfde programma gebruik en uitzonderlijk een tweede en nog meer uitzonderlijk een derde.

en bij mij zijn ze al aan huis geweest hoor, voor mijn AEG dus, die ik via internet heb gekocht. Die service werkt prima, gelukkig maar, want ik heb het nodig met mijn fokking AEG.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  Vis een optie? donderdag 5 maart 2009 @ 20:40:16 #23
70532 loveli
N
pi_66741585
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 13:49 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ik vraag me altijd af wie die mensen zijn die graag een miele willen en bereid zijn meer dan het dubbele te betalen. Gelukkig zie je er uiteindelijk ook van af... Moesten ze dan nog eens beter scoren op water/energieverbruik, geluid, materialen, maar niet dus... je betaalt gewoon honderden euro's voor die vijf lettertjes op je machine.
Mwah, het is wel iets meer dan alleen de lettertjes. Miele heeft als enige een geemailleerde buitenkant, rvs kuip, gietijzeren contragewicht ipv beton en, last but not least, fatsoenlijke onderdelen. Je kunt een Miele optillen aan z'n deur, alle andere merken hebben daar onderdelen van brak plastic en pisbakkenmetaal. O ja, en de soft-care trommel. Goede onderdelen kosten geld.
quote:
En waarom wil je veel programma's? Mijn ervaring is dat ik meestal hetzelfde programma gebruik en uitzonderlijk een tweede en nog meer uitzonderlijk een derde.
Omdat ik een meisje ben en een apart programma 'nodig' heb voor bont, fijn, lingerie, wol en zijde, verder heeft de AEG bij alle programma's de optie 'kort'. Het laatste jaar heb ik in een Miele gewassen (niet de mijne, helaas) en ik gebruik 4 programma's vaak en een paar andere soms.
crap in = crap out
pi_66759986
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:40 schreef loveli het volgende:

Mwah, het is wel iets meer dan alleen de lettertjes. Miele heeft als enige een geemailleerde buitenkant, rvs kuip, gietijzeren contragewicht ipv beton en, last but not least, fatsoenlijke onderdelen. Je kunt een Miele optillen aan z'n deur, alle andere merken hebben daar onderdelen van brak plastic en pisbakkenmetaal. O ja, en de soft-care trommel. Goede onderdelen kosten geld.

Omdat ik een meisje ben en een apart programma 'nodig' heb voor bont, fijn, lingerie, wol en zijde, verder heeft de AEG bij alle programma's de optie 'kort'. Het laatste jaar heb ik in een Miele gewassen (niet de mijne, helaas) en ik gebruik 4 programma's vaak en een paar andere soms.
het enige wat echt belangrijk is bij een wasmachine is toch de motor, de rest kan me maar matig boeien... en miele de enige met een rvs kuip??? ik dacht dat tegenwoordig alle kuipen in rvs zijn ???

ik ben ook een vrouw... en my god, hoeveel wasjes draai jij zo als jij al je lingerie, fijne was, wol en zijde en bont apart wast ??? Bij mij valt dat allemaal onder de noemer "delicaat" en dan neem ik ofwel een handwasprogramma ofwel één van de programma voor delicate stoffen ( wol, zijde, lingerie,...).

Indesit heeft trouwens ook de optie kort hoor ( dat weet ik omdat ik soms noodgedwongen naar mijn broer ben moeten gaan om mijn was te doen).

maar goed, ieder zijn gewoonten.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  vrijdag 6 maart 2009 @ 12:00:15 #25
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_66760851
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:36 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

het enige wat echt belangrijk is bij een wasmachine is toch de motor, de rest kan me maar matig boeien... en miele de enige met een rvs kuip??? ik dacht dat tegenwoordig alle kuipen in rvs zijn ???

ik ben ook een vrouw... en my god, hoeveel wasjes draai jij zo als jij al je lingerie, fijne was, wol en zijde en bont apart wast ??? Bij mij valt dat allemaal onder de noemer "delicaat" en dan neem ik ofwel een handwasprogramma ofwel één van de programma voor delicate stoffen ( wol, zijde, lingerie,...).

Indesit heeft trouwens ook de optie kort hoor ( dat weet ik omdat ik soms noodgedwongen naar mijn broer ben moeten gaan om mijn was te doen).

maar goed, ieder zijn gewoonten.
de trommel is van rvs maar de buitenkuip is bij heel veel machine`s van plastic gemaakt alleen die van miele hebben rvs binnen en buiten trommel.

en bij een wasmachine is alles belangrijk.

-kuipgroep
-pomp
-print / klok
-motor
-verwarmings element
sensoren ( water niveau, temperatuur, toerental)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')