abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 10 december 1999 @ 22:03:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_229870
Hoop dat de mensen van de motorclub "Gebitten In De Wind" Maurice gisteren op de A1 wel goed hebben vastgesjord in dat zijspan, want die was zeker rijp voor het op eigen kracht zichzelf 12 maal uit die bak beven.
"Het gaat fantastisch en het valt ontzettend mee, jongens" was de boodschap naar de overgebleven bewoners toe, maar wat je zag was een materie geworden millenniumbug, iemand die ongewild zijn biertje op de maat van zijn onrustige lichaamsmuziek liet meedeinen.
Geeft allemaal niet, zou ik ook hebben, maar dat maakte het nog wel vermakelijk.

Erg veel waardevolle momenten in de late donderdaguitzending. Persoonlijk hoogtepunt voor mij, een dag later, het volkomen hysterisch in het luchtledige zwaaien naar zijn vriendin, met de speekseldraadjes van Karin nog van mondhoek naar mondhoek. Maurice het wolvenjong, dat dacht ik steeds. Iemand vanaf de geboorte in een ton opsluiten en twee maal per dag een houten nap met karnemelk naar binnen gieten. Ton na 25 jaar de studio in rollen, deksel er af en dan stel ik me ongeveer voor wat ik gisteren zag. Een angstig mens. Paniek in de ogen. Doet en zegt wat er van hem verwacht wordt. Gaat zwaaien als hij het woord hoort.
Als je de desolate, verwilderde blik van zo'n rustige jongen als Maurice zag, dan ga je toch het ergste vrezen voor de invrijheidstelling van Ruud. Ik zelf denk dat die, naar de studio toe, zo een enorme spanning op gaat bouwen dat hij óf Rolf Wouters voor een geschokt publiek wreed onteerd, volkomen buiten zinnen, of dat hij Wouters, als die hem een hand wil geven zonder na te denken vol op zijn bek rost. Niet alleen het Nederlands publiek is grillig.
Andere hoogtepuntjes. Bloemenmeisje Martin in de uitzending. Iedere keer als ik die vogel 1 seconde in beeld zie trekt er vanuit mijn voetzolen een fel rode uitslag over het hele lichaam. Personificatie van Camerageilheid En Verder Nooit Iets Bijgeleerd. Had wel erg mooi geweest als die er nog in had gezeten met die jacuzzi in de tuin. Totaal verstarde mensen in het water, roerloos luisterend naar verhalen over Kokende en Dansende homosexuelen en vooral als de dood dat er iemand per ongeluk zijn kleine teentje aanraakt.
Bart was gisteren duidelijk ook een beetje in de war. Riep in de tuin, turend naar de studio: "Kijk daar, Martin, kicken!" Ik hoop dat hij het letterlijk bedoelde. Heeft verder nergens mee te maken, maar ik wil er, eventueel tegen betaling, graag bij zijn als Bart zijn legerkistjes onder die roodbehaarde scharrereet gaat plaatsen.
Ook heel mooi, de vertedering die de vader van Karin had gevoeld toen
Jan van Veen op aanzwellende violen zijn dochter had bewierookt. Ze bestaan dus echt, mensen die oprecht kunnen genieten van deze parodie op poëzie. Poëzie is heel laag praten, kaarsje aan, bij voorkeur rijmen aan het eind en elkaar wel of niet krijgen aan het slot. Zeg maar 80 % van het Nederlandse televisieaanbod, maar dan op rijm. Mijn advies: versterker op 10 en een opname van Johnny van Doorn door de kamer beuken. Zal Ruud ook zeker kunnen waarderen, de minutenlang gescandeerde tekst: "Kom toch eens klaar, klootzak, kom toch eens klaar, klootzak"
Tipje van Dijkshoorn. Gesproken teksten van Johnny van Doorn op cassette of op cd. Tranen van het lachen. Is helaas dood.

De uitzending van vanavond vond ik van een wurgende saaiheid.
Wel een fijne universele wachtkamerscène in de woonkamer, gespeeld door Karin en Maurice. Met 7 mensen op je lip die de flink heersende Vliegende Groene Kinkhoest volkomen de vrije teugels geven, 13 keer de Donald Duck uit 1976 doorbladeren of opeens Arts en Auto een verdomd boeiend blad vinden, met leuke horoscopen van
vier jaar geleden. En weten: ze gaan zo zonder verdoving in één keer die wrat uit mijn voet roegen. Die ingehouden spanning meende ik waar te nemen, maar misschien wilde ik het wel zien. Gat in de markt overigens, nu ik er aan denk. Meer tijdschriften voor heel specifieke behoeften van een bepaalde beroepsgroep. Verhuizer en leverworst bijvoorbeeld. Of meteropnemer en bilspleet. Proefabonnementje nemen op Slager en Pleister en geheel vrijblijvend lid worden van Accountmanager en Haring.

Voor de mensen die vanavond de herhaling kijken, let even op als Maurice de douche in stapt en de afscheiding van een bikinibandje op zijn rug heeft! Niet aan komen zetten met gelul dat het lichtval is, of een moet van de jacuzzi in zijn rug. Wil dat beeld niet kwijt. Maurice op motor met bikini aan. Nieuwe leader van Veronica.

Ruud formuleerde vanavond weer een paar grote wijsheden. Hij zij het anders, maar hij bedoelde letterlijk: een goede vriend dekt je, staat desnoods op wacht, als je een andere vrouw ligt te knarren. Ontroerende definitie van vriendschap.
Verder kon ik me wel iets voorstellen bij die vriend van Willem. Dat zou iemand zijn waarvoor ik, als hij nuchter bij je langskomt, al met het licht uit onder mijn bed zou gaan liggen, laat staan dat je die de hele avond lam om je heen hebt hangen met oeverloze verhalen over blancheren en zijn psychologisch inzicht. Goed gehandeld vriend.

Hoop morgen op een beetje meer verveling en landerigheid.

Groeten, Nico Dijkshoorn

pi_229871
quote:
op 12-10-1999 om 10:03 PM schreef doordevil het volgende:
Voor de mensen die vanavond de herhaling kijken, let even op als Maurice de douche in stapt en de afscheiding van een bikinibandje op zijn rug heeft! Niet aan komen zetten met gelul dat het lichtval is, of een moet van de jacuzzi in zijn rug. Wil dat beeld niet kwijt. Maurice op motor met bikini aan. Nieuwe leader van Veronica.

Die witte streep bij M.( zo noem ik het bij gebrek aan bewijs) was mij ook al opgevallen, wacht op verklaring van chemisten en andere wetenschappers voor ik daar een oordeel over geef.

pi_229872
As always perfect
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229873
'k Moet even een traantje wegpinken...van het lachen!!!
Wat heb je aan al je miljoenen Piet, als je poepen moet en je kan het niet??!!

pi_229874
Weer een prima stuk Nico !!!

De nieuw mp3 van Nico staat ook weer op mijn site. Vanochtend op Radio M over het vertrek van Maurice. Ook in real audio

NICO OP RADIO M http://home.multiweb.nl/~eldo/nl.actueel.big-brother/

Rob

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  vrijdag 10 december 1999 @ 23:01:00 #6
1568 Boo Boo
Al is de leugen nog zo.....
pi_229875
quote:
op 12-10-1999 om 10:03 PM schreef doordevil het volgende:
Erg veel waardevolle momenten in de late donderdaguitzending. Persoonlijk hoogtepunt voor mij, een dag later, het volkomen hysterisch in het luchtledige zwaaien naar zijn vriendin, met de speekseldraadjes van Karin nog van mondhoek naar mondhoek. Maurice het wolvenjong, dat dacht ik steeds.

Nhaaaaa, nhiiiii, nha, haa

quote:
op 12-10-1999 om 10:03 PM schreef doordevil het volgende:

Totaal verstarde mensen in het water, roerloos luisterend naar verhalen over Kokende en Dansende homosexuelen en vooral als de dood dat er iemand per ongeluk zijn kleine teentje aanraakt.
Bart was gisteren duidelijk ook een beetje in de war. Riep in de tuin, turend naar de studio: "Kijk daar, Martin, kicken!" Ik hoop dat hij het letterlijk bedoelde. Heeft verder nergens mee te maken, maar ik wil er, eventueel tegen betaling, graag bij zijn als Bart zijn legerkistjes onder die roodbehaarde scharrereet gaat plaatsen.


Nhaaaaa, nhiii, nhaaa ha, haa

Zodejuu Nico, ik lach me het apezuur, van mij mogen ze die 250000 ballen naar jou toe sturen...

de waarheid achterhaald hem wel!


pi_229876
Dacht ik weer even te lachen,werd ik toch weer een beetje droevig,dit keer niet over BB.
Toneelmeester:"Het spel der levenden is gaande weg tot stilstand gekomen,wij berusten". (JvD)
Well,we all shine on...

  zaterdag 11 december 1999 @ 00:38:00 #8
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_229877
gnaaaaahahaha, het bikinibandje van Maus was me ook opgevallen ja. Once again, great one Nico.

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_229878
Ja Johnny van Doorn : "een magistrale stralende zon".

schitterde ook in Herenleed (vpro)

pi_229879
quote:
Ook heel mooi, de vertedering die de vader van Karin had gevoeld toen
Jan van Veen op aanzwellende violen zijn dochter had bewierookt. Ze bestaan dus echt, mensen die oprecht kunnen genieten van deze parodie op poëzie.

Ik luister naar 'Candlelight'
's avonds laat
En voel mij een dichter
van wereldformaat...

Goed stuk weer, Nico

  zaterdag 11 december 1999 @ 16:55:00 #11
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_229880
Lekker Nico, ik zit weer aan de tissues

Groeten Dark

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
pi_229881
Bedankt.
Dikke Snikkel
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')