abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_229795
Goedeavond allemaal,

Dag 86

De Avond en nachtstreams zijn weer aangemaakt, veel leesplezier!!

Screenshot v/d dag
13.38 Deze kip kwam Bart even opzoeken in de keuken van het huis.


Inleiding:
Aan alle posters in dit topic: allereerst dank namens iedereen die niet kan kijken.

Uit vele positieve reacties blijkt dat de verdeling van de Dag en Avond/Nachtstreams goed werkt. Het is duidelijk en overzichtelijk. In onderling overleg hebben we besloten op deze voet door te gaan. Elke dag zal voor 9.00 de Dagstreams en voor 18.00 de Avond/Nachtstreams Topic worden aangemaakt door mijzelf (oliebol2000). Dit om te voorkomen dat dingen onduidelijk verlopen en streams dubbel worden geopend. Voor de nieuwkomers is het dan tevens duidelijk. Je kunt soms bij je eigen reactie de EDIT optie gebruiken (potloodgifje rechtsboven in je reactie ) , zodat je verder kunt gaan in je eigen streamverslag. Vooral als je net na je gezette verslag je nog wat wil bijvoegen is dat een handige optie. Dan volgen je verslagen niet te vaak achter elkaar , het is dan beter te lezen voor de niet stream kijkers. Realiseer je dat door dit krankzinnige project, -een 24 uur's watch van BB-, we een stukje tv-internet geschiedenis aan het schrijven zijn. Niets is meer ongezien, iedereen kan er in delen en we dwingen VOO scherp te blijven. Last but not least schrijven we samen letterlijk de geschiedenis van BB.

Algemene opmerking:
Citeren buiten Fok! alléén toegestaan met bronvermelding

NOG EVEN DIT:

Dit is dus een LIVE STREAM verslag, voor alle andere eigen interpretaties zijn er andere Topics geopend waar je terecht kunt. Daarbij is er een standaard Topic die "Commentaren bij de livestream verslagen" heet, daar kun je alles kwijt wat je wilt. Gebruik aub die optie omdat anders deze verslagen zo gauw "vervuilen" en dat is niet de bedoeling.

Laatste streamverslag was:

quote:
op 12-10-1999 om 05:14 PM schreef Quenda het volgende:
16.50
Bart en Ruud gaan tafeltennissen
ping-pong-ping-pong-(etc
Willem staat in de keuken.
Karin ligt op de bank en leest in een boek
B:"wat ruikt dat spul joh"
W:"ja he? sunlight"
R;"m'n moeder gebruikte dat vroeger ook"
Ruud begint over engelse termen bij het tennissen, back-hand etc.
Bart zegt:"speel nou gewoon door"
Ruud:"weet je wat neuf betekend?"
B:"heb het wel eens gehoord maar ik weet het niet meer,vertel eens?"
R:"komt van het woordje "ei"
B:"hoe kom je aan die wijsheid?"
B:"Tsjonge, wat een beauty"
R:"ja he"
W:"dat was een hardstikke mooie bal
willem speelt nu tegen Bart
Ruud gaat naar de huiskamer en pakt een boek.
10-20(stand B & W)

------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 10 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229796
Ruud en Willem zijn nog steeds bezig met het tafeltenissen. De rest zit op de bank. Ruud heeft met 21-13 van Willem gewonnen. Willem haalt Bart op en vraagt of hij tegen hem wil spelen.

verder ligt Karin lekker ontspannen op de bank met een boek te lezen.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 10 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229797
Willem en Bart hebben gespeeld, Bart heeft gewonnen roept hij.

W: "ik zal zo een wat sla vast gaan aanmaken, aan vitaminen niet tekort"

B: "Ruud wil jij een spelletje spelen? of voel je je oud ervoor", ze moeen er om lachen.

Ruud ligt te lezen op de bank en blijft liggen.

Willem zingt een lied. Bart vraagt of Willem nog een partijtje wil doen. Ze beginnen weer te spelen.

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229798
B: "het is gewoon een irritant kutspelletje dat pingpongen"

Ze plagen elkaar wat en moeten er zelf hartelijk om lachen.

Ruud speelt nu tegen Bart. "ik heb alleen volleybal gespeeld in het verleden verder eigenlijk niet, ik ben meer voor teamsporten"

W: "volgens mij is handbal wel wat voor jou Bart"

B: "nee hoor, ik ben niet zo een sportman op dat gebied"

Willem is onderwijl wat aan het koken geslagen en voorbereidingen getroffen voor het eten.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 10 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229799
De stem roept om en zegt dat er wat in het voorraadhok staat. Wat het is weet ik niet.

Verder hebben ze het over voetballen en Frank Rijkaard.

18.19 Willem komt terug met biefstuk, dat hebben ze gekregen om vanavond te bakken. Aan de reactie van Willem te horen is het echter niet veel.

K: "als ik daarmee thuis kom wordt ik direct weer terug gestuurd naar de winkel, dan zegt Wim, is er oorlog", ze lachen erom.

Bart is Karin wat aan het kietelen en ze ravotten wat met elkaar.

18.26 Ze roepen de namen op van het duitse elftal dat in 1974 speelden. Alle namen passeren de revue.

B: "hoe hadden ze die wedstrijd nu moeten winnen, iedereen heeft er altijd wat over te zeggen, maar hoe hadden we gewonnen dan?"

W: "je had Hulsbein erin en Paul Breitner nam de strafschop en toen was het afgelopen.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 10 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  vrijdag 10 december 1999 @ 18:28:00 #6
446 Marcel
Jij bent de zwakste schakel...
pi_229800
testing
Back On track&lt;P&gt;
pi_229801
Mooi plaatje Marcel

R: 'de duitsers joh he die zijn zo kleinzerig man, als je ze iets neerhaald dan karmiakken ze al van de pijn, verschrikkelijk volk"

B: "die zijn gewoon zuinig op zichzelf"

Ze komen in discussie, Bart zegt: "als iemand wint is die gewoon beter en dat is een feit dus ook die duitsers"

R: "jonge ze zijn gewoon zeikerds"

W: "wie was er nu beter dan duitsers of nedelanders, wij hebben meer sympathie"

B: "met sympathie haal je geen wedstrijd binnen, je moet altijd nog goed zijn"

Karin komt er ook even bij: "dus Bart als 31 december hier de winnaar het huis uit gaat is die het beste?"

B: "dat zeg ik niet want dan beslist het publiek dus dat heeft er niets mee te maken"

W: "je kunt net zo goed tegen een schutting praten, appels en peren vergelijken"

R: "luister nu maar eens naar ons, want jij was in 1974 nog maar net geboren, oooh ik wordt er moe van Bart hou maar op"

B: "jamaar jij begint erover Ruud, wie zegt dan dat de wedstrij din 1974 gewonnen heeft"

R: "die duitsers hebben een paar jaar geleden die wedstrijd nog eens herhaald en godverdorie ik werd er weer niet goed van"
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 10 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229802
Ze hebben de weekboodschappen opgehaald uit het voorraadhok en iedereen helpt mee met sjouwen. Ik zie, bananen, tomaten, appels, sinasappelsap, appelsap, limonadesiroop, yoghurt, vla, boter, vleeswaren, kaas, melk, koekjes, pindakaas, appelsap, aardappelen, soep, blikgroente, mosterd, mayonaise, tomatenketchup, macaroni, spaghetti, kippepootjes, ontbijtspek, koekjes, chips, noten etc.

Ruud gaat weer lezen op de bank. Bart dekt de tafel voor het avondeten.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 10 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229803
Willem en Karin zitten even op de bank en praten over deze aankomende weken en het afvallen van mensen.

W: "het is de hele opzet van BB en dat zullen ze niet veranderen, zo is het nu eenmaal"

Ze fluisteren samen.
W: "Bart is een hele populaire jongen en die zal het zeker een eind schoppen. Ruud is ook zo een goedzak maar hij ziet niets, hij heeft niets door. Bart geeft wel eens opmerkingen naar Ruud en hij zegt er niets van."

K: "maar ik vindt het wel gemeen dat ga je niet zeggen tegen iemand"

W: "het is een goedzak en je kan het veel zwaarder opvatten die dingen die je zegt. Als je iets vraagt hij doet alles"

W: "we houden het nog wel vol Karin, we zoeken wel wat met humor. Jij als enige vrouw moeten we hebben. Het is je eigen keus"

K: "dat is wel waar maar ik vondt het vandaag erg vreselijk en het moet niet te lang duren dat zeiik ook tegen de psycholoog"

W: "maurice is gewoon een leuke jongen en goed behulpzaam"

K: "ik kon het gewoon goe dmet hem vinden en ik mis hem echt, ik vindt het echt zonde, heel jammer. Dan denk ik wel eens het zonde van mijn tijd hier nog te zitten. Maar goed het is maar voor even"

W: "het komt ook wel goed, we moeten er maar wat van maken en dat komt wel"
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 10 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229804
W: "we kunnen vanavond wel klaverjassen dat kunnen we met zijn vieren doen, dat is wel even leuk"

K: "dat kunnen we wel doen ja"

W: "het is al half acht he, kun je je voorstellen"

K: "ik kan het merken aan mijn maag ja, komt omdat er geen brandstof inzit"

W: "ik zal er wat lekkers van maken Karin, dat komt goed."

Ruud ligt op de bank te slapen en is in diepe rust.

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229805
We kunnen zo eten zegt Willem. "ik ga de biefstuk bakken"

Karin schenkt water in de karaf en ze zullen zo wel aan tafel gaan.

K: "is die saus voor het vlees?"

W: "nee niet speciaal ik heb wel kruidenboter gemaakt"

Bart komt ook aan tafel zitten en vraagt Karin hoe het gaat.

K: "ik heb veel gedaan vandaag maar ik heb een rotdag gehad, zulke dagen als vandaag denk ik echt , ik wil naar huis"

Ruud is er inmiddels ook en die neemt ook plaats aan de tafel. Ze zitten met zijn viertjes dichter bij elkaar.

Ze geven elkaar de gelegenheid tot bidden en beginnen daarna met het eten.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 10 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229806
Ze praten over vandaag en over hoe ze het ervaren nu Maurice ook weg is.

R: "ik heb het gevoel dat we wat verliezen telkens, vandaag had ik het heel sterk, heel raar, ik heb ook het gevoel telkens in herhaling te vallen. Lekker naar de stad, lekker dingen doen die je wilt, dat mis ik echt weet je dat"

K: "ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in, vandaag was en is het echt erg, zo een gevoel heb ik niet gehad"

K: "je moet je hier gewoon dwingen tot bepaalde dingen anders wordt het echt saai en niet meer leuk, je moet je bezig houden. Kerst komt eraan en moeten we ook wat mee doen zodat we bezig zijn. Net zoals de Sint dat gaf me zo een goed gevoel, dat vondt ik echt zo leuk"

B: "kijk dat bedoelde ik nu vanmorgen ook met de kerst, thuis zou ik een boom niet opzetten maar hier zou hij wel eens erg belangrijk kunnen worden"

K: "ik vindt dat ontzettend kinderachtig bepaalde dingen hier zoals het gaat , maar zo zijn de regels nu eenmaal"

B: "ik vindt het ontzettedn lekker Willem wat je gekookt hebt"

R: "ja het is vandaag echt lekker hoor"

R: "we gaan mooi de kerstboom versieren hupakee"

K: "kunnen we 31 december niet drie weken vervroegen?..dan doen we vanavond oud en nieuw en gaan we naar huis"

B: "we kunnen dat woensdag wel eens met Hans de psycholoog bespreken"

K: "bah en ik heb de hele nek en armen moe van die puzzel"

R: "ik ga je vanavond weer heerlijk even masseren dat zal je goed doen Karin"
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 10 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229807
aan tafel met bb...

het gesprek gaat weer over het vertrek van maus. ze hadden eigenlijk kadootjes verwacht in de DBK na zijn vertrek. kerstverassing of iets dergelijks.

r: ik moet zeggen dat de aardappels ontzettend lekker is
b: ja is heel lekker

k: kunnen ze oud en nieuw niet 3 weken vervroegen?, doen we vanavond oud en nieuw, gaan we morgen naar huis
gelach alom
b: gaan we woensdag lekker naar hans naar de psycholoog
k: ik heb nog helemaal zere armen van die puzzel
r: ik ga vanavond jouw nek masseren, ik pleur je gewoon op die tafel
b: ik vind wel dat we de weekopdracht moeten halen
k: daar heb ik ook helemaal geen zin in in dat lego
b: eerst maar afwachten wat het is
k: het lego logo.. ik ben helderziend
w: door de raampjes
w: morgen is het zaterdag, nog 1 dag
k: de lego wordt meteen afgevoerd, nou weten we het al.

20:05
ze hebben het over welke weekopdracht ze het leukst vonden.
de ballonnen en het fietsen vond ruud erg leuk. willem ook.

nu over dat ze de feestdagen op een dag ervoor moeten vieren, sinterklaas moest ook een dag van te voren. straks kerst ook misschien.

r: dit shirtje heb ik 95 keer gewassen en witter krijg ik het gewoon niet
k: 95 keer te veel
r: (iets met lichaamspartij)
k: wat heeft dat nou met je shirt te maken
b: daar zat zijn lichaam in

r: 1976..
b: was een grandioos jaar. prima jaar

de stelling.
r: de stelling is: de leuke dagen voor kerst (verzint hij, ze hebben er (nog) geneen gepakt)
k pakt een toetje. willen jullie mandarijn, milkyways?

k: niemand vla? heb ik 2 liter vla voor mezelf

w: ik doe die caravan. iemand voor de caravan?
k: dus jullie lusten echt geen vla? er is 2 liter besteld, anders moeten we dat weggooien.
bart neemt toch maar vla
w analyseert de vla: alleen maar kleurstoffen, betaal je 2 gulden voor.
het is vla uit de aanbieding, is nog maar 3 dagen houdbaar, dus ze moeten het snel opeten
w: ja maar die yoghurt moest gisteren al op.. en die mandarijntjes moesten eergisteren al op
k: echt waar?
b: neeh
w: hoeveel mandarijnen zijn er?
k: voor mij zes voor jullie de rest.
ze verzinnen wat ze met de vla kunnen doen. w wil wel ijs met een vanillesausje
k: ik kan trifle maken, is heel lekker, zal ik dat morgen maken als toetje?
k: t r i f l e (ze spelt het even)

bart heeft een stelling gepakt. hij wordt bekeken en afgekeurd. w: over en uit.
b: australie! die was voor mauries, daar weten we niks van.
volgende
die is een leuke, die bewaren we even.

de stelling is: beroemd worden
"het is niet de bedoeling dat jullie alle stellingen.." imiteren ze de dbk-stem

b: kees goderie?

ze bekijken zo'n beetje alle stellingen om te kijken welke ze leuk vinden.
b: ziekte en dood
r: heb ik nou helemaal geen zin in
k: daar ben ik een expert in (sarcastische toon).. doe maar een andere keer.
b: doen we een andere keer, twee januari ofzo.

b: heb je gisteravond gekeken? er zaten mensen in de bomen om jouw te zien.
(ze gaan het toch over beroemd hebben)
b: beroemd is dat 2 op de 5 nederlanders je kent
r: (onverstaanbaar)
k: ik weet niet of wij daar wel zoveel zin in hebben.
r: moet je maar zin maken
b: goed zo ruud, van je afbijten.
k: nu durf je wel, nu mauries weg is

r: beroemd worden, ik heb nog geen seconde in het huis gedacht aan het begrip beroemd worden.
w: beroemd of bekend is wat anders
b: zal ik het zo formuleren.. als je in nederland beroemd ben ben je bekend, en als ze je in het buitenland ook kennen ben je beroemd.
k: monica lewinsky is die beroemd of bekend?
w: die is berucht
b: die is juist heel erg negatief in publiciteit gekomen, wij niet.
k: nou dat denk ik wel, ik bedoel als je mona hebt gehoord denk ik niet dat het zo eh, dat wij echt negatief in de publiciteit kunnen komen, zijn altijd negatieve dingen te verzinnen over iemand. over ruud helemaal niks natuurlijk (ruud lacht)
r: dat ze met de oudejaarsconference het over ons hebben. youp van het hek ofzo
k: die horen we toch niet
w: hij doet het dit jaar niet
b: nee volgend jaar doen ze dat

r: ik heb echt het idee dat toen ik aan deze klus mee ging doen dat ik beroemd wil worden, echt niet
w: je bent wel een Bekende Nederlander, je bent meer bekend dan mij
r: hier in het huis zijn de verhoudingen heel anders dan buiten.
b: je kan net zo'n klootzak zijn...
b: maar mauries was een klootzak en toch is hij weg
w: roem is vergankelijk, je gaat bekend worden, een half jaar laat je niks van je horen en dan is het over.
r: ik wil wel bekend worden, maar niet beroemd zijn.
w: men kent ons
w: je kunt in nederland beter niet beroemd worden, je kunt alleen maar vallen.
k: er zijn voordelen en ook nadelen, ik denk dat rolf wouters bekend is, niet beroemd. als je beroemd bent heb je echt iets gepresteerd.
r: ik loop door de achterbuurten van cairo en dan roepen ze "kroef, kroef, cruyff", dan ben je beroemd.
K: wij hebben in principe ook wel iets gepresteerd, maar daar worden we niet beroemd om, daar worden we alleen maar gek van.
r is het eens met karin, je moet iets gepresteerd hebben om beroemd te zijn.
k: ik zou best wel beroemd willen zijn, dat je echt iets heel goed zou kunnen.
w: wat zou je dan goed willen kunnen?
k: nou heel goed kunnen schilderen of muziek maken. cyrille zal eerder beroemd worden, die heeft heel veel mogelijkheden.
b: ja cyrille wordt eerder bekend dan ik
k: ik heb misschien op andere terreinen talenten maar daar wordt je niet beroemd mee.
r: wel gewaardeerd.
k: maar je weet ook niet of het wel zo leuk is om beroemd te zijn, mensen die het zijn vinden het vaak ook helemaal niet zo fijn. als je michael jackson hebt die eh.. (..) dat is toch vreselijk, dat kun je nooit meer terugdraaien, kan nooit meer een normaal leven leiden.
w: in nederland is beroemdheid zeer vergankelijk


[Dit bericht is gewijzigd door Q (Datum 10 December 1999).]

pi_229808
Ze zijn met elkaar wat aan het lachen en maken wat grappen over het BB huis. Ze zijn bijna klaar met het eten.

K: "dat het steeds koud is wordt ik ook gek van, wordt ik helemaal gestoord van hier"

W: "we halen de psycholoog wel voor jou Karin", ze moeten er om lachen.

W: "hier Ruud eet jij de laatste aardappelen maar even op dat is alles op.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 10 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229809
Stelling van vanavond "beroemd worden"

R: "ik heb absoluut niet gedacht toen ik in dit huis kwam om beroemd te worden."

Ze discusseren over bekend zijn en boereomd zijn.

B: "wij komen niet in de negatieve publiciteit"

W: "dat weet je nog niet"

K: "er zijn altijd negatieve dingen te vertellen van mensen, als ik Mona zo hoor kan dat dus wel"

W: "als je hier uit bent ben je nog niet beroemd hoor alleen bekend, na een half jaar is het zo over als je niet reageert"

M: "er zitten ook voordelen en nadelen aan om bekend te zijn, als je beroemd bent heb je echt iets gepresteerd, mooi kunnen zingen of iets neergezet te hebben, je hebt dan een bepaald talent. Wij hebben ook wel iets gepresteerd maar daar wordt je niet beroemd om , wordt je alleen maar gek van"

K: "ik zou wel beroemd willen zijn, gewoon dat ik dan iets kan, ik had dat best willen worden. Ik heb als kind daar wel eens over gedroomd, een schilder ofzo, lijkt me echt leuk. Maar je weet het niet of het fijn is om beroemd te zijn, het is meestal niet fijn. Als je bijvoorbeeld michel Jackson hebt, dat is toch vreselijk die vindt het vast niet zo fijn om beroemd te zijn"

W: "in nederland is beroemdheid erg beperkt, je bent het even en dan ben je weer af."

R: "je moet er ook mee om kunnen gaan ik heb het we eens gezien op een documentaire"

K: "als je beroemd wordt na je dood is dat wel behouden, dat blijft wel over van je. Je blijft altijd in herrinering voor anderen"

R: "ik zou niet vervelend vinden om niet beroemd te zijn, wat heb je er nu aan"

K: "ik vindt het idee wel leuk als je voortbestaan blijft als je dood bent."
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 10 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229810
Nog een stelling : "plastische chirurgie is geen luxe"

K: "als die mogelijkheid er is waarom zul je je dan niet gelukkig worden als je ergens niet over tevreden bent, ik vindt het geen overbodige luxe"

W: "als mensen met brandwonden vindt ik wel dat het gedaanmoet worden"

K: "nee wat een onzin dat is toch ieder voor zich, waarom zullen wij bepalen als het voor een ander een overbodige luxe is"

K: :ik vindt dat ieder dat voor zich kan bepalen en als dat kan waarom niet, voor de een is een neus mooi en degen waar het om gaat kan een heel probleem zijn"

K: "als mensen het geld ervoor hebben moeten ze het mooi doen, en soms is het luxe maar anders weer niet"

R: "ik vindt iemand die de borsten zo groot laat maken ook niet wat"

K: "ja maar dan oordeel jij wat je mooi vindt, maar als iemand geen borsten heeft en die laat ze wat vergroten dan is het toch mooi als die mogelijkheid er is, ik heb daar niets op tegen hoor"
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 10 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229811
k: als je beroemd wordt na je dood is het wel iets waardoor je wordt onthouden, ik denk dat dat wel een bepaald fijn idee is, je weet het van te voren niet, maar het is wel iets wat van je overblijft, een herinnering
w: iemand die beroemd is, die plukt daar de vruchten van, en als die dood is, na 100 jaar weet iedereen nog wie johan cruyff was
b: heerlijk logisch als je zegt dat je na je dood beroemd wilt worden, wat heb je er dan aan? (..) waarom kan dat niet gewoon 30 jaar eerder. ik zou het ziekelijk vinden als ze dat zouden doen, een vriend van mij kan heel goed schilderen, en straks als hij dood is wordt zijn werk pas gewaardeerd, is toch niet leuk?

k: denken jullie dat je bekend wordt door dit programma?
w: nou nee, op een gegeven moment kennen ze je dan, en dan gaat het weer voorbij, heb een keer met 5 tegen 5 meegedaan, en iedereen op school kent je dan. "boompje, boompje, boompje huhuhuh"
(gw)
r: (schoolkrant..) en in de eerste paragraaf stond dan: u was een bekende nederlander

w: ze kunnen je maken en breken ook als je bekend bent. al ben je nog zo'n grote klootzak, ze vinden je hier wel aardig, je zal nooit iedereen aardig genoeg zijn.

DBK: (onverstaanbaar)
k: als je beroemd word wil ik graag je handtekening (of dit nu is wat dbk zei of wat karin zelf zei is me niet duidelijk)

K: nou dit is hem, ik ga een afwasje doen.
w: zullen we nog een stelling doen?

b (pakt stelling): plastische chirurgie is geen luxe
k: vind ik ook, het is geen luxe
w: als iemand dus verbrand is in zijn gezicht is plastische chirugie geen luxe
b: maar noodzaak
w: belangrijk om donorcodicil te hebben
r: stel je bent ontevreden over je neus, dan vind ik het wel een luxe
k: nee waarom, als je er ongelukkig mee bent en je wordt er gelukkig van, dan moet je dat doen.
b: ik zou echt wat aan mijn neus laten doen als het kon, vanbinnen recht laten zetten
k: dat is geen plastische chirurgie als het van binnen is
b: ik word niet ongelukkig van mijn neus, jullie misschien omdat jullie er tegen aan moeten kijken
r: heb je dat gezien in "hollywood lives?"
die hebben er geld voor. alles laten ze corrigeren, honderdduizenden guldens, dat is echt een luxe joh.
b: dan klopt de stelling dus niet, dan is het wel luxe
k: ik vind het ieder voor zich, je kan niet voor iemand anders bepalen of het een luxe is.
r: kijk eens naar cher
k: prachtig mens
r: ja maar wel een luxe, die is voor 70 miljoen verbouwd, kun je zeggen prachtig, maar het is wel een luxe
k: maar voor haar misschien niet.
b: als wij hier morgen een tv zouden krijgen is dat een luxe voor ons maar voor thuis niet
k: ik zou het pas luxe vinden als ze het niet zelf zou betalen.
r: ze heeft zelfs een rib laten weghalen
k: ik snap de dokter niet die dat gedaan heeft. net als michael jackson die wordt er ook niet mooier van
k: voor de een is het een neus, waarvan je niet snapt dat ze zich druk maakt over die neus, maar voor die ander kan het heel erg zijn.
r: was cher zeker heel ontevreden
k: ik heb zoiets ze heeft het geld ervoor en de wil, en zo leuk is dat niet om dat soort operaties te ondergaan.
w: dus toch luxe voor haar, ze kan ook een auto kopen voor het geld
k; het is ook goed voor haar werk waarschijnlijk, dus op de een of andere manier heeft ze het nodig.
r: sommige vrouwen hebben enorme borsten en laten ze *nog* vergroten.
k: sommige vrouwen hebben hele kleine en laten ze vergroten. als je borstkanker hebt en geen borst meer wil je graag een nieuwe, dat is ook plastische chirurgie...
r: vind het luxe borstvergroting als je al grote hebt.
k: vind jij grote borsten mooi? (aan w)
w: er is verschil tussen plat en heel groot
k: dat hele enorme van lola hupseflups, dat vind ik wat anders, maar als iemand kleine borsten heeft en die laat ze wat vergroten vind ik dat niet erg.
r: heb ik ook geen problemen mee, maar sommigen hebben hele grote borsten en laten ze nog vergroten
k: moet er toch echt niet aan denken dat ik hier zit en ze tot daar komen.


pi_229812
ze hebben het nu over de zender, waar de lampjes voor dienen, of het infrarood is, of voor de beveiliging.
k: want alle deuren en ramen zijn ook beveiligd.
b: totdat mona er was, toen kregen we pas de sleutels.
(ze konden de deur niet op slot doen eerst)

b: het wordt wel saai .. 3 wekies
r: ja het wordt zwaar
-stilte-
r: mja
k: is (??) in de dagboekkamer?

r: ik denk dat we het bad leeg moeten laten lopen
k: dan drijft de schutting nog weg straks, het grasveld is ook al zo nat, je glibbert helemaal weg.
r: de voetbal is ook ..

k: hans zei dat we moesten de bal inleveren omdat dat iets was wat van buitenaf kwam (gaat over de bal die gisteren over de schutting kwam en ze in moesten leveren)
b: moeten we dat van marco borsato ook inleveren
k: dat was geautoriseerd

b: net zoals vroeger met mijn oma, alleen op zondags kwam er iemand langs. nu zitten wij ons te verheugen op donderdag, en dan gebeurt er niks en hebben we daar de hele week op gewacht
k: ik wou dat er morgen iets leuks kwam

willem komt weer terug (die was even weg) en gaat weer aan tafel zitten.

k: we gaan niet afwassen, we gooien alles gewoon weg.
b: we hebben alles dubbel
r: ja nog maar voor 4 man
r: ik ga dalijk brood bakken
w: en dan klaverjassen, en dan vroeg naar bed
r: ja lekker vroeg naar bed
k: hoe laat is het, half 10?
b: kwart voor 9
k: ik vind het zo laat joh, ga lekker vroeg naar bed

k vertelt over het boek dat ze aan het lezen is dat dat een heel indrukwekkend boek is.
ze is zelf ook in china geweest en vertelt over de lama tempel die ze heeft bezocht.
"er woonden 80 monniken en in het laatste gebouw hebben we er 2 gezien"
K: de boeddha's werden steeds mooier, en in het laatste gebouw was er eentje van 2 meter hoog, uit 1 boom, en helemaal met goud.
ah, k is bart z'n boek aan het lezen die hij van brunaklaas heeft gehad.
bart en karin wisselen ervaringen uit over lama's (de monniken)

het gesprek gaat nu verder over china, wat karin daar allemaal heeft meegemaakt, en daarna gaat het verder over reiservaringen.

[Dit bericht is gewijzigd door Q (Datum 10 December 1999).]

pi_229813
Ze hebben het nog steeds over China.
K: "hele rij staat te wachten om naar binnen te gaan"

K: "in de winkels allemaal opgerolde slangen, in restaurants stond dat op het menu"

W: "ze zijn ook gek op honden, ze eten die op"

K: "ik vindt slangen er onsmakelijk uitzien als ik die zou moeten eten, als ik ze al zie helemaal gevilt en met de kop aan moet ik ze al niet meer"

B: "het is ook maar net wat je gewend bent he, net zoals bloedworst"

K: "we hadden steeds de luch erbij en dan had je echt allerlei dingen erbij"

R: "in frankrijk als je dat zegt dan kennen ze dat niet, je krijgt nuddels maar echt chinees eten kennen ze niet"

K: "ik heb een ding gegeten dat was een appel die met een sukerlaag gedompeld werd en dan eet je het op , eerst dompelen in water, dat was heel lekker. Ze hadden dan geen groente, maar wel druiven. Verder weinig groente. Wel hebben ze watermeloenen"

W: "dat is ook lekker en dan even in de diepvries"

K: "in het hotel konden we s'ochtends wel een broodje eten, dan aten we heel veel zodat je wat gewoon eten had, alles is anders met rijst. Ook allemaal met een soort jampot met iets voor zich en eten ze de hele dag rijst, dat staat naast ze op de stoel. Als je echt de kans krijgt moet je eens gaan"

K: "waren in die reisgroep heel veel duitsers, die zie je overal en zijn altijd erg aanwezig, was echt super die vakantie. Een onzettende belevenis. Ik ben daar naar een Opera geweest, we hebben alles gedaan, elke avond hadden we ook iets gepland. Je kan het het dan georganiseerd doen voor de eerste keer maar als ik nu weer zou gaan zou ik het niet meer doen. Het is heel veilig op straat en je bent veel vrijer in dingen als je opjezelf gaat."

Bart hoort buiten mensen roepen en luistert bij de deur bij de DBK.


------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 10 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229814
R: "is het daar goedkoop?"

K: "het is daar heel goedkoop, het kost daar echt helemaal niets, een kwartje voor een lange rit in de taxi, allemaal leuke mensen wel maar ze spreken geen snars engels. Je ziet er niets engels. Je ziet die grote amerikaanse jees veel rijden."

R: "ik vindt de muziek zo mooi"

K: "vindt je dat?..ik vindt het helemaal niets, het is heel apart maar het is vervelende muziek, je moet het geen uren horen want dan heb je een barstende koppijn"

R: "he daar wil ik ook wel eens naar toe naar China"

K: "in het voorjaar is het de mooiste tijd, wij waren de eerste week van september dan was het ook nog heel heet, het is heel drook en stoffig"

R: "is er ook zee"

K: "nee peking ligt niet aan zee, we zijn naar de muur geweest en peking zelf, het is echt in het noordoosten van China."

R: "lijkt me een mooi land verdikie om eens te zien"

K: "het is ook zo mooi Ruud, zo imposant echt top. Vanuit het leger vroeger is er ook heel erg veel bschadigd, er staan hele grote potten en staan gevuld met water voordat er brand uit zou breken, in de winter staat het water op poten met vuur eronder zodat het water niet bevroor, dat zijn allemaal dingen die je nog ziet en zit dus een verhaal aan vast. De daken in de hoofdstad dat zijn van die pachodes, dan heb je op de punten daar zitten allerlei beestjes op, die zijn redelijk groot, als je goed kijkt zijn het allemaal beesten en het bleek dus dat elk beest een betekenis had, degene die daar woonde hoe meer beesten op het dak zit hoeveel personen er woonden. De keizer had er wel 20 staan, elk dier is een kind. Dan kijk je ook heel anders naar het dak. De kleur van de keizer was geel, die hij alleen mocht dragen en verder niemand en hij had dus gele daken, dat had alleen de keizer het is een keizerlijke kleur dat was niet voor de gewone mensen. Dus als je geel porselein ziet dan weet je dat dat voor de keizer was."
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 10 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229815
Ze hebben de boel afgewassen en alles is weer netjes opgeruimd. Inmiddels heeft Ruud al brooddeeg gekneed en het staat al in de oven.
Bart ligt op de bank te rusten en zo te zien al aardig te slapen. Ruud en Willem zijn even naar buiten om te kijken naar het bad. Verder is de rust wedergekeerd, het eten is op en ze gaan zo koffie zetten.
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229816
Bart, Willem em Ruud zijn buiten en trappen wat met de bal, althans wat er van overgebleven is want de flarden hangen er aan vast.

Karin is binnen en leest een boek op de bank.

en ik ga kappen, het was genoeg geweest voor vandaag. Tot morgen bij de dagstreams.

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229817
Bart, Willem em Ruud zijn buiten en trappen wat met de bal, althans wat er van overgebleven is want de flarden hangen er aan vast.

Karin is binnen en leest een boek op de bank.

en ik ga kappen, het is genoeg geweest voor vandaag voor mij. Tot morgen bij het aanmaken van de dagstreams.

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229818
Karin is in de dagboekkamer en heeft daar een lang gesprek, helaas zonder geluid .
Wel kijkt ze dan weer vrolijk, dan weer serieus.
pi_229819
Ruud, Bart en Willem zitten aan de eettafel te kaarten. (geen verstand van dus ik weet niet wat voor spelletje ze spelen)
Ruud checkt even zijn brood, Willem noemt het Bredaase broodjes.
Ik hoor alleen dingen als : schoppen boer, klaver 10....
Karin zie ik nergens meer dus die zal wel in bed liggen.
ruud roept nog maar een keer dat hij de sex zo mist "dat mis ik echt hier hé, sex!"
Bart zingt "smoke on the water"
Willem houdt de stand bij.
W: Ruud staat zowaar bovenaan.

gloeiende gloeiende weer reclame tussendoor (sorry)

B: Maurice is weg hoor!
ik denk dat hij doelt op geluiden van motoren buiten.

ik heb niet het idee dat zich hier nog interessante gesprekken gaan ontwikkelen dus tot morgen allemaal.


[Dit bericht is gewijzigd door Beppie (Datum 11 December 1999).]

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')