abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:37:20 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_64057419


Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nou zo gaaf of niet gaaf aan de film vond. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zo dat je voor andere de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:40:22 #2
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_64057500
Matrix 1 (ben ze alledrie achter elkaar aan het kijken)

blijft gewoon een goed verhaal! je dwaalt niet af van het verhaal omdat het gewoon een boeiend verhaal is en je laat nadenken over je leven! is alles fake???

8/10
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
pi_64057506
Dat pik ik natuurlijk niet, heel verhaal typen en dan het topic sluiten

Changeling (Clint Eastwood, 2008)
Changeling de nieuwe film van filmheld Clint Eastwood, wederom levert hij een prima film af die het naar alle waarschijnlijkheid weer goed gaat doen bij de Oscar uitreiking. Het is een prachtig ingetogen film met een niet al te luchtig onderwerp en wat het allemaal nog indrukwekkender maakt is de tekst die als eerst te ziet krijgt: dit verhaal is echt gebeurd. Prachtige settings, goed script en sterk acteerwerk zorgen ervoor dat dit een van de beste films van het jaar is geworden. Veelal viel in recensies te lezen dat de film nogal langdradig is, iets wat in mijn ogen totaal niet het geval is. De twee-en-een-half waren voorbij voordat ik het door had, verder komt alles prima aan bod (van introductie tot afronding van het verhaal). Ik zou zo ook geen scènes kunnen opnoemen die men weg had kunnen laten. Gaat dit zien! 8.5

[ Bericht 0% gewijzigd door Hulkio op 16-12-2008 15:19:13 ]
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:42:00 #4
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_64057548
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:40 schreef Hulkio het volgende:
Dat pik ik natuurlijk niet, heel verhaal typen en dan het topic sluiten

Changeling (Clint Eastwood, 2008)
Changeling de nieuwe film van filmheld Clint Eastwood, wederom levert hij een prima film af die het naar alle waarschijnlijkheid weer goed gaat doen bij de Oscar uitreiking. Het is een prachtig ingetogen film met een niet al te luchtig onderwerp en wat het allemaal nog indrukwekkender maakt is de tekst die als eerst te ziet krijgt: dit verhaal is echt gebeurd. Prachtige settings, goed script en sterk acteerwerk zorgen ervoor dat dit een van de beste films van het jaar is geworden. Veelal viel in recensies te lezen dat de film nogal langdradig is, iets wat in mijn ogen totaal niet het geval is. De twee-en-een-half waren voorbij voordat ik het door had, verder komt alles prima aan bod (van introductie tot afronding van het verhaal). Ik zou zo ook geen scènes kunnen opnoemen die men weg had kunnen laten. Gaat dit zien! [b]8.5[/b
die stond al op mijn lijstje, nu des te meer!! thnx voor de review !!
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:00:54 #5
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64058005
SAW I, SAW II en SAW III

Alledrie achterelkaar. SAW 1 stond al een aantal jaren op het verlanglijstje maar het heeft even geduurd voordat ik de moed had om dit schijfje in de DVD speler te stoppen ( ) Achteraf viel het allemaal best mee

SAW I verreweg het beste omdat het toch nog redelijk schokkend was. Met name nummer II was een beetje meer van hetzelfde. Neemt niet weg dat de makers in alledrie delen redelijk tot zeer creatieve 'traps' en 'games' hebben bedacht. Waardoor er toch lekker tenenkrommende scenes inzitten.

En dat is dat dan ook gelijk het minpunt van deze films. Het lijkt soms wel eens dat dat het doel van de makers is, om zo veel mogelijk gore-momenten in 90 minuten te proppen. M.i. gaat dit weleens ten koste van het verhaal...

Nummer IV ligt overigens klaar voor vanavond
Lang leve mij! *O*
pi_64058257
Nou, ik ben ziek en dan kijkt een mens films:

Gisteren:
Throwing Stars (2007)
Op IMDB krijgt deze film een 4.1, maar ik vond m eigenlijk wel leuk. 4 vrienden begin 30. Allemaal hebben ze wel iets. Eentje een verongelukte vrouw, eentje een ontslag als dokter, eentje een mislukt leven maar wel een mooie vriendin, eentje een zwangere vrouw die hem niet zo vertrouwt en haar zus heeft laten overkomen.
Maar ze hebben één overeenkomst: ze zijn allemaal vrienden van elkaar. En dat stuk vind ik nou zo herkenbaar. Ze hebben niet echt een idee waarom ze vrienden zijn, ze weten ook niet zo wat ze ermee moeten, maar ze zijn vrienden. Zo is het nou eenmaal.
Vooral de scene dat één gast wordt gebeld door een ander, met alleen maar: "You have to come, it's an emergency." Dus hij hangt op en zegt tegen zn vriendin dat hij moet gaan. Waarom dan, vraagt ze. Hij zegt dan: omdat het een noodgeval is. Maar wat is er dan? En dat weet hij niet. Dat onbegrip tussen die twee op dat moment: schitterend.
En verder zit er heel veel humor in. Gewoon 4 gasten die elkaar continu afzeiken, herkenbaar dus.
Ik snap dus niet zo goed waarom deze film maar een 4.1 heeft.

Vandaag:
Everything is Illuminated (2005)
Heel leuk en uiteindelijk verrassend goed. Vooral het begin is hilarisch. Dat komt vooral door de Oekraïener Alex, die bovendien narrator is. Vooral zijn Engels is fantastisch grappig. ("Are you informed" ipv "Do you know", "Repose" ipv "Sleep" en het eindeloze gebruik van "premium" als bv nw) En helemaal de dingen die hij vertaalt van zn opa naar Jonathan, die hij steevast "Jonfen" blijft noemen.
Uiteindelijk wordt het eigenlijk een vrij serieus verhaal, maar het blijft aandoenlijk. Vooral door de cultuur botsing. De muziek is ook goed, wat ik altijd belangrijk vind in een film.
De 7.7 die deze film op IMDB krijgt kan ik beter mee leven.

Afgelopen weken ook nog weer eens de Godfather I, II en III gekeken. Dat was alweer lang geleden en het viel niet tegen. Over een paar jaar weer waarschijnlijk.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:40:09 #7
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64059241
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:32 schreef bolsena het volgende:
Hee, die staat toevallig ook op mijn verlanglijstje. Kan hem alleen nog nergens krijgen of vinden.
Beter zoeken
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_64070357
Good Bye Lenin!


2 dagen terug aangeschaft. Wou hem al een hele tijd erg graag zien en hij stelde zeker niet teleur Heerlijke film, erg grappig, goed geschreven en sterk geacteerd. Duitsland is echt een geweldig film land.

IMDb score: 7.8/10
Mijn score: 8/10


Australia


Heb deze gisteravond in Rotterdam bij een voorpremiere kunnen zien. Hij is groots, schaamteloos 'over the top', heerlijk ouderwets en de grootste visuele traktatie van het jaar. Australia definieert het woord 'epic' weer helemaal opnieuw en doet een genre herleven wat we al tientallen jaren niet meer op deze manier gezien hebben. Achteraf had ik het gevoel net zo'n week lang 3 geweldige films gezien te hebben. Er komt geen einde aan, maar verveelt geen seconde. Jackman en Kidman doen goed mee, Luhrman leeft zich schaamteloos uit en presteert het toch om een film te maken die werkelijk volkomen uniek is dit jaar.

Love it or hate it, maar deze film laat prachtig zien waarom je ook al weer zoveel van films houdt.
Absoluut in de bioscoop zien, thuis zou er 1 puntje vanaf gaan.

IMDb score: 7.4/10
Mijn score: 9/10
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_64075291
Fucking Amal


Vandaag gekocht, net gekeken. Interessant en goed uitgewerkt onderwerp, mooi gefilmd en goed verteld, maar toch wist het mij niet altijd even sterk te boeien. Het acteerwerk van de 2 dames maakt een hoop goed en tilt de film dan ook absoluut een niveautje hoger. Misschien niet helemaal wat ik ervan had gehoopt, maar toch zeker het kijken waard.

IMDb score: 7.8/10
My score: 7/10
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
  woensdag 17 december 2008 @ 00:03:37 #10
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64075864
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:40 schreef PhoenixNLx het volgende:
Matrix 1 (ben ze alledrie achter elkaar aan het kijken)

blijft gewoon een goed verhaal! je dwaalt niet af van het verhaal omdat het gewoon een boeiend verhaal is en je laat nadenken over je leven! is alles fake???

8/10
Niet fake, een façade

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 17-12-2008 00:15:49 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 17 december 2008 @ 00:09:49 #11
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64076030
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:32 schreef bolsena het volgende:

[..]

Hee, die staat toevallig ook op mijn verlanglijstje. Kan hem alleen nog nergens krijgen of vinden.
boneless for instance.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 17 december 2008 @ 00:14:18 #12
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_64076163
Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay

Krijgt een 6.9 op IMDB, maar eigenlijk is dat helemaal niet relevant. Het is een verhaal van niets, beetje niveau Family Guy. Maar tering, wat heb ik een lol gehad! Als je zin heb in een avondje hersenloos lachen, dan is dit een aanrader!
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
  woensdag 17 december 2008 @ 00:15:26 #13
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64076183
Transporter 3
Kijk dit is waar Stratham goed in is, autos besturen afwisselend badguys meppen.
Dit keer is een griet, dochter van een minister (Jeroen Krabbé) de package. Als hij 25m de auto verlaat gaat zijn armband af en explodeert.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 7 / imdb 6.4

25 Jaar Paul de Leeuw
Disc 1 en 2. dat is al dik 5 uur materiaal. Ze hebben het wel heel goed volgestauwd.
Veel grappige fragmenten uit afleveringen Schreeuw van de Leeuw: Tomaatgooien, AIDS patient, 17jarige naar de hoeren, een jong jochie afkatten, bopperscontest.

Het is een knappe box...

[ Bericht 12% gewijzigd door Lambiekje op 17-12-2008 00:26:30 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_64088443
Le Scaphandre et le papillon (Julian Schnabel, 2007)
Le Scaphandre et le papillon (ook wel The Diving Bell and the Butterfly) is een prachtige film, dit mede door de originele aanpak. Hierdoor ga je meeleven met het hoofdpersonage. Verder naarste de prima regie, waar de film het voornamelijk van moet hebben, ook goede acteerprestaties en een mooie soundtrack. 8.2
  woensdag 17 december 2008 @ 14:42:13 #15
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_64088881
Cellular (2004)
Erg goed verhaal. Ik zat van het begin tot het eind helemaal in de film.
Mijn cijfer: 8
IMDB: 6.5
  woensdag 17 december 2008 @ 14:43:24 #16
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_64088926
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:42 schreef melvddonk het volgende:
Cellular (2004)
Erg goed verhaal. Ik zat van het begin tot het eind helemaal in de film.
Mijn cijfer: 8
IMDB: 6.5
Weet nog dat ik op een gegeven moment sliep onder die film
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
pi_64102691
Equilibrium

Nu aan het kijken. niet bijster spannend.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_64103125
Equilibrium moet ik echt nog eens kijken, nooit gezien. *noteert*

Ik ga nu Milk zien. Over ca 2 1/2 uurtjes volgt hier het relaas
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
  woensdag 17 december 2008 @ 23:35:38 #19
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_64105985
My Name is Bruce
Eerlijk gezegd viel hij me nogal tegen. Dat het een melige tongue-in-cheek film zou zijn, had ik wel verwacht, maar eigenlijk is hij soms gewoon te flauw. Campbell speelt de parodie van zichzelf die je verwacht dat hij gaat spelen, maar verrast dus ook nergens. Hij maakt de grapjes die te voorspellen waren, gebruikt de one-liners die te voorspellen waren,...

Goed, het is allemaal wel leuk voor de Bruce Campbell-fans, maar ik vrees dat zij vrijwel de enigen zullen zijn die dat vinden. Nu hoor ik daar wel bij en ik heb me dan ook nooit verveeld, maar daar waar Campbell van zijn doorgaans beperkte acteervermogen een inside joke heeft weten te maken, lukt hem dat bij zijn beperkte regie-talenten niet echt.

Films als Bubba Ho-Tep zou ik ook aanraden aan zij die het licht van de grootsheid van Bruce nog niet hebben gezien, maar bij deze kan ik dat toch niet doen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_64108196
Milk


Poeh. Hij is net afgelopen, ik moet dit eigenlijk nog even laten bezinken. Maar o o o, wat een film! Van Sant flikt het met deze, voor zijn doen, 'mainstream' film weer helemaal. Prachtig gefilmd, goed in elkaar gezet en gewoon echt heel mooi verteld. De cast zit schitterend in elkaar met Penn die zichzelf toch echt overtreft, maar zeker ook de bijrollen van Emile Hirsch, Josh Brolin en James Franco. Vooral de laatste deed het geweldig. Milk was toch absoluut 1 van de beste films die ik dit jaar heb gezien, in alle opzichten. Nog zoveel dingen te zien, maar misschien is dit dan toch de kandidaat voor de eerste positie. Helemaal goed.

IMDb score: 8.4/10
Mijn score: 9/10
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_64108247
Oeh Gus van Sant Die ga ik zeker kijken.
pi_64108255
Max Payne
IMDB: 5,9
Mijn cijfer: 7

Run fatboy run
IMDB: 6,9
Mijn cijfer: 5

  donderdag 18 december 2008 @ 02:55:33 #23
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64108962


Vicky Cristina Barcelona (2008)

De nieuwe Woody Allen, dit keer zonder Woody zelf in een van de hoofd of bijrollen. Alles draait om Vicky en Cristina in Barcelona. Ze ontmoeten daar een man die vooral het leven van Cristina zal beinvloeden.
Allen vertelt het verhaal op een prima wijze en het is ook leuk om te volgen, maar naderhand blijf je toch met een soort van leeg gevoel achter. Ik vroeg me af of het kijken naar deze film de 96 minuten wel waard was. De Woody Allen humor is ook toaal afwezig in deze film. Al met al geen aanrader, hoewel het wel een aardig verhaal is om te volgen. Cijfer: een heel klein zeventje.
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 18 december 2008 @ 08:37:22 #24
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_64110073
Gister Burn After Reading gezien. Erg aparte film! zit heel leuk in elkaar. Iedereen heeft met elkaar te maken en daardoor komen er leuke wentelingen aan de film. George Cloony speelt weer een leuke rol in de film(als womenizer ) maar ook daar zit een leuke wenteling aan! (kut om een verhaal te typen zonder spoilers )

IMDB: 7,5
Mijn score: 7,5
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
  donderdag 18 december 2008 @ 11:43:19 #25
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64114144


Voices of a distant star




The place promised in our early days




5 Centimeters per second

Drie anime's van Makoto Shinkai.
Ben ze op het spoor gekomen nadat ik in het blad Schokkend Nieuws een erg positieve recensie las van "5 Centimeters..." en via youtube en wikipedia op zijn andere werk stuitte.

Nu ben ik vrij onbekend met anime/OVA's op enkele grote namen na (Akira, Ghost in the shell, Ninja Scroll, Golgo 13, Wicked City etc.). Series volg ik niet en de manga's lees ik ook niet. Deze drie korte films vond ik echter heel erg mooi. Er gebeurt vrij weinig, zit nauwelijks actie in en het gaat vooral over gevoelens die men voor elkaar heeft. Het wordt echter zo mooi verteld en de achtergronden zijn de beste die ik tot nu toe heb gezien.

Als je liever adhd DBZ of een hoop actie wil zien zijn deze films niks voor je. Hou je er wel van om op zijn tijd je in melancholie en "de pijn van het zijn" te storten, dan zijn dit aanraders.
De muziek (door Tenmon) is ook erg mooi, vooral bij 5 Centimeters... hoewel ik daarbij het laatste nummer, One more time, een beetje out-of-place vond qua tempo. Het pianostuk bij de endcredits is dan wel prachtig

Mijn cijfers:
* Voices...: 8.7
* The Place...: 8.3
* 5 Centimeters...: 9.3
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')