abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 10 december 1999 @ 12:25:00 #1
1953 zonnedauw
morgenstond van zonnedauw
pi_229628
Voor mij het hoogtepunt in de uitzendingen van BB; Rolf aan tafel met de kersverse losgelaten wannebefamous bewoner van het huis. Ik moet toegeven dat ik pas vanaf week drie ben gaan kijken dus het hoogtepunt met Martin heb ik gemist. Die gozer spoort sowieso niet volgens mij, maar hij is vastbesloten elke druppel uit zijn weekje vrijwillig debielentv te persen.

Sabine, de mediageile brabantse die geheel geen oog had voor Rolf laat staan enig interesse in wat hij te melden had, behalve dan de aanbieding bij het dagelijkse vermaak voor demente bejaarde; de 5-uur show te mogen verschijnen.

Mona, die in al haar domheid wel degelijk direct door had dat ze gewipt was door VOO, maar goed haar missie was geslaagd, zij had haar stekkie bij een of andere lullig belspelletje wel zeker gesteld.

Bianca, in een interessante mengeling van geveinsde zelfverzekerdheid en totale waanzin al gillend "IK HOU VAN JULLIE" nog steeds iedereen probeerde te overtuigen van haar nobele besluit om te gaan (ging niet om geld maar ze had voldoende geleerd,………… yeah sure).

Cyrille, die vol trots haar missie had voldaan en een platencontract had gescoord om vervolgens al het plezier van Rolf in deze aanbieding te ontnemen, omdat dit kennelijk buiten zijn weten was geplanned.

Anouk…..tja ik weiger woorden vuil te maken aan deze…..laat maar

Maurice….het absolute hoogtepunt tot nu toe….al hyperventilerend stammelde hij zijn al weken ingestudeerde oneliners over zijn mede lotgenoten. Je zag Rolf kijken bij elke vraag: er moet toch wat zinnigs kunnen komen uit deze breedbek autist, maar tervergeefs. Geweldige televisie van een zeldaam genant niveau, ik krijg bij dat soort momenten altijd de neiging te zappen, maar blijf dan uit pure verbazing hangen….zouden meer mensen dat hebben?

gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
pi_229629
Zonnedauw,
als ik je signature zie, moet je de bewoners wel ontzettend ongelijkwaardig aan jezelf vinden..
Vraag me alleen af waarin....
  vrijdag 10 december 1999 @ 12:43:00 #3
1953 zonnedauw
morgenstond van zonnedauw
pi_229630
quote:
op 12-10-1999 om 12:32 PM schreef Moor het volgende:
Zonnedauw,
als ik je signature zie, moet je de bewoners wel ontzettend ongelijkwaardig aan jezelf vinden..
Vraag me alleen af waarin....

beste Moor,

aangezien jij liever ingaat op mijn geestelijke toestand dan op de topic: leg ff uit wat je bedoelt, volgens mij snap ik niet wat je bedoelt, of je snap mijn signature niet

gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
  vrijdag 10 december 1999 @ 13:01:00 #4
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_229631
Hartstikke leuk stukje hoor Zonnedauw...
alleen de onderstaande opmerking...sorry hoor, die kan echt niet!
Ten eerste bestaat de 5uurshow al een tijd niet (is vervangen door iets met beau en minoesch) en ten tweede beledig je hiermee maar lekker de vijfuursjoo maar laat in godsnaam demente bejaarden erbuiten!
Ik weet niet of je zelf demente bejaarden als familielid hebt of misschien vrienden van je die er "zo één" hebben maar waarschijnlijk niet, zo'n opmerking zou je dan ongetwijfeld achterwege laten.
Ik heb geen zin om nu allerlei persoonlijk verhalen te gaan verkondigen hier maar ik weet dat je mensen met dergelijke opmerkingen ontzettend kunt kwetsen.
En dan heb ik het natuurlijk niet over die "demente bejaarden" want die hebben zo goed als nergens meer besef van maar over hun familieleden.

Ik ben echt niet zo'n moraalridder normaliter en sarcasme ben ik zelf ook niet vies van maar pleaze, laten we geen ziekte als voorbeeld aanhalen om je woorden kracht bij te zetten. Dementie is een schrijnende ziekte en misschien lachwekkend voor diegenen die er nooit mee te maken hebben gehad maar neem van me aan: Lachwekkend is het NIET!


quote:
op 12-10-1999 om 12:25 PM schreef zonnedauw het volgende:
(....)behalve dan de aanbieding bij het dagelijkse vermaak voor demente bejaarde; de 5-uur show te mogen verschijnen.(....)

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
pi_229632
Beste Zonnedauw,
jouw signature:
"gelijkwaardigen respekteren elkaars verschillen" -
had ik als volgt uitgelegd:

quote zonnedauw:
"Maurice….het absolute hoogtepunt tot nu toe….al hyperventilerend stammelde hij zijn al weken ingestudeerde oneliners over zijn mede lotgenoten. Je zag Rolf kijken bij elke
vraag: er moet toch wat zinnigs kunnen komen uit deze breedbek autist, maar tervergeefs. Geweldige televisie van een zeldaam genant niveau, ik krijg bij dat soort momenten altijd de neiging te zappen, maar blijf dan uit pure verbazing hangen….zouden meer mensen dat hebben?" unquote

Wanneer je Maurice kenmerkt als een 'breedbek autist', neem ik aan dat je dat van jezelf niet vindt. Anders zou je het niet opmerken.
Een verschil dus, tussen jou en M.

Wat voor mij geen vraag is, betreft de reactie van Maurice als je hem dit persoonlijk zou toevoegen. Ik weet zeker dat hij het niet respektvol zou vinden, en daar 'op z'n Westlands' waarschijnlijk heel fysiek op zou antwoorden.

In zoverre concludeerde ik dus, dat jij jezelf ook zeer ongelijkwaardig met de andere bewoners moest voelen/vinden, omdat je de 'verschillen tussen hen en jezelf' op nogal onrespektvolle wijze benoemt, dus eigenlijk helemaal niet respekteert.
Mijn vraag was: ongelijkwaardig waarin ?

Ben ik duidelijker zo ?

PS: als column kan ik je stukje nog wel beschouwen, maar niet echt waarderen. Maar dat is puur mijn smaak..

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 10 December 1999).]

  vrijdag 10 december 1999 @ 13:15:00 #6
1953 zonnedauw
morgenstond van zonnedauw
pi_229633
quote:
op 12-10-1999 om 01:01 PM schreef BadGirl het volgende:

Ik weet niet of je zelf demente bejaarden als familielid hebt of misschien vrienden van je die er "zo één" hebben maar waarschijnlijk niet, zo'n opmerking zou je dan ongetwijfeld achterwege laten.


dag Badgirl,

Als mij opmerking over demente bejaarden je gekwets heeft, dan mijn excuses hij is niet zo bedoeld. Overigens was mijn opa dement, maar dit terzijde, ik kan de inderdaad sarcastische humor el wel van inzien, bovendien zegt het wat over RTL-live (je hebt gelijk niet meer 5-uurshow) en niet over dementen, die ik als mijn gelijkwaardigen waardeer

gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
  vrijdag 10 december 1999 @ 13:17:00 #7
2004 sunshine
Still shining!
pi_229634
Beste Moor,

Denk je echt dat Zonnedauw je moeite waard is ?

Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
  vrijdag 10 december 1999 @ 13:22:00 #8
1953 zonnedauw
morgenstond van zonnedauw
pi_229635
quote:
op 12-10-1999 om 01:09 PM schreef Moor het volgende:
Wanneer je Maurice kenmerkt als een 'breedbek autist', neem ik aan dat je dat van jezelf niet vindt. Anders zou je het niet opmerken.
Een verschil dus, tussen jou en M.


Kijk Moor hierin vergis jij je, ik heb al eens eerder aangegeven dat M van begin af aan mijn favoriet was, misschien omdat ik mezelf wellicht minder breedgebekt, maar toch zeker autistisch beschouw....ken je de mooiste vorm van spot Moor?

Wellicht was het daarom voor mij zo genant om te zien, net als je vader die een toespraak moet houden....

quote:

PS: als column kan ik je stukje nog wel beschouwen, maar niet echt waarderen. Maar dat is puur mijn smaak..

ik respecteer je mening Moor


------------------
gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen

[Dit bericht is gewijzigd door zonnedauw (Datum 10 December 1999).]

gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
pi_229636
Ja hoor, Sunshine, elke poster hier is mijn moeite waard: het is vrije keus en niet zoveel moeite
Ik vond ook zijn signature erg goed !

Daarnaast heb ik nog steeds de hoop, dat wij allen hier een beetje aan 'damage control' kunnen doen tot 31 december,
wetend dat elke ex-bewoner vroeg of laat eens het Internet zal opgaan, al is het maar uit nieuwsgierigheid.

pi_229637
quote:
op 12-10-1999 om 01:24 PM schreef Moor het volgende:
Daarnaast heb ik nog steeds de hoop, dat wij allen hier een beetje aan 'damage control' kunnen doen tot 31 december,
wetend dat elke ex-bewoner vroeg of laat eens het Internet zal opgaan, al is het maar uit nieuwsgierigheid.

Groot gelijk heb je, Moor. Het zijn toch allemaal maar mensen zoals alle Fokkers hier. Helaas lijken sommigen dit nogal eens te vergeten en gaan op de bewoners schelden.
Niet dat ik vind dat men geen antipathie voor ze mag voelen, maar het onderbouwen met argumenten en nuanceringen kan echt geen kwaad.
Ik hoop niet voor Sabine, Mona, Bianca, Cytrille, Anouk, Willem, Maurice en wie eigenlijk niet, dat ze ooit sommige archieven van dit forum na gaan slaan. Misschien is het een ideetje om ze na afloop de gebundelde afleveringen van VvP cadeau te doen?
Under the spreading chestnut tree
I sold you and you sold me

*******

Ruud: En de helft, da's vijftig procent!

  vrijdag 10 december 1999 @ 14:08:00 #11
1033 Dr.Love
Newbie sinds 1991
pi_229638
Lieve Badgirl,

Ik denk dat zonnedauw (wat een prachtige naam trouwens: zonnedauw, je verheugt je gewoon op een frisse boswandeling dit weekend als je die naam leest!) het niet kwaad bedoelt.

Als ik je nou vertel dat "Knoop in je Zakdoek" wordt gemaakt voor kwijlende debielen of "De Gouden Koets" voor materialistische lease-proleten? Dan krijg ik vast ook heel veel betrokkenen over me heen met zulke zieligerds in hun omgeving. So what? Programma's worden nou eenmaal voor doelgroepen gemaakt… de 5 uur show voor demente bejaarden, die niet doorhebben dat het programma zichzelf elke dag herhaalt.

Bejaard zijn, of dement, of allebei, is zielig ja… Het feit dat er voor die mensen vele tv-programma's lijken te worden gemaakt niet!

Dr.Love

Bemint eer ge bezint
  vrijdag 10 december 1999 @ 14:17:00 #12
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_229639
Goh, nou, Dr. Love, dankjewel voor het mededelen van dit fijne inzicht van jou, tsja, ikke blond zijn dus ik nooit zo goed dingetjes snappen, ik heel snel beledigd, maar gelukkig ben jij er voor mij om dat uit te leggen, leer ik nog eens wat.

Maar nu we toch zo (be)lerend bezig zijn:
Ik ben een in-jouw-ogen materialistische lease proleet. Ik heb een auto van de zaak, een goed salaris en vind dat ik binnenkort meer moet verdienen en zou graag een grotere auto krijgen eh leasen.

En toch kijk ik nooit de Gouden Koets, RARA hoe kan dat?????

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
  vrijdag 10 december 1999 @ 14:18:00 #13
2004 sunshine
Still shining!
pi_229640
quote:
op 12-10-1999 om 01:24 PM schreef Moor het volgende:
Ja hoor, Sunshine, elke poster hier is mijn moeite waard: het is vrije keus en niet zoveel moeite

Ik bewonder je, regelmatig zie ik je op de bres springen voor een ander (Fok!ker of bewoner) en probeer je de redelijkheid van een stelling naar boven te halen.
Ik ben niet zo welbespraakt als jij, en regelmatig lees ik wat ikzelf niet onder woorden kon brengen. Soms omdat ik zo boos ben op een reactie (zeker niet op de persoon) dat ik met rode konen achter mijn monitor zit. Ga alsjeblieft zo door, damage controle is vaak ook op zijn plaats als er niet de kans bestaat dat de (ex)bewoners gekwetst kunnen zijn.

Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
  vrijdag 10 december 1999 @ 14:23:00 #14
1295 Bumme
Maatje 32/34
pi_229641
dit zijn mijn hoogtepunten van BB:
1
2
3
4
5
Vrij verstandig, neuk een appel !

  vrijdag 10 december 1999 @ 14:55:00 #15
1953 zonnedauw
morgenstond van zonnedauw
pi_229642
quote:
op 12-10-1999 om 02:18 PM schreef sunshine het volgende:
Ik bewonder je, regelmatig zie ik je op de bres springen voor een ander (Fok!ker of bewoner) en probeer je de redelijkheid van een stelling naar boven te halen.
Ik ben niet zo welbespraakt als jij, en regelmatig lees ik wat ikzelf niet onder woorden kon brengen. Soms omdat ik zo boos ben op een reactie (zeker niet op de persoon) dat ik met rode konen achter mijn monitor zit. Ga alsjeblieft zo door, damage controle is vaak ook op zijn plaats als er niet de kans bestaat dat de (ex)bewoners gekwetst kunnen zijn.

beste zonneschijn,

Je beseft toch ook dat alle bewoners er vrijwillig voor hebben gekozen zich 24 uur per dag te laten bekijken, met een zeker doel voor ogen wat dat dan ook mogen zijn. Op dat moment waren ze volledig bewust dat ze zich enorm kwetsbaar opstelde voor stereotypering, roddels, belachelijke verhalen en sarcastische stukjes. Vanochtend stond er in de volkskrant vergrootglastelevesie, dat vond ik wel een mooi term....

Dit forum leidt overigens een geheel eigen leven waarin BB slechts een middel is geworden om elkaar te kunnen complimenteren en afzeiken en natuurlijk als uitlaatklep voor ongenuanceerde meninegen voor allen die niet dapper genoeg zijn zich zo kwetsbaar op te stellen als de BB-bewoners, waaronder ikzelf dus. Dat neemt niet weg dat zij daar vrijwillig voor kozen en dan de gevolgen zullen moeten aanvaarden, net als ieder mens, ze zijn absoluut niet zielig!!!

gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
pi_229643
quote:
op 12-10-1999 om 02:55 PM schreef zonnedauw het volgende:
Dat neemt niet weg dat zij daar vrijwillig voor kozen en dan de gevolgen zullen moeten aanvaarden, net als ieder mens, ze zijn absoluut niet zielig!!!


Zonnedauw, ik ben het niet helemaal met je eens. Ik denk dat geen enkele bewoner zich de potentiele gevolgen van dit programma ten volle heeft kunnen realiseren. Als ze dat wel hadden gedaan, hadden ze zich lang niet allemaal opgegeven. Los daarvan, hoe hadden ze kunnen vermoeden dat Veronica de beelden zo zou manipuleren? Kijk naar Maurice, die in beeld gebracht werd als een saaie lul, waar helemaal niets inzat. Een zwart gat, als je wil. Vraag een willekeurige bewoner van het huis wat hij/zij van Maurice vindt, en ik denk niet dat je dit antwoord veel zult krijgen.
Ik ben het met je eens dat je de bewoners niet als 'zielig' moet zien, dat is te badinerend. Maar ik vind dat ze die stortvloed aan scheldkannonades zeker niet verdienen.
Under the spreading chestnut tree
I sold you and you sold me

*******

Ruud: En de helft, da's vijftig procent!

  vrijdag 10 december 1999 @ 15:33:00 #17
1953 zonnedauw
morgenstond van zonnedauw
pi_229644

Karmozijn,
Ik ben met je eens dat zo nooit volledig konden beseffen wat er zou gebeuren, maar er was voldoende zoniet overdadig veel discussie en waarschuwende bijdragen van al dan niet gestudeerde personen over de gevaren van zo'n project. Bovendien weten ook deze bewoners dat mensen in de spotlight veel soms geheel ongefundeerde kritiek ontvangen waar zij zich niet tegen kunnen weren. Ik geloof niet dat alle bewoners zich daaraan weleens schuldig hebben gemaakt of het nu tav Frans Bauer of Wim Kok was.....
gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
  vrijdag 10 december 1999 @ 15:35:00 #18
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_229645
Zonnedauw, de reden dat Badgirl reageerde op je "demente bejaarde" is dat Badgirl zelf 72 is en dit in haar direkte omgeving maar al te vaak meemaakt.
Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
  vrijdag 10 december 1999 @ 16:13:00 #19
2004 sunshine
Still shining!
pi_229646
Karmozijn,

Helemaal met je eens.

Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
  vrijdag 10 december 1999 @ 17:36:00 #20
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_229647
Precies Maurisico, fijn dat je me zo goed begrijpt.

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')