abonnement Unibet Coolblue
pi_64131576
ik ben best wel trots.. hehe
ze belden me van de week of ik in de gelegenheid was om op 2e kerstdag bloed te komen geven.

en dat ga ik uiteraard regelen


overigens...hoe zit dat dan eigenlijk met die bewaartijd van 6 maanden tussen afname en gebruik van het bloed? beetje apart dat ze dan rond zo'n dag toch blijkbaar een tekort verwachten. wat is het, 26 juni?
pi_64132149
In uitzondelijke gevallen gebruiken ze het bloed eerder.
quote:
Al het afgenomen bloed wordt onderzocht met behulp van een aantal ‘screeningstests’. Dit zijn tests die snel en op grote schaal kunnen worden uitgevoerd om na te gaan of het donorbloed mogelijk besmet is met een ziektekiem. Snelheid is nodig, omdat uw bloed een dag na de bloedafname al voor patiënten beschikbaar moet zijn.
pi_64132405
Bloed doneren
  donderdag 18 december 2008 @ 21:57:42 #5
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_64132428
Ik zal eens zo'n test doen of ik bloed mag geven.
Ben in principe gezond maar heb reuma en krijg daar ook [redelijk heftige] medicatie voor dus ik ben bang dat het niet gaat. Ben wel donor trouwens, vraag me af hoe dat dan gaat, stel dat het ooit van toepassing is.
an urge to help mankind overcomes me
pi_64132531
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:48 schreef Mathijz het volgende:
In uitzondelijke gevallen gebruiken ze het bloed eerder.
[..]


Maar testen op aids en dergelijke, hoe is dat dan? duurt toch een maand dacht ik?
pi_64132542
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:57 schreef saaw het volgende:
Ik zal eens zo'n test doen of ik bloed mag geven.
Ben in principe gezond maar heb reuma en krijg daar ook [redelijk heftige] medicatie voor dus ik ben bang dat het niet gaat. Ben wel donor trouwens, vraag me af hoe dat dan gaat, stel dat het ooit van toepassing is.
op de site van sanquin kun je al een hoop punten vinden waar je op af/goedgekeurd zal worden.
kun je altijd ff kijken natuurlijk!

en anders laten keuren, dan weet je het ook al gauw.
standaard vraag is iig wel wat voor medicatie je gebruikt (ik geen), maar ik weet niet waar ze over vallen..
pi_64132587
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:01 schreef Tamiro het volgende:

[..]

Maar testen op aids en dergelijke, hoe is dat dan? duurt toch een maand dacht ik?
ja, dat is dus vooral wat ik bedoel.
tijd die ze zeggen is 6 maanden, maar daar zal vast een marge in zitten, dus jouw genoemde maand lijkt me aannemelijk.


nouja, ik ga het gewoon sowieso volgende week ff vragen aan de keuringsarts...dus dan weten we vast meer!
pi_64132710
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:57 schreef saaw het volgende:
Ik zal eens zo'n test doen of ik bloed mag geven.
Ben in principe gezond maar heb reuma en krijg daar ook [redelijk heftige] medicatie voor dus ik ben bang dat het niet gaat. Ben wel donor trouwens, vraag me af hoe dat dan gaat, stel dat het ooit van toepassing is.
ik weet niet hoe jij zit met piercings., ik zie je daar weleens maar na het zetten van een piercing mag je een jaar niet doneren, ik mag ook weer n tijd niet doneren door mn dermals
  donderdag 18 december 2008 @ 22:07:01 #10
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_64132716
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:01 schreef Tamiro het volgende:

[..]

Maar testen op aids en dergelijke, hoe is dat dan? duurt toch een maand dacht ik?
Hangt er van af. Volgens mij is het gebruikelijk om eerst een HIV-screening te doen en mocht deze positief of dubieus zijn moet er een western blot-test van gedaan worden (en dat is vaak op een ander lab dus zit er transporttijd en nog een voorbewerkingstraject bij voor het monster). Ik weet alleen niet of alle laboratoria, en dus die van Sanquin, zo werken.
  donderdag 18 december 2008 @ 22:09:09 #11
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_64132797
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:06 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ik weet niet hoe jij zit met piercings., ik zie je daar weleens maar na het zetten van een piercing mag je een jaar niet doneren, ik mag ook weer n tijd niet doneren door mn dermals
heb wel piercings maar die zitten er over een paar maanden allemaal minstens een jaar in, dus als ik in de tussentijd er achter kan komen of het mogelijk is met mn medicatie kan ik vanaf fabruari/maart oid beginnen.

of geldt dezelfde regel voor tatt's?
an urge to help mankind overcomes me
pi_64132843
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:09 schreef saaw het volgende:

[..]

heb wel piercings maar die zitten er over een paar maanden allemaal minstens een jaar in, dus als ik in de tussentijd er achter kan komen of het mogelijk is met mn medicatie kan ik vanaf fabruari/maart oid beginnen.

of geldt dezelfde regel voor tatt's?
ja voor alles dat met naalden gezet wordt
pi_64132852
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:09 schreef saaw het volgende:
of geldt dezelfde regel voor tatt's?
  donderdag 18 december 2008 @ 22:12:44 #14
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_64132894
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:10 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ja voor alles dat met naalden gezet wordt
hm dan gaat het jammergenoeg nog een poosje niet werken
kan mijn medicijnen niet vinden op de lijst van de website trouwens, maar dikke kans dat ik voordat het jaar van mn vorige tatt over is er alweer een nieuwe bij komt dus dat schiet niet op.

too bad
an urge to help mankind overcomes me
pi_64132927
ik heb dat ook, heb 1 keer gegeven na een wachtperiode, daarna dermals genomen dus nu weer wachtperiode
pi_64133375
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:12 schreef saaw het volgende:

[..]

hm dan gaat het jammergenoeg nog een poosje niet werken
kan mijn medicijnen niet vinden op de lijst van de website trouwens, maar dikke kans dat ik voordat het jaar van mn vorige tatt over is er alweer een nieuwe bij komt dus dat schiet niet op.

too bad
nouja, het feit dat je het zou willen vind ik eerlijk gezegd al iets moois!

kheb ook een tijdje niet mogen geven door een (goedaardige) tumor die operatief verwijderd moest worden. vond ik best heel erg jammer toen
  donderdag 18 december 2008 @ 22:28:01 #17
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_64133492
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:25 schreef Waterweg het volgende:

[..]

nouja, het feit dat je het zou willen vind ik eerlijk gezegd al iets moois!

kheb ook een tijdje niet mogen geven door een (goedaardige) tumor die operatief verwijderd moest worden. vond ik best heel erg jammer toen
Nja ik ben gezond dus als er mensen zijn die ik er mee kan helpen vind ik dat mooi. Dat is ook de reden dat ik donor ben en lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal.

Natuurlijk moet je voor bloedgeven af en toe naar het ziekenhuis maar misschien kan het wel in het AMC, daar ben ik sowieso elke maand. En anders ben ik ook best bered ergens anders heen te reizen, mits het niet te ver is.
an urge to help mankind overcomes me
pi_64133533
gewoon bij de sanquin bloedbanken kun je doneren
  donderdag 18 december 2008 @ 22:36:37 #19
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_64133835
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:29 schreef Memento-Mori het volgende:
gewoon bij de sanquin bloedbanken kun je doneren
Ah heb het even opgezocht idd. Slotervaart ziekenhuis in Amsterdam is redelijk dichtbij.
Toch maar eens zo'n test doen dan om te kijken of het kan qua medicijnen. Dan is het gewoon een kwestie van goed de data in de gaten houden.
an urge to help mankind overcomes me
  donderdag 18 december 2008 @ 22:43:28 #20
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_64134104
Ben bloeddonor, al een aardig tijdje (paar jaar) maar door verschillende tattoo's niet kunnen doneren. De tattoo-ideeen gaan nu even op pauze omdat ik wil weer gaan doneren.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_64139135
quote:
Op woensdag 10 december 2008 23:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik afgelopen maandag ook voor de 5e keer, en vond het pelikaantje het tofste
Wat voor pelikaantje is dat? Ik krijg tot nu toe vaak speldjes ofzo, waar ik niks mee doe. Het cadeau dat ik bij m'n twintigste donatie kreeg heb ik ook als cadeautje aan een kind gegeven dat met z'n moeder mee was. .
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:27 schreef Waterweg het volgende:
ik ben best wel trots.. hehe
ze belden me van de week of ik in de gelegenheid was om op 2e kerstdag bloed te komen geven.

en dat ga ik uiteraard regelen
Netjes van je . Dan zullen ze spoed hebben, tof dat je er tijd voor maakt .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_64142093
Ik vind het jammer dat je een jaar moet wachten als je een gastroscopie (maagonderzoek) hebt gehad of een simpele neusendoscopie (op de poli kno) omdat je kno-arts beter in je neus en keel wil kijken. Hier gebruiken ze flexibele scopen en die kunnen niet met 100% zekerheid steriel zijn. Gevolg: wachttijd van een jaar.
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:02:29 #23
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_64142275
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 09:56 schreef AnnekeM het volgende:
Ik vind het jammer dat je een jaar moet wachten als je een gastroscopie (maagonderzoek) hebt gehad of een simpele neusendoscopie (op de poli kno) omdat je kno-arts beter in je neus en keel wil kijken. Hier gebruiken ze flexibele scopen en die kunnen niet met 100% zekerheid steriel zijn. Gevolg: wachttijd van een jaar.
Zo dacht ik er eerst ook over, maar nu snap ik het wel.. Bijvoorbeeld met HIV. Dat is pas na een tijdje zeker vast te stellen, en om nog zekerder te zijn nemen ze gewoon een wachttijd van een jaar. Stel je voor dat jij degene bent die het bloed ontvangt, en er na een half jaar achterkomt dat jij HIV hebt omdat je bloed hebt gekregen? Niet zo'n fijne gedachte lijkt me..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_64144672
ik wacht denk ik nog maar even tot volgend jaar met aanmelden. Vorige week net kijkoperatie gehad, en moet nu afwachten wat voor verdere behandeling er plaatsvindt wat betreft medicatie.

Misschien kom ik zo ook eindelijk eens van mijn naaldenfobie af! (en dat is best erg, als je zelf mensen moet prikken )
pi_64146672
Krijg net een brief waarin ze zeggen dat ze de openingstijden verruimen en dat het daardoor makkelijker een tijdstip kiezen is wat het beste uitkomt. Maar ipv 2 keer per week zijn ze nog maar 1 keer in de 3 weken open... en ja, wel een half uurtje langer
pi_64147012
Vraagje en tvp!

Hoe zit het met mijn verkoudheidje en 2 kleine wondjes duim (na 1 a 2 dagen weer dicht) en op elleboog (zelfde verhaal). Ik zou vanaf vandaag mogen doneren, maar kan sowieso i.v.m. sporten e.d. pas 29-12, dat is binnen 2 weken.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  Licht Ontvlambaar vrijdag 19 december 2008 @ 12:57:00 #27
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64147398
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 09:56 schreef AnnekeM het volgende:
Ik vind het jammer dat je een jaar moet wachten als je een gastroscopie (maagonderzoek) hebt gehad of een simpele neusendoscopie (op de poli kno) omdat je kno-arts beter in je neus en keel wil kijken. Hier gebruiken ze flexibele scopen en die kunnen niet met 100% zekerheid steriel zijn. Gevolg: wachttijd van een jaar.
Ik heb maar meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt en de piercing laten zetten die ik al een tijdje wilde. Moest nu toch al een jaar wachten vanwege gastroscopie en neusendoscopie
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_64148054
TVP om mezelf eraan te herinneren me hier weer aan te melden voor bloeddonorschap. Zal na de vakantie 's bellen; ik veronderstel dat je ook hier na het slikken van profylaxen een halfjaar ofzo geen boed mag geven.
pi_64155176
ik zag de tt en heb me meteen aangemeld mijn vader deed het vroeger ook altijd al, dus ik ben er wel een beetje soort van mee opgegroeid ging altijd mee enzo.

hoop alleen niet dat ik dezelfde bloedgroep heb als mn zus die belden ze echt minimaal een keer in de twee maanden of ze extra wilde komen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_64155596
Sinds gister mag ik . Wacht nog even tot de blauwe plek op mn linkerarm beetje is weggetrokken. Moest laten bloedprikken voor een allergieonderzoek, en ze prikte scheef . Heb wel liever dat ze links prikken voor het geven, denk dat ik over weekje wel kan.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_64167332
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:31 schreef Chicolate het volgende:
Sinds gister mag ik . Wacht nog even tot de blauwe plek op mn linkerarm beetje is weggetrokken. Moest laten bloedprikken voor een allergieonderzoek, en ze prikte scheef . Heb wel liever dat ze links prikken voor het geven, denk dat ik over weekje wel kan.
Ik heb maandag 29 december gepland
Ivm sport enzo kwam dat het beste uit.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  zaterdag 20 december 2008 @ 00:45:08 #32
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_64169209
DInsdag weer, op naar het 2e beeldje uit de serie
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_64173361
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 23:38 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Ik heb maandag 29 december gepland
Ivm sport enzo kwam dat het beste uit.
Ik riep over een week, maar vertrek vrijdag al naar Frankrijk voor wintersport . Vermoed dat het woensdagmiddag ofzo gaat worden, en dan maar rechts.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_64442159
wanneer mag je ongeveer beginnen met bloedgeven na een kijkoperatie (buik)?

weet ik ongeveer wanneer ik mij kan aanmelden
pi_64442469
quote:
Op zondag 28 december 2008 20:53 schreef miss-piggy het volgende:
wanneer mag je ongeveer beginnen met bloedgeven na een kijkoperatie (buik)?

weet ik ongeveer wanneer ik mij kan aanmelden
quote:
Na een kleine ingreep onder plaatselijke verdoving (bijvoorbeeld de correctie van een hamerteen of sterilisatie bij een man) geldt een termijn van 7 dagen. Na een grote operatie (bijvoorbeeld een ingreep aan de darmen of de verwijdering van de baarmoeder) wordt de donatie langer uitgesteld. Dit is afhankelijk van de diagnose (was de aandoening goedaardig of kwaadaardig?) en het beloop na de operatie. Als een bloedtransfusie noodzakelijk was en u die na 1 januari 1980 hebt ontvangen, kunt u geen donor meer zijn. Na een kijkoperatie wordt de donatie enige tijd uitgesteld. Na sommige kijkoperaties is donatie pas na 12 maanden weer mogelijk.
Van de site van sanquin. Het lijkt dus een beetje afhankelijk te zijn van de soort kijkoperatie. Misschien even contact met ze opnemen?
  zondag 28 december 2008 @ 21:38:59 #36
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_64443893
1 januari mag ik weer geven.
pi_64472194
eerste screening over 2 weken
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 5 januari 2009 @ 23:56:24 #38
39237 crew  H_T
2733
pi_64712941
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 03:07 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Wat voor pelikaantje is dat? Ik krijg tot nu toe vaak speldjes ofzo, waar ik niks mee doe. Het cadeau dat ik bij m'n twintigste donatie kreeg heb ik ook als cadeautje aan een kind gegeven dat met z'n moeder mee was. .

De Sanquin-pelikaan die ik heb gekregen voor vijf keer doneren
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_64969267
Vandaag eerste donatie gedaan. Bloedgroep is 0+ . Werd nog bijna afgekeurd omdat mijn hb opeens laag zat, en lage bloeddruk, maar 2e meting was ie 8.0 en dat was wel hoog genoeg. Verder geen last van gehad, alleen wat hyper na het geven en nu beetje moe.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 12 januari 2009 @ 22:22:31 #40
39237 crew  H_T
2733
pi_64969731
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:14 schreef Chicolate het volgende:
Vandaag eerste donatie gedaan. Bloedgroep is 0+ . Werd nog bijna afgekeurd omdat mijn hb opeens laag zat, en lage bloeddruk, maar 2e meting was ie 8.0 en dat was wel hoog genoeg. Verder geen last van gehad, alleen wat hyper na het geven en nu beetje moe.
Hey, die bloedgroep heb ik ook . Viel het mee/tegen?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_64971549
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:22 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Hey, die bloedgroep heb ik ook . Viel het mee/tegen?
Viel erg mee . Duurde helemaal niet zo lang, was best gezellig en geen last gehad van duizelingen toen. Was veel te hyper en vrolijk daarvoor (adrenaline). Dat begint nu een beetje uit te werken en nu maar snel wat gaan drinken, want begin beetje beroerd te worden.

Al en met snap ik niet waarom mensen níet zouden willen doneren. Ik ben ook niet dol op naalden, maar hey, die ene naald eens in de 3 maanden, daar maak ik niet zo'n probleem van. Nu maar eens klasgenootjes enzo gaan werven .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_64974036
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:54 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Viel erg mee . Duurde helemaal niet zo lang, was best gezellig en geen last gehad van duizelingen toen. Was veel te hyper en vrolijk daarvoor (adrenaline). Dat begint nu een beetje uit te werken en nu maar snel wat gaan drinken, want begin beetje beroerd te worden.

Al en met snap ik niet waarom mensen níet zouden willen doneren. Ik ben ook niet dol op naalden, maar hey, die ene naald eens in de 3 maanden, daar maak ik niet zo'n probleem van. Nu maar eens klasgenootjes enzo gaan werven .
Goed van je
Helaas heb ik in de kerstvakantie moeten afzeggen wegens een verkoudheid en het erge is dat ik het nu alweer ben na m'n wintersport

Anyway, ik zou volgens de mensen van 't callcenter vanzelf een nieuwe oproep krijgen...
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_64999655
ik heb vrijdag keuring
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:59:28 #44
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_65076951
Afgelopen vrijdag weer geweest
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_65079002
Was vorige week woensdag geweest, nieuwe locatie (verhuist) en daardoor nog veel problemen. Heb wel een boekje met plakblaadjes gekregen
pi_65118008
Vandaag had ik de keuring

Bloeddruk 117/77, Hb 8.9 en ben goed gekeurd
Volgende maand als het goed is oproep om 1e x bloed te geven
  vrijdag 16 januari 2009 @ 18:51:47 #47
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65118080
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:56 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De Sanquin-pelikaan die ik heb gekregen voor vijf keer doneren
Toen al? Ik kreeg alleen maar van die gare speldjes die ze mogen houden
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 18 januari 2009 @ 23:47:18 #48
39237 crew  H_T
2733
pi_65193203
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:51 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Toen al? Ik kreeg alleen maar van die gare speldjes die ze mogen houden
Ik mocht kiezen, deze pelikaan, een speldje of een ander dingsigheidje. Ik koos de pelikaan
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_65193700
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:54 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Viel erg mee . Duurde helemaal niet zo lang, was best gezellig en geen last gehad van duizelingen toen. Was veel te hyper en vrolijk daarvoor (adrenaline). Dat begint nu een beetje uit te werken en nu maar snel wat gaan drinken, want begin beetje beroerd te worden.

Al en met snap ik niet waarom mensen níet zouden willen doneren. Ik ben ook niet dol op naalden, maar hey, die ene naald eens in de 3 maanden, daar maak ik niet zo'n probleem van. Nu maar eens klasgenootjes enzo gaan werven .
Succes, bij mijn klasgenoten ging het meteen van "krijg je daar geld voor?"
pi_65195641
Ik mag nog steeds geen bloed geven. In plasma zouden de antistoffen zitten, dus dan zou ik iemand ziek kunnen maken en bloed mag niet omdat het alleen mag als je schildklier onder controle is, en dat issie niet. Ik baal want ik wilde heel graag.
pi_65203661
heb afgelopen week mn keuring gehad was heel gezellig, heb wel een uur met de keuringsarts zitten praten, was wel nieuwsgierig waarom je bij de keuring moest aangeven of je onlangs in Roemenië enzo geweest was

verder vielen die paar buisjes reuze mee vingerprikje is irritanter.

maar ze denken wel meteen dat je onderuit zal gaan na die vier buisjes, ik moest zowat verplicht een soepje door mn strot douwen voor ik ging
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 19 januari 2009 @ 12:35:58 #52
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_65203771
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:32 schreef littledrummergirl het volgende:
heb afgelopen week mn keuring gehad was heel gezellig, heb wel een uur met de keuringsarts zitten praten, was wel nieuwsgierig waarom je bij de keuring moest aangeven of je onlangs in Roemenië enzo geweest was

verder vielen die paar buisjes reuze mee vingerprikje is irritanter.

maar ze denken wel meteen dat je onderuit zal gaan na die vier buisjes, ik moest zowat verplicht een soepje door mn strot douwen voor ik ging
Het kan wel hoor. Ik ben wel eens onderuit gegaan bij het tappen van 6 buisjes. Na de 5e werd het toen toch opeens zwart..
pi_65203776
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:32 schreef littledrummergirl het volgende:
heb afgelopen week mn keuring gehad was heel gezellig, heb wel een uur met de keuringsarts zitten praten, was wel nieuwsgierig waarom je bij de keuring moest aangeven of je onlangs in Roemenië enzo geweest was

verder vielen die paar buisjes reuze mee vingerprikje is irritanter.

maar ze denken wel meteen dat je onderuit zal gaan na die vier buisjes, ik moest zowat verplicht een soepje door mn strot douwen voor ik ging
Bij de keuring boden ze het me niet eens aan Maar ze maakte zich ook eerder druk om de enorme bloedbult die er in m'n elleboog verscheen.

Bij m'n eerste (en enige tot nu toe) keer bloedgeven, kreeg ik wel verplicht koek enzo, en moest ik nog een tijdje blijven zitten. Gek genoeg voelde ik er eigenlijk helemaal niets van, ik had op z'n minst verwacht me wat slap te voelen.
pi_65204145
Ik moest ook verplicht even blijven liggen (na 4 buisjes bloed, voelde mij niet anders dan voor die 4 buisjes), en ze gingen ook allemaal koffie en zo aanbieden. Maar ik wilde weg... moest bus halen, anders kwam ik te laat op school (uiteindelijk kwam ik ook een half uur te laat, blijkt leraar ziek te zijn )

Voor de volgende keer (1e keer volbloed) zeiden ze al dat het langer gaat duren dan normaal omdat het mijn eerste keer is, en dat ik dan langer moet blijven liggen en dergelijke.
pi_65204220
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:27 schreef Waterweg het volgende:
ik ben best wel trots.. hehe
ze belden me van de week of ik in de gelegenheid was om op 2e kerstdag bloed te komen geven.

en dat ga ik uiteraard regelen


overigens...hoe zit dat dan eigenlijk met die bewaartijd van 6 maanden tussen afname en gebruik van het bloed? beetje apart dat ze dan rond zo'n dag toch blijkbaar een tekort verwachten. wat is het, 26 juni?
het heeft even geduurd...ik had er helemaal niet meer aan gedacht dat ik het na zou vragen bij de bloedbank.

Maar dat 't bloed 6 maanden bewaard wordt is dus een fabeltje.
ik weet niet meer goed welke delen wel en niet langer (als in 3 maanden) bewaard kunnen worden, maar een aantal delen kunnen maar maximaal 5 dagen meegaan.

Dus de 6 maanden bewaartijd klopt niet, deze is veel korter voor bepaalde stoffen
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 19 januari 2009 @ 18:40:02 #56
39237 crew  H_T
2733
pi_65217569
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:32 schreef littledrummergirl het volgende:

maar ze denken wel meteen dat je onderuit zal gaan na die vier buisjes, ik moest zowat verplicht een soepje door mn strot douwen voor ik ging
Nou ja, als blijkt dat het toch wat zwaarder voor je lichaam was dan normaal dan kan je maar beter vast liggen als je flauw valt dan dat je staat, toch?

Bij mijn eerste of tweede keer doneren stond ik ook vrij snel naast de stoel, terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling was. De reactie van de zuster kwam neer op "Oh. Je hoorde nog even te blijven zitten maar je staat nu en valt niet om dus het zal allemaal wel meevallen."
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 21 januari 2009 @ 10:45:03 #57
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_65274921
Bij de laatste keer bloedgeven hebben ze mij wederom gevraagd of ik plasmadonor wilde worden. Ik ben goed te prikken omdat mijn aderen goed te zien zijn, doneren gaat vrij rap en ze hebben echt een chronisch tekort aan plasmadonoren. Afgelopen week dus maar besloten om plasmadonor te worden.

Ben benieuwd!
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_65276746
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:45 schreef AirwiN het volgende:
Bij de laatste keer bloedgeven hebben ze mij wederom gevraagd of ik plasmadonor wilde worden. Ik ben goed te prikken omdat mijn aderen goed te zien zijn, doneren gaat vrij rap en ze hebben echt een chronisch tekort aan plasmadonoren. Afgelopen week dus maar besloten om plasmadonor te worden.

Ben benieuwd!
Wanneer gaan we afspreken dan?
Ga ik ook weer een keer doneren, werk nu weer in de buurt.
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:34:44 #59
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_65276789
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:33 schreef Liejannuh het volgende:
Wanneer gaan we afspreken dan?
Ga ik ook weer een keer doneren, werk nu weer in de buurt.
Daar moest ik ook meteen aan denken.

Zodra ik m'n oproep binnen heb, laat ik het wel even weten.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  donderdag 22 januari 2009 @ 07:16:19 #60
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_65306245
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:45 schreef AirwiN het volgende:
Afgelopen week dus maar besloten om plasmadonor te worden.

Ben benieuwd!
Welkom bij de club
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_65307234
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:34 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Daar moest ik ook meteen aan denken.

Zodra ik m'n oproep binnen heb, laat ik het wel even weten.
Alsof de duvel er mee speelt! Ik werd gisteravond gebeld door de bloedbank of ik een afspraak wilde maken. Dus ik ga a.s dinsdag om half 5.
pi_65318223
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:45 schreef AirwiN het volgende:
Bij de laatste keer bloedgeven hebben ze mij wederom gevraagd of ik plasmadonor wilde worden. Ik ben goed te prikken omdat mijn aderen goed te zien zijn, doneren gaat vrij rap en ze hebben echt een chronisch tekort aan plasmadonoren. Afgelopen week dus maar besloten om plasmadonor te worden.

Ben benieuwd!
prikken ze plasma op een andere manier dan bloed dan? Hoe werkt dat precies?

mijn aders waren ook heel makkelijk zei de prikmiep dus ik vind het geen probleem mocht mijn bloed/plasma goed zijn.

( hoor het pas over twee weken ofzo, ze zijn nog aan het testen enzo)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_65318661
Plasma duurt vooral langer.
Je bloed gaat een apparaat in, vervolgens krijg je je bloedlichaampjes terug en houden ze je plasma.
pi_65663546
Vandaag dan eindelijk voor het eerst geweest. Ging eigenlijk allemaal prima, al verbaasde ik me over de dikte van de naald. Maar goed, die zat er zo in. Speciaal vanwege de eerste keer vrij rustig gedaan en nog ff een tijdje blijven zitten en drinken enzo. M'n tong nog lichtjes verbrand aan de bouillon die ik voorgeschoteld kreeg

Ik heb trouwens O-positief, weet ik dat eindelijk ook
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_65663799
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:49 schreef Fyodor het volgende:
Vandaag dan eindelijk voor het eerst geweest. Ging eigenlijk allemaal prima, al verbaasde ik me over de dikte van de naald. Maar goed, die zat er zo in. Speciaal vanwege de eerste keer vrij rustig gedaan en nog ff een tijdje blijven zitten en drinken enzo. M'n tong nog lichtjes verbrand aan de bouillon die ik voorgeschoteld kreeg

Ik heb trouwens O-positief, weet ik dat eindelijk ook


Zelfde tijd aangemeld, en nog dezelfde bloedgroep ook .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_65664009
ik heb mn oproepkaart binnen gelukkig geen enge ziektes ofzo.

die datum die erop staat he, het is de bedoeling dat je binnen twee weken na die datum gaat toch?

benieuwd wat mijn lichaam ervan gaat vinden.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_65664042
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:56 schreef Chicolate het volgende:

[..]



Zelfde tijd aangemeld, en nog dezelfde bloedgroep ook .
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_65665224
ik heb gelukkig geen brief van bloedbank ontvangen, dus ik zal ook wel geen enge ziektes hebben
nu nog wachten op oproepkaart!

ben ook wel benieuwd naar de vraag die hierboven ergens werd gesteld over wanneer je moet komen bij zo'n oproepkaart!
pi_65665628
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:02 schreef littledrummergirl het volgende:
ik heb mn oproepkaart binnen gelukkig geen enge ziektes ofzo.

die datum die erop staat he, het is de bedoeling dat je binnen twee weken na die datum gaat toch?

benieuwd wat mijn lichaam ervan gaat vinden.
Yups, en dat staat ook op de kaart zelf als het goed is?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 2 februari 2009 @ 18:51:59 #70
39237 crew  H_T
2733
pi_65665646
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:02 schreef littledrummergirl het volgende:
ik heb mn oproepkaart binnen gelukkig geen enge ziektes ofzo.

die datum die erop staat he, het is de bedoeling dat je binnen twee weken na die datum gaat toch?

benieuwd wat mijn lichaam ervan gaat vinden.
Ik heb hier een oproepkaart met de datum van morgen, komt dat even mooi uit
quote:
Geachte donor,

Wij verzoeken u vriendelijk om bloed te komen geven op:

03/02/2009 (adres)

Wij rekenen op uw komst! U bent vanaf bovengenoemde datum 14 dagen welkom op ma van 17.00-20.15 en op di, do en vrij van 08.00-11.45 uur.
Als je niet kan binnen die periode hebben ze graag even dat je belt, dan kunnen ze een nieuwe datum inplannen.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_65665797
Ik kan geen bloed geven

Ik krijg het!


Dankuwel allemaal!!!

(Yay, I'm still alive!)
pi_65665835
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:56 schreef Jamiroquai het volgende:
Ik kan geen bloed geven

Ik krijg het!


Dankuwel allemaal!!!

(Yay, I'm still alive!)
Graag gedaan.

Als je 0+ hebt.
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 18:57:29 #73
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_65665845
ik heb denk ik standaard teveel alchol on mn bloed om te doneren

sorry
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 2 februari 2009 @ 19:37:30 #74
39237 crew  H_T
2733
pi_65667476
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:57 schreef Jimbo het volgende:
ik heb denk ik standaard teveel alchol on mn bloed om te doneren

sorry
"Heb je flink gezopen gisteren" is niet een van de vragen op de lijst hoor! Zolang je niet aangeschoten bij de bloedbank komt valt het allemaal wel mee
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_65667867
Ik geloof dat de bloedbank mij kwijt is!
Ik ben verhuisd, en nu wilde ik in plaats van in Almelo in Diemen bloed gaan geven, maar ik krijg maar geen oproep! En ik vergeet steeds te bellen
pi_65669169
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:51 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Yups, en dat staat ook op de kaart zelf als het goed is?
staat bij mij alleen op dat het niet voor die datum mag niet wanneer wel, stond me iets bij dat ze iets hadden verteld over 2 weken, klopt gelukkig dus.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_65671270
*zucht* ik mag nu een jaar wachten vanwege een gastroscopie.
Die strenge regels die ze hanteren. Begrijp dan ook dat ze o.a hierdoor te weinig donoren hebben.
pi_65673001
Ik mag de komende 10 weken weer niet geven.
Was er vorige week dinsdag en ze hebben verkeerd geprikt, waardoor het plaatsen van de naald al pijn deed. Vervolgens deed de afname pijn, ging het apparaat de hele tijd piepen en ging mijn arm steeds meer pijn doen. Toen ze uiteindelijk de naald eruit trokken deed het nog meer pijn!!!
Maar ik heb niet al mijn bloed terug gekregen, dus mag ik voorlopig niet.

Owja, en de keuringsarts zat nogal bijdehand te doen en domme grapjes te maken.
Ik heb het weer even gehad met de bloedbank in Den Haag.
pi_65673358
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:40 schreef Liejannuh het volgende:
Ik mag de komende 10 weken weer niet geven.
Was er vorige week dinsdag en ze hebben verkeerd geprikt, waardoor het plaatsen van de naald al pijn deed. Vervolgens deed de afname pijn, ging het apparaat de hele tijd piepen en ging mijn arm steeds meer pijn doen. Toen ze uiteindelijk de naald eruit trokken deed het nog meer pijn!!!
Maar ik heb niet al mijn bloed terug gekregen, dus mag ik voorlopig niet.

Owja, en de keuringsarts zat nogal bijdehand te doen en domme grapjes te maken.
Ik heb het weer even gehad met de bloedbank in Den Haag.
Dat is spijtig te horen. Jammer dat de arts zich zo opstelde, hier in Enschede vind ik dat ze een professionele houding hebben, net als de overige medewerkers (en zo hoort het natuurlijk ook).
Bij mij begon 't apparaat op een keer ook te piepen, het stroomde niet snel genoeg en ik zat wat te laat in 't balletje te knijpen. Maar dan stopte bij jou denk ik de bloedtoevoer naar de zak toe.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_65675444
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:49 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Dat is spijtig te horen. Jammer dat de arts zich zo opstelde, hier in Enschede vind ik dat ze een professionele houding hebben, net als de overige medewerkers (en zo hoort het natuurlijk ook).
Bij mij begon 't apparaat op een keer ook te piepen, het stroomde niet snel genoeg en ik zat wat te laat in 't balletje te knijpen. Maar dan stopte bij jou denk ik de bloedtoevoer naar de zak toe.
Ach, ik was al geirriteerd bij binnenkomst. Eerst heel Den Haag doorfietsen, vervolgens kun je nergens fatsoenlijk je fiets kwijt en dan kom je binnen en dan hebben de dames aan de balie het altijd errug druk met kletsen en vooral niet opschieten.
Vervolgens zit je na het invullen van je lijstje 10 minuten te wachten (hé, ik ben plasmadonor, ik heb een afspraak en zou met voorrang worden behandeld omdat mijn donatie zoveel langer duurt!) en dan komt er een arts die de keuring gaat doen (waarom het door een arts werd gedaan was me niet helemaal duidelijk) en die dan om het ijs te breken aan mij vraagt of ik mijn hutkoffer heb meegenomen.
Het werd daarna niet meer gezellig.

Overigens is die hemeltergende traagheid een irritatie waar ik al heel erg lang tegen aan loop.
pi_65707612
Wat erg!
Hier in Nijmegen is zoiets ondenkbaar. Zelfs die keer dat ze gruwelijk in de stress zaten omdat het computersysteem er om de haverklap uit lag en de rijen alsmaar langer werden, bleven ze aardig en was de sfeer onderling ook goed (mensen die wat langer bleven om hun collega's niet in die chaos achter te laten e.d.)

Bloedbank Nijmegen
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 3 februari 2009 @ 21:25:24 #82
39237 crew  H_T
2733
pi_65708864
Vandaag weer bloedgegeven, nu weet ik ook wat er gebeurt als je aangeeft dat je in de afgelopen vier dagen pijnstillers hebt gebruikt . Er komt een sticker op de zak en er worden wat losse buisjes ook afgenomen, voor de rest niets bijzonders.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_65725045
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:25 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Vandaag weer bloedgegeven, nu weet ik ook wat er gebeurt als je aangeeft dat je in de afgelopen vier dagen pijnstillers hebt gebruikt . Er komt een sticker op de zak en er worden wat losse buisjes ook afgenomen, voor de rest niets bijzonders.
Waarschijnlijk alleen als je een NSAID heb genomen, bij paracetamol maakt het niets uit.
pi_65734035
en als je een opiaat gebruikt? gebeurt er dan ook wat mee?
pi_65735769
Hey een bloeddonortopic! Laat ik nou net vanmiddag bloed hebben gedoneerd
Ging allemaal prima, hoewel de naald een beetje pijndeed, totdat ze klaar was. Ik kreeg het al lichtelijk warm, en terwijl de medewerkster met mijn bloedzakje wegliep en stickerde enzo brak het zweet me uit. Ik kon nog net uitbrengen dat het niet zo goed ging, maar dat was waarschijnlijk ook wel te zien toen mijn hoofd te zwaar werd om rechtop te houden Toch ben ik niet flauwgevallen, want bleef wel de hele tijd horen wat er om me heen gebeurde, het lukte alleen niet zo goed om terug te reageren.
Ah well, stoel naar beneden geklapt en na 2 glazen water en een bouillonnetje was ik weer topfit
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_65737869
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:33 schreef miss-piggy het volgende:
en als je een opiaat gebruikt? gebeurt er dan ook wat mee?
Hoe bedoel je? Paracetamol in combinatie met codeïne bijvoorbeeld? Volgens mij doet het verder niet veel met het bloed, maar je kunt het beste even vragen van tevoren of het mag ja of nee.
pi_65738222
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:26 schreef Nuna het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Paracetamol in combinatie met codeïne bijvoorbeeld? Volgens mij doet het verder niet veel met het bloed, maar je kunt het beste even vragen van tevoren of het mag ja of nee.
of je kijkt even of het er tussen staat op die checklist hier http://www.sanquin.nl/San(...)en--Vaccinaties.html
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:43:09 #88
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65738490
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:26 schreef Nuna het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Paracetamol in combinatie met codeïne bijvoorbeeld? Volgens mij doet het verder niet veel met het bloed, maar je kunt het beste even vragen van tevoren of het mag ja of nee.
Opiaat is iets wat deels of helemaal onder de opiumwet valt, dus bijv. morfine-achtige pijnstillers en dergelijke.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65738631
Ja, codeine valt daaronder
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:54:16 #90
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65738878
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:47 schreef Nuna het volgende:
Ja, codeine valt daaronder
Ohja, half inderdaad
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:32:05 #91
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_65746567
Net geweest, bloeddruk 80/125, Hb 10,2 (matige score) en de tijd was 6:15
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_65747224
Vind die naald echt wel dikker dan gedacht. Hij wiebelde een beetje in mijn arm, van het gewicht.
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:55:00 #93
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_65747498
Ben nu twee maal geweest. Ging allemaal prima. Naald is idd wel dik. Heb er een foto van gemaakt met mijn telefoon toen ik daar toch was. Mijn bloedgroep is ook 0+.

pi_65747700
Heej jij hebt voor rechts gekozen, ik voor links, omdat ik rechts ben.
pi_65747868
Ik altijd rechts, want ze kunnen bij mij links niet handig prikken. Weet ook niet wat het is, maar ik zal er rekening mee houden als ik ooit aan de heroine raak.
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:07:12 #96
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_65747963
Ik vind bloedprikken echt dood eng, ook al heb ik piercings
pi_65749203
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:04 schreef ShadyLane het volgende:
Ik altijd rechts, want ze kunnen bij mij links niet handig prikken. Weet ook niet wat het is, maar ik zal er rekening mee houden als ik ooit aan de heroine raak.
Maar zou jij met je linkerhand kunnen prikken?
Ik laat 'm ook rechts prikken omdat het links niet zo snel doorloopt.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 4 februari 2009 @ 23:30:47 #98
39237 crew  H_T
2733
pi_65751343
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:13 schreef Nuna het volgende:

[..]

Waarschijnlijk alleen als je een NSAID heb genomen, bij paracetamol maakt het niets uit.
Ik had een ibuprofen, volgens Wikipedia is dat een NSAID
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 4 februari 2009 @ 23:33:04 #99
39237 crew  H_T
2733
pi_65751411
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:55 schreef Sander het volgende:
Ben nu twee maal geweest. Ging allemaal prima. Naald is idd wel dik. Heb er een foto van gemaakt met mijn telefoon toen ik daar toch was. Mijn bloedgroep is ook 0+.

[ link | afbeelding ]
Er zijn zeker dunnere naalden, maar echt vervelend vind ik deze naald niet. Op het moment dat hij er eenmaal in zit, merk je er niet zo gek veel meer van. Overigens heb ik ook 0+, populaire bloedgroep

Overigens heb ik zowel links als rechts laten prikken, het maakt mij niets uit eigenlijk. Als ik weet dat ik kort er na moet schrijven is links handiger, omdat ik rechtshandig ben.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_65752011
ooww brr hij is inderdaad wel dik

( moet komende week voor de 1e keer, thnx )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_65752677
Krijg je bij bloedgeven eigenlijk twee naalden? (Bloed uit en bloed in?)

(Was bij Stamcellen afgeven namelijk wel zo )
pi_65753457
Ik zou graag bloed willen geven, maar ik heb 6 maanden geleden een tatoeage laten zetten op mijn onderarm. Volgens de regels mag ik dan geen bloed doneren.

Misschien volgend jaar. Ik heb een redelijk zeldzaam bloedgroep (B negatief) dus daar zullen ze vast blij mee zijn!
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_65758207
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 00:49 schreef FireFox1 het volgende:
Ik zou graag bloed willen geven, maar ik heb 6 maanden geleden een tatoeage laten zetten op mijn onderarm. Volgens de regels mag ik dan geen bloed doneren.

Misschien volgend jaar. Ik heb een redelijk zeldzaam bloedgroep (B negatief) dus daar zullen ze vast blij mee zijn!
Ze zijn overal blij mee. Van een zeldzame bloedgroep is ook veel minder vraag.
Ik ga vanmiddag trouwens weer .
pi_65758362
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 00:15 schreef Jamiroquai het volgende:
Krijg je bij bloedgeven eigenlijk twee naalden? (Bloed uit en bloed in?)

(Was bij Stamcellen afgeven namelijk wel zo )
Nee, bij 'normaal' bloedgeven is het eenrichtingsverkeer, dus één naald en het gaat eruit.
Bij plasma doneren krijg je je bloed wel weer deels terug, denk dat het daar wat anders werkt. Maar dat weet ik ook niet precies.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_65763615
Brr ik word misselijk van die foto, terwijl ik gister precies zo een in mijn arm had. Het duurde bij mij trouwens tot 's avonds laat voordat het wondje stopte met bloeden, Is dat normaal?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:03:04 #106
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_65763656
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:01 schreef cyclechick het volgende:
Brr ik word misselijk van die foto, terwijl ik gister precies zo een in mijn arm had. Het duurde bij mij trouwens tot 's avonds laat voordat het wondje stopte met bloeden, Is dat normaal?
Die van mij bloedde maar een halve minuut ofzo.
pi_65763738
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:01 schreef cyclechick het volgende:
Brr ik word misselijk van die foto, terwijl ik gister precies zo een in mijn arm had. Het duurde bij mij trouwens tot 's avonds laat voordat het wondje stopte met bloeden, Is dat normaal?
Niet heel normaal. Misschien had je wat alcohol op?
pi_65763834
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:40 schreef Liejannuh het volgende:

Maar ik heb niet al mijn bloed terug gekregen, dus mag ik voorlopig niet.
Teruggekregen?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_65763910
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:09 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Teruggekregen?
Ik geef plasma, dus dan krijg je je bloedplaatjes terug ofzo en houden ze je plasma.
pi_65765769
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:06 schreef wyccie het volgende:

[..]

Niet heel normaal. Misschien had je wat alcohol op?
Nee zeg, ik drink 's ochtends alcohol en de dagen ervoor ook niet gehad trouwens.
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_65765883
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:04 schreef ShadyLane het volgende:
Ik altijd rechts, want ze kunnen bij mij links niet handig prikken. Weet ook niet wat het is, maar ik zal er rekening mee houden als ik ooit aan de heroine raak.
Heb ik ook; ik heb alleen in mijn rechterarm zo'n gezellige dikke ader
Volgens mij is 0 negatief de populairste bloedgroep, Firefox, want die kan aan iedereen worden gegeven.
pi_65766132
Ik was jaren bloeddonor. Toen ben ik verhuisd en is er ergens iets misgegaan met het verhuisbericht dus ik kreeg geen oproepen meer. En telkens vergeten te bellen natuurlijk.
Deze week toch maar eens het telefoonnummer opgezocht, blijkt het al bijna 2 jaar geleden te zijn dat ik voor het laatst ben geweest. Er is nu een snelle afspraak gepland zodat ik nog binnen de 2 jaar termijn blijf. Anders zou ik een grote keuring moeten.

Volgende week mag ik weer!

Ik laat altijd rechts prikken, daar is de ader al moeilijk genoeg te vinden maar wel iets makkelijker dan links. Plasma donorschap heb ik ook nog geprobeerd, maar daar zijn we na een kwartiertje maar mee opgehouden, liep van geen kanten.
Ze hadden me wel graag; Hep vaccinatie en A+ maakt blijkbaar een fijne kandidaat. Dus als ik wilde mocht ik het over een maandje nog eens proberen. Uhuh... alsof mijn verborgen gelegen aderen dan beter zijn. Ze mogen het doen met mijn volbloed, krijg ik vaak ook maar eens per 9 maanden een oproep voor dus zo hard hebben ze me toch niet nodig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_65767924
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:11 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik geef plasma, dus dan krijg je je bloedplaatjes terug ofzo en houden ze je plasma.
Ik weet hoe het werkt (Loena-tik-, mijn vrouw, is zo'n vreselijke bloed-/plasma-afnamemadam ), alleen ik kon er niet uit opmaken dat het over plasma ging, vandaar
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_65768409
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:06 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik weet hoe het werkt (Loena-tik-, mijn vrouw, is zo'n vreselijke bloed-/plasma-afnamemadam ), alleen ik kon er niet uit opmaken dat het over plasma ging, vandaar
Werkt ze in Den Haag? Nee zeker.
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:19:47 #115
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_65768426
Ik moet serieus eens gaan bellen, ben al een half jaar niet opgeroepen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_65768799
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:16 schreef Cat22 het volgende:
Ik was jaren bloeddonor. Toen ben ik verhuisd en is er ergens iets misgegaan met het verhuisbericht dus ik kreeg geen oproepen meer. En telkens vergeten te bellen natuurlijk.
Deze week toch maar eens het telefoonnummer opgezocht, blijkt het al bijna 2 jaar geleden te zijn dat ik voor het laatst ben geweest. Er is nu een snelle afspraak gepland zodat ik nog binnen de 2 jaar termijn blijf. Anders zou ik een grote keuring moeten.

Volgende week mag ik weer!
Geinspireerd door jou heb ik daarnet ook maar even gebeld!
Mijn adreswijziging was wel doorgekomen, maar ze hadden 1456A staan, ipv 1426A, en nu stond ik geregistreerd als een donor die nooit op kwam dagen
Maar nu is alles weer geregeld, en hopelijk mag ik 16 februari weer
pi_65768976
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:19 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Werkt ze in Den Haag? Nee zeker.
Nope
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:43:54 #118
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65769268
Hey, das wel vet, je kan online een vragenlijstje invullen en kijken of je mag doneren als je iets hebt gehad (ziekte, operatie) en je twijfelt of je nog wel mag doneren. Dus ik heb 'm ff ingevuld aangezien ik afgelopen september een kijkoperatie heb gehad. Blijkbaar mag je dan nog niet doneren. Ook lijkt het van belang te zijn of het een flexibele of starre scoop is geweest... Ja jongens dat weet ik allemaal niet meer hoor XD Magoed, tis iig verzonden Ik zie wel wanneer ik weer opgeroepen wordt.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65769361
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:43 schreef Enfermera het volgende:
Dat is ook van belang. Flexibel (=kans op infecties, juist doordat deze een veel groter oppervlak/lastiger schoon te maken is) --> geen donatie.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:49:06 #120
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65769453
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is ook van belang. Flexibel (=kans op infecties, juist doordat deze een veel groter oppervlak/lastiger schoon te maken is) --> geen donatie.
Oh. Oke. Maar hoe lang dan, vraag ik me af. Ook een jaar? Net als bij tattoos/piercings?
I never look back, darling. It distracts from the now.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 5 februari 2009 @ 17:10:04 #121
39237 crew  H_T
2733
pi_65772499
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:01 schreef cyclechick het volgende:
Brr ik word misselijk van die foto, terwijl ik gister precies zo een in mijn arm had. Het duurde bij mij trouwens tot 's avonds laat voordat het wondje stopte met bloeden, Is dat normaal?
Dat is niet heel normaal, net zoals dat het niet normaal is dat ik een keer een enorme blauwe plek kreeg na afname. Of het kwaad kan, kan je beter bij de bloedbank vragen.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_65773074
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:43 schreef Enfermera het volgende:
Hey, das wel vet, je kan online een vragenlijstje invullen en kijken of je mag doneren als je iets hebt gehad (ziekte, operatie) en je twijfelt of je nog wel mag doneren. Dus ik heb 'm ff ingevuld aangezien ik afgelopen september een kijkoperatie heb gehad. Blijkbaar mag je dan nog niet doneren. Ook lijkt het van belang te zijn of het een flexibele of starre scoop is geweest... Ja jongens dat weet ik allemaal niet meer hoor XD Magoed, tis iig verzonden Ik zie wel wanneer ik weer opgeroepen wordt.
wat voor kijkoperatie heb je gehad?

hier ook kijkoperatie (begin dec 08) met starre scoop. mag gewoon doneren nu
  donderdag 5 februari 2009 @ 17:35:17 #123
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65773432
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:25 schreef miss-piggy het volgende:

[..]

wat voor kijkoperatie heb je gehad?

hier ook kijkoperatie (begin dec 08) met starre scoop. mag gewoon doneren nu
Om een cyste te verwijderen in mn eierstok. Alles is verder goed gegaan, was na een week weer op de been, maar ik heb dus geen idee of het met een starre of flexibele scoop is gedaan Magoed, ze nemen nog contact met me op nav die vragenlijst.
Dus je mag blijkbaar sneller doneren met een starre scoop. Waarom snap ik nog niet helemaal maar dat vraag ik wel als ik daar ben
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65774432
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:35 schreef Enfermera het volgende:

[..]
Dus je mag blijkbaar sneller doneren met een starre scoop. Waarom snap ik nog niet helemaal maar dat vraag ik wel als ik daar ben
Dat heb ik een paar posts terug uitgelegd. Uit m`n hoofd is het voor een flexibele een jaar wachten.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 5 februari 2009 @ 18:08:36 #125
39237 crew  H_T
2733
pi_65774464
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:35 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Om een cyste te verwijderen in mn eierstok. Alles is verder goed gegaan, was na een week weer op de been, maar ik heb dus geen idee of het met een starre of flexibele scoop is gedaan Magoed, ze nemen nog contact met me op nav die vragenlijst.
Dus je mag blijkbaar sneller doneren met een starre scoop. Waarom snap ik nog niet helemaal maar dat vraag ik wel als ik daar ben
Starre scopen zijn veel makkelijker en beter te sterilliseren, vandaar. Als ik het goed heb worden die gewoon van metaal gemaakt, terwijl flexibele scopen van een flexibel materiaal gemaakt worden (duh) dat niet goed tegen hoge temperaturen kan.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_65774620
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:30 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Geinspireerd door jou heb ik daarnet ook maar even gebeld!
Mijn adreswijziging was wel doorgekomen, maar ze hadden 1456A staan, ipv 1426A, en nu stond ik geregistreerd als een donor die nooit op kwam dagen
Maar nu is alles weer geregeld, en hopelijk mag ik 16 februari weer


Zelfde verhaal als mij dus. Ik was ook gedegradeerd tot komt-nooit-opdagen geval.
Hebben nu ze toch mooi weer twee donoren terug in hun bestand.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 06-02-2009 00:21:11 (fieptout) ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_65775444
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:35 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Om een cyste te verwijderen in mn eierstok. Alles is verder goed gegaan, was na een week weer op de been, maar ik heb dus geen idee of het met een starre of flexibele scoop is gedaan Magoed, ze nemen nog contact met me op nav die vragenlijst.
Dus je mag blijkbaar sneller doneren met een starre scoop. Waarom snap ik nog niet helemaal maar dat vraag ik wel als ik daar ben
hier zelfde operatie is met starre scoop
zodra je je goed voelt mag je doneren
  donderdag 5 februari 2009 @ 23:05:07 #128
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65785057
Sorry Five_Horizons, ik had er overheen gelezen! Thanks iig voor de uitleg en Hawaii_Tim ook bedankt
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:43 schreef miss-piggy het volgende:

[..]

hier zelfde operatie is met starre scoop
zodra je je goed voelt mag je doneren
Oh echt! Superr Mooi kan ik dat zeggen als ze nog contact met me opnemen Ik dacht het ook al... Leek me onwaarschijnlijk dat ze dat met een flexibele zouden gedaan hebben.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65834194
ik mag vrijdag 1e keer bloedgeven


moet ik voor de tijd of na de tijd nog ergens op letten?
pi_65835417
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 20:20 schreef miss-piggy het volgende:
ik mag vrijdag 1e keer bloedgeven


moet ik voor de tijd of na de tijd nog ergens op letten?
Ik zal voor de tijd wel even goed eten en drinken. En na de tijd ben ik vaak dezelfde dag nogal snel moe. Dus ik zou dan niet teveel meer plannen (zoals sporten, lang fietsen, etc)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 8 februari 2009 @ 04:33:16 #131
39237 crew  H_T
2733
pi_65842154
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 21:28 schreef Nuna het volgende:

[..]

Ik zal voor de tijd wel even goed eten en drinken. En na de tijd ben ik vaak dezelfde dag nogal snel moe. Dus ik zou dan niet teveel meer plannen (zoals sporten, lang fietsen, etc)
Beetje stevig ontbijten inderdaad, en waarschijnlijk wordt je na de eerste donatie nog even goed in de gaten gehouden. Je mag rustig blijven zitten/liggen, iemand brengt je wat te drinken en te eten, na een paar minuten wordt gevraagd hoe je je voelt en als dat allemaal in orde is mag je weer weg

Tof dat je gaat doneren
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_65844175
Goed eten en drinken vooraf en houd de prikplek in de gaten. Ze prikken met een grote naald in een ader, dus er is een kleine kans dat het gaatje niet meteen sluit (een paar druppeltjes bloed is normaal). Is geen grote ramp maar je kleren onder het bloed is gewoon niet handig.

*spreekt uit ervaring*

Neem de tijd voor je donatie, je hoeft niet meteen op te staan, het is geen wedstrijd. Ik doe er altijd lang over (10 minuten) en heb nooit ergens last van gehad. Maar als je in minder dan 5 minuten een halve liter bloed kwijtraakt mag je best even de tijd nemen om te herstellen. En daarna natuurlijk stroopwafels gaan eten bij de aardige koffievrijwilliger.

Succes!

Ow ja: op zich logisch, maar doe iets aan met mouwen die je makkelijk op kunt rollen, of een bloes over een t-shirt of zo. Ze moeten immers goed aan je arm kunnen komen om aan te prikken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_65846378
ik neem zowieso een stevig ontbijt, ik wil er namelijk vroeg zijn. maar zal vast wel druk zijn om die tijdstip.
daarna nog maar even naar school.

makkelijke kleren is wel handig inderdaad het zal mij net overkomen dat ik weer iets straks aandoe. ik laat in mijn linkerarm prikken, want daar mag ik momenteel toch niks mee doen, dus die heeft na donatie weer alle rust.

en die naald die is echt heel dik maar het is voor een goed doel


oja, sorry voor geen hoofdletters, ik typ maar met 1 hand en hoofdletters gaan dan niet zo heel handig
  zondag 8 februari 2009 @ 13:55:40 #134
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_65846405
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 20:20 schreef miss-piggy het volgende:
ik mag vrijdag 1e keer bloedgeven
Ik sluit me bij Hawaii_Tim aan:
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_65848608
En het lijkt me verstandig bij de eerste keer even je omgeving op de hoogte stellen dat je zojuist gedoneerd hebt. Mocht je later flauwvallen, hoeven ze niet zo erg te schrikken en weten dan wat er aan de hand is.
pi_65852393
quote:
Op zondag 8 februari 2009 13:55 schreef miss-piggy het volgende:
ik neem zowieso een stevig ontbijt, ik wil er namelijk vroeg zijn. maar zal vast wel druk zijn om die tijdstip.
daarna nog maar even naar school.

makkelijke kleren is wel handig inderdaad het zal mij net overkomen dat ik weer iets straks aandoe. ik laat in mijn linkerarm prikken, want daar mag ik momenteel toch niks mee doen, dus die heeft na donatie weer alle rust.

en die naald die is echt heel dik maar het is voor een goed doel


oja, sorry voor geen hoofdletters, ik typ maar met 1 hand en hoofdletters gaan dan niet zo heel handig
Ik weet niet wat je aan je arm/hand hebt, maar ik denk dat men minder happig is op prikken in een arm waar al iets mee is. En heb je al nagagaan of je uberhaupt mag doneren met dat 'iets' wat je nu hebt? Ben je geopereerd? Kijk anders even op de site, voordat je voor niks daar naatoe gaat. Daar kun je het vragenlijstje al op proef invullen. Wellicht moet de donatie een half jaartje uitgesteld worden of zo.
Zo niet, dan houd er rekening meer dat ze toch rechts gaan prikken. Maar je wordt niet echt belemmerd. Na afloop krijg je een pleister die er na een paar uur afmag. Je elleboog buigen is dan even wat lastiger, maar lukt wel. En na een paar uur kun je er weer alles mee. Als je pech hebt kun je een beetje napijn krijgen, maar dat valt allemaal reuze mee.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_65853539
heb schouder uit de kom gehad en heb ik mijn arm in een soort mitella, omdat hij zonder er snel uit wil gaan. doneren zou dus het beste in linkerarm gaan, omdat ik daar de rest van de dag niks mee doe, en hij blijft erin zolang mijn arm steun heeft.
ik zie wel wat ze vrijdag zeggen
pi_65853838
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:52 schreef miss-piggy het volgende:
heb schouder uit de kom gehad en heb ik mijn arm in een soort mitella, omdat hij zonder er snel uit wil gaan. doneren zou dus het beste in linkerarm gaan, omdat ik daar de rest van de dag niks mee doe, en hij blijft erin zolang mijn arm steun heeft.
ik zie wel wat ze vrijdag zeggen
He bah. En auw! Dan zul je wel mogen doneren. En maar even afwachten wat ze vrijdag zeggen. Maar ik zou me wel even bedenken of ik wel in mijn aangedane arm geprikt wil worden. Met die mitella houd je je arm continue in een hoek van 90 graden denk ik, en dat is juist niet zo fijn die eerste uren na donatie. Kun je beter je goede arm laten prikken, die mag lekker recht blijven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_65856451
Ik heb me ook maar aangemeld als bloeddonor, een weekje terug . Als ik me niet vergis heb ik O-negatief en dat konden ze wel goed gebruiken.
pi_65953742
Hoe is het miss-piggy vergaan afgelopen vrijdag?

Ik ben net terug van de bus. Lekkere stoelen hebben ze daar zeg en het heeft wel iets knus, zo voet tegen voet te liggen. Het was niet druk dus ik kon meteen door. En toen liep het computersysteem vast, gelukkig net nadat mijn gegevens waren verwerkt.

Mijn prikdame had haar dag niet, jast de naald er perfect in en komt er dan achter dat ze de pleisters is vergeten af te scheuren vooraf. Dus ik één hand en zij één hand en daarmee redden we het net. Toen buisjes aftappen en klein zakje laten vullen, liep niet door, ze snapte er niks van. Tot ze erachter kwam dat ze het klemmetje nog op de slang had zitten. Daarna liep het traag (bekend) maar gestaag door. Na afloop een lekker kopje thee gedronken met een stroopwafel erbij en toen weer op het fietsje naar huis. Was ik net voor de bui binnen.

Oh ja, ik was er voor de 20ste keer dus ik mocht kiezen uit een mok of een knuffelpelikaantje!

Ik heb uiteraard voor de pelikaan gekozen. Daar doe je het immers voor.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_65955716
ik moet aankomende vrijdag


enig probleempje:
morgen moet ik ook bloedprikken voor onderzoek
kan ik dan vrijdag wel prikken?

  woensdag 11 februari 2009 @ 17:39:45 #142
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_65956082
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:27 schreef miss-piggy het volgende:
ik moet aankomende vrijdag


enig probleempje:
morgen moet ik ook bloedprikken voor onderzoek
kan ik dan vrijdag wel prikken?

Ik zou het wel denken, want bloed prikken voor onderzoek is maar heel weinig bloed. De onderliggende kwaal waarvoor je bloed laat prikken kan nog wel een probleem zijn. Het beste bel je ze even en leg je het voor.
pi_65957385
Oh, ik dacht dat je afgleopen week moest!
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:39 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik zou het wel denken, want bloed prikken voor onderzoek is maar heel weinig bloed. De onderliggende kwaal waarvoor je bloed laat prikken kan nog wel een probleem zijn. Het beste bel je ze even en leg je het voor.
De kwaal zal inderdaad meer een probleem kunnen zijn. En je zult voor de BB waarschijnlijk niet geprikt kunnen worden in de arm waar je morgen bloed geprikt krijgt. Dus als je een arm hebt met slechte vaten kun je die het beste morgen gebruiken en je goede arm voor vrijdag laten.

Je hebt wel veel gedoe met blessures aan armen en bloed en zo. Zou je niet overwegen om een paar weekjes te wachten met doneren tot je weer helemaal opgeknapt bent?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_65958735
ja zou kunnen, alleen dan zou ik beter gewoon meteen kunnen stoppen met doneren


nee er zijn eiwitten in mijn urine gevonden, en voor verdere onderzoek even bloed laten prikken
en hopen dat uitslag een beetje positief is
pi_65958808
Ik hoor hier dat er bij lopende onderzoeken geen bloed wordt afgenomen voor donatie
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_65960159
Ik mocht vorige week weer en het was de 10e keer!
Kreeg een speldje
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_65960348
ik stel mijn donatie maar even verplicht uit
hopelijk maandag goede uitslag van bloedonderzoek zodat ik volgende week vrijdag wel mag doneren!
pi_65982113
ben dinsdag voor de eerste keer geweest viel allemaal reuze mee, en was best gezellig

wel liep ik gisteren ( dag erna) met zware boodschappentassen te sjouwen en ging het wondje weer open.., wat kan dat bloeden zeg leek wel een krassende r&p er het liep zo langs mn pols naar beneden
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_65982315
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:40 schreef littledrummergirl het volgende:
ben dinsdag voor de eerste keer geweest viel allemaal reuze mee, en was best gezellig

wel liep ik gisteren ( dag erna) met zware boodschappentassen te sjouwen en ging het wondje weer open.., wat kan dat bloeden zeg leek wel een krassende r&p er het liep zo langs mn pols naar beneden
Tjeempie, je zal wel geschrokken zijn van een zwaargewonde LDG
pi_65982461
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Tjeempie, je zal wel geschrokken zijn van een zwaargewonde LDG
haha hij vond me iig zielig, score!

ik vond het zon onzin dat die prikmiep zei dat ik een dag niet mocht sjouwen, had ze toch gelijk
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_65982692
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:50 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

haha hij vond me iig zielig, score!

ik vond het zon onzin dat die prikmiep zei dat ik een dag niet mocht sjouwen, had ze toch gelijk
Ze zeggen het niet voor niets idd.
pi_65982889
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ze zeggen het niet voor niets idd.
sssst
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_65984094
weet iemand wat de reden is dat je na een kleine kijkoperatie een jaar lang geen bloed mag geven?? Ik wil me op zich aanmelden maar ik zou pas in november wat mogen geven (ben in nov 08 geopereerd), maar het was een heel kleine ingreep van een kwartiertje en had niets te maken met lichamelijke klachten, maar een verdwaald mirenaspiraal, waar verder geen complicaties of beschadigingen bij waren....

(en zijn ze wel blij met O positief?)

[ Bericht 5% gewijzigd door zoeperzazke op 12-02-2009 13:39:24 ]
I had a signature once. It was awful.
pi_65985876
met de kijkoperatie gaat het eigenlijk alleen maar om met wat voor scoop het is gedaan.
Met een starre of met een flexibele scoop.

Met starre mag je eigenlijk zodra je je weer ok voelt doneren
Met flexibele scoop heb je inderdaad uitstel

Met 0-pos zijn ze volgens mij altijd wel blij (0-neg nog meer).


Vanochtend wezen bloedprikken voor onderzoek en heb tijdens het werken even gespiekt en uitslagen waren al binnen en ze zijn allemaal goed!
Nu kan ik morgen toch wel doneren toch?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 12 februari 2009 @ 14:32:11 #155
39237 crew  H_T
2733
pi_65986075
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 13:33 schreef zoeperzazke het volgende:
weet iemand wat de reden is dat je na een kleine kijkoperatie een jaar lang geen bloed mag geven?? Ik wil me op zich aanmelden maar ik zou pas in november wat mogen geven (ben in nov 08 geopereerd), maar het was een heel kleine ingreep van een kwartiertje en had niets te maken met lichamelijke klachten, maar een verdwaald mirenaspiraal, waar verder geen complicaties of beschadigingen bij waren....
Uitsluiten van eventuele infecties/complicaties. Het is ongelooflijk lullig als iemand in eerste instantie gered wordt met donorbloed, maar vervolgens alsnog sterft omdat het net niet helemaal tof was. Dan hebben ze liever een litertje of wat minder per jaar.
quote:
(en zijn ze wel blij met O positief?)
Tuurlijk! Ik heb ook 0+ en het is een redelijk veel voorkomende bloedgroep. Dat betekent ook dat er redelijk wat verkeersslachtoffers/patiënten zijn die het ook hebben, en dat ze daarom graag een redelijke voorraad willen hebben. Ik word het maximumaantal van vijf keer per jaar opgeroepen.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 12 februari 2009 @ 14:40:23 #156
39237 crew  H_T
2733
pi_65986367
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 14:27 schreef miss-piggy het volgende:

Nu kan ik morgen toch wel doneren toch?
Bel voor de zekerheid even
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_65990601
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:40 schreef littledrummergirl het volgende:
ben dinsdag voor de eerste keer geweest viel allemaal reuze mee, en was best gezellig

wel liep ik gisteren ( dag erna) met zware boodschappentassen te sjouwen en ging het wondje weer open.., wat kan dat bloeden zeg leek wel een krassende r&p er het liep zo langs mn pols naar beneden
Wauw, een dag later nog?

* spiekt naar prikplekje van gisteren*

Nope, geen bloed.

Ik heb dus ooit wel een nabloeding gehad net na het prikken. Pleister zat er al op, ik kom van het bed af, voel nattigheid en ga op zoek naar de plafond lekkage. Tot ik naar beneden kijk en een stroompje bloed langs mijn arm zie lopen. Op mijn witte kleren.
Sindsdien vraag ik altijd om een drukverbandje. Dat laat ik er een paar uur omzitten tot ik het geknel aan mijn arm zat ben en dan haal ik het er vanaf. Gaat altijd goed. Gisteren smeerde ze het plekje ook nog in met anti-blauwe plekken zalf (Arnica of zoiets?). Geen blauwe plek te zien vandaag.

Op de fiets naar huis ging prima, nergens last van, maar ik had wat weinig gedronken en voelde me 's avonds opeens wat licht in mijn hoofd tijdens mijn koorrepetitie. Ik ben in de pauze maar een gauw een glas water gaan drinken en even gaan zitten en toen ging het weer prima. Je vergeet toch gauw dat het toch even een aanslagje is op je lichaam, een halve liter bloed kwijt. Maar inmiddels is het bloedvolume weer keurig op peil.

Ooit heb ik een poging plasmadonatie gewaagd, maar mijn aderen zijn te slecht vindbaar. Maar ik had dus mooi wel twee armen in het drukverband in de zomer. Korte mouwen, op de fiets, en het volk maar kijken.
Mot vast een junk zijn of zo.
Zeker toen ik afstapte bij mijn werk: een psychiatrisch centrum.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66020678
* Casparovvv heeft vandaag zijn keuring gehad!

Zal over een paar weken wel een oproepkaart thuis krijgen.
Waar gaan de fokkers doorgaans bloed geven? Ik in Ede.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_66020760
Weert, voorheen Maastricht.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:32:40 #160
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_66021080
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:29 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb dus ooit wel een nabloeding gehad net na het prikken. Pleister zat er al op, ik kom van het bed af, voel nattigheid en ga op zoek naar de plafond lekkage. Tot ik naar beneden kijk en een stroompje bloed langs mijn arm zie lopen. Op mijn witte kleren.
Da's wel vergoed neem ik aan? Mijn pa heeft het ook eens gehad...hele overhemd naar de gallemise. Bonnetje ingeleverd, was geen probleem. Binnen een week of twee stond het bedrag op zijn rekening .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_66021162
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 14:32 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Da's wel vergoed neem ik aan? Mijn pa heeft het ook eens gehad...hele overhemd naar de gallemise. Bonnetje ingeleverd, was geen probleem. Binnen een week of twee stond het bedrag op zijn rekening .
Iedreen riep meteen dat ik het met koud water moest wassen. Dat heb ik gedaan en toen waren de vlekken eruit. Anders had ik wel geïnformeerd naar een vergoeding maar gelukkig hoefde dat dus niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66028198
1e x donatie is een feit


Hb: 9.1
Bloeddruk: 102/55
Pols: 100


Die vrouw had stuwband erg strak gezet en ging toen op haar dooie gemak uitleggen hoe alles in zijn werk gaat Hele arm was paars geworden met blauwe vlekken

Was nogal probleem met goede ader zoeken, welke dik genoeg is (dunne armen dus ook dunne aderen denk ik).
Naald zit, wil het voor geen meter doorstromen. Knijpbal had ook geen resultaat. Op laatst 3 van die medewerkers erbij. Enige oplossing was dat iemand de hele donatie de naald vast hield en stukje omhoog deed

Na de tijd nog lekkere koek gehad

Heb nu helemaal geen last ergens van (voelde me na de donatie ook net zo als voor de donatie)
Alleen wat last van mijn arm, heb hem nu ook uit mijn mitella.
pi_66028812
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 17:33 schreef miss-piggy het volgende:
Naald zit, wil het voor geen meter doorstromen. Knijpbal had ook geen resultaat. Op laatst 3 van die medewerkers erbij. Enige oplossing was dat iemand de hele donatie de naald vast hield en stukje omhoog deed
Bij mij loopt het ook vaak niet, maar dan doen ze de naald inderdaad wat hoger en zetten het vast met een wattenbolletjes eronder en tape.
pi_66029432
Dat werkte zelfs niet eens bij mij enige oplossing was vasthouden op dat moment
pi_66041990
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 17:33 schreef miss-piggy het volgende:
1e x donatie is een feit


Hb: 9.1
Bloeddruk: 102/55
Pols: 100


Die vrouw had stuwband erg strak gezet en ging toen op haar dooie gemak uitleggen hoe alles in zijn werk gaat Hele arm was paars geworden met blauwe vlekken

Was nogal probleem met goede ader zoeken, welke dik genoeg is (dunne armen dus ook dunne aderen denk ik).
Naald zit, wil het voor geen meter doorstromen. Knijpbal had ook geen resultaat. Op laatst 3 van die medewerkers erbij. Enige oplossing was dat iemand de hele donatie de naald vast hield en stukje omhoog deed

Na de tijd nog lekkere koek gehad

Heb nu helemaal geen last ergens van (voelde me na de donatie ook net zo als voor de donatie)
Alleen wat last van mijn arm, heb hem nu ook uit mijn mitella.
Haha, je hebt ze wel wat werk bezorgd
Ik moest af en toe in 't balletje knijpen want het stroomde niet echt door. Maar gelukkig zat bij mij die naald wel in 1x goed. Heb ook dunne armen maar prima aderen zei 't vrouwtje de vorige keer.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_66087383
Woensdagavond bloed gegeven, donderdagmiddag totaal ongeconcentreerd staan prutsen op de OK.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_66189206
Hm. Ik heb geloof ik sinds november niets meer gehoord. Is dat heel raar? Ik ben een beetje bang dat ik die brief een keer mis/gemist heb (studentenhuis, gaan wel eens wat brieven verloren).
  woensdag 18 februari 2009 @ 10:35:55 #168
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_66189845
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:17 schreef SiTuSavais het volgende:
Hm. Ik heb geloof ik sinds november niets meer gehoord. Is dat heel raar? Ik ben een beetje bang dat ik die brief een keer mis/gemist heb (studentenhuis, gaan wel eens wat brieven verloren).
Heb ik ook, van de week maar eens bellen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_66190285
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:17 schreef SiTuSavais het volgende:
Hm. Ik heb geloof ik sinds november niets meer gehoord. Is dat heel raar? Ik ben een beetje bang dat ik die brief een keer mis/gemist heb (studentenhuis, gaan wel eens wat brieven verloren).
Volbloed of plasma?
Man of vrouw?

Volbloed mag je minder vaak geven dan plasma en vrouwen mogen minder vaak geven dan mannen. Omdat ze tussendoor in het algemeen ook nog leeglopen.

4 maanden is voor volbloed niet zo lang, maar als je het zeker wil weten kun je altijd effe bellen natuurlijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66192666
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:46 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Volbloed of plasma?
Man of vrouw?

Volbloed mag je minder vaak geven dan plasma en vrouwen mogen minder vaak geven dan mannen. Omdat ze tussendoor in het algemeen ook nog leeglopen.

4 maanden is voor volbloed niet zo lang, maar als je het zeker wil weten kun je altijd effe bellen natuurlijk.
Vrouw,volbloed maar dan maak ik me voorlopig geen zorgen.
En zou het niet eerder met het lagere bloedvolume te maken hebben?
pi_66192844
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:51 schreef SiTuSavais het volgende:

[..]

Vrouw,volbloed maar dan maak ik me voorlopig geen zorgen.
En zou het niet eerder met het lagere bloedvolume te maken hebben?
Volgens mij niet hoor. Meer met het Hb.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 18 februari 2009 @ 12:06:41 #172
39237 crew  H_T
2733
pi_66193189
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:56 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor. Meer met het Hb.
Volgens mij ook het Hb. Anders zou ik vaker bloed mogen geven dan iemand die 30 of 40 kilo lichter is, en dat is ook niet zo.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 17:32:03 #173
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_66903463
Dit topic verdient wel weer een schopje...

Vandaag voor het eerst plasma gegeven. Ging goed. Erg leuk dat ze ook een uitgebreide uitleg gaven over hoe één en ander werkt en waar het uiteindelijk voor is bedoeld. Het was voor mij ook vooral om te kijken of het zou bevallen en op basis daarvan te besluiten of ik hiermee door zou gaan. Mede gezien het grote tekort heb ik besloten dat maar te doen. 7 april is de volgende afspraak.

Het enige dat mij overigens tegenviel is dat je toch wel merkt dat het gruwelijk koud is in die ruimte als je er langere tijd ligt...
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_66907266
* Casparovvv is morgen weer aan de beurt in Ede!
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_66907353
hoelang duurt een plasmadonatie dan, gemiddeld?


kheb echt een litteken aan over gehouden aan het gepruts van de vorige keer
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:21:15 #176
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_66915622
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:19 schreef miss-piggy het volgende:
hoelang duurt een plasmadonatie dan, gemiddeld?
De donatie duurde bij mij 40 minuten. Daar komt dan nog de keuring, aan- en afkoppelen, en bakje thee na afloop bij. Al met al ben ik iets meer dan een uur en een kwartier binnen geweest.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:26:13 #177
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_66915842
Zal nu ook iets langer geduurd hebben vanwege de uitleg, maar op een uur mag je wel rekenen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_66952305
Hoe lang kan je niet sporten na het doneren? Ik kon het op de site niet vinden.
pi_66952497
Met de marathon zou ik wel zeker een week wachten.
Yoga kan dezelfde avond nog. Denk ik.

Vroeger gaf ik 's middags of 's morgens bloed en ging ik 's avonds gewoon streetdancen. Maar ik heb er nooit last van, ik kan ook prima met slaapgebrek en zonder te eten bloed geven. (Niet mijn advies natuurlijk.) Het beste is voor jezelf kijken hoe je je voelt. Erg moe, duizelig? Dan een keertje overslaan.
pi_66952550
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:30 schreef wyccie het volgende:
Met de marathon zou ik wel zeker een week wachten.
Yoga kan dezelfde avond nog. Denk ik.

Vroeger gaf ik 's middags of 's morgens bloed en ging ik 's avonds gewoon streetdancen. Maar ik heb er nooit last van, ik kan ook prima met slaapgebrek en zonder te eten bloed geven. (Niet mijn advies natuurlijk.) Het beste is voor jezelf kijken hoe je je voelt. Erg moe, duizelig? Dan een keertje overslaan.
Ok, bedankt Ik was niet van plan dezelfde dag te sporten, maar een week wachten zou ik jammer vinden.
pi_66953566
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:31 schreef SiTuSavais het volgende:

[..]

Ok, bedankt Ik was niet van plan dezelfde dag te sporten, maar een week wachten zou ik jammer vinden.
Een week is meer dan genoeg hoor
Ik dacht dat er iets van 12 uur voor stond, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Ik heb op maandagochtend gedoneerd en op dinsdagavond zonder problemen gesport (jiu jitsu). Zelfde dag is wellicht niet heel verstandig, maar zou best kunnen. Er zijn ook genoeg mensen die een dag later alsnog problemen krijgen met sporten.

Zit natuurlijk ook wel een verschil in wat voor sport je doet. Een marathon is natuurlijk van een ander kaliber dan bijvoorbeeld karten
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 12 maart 2009 @ 01:18:52 #182
39237 crew  H_T
2733
pi_66957290
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:31 schreef SiTuSavais het volgende:

[..]

Ok, bedankt Ik was niet van plan dezelfde dag te sporten, maar een week wachten zou ik jammer vinden.
Ik denk dat je de volgende dag gewoon weer kan sporten, mits je genoeg drinkt. Triathlon of andere extreme dingen zijn dan waarschijnlijk nog niet aan te raden.

Zoals Wyccie ook al zegt heeft het ook met de sport te maken. Ik zou niet graag basketballen vlak na een donatie, maar ik heb nog geen problemen gehad met terugfietsen terwijl ik toch redelijk doortrap.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 12 maart 2009 @ 01:35:46 #183
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_66957446
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:25 schreef SiTuSavais het volgende:
Hoe lang kan je niet sporten na het doneren? Ik kon het op de site niet vinden.
Dat is denk ik maar net hoe je je zelf voelt. Voelt het goed, dan kun je gaan. Voel je je minder, dan zeker niet gaan. Gewoon wat extra op de signalen van je lichaam letten tijdens het sporten.

Ze geven iedereen in het begin aan voorzichtig te zijn, net als dat ze iedereen aangeven dat je voor het doneren gegeten moet hebben (in het geval je in de ochtend gaat). Heb al eens (toen ze nog met afspraken werkten) om 8.30u gehad. Eén keer netjes gegeten, niks aan de hand. Volgende keer niks gegeten, alleen een bak koffie, ook niks aan de hand. Zo is het met sporten ook. Ik heb laatst nog een partij squash gespeeld een uur nadat ik gedoneerd had. Nota bene met de arm waarin ik geprikt was, maar nergens last van gehad . Ligt helemaal aan jezelf en hoe je van dat bed af komt wandelen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:20:32 #184
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_66963727
Ik heb nog nooit bloed gedoneerd, maar ik zou het wel graag doen. Nu heb ik regelmatig een ijzertekort en krijg daar af en toe een kuurtje ijzertabletten voor. Ik vraag me af of ik nog steeds bloed mag geven als ik een licht ijzertekort heb, of als ik een kuur krijg. Verder voldoe ik volgens mij wel aan alle voorwaarden, behalve dan dat ik pas nog op vakantie ben geweest naar Roemenië Maar dat is al bijna lang genoeg geleden.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_66963951
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 01:35 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat is denk ik maar net hoe je je zelf voelt. Voelt het goed, dan kun je gaan. Voel je je minder, dan zeker niet gaan. Gewoon wat extra op de signalen van je lichaam letten tijdens het sporten.

Ze geven iedereen in het begin aan voorzichtig te zijn, net als dat ze iedereen aangeven dat je voor het doneren gegeten moet hebben (in het geval je in de ochtend gaat). Heb al eens (toen ze nog met afspraken werkten) om 8.30u gehad. Eén keer netjes gegeten, niks aan de hand. Volgende keer niks gegeten, alleen een bak koffie, ook niks aan de hand. Zo is het met sporten ook. Ik heb laatst nog een partij squash gespeeld een uur nadat ik gedoneerd had. Nota bene met de arm waarin ik geprikt was, maar nergens last van gehad . Ligt helemaal aan jezelf en hoe je van dat bed af komt wandelen.
Mwah, dan maak ik me geen zorgen, doe alleen aan hardlopen en dan max. een halfuurtje, dus dat komt goed Ik was de vorige keer hoogstens lichtjes duizelig met bukken, verder voelde ik helemaal niks.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 12 maart 2009 @ 12:18:47 #186
39237 crew  H_T
2733
pi_66965893
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:20 schreef Electrocute het volgende:
Ik heb nog nooit bloed gedoneerd, maar ik zou het wel graag doen. Nu heb ik regelmatig een ijzertekort en krijg daar af en toe een kuurtje ijzertabletten voor. Ik vraag me af of ik nog steeds bloed mag geven als ik een licht ijzertekort heb, of als ik een kuur krijg. Verder voldoe ik volgens mij wel aan alle voorwaarden, behalve dan dat ik pas nog op vakantie ben geweest naar Roemenië Maar dat is al bijna lang genoeg geleden.
Voor elke donatie krijg je een korte medische keuring, waarbij ook het ijzergehalte wordt gemeten (er is vast een betere medische term voor), als dat niet hoog genoeg is mag je die keer niet doneren.

Mijn Hb is bij die keuringen nog niet onder de 9 geweest
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:20:24 #187
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66965960
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Voor elke donatie krijg je een korte medische keuring, waarbij ook het ijzergehalte wordt gemeten (er is vast een betere medische term voor), als dat niet hoog genoeg is mag je die keer niet doneren.

Mijn Hb is bij die keuringen nog niet onder de 9 geweest
Hemoglobine Idd gehalte ijzer in je rode bloedcellen, dat is nodig om zuurstof te transporteren.
Maar tot zover de les biologie
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_67006838
quote:
Op maandag 19 januari 2009 01:37 schreef kahlie het volgende:
Ik mag nog steeds geen bloed geven. In plasma zouden de antistoffen zitten, dus dan zou ik iemand ziek kunnen maken en bloed mag niet omdat het alleen mag als je schildklier onder controle is, en dat issie niet. Ik baal want ik wilde heel graag.
Geen bloedgeven, dat klopt, maar je kan wel plasma doneren. Want we gebruiken plasma met antistoffen graag voor serum tegen ziektes.

Ik ben een medewerker productie in sanquin Bloedbank te Nijmegen.

Als iemand vragen hebt, dan hoor ik het graag.
pi_67007332
Hoofdpijn, pfoe. Misschien heb ik niet genoeg gedronken, al vind ik dat wat vreemd, want ik heb zeker anderhalve liter op na het bloedgeven. Verder ging het heel soepel en vanavond ga ik een poging wagen tot een rustig looprondje.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 16:47:09 #190
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_67013453
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:38 schreef DrewAndrews het volgende:

[..]

Geen bloedgeven, dat klopt, maar je kan wel plasma doneren. Want we gebruiken plasma met antistoffen graag voor serum tegen ziektes.

Ik ben een medewerker productie in sanquin Bloedbank te Nijmegen.

Als iemand vragen hebt, dan hoor ik het graag.
Hoe zit dat precies met schildklierafwijkingen en bloed doneren? Mijn schildklier is ook niet in orde, maar ik slik er geen medicijnen voor op het moment. En ik vraag me af of ik met een ijzertekort wel plasma mag doneren.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_67146881
Bah, wilde bloed gaan geven, had ik een te laag HB. Ze heeft 3 keer geprikt om het zeker te weten, kwam er 6,9-7,0 en 7,1 uit. En je mag bloed doneren als het minimaal 7,8 is. Nou schijnt die 7,0 ook nog een soort bloedarmoede grens te zijn. Heb het al 1 keer eerder gehad en toen werd ik door gestuurd naar de huisarts, die heeft toen weer HB gemeten en toen was ie goed. Verder nooit iets mis gegaan bij donaties, niet flauwgevallen etc. Wat is bij de dames jullie HB gemiddeld bij donaties? Afgelopen 3 keer had ik 8,2 en 2 keer 7,9. Dat is ook niet echt spectaculair of wel? Kan ik er zelf thuis nog iets aan doen? Alvast bedankt voor de antwoorden
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
pi_67147030
Bij mij moest ze ook 3 keer prikken de laatste keer om een goede waarde te krijgen. Ik heb haar nog gevraagd hoe dat zit, waarom ze uit gaan van de hoogste waarde. Dat je een te lage waarde kan hebben kan ook liggen aan andere factoren dan ijzertekort, bijv door te veel vocht in verhouding in je bloed oid (heb het niet goed onthouden)
Als je wel een iets te lage ijzerwaarde hebt, kun je dat redelijk op peil houden door bijvoorbeeld biefstuk ed te eten.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:50:46 #193
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_67147118
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:45 schreef Perzikje het volgende:
Bah, wilde bloed gaan geven, had ik een te laag HB. Ze heeft 3 keer geprikt om het zeker te weten, kwam er 6,9-7,0 en 7,1 uit. En je mag bloed doneren als het minimaal 7,8 is. Nou schijnt die 7,0 ook nog een soort bloedarmoede grens te zijn. Heb het al 1 keer eerder gehad en toen werd ik door gestuurd naar de huisarts, die heeft toen weer HB gemeten en toen was ie goed. Verder nooit iets mis gegaan bij donaties, niet flauwgevallen etc. Wat is bij de dames jullie HB gemiddeld bij donaties? Afgelopen 3 keer had ik 8,2 en 2 keer 7,9. Dat is ook niet echt spectaculair of wel? Kan ik er zelf thuis nog iets aan doen? Alvast bedankt voor de antwoorden
ik had de eerste keer 9, en toen zeiden ze dat dat vrij hoog was.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_67151376
Morgen mag ik weer plasma geven (11e keer).
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_67151779
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:48 schreef Morretje het volgende:
Bij mij moest ze ook 3 keer prikken de laatste keer om een goede waarde te krijgen. Ik heb haar nog gevraagd hoe dat zit, waarom ze uit gaan van de hoogste waarde. Dat je een te lage waarde kan hebben kan ook liggen aan andere factoren dan ijzertekort, bijv door te veel vocht in verhouding in je bloed oid (heb het niet goed onthouden)
Als je wel een iets te lage ijzerwaarde hebt, kun je dat redelijk op peil houden door bijvoorbeeld biefstuk ed te eten.
Ze houden de hoogste waarde aan, omdat het apparaatje een concentratie uitrekent en onmogelijk een te hoge concentratie kan vinden. Te laag kan wel, bijv als ze hard in je vinger knijpen, dan knijpen ze ook vocht uit het weefsel mee --> dan vindt het apparaat een lagere ijzerconcentratie.

Ik had eerst 7.6 en uiteindelijk 8.4 oid. Hij kneep als een idioot in mn vinger.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:54:48 #196
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_67151913
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:45 schreef Perzikje het volgende:
Bah, wilde bloed gaan geven, had ik een te laag HB. Ze heeft 3 keer geprikt om het zeker te weten, kwam er 6,9-7,0 en 7,1 uit. En je mag bloed doneren als het minimaal 7,8 is. Nou schijnt die 7,0 ook nog een soort bloedarmoede grens te zijn. Heb het al 1 keer eerder gehad en toen werd ik door gestuurd naar de huisarts, die heeft toen weer HB gemeten en toen was ie goed. Verder nooit iets mis gegaan bij donaties, niet flauwgevallen etc. Wat is bij de dames jullie HB gemiddeld bij donaties? Afgelopen 3 keer had ik 8,2 en 2 keer 7,9. Dat is ook niet echt spectaculair of wel? Kan ik er zelf thuis nog iets aan doen? Alvast bedankt voor de antwoorden
Het wisselt een beetje. Tussen de 7,8 en 8,5. Een keer ook eerste keer 7,7 en 7,5 gemeten. Toen is er nog een buisje getapt waar 7,9 werd gemeten.. Er zijn wel dingen die je er aan kunt doen, maar de vraag is of je dat moet doen. en Hb van 7,0 is verder niet ongezond..
pi_67152188
Goed Hb:

Mannen: 8,5-11 mmol/L
Vrouwen: 7,5-10 mmol/L
Zwangere vrouwen zitten vaak wat lager in hun Hb, daarom geldt bij hun een Hb van onder de 6,8 mmol/L als bloedarmoede.


Laatste keer was mijn Hb 9.1 mmol/L. Is vaak rond die getal, laagste is 8,6 mmol/L. Was week na donatie
pi_67159215
Mijn Hb was de laatste twee keer (keuring en donatie) 9,9. Ook mijn bloeddruk en hartslag waren top, bijna direct na een stevig fietstochtje van 45 min. zat mijn hartslag terug op de 57.

Ik had gisteren mijn eerste donatie, en had niet gedacht dat het toch best een flinke aanslag op je lichaam is Ik ging helemaal zweten enzo. Maargoed, die zak zat aardig snel vol en na een minuut of 20 kon ik mijn weg weer vervolgen. Op de fiets had ik er bijna geen last meer van, het zit puur tussen mijn oren als ik zo in die stoel zit.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:44:32 #199
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_67236498
Hi

Nog een bloedgever hier. Eergister voor het eerst plasma gegeven ... Daarvoor 1 keer gewoon... Plasma is toch wel fijner, mooi op afspraak, en veel fitter na de tijd!
Frysk bloed tsjoch op!
pi_67239739
Ik ben gisteren weer geweest (volbloed). Hb was 9,7. Ging prima dit keer, het prikken lukte in 1x en ik heb nergens last van gehad. Weet iemand wat het betekent als je Hb (als vrouw) hoger is dan 10 mmol/L?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:49:19 #201
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_67239830
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:46 schreef Nad-ja het volgende:
Weet iemand wat het betekent als je Hb (als vrouw) hoger is dan 10 mmol/L?
Dan ben je Margaret Thatcher
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_67240078
@ Mark

Had m'n afspraak van afgelopen woensdag verzet naar vanmiddag 16.30 uur. Hopelijk beter parkeren i.p.v. tijdens bezoekuur van het ziekenhuis.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:01:46 #203
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_67240198
In Nijmegen is er een aparte parkeerplaats voor de bloedbank, werkt prima. Al ga ik altijd op de fiets.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_67268460
Ja, dat lijkt mij ook veel handiger. Donoren krijgen in ieder geval wel altijd een uitrijkaart, dat scheelt in ieder geval weer.
Het ging weer goed! HB was 8.6 en bloeddruk was 105/77 tijd van doneren: 36 minuten
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_67290659
Ik had een vaccinatie voor gele koorts gekregen, en een dag later kreeg ik mn oproepkaart
Maar ze sturen over een maand een nieuwe, en dan mag ik weer
pi_67651764
Ik had het voor mijn doen ongekend hoge HB van 8.8. Een absoluut record!
pi_67651800
Ik moet morgen een kijkoperatie, en heb nog steeds geen oproepkaart (het is nu bijna 3 maanden geleden). Maar ik was waarschijnlijk toch afgewezen, mijn hb was bij bloedprikken maar 6,9 .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_67653863
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:56 schreef Chicolate het volgende:
Ik moet morgen een kijkoperatie, en heb nog steeds geen oproepkaart (het is nu bijna 3 maanden geleden). Maar ik was waarschijnlijk toch afgewezen, mijn hb was bij bloedprikken maar 6,9 .
Aangezien wij parallel liepen: Ik heb hem dus een tijdje geleden ontvangen, zou vanaf 31/3 weer mogen. Maar ben helaas behoorlijk verkouden, dus afgebeld. Verdorie de vorige keer ook al! Binnenkort dus een nieuwe kans
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  donderdag 2 april 2009 @ 19:52:01 #209
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_67655357
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:46 schreef Nad-ja het volgende:
Weet iemand wat het betekent als je Hb (als vrouw) hoger is dan 10 mmol/L?
Polycytemia Vera, ik zou dan maar alvast je testament schrijven

Of om het wat realistischer te houden: dan heb je misschien te maken met een sportvrouw (of iig een vrouw die in hele goede conditie verkeerd/een maandje op vakantie is geweest in een of ander hooggebergte) of een vrouw die wel wat vaker een glaasje water mag pakken. Ook heb je altijd mensen die iets buiten de referentiewaarden gaan zitten terwijl er niets aan de hand is, dwarse eikels dat ze zijn.

Kan van alles zijn
  donderdag 2 april 2009 @ 20:03:25 #210
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_67655799
Morgen ook weer
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_67658623
Weet iemand hier trouwens hoe vaak de gemiddelde plasmadonor wordt opgeroepen? In de folder staat dat je eens in de 14 dagen mag, maar ik neem aan dat er ook wel mensen zijn die niet zo vaak tijd hebben en toch doneren.
pi_67659242
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:42 schreef ShadyLane het volgende:
Weet iemand hier trouwens hoe vaak de gemiddelde plasmadonor wordt opgeroepen? In de folder staat dat je eens in de 14 dagen mag, maar ik neem aan dat er ook wel mensen zijn die niet zo vaak tijd hebben en toch doneren.
Ik maak eigenlijk altijd een afspraak voor een volgende donatie tijdens het doneren.
Ik geloof dat ik nu weer sta ingepland voor 23 april. Kijken of het nu wel goed gaat.
  donderdag 2 april 2009 @ 22:30:16 #213
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_67660265
Ik ga ongeveer 1x per maand
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_67660925
Ah, is dus flexibel, dat dacht ik eigenlijk al wel. Ik overweeg over te stappen. Niks mis met bloed doneren, maar er hangen altijd van die posters dat ze plasmadonoren zoeken in o.a. mijn bloedgroep (A), en het lijkt me sporttechnisch handiger omdat je er nauwelijks van hoeft te herstellen. Niet dat ik nou zo'n topsporter ben hoor, maar ik heb altijd wel in m'n achterhoofd dat ik het niet moet doen vlak voor een loop en in combinatie met werk en andere verplichtingen is het dan soms toch lastig in te plannen.

Wellicht meld ik me vrijblijvend aan en laat het aan hen over of ze me liever als bloed- of als plasmadonor hebben .
pi_67661005
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:30 schreef Mark het volgende:
Ik ga ongeveer 1x per maand


En ik krijg mensen al nauwelijks overtuigd dat het echt niet zoveel moeite is om 3 keer per jaar te doneren.
Ik blijf overigens zelf gewoon bloeddonor, bij navraag hadden ze dat liever. Ik heb 0+.
pi_67689334
Maandag mijn keuring gehad, nu wachten tot de goedkeuring maar dat zal wel goed komen denk ik.
Had alleen een lage bloeddruk maar da's niet zo'n big deal toch?
Verder, ik wil beenmerg doneren aan m'n neef binnekort omdat hij een ernstig geval van bloedarmoede heeft. Heeft dit invloed op het geven van bloed/plasma?
pi_67689547
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:19 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Maandag mijn keuring gehad, nu wachten tot de goedkeuring maar dat zal wel goed komen denk ik.
Had alleen een lage bloeddruk maar da's niet zo'n big deal toch?
Verder, ik wil beenmerg doneren aan m'n neef binnekort omdat hij een ernstig geval van bloedarmoede heeft. Heeft dit invloed op het geven van bloed/plasma?
Lage bloeddruk maakt niet zoveel uit (tenzij je er echt last van hebt). Ik heb ook altijd een lage bloeddruk. Je tweede vraag weet ik eigenlijk niet. 'k Zou even bellen met Sanquin. Wel goed van je! Het lijkt mij heel eng.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  vrijdag 3 april 2009 @ 23:03:42 #218
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_67693006
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:19 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Verder, ik wil beenmerg doneren aan m'n neef binnekort omdat hij een ernstig geval van bloedarmoede heeft. Heeft dit invloed op het geven van bloed/plasma?
Op de website van Sanquin vind je meer informatie over beenmergtransplantatie. Tegenwoordig noemen ze dat blijkbaar stamceltransplantatie. Daar lees ik dat het niet zo vanzelfsprekend is dat er een donor beschikbaar is met de juiste typering. Oftewel, de vraag is of jouw stamcellen geschikt zijn voor donatie aan je neef. Sterkte in ieder geval.

Het hele artikel is hier te vinden: Een uit duizenden - Stamceltransplantatie
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  vrijdag 10 april 2009 @ 08:51:19 #219
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_67886205
Woensdag weer gegeven, bloeddruk van 125/80, Hb gehalte van 9,3 (laag) en een tijd van 6m44
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:01:50 #220
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_67886405
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 08:51 schreef Elegy het volgende:
Woensdag weer gegeven, bloeddruk van 125/80, Hb gehalte van 9,3 (laag) en een tijd van 6m44
Dan hebben we elkaar misgelopen, er vanuit gaande dat jij bij dezelfde locatie in Den Haag doneert als ik.

Ik ben gister geweest. Bloeddruk was 136 / 73, Hb was 9,9 en een tijd van 43 minuten.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:23:29 #221
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_67886844
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:01 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Dan hebben we elkaar misgelopen, er vanuit gaande dat jij bij dezelfde locatie in Den Haag doneert als ik.

Ik ben gister geweest. Bloeddruk was 136 / 73, Hb was 9,9 en een tijd van 43 minuten.
Ik ga altijd naar Haarlem met vrienden. Liggen we met z'n drieën of vieren naast elkaar

Eerst wat eten en dan samen geven, is altijd wel gezellig. Den Haag ben ik nog niet geweest eigenlijk.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_67931588
Een vriend van mij werd laatst opgeroepen om weer te komen geven omdat de bloedvoorraad snel slinkt.

Maar wat gebeurt er met al dat bloed? op de site van de bloedbank staat een oninteressante medische uitleg in welke bestanddelen het bloed wordt opgedeeld. Ik wil gewoon weten NAAR WIE dat bloed gaat. Ik heb wel eens gelezen dat 70% van het bloed naar het buitenland gaat?

Wie kan mij keiharde cijfers of percentages bieden?
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  zaterdag 11 april 2009 @ 22:38:16 #223
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_67936670
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 19:47 schreef dddour het volgende:
Een vriend van mij werd laatst opgeroepen om weer te komen geven omdat de bloedvoorraad snel slinkt.

Maar wat gebeurt er met al dat bloed? op de site van de bloedbank staat een oninteressante medische uitleg in welke bestanddelen het bloed wordt opgedeeld. Ik wil gewoon weten NAAR WIE dat bloed gaat. Ik heb wel eens gelezen dat 70% van het bloed naar het buitenland gaat?

Wie kan mij keiharde cijfers of percentages bieden?
Heb even gezocht op google en ik vond wel dit artikel:
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/134982
Tis idd vreemd dat je niet gewoon cijfers hebt van hoeveel er naar ziekenhuizen gaat, hoeveel er voor onderzoek wordt gebruikt etc..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_67936875
Ik heb weleens (in zo'n info-uitzending die ze aan hadden staan zodat je je niet zo verveelt tijdens het wachten) gezien dat gemiddeld een op de dertig donaties levensreddend is. Statistisch gezien moet ik dus nog 12 keer geven en dan heb ik een leven gered .
pi_67937009
Meer info over wat er met het bloed gebeurt staat hier. Ik heb t.t.v. de commotie over die acht ton die de Sanquin-directeur mee naar huis neemt ook wel overwogen me af te melden als donor. Maarja, zolang die man zelf geen bloed nodig heeft pak je daar de verkeerde mensen mee.
pi_67937582
Lees het jaarverslag 2007 eens door, die jongens maken 27 miljoen per jaar winst.

Dat is op zich al redelijk bitter voor een vrijwilliger. Maar als je wil achterhalen waar het bloed/plasma naar toe gaat, wordt er alleen maar een onderscheid gemaakt tussen ziekenhuizen en 'Divisie Plasmaproducten'. Dit wordt ook nog eens scheef berekent, bij de één in 'aantal eenheden à 100 en 300 ml' en bij de ander gewoon in liters. Gewoon niet te achterhalen dus.

Ik zou het wel weten als donor
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  zaterdag 11 april 2009 @ 23:39:44 #227
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_67938137
Van dat plasma dat niet direct naar ziekenhuizen gaat wordt onderzoek gedaan en bijvoorbeeld preparaten met geconcentreerde stollingsfactoren gemaakt. Je hoeft er niet van uit te gaan dat dat weggekiept wordt.
  zondag 12 april 2009 @ 00:30:14 #228
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_67939493
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 22:52 schreef ShadyLane het volgende:
Meer info over wat er met het bloed gebeurt staat hier. Ik heb t.t.v. de commotie over die acht ton die de Sanquin-directeur mee naar huis neemt ook wel overwogen me af te melden als donor. Maarja, zolang die man zelf geen bloed nodig heeft pak je daar de verkeerde mensen mee.
Die acht ton zit je inderdaad toch ergens niet lekker, maar het ik vind het ook weer zonde om daarom m'n donaties te stoppen...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 12 april 2009 @ 08:27:58 #229
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_67942730
quote:
Op zondag 12 april 2009 00:30 schreef Mikkie het volgende:
Die acht ton zit je inderdaad toch ergens niet lekker, maar het ik vind het ook weer zonde om daarom m'n donaties te stoppen...
De discussie of die drie man die acht ton waard zijn, ga je niet uitkomen vrees ik. Natuurlijk is het veel geld, de vraag is, krijgt de stichting waar voor dat geld? Uiteindelijk komt het voor de donoren allemaal neer op vertrouwen. Als donor moet je jezelf afvragen of het vertrouwen hebt dat de juiste dingen worden gedaan met jouw bloed / jouw plasma? Zo niet, dan moet je er gewoon mee stoppen.
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 23:17 schreef dddour het volgende:
Lees het jaarverslag 2007 eens door, die jongens maken 27 miljoen per jaar winst.

Dat is op zich al redelijk bitter voor een vrijwilliger.
Welk punt denk je hiermee te maken? Ik lees nergens dat dit geld rechtstreeks weer verdwijnt in de zakken van de bestuurders. Bovendien lees ik in hetzelfde jaarverslag dat ze in 2006 2 miljoen verlies hebben gemaakt. Word je daar gelukkiger van als vrijwilliger?

Het gegeven dat Sanquin een stichting is, en daarmee geen winstdoelstelling heeft, betekent niet dat er geen winst wordt gemaakt. Dat geld hebben ze gewoon nodig voor de verdere ontplooiing van hun activiteiten. Want in datzelfde jaarverslag staat ook dat ze dat geld hard nodig hebben voor nieuwbouw van bloedbanken in Amsterdam en Rotterdam en dat het niveau van de liquide middelen daardoor weer zal dalen.
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 23:17 schreef dddour het volgende:
Maar als je wil achterhalen waar het bloed/plasma naar toe gaat, wordt er alleen maar een onderscheid gemaakt tussen ziekenhuizen en 'Divisie Plasmaproducten'. Dit wordt ook nog eens scheef berekent, bij de één in 'aantal eenheden à 100 en 300 ml' en bij de ander gewoon in liters. Gewoon niet te achterhalen dus.
Een prachtig staaltje stemmingmakerij, vergelijkbaar met de columns in de Volkskrant en de website van de Landelijke Vereniging van Bloed- en Plasmadonoren. Ik ben heel benieuwd wat je wèl had geweten als de cijfers in uniforme eenheden aangegeven zouden zijn.

Verder geeft de LVBP aan dat zij de belangen behartigen van 6.000 tot 10.000 donoren. Ik haal weer het jaarverslag erbij. In 2007 beschikte Sanquin over circa 402.000 donoren. Uitgaande van die 10.000 is dat toch 2,5% van het totaal en maar 1,5% als het er 6.000 zouden zijn.
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 23:17 schreef dddour het volgende:
Ik zou het wel weten als donor
Ik ook, eerst nadenken, de zaak van meerdere kanten proberen te bekijken en op basis daarvan een beslissing nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door AirwiN op 12-04-2009 08:37:25 ]
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_67943109
quote:
Op zondag 12 april 2009 08:27 schreef AirwiN het volgende:
De discussie of die drie man die acht ton waard zijn, ga je niet uitkomen vrees ik. Natuurlijk is het veel geld, de vraag is, krijgt de stichting waar voor dat geld? Uiteindelijk komt het voor de donoren allemaal neer op vertrouwen. Als donor moet je jezelf afvragen of het vertrouwen hebt dat de juiste dingen worden gedaan met jouw bloed / jouw plasma? Zo niet, dan moet je er gewoon mee stoppen.
Voor het vertrouwen helpt het enorm als Sanquin met duidelijke cijfers aantoont dat het geld goed wordt besteed.
quote:
Welk punt denk je hiermee te maken? Ik lees nergens dat dit geld rechtstreeks weer verdwijnt in de zakken van de bestuurders.
Het lijkt erop dat dat voor een deel wel geldt, daar ging nu juist de commotie om.
quote:
Het gegeven dat Sanquin een stichting is, en daarmee geen winstdoelstelling heeft, betekent niet dat er geen winst wordt gemaakt. Dat geld hebben ze gewoon nodig voor de verdere ontplooiing van hun activiteiten. Want in datzelfde jaarverslag staat ook dat ze dat geld hard nodig hebben voor nieuwbouw van bloedbanken in Amsterdam en Rotterdam en dat het niveau van de liquide middelen daardoor weer zal dalen.
Dat was nu dus juist het probleem. Ging alle winst aantoonbaar naar uitbreiding van nobele activiteiten, dan hoorde je niemand zeuren.
quote:
Een prachtig staaltje stemmingmakerij, vergelijkbaar met de columns in de Volkskrant en de website van de Landelijke Vereniging van Bloed- en Plasmadonoren. Ik ben heel benieuwd wat je wèl had geweten als de cijfers in uniforme eenheden aangegeven zouden zijn.
Wat is er precies stemmingmakerij aan de terechte constatering dat het moeilijk is een beeld te krijgen als de cijfers in verschillende eenheden worden gepresenteerd? Hij geeft simpelweg aan dat we nu niet helder voor ogen hebben hoe en wat, precies zoals jij ook aangeeft dat we het niet weten met de woorden "ik ben heel benieuwd".
quote:
Verder geeft de LVBP aan dat zij de belangen behartigen van 6.000 tot 10.000 donoren. Ik haal weer het jaarverslag erbij. In 2007 beschikte Sanquin over circa 402.000 donoren. Uitgaande van die 10.000 is dat toch 2,5% van het totaal en maar 1,5% als het er 6.000 zouden zijn.
Wat wil je hiermee zeggen? Een club die weinig leden heeft heeft geen bestaansrecht? Een club die weinig leden heeft praat per definitie onzin?

(Van de website van de vereniging begrijp ik dat maar weinig Sanquin-leden weten van het bestaan van de club. Ik kende 'm tot gisteravond ook niet.)
quote:
Ik ook, eerst nadenken, de zaak van meerdere kanten proberen te bekijken en op basis daarvan een beslissing nemen.
Voorlopig weet ik alleen dat er over die acht ton nog geen bevredigend antwoord is gekomen. En verder weet ik er bijzonder weinig vanaf. Ik gok dat dat voor iedereen hier geldt, ik heb iig nog niet gezien dat iemand hier over zinnige informatie beschikt. Ik zie dus geen reden waarom een van ons denigrerend zou doen over de overwegingen van de ander.
  zondag 12 april 2009 @ 10:20:27 #231
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_67943530
quote:
Op zondag 12 april 2009 09:37 schreef ShadyLane het volgende:
Voor het vertrouwen helpt het enorm als Sanquin met duidelijke cijfers aantoont dat het geld goed wordt besteed.
Wanneer zou het voor jou duidelijk genoeg zijn? Wat wil je inhoudelijk allemaal weten voordat je kan zeggen 'ik vertrouw erop dat het geld goed wordt besteed'?
quote:
Op zondag 12 april 2009 09:37 schreef ShadyLane het volgende:
Het lijkt erop dat dat voor een deel wel geldt, daar ging nu juist de commotie om.

Dat was nu dus juist het probleem. Ging alle winst aantoonbaar naar uitbreiding van nobele activiteiten, dan hoorde je niemand zeuren.
Zo heb ik het niet begrepen, maar dat kan net zo goed aan mij liggen. Persoonlijk denk ik dat het morrelen aan dergelijke inkomsten geen bevredigend beeld gaat opleveren op de lange termijn. Stel dat die acht ton wordt gehalveerd. Dat zal aanvankelijk positief worden ontvangen. Als je een paar jaar verder bent, vermoed ik dat die vier ton ook als 'veel' wordt gezien en dat de discussie waarschijnlijk weer opnieuw start.

Ik vergelijk het maar met een eigen salarisverhoging van bijvoorbeeld 6%. De eerste keer dat het geld op je eigen rekening wordt gestort dan lijkt het een behoorlijk verschil. De tweede maal is het nog leuk. En als je een half jaar verder bent dan is dat verhoogde salaris je nieuwe norm.

Overigens ben ik wel van mening dat transparantie in de prestaties / resultaten die voor dat geld worden geleverd een vereiste is.
quote:
Op zondag 12 april 2009 09:37 schreef ShadyLane het volgende:
Wat is er precies stemmingmakerij aan de terechte constatering dat het moeilijk is een beeld te krijgen als de cijfers in verschillende eenheden worden gepresenteerd? Hij geeft simpelweg aan dat we nu niet helder voor ogen hebben hoe en wat, precies zoals jij ook aangeeft dat we het niet weten met de woorden "ik ben heel benieuwd".
De stemmingmakerij verwees met name naar het gebruik van termen als 'verrijking' en 'bloedgeld' op eerder genoemde websites. Na n nogmaals lezen in het jaarverslag zie ik ook dat Sanquin gebruik maakt van zogenaamde producteenheden waarin ze bloed of plasma leveren. Deze producteenheden worden aan de ziekenhuizen geleverd in hoeveelheden van 100 of 300 ml. Ook hier geldt de vraag welke informatie je precies zou willen hebben opdat je wel een bevredigend beeld hebt wat er allemaal gebeurd.
quote:
Op zondag 12 april 2009 09:37 schreef ShadyLane het volgende:
Wat wil je hiermee zeggen? Een club die weinig leden heeft heeft geen bestaansrecht? Een club die weinig leden heeft praat per definitie onzin?

(Van de website van de vereniging begrijp ik dat maar weinig Sanquin-leden weten van het bestaan van de club. Ik kende 'm tot gisteravond ook niet.)
Het enige dat ik ermee wil zeggen is dat zij de belangen van een klein percentage van het grotere geheel behartigen. Daarmee wil ik niet ontkennen dat de zaken waar zij voor staan niet door andere donoren niet zo worden gevoeld. Als ik voor mijzelf spreek moet ik ook zeggen dat ik mij niet kan vinden in de wijze waarop zij hun standpunten profileren. Dat geldt overigens niet alleen voor de vorm die zij hanteren, maar ook voor de inhoud van hun argumenten.
quote:
Op zondag 12 april 2009 09:37 schreef ShadyLane het volgende:
Voorlopig weet ik alleen dat er over die acht ton nog geen bevredigend antwoord is gekomen. En verder weet ik er bijzonder weinig vanaf. Ik gok dat dat voor iedereen hier geldt, ik heb iig nog niet gezien dat iemand hier over zinnige informatie beschikt.
De vraag die een ieder zichzelf kan stellen is of het uitblijven van een bevredigend antwoord een reden moet zijn om te stoppen met doneren. Ik ben voor mijzelf van mening van niet. Ik ga er vanuit dat het plasma dat ik doneer, wordt gebruikt voor de juiste doeleinden. Voor zover mijn kennis reikt zijn er op dit moment bijvoorbeeld geen belangenverenigingen voor hemofiliepatiënten die te lijden hebben omdat het plasma voor andere doeleinden dan hen direct en indirect helpen, wordt gebruikt.

Mocht dat wel het geval zijn, dan ben ik er overigens ook letterlijk en figuurlijk klaar mee.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 12 april 2009 @ 13:55:31 #232
39237 crew  H_T
2733
pi_67947910
Als ik dat Volkskrant-artikel goed lees, krijgen ze bij elkaar 800.000 euro, niet per stuk. Dat is dus 266.666 euro per persoon. Als je het zo opschrijft lijkt het al een stuk minder.

Daarnaast maakt mij het weinig uit wat er met mijn bloed gebeurt na donatie. Als het naar de farmaceutische industrie gaat, die het bloed kunnen gebruiken om nieuwe medicijnen te ontwikkelen waarmee ook weer mensenlevens gered worden, dan redt je door het doneren van bloed ook mensenlevens. Alleen op een iets andere manier. Door deze bedrijven te laten betalen voor het bloed gaan ze er hopelijk wat rustiger en zuiiniger mee om, om zo lagere kosten te hebben. Lijkt mij dus weinig mis mee.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 12 april 2009 @ 14:53:20 #233
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_67949483
quote:
Op zondag 12 april 2009 00:30 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Die acht ton zit je inderdaad toch ergens niet lekker, maar het ik vind het ook weer zonde om daarom m'n donaties te stoppen...
Het interesseert me echt niks wat die man verdient. En dat ik het vrijwillig doe, ook niet. Als ze een goede arts als directeur willen aanstellen, zoals de Hartstichting, iemand die serieus wordt genomen in de medische wereld en verstand van zaken heeft, ben je dat geld gewoon kwijt.
pi_67950945
ja AirwiN ik weet niet wat je nou probeert duidelijk te maken? Dat het allemaal verschrikkelijk duidelijk en transparant is bij Sanquin? Als ik wil weten wat er met het bloed gebeurt, dan vraag jij "welke informatie zou dan wel voldoende bevredigend zijn?". Alsof het kopje "divisie Plasmaproducten" in het jaarverslag zo duidelijk is. Ja divisie Plasmaproducten en dan? Naar de farmaceutische industrie?

Iemand die wil weten wat er met zijn bloed gebeurt, kan daar gewoon niet achter komen op deze manier. Of kan jij dat soms herleiden uit het jaarverslag? Deel het dan met ons.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  zondag 12 april 2009 @ 15:55:28 #235
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_67951191
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:47 schreef dddour het volgende:
ja AirwiN ik weet niet wat je nou probeert duidelijk te maken? Dat het allemaal verschrikkelijk duidelijk en transparant is bij Sanquin? Als ik wil weten wat er met het bloed gebeurt, dan vraag jij "welke informatie zou dan wel voldoende bevredigend zijn?". Alsof het kopje "divisie Plasmaproducten" in het jaarverslag zo duidelijk is. Ja divisie Plasmaproducten en dan? Naar de farmaceutische industrie?

Iemand die wil weten wat er met zijn bloed gebeurt, kan daar gewoon niet achter komen op deze manier. Of kan jij dat soms herleiden uit het jaarverslag? Deel het dan met ons.
Er zijn hier meerdere personen die aangeven dat de website en / of het jaarverslag onvoldoende informatie bieden over wat er gebeurt met de gedoneerde bloed en plasma. Daarop stel ik de vraag welke informatie je dan nog mist?

Ik zeg niet dat het voor mij allemaal zo duidelijk en transparant is. Ik ga er vanuit dat Sanquin op een verantwoorde manier omgaat met het bloed en plasma dat wordt gedoneerd. En of dat rechtstreeks wordt gebruikt voor bloedtransfusies of voor onderzoek ten behoeve van medicijnen interesseert mij niet. Daarom heb ik ook geen enkele behoefte aan meer informatie dan de website of het jaarverslag biedt.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_67953711
Ben ook bloeddonor, al twee keer geweest inmiddels, de waarden waren altijd prima.
Er was wel zo een enorme prutser van een man die prikt, niet normaal die moeten ze echt ontslaan. Zijn ook al klachten ingestuurd. Mis prikken, en dat het bloed van de ander over zijn handen loopt etc...dan denk ik ben je nog nieuw doe handschoentjes aan voor de hygiene ofzo.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_67958901
quote:
Op zondag 12 april 2009 17:19 schreef rene90 het volgende:
Ben ook bloeddonor, al twee keer geweest inmiddels, de waarden waren altijd prima.
Er was wel zo een enorme prutser van een man die prikt, niet normaal die moeten ze echt ontslaan. Zijn ook al klachten ingestuurd. Mis prikken, en dat het bloed van de ander over zijn handen loopt etc...dan denk ik ben je nog nieuw doe handschoentjes aan voor de hygiene ofzo.
Dat is een zeer kwalijke zaak!
Als dat bij mij zou gebeuren zou ik het wel weten...
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_68246670
Vanmiddag weer geweest, Hb 8.3, tijd: 7:37
Ik heb blijkbaar echt moeilijke aderen, ze zijn echt wel 10 minuten bezig geweest om er 1tje te vinden, nadat de eerste mislukt was
pi_68246821
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:57 schreef Merel1808 het volgende:
Vanmiddag weer geweest, Hb 8.3, tijd: 7:37
Ik heb blijkbaar echt moeilijke aderen, ze zijn echt wel 10 minuten bezig geweest om er 1tje te vinden, nadat de eerste mislukt was
Snel bloed heb je
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_68247006
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:01 schreef rene90 het volgende:

[..]

Snel bloed heb je
Ik doe altijd wedstrijdjes met mn pa, wie het snelst is
pi_68247034
Oh en er was mij al 2x op de bloedbank verteld dat ik A- bloed heb, maar vandaag zei de dokter ineens O-
pi_68247185
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:07 schreef Merel1808 het volgende:
Oh en er was mij al 2x op de bloedbank verteld dat ik A- bloed heb, maar vandaag zei de dokter ineens O-
Dat is...vrij apart te noemen.

Volgende keer maar navragen waar je je formulier inlevert.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_68247199
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:07 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik doe altijd wedstrijdjes met mn pa, wie het snelst is
Hehe ik doe er zo een 10 min over dacht ik.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_68247647
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:11 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dat is...vrij apart te noemen.

Volgende keer maar navragen waar je je formulier inlevert.
Ze had het voor me nagezocht in de computer, maar ze blijken het mij dus gewoon verkeerd verteld te hebben, alle 3 de keren was mijn bloed O-
pi_68247843
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:23 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ze had het voor me nagezocht in de computer, maar ze blijken het mij dus gewoon verkeerd verteld te hebben, alle 3 de keren was mijn bloed O-
Dan ben je een dream donor!

Maar wel een moeilijke klant als jij zelf bloed nodig hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_68248097
Naja 0 negatief gaat sowieso standaard de eerste paar zakken in iemand.

Laten we het niet hopen voor Merel natuurlijk
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_68250591
ik had gehoopt dat ik in juni (2e x bloed doneren) uit de armsling zou zijn, maar dan zit ik er nog in. Ik wil dan even niet bloed doneren. Daarna laat ik piercing zetten. Dus dan mag ik zowieso een jaar niet doneren. Het is zeker wel handig om Sanquin te bellen, he?


volgens mij is het een domme vraag.
Zet in agenda voor morgen dat ik Sanquin moet bellen
pi_68250680
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:40 schreef miss-piggy het volgende:
ik had gehoopt dat ik in juni (2e x bloed doneren) uit de armsling zou zijn, maar dan zit ik er nog in. Ik wil dan even niet bloed doneren. Daarna laat ik piercing zetten. Dus dan mag ik zowieso een jaar niet doneren. Het is zeker wel handig om Sanquin te bellen, he?


volgens mij is het een domme vraag.
Zet in agenda voor morgen dat ik Sanquin moet bellen
Wat is een armsling?

Was een piercing geen half jaar? Even opbellen inderdaad, dat vinden ze wel fijn had ik vernomen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_68250704
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:40 schreef miss-piggy het volgende:
ik had gehoopt dat ik in juni (2e x bloed doneren) uit de armsling zou zijn, maar dan zit ik er nog in. Ik wil dan even niet bloed doneren. Daarna laat ik piercing zetten. Dus dan mag ik zowieso een jaar niet doneren. Het is zeker wel handig om Sanquin te bellen, he?


volgens mij is het een domme vraag.
Zet in agenda voor morgen dat ik Sanquin moet bellen
Graag gedaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 21 april 2009 @ 22:32:53 #250
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_68254969
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:42 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat is een armsling?

Was een piercing geen half jaar? Even opbellen inderdaad, dat vinden ze wel fijn had ik vernomen.
Nope, is een jaar, net als een tattoo.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_68261018
Tvp.
Ik mag nog niet ivm roaccutane, maarrrrr... nog 2 maandjes. Vreemde manier van het einde van de kuur vieren, maar hee.
pi_68266789
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:42 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat is een armsling?

Was een piercing geen half jaar? Even opbellen inderdaad, dat vinden ze wel fijn had ik vernomen.
De armsling van mij is een soort mitella maar dan zit het iets lekkerder, en zit het ook nog om de romp vast zodat de arm in zijn totaal niet kan worden bewogen.

Zoals hierboven staat is een piercing ook een jaar.

Zowieso is 2e keer van mij kijken naar of ik daarna nog wel verder wil. Mijn aderen zijn namelijk maar iets dikker dan de naald, waardoor het al snel een martelgang wordt
pi_68275925
Gebeld met de donorlijn, ik mag gewoon geven . Dus volgende week weer aan de beurt.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_68290999
Na van veel kanten te horen gekregen hebben dat ze ook bloeddonor waren heb ik me ook maar eens aangemeld, keuring was prima en dus afgelopen dinsdag daadwerkelijk gegaan voor donatie. Mijn lichaam was blijkbaar overenthousiast in het doneren want in no-time had ik al 1/8e liter gehaald, dus was er overleg of ze het moesten afkappen. Ik maakte nog net mee dat ze de donatie stopzetten, maar vervolgens was het contact tussen mij en de buitenwereld even weg . Ik moet zeggen dat de nazorg daarna prima was, ik werd nog zelfs (standaard) gebeld 's middags om te vragen of alles goed ging .

Dus over een half jaartje maar weer proberen, hopelijk was dit een eenmalige ervaring . Wel grappig dat je na die ervaring plots ook de verhalen van anderen hoort over hoe het bij hun ook niet altijd even goed ging .
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 23 april 2009 @ 01:27:44 #255
39237 crew  H_T
2733
pi_68291836
Ik mag vrijdag weer, maar moet nog even kijken of ik dan tijdens de openingstijden kan en wil. Op vrijdag willen ze graag dat je in de ochtend langs gaat en ik weet nog niet of ik daar dan zin in heb

@Wimpeh: mijn eerste keer ging prima, stond vrij snel na de donatie alweer overeind. Daarna zei de "zuster" dat dat eigenlijk niet de bedoeling was, maar omdat ik niet flauwviel en ik me verder goed voelde ik wel een kop koffie en een broodje mocht gaan halen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_68426276
Ik heb 3 april een kijkoperatie aan mijn knie gehad. Gebeld of het geen probleem was en ik mocht gewoon komen. Daar gekomen even met de keuringsarts doorgesproken, ook de medicijnen (oa diclofenac, das ook een bloedverdunner) en koorts tijdens/na de operatie ... nou mooi, het kon allemaal. Reisje naar Rusland van 2 jaar geleden, ook geen probleem. En toen even hb prikken ...

Afgekeurd . Eerste metingen waren 7,0/7,1 ... en laatste 7,4. Mag nu 3 maanden niet geven en moet wat meer rood vlees ed gaan eten. Klinkt misschien stom, maar ik voel me nu zo stom.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_68426816
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:58 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb 3 april een kijkoperatie aan mijn knie gehad. Gebeld of het geen probleem was en ik mocht gewoon komen. Daar gekomen even met de keuringsarts doorgesproken, ook de medicijnen (oa diclofenac, das ook een bloedverdunner) en koorts tijdens/na de operatie ... nou mooi, het kon allemaal. Reisje naar Rusland van 2 jaar geleden, ook geen probleem. En toen even hb prikken ...

Afgekeurd . Eerste metingen waren 7,0/7,1 ... en laatste 7,4. Mag nu 3 maanden niet geven en moet wat meer rood vlees ed gaan eten. Klinkt misschien stom, maar ik voel me nu zo stom.
Hoezo voel je je stom, jij kan er toch niks aan doen?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_68426890
Mijn eerste keer moest ik liggen omdat dat beter zou zijn en er meer bloed in je hersenen zou komen. Daarna moet je wel altijd even 10 minuutjes blijven zitten en een koek eten en wat drinken ofzo.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_68428042
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:58 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb 3 april een kijkoperatie aan mijn knie gehad. Gebeld of het geen probleem was en ik mocht gewoon komen. Daar gekomen even met de keuringsarts doorgesproken, ook de medicijnen (oa diclofenac, das ook een bloedverdunner) en koorts tijdens/na de operatie ... nou mooi, het kon allemaal. Reisje naar Rusland van 2 jaar geleden, ook geen probleem. En toen even hb prikken ...

Afgekeurd . Eerste metingen waren 7,0/7,1 ... en laatste 7,4. Mag nu 3 maanden niet geven en moet wat meer rood vlees ed gaan eten. Klinkt misschien stom, maar ik voel me nu zo stom.
Dat had ik ook, ik voelde me echt een beetje een sukkel, ook al is het iets waar je helemaal niks aan kunt doen
Je hebt ook Roosvicee Ferro, dat moest ik gaan drinken van de bloedbankarts
pi_68428383
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:12 schreef rene90 het volgende:

[..]

Hoezo voel je je stom, jij kan er toch niks aan doen?
Nou misschien wel, afgelopen maand niet zo vreselijk gezond gegeten . Daar zit nu weer verbetering in, maar blijkbaar is dat wel een klap voor mn lijf geweest. Vorige donatie heb ik het de weken ervoor in de gaten gehouden, vaak spinazie/tomaat/appelstroop/rood vlees. En ik had het moeten weten: met bloedprikken had ik 3 weken geleden ook al 6,9. Nouja, over 3 maanden weer een kans .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_68428529
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:53 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Nou misschien wel, afgelopen maand niet zo vreselijk gezond gegeten . Daar zit nu weer verbetering in, maar blijkbaar is dat wel een klap voor mn lijf geweest. Vorige donatie heb ik het de weken ervoor in de gaten gehouden, vaak spinazie/tomaat/appelstroop/rood vlees. En ik had het moeten weten: met bloedprikken had ik 3 weken geleden ook al 6,9. Nouja, over 3 maanden weer een kans .
Wel apart, ik eet niet bepaald gezond, of althans ga nu weer mijn best doen, maar die keren daarvoor had ik echt 11.0 op ijzer ofzo geen idee hoe ik eraan gekomen ben
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_68431493
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:58 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wel apart, ik eet niet bepaald gezond, of althans ga nu weer mijn best doen, maar die keren daarvoor had ik echt 11.0 op ijzer ofzo geen idee hoe ik eraan gekomen ben
Mijn hb is altijd vrij laag, heb vroeger ook al wel bloedarmoede gehad. Als ik veel ijzer in mijn voeding heb, geeft dat net dat kleine zetje om een normaal hb te krijgen. De dag voor doneren ijzer eten werkt niet, maar wel als je het structureel genoeg binnenkrijgt. Bij mij is het dus meteen te zien, of ik wel of niet op mn voeding gelet heb .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_68432730
Naja wel een goede leermanier gelijk, weet je meteen waar je weer op moet letten
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 27 april 2009 @ 19:36:16 #264
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68433216
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:58 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wel apart, ik eet niet bepaald gezond, of althans ga nu weer mijn best doen, maar die keren daarvoor had ik echt 11.0 op ijzer ofzo geen idee hoe ik eraan gekomen ben
11 is toch niet heel problematisch? Ik zit eigenlijk altijd al tussen 10 en 11. Ze kijken meestal wel op dat het hoog is, maar ik heb nog nooit advies gekregen om mn voeding aan te passen...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_68438242
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:58 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wel apart, ik eet niet bepaald gezond, of althans ga nu weer mijn best doen, maar die keren daarvoor had ik echt 11.0 op ijzer ofzo geen idee hoe ik eraan gekomen ben
11 valt nog binnen de norm voor een normaal Hb bij mannen, daar hoef je niet echt extra voor te eten of iets dergelijks
pi_68574241
Vandaag weer plasma gegeven.... wat een drama zeg. Aanprikken ging al niet helemaal soepel. En na 2 rondjes deed het teruggeven van de bloedcellen enorm pijn, vervolgens stopte de flow maar helemaal (ik heb me rot zitten knijpen in dat rode knijpding) en pas na wat gerommel met de naald ging het goed. Vervolgens was ik klaar, zouden ze me komen afkoppelen... vergaten ze me.

Hopelijk gaat het volgende keer beter.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_68577086
quote:
Op maandag 27 april 2009 21:31 schreef miss-piggy het volgende:

[..]

11 valt nog binnen de norm voor een normaal Hb bij mannen, daar hoef je niet echt extra voor te eten of iets dergelijks
Maar ik doelde er zeg maar op dat ik totaal niet gezond eet en toch een goede Hb heb blijkbaar
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 2 mei 2009 @ 07:00:14 #268
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_68583166
Bij mijn laatste bezoek werd de band nogal hard opgepompt en ik moest ook nog een vuist maken. Vond ik al vreemd, want mijn ader is prima te zien. Resultaat:



"oh, dat gebeurt wel vaker, hoor"
"Nou, bij mij nooit"

Dat hemd kon dus in de was
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 2 mei 2009 @ 08:20:17 #269
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_68583441
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 07:00 schreef Mark het volgende:
Bij mijn laatste bezoek werd de band nogal hard opgepompt en ik moest ook nog een vuist maken. Vond ik al vreemd, want mijn ader is prima te zien. Resultaat:

[ afbeelding ]

"oh, dat gebeurt wel vaker, hoor"
"Nou, bij mij nooit"

Dat hemd kon dus in de was
Dat plaatje...

Zijn de vlekken er nog uti gegaan trouwens?
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_68588837
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 23:36 schreef rene90 het volgende:

[..]

Maar ik doelde er zeg maar op dat ik totaal niet gezond eet en toch een goede Hb heb blijkbaar
ik had ergens gelezen dat mensen die niet gezond eten ook een hoog Hb kunnen hebben, kan het alleen niet meer terug vinden. Gaat om bepaalde voedingsmiddelen volgens mij

Mijn Hb zit altijd rond de 9, vinden ze blijkbaar ook al hoog
pi_68589001
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:42 schreef miss-piggy het volgende:

[..]

ik had ergens gelezen dat mensen die niet gezond eten ook een hoog Hb kunnen hebben, kan het alleen niet meer terug vinden. Gaat om bepaalde voedingsmiddelen volgens mij

Mijn Hb zit altijd rond de 9, vinden ze blijkbaar ook al hoog
Ooh :p
Naja vanaf deze week mijn eetpatroon drastisch gewijzigd dus ben benieuwd wat mijn hb zal zijn bij de volgende keer.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:34:11 #272
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_68589882
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 08:20 schreef AirwiN het volgende:
Zijn de vlekken er nog uti gegaan trouwens?
Yep
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_68599450
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 07:00 schreef Mark het volgende:
Bij mijn laatste bezoek werd de band nogal hard opgepompt en ik moest ook nog een vuist maken. Vond ik al vreemd, want mijn ader is prima te zien. Resultaat:

[ afbeelding ]

"oh, dat gebeurt wel vaker, hoor"
"Nou, bij mij nooit"

Dat hemd kon dus in de was

Pas stonden ze bij mij ook flink de muur te schrobben, was ook zoiets gebeurd.

Ik heb nu een enorme blauwe plek op m'n arm trouwens.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_68604855
Ik heb afgelopen week ook eindelijk weer eens gegeven, vorige keer was juni 2008..

Mijn Hb was 9,2, voor een vrouw volgens mij redelijk hoog... Bloeddruk was in orde, hartslag ook, en de afname verliep gesmeerd..

ik vind trouwens de oproepkaarten prut, ik kreeg als sinds januari ofzo kaarten, maar nam er de tijd niet voor.. Als ze belden deed ik dat een stuk makkelijker..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_68604882
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:18 schreef teigan het volgende:
Ik heb afgelopen week ook eindelijk weer eens gegeven, vorige keer was juni 2008..

Mijn Hb was 9,2, voor een vrouw volgens mij redelijk hoog... Bloeddruk was in orde, hartslag ook, en de afname verliep gesmeerd..

ik vind trouwens de oproepkaarten prut, ik kreeg als sinds januari ofzo kaarten, maar nam er de tijd niet voor.. Als ze belden deed ik dat een stuk makkelijker..
Bellen is natuurlijk wel een stuk prijziger.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_68605422
Het schijnt dat in andere delen van Nederland dit systeem wel beter werkte oid... En dat ze in Groningen de enigen waren die met dat bellen werkte..

Nou ben ik twee weken geleden nog wel gebeld of ik de volgende dag ofzo bloed wilde komen geven, omdat ze toch wel merkten dat er minder mensen waren geweest de afgelopen periode..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_68606633
Wacht ook weer op een oproepkaart, laatste keer is alweer wat aantal maanden geleden dacht ik
---
Ownee 5 maart was de laatste keer
pi_68659363
Zojuist weer geweest en het ging opzich goed. HB en bloeddruk weer keurig in orde. De naald zat erin, vroeg de medewerkster of hij goed zat. Ik dacht dat ik hem iets meer voelde dan de vorige keer, dus ging ze d'r een beetje aan trekken. Had zoiets van hmmm laat maar!

Toevallig ook van het weekend een foldertje thuis gekregen of ik plasma donor wil worden. Ben daar nog niet helemaal over uit. Kan je trouwens bij plasma donatie dezelfde dag wel weer sporten?
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  maandag 4 mei 2009 @ 16:25:33 #279
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_68659449
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:23 schreef Fyodor het volgende:
Toevallig ook van het weekend een foldertje thuis gekregen of ik plasma donor wil worden. Ben daar nog niet helemaal over uit. Kan je trouwens bij plasma donatie dezelfde dag wel weer sporten?
Ja hoor. In principe verlies je alleen wat vocht, dus de impact vergeleken met volbloeddonatie is veel kleiner. Gewoon wat meer drinken die dag om bij te vullen. Daarom mag je plasma zelfs om de 14 dagen geven, je maakt het veel sneller weer aan.

* Mark is al jaren plasmadonor
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_68659474
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:25 schreef Mark het volgende:

[..]

Ja hoor. In principe verlies je alleen wat vocht, dus de impact vergeleken met volbloeddonatie is veel kleiner. Gewoon wat meer drinken die dag om bij te vullen. Daarom mag je plasma zelfs om de 14 dagen geven, je maakt het veel sneller weer aan.

* Mark is al jaren plasmadonor
Bedankt voor je snelle reactie! Dat maakt de keuze wel wat makkelijker
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  maandag 4 mei 2009 @ 16:27:13 #281
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_68659524
Je moet natuurlijk wel langer blijven voor een donatie, dus dat moet je dan ook meewegen.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_68660040
Dat wordt dus een boek o.i.d. meenemen... Voordeel is wel dat er een afspraak wordt gemaakt, las ik.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  maandag 4 mei 2009 @ 16:40:34 #283
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_68660155
Yep, je kunt zelf plannen wanneer je het het beste uitkomt. Ik ga meestal op een thuiswerkdag, ongeveer 1x per maand.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 4 mei 2009 @ 16:51:27 #284
159909 -Peach
Prunus persica
pi_68660630
Hehe, ze belden laatst op of ik alsjeblliiiieeeeefffftttt wilde komen want ze hadden zwaar tekort aan 0-, terwijl ze al heul lang geen kaart meer hadden gestuurd. Kreeg ik meteen een pelikaantje om mn 5e x te vieren

Ik heb trouwens nog nooit echt een blauwe plek gehad, altijd maar heel klein. Had wel veul te hard gefietst dus mocht bijna geen bloedgeven omdat mn hartslag over de 100 was (2e x meten al niet meer), stomme heuvels/bruggen/vals plat in Maastricht!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  maandag 4 mei 2009 @ 18:15:52 #285
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_68663289
Sanquin heeft me gevraagd om bloedplaatjes te doneren. Op hun website kan ik hier echter weinig informatie over vinden. Iemand een linkje toevallig?
pi_68663902
quote:
Op maandag 4 mei 2009 18:15 schreef Alicey het volgende:
Sanquin heeft me gevraagd om bloedplaatjes te doneren. Op hun website kan ik hier echter weinig informatie over vinden. Iemand een linkje toevallig?
Het enige wat ik kon vinden was een stukje op wikipedia...
quote:
Tenslotte zijn er ook donoren van bloedplaatjes. Via eenzelfde soort speciale techniek als bij de plasma-afname wordt bij hen alleen een bepaalde hoeveelheid bloedplaatjes afgenomen. Er zijn niet zoveel donoren die alleen bloedplaatjes geven, omdat dat gelukkig niet vaak nodig is. Ook voor het doneren van bloedplaatjes moeten de bloedvaten goed aan te prikken zijn, omdat de donatie lang duurt: zo'n vijftig minuten tot een uur.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_68665043
Laatst liep er zo een vrouw rond die langs kwam, had alleen niet goede aderen en was nog te jong bloeddonor (was mijn 2e keer). Maar kon je het niet vragen toen je werd gebeld of stond er niks in de brief?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_68669224
quote:
Op maandag 4 mei 2009 18:15 schreef Alicey het volgende:
Sanquin heeft me gevraagd om bloedplaatjes te doneren. Op hun website kan ik hier echter weinig informatie over vinden. Iemand een linkje toevallig?
Als je op de website zoekt op trombocytendonor, dan vind je wel een hoop informatie, waaronder een erg informatief foldertje
pi_68699149
Vanaf maandag mag ik weer
pi_68701213
ik heb besloten om toch niet te bellen om een jaar te verzetten

ik ga gewoon doneren in juni de piercing kan in juli ook wel (mijn arm mag pas in juli uit de doek). Die ene dag niks doen overleef ik ook wel weer

alleen de orthopeed even vragen of hij met een starre scoop gaat kijken... volgens mij wel


oh crap volgens mij krijg ik ook bloedverdunnende middeltje (fraxiparine i guess)... weet niet of dat mag
  dinsdag 5 mei 2009 @ 19:10:12 #291
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_68702393
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:14 schreef rene90 het volgende:
Laatst liep er zo een vrouw rond die langs kwam, had alleen niet goede aderen en was nog te jong bloeddonor (was mijn 2e keer). Maar kon je het niet vragen toen je werd gebeld of stond er niks in de brief?
Natuurlijk heb ik het gevraagd aan de dame die me belde. Die wist me ook te vertellen dat het ongeveer hetzelfde is als een plasmaferese, maar dat in plaats daarvan het plasma wordt teruggegeven en de bloedplaatjes worden achter gehouden. Ook wist ze te vertellen dat het minder belastend is dan een volbloeddonatie.

Ik ben echter nieuwsgierig naar meer achtergrondinformatie. Wat zij mij vertelde vind ik nogal summier.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 19:15:09 #292
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_68702582
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:04 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Als je op de website zoekt op trombocytendonor, dan vind je wel een hoop informatie, waaronder een erg informatief foldertje
Bedankt, daarmee vind ik nuttige informatie!
pi_68719021
Maand geleden eerste afspraak gehad, namen ze 3 buisjes bloed enz af om te testen. Morgen voor het eerst echt bloed af laten nemen
Ben benieuwd
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
pi_68721857
Waar ik ook wel benieuwd naar ben: Wat is jullie beweegreden geweest om bloed te geven?

Ik hoorde iemand erover praten en dacht toen: Waarom eigenlijk niet? Wat is het nou eigenlijk voor moeite? Het is ook niet zo dat ik een been moet afstaan ofzo.. En als je er levensreddend mee kan zijn, is dat toch mooi.
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
pi_68722641
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 10:41 schreef kmaestro het volgende:
Waar ik ook wel benieuwd naar ben: Wat is jullie beweegreden geweest om bloed te geven?

Ik hoorde iemand erover praten en dacht toen: Waarom eigenlijk niet? Wat is het nou eigenlijk voor moeite? Het is ook niet zo dat ik een been moet afstaan ofzo.. En als je er levensreddend mee kan zijn, is dat toch mooi.
Mijn vader deed het altijd, en ik vond dat altijd al machtig interessant. Mijn vader mag inmiddels niet meer (altijd te laag Hb), dus toen heb ik 'het stokje overgenomen'
Plus dat ik elke kans aangrijp om bij een medisch-achtige instantie binnen te kijken, studeer zelf Geneeskunde en daar krijg je de eerste 3 jaar geen naald te zien, dus dit vind ik wel leuk om te zien
pi_68723732
lol eerste 3 jaar geen naald met mijn opleiding (assistentje van de dokter ) zag ik in het 1e jaar al een naald welliswaar alleen i.m., s.c. en i.c en venapunctie.

Mijn reden:
ik weet eigenlijk mijn reden niet echt. ik hou er totaal niet van dat iemand MIJ gaat prikken, wel soort van naaldenfobie.

oja dat was trouwens een van mijn redenen... ik wil graag van mijn naaldenfobie af
ook vindt ik het belangrijk dat ik iets voor andere mensen kan betekenen en het is maar 3x per jaar een uurtje ofzo.
ik zit altijd redelijk hoog in mijn Hb dus kan het ook wel wat missen

ik heb nu nog maar 1x gedoneerd, en had er totaal geen last van na de tijd. het hangt nu van de volgende donatie af of ik door ga met doneren (naald is ongeveer evendik dan de dikste ader die ze kunnen vinden in mijn arm en dat doet best wel zeer), ik hoop dat het nu wel goed gaat.
  woensdag 6 mei 2009 @ 16:59:02 #297
171890 Chicolate
Chemicals
pi_68736269
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 10:41 schreef kmaestro het volgende:
Waar ik ook wel benieuwd naar ben: Wat is jullie beweegreden geweest om bloed te geven?

Ik hoorde iemand erover praten en dacht toen: Waarom eigenlijk niet? Wat is het nou eigenlijk voor moeite? Het is ook niet zo dat ik een been moet afstaan ofzo.. En als je er levensreddend mee kan zijn, is dat toch mooi.
Mn vader deed het ook altijd, ik wilde weten wat mn bloedgroep was (ja erg he ) en ik vond dat ik mezelf nu wel eens een keer nuttig mocht gaan maken. In het dagelijks leven, leef ik voor mezelf en als student profiteer ik meer dan dat ik zelf iets bijdraag. Bloed geven kost me niets, maar kan anderen wel wat geven. Dus ben ik donor geworden . Oh ja, en ik wilde de reactie van mn lijf zien, hoe dat reageert op een half litertje minder.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_68736752
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 10:41 schreef kmaestro het volgende:
Waar ik ook wel benieuwd naar ben: Wat is jullie beweegreden geweest om bloed te geven?

Ik hoorde iemand erover praten en dacht toen: Waarom eigenlijk niet? Wat is het nou eigenlijk voor moeite? Het is ook niet zo dat ik een been moet afstaan ofzo.. En als je er levensreddend mee kan zijn, is dat toch mooi.
Ik had samen met twee huisgenoten bedacht dat we wat meer maatschappelijk bewust moesten zijn... Iemand opperde het en toen zijn we het alledrie geworden.
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:42:36 #299
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_68748502
Zojuist dus bijna 3 uur bij de bloedbank geweest om trombocyten te doneren.

Nouja, gelukkig had men nog een of ander onderzoek en had ik een goed boek bij me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 12 mei 2009 @ 12:08:48 #300
39237 crew  H_T
2733
pi_68934584
Gisteren weer geweest, bij het invullen van de (vernieuwde) vragenlijst viel me op dat er niet expliciet gevraagd werd of ik in Mexico was geweest de laatste tijd. Nagevraagd, en het bleek niet nodig te zijn: die mogelijkheid wordt gedekt door de vraag of je de laatste jaren buiten Europa bent geweest. Voor Mexico geldt hoe dan ook een wachttermijn van twee maanden en dan ben je óf beter, óf dood. Niets aan de hand dus
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_68938935
Ik moet op enig moment de komende twee weken weer geven in Ede. Zijn er meer mensen die in Ede geven?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')