abonnement Unibet Coolblue
pi_64050531
Bron: Daily Mail
Gisteren heeft Israel geweigerd een VN mensenrechten official toegang tot het land te geven omdat hij eerder Israel vergeleken had met Nazi-Duitsland. Volgens een woordvoerder van het Israelische ministerie van Buitenlandse Zaken is V.N. vertegenwoordiger Richard Falk teruggestuurd nadat hij was geland op het Ben Gurion Internationale vliegveld. Het doel van het bezoek van Richard Falk was om in de gebieden die vallen onder de Palestijnse autoriteiten onderzoek te doen naar de mensenrechten condities.

Volgens de Israelische woordvoerder Yigal Palmor heeft het geen zin om Falk toe te laten: "hij zet zich niet in voor de mensenrechten maar is vooringenomen en voorspelbaar omdat het natuurlijk alleen maar gaat om de gedragingen van Israel". Falk had het op zich kunnen weten maar blijkt een eigenwijze donder te zijn. Al eerder is hem nadrukkelijk gezegd dat hij zijn hoofd niet moet laten zien vanwege een aantal schunnige Hitler-vergelijkingen. voor meer informatie, lees het bronbericht
Nu zal ik de laatste zijn dan zal ontkennen dat de Israeliers lieverdjes zijn in het wespennest Midden Oosten, maar van die nazi-vergelijkingen krijg ik het zuur, hetzelfde geldt ook voor apartheidsvergelijkingen etc. Een ieder zal voor zichzelf moeten uitmaken hoe men Israel wil beoordelen. Rekening houdend met de omstandigheden waarin dit land zich bevindt of beoordelen naar de situatie waarin wij in Nederland ons bevinden, nog zonder een natuurlijke vijand. Vermeldingswaardig is nog dat die lachwekkende clown Falk in het verleden openlijk zijn steun heeft uitgesproken aan Khomeinie ten tijde van de Iraanse revolutie
  dinsdag 16 december 2008 @ 10:50:09 #2
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_64051727
Wat is er mis met nazi vergelijkingen en apartheidsvergelijkingen? Als er eventueel overeenkomsten te vinden zijn, vind ik dat dat best gezegd mag worden.
je oogst wat je zaait
pi_64051942
Nou, dat scheelt weer.

Vooringenomen, bevooroordeelde luitjes hebben niets te zoeken in de harde realiteit die Israël heet.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_64052075
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:50 schreef Amokzaaier het volgende:
Wat is er mis met nazi vergelijkingen en apartheidsvergelijkingen? Als er eventueel overeenkomsten te vinden zijn, vind ik dat dat best gezegd mag worden.
Die vergelijkingen maken is niet kies omdat Israel niet het braafste jongetje in de klas is m.b.t. de mensenrechten maar zeker ook niet de grootste schurk. De nazi-vergelijking daar ga ik verder niet op in, mensen die daar niet zelf over kunnen nadenken moeten zich maar melden voor individueel onderricht. De apartheidsvergelijking slaat ook kant nog wal. In Israel bevinden zich personen met een roomblanke huidskleur tot extra gepigmenteerd. Ik heb begrepen dat er incidenten zijn met Egyptische grenswachters die Afrikanen die Israel in proberen te komen doodschieten. Dat lijkt me een indicatie dat ook het labeltje 'apartheid' dat men israel zo graag wil opplakken ziekelijk offtopic is.
pi_64052436
Ik ben zo vrij geweest om de spelfout in de topictitel weg te halen.

Ik kan er trouwens inkomen dat Israël deze man te vooringenomen vindt. Wel vind ik dat ook in Israël moet worden toegezien op naleving van mensenrechten.
pi_64052581
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:15 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben zo vrij geweest om de spelfout in de topictitel weg te halen.

Ik kan er trouwens inkomen dat Israël deze man te vooringenomen vindt. Wel vind ik dat ook in Israël moet worden toegezien op naleving van mensenrechten.
Bedankt, het is een hiaat in Fok! dat je niet zelf de titel kunt aanpassen bij typfouten (maar daar zal een reden voor zijn). Zelf ben ik er uiteraard ook voorstander van dat de wetten die Israel kent m.b.t. de mensenrechten worden nageleefd. De VN hebben echter pas op de plaats te maken naar aanleiding van het schandalig verloop van Durban I. In plaats daarvan sturen ze een clown naar Israel die bekend staat om zijn eenzijdige kritiek op Israel
pi_64052837
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:15 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben zo vrij geweest om de spelfout in de topictitel weg te halen.

Ik kan er trouwens inkomen dat Israël deze man te vooringenomen vindt. Wel vind ik dat ook in Israël moet worden toegezien op naleving van mensenrechten.
idd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_64054775
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:50 schreef Amokzaaier het volgende:
Wat is er mis met nazi vergelijkingen en apartheidsvergelijkingen? Als er eventueel overeenkomsten te vinden zijn, vind ik dat dat best gezegd mag worden.

Waarheid is nogal hard voor terreur en apartheidstaat Israel
pi_64054798
bedoel Olmert spreekt over Pogroms van Joodse Kolonisten tegen Palestijnen.
pi_64054835
Bedoel waarom blijft Israel door gaan met de Bezetting en Nederzettingen beleid.

Dat ze roepen dat ze Vrede willen is een grote Leugen.

Vrede komt er alleen als er een einde aan de Bezetting en Nederzettingen beleid komt.

En daartoe is Israel nooit bereid.
pi_64054850
Op wie heeft men wat bezet dan?
pi_64054900
En dat Israel een Apartheids staat is is duidelijk

Niet Joden mogen niet met Joden trouwen in Israel

Bepaalde gebieden mogen alleen Joden wonen.

Joden hebben meer rechten dan Niet Joden in Israel

Israel heeft geen Grondwet waarin de rechten en plichten van burgers gelijk zijn gesteld.

En dan heb ik het noggenees over de Apartheid in de Bezette gebieden.

Hoeveel vrijheid de Joden in de Bezetten gebieden en hoe opgesloten de Palestijnen zitten.
pi_64054935
Volgens mij ben jij een kloon van een gebande? Ik zal het even achter melden.
pi_64054950
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:56 schreef buachaille het volgende:
Op wie heeft men wat bezet dan?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Door_Israël_bezette_gebieden
pi_64054962
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:00 schreef schatje het volgende:
Volgens mij ben jij een kloon van een gebande? Ik zal het even achter melden.

Doe maar.

U heeft blijkbaar moeite met de feiten die ik verkondig
pi_64054996
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:00 schreef schatje het volgende:
Volgens mij ben jij een kloon van een gebande? Ik zal het even achter melden.
No shit Sherlock
pi_64055006
...

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 16-12-2008 20:20:32 ]
pi_64055106
Dus israel staat geen vrij verkeer van mensen meer toe omdat er iemand ooit eens kritiek op dat land heeft geuit. Ze geven op deze manier abasoluut wel aan dat men totaal niet tegen kritiek kan, en zetten zich geheel te kakken.

Ik mag hopen dat de VN eens op haar achterste poten gaat staan en israel verplicht een hele stapel eerder aangenomen resoluties te gaan naleven, en ander sanctie gaat instellen. Maar dat zal toch wel niet gebeuren.
pi_64055183
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:06 schreef Basp1 het volgende:
Dus israel staat geen vrij verkeer van mensen meer toe omdat er iemand ooit eens kritiek op dat land heeft geuit. Ze geven op deze manier abasoluut wel aan dat men totaal niet tegen kritiek kan, en zetten zich geheel te kakken.
Kun je ook van Nederland zetten. Poncke Prinsen een landverrader die zich bekeerde tot de Islam en vocht tegen Nederlandse soldaten heeft ook geruime tijd Nederland niet mogen bezoeken. Pas ten tijde van paars is hem door van Mierlo (D66) een visum verstrekt (onder protest van o.a. veteranen).
pi_64055316
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:10 schreef buachaille het volgende:

[..]

Kun je ook van Nederland zetten. Poncke Prinsen een landverrader die zich bekeerde tot de Islam en vocht tegen Nederlandse soldaten heeft ook geruime tijd Nederland niet mogen bezoeken. Pas ten tijde van paars is hem door van Mierlo (D66) een visum verstrekt (onder protest van o.a. veteranen).
Wat een bizar vreemde vergelijking trek je hier.

Is die VN man van origine een israelier?
Heeft hij als israelier fysiek gevochten tegen israel?
Heeft israel liberale partijen die toch deze man zouden willen toelaten?
pi_64055429
Ze hadden hem gewoon moeten toelaten maar wel een douanestempel in z'n paspoort zetten in plaats van het standaard losse blaadje. Komt hij geen Arabisch land meer in.
pi_64055529
Israel schopt alle mensen die de waarheid vertellen
Mensen die graag nazipraktijken prima vinden mogen erin.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_64055532
Israël is natuurlijk een racistische staat, en niet alleen wat betreft de omgang met Palestijnen en Arabieren. Israël is gegrond op de gedachte dat het ene ras het goddelijk recht heeft op de grond daar, meer dan en ten koste van andere etniciteiten en rassen. Het bestaansrecht van de staat Israël bestaat in racisme. De joden zijn het Herrenvolk van het midden-oosten die recht hebben op hun lebensraum.

Daarom vind ik vergelijkingen met apartheid helemaal niet raar, hoewel ik me afvraag of je Zuid-Afrika daarmee niet tekort doet. Vergelijkingen met Nazi-Duitsland zijn ook deels terecht. Het is nou eenmaal niet anders, de feiten liggen er. Als Israel nou wat minder structureel zou moorden, martelen, discrimineren, mensen uit hun huis verjagen en bezittingen zou roven zouden dat soort vergelijkingen zich ook niet opdringen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:32:30 #24
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_64055763
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:20 schreef CeeJee het volgende:
Ze hadden hem gewoon moeten toelaten maar wel een douanestempel in z'n paspoort zetten in plaats van het standaard losse blaadje. Komt hij geen Arabisch land meer in.
Vraagt hij toch gewoon een nieuw paspoort aan , die 60 euro zal die gast ook niet zo van wakker liggen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_64056111
Hij zal zich inderdaad wel neerleggen bij het ontzeggen van toegang van iedereen die uit Israel komt of er ooit geweest is tussen het veroordelen van de nazi-apartheid van Israel door.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')