quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Aangezien ik momenteel bij de gemeente Lw deels verantwoordelijk ben voor de stadsdienst Leeuwarden, heb ik tijdens een overleg met Connexxion eens gevraagd over het hoe en wat.
Da's knap. Da's 3 meer dan er in 8829-8855 passen en dan tuffen er ook nog 's een dozijn in Alkmaar eo rond.quote:Er komen 30 MAN's
'k Zie net dat diezelfde bus ook al twee weekjes in Zeeland heeft gelogeerd.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:47 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Connexxion 8841 Heerenveen"
"De 8841 is overgeplaatst van Utrecht naar Friesland."
[..]
daar stond: op 7 december 2008 reed de bus onder andere op lijn 28 naar Goes.quote:'k Zie net dat diezelfde bus ook al twee weekjes in Zeeland heeft gelogeerd.
Jammer dat die bus en de 1280 niet meer in het wagenpark bij Arriva of Touring zitten. Waren goeie bussen en ook nog eens voorzien van een handbakquote:
jammer iddquote:Op woensdag 17 december 2008 14:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jammer dat die bus en de 1280 niet meer in het wagenpark bij Arriva of Touring zitten. Waren goeie bussen en ook nog eens voorzien van een handbak
Dat is waarschijnlijk de bus die een keer door Daf driver genoemd wordt op busfreaksquote:Op woensdag 17 december 2008 14:02 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
link
grappig die cxx kleuren.
Ok, klinkt logisch.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
Bussen zijn eigendom van de provincie Utrecht. Die heeft een concessie uitgeschreven voor drie jaren en deze aan xx gegund. Mocht xx over drie jaar de concessie verliezen, dan krijgt de nieuwe vervoerder de gele bussen die natuurlijk langer dan die drie jaren meegaan.
Ik zie het nu ook, idd. Nobody had 'm een paar dagen eerder ook al eens mee voor een quickie joyride.quote:Op woensdag 17 december 2008 14:18 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
daar stond: op 7 december 2008 reed de bus onder andere op lijn 28 naar Goes.
waarschijnlijk heeft hij wat cijfers door elkaar gehaald, diezelfde bus had ik namelijk een dag later mee en stond de dagen er voor in friesland.
De gele bussen zijn niet van de provincie, maar van de stadsregio (BRU), waar de lijnen naar Wijk b/D nu onder vallen. De bussen van CXX voor de lijnen waar de provincie over gaat zijn gewoon groen (met de tekst "deze bus wordt u aangeboden door Provincie Utrecht" erop). Lekker logisch hierdoor is dat lijn 20 (Maarssen-Utrecht, de korte helft van de opgeknipte lijn 120) die onder de provincieconcessie valt, maar eigenlijk geheel binnen BRU-gebied rijdt, met groene bussen rijdt.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
Bussen zijn eigendom van de provincie Utrecht.
Deze topictitel zal wel voor veel views zorgen.quote:Op woensdag 17 december 2008 13:54 schreef Gnittoo het volgende:
die topictitel
Dat eerste vat ik niet helemaal. Toen ik vrijdag een kijkje ging nemen, reden op lijn (2)41 groene Amba's.quote:Op woensdag 17 december 2008 17:04 schreef ReisT het volgende:
[..]
De gele bussen zijn niet van de provincie, maar van de stadsregio (BRU), waar de lijnen naar Wijk b/D nu onder vallen. De bussen van CXX voor de lijnen waar de provincie over gaat zijn gewoon groen (met de tekst "deze bus wordt u aangeboden door Provincie Utrecht" erop). Lekker logisch hierdoor is dat lijn 20 (Maarssen-Utrecht, de korte helft van de opgeknipte lijn 120) die onder de provincieconcessie valt, maar eigenlijk geheel binnen BRU-gebied rijdt, met groene bussen rijdt.
Grrr, die Duvedec-mormels zijn nog niet weg dus?quote:Op woensdag 17 december 2008 16:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoppa, meer foto's moeten er gepost worden:
[ link | afbeelding ]
Op dinsdag 16 december passeert Qbuzz 2002 als Lijn 13 de Oosterkade in Leeuwarden op weg naar het station.
[ link | afbeelding ]
Vandaag, woensdag 17 december is het behoorlijk mistig in Leeuwarden. Op de buffer staan naast elkaar Connexxion's 5612 als lijn 350 en Qbuzz'en 1088 (Rtd) en 2038 als respectievelijk lijn 13 en lijn 14.
[ link | afbeelding ]
Zojuist binnengekomen als lijn 97 uit Franeker is Duvedec 7824. Na een kop koffie zal de chauff verder gaan op scholierenlijnen 9 / 12.
[ link | afbeelding ]
Later op de dag bij de stadsschouwburg De Harmonie passeert Alliance B95 2622 als lijn 60 uit Holwerd.
[ link | afbeelding ]
In de Prins Hendrikstraat, de straat tussen stationsgebied en centrum, passeert Connexxion's MAN Lion City 8842 als lijn 71 uit Harlingen en legt de laatste meters naar het station af.
[ link | afbeelding ]
In de Stationsstraat plaat ik de Den Oudsten Alliance B95 2680 welke binnenkomt als lijn 28 uit Heerenveen.
[ link | afbeelding ]
Even daarachter gevolgd door de grijze Qbuzz 1043 welke door materieeltekort in Friesland door Qbuzz uit de Rotterdamse concessie tijdelijk naar Friesland gehaald zijn.
[ link | afbeelding ]
Op lijn 60 uit Holwerd zat vandaag deze Volvo Duvedec 9084. De bus draait hier het stationsplein op.
[ link | afbeelding ]
Nog meer MAN geweld van Connexxion in de vorm van Lion City 8855 als sneldienst lijn 50 naar Dokkum.
[ link | afbeelding ]
Terug bij stadsschouwburg Harmonie passeert weer een Den Oudsten Alliance B95 de 2610 als lijn 72 naar een hele mooie paal.
[ link | afbeelding ]
En met ietwat bewegingsonscherpte nog een MAN van Connexxion, hier de 8851 op lijn 70 Mooie Paal - Leeuwarden.
deze reed later op de dag op lijn 48 ( heerenveen - lemmer ) als ik het goed hebquote:Op woensdag 17 december 2008 16:31 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
In de Prins Hendrikstraat, de straat tussen stationsgebied en centrum, passeert Connexxion's MAN Lion City 8842 als lijn 71 uit Harlingen en legt de laatste meters naar het station af.
Vet man!quote:Op donderdag 18 december 2008 10:19 schreef Zug-Chef het volgende:
GIsterenmiddag laat op Lijn 66 Gelede Mercedes Citaro 9105 !!! Er is dus toch een nieuwe bijgekomen al hier
quote:Op donderdag 18 december 2008 10:19 schreef Zug-Chef het volgende:
GIsterenmiddag laat op Lijn 66 Gelede Mercedes Citaro 9105 !!!
Wat heet nieuw.quote:Er is dus toch een nieuwe bijgekomen al hier
Ben je meteen uit de droom.quote:Op donderdag 18 december 2008 13:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Vet man!
hoop dat ik strax eens een Lions City tref
Ik ben benieuwd wat voor bus er officieel op die rit hoort te zittenquote:Op woensdag 17 december 2008 16:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoppa, meer foto's moeten er gepost worden:
[..]
[ link | afbeelding ]
Op lijn 60 uit Holwerd zat vandaag deze Volvo Duvedec 9084. De bus draait hier het stationsplein op.
[..]
Ik denk eerder XX Amba's.quote:Op donderdag 18 december 2008 14:08 schreef J_TM het volgende:
Rijden lijn 120 en 126 nu met XX Lion's Cities, of zijn het nog steeds BBA-Mercedessen ?
Wel enkele verschillen, maar de A21 verschilt niet zo gek veel met de A78.quote:Op donderdag 18 december 2008 15:55 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Dennis Verboort
MAN A21 voordat ie bekend werd als de (een) Lion's City.
Ziet iemand enige gelijkenis met de A78? Nee?
Wen er maar aan. De Duvedecs gaan er nu aan!quote:Op donderdag 18 december 2008 10:19 schreef Zug-Chef het volgende:
GIsterenmiddag laat op Lijn 66 Gelede Mercedes Citaro 9105 !!! Er is dus toch een nieuwe bijgekomen al hier
helaas.. ik had een ambatrolquote:Op donderdag 18 december 2008 14:12 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ben je meteen uit de droom.
Dan heb ik gelukkig nog het laatste ritje afgelopen week met zo`n ding gemaakt. Ik reed met lijn 4 vanaf station Eindhoven in de veronderstelling dat deze naar een voor mij onbekende bestemming zou rijden. Tot mijn verrassing kwamen we gewoon weer bij station Eindhoven uit. Dat ben ik niet gewend hier in Amsterdam met onze eindpunten.quote:Op donderdag 18 december 2008 19:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wen er maar aan. De Duvedecs gaan er nu aan!
Je hebt de kaart volgens mij niet goed bekeken zeker?quote:Op donderdag 18 december 2008 20:12 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Dan heb ik gelukkig nog het laatste ritje afgelopen week met zo`n ding gemaakt. Ik reed met lijn 4 vanaf station Eindhoven in de veronderstelling dat deze naar een voor mij onbekende bestemming zou rijden. Tot mijn verrassing kwamen we gewoon weer bij station Eindhoven uit. Dat ben ik niet gewend hier in Amsterdam met onze eindpunten.
Zelfde met de stadslijnen in Leeuwardenquote:Op donderdag 18 december 2008 20:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je hebt de kaart volgens mij niet goed bekeken zeker?
De stadslijnen in Eindhoven maken soms een lus door de wijk van bestemming, uitzonderingen daargelaten.
eens, en zo bijzonder rijden ze ook niet.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:07 schreef NoBody122 het volgende:
Zolang ze er nog zijn, zal ik nog zoveel mogelijk hogevloers gebruiken
Die MAN's kan ik altijd nog gebruiken
Kwa rijden vind ik die MAN's nog het meest weghebben van een Citaroquote:Op donderdag 18 december 2008 21:09 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
eens, en zo bijzonder rijden ze ook niet.
godverdomme!! !quote:Op donderdag 18 december 2008 21:05 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
lijn 95 loopt zowat door de straat :wquote:Op donderdag 18 december 2008 21:59 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Oooh wat komt 'ie dichtbij! ©® Bert Visscher
Waarschijnlijk omdat die bus nog steeds op de oude A21 gebaseerd is.quote:Op donderdag 18 december 2008 19:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wel enkele verschillen, maar de A21 verschilt niet zo gek veel met de A78.
De A21 is de lagevloer versie, wat in dit geval een doorlopende vloer betekend, niet noodzakelijk nul graden vlak.quote:O ja, de A78 is Low Entry, terwijl de vloer van de A21 licht helt
Echt wel. Die geheel vlakke is de A37. Dat had ik je toch goed uitgelegd net, dacht ik.quote:(latere series niet eens meer).
Je kan met eindpunten ook een lus maken. Kan soms ook niet anders, als er 1-richtings straten in zitten.quote:Op donderdag 18 december 2008 20:35 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zelfde met de stadslijnen in Leeuwarden
Alleen is dát dan weer meer een uitzondering..
En die hebben jullie ook in 12 meter?quote:Op donderdag 18 december 2008 21:18 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Kwa rijden vind ik die MAN's nog het meest weghebben van een Citaro
Nee, die hebben wij alleen in 18 meter.quote:Op donderdag 18 december 2008 23:04 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En die hebben jullie ook in 12 meter?
(Probeer even te duiden of dat nou een positieve of een negatieve opmerking is)
Zeker weten?quote:Op zaterdag 13 december 2008 04:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[.plastic Citaro's.]
Nee, dit is RVA: roestvrij aluminium.
quote:Bij een Amba zou het front wat meer ingedeukt worden.
D'r zullen ongetwijfeld aanknopingspunten zijn maar het gewicht en de aandrijving zijnquote:Op vrijdag 19 december 2008 00:17 schreef NoBody122 het volgende:
[.Citaro's.]
Nee, die hebben wij alleen in 18 meter.
Echter ik meen dat de 12- en 18m-versies niet zoveel van elkaar verschillen kwa rijden ;]
En wat precies had je nou niet begrepen aan "Maar die is waarschijnlijk ook een stuk harder geknald".quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:05 schreef Ofyles2 het volgende:
De front van de Amba ziet er nog verfomfaaider uit dan die van de Citaro.
quote:Op donderdag 18 december 2008 20:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
helaas.. ik had een ambatrol
morgen vergrote kans op Man Lions City.. )
Dat zijn TÜ's denk ik. 'k Ben benieuwd.quote:Qbuzz lijntje doen
score voor vandaag:quote:Op vrijdag 19 december 2008 11:48 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn TÜ's denk ik. 'k Ben benieuwd.
Dat was een boom, logisch dat er dan meer kracht wordt uitgeoefend en de schade immens is.quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:24 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En wat precies had je nou niet begrepen aan "Maar die is waarschijnlijk ook een stuk harder geknald".
Ze lijken me allebei nog grotendeels heel. Waar het om gaat is dat er duidelijk scheuren en glasvezels
te zien zijn, bij beide.
Die Connexxion Citaro is bijna tot stilstand op de Citaro van Arriva gereden. Plat op plat.
Van die Amba is niet bekend wat daar mee gebeurt is, die stond tussen een rijtje van klappers.
En als een Citaro jouw niet overtuigd, hier eentje van een Integro. Verklaar dat maar 's weg.
[ afbeelding ]
Deze vind ik nog te pruimen. De eerste series die bij NOVIO en GVB rijden zijn een ramp.quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:56 schreef BeefRWijker het volgende:
Hier tijdelijk een hele zooi Jonckheer's
[ afbeelding ]
Waren het de Amba's uit de 4100-/4200-serie?quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:54 schreef J_TM het volgende:
@O2. Ik was vandaag in de Bijlmer en zag de Utrechtenaren op lijn 120 en 126.
Jij wil 't maar niet snappen, hè.quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat was een boom, logisch dat er dan meer kracht wordt uitgeoefend en de schade immens is.
quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
score voor vandaag:
ambatrol (8800 series ofzo?)
Zit daar nog verschil tussen dan?quote:Qbuzz Man Lions City, Fryslan uitvoering.
Qbuzz Man Lions City, Rotterdam uitvoering.
quote:en nog 1 (hooguit 2) bussen te doen hangt er vanaf welke bus ik terug neem.. :p
helaas een ambatrol..
had ik verdomme 2 min langer gewacht had ik een lions city gehad
de buitenkant sowiesoquote:Op vrijdag 19 december 2008 21:07 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Zit daar nog verschil tussen dan?
[..]
Doen ze al jaren in Druten. Als Hermes hun mond had gehouden was er nog gewoon een fatsoenlijke lijn geweest tussen Tiel en Nijmegen, zonder knip bij Druten.quote:Op maandag 15 december 2008 07:10 schreef apestaartje het volgende:
Hermes deed gisteren, op hun Grote Dag, erg vreemd.
-Ik kwam met een Arriva-bus 157 richting Uden, met de bedoeling daar over te stappen op de Hermes-bus 121 naar Eindhoven, zoals ik altijd doe (kan ook door in de 157 te blijven zitten, maar 121 vind ik een veel mooiere route). Gaat gewoonlijk altijd goed, en er was ook geen vertraging. Zodra de chauffeur van de Hermes-bus gisteren echter 'mijn' Arriva-bus in het vizier kreeg, wist 'ie niet hoe snel 'ie weg moest rijden...
Goede nieuws is dat de A78's van Qbuzz een ZF 6-bak hebben, ook al is het nog wachten op de vervoerder die de eerste met een Voith-bak aanschaft.quote:
quote:New Routemaster a step closer as Boris Johnson unveils winning designs
The return of one of the capital’s best known symbols, the iconic Routemaster, came a step closer today when Boris Johnson unveiled winning designs for the new-look bus.
Heralding a “greener, lighter and less noisy” modern bus, the Mayor of London promised that the new version of the Routemaster would be trundling the streets of London by 2011.
In a 21st-century twist on the hop on, hop off concept, the new bus could feature a glass ceiling and an uninterrupted view from windows curving around the top deck.
That proposal, put forward by car company Aston Martin and architects Foster and Partners, was one of two joint winners whose designs will be incorporated into any future design.
Despite some scepticism surrounding the project, Mr Johnson said he was confident that safety issues and cost could be overcome.
“Its true that the hop on, hop off feature is something that people have got to be sensible about and have got to take care,” he said.
“But I do think its something that people loved and want for London. It gives a sense of openness to our buses.”
The Aston Martin and Foster’s design came joint first in a competition to design the successor to the driver-and-conductor Routemaster which was taken out of regular service at the end of 2005.
The other joint winner was bus, coach and truck design company Capoco Design, which is based at Salisbury in Wiltshire.
The winning designs will now be passed on to bus manufacturers to develop into a final proposed design.
Transport for London said today: “We expect to award a contract to develop and build the first new bus for London towards the end of next year, after a competitive tendering process.
“The first of the new buses will be on the streets of London by 2011.”
Under Lord Foster, Foster and Partners has been responsible for a number of major projects including the Millennium Bridge in London and the capital’s 30 St Mary Axe, better known as the Gherkin.
The Aston Martin/Foster bus design envisages a highly manoeuvrable, zero-emissions vehicle, with drive-by-wire, solar panels built into a glass roof, a vehicle accessible for all, with warm lighting and wooden floors.
Under the leadership of Alan Ponsford, the Capoco design combines what the company describes as “the best of the old with the best of the new”.
It has a low flat floor to allow easy access and will be low emission, but will also retain the Routemaster-style front engine and open rear platform.
More than 700 entries were received in the competition, in which children were also invited to take part.
A number of people received prizes, with the joint winners getting £25,000 each. The youngest winners were nine-year-olds Thomas Staricoff, from Brighton, and Olivia Carrier, from northwest London, who received £200 bicycle vouchers for their drawings of what a new bus should look like.
Mr Johnson said today: “I promised Londoners that I would hold a competition to design a new bus for London, based on the much-missed Routemaster, and today we can unveil the fantastic winning designs.
“When I launched the competition, I asked for stylish and imaginative designs which would resonate with Londoners.
“We have had a phenomenal response, with ideas submitted from around the globe, and we now have, in our joint winners, two stunning designs that allow us to go forward and produce a truly iconic bus fit for 21st-century London.
“I know that, like me, Londoners will be waiting eagerly to see how these ideas evolve into the final design that will appear on our roads.”
video: bbc.co.uk
Was jij degene die gistermiddag de 8200 (Amba) op de gevoelige plaat zette?quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag in Leeuwarden de MAN 8843-8845 gezien plus nog enkele andere onbekende. Ook veel Qbuzz meuk gespot waaronder maar liefst 3 van de 7 witte Volvo's. Ook xx 1734 in Leeuwarden gezien trouwens.
Wat een gedrocht.quote:
Vreemd dat er op die pagina onderaan een VDL Citea CLF120-250 staatquote:Op zaterdag 20 december 2008 22:54 schreef BeefRWijker het volgende:
Op deze interessante informatie pagina over de
geschiedenis van de Lion's City staan onderaan de pagina 2 volledig lage vloer bussen met staande motoren:
[ afbeelding ]
Met pompeblêdenquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vreemd dat er op die pagina onderaan een VDL Citea CLF120-250 staat
Mja, dat is weer een Kubus-MAN En wel de demobus die in een mogelijke Kubus-kleurstelling eerder dit jaar te zien wasquote:
Berkhofs zijn uit, Citaro's zijn nu de baas.quote:Op zondag 21 december 2008 01:54 schreef zwahiel het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom heeft die Berkhof wél zo'n hangende grote spiegel en de rest niet?
Die Berkhofjes zijn lief, ze hebben iets.
@BeefRWijker, hoe zit 't op die foto's van de vogelmarkt met die militaire voertuigen, horen die er ook bij Extra tegen filevorming of zo
Dit is eigenlijk de oudejaarsmethode: je postcijfer opkrikken.quote:
Ja, raar hè. Daar was die [ afbeelding ] dus van.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vreemd dat er op die pagina onderaan een VDL Citea CLF120-250 staat
quote:Op zondag 21 december 2008 02:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dat is weer een Kubus-MAN
Dus geen 'Kubus' bus.quote:En wel de demobus die in een mogelijke Kubus-kleurstelling eerder dit jaar te zien was
Omdat het een Novio is en die andere een Hermes. Die Novio is twee keer zo oud als die Hermes.quote:Op zondag 21 december 2008 01:54 schreef zwahiel het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom heeft die Berkhof wél zo'n hangende grote spiegel en de rest niet?
quote:Op zondag 21 december 2008 00:24 schreef Ofyles2 het volgende:
@BeefRWijker: volgens mij komen die CNG's van HTM gewoon
Polen.quote:uit Salzgitter, niet Turkije.
gewoon Procitys inzettenquote:Op zondag 21 december 2008 13:28 schreef NoBody122 het volgende:
Jup, ik ben gisteren welgeteld 1(!) ex-Hermes tegengekomen en 1 26xx/27xx/28xx, tussen al het MAN- en Ambassador-geweld
Dat betekent dus ook, dat die discogangers van TDF elke zaterdag andere, nieuwere, bussen krijgen om af te raggen
Echt Engelse toestanden.quote:Op zondag 21 december 2008 18:08 schreef apestaartje het volgende:
Dat wat ik eerder aanstipte over Hermes vs. Arriva, blijkt helaas de norm te zijn geworden. Arriva-lijn 157/152 vanuit Oss komt vanaf vorige week gemiddeld een minuut of zeven later in Uden aan, dan dat Hermes-lijn 121 vanuit Uden vertrekt. Met die laatste lijn zou je vanuit Uden naar plaatsen kunnen gaan als Boekel, Gemert en (uiteindelijk) Eindhoven. Of... naar de buitenste wijken van Uden. Leuk, zo'n 'knip' halverwege een toch redelijk grote plaats.
Dat betekent op zondag zoiets als: Ruim drie kwartier wachten als je toevallig naar Boekel, Gemert of de buitenste wijken van Uden wilt (voor Eindhoven kan je wel in de 157/152 blijven zitten, al is het een iets minder fijne route).
Ook zo sociaal voor de vele mensen die op het industrieterrein - aan de rand van Uden - een baan hebben. En in eerste instantie vanaf Arriva-lijn 157/152 komen. Als je op dat industrieterrein werkt, en je kunt niet autorijden, ben je namelijk 100 % van Hermes-lijn 121 afhankelijk. Dat is de enige die daar dichtbij komt. Dat wordt voor hen dus óf heel lang wachten op de volgende rit, óf een enorme wandeling vanaf het busstation van Uden. Godzijdank werk ik daar niet.
Misschien zeggen sommigen: Stuur zo'n bericht naar Hermes in plaats van het hier te plaatsen, maar daar lachen ze zich gegarandeerd dood en ze doen er toch vast niets aan. Ik vermoed eerder dat die aansluiting expres zo is geregeld. Ik denk dan: Als je persé een andere vervoerder wilt treiteren, waarom moet de reiziger er dan onder lijden?
Tja, geen toeval dat de verbinding t/m 13 december nog wel perfect was. Toen deelde Hermes lijn 121 namelijk nog met Arriva. Stapte je de 157/152 uit, dan stond de 121 al vaak te wachten, of arriveerde hij binnen een paar minuten. Het kán technisch gezien dus wel.quote:Op zondag 21 december 2008 21:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Echt Engelse toestanden.
In Engeland zouden vervoerders opzettelijk in elkaars dienstregeling rijden met als enige bedoeling de concurrent te rampeneren.
Of dat andere merk van XX dat ook met rode bumpers rond rijdt/reed: in Eindhoven. Alleen geloof ikquote:Op maandag 22 december 2008 05:44 schreef NoBody122 het volgende:
Ik trof Alexxxxx' HQ-foto van de B. Knol stadsbus tóch nog op m'n PC aan zojuist
Hierbij dus alsnog, met toestemming:
[ afbeelding ]
Gezien de kleurstelling (met name de rode voorbumper i.c.m. het wit) begin ik te vermoeden dat hij wel eens bij Novio vandaan zou kunnen komen
Ziet er dus toch naar uit dat deze uit 't buitenland komt.quote:Datum aanvang laatste tenaamstelling: 28-06-2007 (1 jaar, 5 maanden, 24 dagen geleden)
Datum aanvang tenaamstelling: 28-06-2007 (1 jaar, 5 maanden, 24 dagen geleden)
Datum eerste afgifte Nederland: 10-01-2006 (2 jaar, 11 maanden, 12 dagen geleden)
Datum eerste toelating: 08-01-1996 (12 jaar, 11 maanden, 14 dagen geleden)
Handelsbenaming: B90-ML-595/B90
Kenteken: BRRD86, BR-RD-86, BR RD 86
quote:Op maandag 22 december 2008 14:36 schreef Peterselieman het volgende:
Die achterste Amba lijkt meer afstand tussen de voorbumper en de weg te hebben dan die andere 3.
Allebei bingo.quote:Op maandag 22 december 2008 14:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Het verschil in de lijnfilm tussen de 3 middelste Amba's en de meest rechtse?
Nou draaf je weer veels te ver door, PSM.quote:Op maandag 22 december 2008 15:20 schreef Peterselieman het volgende:
mja, het front van die achterste amba lijkt ook kleiner dan die van de andere drie.
Da's dan een flinke mol die daar aan het werk isquote:Op maandag 22 december 2008 15:17 schreef NoBody122 het volgende:
Het zou eventueel ook nog kunnen dat er onder de voorste wielen van die verste Amba een verhoginkje zit, waardoor de voorkant net even een stukje verder omhoog komt
Klopt, want het zijn alleen maar standaardonderdelen die ze gebruikenquote:Op maandag 22 december 2008 15:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nou draaf je weer veels te ver door, PSM.
Ik las 's ergens -ik weet niet meer waar- dat die Amba's er zo belachelijk uitzagen omdatquote:Op maandag 22 december 2008 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
[.PSM draaft door.]
Klopt, want het zijn alleen maar standaardonderdelen die ze gebruiken
Ik had het nergens over een al dan niet aanwezige chauffeursaircoquote:Op maandag 22 december 2008 15:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nou draaf je weer veels te ver door, PSM.
[..]
Da's dan een flinke mol die daar aan het werk is
Dan zou je dus des te gemakkelijker moeten kunnen zien dat die laatste geen chauffeur's airco heeft.
Die Berkhofs hebben wel een veel mooier uiterlijk vind ik. De eerste keer dat ik de eerste bus van dit type zag rijden, toen ik een jaar of 10 was, vond ik het een schitterend ding. Zelfs de gelede versie van dit type moest en zou ik zien, die zag ik toen achter het Centraal voor het eerst waar ik nog werd aangesproken door een enge kerel.quote:Op zondag 21 december 2008 03:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Berkhofs zijn uit, Citaro's zijn nu de baas.
Ze worden wel ingetrapt, maar het zijn wel mijn lievelingsbolides.
Tineke Huizinga moet berecht worden voor alles wat ze misdaan heeft in 2008.quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
De strippenkaarten gaan in het nieuwe jaar losjes met ZES procent omhoog. Voor hen de het wat boeit. Normaal kwam er altijd 20 of 30 cent bij per jaar, nu gaan we soepeltjes van 20,40 naar 21,60.
Nee, want jij fotografeert nooit op het station; we knowquote:Op woensdag 24 december 2008 15:56 schreef Alexxxxx het volgende:
It wasn't me!
Zelden. Maar daar die fotograaf staat ben ik ook wel eens te vindenquote:Op woensdag 24 december 2008 15:59 schreef NoBody122 het volgende:
Volgens mij is dat diezelfde, die mij (en een collega, die net m'n bus kwam overnemen) op de foto zette in de 8200
[..]
Nee, want jij fotografeert nooit op het station; we know
alexxxxx is busspotter met hond?quote:Op woensdag 24 december 2008 21:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Zelden. Maar daar die fotograaf staat ben ik ook wel eens te vinden
Ik ben er zelf ook niet uit.quote:Op maandag 22 december 2008 14:58 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Allebei bingo.
En ik denk zomaar 's dat daar dus een causaal verband tussen bestaat en dat dat geen SVN 51xx serie bus
is maar een Hermes. Ik gok dat die ex-SVN stad's uitvoeringen zijn en die ex-Hermes een streek uitvoering.
euh, nee. Ik laat wel eens de hond van mijn ouders uit, mar dat heb ik nog nooit gecombineerd met busspottenquote:Op woensdag 24 december 2008 21:11 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
alexxxxx is busspotter met hond?
Ja, dat ook nog.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
doe je goed. Hoe staat het met je kennis van het Frans?
grote kans lijn 42 kom je zo wel frys als flevolands materiaal tegenquote:Op dinsdag 30 december 2008 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
Is die niet van Overijssel/Flevoland? Lijn 42 waarschijnlijk?
Waren dat Duvedecs in het geel/wit?quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:05 schreef Gnittoo het volgende:
vandaag gespot: 3x 7100-serie b10m geleed en een grijze 2947
yes.quote:Waren dat Duvedecs in het geel/wit?
Misschien komt het vanwege het hogere motorvermogen en bijbehorende trekkracht.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:56 schreef Gnittoo het volgende:
het stuurt wat lichter dan een amba, maar verder zie ik niet erg veel pluspunten.
Erger dan de 3999 kan het niet worden, maar we wachten af.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:49 schreef sander89 het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk dit is al nummer 1.
Naar de schroot hoop met die rotzooi.
quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:22 schreef J_TM het volgende:
In een poll op OV Boskoop kwam de DAF/Den Oudsten als winnaar uit de bus (!). Ook de Leyland/Verheul (voorganger standaardmodel) gooide hoge ogen. De Jonckheer scoorde een magere voldoende en de Phileas had de twijfelachtige eer om onderaan te eindigen.
Volledig eens met de bustypes van de 21e eeuw.quote:Op donderdag 1 januari 2009 21:03 schreef J_TM het volgende:
Het beste bustype uit de 20e eeuw; ook de Leyland/Den Oudsten en de DAF/Hainje CSA1 doen het goed. Dat van de 21e eeuw is de DAF/Van Hool New Look.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:23 schreef Gnittoo het volgende:
bus vervolgens gewoon meegenomen en briefje in een frysker gehangen?
Ben ik de enige die nog nooit in een Frysker heeft gezeten?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou pas een goeie actie zijn geweest
Ben ik je net misgelopen. Ik was daar omstreeks kwart voor drie om te kijken of ik de 8882(!) nogquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:21 schreef NoBody122 het volgende:
Een paar uur geleden in Bolsward:
Ik kan dat slootje helemaal niet thuisbrengen. D'r staat toch alleen maar een hek daar langs Hochwald?quote:[ afbeelding ]
Gek hè. Wie had zoiets nou toch gedacht.quote:Op het briefje staat dat hij niet meer mag rijden, omdat hij weg gaat
quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:05 schreef Gnittoo het volgende:
vandaag gespot: 3x 7100-serie b10m geleed
Ah, dan ben ik die vanmiddag ook tegengekomen.quote:en een grijze 2947
Heheh.quote:
Ik ook niet. Vandaag wel een hele serie fotos van de buitenkant gemaakt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ben ik de enige die nog nooit in een Frysker heeft gezeten?
Verder nog Fryslân in geweest? Ik ben vandaag op station H'veen geweest, de Berkhof fabriek, en de stalling in Joure. Bij Berkhof dacht ik een andere spotter aan t werk te zien. Ik zou eerst ook nog naar Bolsward, maar toen ik in Joure was werd ik gebeld dat ik weer naar huis kon Bovendine stond de zon toen eigenlijk al te laag.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:04 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ben ik je net misgelopen. Ik was daar omstreeks kwart voor drie om te kijken of ik de 8882(!) nog
eens kon spotten. Die stond daar afgelopen zaterdag namelijk. Toen stond er ook nog 1 witte Hermes.
Volgens mij heb ik daar ook een 8000 Amba gezien.
Hing daar ook een briefje oid aan?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:44 schreef Alexxxxx het volgende:
In Joure waren overigens nog een paar Den Oudstens, maar die stonden ook apart en achteraf....
[ afbeelding ]
de rest van de XX foto's van vandaag hier
Nee, verder dan Bolsward of Sneek kom ik in de regel niet.quote:
Ik kan alleen maar speculeren waar die vier Alkmaarse Volvo's naar toe gaan: Almere of Voorne-Putten.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:26 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Ah, dan ben ik die vanmiddag ook tegengekomen.
Ik vond al dat die Alkmaarse chaufs wel heel erg vaak voorbij kwamen, met hun 'nieuwe' Integrootjes.
(G)een keer raden: Geen Volvo gezien dus.
Typisch een Berkhof-kwaal.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:57 schreef Lemjur het volgende:
Zat net in de xx Amba 8663. Stopknopmechanisme was vastgelopen, dus iedereen moest naar de sjoof als ie d'r uit wilde
Lijkt me stug, ik heb dat tot op heden nog nooit gehad met Amba's (ook niet met anderen trouwens ) en het is onderhand wel bekend hoe vaak ik Amba's gebruikquote:
Klopt, vertrok leeg ri Holwerd. Ik zal eens zien of er m.b.t. de communicatie misschien iets verbeterd kan worden, vanaf februari studeer ik af bij Connexxion, dus dan kan ik wel even wat inbrengen =)quote:Op zondag 4 januari 2009 03:12 schreef NoBody122 het volgende:
Kansloze aangelegenheid is dat altijd met die extra afvaarten, mensen verwachten namelijk nog altijd niet dat er dan ook automatisch een extra lijn 66 rijdt.. Gevolg; lege ritten richting Holwerd en als je mazzel hebt, heb je er op de terugweg 1 of 2 in
Die Duvedec op jouw foto ziet er dan ook behoorlijk leeg uit
Het stukje Drachten - Leeuwarden behoort al sinds het jaar 2000 ofzo niet meer tot de route van lijn 350quote:Op maandag 5 januari 2009 10:46 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Lijn 350 - Drachten > Alkmaar
Connexxion 2924 - Mercedes Integro
Leeuwarden, zaterdag 3 januari 2009
was er zeker een frysker stukquote:Op maandag 5 januari 2009 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
Wie dacht dat het met de Alliances op de streeklijnen in Fryslân afgelopen was, heeft het mis. Kwam vandaag de 8004 nog op dienst tegen.
Dankje!, Ja klopt, was een typo van mij. Gisteravond iets te snel mijn www upgedatequote:Op maandag 5 januari 2009 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
Mooie platen weer
[..]
Het stukje Drachten - Leeuwarden behoort al sinds het jaar 2000 ofzo niet meer tot de route van lijn 350
Mooizo! Hoe meer Alliances hoe beter, als ze maar wel in de plaats van Amba's rijden ghehe..quote:Op maandag 5 januari 2009 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
Wie dacht dat het met de Alliances op de streeklijnen in Fryslân afgelopen was, heeft het mis. Kwam vandaag de 8004 nog op dienst tegen.
En zo heeft iedereen z'n eigen "Berkhof"s.quote:Op zondag 4 januari 2009 03:12 schreef NoBody122 het volgende:
[.typische Berkhof kwaal.]
Lijkt me stug, ik heb dat tot op heden nog nooit gehad met Amba's (ook niet met anderen trouwens ) en het is onderhand wel bekend hoe vaak ik Amba's gebruik
Misschien ga je dan wel de geschiedenis in als de stagiair die het al jaren in zich zelf gekeerdequote:Op zondag 4 januari 2009 11:35 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Klopt, vertrok leeg ri Holwerd. Ik zal eens zien of er m.b.t. de communicatie misschien iets verbeterd kan worden, vanaf februari studeer ik af bij Connexxion, dus dan kan ik wel even wat inbrengen =)
Misschien moet hij de Engelse methode invoeren: bepaalde lijnen een merknaam toebedelen.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:31 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Misschien ga je dan wel de geschiedenis in als de stagiair die het al jaren in zich zelf gekeerde
logge vervoersbedrijf Connexxion even om vormde tot een goed geoliede vervoers machine.
Hoe nieuwer de bussen, hoe gecompliceerder de technologie.quote:
Ik heb geen eigen Berkhof, alleen een VWquote:Op maandag 5 januari 2009 15:17 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En zo heeft iedereen z'n eigen "Berkhof"s.
Is een Berkhof 2000NLquote:Op maandag 5 januari 2009 10:46 schreef Zug-Chef het volgende:
[ .. ]
[ afbeelding ]
Lijn 20 - Assen > Meppel
Arriva 5841 - DAF Berkhof
Meppel, dinsdag 30 december 2008
Deze bus is er eentje van Cxx Alkmaar ipv de 14.5 m. Volvo's.quote:[ .. ]
[ afbeelding ]
Lijn 350 - Alkmaar > Leeuwarden
Connexxion 2924 - Mercedes Integro
Leeuwarden, zaterdag 3 januari 2009
quote:[ .. ]
Gokje: sinds 2003 bij de overgang van Interliner naar Qliner. Werd toen Qliner 320.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
Mooie platen weer
[..]
Het stukje Drachten - Leeuwarden behoort al sinds het jaar 2000 ofzo niet meer tot de route van lijn 350
Of een MANneke. Sommige MANnekes zijn ook al aardig afgejakkerd.quote:
Oh, dan heb je vanochtend toevallig Gnittoo getroffen denk ikquote:Op maandag 5 januari 2009 10:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
jezus wat voor onbekwaam persoon er nou van morgen op mn bus reed :/ rijd gewoon bijna 3 fietsers van de sokken, mist een halte en moest 3x steken om een bocht om te komen !
Dat soort toestanden heb ik in Groningen ook wel meegemaakt. Je kunt als sjoof een bocht ook te ruim nemen, waardoor je moet stoppen voor een lantaarnpaal en met een gelede is dat niet het leukste iets. Viel mij toen nog mee dat de bus niet in de knikbeveiliging schootquote:Op maandag 5 januari 2009 10:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
jezus wat voor onbekwaam persoon er nou van morgen op mn bus reed :/ rijd gewoon bijna 3 fietsers van de sokken, mist een halte en moest 3x steken om een bocht om te komen !
geen idee, ik onderteken mijn contract morgen pas aan het eind vn de werkdagquote:Op maandag 5 januari 2009 16:57 schreef Peterselieman het volgende:
Heb je daar een jaarcontract gekregen?
Ventura?quote:Op maandag 5 januari 2009 16:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Vanaf morgen werk ik bij een busdeurenfabriek.
Bijna net zo goed als bus chauffeur.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Vanaf morgen werk ik bij een busdeurenfabriek.
Klopt, ik gaf de bedrijfsnaam al weg.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:50 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Bolsward? (Waar is die daar, trouwens).
Ik zie 't. Dat krijg je dus als je te snel reageert zonder helemaal tot onderaan door te lezen.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt, ik gaf de bedrijfsnaam al weg.
Vacature stop bij Cosmo dan, neem ik aan?quote:Op maandag 5 januari 2009 18:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Klopt. Kun je mn Lada op de foto zetten bevertje
Hoezo? die zit aan de andere kant van de weg hoor....quote:Op maandag 5 januari 2009 18:16 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Vacature stop bij Cosmo dan, neem ik aan?
Je gaat toch niet hetzelfde uithalen als met de Rover, dan mag BeefrWijker wel oppassenquote:Op maandag 5 januari 2009 18:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Klopt. Kun je mn Lada op de foto zetten bevertje
Daarom dus ...quote:Op maandag 5 januari 2009 18:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hoezo? die zit aan de andere kant van de weg hoor....
Met de rover heb ik niks vreemds uitgehaald? Alleen wat plakband er op geplakt,maar de lada valt zonder al genoeg op....quote:Op maandag 5 januari 2009 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je gaat toch niet hetzelfde uithalen als met de Rover, dan mag BeefrWijker wel oppassen
ik snap je nietquote:
Ik doelde op het bijna omver rijden van mensen en Caparis dat uit moest kijkenquote:Op maandag 5 januari 2009 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Met de rover heb ik niks vreemds uitgehaald? Alleen wat plakband er op geplakt,maar de lada valt zonder al genoeg op....
Scherp gezien, prachtig om al die oude bussen(en oude busreclame's ) daar te zienquote:
zag um ook vandaag nogquote:Op maandag 5 januari 2009 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
Wie dacht dat het met de Alliances op de streeklijnen in Fryslân afgelopen was, heeft het mis. Kwam vandaag de 8004 nog op dienst tegen.
Hebben ze daar nou gewoon het voorraam geschilderd?quote:
En iemand heeft z'n ansichtje in de verkeerde 'bus' gepost.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:31 schreef classpc het volgende:
[..]
Hebben ze daar nou gewoon het voorraam geschilderd?
Hindert niet, hoor.quote:
Ben je ongetwijfeld gewend, dat mensen je niet snappen.quote:
wel als er eerst al een bus niet op komt dagen?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo koud was het toch niet. Ik liep net van huis naar gemeentehuis om te werken, maar echt koud, mwah, nee vond het wel meevallen eigenlijk.. Het is hier ook maar -8 in Leeuwarden.
wees blij dat die bus nog reed, ik had hem aan de kant gezet. vrieskou + geen verwarmingquote:en de volgende doorrijd omdat die barstens vol zit.. en je dus al een half uur staat te kleumen?
en dan een bus waar t net zo koud in is als buiten :/ nee daar wordt je blij van
En in welk gat komen er drie bussen per half uur?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb t al vaker gezegd, maar waarom woon je dan ook in zo'n kut gat en niet in een grotere kern... Mensen kiezen daar zelf voor, dus dan moeten ze ook maar de gevolgen ondervinden.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Stiens en Joure zitten er niet ver naast in de spits. Maar als je zo gefocused bent op het OV en er tevens ook zo van afhankelijk bent, snap ik niet waarom iemand niet naar een grotere plaats moved.
Jij bent duidelijk het aanstormend talent waar we in het OV zo dringend op zitten te wachten.quote:Maar misschien ben ik wel gek hoor
quote:
Gister stond er ook een zwikje Israëliërsquote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:37 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Busfoto.nl
Rond de jaarwisseling stonden er drie van deze bussen bij Cosmo in Bolsward met als enig verschil
dat de gele dak kleur nu doorgetrokken was in het frontje. Opvallend zijn de forse ongespoten airco's.
ach dies toch van karton! deuk je zo uitquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Gister stond er ook een zwikje Israëliërs
Aan de XX chauffeur die met zijn MAN vandaag zo rond 17:09 de rotonde midden op Het Vliet in Leeuwarden passeerde:
VERKEER OP DE ROTONDE HEEFT VOORRANG VUIGE BOKKENLUL!!!! ALS IK NIET ZO GOED OP HAD GELET HAD ER EEN DIKKE DEUK IN MIJN PRACHTGE LADA GEZETEN!
nee, niet, hij is van Russisch Staalquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach dies toch van karton! deuk je zo uit
dat zeg ikquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee, niet, hij is van Russisch Staal
Was vast Gnittoo weer.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Gister stond er ook een zwikje Israëliërs
Aan de XX chauffeur die met zijn MAN vandaag zo rond 17:09 de rotonde midden op Het Vliet in Leeuwarden passeerde:
VERKEER OP DE ROTONDE HEEFT VOORRANG VUIGE BOKKENLUL!!!! ALS IK NIET ZO GOED OP HAD GELET HAD ER EEN DIKKE DEUK IN MIJN PRACHTGE LADA GEZETEN!
Nou als dat zo was had je boodschap moeten zijn "Dude, volgende keer dat ik je CXX MAN op een rotonde tegenkom ben je een propje zilverpapier, begrepen? "quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee, niet, hij is van Russisch Staal
Ik ram zn deur er uit, werkverschaffing!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou als dat zo was had je boodschap moeten zijn "Dude, volgende keer dat ik je CXX MAN op een rotonde tegenkom ben je een propje zilverpapier, begrepen? "
Linkje copy/paste naar address bar werkte overigens wel.quote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik ram zn deur er uit, werkverschaffing!
Ik zou zeggen: nog meer Citaro's halen!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Ok ik ook maar dan met mijn hoogtepuntjes van vandaag:
[ link | afbeelding ]
Connexxion verzorgt in vervoersgebied Noord en Zuidwest Friesland het openbaar vervoer. Daarbij worden onder andere 6 18-meter bussen ingezet. Naast relatief nieuwe Mercedes Citaro's worden ook oude Volvo Duvedec's ingezet op zowel streeklijnen als de scholierenlijnen van de stadsdienst Leeuwarden. Op een zonnige dinsdagmorgen staan netjes naast elkaar ex-NZH Duvedecs 7165 als lijn 97 Franeker -> Leeuwarden en 7174 als lijn 66 Leeuwarden -> Holwerd op de buffer achter het busstation te wachten op het begin van de volgende rit.
[ link | afbeelding ]
Ook de stadsdienst Leeuwarden wordt gereden door Connexxion. De zogenaamde scholierenlijnen naar de hogeschool worden hoofdzakelijk gereden door de gelede Volvo Duvedec's. ex-NZH 7167 is op lijn 12 vanuit de Kenniscampus Rengerslaan op weg naar het Autobusstation als het Oldehoofsterkerkhof gepasseerd wordt.
[ link | afbeelding ]
Met op de achtergrond de scheve Leeuwardense Oldehove passeert Connexxion's Duvedec 7167 als lijn 12 vanaf de Kenniscampus Rengerslaan naar het Autobusstation. Op deze lijn wordt momenteel een kwartierdienst gereden, maar vanaf januari 2010 zal het vervoer op deze lijn enorm gaan toenemen, waardoor ook de frequentie omhoog zal moeten gaan. Vanaf dan is namelijk de nieuwbouw van de Kenniscampus pas echt klaar en zullen zo'n 14.000 studenten op één locatie hun opleiding volgen.
Ik weet niet of je dit al wist, maar Ventura levert volgens mij niet aan Mercedes-Benz.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik ram zn deur er uit, werkverschaffing!
Deze Citaro's hebben toevallig ook een volledig matrixdisplay aan de blinde zijde (net zoals de gelede Citaro's van GVB).quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Potsdam, 1 januari 2009. Een Citaro van het stadsverkeer op lijn 692.
[ afbeelding ]
Daar is volgens mij niet echt ruimte voor op de stalling, dus reken er niet teveel opquote:Op woensdag 7 januari 2009 03:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: nog meer Citaro's halen!
Bovendien zijn de NZH-Berkhofs twaalf jaar oud.
Het was een MANquote:Op woensdag 7 januari 2009 03:40 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dit al wist, maar Ventura levert volgens mij niet aan Mercedes-Benz.
Welke vervoerdersnaam stond er normaalgesproken in beeld dan?quote:
XXquote:Op woensdag 7 januari 2009 13:22 schreef classpc het volgende:
[..]
Welke vervoerdersnaam stond er normaalgesproken in beeld dan?
Lijkt me sterk, is geen Connexxion-scherm volgens mijquote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Potsdam, 1 januari 2009. Een Citaro van het stadsverkeer op lijn 692.
[ afbeelding ]
Ze worden nog steeds gebouwd, maar het is aan de vervoerder vrij in welke uitvoering de Citaro's uitgedost moeten worden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:52 schreef J_TM het volgende:
[..]
Blijkbaar worden er geen petdragende Citaro's meer gemaakt; op OV Boskoop staat onder het kopje Waterland de nieuwste Arriva-aanwinst in genoemde regio.
Zeker abusievelijk het verkeerde programma opgeladen.quote:
Oh, sorry.quote:
Dan zijn ze kennelijk weer terug bij af. Vond die platte toch altijd al mooier.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:52 schreef J_TM het volgende:
[..]
Blijkbaar worden er geen petdragende Citaro's meer gemaakt; op OV Boskoop staat onder het kopje Waterland de nieuwste Arriva-aanwinst in genoemde regio.
Wéér gemaakt, zou ik dan zeggen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
volgens mij worden beide varianten nog gewoon gemaakt hoor
Ik werd bijna geramd door een MAN. En ik weet precies aan wie ventura levert, maar daar lata ik me niet over uitquote:Op woensdag 7 januari 2009 03:40 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dit al wist, maar Ventura levert volgens mij niet aan Mercedes-Benz.
Ja, die heeft Eelke Hendrik maar mooi even voor BuzzyBee op de foto gezetquote:
Bron: OVBoskoopquote:Busreizigers staan letterlijk in de kou
Tientallen busreizigers die 's ochtends met Connexxion-buslijn 152 van Schagerbrug naar Schagen wilden reizen, bleven gisterochtend letterlijk en figuurlijk in de kou staan. De nieuwe procitybus (midibus) die Connexxion sinds 14 december inzet op de route van Callantsoog naar Schagen en andersom is veel en veel te klein om het reizigersaanbod in de spitsuren aan te kunnen.
Dan weten ze daar ook eens welke toestanden we in Fryslân haddenquote:
Al zet je de deuren van de kathedraal van Keulen in een Frysker, dan nog ziet het er niet uit... Maar dat heeft weinig met de deuren te maken...quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:36 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Afbeelding
Wat zitten er toch spuug lelijke deuren in die dingen, hè.
Wat voor Citaro's rijden er dan rond op lijn 360?quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:35 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wéér gemaakt, zou ik dan zeggen.
Je zag die platte voorkant alleen maar op oudere bussen, voor zover 't mij is opgevallen.
Zeg jij 't maar want ik snap er geen reet van waar die vraag/opmerking ook maar op slaat.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat voor Citaro's rijden er dan rond op lijn 360?
Met filmkast geïntegreerd in de voorruit of rechtop.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:11 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zeg jij 't maar want ik snap er geen reet van waar die vraag/opmerking ook maar op slaat.
Bron: OVBoskoopquote:Promotie voor Schager stadsbus
schagen - De Schager bevolking loopt nog niet echt warm voor de stadsbus. Pieter Eelman (VVD) vroeg daarom deze week in de commissie samenlevingszaken wethouder Hans Heddes om de bus meer te promoten. Bijvoorbeeld door bedrijven enthousiast te maken voor deze vorm van vervoer. Heddes stelde dat de gemeente bezig is met het voorbereiden van promotie-activiteiten.
Waarom kocht Connexxion destijds geen fatsoenlijke midibussen aan?quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:28 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Bron: OVBoskoop
Nou, sterkte hè.
En wat precies denken wij daarvan dan wijzer te worden, wijsneus.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Met filmkast geïntegreerd in de voorruit of rechtop.
Ik weet het antwoord allang, de vraag is: kun jij het ook ontdekken?
Om je theorie over Citaro's te ontkrachten.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:32 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En wat precies denken wij daarvan dan wijzer te worden, wijsneus.
managers die niet buiten komen, prestigeproject, dat soort bla. Wat ik vreemder vind is dat VDL het ding wilde bouwen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waarom kocht Connexxion destijds geen fatsoenlijke midibussen aan?
En welke theorie is dat dan precies, wijsneus. Help me even herinneren.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Om je theorie over Citaro's te ontkrachten.
@BeefRWijker: Sorry voor mijn misverstanden, ik heb al een andere zondebok gevonden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:52 schreef J_TM het volgende:
[..]
Blijkbaar worden er geen petdragende Citaro's meer gemaakt; op OV Boskoop staat onder het kopje Waterland de nieuwste Arriva-aanwinst in genoemde regio.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
managers die niet buiten komen, prestigeproject, dat soort bla.
VDL bouwt volgens mij helemaal niks.quote:Wat ik vreemder vind is dat VDL het ding wilde bouwen.
Ja hoor, geef J_TM maar weer de schuld.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
@BeefRWijker: Sorry voor mijn misverstanden, ik heb al een andere zondebok gevonden.
Niet noodzakelijk, Berkhof specials zit in Valkenswaard.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:03 schreef Alexxxxx het volgende:
ja maar als ik berkhof zeg kom ik er voor uit dat dat ding in herenveen is gebouwd,
quote:en ik ben chauvinistisch
Ondertussen prefereer ik machines ontwikkeld door de mensen uit Göteborg, Mannheim en Salzgitter.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:03 schreef Alexxxxx het volgende:
ja maar als ik berkhof zeg kom ik er voor uit dat dat ding in herenveen is gebouwd, en ik ben chauvinistisch
De Pro City is in H'veen gebouwd Collega van me bij mijn vorige baas deed dat, Fryskers bouwen in Heerenveen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:11 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk, Berkhof specials zit in Valkenswaard.
Daar had ie volgens mij ook gebouwd moeten worden.
Daar zijn die Berkhof 2000NL Premiers o.a. ook gebouwd.
[..]
ja en toen hadden we ze al kapot moeten trappen!quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De Pro City is in H'veen gebouwd Collega van me bij mijn vorige baas deed dat, Fryskers bouwen in Heerenveen.
Ze hebben nog geprobeerd de remmen te saboteren ....quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja en toen hadden we ze al kapot moeten trappen!
quote:Op maandag 5 januari 2009 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat soort toestanden heb ik in Groningen ook wel meegemaakt. Je kunt als sjoof een bocht ook te ruim nemen, waardoor je moet stoppen voor een lantaarnpaal en met een gelede is dat niet het leukste iets. Viel mij toen nog mee dat de bus niet in de knikbeveiliging schoot
quote:UTRECHT - De schone aardgasbus is nooit een reële optie geweest bij de aanschaf van 350 nieuwe streekbussen: regio en provincie Utrecht legden deze duurdere variant niet als eis op aan de streekvervoerders die vorig jaar om de concessie streden.
De nieuwe bussen zijn de trots van Connexxion en de provincie Utrecht, maar ze hadden nog schonder gekund.
FOTO HARRY VERKUYLEN
Beide dienden vervolgens een offerte in met dieselbussen, die wel schoner zijn dan de huidige Europese norm.
De Utrecht verkeerswethouder Tymon de Weger prees de milieuvriendelijkheid van de nieuwe Connexxionbussen op diesel alsof ze net zo goed zouden zijn als aardgas. Daarvoor moet hij zich later deze maand verantwoorden in een spoeddebat. Leefbaar Utrecht en D66 in de Utrechtse gemeenteraad hebben daartoe opgeroepen.
In een publicatie van december vorig jaar laat De Weger (ChristenUnie) weten dat de uitstoot van stikstofdioxide door de nieuwe diesels 0,2 gram per kilometer bedraagt. Onderzoeksbureau TNO heeft inmiddels gemeten dat het in werkelijkheid negen maal zo hoog is: 1,8 gram per kilometer. ,,Ik weet niet wie hier nu de waarheid spreekt,’’ zegt D66-raadslid Arjan Kleuver. Hij hekelt de opstelling van de verkeerswethouder, die aanstuurt op rechtszaken als bewoners om gegevens vragen.
Het raadslid vindt dat er een comité van onafhankelijke deskundigen moet komen, dat duidelijkheid schept. De Weger wil in de media geen uitleg geven.
Het verschil tussen het gemeentecijfer en dat van TNO is aan het licht gebracht door het Wijk C Komitee, dat strijdt tegen de ‘verdere’ luchtvervuiling in de Utrechtse binnenstad. Een groot deel van de 144 nieuwe streekbussen rijdt over de busbaan op het Vredenburg, waar dagelijks meer dan 1600 bussen passeren.
Het spoeddebat vindt vermoedelijk op 22 januari plaats.
zie ook:TNO: bussen viezer dan Utrecht zegt
REACTIES Deze discussie is gesloten - het is niet mogelijk om op dit artikel te reageren
en dan nog de extra lange bussen die op de rustigste tijden door nieuwegein rijden. gewoonweg belachelijk. er zit niemand in dus wat kost dat allemaal niet.
Ineke - Nieuwegein - 08/01/09 - 10:00:35 2897221
Het wordt hhog tijd voor een ondergrondse in Utrecht. mooi gat inde grond en al het gezever zakt er gelijk in!
Ger Dijk - Breukelen - 08/01/09 - 09:08:54 2897058
Ik zie op de website van Wijk C komitee 1 verslag staan van NO2-metingen maar dat is van een periode toen er nog geen nieuwe bussen reden. Wie spreekt nu de waarheid?
Marc - Leerdam - 07/01/09 - 21:21:55 2896439
De nieuwe bussen zijn wel prima als men ons kan duidelijk maken dat deze stuk schoner zijn dan de voorgaande groen/gele.
Jan-1 - Utrecht - 07/01/09 - 16:31:44 2895544
reactie op: Belastingslaaf-Utrecht
Wel eens van trolleybussen gehoord of trams om de uitstoot binnen de stad te beperken, gemeente Utrecht loopt te pronken met iets dat niet werkt, aardgasbussen waren gedoemd te mislukken door politiek gekonkel, de oude streekbussen op aardgas hebben jarenlang weg staan rotten op het terrein van het toenmalige GCN, allemaal vergeten, maar wel lekker subsidie trekken van onze belastingcenten!!!!
Als u een suggestie hebt wie de miljoenen voor de aanleg van het stroomnet voor die trolleybussen zal betalen, en hoe men dat in veel straten kwijt dan, vertel.
Wat ik me vooral afvraag is waarom men als duidelijk is dat het onrealistisch is, net doet alsof iets als 'schonere bussen' bestaat. Streef het niet na, dan kan het ook niet mislukken.
Thomas - Utrecht - 07/01/09 - 15:02:09 2895197
Wel eens van trolleybussen gehoord of trams om de uitstoot binnen de stad te beperken, gemeente Utrecht loopt te pronken met iets dat niet werkt, aardgasbussen waren gedoemd te mislukken door politiek gekonkel, de oude streekbussen op aardgas hebben jarenlang weg staan rotten op het terrein van het toenmalige GCN, allemaal vergeten, maar wel lekker subsidie trekken van onze belastingcenten!!!!
Belastingslaaf - Utrecht - 07/01/09 - 12:46:04 2894680
Spoed???
"Het spoeddebat vindt vermoedelijk op 22 januari plaats".
Dan kunnen nog een boel dossiers verdwijnen en gegevens worden aangepast aan een voor de wethouder gunstige situatie.
Henk - Wageningen - 07/01/09 - 10:40:49 2894145
reactie op: Bezorgd om-Utrecht
In het kader van "schonere lucht" sta je als automobilist soms lang te wachten tot je verder mag, uiteraard met draaiende motor. Bussen mogen gewoon door, zeker omdat er een vrije "intepretatie" van meetgegevens is. Vroeger noemden we dit bedrog.
Wat mij betreft heeft het nog steeds bedrog. De burger in Utrecht wordt maar wat voorgelogen en gepiepeld.
Herman - De Meern - 07/01/09 - 09:26:42 2893901
In het kader van "schonere lucht" sta je als automobilist soms lang te wachten tot je verder mag, uiteraard met draaiende motor. Bussen mogen gewoon door, zeker omdat er een vrije "intepretatie" van meetgegevens is. Vroeger noemden we dit bedrog.
Bezorgd om - Utrecht - 06/01/09 - 23:35:45 2893544
Foutje, meer dan 2600 bussen
joep - utrecht - 06/01/09 - 21:35:12 2893266
Auteursrechtvoorbehoud
Petdragend = matrixdisplay in frontje ingebouwdquote:Op vrijdag 9 januari 2009 08:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand van de betwetertjes hier kan me VAST wel uitleggen was het verschil is tussen petdragend en petloos?
Dat heeft geen zin hoor, wij kunnen dat ook lezen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
@Nobody122:
Dat zegt niks over vandaag. Of morgen.quote:De 8015 schijnt idd nog rond te rijden. Heb een recente foto van EHH gezien waar deze op stond.
Klopt, maar ik gebruik het wel eens ipv de quotequote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin hoor, wij kunnen dat ook lezen.
Klopt. Zou me ook niet verbazen dat er nog oudere bussen uit de hoge hoed getoverd gaan wordenquote:[..]
Dat zegt niks over vandaag. Of morgen.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Petdragend = matrixdisplay in frontje ingebouwd
Of een rolfilm.quote:Petloos = matrixdisplay achter de voorruit geplaatst
Die 2305 van J_TM stond inderdaad in juli nog opgelegd in Boskoop.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar ik gebruik het wel eens ipv de quote
[..]
Klopt. Zou me ook niet verbazen dat er nog oudere bussen uit de hoge hoed getoverd gaan worden
Nog iemand mee van de voeten gereden?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:19 schreef Gnittoo het volgende:
*had gisteravond de 8027 mee
Daarvoor hebben ze dan ook luiken die gewoon open kunnen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:42 schreef zwahiel het volgende:
[.]
Hoorde dat ze in Cuba eigenlijk helemaal niet blij zijn met onze afdankers, omdat de ramen niet open zouden kunnen en 't graf heet werd in die bussen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |