abonnement Unibet Coolblue
pi_64088328
Geachte mensen,

Ik wil een LCD televisie gaan kopen van 26 inch met een interne DVB-T tuner die werkt met Digitenne.
Volgens de verkoper gaat het model (SAMSUNG LE26A456 LCD-TV 2) dat ik wil kopen zeker weten werken met Digitenne, alleen het blijft een verkoper. Wat is jullie mening hier over?

Ik heb ook gehoord dat niet alle televisies met een interne DVB-T tuner Digitenne kunnen ontvangen, maar dat vind ik een apart verhaal, want je zou denken dat als alle industrielen zich aan de DVB-T/CAM standaarden zouden houden dat dat toch gewoon moet gaan werken?

En welke televisies met een interne DVB-T tuner werken zeker met Digitenne?

Bvd.
pi_64088397
DVB-T ís digitenne (digitaal signaal door de lucht). De verkoper heeft gewoon gelijk. Iedere DVB-T tuner werkt gewoon met digitenne voor zover ik weet.
pi_64088487
Dat is juist de bedoeling van een DVB-T tuner.
Overigens zal je weleen abbo bij KPN moeten afsluiten als je meer dan Ned1,2&3 + BVN wil ontvangen.
So we just called him Fred too
pi_64088539
Ik weet alleen dat de ontvangst van digitenne op veel plaatsen bagger is. Heb je een externe ontvanger, dan kan je die nog neerzetten/hangen op een plaats waar de ontvangst wat beter is, dat zie ik je met een complete tv nog niet doen
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_64088580
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:31 schreef Sakura het volgende:
Ik weet alleen dat de ontvangst van digitenne op veel plaatsen bagger is. Heb je een externe ontvanger, dan kan je die nog neerzetten/hangen op een plaats waar de ontvangst wat beter is, dat zie ik je met een complete tv nog niet doen
Die ontvanger heb je uiteraard nog steeds, je hebt alleen geen kastje (en dus een tweede afstandsbediening) meer nodig.
pi_64088600
Waarom digitenne ?
pi_64088620
Sony kan ook met digitenne.
pi_64089163
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:33 schreef Edwinuss het volgende:
Waarom digitenne ?
Ik zou het liefst inderdaad schotel willen hebben, maar dat neem ik later misschien nog wel even bij.

Digitenne heeft o.a. als voordeel dat je geen kabels meer in huis hoeft te leggen en het overal in Nederland kan gebruiken.
pi_64089210
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:51 schreef Reptilian het volgende:

[..]

Ik zou het liefst inderdaad schotel willen hebben, maar dat neem ik later misschien nog wel even bij.

Digitenne heeft ook als voordeel dat je geen kabels meer in huis hoeft te leggen en het overal in Nederland kan gebruiken.
Wat is daar het voordeel van? De kabels liggen er toch al? Of zitten in ieder geval in de muur verwerkt.
pi_64089266
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:51 schreef Reptilian het volgende:

[..]

Ik zou het liefst inderdaad schotel willen hebben, maar dat neem ik later misschien nog wel even bij.

Digitenne heeft ook als voordeel dat je geen kabels meer in huis hoeft te leggen en het overal in Nederland kan gebruiken.
Je weet dat je ook nog een CAM nodig hebt voor Digitenne bij een TV met een ingebouwde DVB-T tuner als je meer wil zien dan alleen Nederland 1,2,3 en de regionale omroep?
pi_64089296
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:27 schreef Dennis101 het volgende:
DVB-T ís digitenne (digitaal signaal door de lucht). De verkoper heeft gewoon gelijk. Iedere DVB-T tuner werkt gewoon met digitenne voor zover ik weet.
Dit is ook de enige verkoper die dit zei, de rest van al die andere verkopers, ook bij de Primafoon konden mij niet garanderen dat alle televisies met een interne DVB-T tuner Digitenne kunnen ontvangen.
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:31 schreef Sakura het volgende:
Ik weet alleen dat de ontvangst van digitenne op veel plaatsen bagger is. Heb je een externe ontvanger, dan kan je die nog neerzetten/hangen op een plaats waar de ontvangst wat beter is, dat zie ik je met een complete tv nog niet doen
Ontvangst is hier goed.

Je kan die antenne met een verlengkabel verlengen, die zit ook in het startpakket van Digitenne.
  woensdag 17 december 2008 @ 14:56:21 #12
3185 Adelante
To let it go now
pi_64089344
waar stop je de smartcard dan in?

met andere woorden, kun je niet alleen de FTA kanalen ontvangen?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_64089366
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:56 schreef Adelante het volgende:
waar stop je de smartcard dan in?

met andere woorden, kun je niet alleen de FTA kanalen ontvangen?
In de TV in elk geval bij een sony.
pi_64089368
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:52 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wat is daar het voordeel van? De kabels liggen er toch al? Of zitten in ieder geval in de muur verwerkt.
Ik heb sowieso een hekel aan kabels omdat als je ze netjes wegwerkt het toch nog te zien is op bepaalde plekken.

En als ik televisie in de slaapkamer, keuken of elders wil kijken moet ik een kabel door het huis leggen en als ik die netjes wil wegwerken, blijft die helemaal zichtbaar omdat ik niet op iedere plaats plinten heb waar ik die onder kan wegwerken.
pi_64089406
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:56 schreef Adelante het volgende:
waar stop je de smartcard dan in?

met andere woorden, kun je niet alleen de FTA kanalen ontvangen?
TV's met een ingebouwde DVB tuner (DVB-T en/of DVB-C) hebben een CI slot. Daar moet een speciale module in waar dan weer de smartcard in gaat.
pi_64089473
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:57 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

In de TV in elk geval bij een sony.
Sony schijnt inderdaad ook goed te werken met Digitenne.
pi_64089596
Het nieuwe startpakket heb ik net aan met bestaande digitenne abonnement laten koppelen en de kaart werkt nu in mijn ouderwetse analoge digitenne tuner, alleen het beeld is nu op beide kaarten, breedbeeld geworden op een hoop kanalen. Dus ik mis nu een aantal cm op mijn ouderwetse toestel.
Maar daar kan ik wel mee leven, want die trap ik binnenkort ook in de grijsbak, ik denk alleen dat deze er een stuk moeilijker in past, want die vorige moest ik eerst uitelkaar halen voordat die paste.

Weet je wat ik gewoon doe mensen. Ik neem het digitenne startpakket en beide chipkaarten mee naar de televisiewinkel en ik trap die cam even in de televisie en daar test ik ter plekke wel even of dat werkt.

Wat ik trouwens wel nog een beetje vreemd vind, is dat er nog een adapter zit in het startpakket en die adapter moet ik aansluiten op de antenne uitgang van de televisie.
Je zou toch denken dat die televisie wel stroom kan leveren aan die antenne?

[ Bericht 11% gewijzigd door Reptilian op 17-12-2008 15:12:58 ]
pi_64089717
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:05 schreef Reptilian het volgende:
Het nieuwe startpakket heb ik net aan met bestaande digitenne abonnement laten koppelen en de kaart werkt nu in mijn ouderwetse analoge digitenne tuner, alleen het beeld is nu op beide kaarten, breedbeeld geworden op een hoop kanalen. Dus ik mis nu een aantal cm op mijn ouderwetse toestel.
Dan heb je de digitenne tuner waarschijnlijk op CCO (center cut out) ingesteld staan. Je hebt dan bij breedbeeld uitzendingen (die digitaal anamorf zijn) geen zwarte balken op je 4:3 TV maar je mist links en rechts wel een (flink) stuk van het beeld. Je kunt dit in de setup van de tuner veranderen.
pi_64089771
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:10 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dan heb je de digitenne tuner waarschijnlijk op CCO (center cut out) ingesteld staan. Je hebt dan bij breedbeeld uitzendingen (die digitaal anamorf zijn) geen zwarte balken op je 4:3 TV maar je mist links en rechts wel een (flink) stuk van het beeld. Je kunt dit in de setup van de tuner veranderen.
Ok thanks, maar ik heb niks veranderd, het is gekomen toen ik de zenders ging instellen. Misschien dat er toen ook een softwareupdate is meegekomen?
pi_64089849
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:11 schreef Reptilian het volgende:

[..]

Ok thanks, maar ik heb niks veranderd, het is gekomen toen ik de zenders ging instellen. Misschien dat er toen ook een softwareupdate is meegekomen?
Dat weet ik niet, maar het is geen software kwestie. Alle digitale tuners hebben de mogelijkheid om breedbeeld om te zetten naar 4:3 letterbox óf center cut out voor 'oude' 4:3 TV's.
pi_64090118
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:05 schreef Reptilian het volgende:


Wat ik trouwens wel nog een beetje vreemd vind, is dat er nog een adapter zit in het startpakket en die adapter moet ik aansluiten op de antenne uitgang van de televisie.
Je zou toch denken dat die televisie wel stroom kan leveren aan die antenne?
Ja, maar waarom zou een TV fabrikant zoiets inbouwen als bijna niemand daar gebruik van maakt? Bij kabel TV is het nutteloos en zou het zelfs schade aan de verdeelkast of huisversterker kunnen opleveren als er geen galvanische scheiding aanwezig is. Bovendien zijn er geen erkende standaarden voor bijvoorbeeld de spanning en de maximaal te leveren stroom van een dergelijke voeding.
pi_64090721
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:24 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ja, maar waarom zou een TV fabrikant zoiets inbouwen als bijna niemand daar gebruik van maakt? Bij kabel TV is het nutteloos en zou het zelfs schade aan de verdeelkast of huisversterker kunnen opleveren als er geen galvanische scheiding aanwezig is. Bovendien zijn er geen erkende standaarden voor bijvoorbeeld de spanning en de maximaal te leveren stroom van een dergelijke voeding.
Ze noemen dat apparaat een "powerinserter" maar die antenne kan toch gewoon een beetje spanning van die televisie aftappen? Zoveel hoeft er toch niet op die antenne te staan?
pi_64090906
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:43 schreef Reptilian het volgende:

[..]

Ze noemen dat apparaat een "powerinserter" maar die antenne kan toch gewoon een beetje spanning van die televisie aftappen? Zoveel hoeft er toch niet op die antenne te staan?
Jawel, er zit een RF versterker in, en die zal al gauw iets van 12 volt nodig hebben. Dat moet je natuurlijk niet zomaar op de coax ingang van elke TV gaan zetten, want dat is vragen om ellende.
pi_64091056
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:49 schreef Riparius het volgende:

[..]

Jawel, er zit een RF versterker in, en die zal al gauw iets van 12 volt nodig hebben. Dat moet je natuurlijk niet zomaar op de coax ingang van elke TV gaan zetten, want dat is vragen om ellende.
12 volt is toch wel genoeg voor een digitenne antenne, dan hoef je er toch niet ook nog eens een powerinserter tussen je LCD en antenne hangen?

[ Bericht 10% gewijzigd door Reptilian op 17-12-2008 15:59:32 ]
pi_64091203
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:54 schreef Reptilian het volgende:

[..]

12 volt is toch wel genoeg voor een digitenne antenne, dan hoef je er toch niet ook nog eens een powerinserter tussen je LCD en antenne hangen?
Dat lijkt mij ook een beetje link, want die LCD tv's zijn al niet zo robuust.
Nee, je begrijpt het kenneljk niet. Er mag überhaupt geen gelijkspanning op de coax ingang van een TV staan. Dus als je Digitenne wil gebruiken met een TV met ingebouwde DVB-T tuner én je hebt een actieve antenne nodig voor goede ontvangst, dan ontkom je niet aan een voedingsadapter voor die actieve antenne.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')