abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_229764
Ik ontving zojuist de BigBrotherLive Nieuwsbrief en wilde jullie dit niet onthouden:

BigBrotherLive Nieuwsbrief - http://www.bigbrother.nu

BIG BROTHER SITES VERBODEN!?!
John de Mol producties is bezig om 1 voor 1 alle Big Brother Fansites van
het internet af te laten halen! Elke eigenaar van een Big Brother Fansite
krijgt, of heeft al een brief van John de Mol producties gekregen. Hierin
staat o.a. dat men de site van het net moet halen want anders worden de
makers voor de rechter gesleept. Als men niet meteen de site eraf haalt
moet men fl.25.000 boete betalen en fl. 1000 per dag dat de site online
is! John de Mol waar ben je nu helemaal mee bezig? Later meer...

Wij weten dat er een paar mensen van EndeMol deze nieuwsbrief ook lezen..
misschien dat zij kunnen reageren?

You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  vrijdag 10 december 1999 @ 17:16:00 #2
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_229765
hahahahahahahahahahahaha!
Sites verbieden? Snappen ze dan echt nog minder van internet dan ik?

Ik vind ze trouwens ook wel een beetje laat!

[Dit bericht is gewijzigd door w.o.r. (Datum 13 Januari 2000).]

pi_229766
En hoe zit dat dan met funny sites? Zoals Big Mother? (Die leuke dan, met mirrorman, niet die doodsaaie)
Cam Clown of the Week:

http://www.camclown.cjb.net

pi_229767
FOK!fans die juridische kennis hebben verenigt u ten bate van de verdediging!
Iedereen verenigt u ten bate van de aanval!

Moeten we misschien gaan uitkijken met screenshots van de tv uitzendingen of quotes van de BB site, of screenshots van de streams? (Dat zo mooi kut zijn).

Recht van vrije meningsuiting staat vrij hoog in Nederland, dus lullen over Big Brother en hoe onsympatiek VOO of JdeMolProductions soms kunnen zijn zal dus nooit verboden kunnen worden.

[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 10 December 1999).]

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site


  vrijdag 10 december 1999 @ 17:21:00 #5
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_229768
quote:
op 12-10-1999 om 05:20 PM schreef JayBee het volgende:
Recht van vrije meningsuiting staat vrij hoog in Nederland, en lullen over Big Borther en hoe onsympatiek VOO of EndeMol soms kunnen zijn zal dus nooit verboden kunnen worden.

Precies!!!

  vrijdag 10 december 1999 @ 17:23:00 #6
2138 Fluffy Bunny Feet
http://www.camclown.cjb.net
pi_229769
Hebben ze de Berlijnse muur soms weer bij Veronica opgebouwd?
Cam Clown of the Week:

http://www.camclown.cjb.net

  vrijdag 10 december 1999 @ 17:23:00 #7
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_229770
hahahahahaha

  vrijdag 10 december 1999 @ 17:25:00 #8
2029 Prole
dicere est facere
pi_229771
Ik denk dat wanneer je een site profileert als een site OVER BB en hem onder je eigen copyright zet, VOO hier niets tegen kan doen. Iedereen is gerechtigd ergens OVER te praten en zijn mening daarover uit te dragen. Het moet alleen duidelijk zijn dat de site OVER BB gaat en er geen deel van uit maakt. (Zelf dit onlangs nog bij de hand gehad met een eigen site )

Prole

  vrijdag 10 december 1999 @ 17:34:00 #9
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_229772
site promoting team onder leiding van Merissa?
BB.nu?
pi_229773
quote:
op 12-10-1999 om 05:20 PM schreef JayBee het volgende:

Moeten we misschien gaan uitkijken met screenshots van de tv uitzendingen of quotes van de BB site, of screenshots van de streams? (Dat zo mooi kut zijn).


Pfffff zolang VOO zelf citeert uit de streamverslagen zijn juist zij diegene die moeten oppassen...dus maak je niet druk....ze kunnen ons gewoon niet eens missen, dat stelletje kneuzen van VOO, zonder ons zouden ze op hun BB site al de helft minder kunnen plaatsen met hun suffe helft van de tijd slapende redacteurs.
Overigens.....uiteraard een trieste actie van Mol en consorten, maar wat ik me dan afvraag...juist VOO maakte in 1 van de 1e donderdagavond uitzendingen notabene reclame voor die Ruud fansite. Dus volgens mij is diegene bij Mol/VOO met dit idee kwam nu echt volslagen gek geworden....
Stelletje domme daaro...


------------------
Planet earth is great to visit
but I wouldn't wanna live there

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER (Datum 10 December 1999).]

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_229774
Hebben ze dan nix geleerd van Micro$oft met zn heksenjacht op Amiga/Star Trek fans?

Loopt op nix uit.... iedereen kan alles op het net kwakken. En ik kan het weten, ik heb immers ZELF zo'n rechtzaakje gewonnen.

(En er een nieuwe olifant aan over gehouden.)

Cam Clown of the Week:

http://www.camclown.cjb.net

pi_229775
Mooi, misschien heeft Reggie dan wat tips als de nood aan de man komt.


Als het allemaal waar is natuurlijk. (En dat zeg ik niet om Merisse in twijfel te trekken, maar je moet het altijd eerst nog zien.) Ik neem aan dat Danny het meteen wereldkenbaar maakt als hij een brief zou krijgen om de boel op te doeken.

In het artikeltje in de VPRO gids dat mij naar FOK!zine lokte staat dat de FOK!server niet eens in Nederland staat. Als dat zo is hoop ik dat dat een voordeel mag blijken onder mogelijk Veronica of JdeMolProd vuur.

[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 10 December 1999).]

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site


  vrijdag 10 december 1999 @ 18:02:00 #13
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_229776
Ik krijg bij bbspy geen beeld alleen maar "ga voor de officiele live streams van big brother naar big brother .nl
Jammer
pi_229777
Dan doe je dat toch, Jessica? Ze kunnen soms behoorlijk onsympatiek doen, maar we hebben de BB uitzendingen en ook de officiele BB site wel nodig om iets te hebben om over te ouwehoeren. Maar laat ze -niet- aan FOK! komen!!!
Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site


  vrijdag 10 december 1999 @ 18:06:00 #15
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_229778
Op de een of andere manier beschouw ik FOKzine! niet als een BB-site, maar meer als een breder geheel waar een BB-forum (free speech, anyone?) deel van uitmaakt.
Hoe kom ik daar toch bij...? O, omdat het ook zo is...
Ik zou mij niet teveel zorgen maken... tegen de tijds dat e.e.a. daadwerkelijk (met rechterlijke uitspraken e.d.) te implementeren valt hebben wij reeds ruimschoots afscheid genomen van onze 'vrienden' in het Almeerse...
V
Ja inderdaad, V. ja.
pi_229779
quote:
op 12-10-1999 om 05:44 PM schreef JayBee het volgende:
Mooi, misschien heeft Reggie dan wat tips als de nood aan de man komt.

1 hele grote tip voor alle BB-Site owners is om even de folder 'Auteursrechten' bij de Buro van Rechtshulp in de buurt te halen.

Een andere tip is om je handel op een gratis server zonder naamsgegevens te draaien.

Een derde oplossing, voor als je de brief al op je deurmatje heb liggen (God forbid) is om je te laten inlichten door een advocaat.

Lollige is dat qua digitaal en auteursrechtenwerk er ZOVEEL mogelijk is. Dus laat de beschuldigingen voor wat het zijn en ga je eigen weg Laat de advocaat dus creatief zijn!

Cam Clown of the Week:

http://www.camclown.cjb.net

  vrijdag 10 december 1999 @ 19:34:00 #17
1087 Merisse
broddeltante
pi_229780
quote:
op 12-10-1999 om 05:34 PM schreef Quenda het volgende:
site promoting team onder leiding van Merissa?
BB.nu?



He he Quende, is dat nou nodig?
Mij leek het een interessant nieuwtje voor BB Fok. En aangezien ik het uit die nieuwsbrief had is het toch normaal om de bron te vermelden, of niet?

You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  vrijdag 10 december 1999 @ 19:50:00 #18
215 misterDre
Paint it black!
pi_229781
quote:
op 12-10-1999 om 06:06 PM schreef Verbal het volgende:
Op de een of andere manier beschouw ik FOKzine! niet als een BB-site, maar meer als een breder geheel waar een BB-forum (free speech, anyone?) deel van uitmaakt.
Hoe kom ik daar toch bij...? O, omdat het ook zo is...
Ik zou mij niet teveel zorgen maken... tegen de tijds dat e.e.a. daadwerkelijk (met rechterlijke uitspraken e.d.) te implementeren valt hebben wij reeds ruimschoots afscheid genomen van onze 'vrienden' in het Almeerse...
V

Verbal heeft gelijk. Fok!zine is een breed discussieforum waar ook over BB wordt gesproken en dat mag. En als we alle topics ff door een filter heel halen dan komen we al helemaal niet in aanmerking voor het predikaat Fansite .

pi_229782
quote:
op 12-10-1999 om 06:06 PM schreef Verbal het volgende:
Op de een of andere manier beschouw ik FOKzine! niet als een BB-site, maar meer als een breder geheel waar een BB-forum (free speech, anyone?) deel van uitmaakt.
Hoe kom ik daar toch bij...? O, omdat het ook zo is...
Ik zou mij niet teveel zorgen maken... tegen de tijds dat e.e.a. daadwerkelijk (met rechterlijke uitspraken e.d.) te implementeren valt hebben wij reeds ruimschoots afscheid genomen van onze 'vrienden' in het Almeerse...
V

Kan me hier alleen bij aansluiten, ik denk niet dat de tweede serie BB zoveel stof zal dooen opwaaien. Buiten dat BB sites verbieden???? Zelfs al zou het kunnen dat snijdt de heer de Mol zichzelf in z'n vingers, want ikk denk dat de populariteit van BB voor een groot deel wordt veroorzaakt door de onofficieele sites. Op de site van Voo kijk je elke dag tegen hetzelfde "nieuws" aan als op de TV.

  zaterdag 11 december 1999 @ 01:49:00 #20
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_229783
Ik kan mij herinneren, dat bij het sluiten van het Veronica-forum, de VOO eigenhandig naar dit forum verwezen heeft (bij twijfel, vraag maar aan Barry). Volgens mijn bescheiden, en niet al te rechtsgeleerde mening, zijn ze dan dus automatisch medeplichtig. Of zit ik er misschien ver naast?
Life is what you make it.
  zaterdag 11 december 1999 @ 02:02:00 #21
272 R@b
No-nonsens
pi_229784
quote:
op 12-11-1999 om 01:49 AM schreef Schanulleke het volgende:
Ik kan mij herinneren, dat bij het sluiten van het Veronica-forum, de VOO eigenhandig naar dit forum verwezen heeft (bij twijfel, vraag maar aan Barry). Volgens mijn bescheiden, en niet al te rechtsgeleerde mening, zijn ze dan dus automatisch medeplichtig. Of zit ik er misschien ver naast?




Nee natuurlijk niet. Als je linkt naar een site en die gaat later wat illegale activiteiten uit halen ben je natuurlijk niet medeplichtig. Zou een mooie boel worden. Wel als je linkt met de bedoeling van de illegale activiteieten, in sommige landen dan. Kijk maar naar Belgie met mp3 sites.


Overigens ik heb er nog niemnad over gehoord behalve die site van Big-Brother Live. Het zou ook kunnen dat het ALLEEN gaat om sites die gebruik maken van de video-streams

Ben zelf niet benauwd voor Veronica ,gebruik geen beelden of geluidstoestanden van die streams. De screenshots lijken mij met bronvermelding ook niet illegaal

Trouwens nog 20 dagen dan is alles voorbij

Grtz

Rob

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zaterdag 11 december 1999 @ 02:21:00 #22
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_229785
Ja R@b,
Je hebt er duidelijk beter over nagedacht dan ik. Mijn gedachten waren prematuur. Bedankt voor de uitleg. En inderdaad, nog 20 dagen, en het is over. Nooit lang genoeg voor uitspraken, zeker met de feestdagen.
Life is what you make it.
  zaterdag 11 december 1999 @ 04:30:00 #23
1414 Kangaroo
the Kangaroo hopper
pi_229786
Ik denk dat FOK!Zine geen enkel probleem heeft of zal hebben met dhr. de Mol. Tenslotte hebben ze notabene op hun eigen veronica site een link gelegd naar Fok!Zine. Ik denk dat geen rechter dus Fok!zine zal veroordelen aangezien Veronica actief Fok heeft erkend als een 'goed forum' Ook Doordevil zal geen probs krijgen.
I am a lonesome Kangaroo, so far from hooooooooome
pi_229787
Kangaroo,
Het is jammer, maar de link naar fokforum is weg, nu ze zelf weer hun forum terug hebben.
wel een link naar doordevil, misschien dat ik er overheen kijk?
Maar ik zag niets, en hij stond er eerst inderdaad.
groetjes eli.
Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
  † In Memoriam † zaterdag 11 december 1999 @ 10:02:00 #25
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_229788
iha is iets pas copyright protected als er een copyright teken staat, het jaar van uitgave en de naam van de rechthebbende.
De enige plek op de officiele BB site een copyright teken staat is bij het logo.
En dat logo gebruikt bigbrother.nu om naar de links pagina te gaan.
Volgens mij kan VOO alleen het bruik van hun logo verbieden.

Wat de screenshots betrefd het is iedereen volstrekt duidelijk waar ze vandaan komen. door de naam van de topic en de aard van dit forum. Je zou het impliciete bronvermelding kunnen noemen. En verder is het gewoon citeren.

Bovendien kent VOO dit forum,ze hebben er naar verwezen en citeren eruit dus ze zijn op de hoogte van de inhoud. Als ze geconstateerd hadden dat er inbreuk is gemaakt op hun rechten dan hadden ze meteen moeten reageren. Hoe langer het duurt hoe langer ze de indruk wekken toe te staan wat hier gebeurd.

Volgens mij loopt dit forum geen enkel risico, alleen wel van het BB logo afblijven.

The future is after you
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')