abonnement Unibet Coolblue
pi_63988656
Welkom in het Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebelstopic.

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!
In de Wiki! van Klussen en Wonen kun je jezelf in de OP van dit topic in de lijst zetten met \'klussers met voorpret\'

Geef even aan in welke stage van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer nog moeilijk? Of zijn alle data al rond?


Eigen topics van klussers met voorpret:

  • de hut van Gurb .
  • Coolguy's Tempel!!!. Bezig met vloer leggen in de keuken en schilderen.
  • Pipo_ gaat samenwonen in Hintham-City!. 27 juni de sleutel van onze Maisonette en dan in 3 weken schilderen, nieuwe vloer en alle meubels er in
  • Ewelina's nieuwe studio!

    Nog-niet-klussende, eigen-topic-loze FOK!kers met Verhuis/Klus/Woon voorpret en kriebels:

  • tirannetje24 Koopcontract getekend of niet?
  • Diesz: Heeft een bestaand huis gekocht. De overdracht is op 4 februari 2008
  • CarOnline Druk aan het bouwen in Duitsland. Woont momenteel in een tijdelijk huis.
  • leonieke: Pafwerkingsfase is begonnen: laminaat, keuken, verlichting, poetsen en vooral: verhuizen! En dit hopelijk nog allemaal nog in december 2008! Onze eigen blog
  • Cutie In oktober de koop-aanneemovereenkomst getekend voor een nieuwbouwwoning in Rotterdam. De oplevering is medio 2009.
  • liefkleinmeisjuh Een 2-onder-1-kap huis gekocht. Levering: 1 juli of vroeger. Eigen huis staat te koop.
  • Bleiblei en Stormqueen[/b] hebben hun koopcontract getekend en gaan per 1 oktober naar hun nieuwe huis in Eindhoven. Er komt nog een klustopic, want we gaan flink timmeren!
  • Tumble krijgt 2 juni de sleutels van een 2 onder 1 kap hoekwoning en is van plan een klustopic te openen aannemer gaat nieuwe keuken badkamer douche en stenen vloer met vloerverwarming plaatsen en dat alles in 3 weken.
  • JT_RSD gaat samenwonen. Sleuteloverdracht op 2 juni 2008. (Geplande) kluswerkzaamheden beperkt tot verven, laminaatvloertje en badkamermeubel
  • Annemiek78 en Martijn77 Tweekapper gekocht per 31-03-2009/ Per 21-07-2008 in tijdelijke woonruimte.
  • SpotlessMind00 Eengezinswoning gekocht per 26-09-2008.
  • Amokjeeh Appartement in Haarlem in aanbouw, per half oktober begint het klussen!
  • Oblivion heeft een lief klein boerderijtje gekocht!
  • PiperMaru heeft waarschijnlijk een huisje gekocht in Eindhoven!
  • k_man woont sinds 1 juli in zijn appartement en wacht op de meubels!
  • motorbloempje kan waarschijnlijk naar een nieuw huurappartementje in Nijmegen!
  • Dromer heeft een mooi gerenoveerd en gemoderniseerd 'herenhuis' van rond 1900 gekocht.
  • Jose1985 krijgt ergens in oktober de sleutel van haar huurappartementje!
  • Jelief Is vanwege gezinsuitbreiding en te krappe huurwoning op zoek naar een koopwoning in de regio Haarlem/IJmuiden
    Vorige topic: verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic - deel 24

    [ Bericht 3% gewijzigd door Chell op 14-12-2008 16:35:32 ]
  • pi_63989351
    Hé, hoe vaak moet ik nog zeggen dat het stukje over wachten op meubels zo onderhand wel eens uit de OP mag?
      zaterdag 13 december 2008 @ 18:36:33 #3
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_63989889
    quote:
    Op zaterdag 13 december 2008 18:07 schreef k_man het volgende:
    Hé, hoe vaak moet ik nog zeggen dat het stukje over wachten op meubels zo onderhand wel eens uit de OP mag?
    Pas dan even de wiki aan!
    (gewoon op wiki klikken in de OP en dan wijst het zichzelf; helemaal niet zo eng )

    edit: zo.. ik heb het ff voor je gedaan. in de volgende OP staat dat je niet meer op je meubels wacht. Natuurlijk is het aan te raden zelf iets leuks te bedenken)
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      zaterdag 13 december 2008 @ 19:06:26 #4
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_63990575
    quote:
    Op zaterdag 13 december 2008 17:16 schreef leonieke het volgende:
    En ik ben trouwens officieel in "verhuisvakantie" tot 5 januari 2009
    Wordt dit het topic waarin je verhuizen gaat?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_63990840
    quote:
    Op zaterdag 13 december 2008 19:06 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Wordt dit het topic waarin je verhuizen gaat?
    Dat moet gewoon! Vind je ook niet?

    Hier schiet het allemaal niet op, maar dat was te verwachten!
    Eerst maar even de kerstdagen doorkomen.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      zaterdag 13 december 2008 @ 23:27:34 #6
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_63996550
    Nou.. we zijn anderhalve week na de verhuizing eindelijk een beetje op orde. Bijna alles is uitgepakt en alle meubelen zijn geleverd. (alleen de salontafel is in een iets andere kleur geleverd, dus dat moet nog rechtgezet worden)

    Aangezien het me vanwege het lage klusgehalte overdreven lijkt een apart topic te openen, spam ik hier maar even wat (soms wat onscherpe) foto's.

    Hier de woonkamer gezien vanuit de keuken. Het enige wat ik hier gedaan heb is de gordijnroede en plafondlampen ophangen. Aan het rechtergordijn wordt morgen een extra baan gezet, dus let daar maar niet teveel op.



    Een wat betere foto van de woonkamer richting de keuken. Met rechts de kat die net een kerstbal onder het dressoir heeft gemept.



    De keuken met daarachter in het donker de tuinkamer. Het is wel een beetje veel wit allemaal, maar daar werken we nog aan.



    Keuken van de andere kant gezien. De vloer is een grindvloer met vloerverwarming btw.
    Lamp is een iguzzini. (schijnt jaren 70 design te zijn)



    En een close-up van de tafel waar we blij mee zijn. Het komt er op de foto niet helemaal uit (het weerkaatst/glimt teveel), maarja.
    Het is een craquele glazen tafel op een rvs onderstel. Vonden en vinden wij wel mooi.
    Het heeft niet de grote nadelen van de meeste glazen tafels aangezien je vlekken en strepen niet snel ziet vanwege het craquele-effect en het 'kloinkt' ook niet zo omdat het in totaal 3 glazen platen op elkaar zijn.


    Verder is het allemaal nog wat kaal allemaal. Er zal de komende tijd nog wat aan de muren komen.

    [ Bericht 2% gewijzigd door Dromer op 13-12-2008 23:35:37 ]
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_64002036
    quote:
    Op zaterdag 13 december 2008 19:06 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Wordt dit het topic waarin je verhuizen gaat?
    Is het goed als ik hiervoor Obli citeer?
    quote:
    Dat moet gewoon! Vind je ook niet?
    De bedoeling is om rond de kerstperiode te verhuizen (voor mij het liefst ervoor, maar dat is maar 10 dagen meer Ik weet zelfs niet of we dat nog gaan halen met al het werk dat we nog hebben )
    [quote]
    pi_64002066
    Wauw Dromer wat ziet het er goed uit Welke kleuren ga je nog gebruiken (aangezien je nog gaat werken aan het feit dat het zo wit is)?
    Hoe groot is de benedenverdieping? Ik vind het er heel ruim uitzien
      zondag 14 december 2008 @ 11:01:56 #9
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_64002263
    quote:
    Op zondag 14 december 2008 10:38 schreef leonieke het volgende:
    Wauw Dromer wat ziet het er goed uit Welke kleuren ga je nog gebruiken (aangezien je nog gaat werken aan het feit dat het zo wit is)?
    Hoe groot is de benedenverdieping? Ik vind het er heel ruim uitzien
    Thanks Wij zijn er ook erg blij mee!
    We willen eerst proberen er wat kleur in te brengen d.m.v. wat (grote) 'kunstwerken' o.i.d. aan de muur en accesoires met kleur. Als dat niet voldoende werkt zal het idd schilderen of behangen gaan worden. Over wat voor kleur het dan gaat worden zijn we niet uit aangezien nu donkere kleuren niet handig zouden zijn omdat de keuken vrij donker is, maar later juist weer wel mogelijk omdat we tegen de zomer 1 of 2 skylights willen aanbrengen. (de keuken is aangebouwd en heeft een plat dak)

    De benedenverdieping is bij elkaar iets van 70m2. (gang en trappenhuis niet meegeteld; die nemen vrij veel ruimte in in een ouder huis)
    De twee verdiepingen zijn uiteraard wat minder groot; elk rond de 45m2.
    Wij houden wel van een beetje ruimte.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_64002415
    Ik ben even moeten gaan spieken wat skylights zijn, maar als het om een dakraam gaat, ben ik helemaal mee Dat zou alleszins wel heel wat extra licht in de keuken brengen

    Keuken, salon en woonkamer = 70m²? Dan is het gevoel dat ik had inderdaad wel juist. Lekker ruim Ook met de verdiepingen erbij.

    Hoe voelt het om er te wonen?
      Moderator zondag 14 december 2008 @ 11:27:43 #11
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_64002579
    Als er wijzigingen in de OP aangebracht moeten worden mogen jullie dat gerust door een topic report melden hoor

    Dan pas ik of Yoni het wel aan !
    pi_64002686
    quote:
    Op zondag 14 december 2008 11:27 schreef Vonkenboer het volgende:
    Als er wijzigingen in de OP aangebracht moeten worden mogen jullie dat gerust door een topic report melden hoor

    Dan pas ik of Yoni het wel aan !
    pi_64002880
    Oh Dromer!
    Je woont er al!
    Ziet er leuk uit en je huis gaat toch pas echt meeleven als je er een tijdje woont.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_64002903
    quote:
    Op zondag 14 december 2008 10:35 schreef leonieke het volgende:

    De bedoeling is om rond de kerstperiode te verhuizen (voor mij het liefst ervoor, maar dat is maar 10 dagen meer Ik weet zelfs niet of we dat nog gaan halen met al het werk dat we nog hebben )
    Ik hoop ook dat je verhuisd bent voor de kerst!
    En anders komt het ook gewoon goed.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_64003441
    Heel raar, maar nu maakt het mij zelfs al niet meer zoveel uit of we nog voor kerst of net na kerst verhuizen. Ik ben helemaal tot rust gekomen omdat er nu echt heel binnenkort een einde aan komt.
    Rust is misschien overdreven, want ik vind het allemaal heel spannend, maar toch ook een vorm van rust. Hoe tegenstrijdig kan je zijn?

    Voor oudejaar moeten we er gewoon wel in zitten aangezien we dan bezoek krijgen (what was I thinking ) maar we hebben ondertussen wel al borden en bestek

    Hoe zit het nu ondertussen bij jullie Oblivion?
    pi_64003522
    Hier gebeurd voor alsnog niks...

    Ik begrijp je wel hoor, Kerst maakt dan niet meer zoveel uit.
    De rust is ook begrijpelijk...
    En anders vraag je het bezoek voor Oud en Nieuw iets eerder, kunnen ze mooi even meehelpen...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_64004003
    Wat is nu de volgende fase bij jullie Oblivion?
    Eén van onze collega's zei gisteren dat hij op z'n tenen zal getrapt zijn als we hem niet vragen om te helpen met het verhuizen Alleen moet er bij ons (denk ik nu) niet zoveel verhuisd worden. Nodigen we hem gewoon achteraf uit voor een Duvel (want die mocht wel koud staan )
    pi_64004453
    Fase 1 is toch wel dat dit huis verkocht gaat worden...

    Dat andere huis heeft ongeveer 100 fases...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      zondag 14 december 2008 @ 15:34:13 #19
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_64007624
    quote:
    Op zondag 14 december 2008 11:14 schreef leonieke het volgende:
    Ik ben even moeten gaan spieken wat skylights zijn, maar als het om een dakraam gaat, ben ik helemaal mee Dat zou alleszins wel heel wat extra licht in de keuken brengen

    Keuken, salon en woonkamer = 70m²? Dan is het gevoel dat ik had inderdaad wel juist. Lekker ruim Ook met de verdiepingen erbij.

    Hoe voelt het om er te wonen?
    Super! Lekker ruim dus en de buurt bevalt ook goed. (in elk geval een stuk rustiger dan de vorige)
    Wel nog even wennen, maar dat is leuk. Zal het voor jou ook vast gaan worden straks!

    En het gaat idd om dakramen/lichtkoepels.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      zondag 14 december 2008 @ 15:36:57 #20
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_64007684
    quote:
    Op zondag 14 december 2008 11:51 schreef Oblivion het volgende:
    Oh Dromer!
    Je woont er al!
    Ziet er leuk uit en je huis gaat toch pas echt meeleven als je er een tijdje woont.
    Yep. We moeten het natuurlijk ook nog een beetje 'van ons' maken en dat kost even.

    Je hebt zo te zien niets meer gehoord van die kijkers? Hopelijk komen er volgend jaar wat meer mensen langs die als goed voornemen hebben een huis te gaan kopen.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      Hoofdredactie Fotografie zondag 14 december 2008 @ 16:37:48 #21
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_64008902
    OP aangepast voor Leonieke Als er nog meer verzoeknummers zijn: geef het gerust door! (en als iemand zin/tijd/puf heeft een complete update te maken, graag!)
    pi_64010680
    quote:
    Op zondag 14 december 2008 15:36 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Yep. We moeten het natuurlijk ook nog een beetje 'van ons' maken en dat kost even.

    Je hebt zo te zien niets meer gehoord van die kijkers? Hopelijk komen er volgend jaar wat meer mensen langs die als goed voornemen hebben een huis te gaan kopen.
    Nee, niks meer gehoord....helaas.

    Ik hoop het ook volgend jaar....
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      zondag 14 december 2008 @ 18:15:55 #23
    6373 thaduck
    !! nu Tha_Duck !!
    pi_64010824
    quote:
    Op zaterdag 13 december 2008 23:27 schreef Dromer het volgende:
    En een close-up van de tafel waar we blij mee zijn. Het komt er op de foto niet helemaal uit (het weerkaatst/glimt teveel), maarja.
    Het is een craquele glazen tafel op een rvs onderstel. Vonden en vinden wij wel mooi.
    Het heeft niet de grote nadelen van de meeste glazen tafels aangezien je vlekken en strepen niet snel ziet vanwege het craquele-effect en het 'kloinkt' ook niet zo omdat het in totaal 3 glazen platen op elkaar zijn.
    [ afbeelding ]
    Ziet er netjes uit!

    Leuke tafel ook, ik heb exact dezelfde
    tegenwoordig bekend als Tha_Duck
      zondag 14 december 2008 @ 18:41:13 #24
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_64011237
    quote:
    Op zondag 14 december 2008 18:15 schreef thaduck het volgende:

    [..]

    Ziet er netjes uit!

    Leuke tafel ook, ik heb exact dezelfde
    Thanks!
    (en goeie smaak heb je )
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_64024390
    quote:
    Op zondag 14 december 2008 18:09 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Nee, niks meer gehoord....helaas.

    Ik hoop het ook volgend jaar....
    Jammer
    pi_64025800
    Hoi klussende mensen ,

    ik heb een vraag. Wij gaan begin volgend jaar de woonkamer opnieuw schilderen en een nieuwe keuken plaatsen maar we willen de houten vloer niet beschadigen en ik weet dat er van die groote tetra-pack karton dingen bestaan die je op te vloer kan leggen. Maar ik heb geen idee waar je zoiets kan krijgen.

    Ik bedoel zoiets: http://www.vdzande.com/img/dag4-11/images/CIMG0145.jpg (net gezien in de topic van een klusser hier )

    Waar kan je zoeits halen? Bij de Gamma of zo?

    Alvast bedankt
    Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
    pi_64027063
    Gewoon bij de Gamma ja, wordt verkocht onder de naam stucloper voor ongeveer 16 euro per rol.
    pi_64027732
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 11:45 schreef PiperMaru het volgende:
    Gewoon bij de Gamma ja, wordt verkocht onder de naam stucloper voor ongeveer 16 euro per rol.
    En je kan het ook gebruiken als mes! Snijd goed in je hand als papiersnee.
    pi_64032755
    Hmz, ik ben echt een slechte verhuizer Dat inpakken vlot totaal niet
    pi_64032955
    Inpakken is ook een van de vervelendste klusjes die er bestaan.
    Ik haat het, geef mij maar uitpakken
    pi_64033017
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 15:52 schreef PiperMaru het volgende:
    Inpakken is ook een van de vervelendste klusjes die er bestaan.
    Ik haat het, geef mij maar uitpakken
    Geef mij maar inpakken in plaats van uitpakken met een vrouw, pfft wat een hel is dat elke keer. Nee dat hoort daar niet, nee dat moet daar.
    pi_64033238
    Kun je nagaan hoe het uitpakken straks bij ons is met twee vrouwen. Dat wordt vechten over wat waar hoort
    pi_64033308
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 16:03 schreef PiperMaru het volgende:
    Kun je nagaan hoe het uitpakken straks bij ons is met twee vrouwen. Dat wordt vechten over wat waar hoort
    Catfight! Nou ik had er zelfs 3....

    Vriendin, Schoonma, zusje van vriendin...

    en me eigen moeder maar die had weinig te zeggen want die woont er niet bij in.
    (ook niet tijdelijk wat met de andere 2 wel het geval is)
    pi_64033384
    Pff, ik denk dat ik mijn man zal inschakelen want dit gaat niet vooruit. Ik spring echt van de ene kant van de kamer naar de andere kant, gewoon omdat ik het totaal niet leuk vind Nog een geluk dat wij maar twee kamers moeten inpakken. Of ik laat hem inpakken tijdens het weekend wanneer ik met mijn ma ga poetsen. Lijkt me een schone deal (al ging ik met mijn ma poetsen zodat hij kon studeren).
    pi_64033415
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 16:09 schreef leonieke het volgende:
    Pff, ik denk dat ik mijn man zal inschakelen want dit gaat niet vooruit. Ik spring echt van de ene kant van de kamer naar de andere kant, gewoon omdat ik het totaal niet leuk vind Nog een geluk dat wij maar twee kamers moeten inpakken. Of ik laat hem inpakken tijdens het weekend wanneer ik met mijn ma ga poetsen. Lijkt me een schone deal (al ging ik met mijn ma poetsen zodat hij kon studeren).
    Of je pakt een grote doos en je gebruikt de schuifmethode ;-)
    pi_64033487
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 16:10 schreef Jaheur het volgende:

    [..]

    Of je pakt een grote doos en je gebruikt de schuifmethode ;-)
    Dan heb ik ruzie met mijn man alvorens we in ons huis wonen Hij is namelijk meer pietje-precies dan ik
    Nee, geef mij maar het vuilere werk en poetsen in ons huis.

    Heb ik trouwens al gezegd dat de kasten van de keuken er normaalgezien vanavond zullen staan? Straks naar de granietleverancier bellen om te vragen wanneer hij kan komen opmeten
    pi_64033936
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 16:13 schreef leonieke het volgende:

    [..]
    Hij is namelijk meer pietje-precies dan ik
    Toevallig een Tester ?

    Ik ben niet zo pietje precies van waar alles moet staan, als het er maar mooi en netjes staat.
    pi_64034143
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 16:13 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Dan heb ik ruzie met mijn man alvorens we in ons huis wonen Hij is namelijk meer pietje-precies dan ik
    Nee, geef mij maar het vuilere werk en poetsen in ons huis.

    Heb ik trouwens al gezegd dat de kasten van de keuken er normaalgezien vanavond zullen staan? Straks naar de granietleverancier bellen om te vragen wanneer hij kan komen opmeten
    Wat leuk, bij ons staan de keukenkastjes ook vanavond! Morgen en woensdag wordt de hele zut dan geplaatst
    pi_64034190
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 16:38 schreef PiperMaru het volgende:

    [..]

    Wat leuk, bij ons staan de keukenkastjes ook vanavond! Morgen en woensdag wordt de hele zut dan geplaatst
    Ik hoop voor je dat het lukt met de handgrepen. Zijn de kastjes voorgeboord qua handgrepen of dat niet? Ik hoop het wel want dan kan je ze zelf later nog plaatsen :-)

    Anders ook wel maar moet je zelf nog gaan uitmeten etc etc.
    pi_64034374
    Nee, niet voorgeboord, dus we kunnen het evt ook later zelf nog doen.
    Maar het zou toch fijn zijn als het voor woensdag lukt met de handgrepen
    pi_64040849
    Wij hebben dat probleem opgelost door een greeploze keuken te nemen

    De keuken staat er (ik heb hem alleen nog niet gezien morgenochtend ga ik gaan kijken, zonder de klussers kan ik zoveel foto's nemen als ik wil )
    pi_64050319
    Ik meld me ook weer, afgelopen weekend weer even wezen spieken op de bouw (hek overgeklommen) en ze zijn nu bezig met de wapening van de fundering, dus ik schat in dat ze voor de kerstvakantie mijn blok nog gaan storten. Foto's zal ik deze week even in mijn eigen topic posten
    pi_64062523
    Nou ik ga me hier de komende maanden ook maar eens inlezen
    Ben net terug van een 1e gesprek op de bank en ik kan het appartement wat ik op het oog heb kopen met koopsubsidie dus dat is mooi.
    Het appartement wat ik op het oog heb is midden in het centrum van Goes aan de grote markt. Recht tegenover de gezellige terassen en overige uitgaansgelegenheden. Echt iets voor mij aangezien ik daar vaak ga stappen en veel vrienden en bekenden heb.
    Het is nu nog afwachten wanneer de verbouwing van start gaat. Appartementen worden geheel gerenoveerd dus ik hoef het alleen maar in te richten!
    Heb er zin in!
    pi_64065515
    Ik ga voor je duimen, Poit- !

    Leo! Waar blijven de foto's?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_64070415
    Ah! Die foto's









    Zoals jullie zien ontbreken er nog een aantal zaken: graniet, toestellen, een paar deuren (omdat daar nog inbouwtoestellen in moeten), maar het lijkt toch al op een keuken
      dinsdag 16 december 2008 @ 22:02:06 #47
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_64071412
    Ja, nu het huis een keuken heeft, is het een huis. Mooi, Leonieke!
    Succes met de laatste loodjes!

    Oblivion, de hypotheekrente zou toch omlaag gaan? Hopelijk levert dat meer potentiële kijkers/KOPERS op. Hang in there!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_64072565
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2008 22:02 schreef phluphy het volgende:
    Ja, nu het huis een keuken heeft, is het een huis. Mooi, Leonieke!
    Succes met de laatste loodjes!
    Je zegt daar zoiets Weet je dat we de laatste schijf van onze lening (iets meer dan 2000 euro) niet krijgen zolang er geen keuken in staat? Ik blijf dat dus de grootste onzin vinden, maar binnenkort kunnen we dus eindelijk heel het lening gedoe afsluiten (als we even vergeten dat we maandelijks een bepaald bedrag moeten aflossen ).
    De laatste loodjes zorgen ondertussen nog voor een aantal problemen: we hebben nog steeds geen licht (de spotjes zijn nergens in voorraad, dus morgen bestellen), vandaag was er opeens discussie omdat de mensen van de winkel de keukentoestellen niet meer wilden plaatsen (hebben we kunnen oplossen ), we hebben nog steeds geen brievenbus en er is nog bijna niets ingepakt
    Wel hebben we een tv-meubel en salontafel gekocht in Ikea (mijn eerste keer in Ikea ). We hebben iets goedkoop gekocht, in afwachting van de definitieve meubels (die er ooit nog zullen komen )
    pi_64072593
    Hypotheekrente is bij de rabo 0,2 gezakt voor 10 jaar vast iig. Zou dit nog meer gaan zakken?
    pi_64079864
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2008 22:31 schreef leonieke het volgende:
    verhaal
    Ik heb alleen een foto in lijst van de ikea Komt omdat ik de meeste meubels niet mooi vind voor ons interieur en de betaalbare keukens maar van matige kwaliteit. Als ik op het hout van de deurtjes klopt heb ik het gevoel alsof het al uitelkaar valt. Heb een keuken van superkeukens, maar ik ben van mening dat dit veel beter qua kwaliteit is.

    Hou liever van "levend" hout. Wij hebben een hele mooie dressior, tv meubel en grote kast in mexicaans grenen, salontafel. Helaas vind ik de tafel niet zo mooi, maar we hebben nog steeds niet voor een andere gezocht en/of kunnen vinden. Maar qua design heeft ikea wel weer hele mooie dingen voor in de keuken.

    Onze meubels zijn echt een koopje via marktplaats, maar wat wil je. Samenwonen en geen plek voor de meubels en de meubels moesten er over 2 dagen uit zijn ivm ophef huurwoning.

    Had dus voor een prijs van 175 euro:

    - Tafel + Rieten stoelen
    - Dressior (Mooi, maar lood en loodzwaar)
    - Kast (Nog mooier, maar nog zwaarder)
    - Tv meubel
    - Salon Tafel (Schatkist, geen leenbakker kwaliteit)

    Maar koop je wel energiezuinige spotjes of niet?
    pi_64080035
    Mja, voor wat betreft onze keuken, hebben we eigenlijk ook niet echt op een euro gekeken Ikea heeft mooie dingen voor keukens, maar we hebben hem toch door een schrijnwerker laten maken.

    Salontafel, TV-meubel, kast/bureau en eettafel zouden we ook door een schrijnwerker willen laten maken. Dan is het allemaal perfect op maat, maar dat kost natuurlijk wel wat meer dan andere meubels. Daarom nu de tussentijdse oplossing (we zullen als eettafel trouwens een paar schragen en een plank gebruiken, lekker goedkoop). Eens de zetel er staat (half februari ongeveer) laten we de schrijnwerker wel komen om een tafel op maat te maken.
    Ons salontafeltje van Ikea kost nu 9,99 euro. Wonderen hoeven we er niet van te verwachten, maar het zal wel dienen

    En het zullen geen energiezuinige spotjes worden, vrees ik Wel spotjes die je voor allebei kunt gebruiken, dus we zien later wel nog. Nu is het echt krabben eigenlijk (maar wat wil je met een 'onverwachte' kelder en onderkelderde garage )
    pi_64080251
    Mooie keuken, Leonieke!
    pi_64080759
    quote:
    Op woensdag 17 december 2008 09:46 schreef leonieke het volgende:
    Verhaal
    Ik weet denk al welke je bedoel. Ben 2x bij de Ikea geweest en zie overal dat salontafeltje terugkomen voor 9,95 .

    Oja, ik had ook nog een rvs handdoeken rekje gehaald daar. Die zijn daar echt goedkoop in vergelijking met de bouwmarkt. Keuken ziet er wel goed uit. Lekker groot

    Ik weet wel dat ik in het volgend huisje veel meer zelf ga doen ipv laten doen/vrienden. Vooral de vrienden die erg eigenwijs zijn. Had meerdere malen gezegd dat ik het laminaat door wou trekken naar de overloop en naar de slaapkamers zodat ik geen drempels hoeft te gebruiken, en je raad het al. Hebben ze tot aan de kamer gelegd ipv doorgetrokken.

    Moet nog steeds goede drempels halen. Dacht een mooi systeem te hebben door drempels aan te schaffen waarbij je de schroeven niet zie van de bovenkant. Wat een kutsysteem is dat, ze laten los en buigen snel. Haal wel een keer andere.
    pi_64086340
    Thx PiperMaru

    Jaheur, ik denk idd niet dat we een uniek stuk gekocht hebben in Ikea Ze hadden er gisteren blijkbaar nog 300 in voorraad

    Zelf hebben we eigenlijk niet veel gedaan in ons huis. Maar dat voornamelijk door een tekort aan tijd. Bedoeling was dat mijn man het laminaat ging leggen, maar hij heeft het gewoon te druk. Gelukkig worden de zaken wel uitgevoerd zoals wij het vragen (zoals bv het laminaat in alle kamers laten doorlopen. Schijnt niet simpel te zijn, maar ik zou het niet anders willen)
    pi_64086631
    quote:
    Op woensdag 17 december 2008 13:26 schreef leonieke het volgende:
    verhaal
    Het is inderdaad niet simpel, maar ik kan wel goed overweg met een decoupeerzaag dus dan wordt het wel weer wat makkelijker. Ik baal hier echt van al 7 maanden.

    Over 4 jaar zal ik het wel herleggen of een ander huis kopen. Droom nog steeds van een boerderij(tje) maar dan zonder de varkens, koeien en rommel.

    Met de laatste paar loonsverhogingen zouden we het nu wel kunnen veroorloven, maar helaas kon ik ook niet verwachten dat ik in 1,5 jaar zo flink zou stijgen qua loon.

    Oja, er komt bij ons een boekenplank van de ikea, gewoon omdat ze goedkoper zijn dan de bouwmarkt
    pi_64086923
    Ja, ik moet het toegeven, twee linkerhanden helpen mij niet echt vooruit Ik ben eerder goed in de administratie en het betalen van de facturen

    Ik hoop toch dat mijn man de komende jaren niet zal beginnen over eventueel opnieuw bouwen. Hij ziet het anderzijds nu helemaal zitten om binnen x aantal jaar nog eens opnieuw te beginnen. Niet dat hij niet overtuigd is dat hij zich goed gaat voelen in ons huis, maar ik denk dat hij het hele gebeuren wat zal missen.
    pi_64087260
    quote:
    Op woensdag 17 december 2008 13:44 schreef leonieke het volgende:
    verhaal
    Ach ik ben beginnende klusser en ik moet nog veel leren. Een voordeel is dat ik wel inzicht heb in veel dingen en dingen durf te doen, mits er tijds nood is. Wil wel leren en fouten maken, maar wil niet dingen leren onder hoge tijdsdruk en wat me dus veel geld zal gaan kosten als ik het fout doe.

    Zoals bekabeling in de keuken herplaatsen in 1 dag tijd zag ik niet zitten. Had nog nooit eerder gefreesd namelijk en als ik de dunne muur sloop duurt het veel langer voordat de keuken er in stond.

    Laminaat leggen heb ik ook nog nooit gedaan, maar zag kameraden van me bezig en hielp gelijk mee. Het zagen lukt hun echt niet.

    Maar daarnaast vind ik de facturen en alles bijhouden ook leuk. Alleen het betalen minder. Ben ook wel van de administratie.

    En me vriendin, achja die is goed in koken en dat kan ik echt niet. Kan wel wat bakken, maar daar hou ik het ook bij.

    Zal vandaag denk ik even een bouwtekening van mijn huis gaan maken. Die is er niet en het is altijd handig.
    pi_64087683
    Ik wou wel helpen vandaag met het laminaat maar blijkbaar kon ik niet zoveel doen. Straks dus maar wat inpakken.
    Koken moet ik trouwens ook nog leren, dat krijg je natuurlijk als je altijd bij ouders of schoonouders woont. Al kan ik de basic dingen wel maken

    Het betalen is idd niet zo fijn. Zo zouden deze stap gewoon moeten afschaffen, vind ik
    Wel blijf ik nog steeds verbaasd over hoe gemakkelijk ik tegenwoordig geld uitgeef. 100 euro hier, 300 euro ginder, 2000 euro daar... Het is alsof het niets meer voorstelt eens je met die grote bedragen van een bouw hebt gegoocheld. Ik hoop dat ik vlug weer de oude ben
    pi_64087935
    quote:
    Op woensdag 17 december 2008 14:05 schreef leonieke het volgende:
    verhaal
    De vloer is wel vlak opgeleverd toch?

    Was bij ons niet zo en kwamen we achter, nadat we hadden gelegd met alleen maar isolatiefolie. Ben bang dat ons laminaat binnen 2 jaar al stuk is, want op sommige plekken zakt het door.

    Ga bij de volgende keer van doe vloerplaten neerleggen. Isoleert nog beter en egaliseert tot een paar mm.
    pi_64088068
    Ik moet zeggen dat de mensen die de chape geleverd hebben, uitstekend werk hebben verricht (net zoals onze stucadoor). Echt heel vlak en volgens de persoon die nu bezig is met het laminaat is dat toch een heel grote hulp.
    pi_64088978
    Uit het vorige topic:
    quote:
    Op vrijdag 12 december 2008 15:17 schreef PiperMaru het volgende:
    (voorzichtig) gefeliciteerd, Cothen!

    Is het een ex-huurwoning?
    nee, het is altijd al een koopwoning geweest. De vorige bewoner heeft er sinds het begin ingezeten en niks gedaan aan het sanitair.

    Vandaag ben ik er weer geweest en eergisteren heeft de bank al te kennen gegegeven een hypotheek te willen leveren. Ben nog steeds dolenthousiast (genoeg kluswerk in de komende jaren ).
    Zolang niemand kan overtuigen dat ik het niet moet doen, wil ik snel een bod uitbrengen.
    So we just called him Fred too
    pi_64091473
    Iemand interesse in een simpel excel formuliertje waarbij je inkomsten en uitgaven kan invullen en tevens een overzicht wat dus het verschil is wat er binnenkomt en uitgaat per maand?
    Mocht je in de min staan heb ik er ook bij staan hoeveel maanden het duurt totdat je er uitkomt.

    Ben nu bezig met een excel formulier wat berekend hoeveel je kwijt ben in je huidige woning qua stroom en gas en wat je ongeveer kwijt zal zijn tot einde van het jaar.

    Voorbeeld Financiën (Excel benodigd)
      Moderator woensdag 17 december 2008 @ 17:36:14 #63
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_64094026
    quote:
    Op woensdag 17 december 2008 16:05 schreef Jaheur het volgende:
    Iemand interesse in een simpel excel formuliertje waarbij je inkomsten en uitgaven kan invullen en tevens een overzicht wat dus het verschil is wat er binnenkomt en uitgaat per maand?
    Mocht je in de min staan heb ik er ook bij staan hoeveel maanden het duurt totdat je er uitkomt.

    Ben nu bezig met een excel formulier wat berekend hoeveel je kwijt ben in je huidige woning qua stroom en gas en wat je ongeveer kwijt zal zijn tot einde van het jaar.

    Voorbeeld Financiën (Excel benodigd)
    Ik ben heel benieuwd hoe het er uit ziet, maar ik kan het bestand niet openen
    pi_64095667
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2008 22:02 schreef phluphy het volgende:

    Oblivion, de hypotheekrente zou toch omlaag gaan? Hopelijk levert dat meer potentiële kijkers/KOPERS op. Hang in there!
    Moeten ze dat wel doen...je kent het hier...dralen, dralen en nog eens dralen....

    Ik hang nog in there...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_64095690
    LEO! je hebt een keuken!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_64096946
    quote:
    Op woensdag 17 december 2008 17:36 schreef Vonkenboer het volgende:

    [..]

    Ik ben heel benieuwd hoe het er uit ziet, maar ik kan het bestand niet openen
    Met excel niet? Vreemd.
    Heb je excel niet, probeer dan eens OpenOffice ;-)

    Edit: Server plat volgens mij
    Edit2: Nieuwe link: http://icy.zapto.org/financ.xls

    Het is een simpel bestandje hoor, maar had het zelf laatst nodig en ik dacht deel het gewoon met de rest.
    pi_64120869
    Toffe file Jaheur.

    Ik maak zelf gebruik van een uitgebreide excel-file om alle kosten van de bouw bij te houden (samen met de dagdagelijkse kosten). Is wel handig om het overzicht te kunnen bewaren. En achteraf ga ik perfect kunnen zeggen hoeveel ons huis ons precies gekost heeft. Ik weet alleen niet of ik dat ga willen weten
    pi_64120895
    En misschien nog even goed nieuws
    Het laminaat ligt al overal op de slaapkamers en de gang. Enkel de plinten moeten er nog tegen, maar dat zal waarschijnlijk morgen al gedaan zijn.

    En de elektricien is nog steeds druk bezig Al hebben we wel al licht en werken de stopcontacten al
      donderdag 18 december 2008 @ 15:23:10 #69
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_64121289
    Goed bezig Leonieke. Alleen dat inpakken, hè.
    Je keuken is zo te zien ruim en licht. (en een mooi vrij uitzicht... blijft dat zo?)
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_64122083
    notaris had vandaag de hypotheekpapieren binnen. Eigenlijk een dag te laat, want ik kreeg gister een brief, dat ze het uiterlijk gister moesten hebben.

    Maar ze gaan het nog regelen en meteen een afspraak gemaakt om de 24e om 9.30 te gaan tekenen
    Toevallig kreeg ik vandaag ook een aanbieding voor een vast contract, dus mijn dag kan nu al niet meer stuk..

    Oh ja, en we hadden nog een kerstlunch van de zaak, dus dat kon er ook nog wel bij
    pi_64122609
    Dubbel gefeliciteerd, nicomart!

    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_64140488
    quote:
    Op donderdag 18 december 2008 15:23 schreef Dromer het volgende:
    Goed bezig Leonieke. Alleen dat inpakken, hè.
    Je keuken is zo te zien ruim en licht. (en een mooi vrij uitzicht... blijft dat zo?)
    Normaalgezien blijft dat zo. Staat nu toch zo ingetekend op het plan bij het kadaster. Maar ja, het is België, je weet maar nooit hé

    Nicomart: geleficiteerd

    En nu ga ik me vlug klaarmaken, want mij ma staat hier binnen een kwartier
    Achter onze grond ligt er wel een vijver met een prachtige treurwilg. Die is van particulieren, dus die blijft hopelijk
      zaterdag 27 december 2008 @ 01:57:11 #73
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64391880
    Misschien, hopelijk, zeer hopelijk en aannemelijk, zal ik ook in K&W staan met dit huis:


    En hier een klein platterondje:


    De wonkamer is 17m2 de slaapkamer 7 en dan nog een klein keukentje.
    Maar zeg nou zelf!? Geweldig toch?

    Waar het staat:
    In het centrum Wageningen 15meter van de kroegen en op woensdag de markt vandaan.

    De geen die nu 1ste staat (het is een huurwoning) moet maandag hebben gereageerd en anders gaat hij naar mij. Dus ik hoor dinsdag denk meer

    [ Bericht 12% gewijzigd door hierissieweer op 27-12-2008 02:05:20 ]
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
      Moderator zaterdag 27 december 2008 @ 10:02:41 #74
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_64394791
    Grappige woning hierissieweer !
    Lekker knus, als je alleen bent valt er denk ik prima in te leven
    pi_64398398
    Ik duim voor je, hierissieweer!

    Leuk huisje....
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      Hoofdredactie Fotografie zaterdag 27 december 2008 @ 14:07:18 #76
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_64399266
    Lief huisje Wel klein, maar voor iemand alleen prima te doen Hoop dat het doorgaat voor je!
    pi_64415500
    Mijn vorderingen kunnen inmiddels hier ( Het Capelse appartementje van Nico ) worden gevolgd
    pi_64438763
    Hoi
    Ik leef nog

    Ondanks mijn afwezigheid zijn we momenteel nog niet officieel verhuisd Alle spullen, behalve de kleren, liggen al in ons huis. De kabel, internet, telefoon, elektriciteit, ... zijn allemaal geregeld. Het enige waar we nog op wachten is water. Normaalgezien komt de loodgieter morgennamiddag alles afwerken waardoor we misschien morgenavond de eerste keer in ons huis kunnen slapen. Misschien... het is nog niet zeker, maar het zal zeker niet meer heel erg lang duren.
    Woensdagavond hebben we de eerste keer bezoek dus dinsdagavond moeten we er echt wel kunnen slapen.

    Spannend!!!
    pi_64452413
    LEO!

    Ik hoop echt, echt, echt dat je morgen in je nieuwe huis kan slapen!
    Spannend!

    Laat dat water stromen!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      maandag 29 december 2008 @ 11:21:35 #80
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64458928
    Net de woningstichting opgebeld, de huidige eerste kandidaat heeft nog niets van zich laten horen en moet dus vandaag, voor 16uur gerangeerd hebben het is nu 11:21 dus hij heeft nog 439 minuten de tijd. Dus.... Misschien, ben ik morgen heel erg blij
    Het huis word dan aan mij aangeboden, maar dat kan even duren (zijn al een maand bezig met de eerste 2) dus ik zit te twijfelen of ik morgen ook maar niet even moet gaan bellen dan
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64464043
    ik zou om 16:00 al aan de telefoon hangen!

    Je wilt het toch graag? Mag je dat best laten merken.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      maandag 29 december 2008 @ 14:28:18 #82
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_64464449
    Goed bezig, Leonieke.
    Als het goed is komt de loodgieter dus zo opdagen en kun je vanavond in je huis trekken!
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      maandag 29 december 2008 @ 16:54:35 #83
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64469142
    quote:
    Op maandag 29 december 2008 14:15 schreef Oblivion het volgende:
    ik zou om 16:00 al aan de telefoon hangen!

    Je wilt het toch graag? Mag je dat best laten merken.
    Morgen ochtend, ben ik de eerste die belt!
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64476431
    quote:
    Op zondag 28 december 2008 19:13 schreef leonieke het volgende:
    Hoi
    Ik leef nog

    Ondanks mijn afwezigheid zijn we momenteel nog niet officieel verhuisd Alle spullen, behalve de kleren, liggen al in ons huis. De kabel, internet, telefoon, elektriciteit, ... zijn allemaal geregeld. Het enige waar we nog op wachten is water. Normaalgezien komt de loodgieter morgennamiddag alles afwerken waardoor we misschien morgenavond de eerste keer in ons huis kunnen slapen. Misschien... het is nog niet zeker, maar het zal zeker niet meer heel erg lang duren.
    Woensdagavond hebben we de eerste keer bezoek dus dinsdagavond moeten we er echt wel kunnen slapen.

    Spannend!!!
    En, en, en???? Is het gelukt met de loodgieter vandaag????
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      maandag 29 december 2008 @ 22:56:46 #85
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64482409
    Leonieke is het huis aan het "inwijden"
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
      dinsdag 30 december 2008 @ 11:38:56 #86
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_64493763
    quote:
    Op maandag 29 december 2008 16:54 schreef hierissieweer het volgende:

    [..]

    Morgen ochtend, ben ik de eerste die belt!
    En?
    ... ♥ ik mis je ♥
      dinsdag 30 december 2008 @ 11:39:47 #87
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_64493787
    LEEEEEEEEEEEEEEEEEOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!

    Kom vertellen!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_64494244
    Hey Phluph!
    Alles goed?

    Ik ben ook zo benieuwd!

    LEO en HIERISSIEWEER komen jullie eens melden!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 30 december 2008 @ 15:42:39 #89
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64499414
    quote:
    Op dinsdag 30 december 2008 11:53 schreef Oblivion het volgende:
    Hey Phluph!
    Alles goed?

    Ik ben ook zo benieuwd!

    LEO en HIERISSIEWEER komen jullie eens melden!
    GRRR, de eerste kandidaat heeft nog niet gereageerd... De woningstichting moet eerst die kandidaat te pakken krijgen en zijn antwoord hebben en dan kan ik pas weer verder... Kutter de kut! En ze zitten krap in de bezetting bij de woningstichting, dus het is de vraag of het deze week nog lukt...
    Met andere woorden, ik hoor pas volgende week meer...
    en kreeg de opmerking dat ik het wel heel graag wilde weten, omdat ik zo vaak belde

    Maar goed wat in het vat zit verzuurt niet. En daarbij denk ik dat als je zo laks bent met je antwoord te geven dat er ook niet voldoende interesse is in het huis, dus dat de 1ste kandidaat de woning ook niet wilt. Hopelijk klopt deze beredenering....
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64507461
    Ow.. meldingsplicht... wist niet dat dat hier ook bestond

    We hebben hier gisterennacht geslapen En het was héérlijk! Ons huis (toen ik vannacht eens moest opstaan om naar het toilet te gaan, stond ik wel aan de deur van de kleerkast te frummelen ipv de slaapkamerdeur Maar dat krijg je natuurlijk als er een andere inrichting is ).

    Vandaag hebben we nog heel wat boodschappen gedaan en momenteel zijn we de keukenkasten aan het vullen. De living staat nog vol met dozen en ik ben nog op zoek achter een paar kookpotten die in één of andere doos zitten, maar die vind ik wel tegen morgen terug
    Mijn kleren liggen hier nog maar deels, maar de rest halen we morgenochtend op.

    Planning voor morgen?
    - kleren ophalen
    - poetsen, poetsen, poetsen
    - voorbereidingen voor het oudejaarsavonddiner (what was I thinking )
    - verder inrichten
    - om 18u: bezoek ontvangen en een heerlijk eindejaar vieren

    Normaalgezien moest de elektricien/loodgieter vandaag wel nog komen. De helft van de spotjes werken niet (enkel die van de keuken) en sommige leidingen zijn niet goed genoeg aangesloten. Maar we kunnen leven en we kunnen wonen en dat is het belangrijkste (de niet-werkende lichten lossen we wel op met een bouwlamp die we naar de muur zullen richten)

    Btw, het is héérlijk!

    En... toen we in de auto zaten, zijn er effectief een aantal tranen gevloeid. Gewoon omdat ik het zelfs toen nog niet kon geloven dat we eindelijk in ons eigen huis zouden trekken
    pi_64507649
    quote:
    Op dinsdag 30 december 2008 20:34 schreef leonieke het volgende:
    <knip>

    En... toen we in de auto zaten, zijn er effectief een aantal tranen gevloeid. Gewoon omdat ik het zelfs toen nog niet kon geloven dat we eindelijk in ons eigen huis zouden trekken
    Die tranen zijn helemaal te begrijpen hoor, jullie hebben hier zo lang naar uitgekeken en nu is het dan eindelijk zo ver.

    Van harte gefeliciteerd met jullie eigen woning en geniet van het hebben van visite in je eigen huis morgen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      dinsdag 30 december 2008 @ 20:42:06 #92
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64507768
    quote:
    Op dinsdag 30 december 2008 20:34 schreef leonieke het volgende:
    Ow.. meldingsplicht... wist niet dat dat hier ook bestond

    We hebben hier gisterennacht geslapen En het was héérlijk! Ons huis (toen ik vannacht eens moest opstaan om naar het toilet te gaan, stond ik wel aan de deur van de kleerkast te frummelen ipv de slaapkamerdeur Maar dat krijg je natuurlijk als er een andere inrichting is ).

    Vandaag hebben we nog heel wat boodschappen gedaan en momenteel zijn we de keukenkasten aan het vullen. De living staat nog vol met dozen en ik ben nog op zoek achter een paar kookpotten die in één of andere doos zitten, maar die vind ik wel tegen morgen terug
    Mijn kleren liggen hier nog maar deels, maar de rest halen we morgenochtend op.

    Planning voor morgen?
    - kleren ophalen
    - poetsen, poetsen, poetsen
    - voorbereidingen voor het oudejaarsavonddiner (what was I thinking )
    - verder inrichten
    - om 18u: bezoek ontvangen en een heerlijk eindejaar vieren

    Normaalgezien moest de elektricien/loodgieter vandaag wel nog komen. De helft van de spotjes werken niet (enkel die van de keuken) en sommige leidingen zijn niet goed genoeg aangesloten. Maar we kunnen leven en we kunnen wonen en dat is het belangrijkste (de niet-werkende lichten lossen we wel op met een bouwlamp die we naar de muur zullen richten)

    Btw, het is héérlijk!

    En... toen we in de auto zaten, zijn er effectief een aantal tranen gevloeid. Gewoon omdat ik het zelfs toen nog niet kon geloven dat we eindelijk in ons eigen huis zouden trekken
    Lekker man! hopelijk kun je binnenkort van een geheel af huis genieten
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64509448
    Wel romantisch zo'n bouwlamp Maar dat komt ook wel goed. Belangrijkste is dat je er nu inzit en dat komt allemaal wel goed
      dinsdag 30 december 2008 @ 21:40:01 #94
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_64510407
    Oh Leonieke, wat heerlijk voor je! Het zal nog wel even duren voordat alles helemaal gewend is en zo, maar dat heeft juist best charme, vind ik. Succes trouwens met het diner, inderdaad.... waar ben je aan begonnen!
    Maar: Gefeliciteerd met je nieuwe huis! Ik ben zo blij voor je.

    Oblivion, het gaat goed heur. Overmorgen nog beter als alle rommelige dagen weer voorbij zijn. Sinds we in dit heerlijke huis wonen ben ik veel netter geworden. De kerstprutjes was ik al snel beu en heb ik 2e Kerstdag al opgeruimd.

    Hierissieweer: ja, je redenatie klopt wel, vind ik. Daarbij vind ik dat die mensen hun evt. recht kwijt zijn. Ook zij moeten zich aan afspraken houden, toch? Vervelend voor je dat je nu weer zo lang moet wachten.
    ... ♥ ik mis je ♥
      Hoofdredactie Fotografie dinsdag 30 december 2008 @ 22:17:27 #95
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_64512391
    Leonieke wat fijn! 2009 begint vast geweldig voor jullie!

    Geniet van morgenavond!
      dinsdag 30 december 2008 @ 22:48:01 #96
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_64514068
    Gefeliciteerd Leonieke! Geniet er maar van. (dat gaat het best als alles nog nieuw en anders is.. na een tijdje wordt het toch steeds weer gewoner)
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      dinsdag 30 december 2008 @ 22:50:57 #97
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64514233
    quote:
    Op dinsdag 30 december 2008 21:40 schreef phluphy het volgende:
    Hierissieweer: ja, je redenatie klopt wel, vind ik. Daarbij vind ik dat die mensen hun evt. recht kwijt zijn. Ook zij moeten zich aan afspraken houden, toch? Vervelend voor je dat je nu weer zo lang moet wachten.
    Nou, heb al lang moeten wachten, maar ik wil het gewoon zeker weten. Is wel zo handig met het bij elkaar rapen van spullen enzo...
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64520597
    LEOOOOOOOOOOOOOOO!
    WHOOHOO!!!
    Wat een gelukzalig gevoel moet je hebben! Heerlijk! Genieten!
    Enne foto's, wij zijn gek hier op foto's!!!!!

    Phluph, dagen zijn bijna voorbij!
    Op naar een nieuw jaar!

    Hierissieweer: Voor diegene die niet gereageerd heeft en ik hoop dat het ook niet gebeurd.
    Wat Phluphy al zei, verspilt, NEXT!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_64528789
    Van harte Leonieke, geniet er lekker van, nieuwe fase in jullie leven.
      vrijdag 2 januari 2009 @ 17:48:27 #100
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64585439
    Jongens, ik heb nog steeds geen nieuws...
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64597283
    Wat leuk al die felicitaties

    Nu zijn de vuile werken natuurlijk al achter de rug, maar misschien vinden jullie het wel nog een leuk om nog een paar foto's te zien

    De feesttafel van 31 december 2008 (idd, tafellaken niet gestreken, maar daar was woensdag écht geen tijd meer voor aangezien ik nog moest uitzoeken hoe het strijkijzer werkt). Jammergenoeg was de batterij van de kodak plat toen de kaarsjes brandden:



    En nog een paar foto's van de keuken (met dampkap en fornuis, zonder graniet)





    Op onze blog staat er ook nog een bericht over de verhuis.
    pi_64597407
    jeetje wat mooi!!!

    edit: even de blog bekeken, maar wat een ontzettend mooi huis gewoon
    pi_64597517
    Thx En eigenlijk moet de keuken nog mooier worden. Althans dat hopen we toch als de graniet er op ligt

    Ik moet trouwens nog eens extra foto's nemen van de andere ruimtes. Ga ik binnenkort écht eens doen
    pi_64597560
    quote:
    Op vrijdag 2 januari 2009 22:46 schreef leonieke het volgende:
    Thx En eigenlijk moet de keuken nog mooier worden. Althans dat hopen we toch als de graniet er op ligt

    Ik moet trouwens nog eens extra foto's nemen van de andere ruimtes. Ga ik binnenkort écht eens doen
    Ja ben benieuwd. Is mijn nieuwe kleine appartementje opeens helemaal niks bij
    Dat graniet zal het vast nog mooier maken
    pi_64597664
    quote:
    Op vrijdag 2 januari 2009 22:47 schreef nicomart het volgende:

    [..]

    Ja ben benieuwd. Is mijn nieuwe kleine appartementje opeens helemaal niks bij
    Dat graniet zal het vast nog mooier maken
    Toe, zeg dat niet Of ik durf hier geen foto's meer te posten
    En zo groot is het ook niet, hoor. Je kan gewoon heel wat foefelen met de foto's die je neemt
    pi_64598412
    quote:
    Op vrijdag 2 januari 2009 22:50 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Toe, zeg dat niet Of ik durf hier geen foto's meer te posten
    En zo groot is het ook niet, hoor. Je kan gewoon heel wat foefelen met de foto's die je neemt
    Nee ik wil de foto's graag zien
    Over een paar jaar heb ik ook zo'n kast van een huis

    Ik kan heel veel foefelen, maar mijn appartementje gaat er niet groter van lijken. Maar ik ben er helemaal tevreden mee. En jij moet ook gewoon trots zijn op je stulpje.
    pi_64600505
    Mooi Leonieke!
    Wat heerlijk voor jullie, jullie wonen eindelijk echt!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_64608595
    Oe leuk een verhuisvoorprettopic

    Leonieke wat een geweldig mooie keuken zeg!
    En jullie kunnen eindelijk over, super hoor (heb via een ander deel op fok wel eens meegekregen hoelang jullie al bezig waren)

    Wij hebben op oudjaarsdag een huis gekocht naja, in zoverre dat we t eens zijn geworden over de prijs en de termijn van verkoop (over 3 maanden). Donderdag gaan we naar de bank voor de hypotheek en de makelaar neemt deze week contact met ons op om dingen verder door te praten.

    Ons huis gaat komende week in de verkoop en nu maar hopen dat we hier snel een koper voor vinden
      zaterdag 3 januari 2009 @ 11:41:10 #109
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64608709
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 11:35 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
    Oe leuk een verhuisvoorprettopic

    Leonieke wat een geweldig mooie keuken zeg!
    En jullie kunnen eindelijk over, super hoor (heb via een ander deel op fok wel eens meegekregen hoelang jullie al bezig waren)

    Wij hebben op oudjaarsdag een huis gekocht naja, in zoverre dat we t eens zijn geworden over de prijs en de termijn van verkoop (over 3 maanden). Donderdag gaan we naar de bank voor de hypotheek en de makelaar neemt deze week contact met ons op om dingen verder door te praten.

    Ons huis gaat komende week in de verkoop en nu maar hopen dat we hier snel een koper voor vinden
    Succes met de verkoop, hoop voor je dat hij snel verkocht wordt!
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64609275
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 11:41 schreef hierissieweer het volgende:

    [..]

    Succes met de verkoop, hoop voor je dat hij snel verkocht wordt!
    thnx, hoop t ook..t is allemaal wat sneller gegaan als verwacht. Maar we vonden t huis zo geweldig dat we besloten t risico te nemen. Maar we zijn positief..andere huizen in deze 2 straten zijn tot nu toe nog allemaal tussen de maand en 6 maanden verkocht (laatste tijd zijn er een stuk of 7 huizen van eigenaar gewisseld hier)
    pi_64612801
    Bla_Bla_Bla zo'n post als die van jou kan echt niet zonder foto's hoor Maar onwijs gefeliciteerd Je zal ook nooit vergeten op welke dag jullie een huis hebben gekocht
    Veel succes met de verkoop

    Wat betreft de tijd die we besteed hebben aan het hele bouwproces?
    - 2 à 2,5 jaar zoeken achter de geschikte bouwgrond (ook wel gezocht achter een huis, maar niets gevonden) en dan ...
    - 30/12/2006: tekenen compromis bouwgrond
    - 24/04/2007: ontvangen vergunning
    - 10/10/2007: grondwerken (graven put voor fundering)
    - 29/12/2008: verhuis

    Thx voor het compliment trouwens
    pi_64621219
    quote:
    Op vrijdag 2 januari 2009 17:48 schreef hierissieweer het volgende:
    Jongens, ik heb nog steeds geen nieuws...
    Schpannund.
    Ik duim met je mee.

    Veel geluk in de verhuisdehuizen.
    pi_64621292
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 11:35 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

    Ons huis gaat komende week in de verkoop en nu maar hopen dat we hier snel een koper voor vinden
    Hoop voor je dat binnen die maanden gedachten van die domme nederlanders omgedraait zijn en weer durven kopen.
    pi_64621476
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 19:18 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Hoop voor je dat binnen die maanden gedachten van die domme nederlanders omgedraait zijn en weer durven kopen.
    pi_64622071
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 14:33 schreef leonieke het volgende:
    Bla_Bla_Bla zo'n post als die van jou kan echt niet zonder foto's hoor
    Pff dat is een behoorlijke tijd Leonieke, ik zou echt gek zijn geworden van ongeduld

    Thnx, we zullen die dag idd niet vergeten hihi
    Hieronder een "paar" foto's dan omdat ik natuurlijk graag mijn nieuwe huisje spam



    Woonkamer, die zo op de foto er een beetje raar uitziet door de onhandige indeling

    Overloop 2e verdiepingg

    1 van de 3 slaapkamers, dit is qua formaat de middelste en heeft ook als enige zo'n aparte vorm

    Zolder met "dakterras" (meer een groot balkon als je t mij vraagt)

    Achterkant van t huis

    Tuin op t zuiden, rechterkant is nog eens zo'n stuk ongeveer met een schattig klein hutje/ groot konijnenhok of wat t ook is

    Badkamer met aparte douche en bad whoohoo

    pi_64625807
    Cool bla!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      zaterdag 3 januari 2009 @ 22:20:44 #117
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64628476
    Zeker een een tof huis Bla, dit is tenminste niet zo'n 30 in een dozijn huis
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64628674
    thnx alle 2

    en dat id ook de reden waarom we er voor vielen, het is apart, daar hou ik van
    pi_64630233
    Oke sinds vandaag zijn alle plannen omgegooid qua verbouwingen, eerst een speciale kamer maken voor iets..

    Dat zegt sommigen al genoeg denk ik.
    pi_64630541
    Gefeliciteerd Jaheur

    Bla: wat een speciaal huis Sjiek hoor En het lijkt me heel erg ruim En wat die tijd betreft, je wordt niet gek wanneer je dat wil, zei mijn pa altijd.
      zondag 4 januari 2009 @ 00:07:21 #121
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64632309
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 23:11 schreef Jaheur het volgende:
    Oke sinds vandaag zijn alle plannen omgegooid qua verbouwingen, eerst een speciale kamer maken voor iets..

    Dat zegt sommigen al genoeg denk ik.
    De wc?
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
      zondag 4 januari 2009 @ 01:23:14 #122
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_64634733
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 23:11 schreef Jaheur het volgende:
    Oke sinds vandaag zijn alle plannen omgegooid qua verbouwingen, eerst een speciale kamer maken voor iets..

    Dat zegt sommigen al genoeg denk ik.
    Je bent er niet zo blij mee.. dat je je toekomstige nieuwe spruit een 'iets' noemt?
    (of je moet iets heeeeeel anders bedoelen)
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_64635295
    quote:
    Op zondag 4 januari 2009 01:23 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Je bent er niet zo blij mee.. dat je je toekomstige nieuwe spruit een 'iets' noemt?
    (of je moet iets heeeeeel anders bedoelen)
    Ben er wel blij mee dat zeker, alleen financieel gezien niet. Daarom was me vriendin gewoon aan de pil, maar we horen bij de uitzonderling van 0,01%
    pi_64638731
    Thnx Leonieke, het is ook best ruim idd (zit ook nog een bijkeukentje aan de keuken vast trouwens)
    Ik denk dat je vader een punt had

    Gefeliciteerd Jaheur
      zondag 4 januari 2009 @ 12:54:25 #125
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64642059
    quote:
    Op zondag 4 januari 2009 01:44 schreef Jaheur het volgende:

    [..]

    Ben er wel blij mee dat zeker, alleen financieel gezien niet. Daarom was me vriendin gewoon aan de pil, maar we horen bij de uitzonderling van 0,01%
    Alles komt op een gegeven moment wel op zijn pootjes terecht, denk ik altijd maar. Maar ongepland blijft vervelend, ongewild is wel vervelend...(voor het kind dan he)
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64656265
    vannacht voor het eerst in mijn eigen huisje slapen
      zondag 4 januari 2009 @ 19:07:48 #127
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64657212
    quote:
    Op zondag 4 januari 2009 18:44 schreef Psychonikeo het volgende:
    vannacht voor het eerst in mijn eigen huisje slapen
    En en en, hoe was dat?
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64657264
    quote:
    Op zondag 4 januari 2009 19:07 schreef hierissieweer het volgende:

    [..]

    En en en, hoe was dat?
    nee vannacht is aankomende nacht
      zondag 4 januari 2009 @ 19:14:34 #129
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64657487
    ik las geslapen. Maar succes ermee, je huisje word in elk geval leuk!
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64657533
    Ja, het is nog niet helemaal af. Het is nog even afwachten op mijn eigen bank en de verf voor de deurposten in de slaapkamer was op. Ook de plakplintjes op het laminaat moeten er nog op. Oh ja, en ik wacht nog op mijn eigen tv-meubel.
      maandag 5 januari 2009 @ 10:58:22 #131
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64678702
    en Nico, nog lekker geslapen?

    Overigens kom ik net van de telefoon vandaan, het is nog steeds niet duidelijk of ik het huis heb. Ik weet nu ook de reden waarom hij eerst gebeld moet worden: ik is vorige maand wat misgegaan op de postafdelen, dus men weet niet of de post is aangekomen... Daarom moet ie achteraan gebeld worden... Dus dit wordt weer een nieuw weekje bellen...
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64678804
    Pff, je geduld wordt wel op de proef gesteld he! Ik hoop dat je snel nieuws hebt!

    Wij hebben afgelopen weekend voor het eerst in ons nieuwe huis geslapen. Was echt leuk! Ik word wel gestresst van al die dozen die nog klaar staan om uitgepakt te worden, maar dat komt wel weer goed. Het ziet er iig al heel gezellig uit en we hebben gisteren voor het eerst eters gehad en dat was ook heel tof!

    Nu nog de laatste klussen (plintensyndroom ) en dan is het helemaal af!!
    pi_64678973
    quote:
    Op zondag 4 januari 2009 12:54 schreef hierissieweer het volgende:

    [..]

    Alles komt op een gegeven moment wel op zijn pootjes terecht, denk ik altijd maar. Maar ongepland blijft vervelend, ongewild is wel vervelend...(voor het kind dan he)
    Het is alleen ongepland.

    We zijn al lekker voorbarig bezig want we hebben al meubels gehaald

    Het goede nieuws van dit jaar is, schoonma+andere dochter gaan er binnenkort uit. Ze hebben een huisje.
    pi_64679124
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 10:58 schreef hierissieweer het volgende:
    en Nico, nog lekker geslapen?

    Overigens kom ik net van de telefoon vandaan, het is nog steeds niet duidelijk of ik het huis heb. Ik weet nu ook de reden waarom hij eerst gebeld moet worden: ik is vorige maand wat misgegaan op de postafdelen, dus men weet niet of de post is aangekomen... Daarom moet ie achteraan gebeld worden... Dus dit wordt weer een nieuw weekje bellen...
    ja hoor.. heerlijk geslapen

    Vervelend dat het zo lang duurt bij jou zeg.. Hopelijk wordt alle moeite uiteindelijk beloond!
      maandag 5 januari 2009 @ 22:21:11 #135
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64708545
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 11:06 schreef Jaheur het volgende:

    [..]

    Het is alleen ongepland.

    We zijn al lekker voorbarig bezig want we hebben al meubels gehaald

    Het goede nieuws van dit jaar is, schoonma+andere dochter gaan er binnenkort uit. Ze hebben een huisje.
    Hoeveel maanden is ze zwanger?
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
      maandag 5 januari 2009 @ 22:21:44 #136
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64708572
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 11:12 schreef Psychonikeo het volgende:

    [..]

    Vervelend dat het zo lang duurt bij jou zeg.. Hopelijk wordt alle moeite uiteindelijk beloond!
    Ik hoop het, morgen nog maar eens stalken...
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64711328
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 22:21 schreef hierissieweer het volgende:

    [..]

    Hoeveel maanden is ze zwanger?
    Weken We denken 6 a 7 week.
    pi_64711529
    Gefeliciteerd, Jaheur met je nieuwe aanwinst.

    Hierissieweer: Volhouden, dan komt het goed! (Hoop ik echt voor je)

    Psychonikeo (Leuke naam... ) en Piper:
    Slapen in je nieuwe huis...

    *zucht...

    ik wil ook!!!!!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      maandag 5 januari 2009 @ 23:26:10 #139
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64711615
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 23:19 schreef Jaheur het volgende:

    [..]

    Weken We denken 6 a 7 week.
    ok, je weet dat tot de 12 weken spannende tijden zijn, en daarna ook nog wel? Natuurlijk hoop ik voor je dat alles goed gaat!
    Heb in het afgelopen half jaar 2 kennisen-paren meegemaakt die op en net na de 12 weken een miskraam kregen
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
      maandag 5 januari 2009 @ 23:27:34 #140
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64711677
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 23:24 schreef Oblivion het volgende:

    ik wil ook!!!!!
    ik wil ook met je mee!
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64711795
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 23:27 schreef hierissieweer het volgende:

    [..]

    ik wil ook met je mee!
    Kom je gezellig logeren in ons boerderijtje?
    Je bent welkom hoor!

    Als je durft...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      maandag 5 januari 2009 @ 23:31:58 #142
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64711867
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 23:30 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Kom je gezellig logeren in ons boerderijtje?
    Je bent welkom hoor!

    Als je durft...
    Haha, ik durf alles! maar ik wil in mijn Wagenings huisje slapen! (voel je niet teleurgesteld, het ligt niet aan jou!
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64712080
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 23:31 schreef hierissieweer het volgende:

    [..]

    Haha, ik durf alles! maar ik wil in mijn Wagenings huisje slapen! (voel je niet teleurgesteld, het ligt niet aan jou!
    Kan ik me dus alles bij voorstellen!

    Ik ga binnenkort maar weer eens langs het huisje rijden, ben er al zolang niet meer geweest...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      maandag 5 januari 2009 @ 23:39:31 #144
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64712222
    Doe maar eens!

    staan er foto's van jou in het vorige topic?
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64712571
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 23:39 schreef hierissieweer het volgende:
    Doe maar eens!

    staan er foto's van jou in het vorige topic?
    Nee, pmmetje hebben?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      maandag 5 januari 2009 @ 23:48:12 #146
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64712591
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 23:47 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Nee, pmmetje hebben?
    zeker!
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64712796
    Done!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 6 januari 2009 @ 00:02:06 #148
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64713201
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 23:53 schreef Oblivion het volgende:
    Done!
    Een lief leuk huisje! ga je er nog aan klussen overigens?
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64713511
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 00:02 schreef hierissieweer het volgende:

    [..]

    Een lief leuk huisje! ga je er nog aan klussen overigens?
    *kuch...

    Wil je het echt weten?

    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 6 januari 2009 @ 00:15:03 #150
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64713764
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 00:09 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    *kuch...

    Wil je het echt weten?


    Ik ben erg nieuwsgierig van aard! Dus; JA! :p
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64714113
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 00:15 schreef hierissieweer het volgende:

    [..]

    Ik ben erg nieuwsgierig van aard! Dus; JA! :p
    Okay.

    Het riet moet opnieuw gestopt worden...
    Er zit boktor in de spanten, dus de hele boven verdieping bedekking moet eruit.
    Sommige spanten moeten worden vervangen.
    Vloeren moeten nagekeken worden.
    Badkamer eruit, die gaat naar boven.
    Keuken wordt verplaatst naar de badkamer en inpandige schuur. (Achterkant huis dus)
    Daar komen openslaande deurtjes...
    Wc wordt verplaatst.
    Muren in woonkamer worden dikker gemaakt ivm windowseats.
    Waar de keuken nu is, wordt een kamer waar alleen maar stoelen (lekkere grote) boekenkasten en grote tv en alle games. Is ook al een naam voor namelijk "The Den"
    Andere vloer woonkamer, is nu laminaat, wordt kasteel oude eiken vloerdelen. (Denk ik)
    Nieuwe trap naar eerste verdieping, want nu is het een hele enge kleine steile trap.
    Muren eruit en deuren worden dichtgemaakt (sommige dan... )
    Tuin moet worden gedaan, er moet een steiger gemaakt worden achter... (Vriendlief wil graag boot)
    Dan hebben we ook nog een schuur van 3 bij 13 meter en die moet ook opgeknapt worden...
    Van buiten wilde we het wit maken en we weten nog niet welke kleur het hout...


    Ik vergeet vast nog wat, maar dit zijn de grote lijnen.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 6 januari 2009 @ 00:27:22 #152
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64714236
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 00:24 schreef Oblivion het volgende:

    waslijst
    Een hele waslijst! Zul je wel even mee bezig zijn denk ik, maar zeker de moeite waard! maar ga je ook nog een (hobby) boerderijtje houden (met die schuur enzo?)
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64714392
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 00:27 schreef hierissieweer het volgende:

    [..]

    Een hele waslijst! Zul je wel even mee bezig zijn denk ik, maar zeker de moeite waard! maar ga je ook nog een (hobby) boerderijtje houden (met die schuur enzo?)
    Nee, geen beesten...
    Wel een hoop zelf doen qua klussen, dus die schuur gaat zeer goed van pas komen...

    Me powertools...

    Oh en die kan ik wel van te voren bestellen.
    Een mooie zaagtafel en dat soort dingen...

    Er zit zelf een nachthok voor kippies...
    Maar nee, ik denk niet dat ik het doen terwijl dat wel een factor was om het te kopen...
    Ach ja, zo zie je maar weer, je kan alles willen en dan toch ook weer niet.
    Misschien als alles af is, dat ik een ren maak op pootjes en daar van die sier kippies in zet.
    Dat lijkt me wel wat.
    En dan maar hopen dat onze hond ze nooit te pakken krijgt...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_64719232
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 00:24 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Okay.
    ...
    Ik vergeet vast nog wat, maar dit zijn de grote lijnen.
    Wat een werk En dan kom ik met mijn lijstje over 'verhuis administratief in orde brengen'
    Wanneer zouden jullie er aan beginnen? Of hangt dat af van de verkoop van jullie huis?
    pi_64719259
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 09:43 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Wat een werk En dan kom ik met mijn lijstje over 'verhuis administratief in orde brengen'
    Wanneer zouden jullie er aan beginnen? Of hangt dat af van de verkoop van jullie huis?
    Nee, 1 mei start ik!
    Gebeurd wat gebeurd, ik sta te slopen op 1 mei!

    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_64719311
    1 mei is dag van de arbeid in België. Heel toepasselijk om dan te beginnen (alleen is dat voor ons een betaalde verlofdag )
    pi_64719709
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 09:46 schreef leonieke het volgende:
    1 mei is dag van de arbeid in België. Heel toepasselijk om dan te beginnen (alleen is dat voor ons een betaalde verlofdag )
    Oh, is dat bij ons ook niet zo? Geen idee eigenlijk...
    Alleen moet iedereen dan wel werken?

    Maar ik wil niet langer wachten, dus die dag wordt er al een grote container neergezet als het goed is!

    Hoe is het bij jullie?
    Gaat het goed?
    Slaapt het lekker?
    Al helemaal over?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_64720488
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 10:01 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Oh, is dat bij ons ook niet zo? Geen idee eigenlijk...
    Alleen moet iedereen dan wel werken?

    Maar ik wil niet langer wachten, dus die dag wordt er al een grote container neergezet als het goed is!

    Hoe is het bij jullie?
    Gaat het goed?
    Slaapt het lekker?
    Al helemaal over?
    dag van de arbeid is volgens mij overal, maar wij 'vieren' het niet zo uitbundig..
    pi_64720752
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 10:29 schreef Psychonikeo het volgende:

    [..]

    dag van de arbeid is volgens mij overal, maar wij 'vieren' het niet zo uitbundig..
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Dag_van_de_Arbeid
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_64720881
    quote:
    nou had ik toch redelijk gelijk

    Ik kon me herinneren dat het in Duitsland ook groots wordt gevierd. http://www.duitslandweb.n(...)sies/Erster-Mai.html
    pi_64721435
    Dat is nog een behoorlijke lijst Oblivion
    Hoelang denken jullie hiermee bezig te zijn?

    Ik vind het altijd zo knap als mensen zelf aan het klussen slaan, ik zou zoiets niet durven
    pi_64721718
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 11:03 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
    Dat is nog een behoorlijke lijst Oblivion
    Hoelang denken jullie hiermee bezig te zijn?

    Tja...hoe lang?
    De grote dingen zoals de spanten en het dak en dakkapellen (die er al op zitten maar er moet er 1 groter gemaakt worden...)
    Die worden gedaan, dat kan ik niet zelf...
    Het grove grote werk wordt dus gedaan, de afwerking doe ik zelf!
    Zal dus wel een aantal maanden in beslag gaan nemen.
    Maar ik weet al wel wat ik allemaal wil en hoe het eruit moet gaan zien.
    quote:

    Ik vind het altijd zo knap als mensen zelf aan het klussen slaan, ik zou zoiets niet durven
    Waarom eigenlijk niet?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_64726976
    Ik ben benieuwd, krijgen we ook update's met foto's enzo?
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 11:12 schreef Oblivion het volgende:
    Waarom eigenlijk niet?
    goede vraag, ik denk vooral omdat ik bang ben dat we dingen verkloten En omdat ik niet zou weten waar ik mee zou moeten beginnen. we zijn alletwee niet van die klussers
    pi_64727346
    Ja, huis krijgt zeker een eigen topic!

    Ik zal je een url sturen waarin je het nu al kan bekijken.
    Die mevrouw woont er nog in en ik wil haar privacy niet schenden.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 6 januari 2009 @ 23:57:07 #165
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64753452
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
      dinsdag 6 januari 2009 @ 23:58:36 #166
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64753497
    Ik heb het huisje!
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64753951
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 23:58 schreef hierissieweer het volgende:
    Ik heb het huisje!
    Gefeliciteerd!!!!
    Wat fijn voor je!

    *weer terug gaat naar bed...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      woensdag 7 januari 2009 @ 00:23:10 #168
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64754300
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 00:13 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Gefeliciteerd!!!!
    Wat fijn voor je!

    *weer terug gaat naar bed...
    thanx dat je speciaal hier voor ontwaakt!
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64758000
    Gefeliciteeeeeeeeerd
    pi_64758606
    Fantastisch hierissieweer Proficiat!!!
    pi_64758837
    Gefeliciteeerd!
    pi_64760882
    Bij mij is het niet echt voorpret weer, want wij hebben de sleutels al van ons nieuwe huis per 1 december, maar het kriebelt wel!
    We zijn druk bezig, het sloopwerk is gedaan, badkamer, keuken, wc, elektra, steenstrips, schrootjes en rieten plafonds, alles is eruit.
    Nu blijkt dat de balken in de verdiepingen teveel werken en dat er dus metal-stutz (ofzoiets) in moet. Dus daar gaan we nu mee bezig, van het weekend de bovenverdieping alvast opschuren en plamuren, de loodgieter moet aan het werk en daarna kan de stucadoor aan het werk!

    Pfoe...
    pi_64761838
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 23:58 schreef hierissieweer het volgende:
    Ik heb het huisje!
    goed nieuws man! wanneer krijg je de sleutel?
      woensdag 7 januari 2009 @ 15:09:22 #174
    36796 Morpheus2002
    Radio 49 | DJ.Morph
    pi_64771461
    Vorig jaar een starterswoning gekocht in Heinenoord (I know, middle of nowhere ) In week 10 gaan ze beginnen met bouwen en dan duurt het nog zo'n 10 maanden voordat het klaar is. Kan niet wachten Echte foto's heb ik logischerwijs nog niet maar een impressie:



    Beetje onduidelijk maar goed. Weg met de kou, dan gaan ze ook weer verder met het terrein bouwrijp maken!
    Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
    pi_64771758
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 10:23 schreef esjuh het volgende:
    Bij mij is het niet echt voorpret weer, want wij hebben de sleutels al van ons nieuwe huis per 1 december, maar het kriebelt wel!
    We zijn druk bezig, het sloopwerk is gedaan, badkamer, keuken, wc, elektra, steenstrips, schrootjes en rieten plafonds, alles is eruit.
    Nu blijkt dat de balken in de verdiepingen teveel werken en dat er dus metal-stutz (ofzoiets) in moet. Dus daar gaan we nu mee bezig, van het weekend de bovenverdieping alvast opschuren en plamuren, de loodgieter moet aan het werk en daarna kan de stucadoor aan het werk!

    Pfoe...
    Wat een werk
    Doen jullie alles zelf?
    pi_64771820
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 15:09 schreef Morpheus2002 het volgende:
    Vorig jaar een starterswoning gekocht in Heinenoord (I know, middle of nowhere ) In week 10 gaan ze beginnen met bouwen en dan duurt het nog zo'n 10 maanden voordat het klaar is. Kan niet wachten Echte foto's heb ik logischerwijs nog niet maar een impressie:

    [ afbeelding ]

    Beetje onduidelijk maar goed. Weg met de kou, dan gaan ze ook weer verder met het terrein bouwrijp maken!
    Fijn Veel succes met het hele bouwproces
    Heb je een afbeelding van de plannen? En foto's van het terrein? Wij hebben tijdens onze bouw echt zo goed als alles gefotografeerd
    pi_64772539
    Esjuh open je geen eigen topic met foto's enzo....* Bla_Bla_Bla like's voortgangs/verbouingstopics met foto's

    Morpheus, ik hoop dat de bouw voorspoedig verloopt

    Hier is t huis fotograafklaar, die komt morgenvroeg foto's nemen voor de verkoop brochure
    En zaterdag t koopcontract voor t nieuwe huis tekenen
    pi_64773206
    Damn Bla_Bla_Bla, zit je nu niet serieus met heel wat kriebels? Toch echt wel spannende tijden nu
      Moderator woensdag 7 januari 2009 @ 16:31:46 #179
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_64775366
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 23:58 schreef hierissieweer het volgende:
    Ik heb het huisje!
    Mogen wij een geheel eigen klustopic van je verwachten ?
    pi_64775578
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 15:46 schreef leonieke het volgende:
    Damn Bla_Bla_Bla, zit je nu niet serieus met heel wat kriebels? Toch echt wel spannende tijden nu
    Momenteel valt t nog wel mee, zal straks wel erger worden als ons huis officieel te koop staat
      woensdag 7 januari 2009 @ 17:33:05 #181
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64778127
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 16:31 schreef Vonkenboer het volgende:

    [..]

    Mogen wij een geheel eigen klustopic van je verwachten ?
    tuurlijk, nu zo eten en dan ga ik een start maken met mijn eigen topicje Zal nog niet zoveel in staan, want behalve dat ik weet dat ik het huis heb, weet ik nog niet zoveel. Maar straks meer dus
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
      woensdag 7 januari 2009 @ 18:13:43 #182
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64779669
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64907955
    Gister hebben we t koopcontract getekend

    Ook hebben we de brochure voor de verkoop van ons eigen huis gezien, ziet er goed uit dus ben benieuwd. Vanaf morgen zal ons huis wel online staan en de makelaar is al wat aan t rondbellen voor of mensen die een huis in die prijsklasse zoeken evt interesse hebben
      zondag 11 januari 2009 @ 10:31:30 #184
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64908185
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 10:02 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
    Gister hebben we t koopcontract getekend

    Ook hebben we de brochure voor de verkoop van ons eigen huis gezien, ziet er goed uit dus ben benieuwd. Vanaf morgen zal ons huis wel online staan en de makelaar is al wat aan t rondbellen voor of mensen die een huis in die prijsklasse zoeken evt interesse hebben
    Gefeliciteerd! Wanneer is de sleutel overdracht?
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64908746
    thnx
    1 april gaan we naar de notaris, dus dat is op zich wel al redelijk dichtbij
      zondag 11 januari 2009 @ 11:17:37 #186
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_64908874
    a april, leuke dag!
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_64980696
    Vandaag komen ze waarschijnlijk de graniet plaatsen Of nog beter, normaalgezien zouden ze nu moeten bezig zijn
    Ik ben helemaal hyper natuurlijk aangezien dit toch zo'n groot afwerkingsmoment is. De keuken zou dan bijna volledig klaar zijn
    Nu maar hopen dat ze de verschillende stukken probleemloos kunnen plaatsen (ik heb al zoveel verhalen gehoord over bladen die breken dat ik er niet te veel durf op te hopen dat alles afgewerkt is vanavond. Maar wie weet, binnenkort misschien nieuwe foto's
    pi_64981934
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 11:11 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
    thnx
    1 april gaan we naar de notaris, dus dat is op zich wel al redelijk dichtbij
    Grappig, had ik vorig jaar :d
    pi_64983579
    Leonieke ik ben benieuwd naar de foto's

    1 april is idd een leuke dag Zou nog leuker zijn als ons huis dan verkocht is whehe
    We hebben in elk geval deze week al een bezichtiging staan terwijl ons huis gister pas op internet is gekomen
    pi_65019284
    Wat goed Bla_Bla_Bla

    Het werkblad is mooooiiiii (alleen moeten er nog twee stukjes tegen de muur geplaatst worden en dus heb ik er nog geen foto van genomen ) Maar als ik natuurlijk tot vrijdagavond moet wachten om het hier te komen showen, wordt dat ook wel lastig Misschien vanavond toch al eens (al is het maar voor onszelf) een foto nemen
    pi_65075458
    De wijkagent is vandaag langs gekomen Maw, we zijn bijna officieel verhuisd
      donderdag 15 januari 2009 @ 16:28:30 #192
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_65075581
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 16:25 schreef leonieke het volgende:
    De wijkagent is vandaag langs gekomen Maw, we zijn bijna officieel verhuisd
    Komt dan in België de politie langs?
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_65075794
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 16:28 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Komt dan in België de politie langs?
    Ja Bij jullie niet ofzo?

    Je gaat naar het stadhuis om melding te maken van het feit dat je verhuisd bent. Binnen de twee weken komt de wijkagent verifiëren of je er effectief woont (maw mensen die hun adres al wijzigen zonder officieel te verhuizen, moeten dus twee weken doen alsof ze er wonen door een aantal meubels te plaatsen, kleren verhuizen, ...). Daarna maakt de wijkagent een verslag op, geeft dat door aan het stadhuis en dan krijg je een oproepingsbrief en mag je langsgaan om alles officieel te maken (bv identiteitskaart laten wijzigen).

    Ik was natuurlijk aan het stofzuigen met de muziek heel luid --> bel niet gehoord. Stond de wijkagent opeens in de tuin, te zwaaien aan het schuifraam Enige wat hij vroeg was of het effectief <naam man> en <naam van mij> was die hier woonden (mijn man was aan het werk en dus niet thuis) en dat was voldoende
    pi_65076295
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 16:25 schreef leonieke het volgende:
    De wijkagent is vandaag langs gekomen Maw, we zijn bijna officieel verhuisd
    WWHOOEHAAAAAAAAA!
    Dat moet een goed gevoel zijn!

    Nu foto's graag!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65076414
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 16:32 schreef leonieke het volgende:
    Ja Bij jullie niet ofzo?
    nee, wij Hollanders worden op ons woord geloofd
    So we just called him Fred too
    pi_65076528
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 16:44 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    WWHOOEHAAAAAAAAA!
    Dat moet een goed gevoel zijn!

    Nu foto's graag!
    Idd
    En ja, foto's... die had ik nog beloofd zeker? Zaterdagnamiddag komt mijn zus, dus normaalgezien zal het dan mooi gepoetst zijn. En dan kan ik foto's nemen
      donderdag 15 januari 2009 @ 18:58:14 #198
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_65081238
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 16:48 schreef leonieke het volgende:
    Zo'n vertrouwen
    Whahaha... op zich is het wel een goed idee natuurlijk. Er wordt genoeg gefraudeerd met dit soort dingen in Nederland. In België is de drempel om dat te doen zo wel een beetje hoger. (moet je goed toneelspelen o.a.)

    Maar gefeliciteerd! (was ik nog vergeten)
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      donderdag 15 januari 2009 @ 21:52:24 #199
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_65088172
    moet je eigenlijk je paspoort en kentekenbewijs/rijbewijs eigenlijk opnieuw aanvragen na verhuizing?
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_65097478
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 21:52 schreef hierissieweer het volgende:
    moet je eigenlijk je paspoort en kentekenbewijs/rijbewijs eigenlijk opnieuw aanvragen na verhuizing?
    Met de elektronische identiteitskaart denk ik in België van niet (alhoewel, als je echt van streek verandert misschien wel omdat daar toch opstaat door wie het uitgegeven werd). Ik hoop dat ze nu gewoon de gegevens op de chip gaan veranderen.
    Op je rijbewijs staat toch geen adres?
      zondag 18 januari 2009 @ 14:23:38 #201
    57571 -Mellow-
    Hobo on the loose
    pi_65170310
    *meldt

    Heb een appartement in Nijmegen centrum. Over 2 weken verhuizen en hopelijk binnen nu en een week de sleutel. Moet nog behoorlijk wat geklust worden.

    Maar ik ben intens gelukkig ermee
    'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
      zondag 18 januari 2009 @ 15:41:28 #202
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_65173355
    Ik en vriendje gaan samen een huis kopen. Eerste stap is dat ik mijn appartement in Amsterdam verkoop. Daar is een verkopend makelaar voor geweest, afgelopen vrijdag! En ze had goed nieuws. Ik kan het huis in de markt zetten voor 50k meer dan dat ik het heb gekocht...*O*
    Het leuke is dat we naar Hilversum willen. Daar staan huizen sms maanden de koop. Voor ons lijkt het mes dus aan twee kanten te gaan snijden. Maar goed, eerst zien dan geloven, natuurlijk.
      zondag 18 januari 2009 @ 15:43:18 #203
    57571 -Mellow-
    Hobo on the loose
    pi_65173466
    Waarom woon je liever in hilversum dan in amsterdam?
    'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
      zondag 18 januari 2009 @ 15:47:23 #204
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_65173667
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 15:43 schreef -Mellow- het volgende:
    Waarom woon je liever in hilversum dan in amsterdam?
    Vanwege vriendje's werk. Maar ook omdat een leuke ruime woning >100 vierkante meter in Amsterdam niet te vinden is. Tenminste, niet voor onder de 3,5 ton ofzo. En ik werk sinds kort in Utrecht.
    pi_65234868
    Ik meld me hier ook weer even, de kriebels voor mijn huis worden steeds groter.
    Ten eerste omdat ze druk bezig zijn met de bouw (foto's volgen a.s. weekend)
    En ten tweede omdat ik druk bezig ben bij vrienden die sinds 3 weken de sleutel van hun huis hebben en ik ze help met verbouwen, laminaat leggen en de meubels. Constant denk ik dus: dat doe ik ook zo, dat doe ik straks anders, daar moet ik aan denken, enz, enz.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 20:21:36 #206
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_65258608
    ik meld me hier ook weer, ondertussen al verschillende dingen gekocht zoals de banken, eettafel, stoelen, lampen, tapijt en een op maar gemaakte boekenkast van eikenhout. ook heb ik al een aantal aansluitingen geregeld voor gas, water licht, kabel. Veel andere spullen gaan we pas kopen als we er in zitten, zoals de kasten van de Ikea, nieuw bureau en meer van dat soort spullen die we direct mee kunnen nemen. Alleen de gordijnen gaat een probleem worden, aangezien we geen flauw idee hebben van wat we willen (en wat ook gaat passen in de kamer)

    Maar nu is het feest compleet, aangezien ons huisje verkocht is (kopers hebben vandaag getekend)
    pi_65272587
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 20:21 schreef Blik het volgende:

    Maar nu is het feest compleet, aangezien ons huisje verkocht is (kopers hebben vandaag getekend)
    pi_65272648
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 20:21 schreef Blik het volgende:
    ik meld me hier ook weer, ondertussen al verschillende dingen gekocht zoals de banken, eettafel, stoelen, lampen, tapijt en een op maar gemaakte boekenkast van eikenhout. ook heb ik al een aantal aansluitingen geregeld voor gas, water licht, kabel. Veel andere spullen gaan we pas kopen als we er in zitten, zoals de kasten van de Ikea, nieuw bureau en meer van dat soort spullen die we direct mee kunnen nemen. Alleen de gordijnen gaat een probleem worden, aangezien we geen flauw idee hebben van wat we willen (en wat ook gaat passen in de kamer)

    Maar nu is het feest compleet, aangezien ons huisje verkocht is (kopers hebben vandaag getekend)
    3 dagen bedenktijd toch? Gefeliciteerd in ieder geval :-)
    pi_65284188
    Gefeliciteerd met het verkopen van je huis blik!
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 15:41 schreef Aventura het volgende:
    Ik en vriendje gaan samen een huis kopen. Eerste stap is dat ik mijn appartement in Amsterdam verkoop. Daar is een verkopend makelaar voor geweest, afgelopen vrijdag! En ze had goed nieuws. Ik kan het huis in de markt zetten voor 50k meer dan dat ik het heb gekocht...*O*
    Het leuke is dat we naar Hilversum willen. Daar staan huizen sms maanden de koop. Voor ons lijkt het mes dus aan twee kanten te gaan snijden. Maar goed, eerst zien dan geloven, natuurlijk.
    Heb je al een huis op het oog?
    Hilversum staan leuke huizen!
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 14:23 schreef -Mellow- het volgende:
    *meldt

    Heb een appartement in Nijmegen centrum. Over 2 weken verhuizen en hopelijk binnen nu en een week de sleutel. Moet nog behoorlijk wat geklust worden.

    Maar ik ben intens gelukkig ermee
    Gefeliciteerd!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      woensdag 21 januari 2009 @ 22:49:46 #210
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_65300479
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 14:49 schreef Oblivion het volgende:
    Gefeliciteerd met het verkopen van je huis blik!
    [..]

    Heb je al een huis op het oog?
    Hilversum staan leuke huizen!
    [..]

    Gefeliciteerd!
    Nog niet concreet, weten al wel ongeveer welk buurtje. We hebben het idee dat we het voor het uitkiezen hebben!
      woensdag 21 januari 2009 @ 23:09:13 #211
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_65301313
    Na 2 pogingen om voor het eerst in een huurhuis terecht te komen is het al gelukt en nog in de gemeente waar ik al inwoon bij m'n ouders ook.
    Zowaar bij het huis waar we 8ste stonden op de lijst en na een eerdere teleurstelling (de 1ste nam 'm gelijk) kregen we deze week alsnog een belletje omdat wij het ook hadden geaccepteerd.

    Inmiddels zijn de papieren ingeleverd en vast en zeker in orde en hoogstwaarschijnlijk volgende week de sleutels.
    Overigens in een 'flat' systeem van twee verdiepingen, waarbij wij het benedenhoekhuis hebben, wel zo fijn voor de kat natuurlijk dat ie gewoon naar buiten kan.
    En wat koop je dan als eerste? Badhanddoeken.
    Tsja, je moet ergens beginnen natuurlijk.
      woensdag 21 januari 2009 @ 23:23:53 #212
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_65302049
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 09:21 schreef Jaheur het volgende:

    [..]

    3 dagen bedenktijd toch? Gefeliciteerd in ieder geval :-)
    die gaan zich niet bedenken, het enthousiasme droop er vanaf
      woensdag 21 januari 2009 @ 23:53:05 #213
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_65303217
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 23:09 schreef Lastpost het volgende:
    Zowaar bij het huis waar we 8ste stonden op de lijst en na een eerdere teleurstelling (de 1ste nam 'm gelijk) kregen we deze week alsnog een belletje omdat wij het ook hadden geaccepteerd.
    Dus je kreeg alsnog het huis, want de eerste trok zich terug?
    quote:
    En wat koop je dan als eerste? Badhanddoeken.
    Tsja, je moet ergens beginnen natuurlijk.
    Je zult het nog zwaar krijgen met heel, heel veel winkelen!

    Maar Mazzeltof joh!
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
      donderdag 22 januari 2009 @ 08:20:18 #214
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_65306608
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 23:53 schreef hierissieweer het volgende:

    [..]

    Dus je kreeg alsnog het huis, want de eerste trok zich terug?
    [..]

    Je zult het nog zwaar krijgen met heel, heel veel winkelen!

    Maar Mazzeltof joh!
    Klopt ja, dezelfde dag van het belletje ook nog eens een huisbezichtiging gehad elders in de regio en we stonden ook nog eens eerste op de lijst voor morgen.
    Ging uiteindelijk allemaal een stuk sneller dan verwacht.

    En daar ben ik ook bang voor, dat winkelen.
    Bijkomend voordeel is dat we maanden de tijd hebben voor het geheel, eigenlijk wilden we in de zomer pas een ander huis, maar qua woningaanbod toch maar nu al gereageerd en gelijk raak.
    pi_65306841
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 23:23 schreef Blik het volgende:

    [..]

    die gaan zich niet bedenken, het enthousiasme droop er vanaf
    Nou gefeliciteerd dan
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 23:09 schreef Lastpost het volgende:
    verhaal
    Mocht je niet zo rijkelijk bedeeld zijn met geld, de action heeft ook wel goed spul qua handdoeken. Mijn dinnetje en ik hebben het daar onze handdoeken vandaan, tenminste ik kreeg voor me verjaardag van iemand handdoeken in de kleur die ons beviel en we vroegen ons af waar ze vandaan komen en dus gevraagd en meer gehaald.
    pi_65312281
    Gefeliciteerd lastpost!
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 22:49 schreef Aventura het volgende:

    [..]

    Nog niet concreet, weten al wel ongeveer welk buurtje. We hebben het idee dat we het voor het uitkiezen hebben!
    Dat geloof ik graag.
    Heb ook wel eens in Funda land rondgedwaald voor Hilversum.
    Maar lief wilde niet. (Gelukkig maar, ben erg gelukkig met de vooruitzicht van een boerderijtje.... )
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      donderdag 22 januari 2009 @ 16:24:24 #217
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_65321415
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 08:45 schreef Jaheur het volgende:
    [..]

    Mocht je niet zo rijkelijk bedeeld zijn met geld, de action heeft ook wel goed spul qua handdoeken. Mijn dinnetje en ik hebben het daar onze handdoeken vandaan, tenminste ik kreeg voor me verjaardag van iemand handdoeken in de kleur die ons beviel en we vroegen ons af waar ze vandaan komen en dus gevraagd en meer gehaald.
    We besparen op bepaalde dingen om zodoende weer meer te kunnen investeren in andere zaken.
    Zo hebben we een gehele keuken op de kop getikt via Marktplaats voor nog geen 200 euro, inclusief de kookplaat, vaatwasser en koelkast.
    En een kwestie van veel geld sparen nu het nog kan en dat geld gebruiken voor het nodige.
      zondag 25 januari 2009 @ 18:57:11 #218
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_65394200
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 09:21 schreef Jaheur het volgende:

    [..]

    3 dagen bedenktijd toch? Gefeliciteerd in ieder geval :-)
    update: ze hebben zich niet bedacht
    pi_65413982
    Afgelopen zaterdag hebben we bij ons laatste huis van de potentiele nieuwe huizen gekeken,
    en het 3de huis van ons lijstje gaan we voor de 2de keer bekijken.
    Echt een huis voor een leuk klustopic is het niet,
    beejte schilderen en eventueel een nieuwe vloer op de 1ste verdieping,
    dat is het wel

    het is een 2 onder 1 kap in alkmaar,
    pi_65416570
    Dit gaat ons nieuwe huisje worden per 15 mei.

    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_65417300
    @Blik, fijn dat ze zich niet bedacht hebben

    @Lastpost gefeliciteerd met je huisje

    @Soohr, leuk, spannend, gaan jullie ook een bod uitbrengen, of is de 2e bezichtiging echt om nog eens goed erover na te denken?

    Wij hebben deze week de 3e bezichtiging voor ons huis geplanned staan en van de eerste 2 bezichtigingen verwacht ik uiterlijk woensdag een terugkoppeling. Tot dusver loopt t lekker, had niet verwacht nu al "zoveel" kijkers te hebben.

    Wij gaan zaterdag in het nieuwe huis de maten enzo opmeten en de ouders gaan even mee om te spieken
    pi_65417338
    @Fruittyloop, ziet er leuk uit
    Krijgen we ook foto's van binnen?
    pi_65417992
    Leuk huis fruityloop!

    Ik heb de foto's al van binnen gezien...

    (gewoon even de foto overnemen, dan krijg je er 1 te zien, een gedeelte url weghalen en voila. )
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65418233
    bla_bla_bla:
    De 2de bezichtiging is om eens goed te bedenken wat het openingsbod gaat worden,
    Het zou mooi zijn als we uiteindelijk 25k minder betalen dan de vraagprijs.

    Heb je er ook last van dat mensen niet terugkoppelen of ze na een bezichtiging wel of geen interesse hebben?
    vond ik heel vervelend als er kijkers in mijn uis waren geweest,
    dus nu meld ik netjes overal dat ik niet of wel verder wil.
    pi_65420761
    25K, hih dat zou natuurlijk idd mooi zijn, ik was al trots met op mijn 12k minder hihi

    Nou, onze makelaar spreekt altijd met de kijkers af dat hij ze een paar dagen na de bezichtiging belt als hij nog niks van ze gehoord heeft voor die tijd. Dus zo krijg je altijd wel een reactie. Op de dag dat ze zijn geweest koppeld de makelaar al terug of ze een beetje enthousiast reageerde of niet z:)

    @Oblivion whehe oke dat is een manier hiih
    pi_65421058
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 13:45 schreef Oblivion het volgende:
    Leuk huis fruityloop!

    Ik heb de foto's al van binnen gezien...

    (gewoon even de foto overnemen, dan krijg je er 1 te zien, een gedeelte url weghalen en voila. )
    Haha, je hebt het door.. Misschien is het overbodig, maar dit is iets wat de huidige bewoners hebben gekozen, en weerspiegelt niet onze smaak...



    Hier staan trouwens alle foto's tot nu toe.. (de funda plaatjes, heb nog geen eigen foto's )
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_65421284
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 13:45 schreef Oblivion het volgende:
    Leuk huis fruityloop!

    Ik heb de foto's al van binnen gezien...

    (gewoon even de foto overnemen, dan krijg je er 1 te zien, een gedeelte url weghalen en voila. )
    Jah, zijn we erg mee in onze sas uiteraard.. En dat voor wat iedereen (makelaars/hypotheekboeren etc) toch ook een nette prijs noemen.. (en voor mijn eigen eergevoel, wij hebben uiteindelijk 500 euro minder toegegeven op de originele koopprijs dan de verkopers, dus wij hebben "gewonnen" met onderhandelen... )

    Het is behalve wat schilderwerk etc naar persoonlijke smaak verder "af", er zit nieuwe keuken met siemens apparatuur in, een nieuwe badkamer, het zit strak in de verf rondom, en er zit nog een gemetselde schuur van 2 bij 4 bij...
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_65421342
    Maar 500 minder?
    Damn, wilde ze helemaal niet onderhandelen of zo?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65421410
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 15:23 schreef Oblivion het volgende:
    Maar 500 minder?
    Damn, wilde ze helemaal niet onderhandelen of zo?
    Zij hebben uiteindelijk 6000 toegegeven, en wij vanaf ons startbod 5500, uiteindelijk is het 199k geworden op een vraagprijs van 205k..
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_65421498
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 15:25 schreef fruityloop het volgende:

    [..]

    Zij hebben uiteindelijk 6000 toegegeven, en wij vanaf ons startbod 5500, uiteindelijk is het 199k geworden op een vraagprijs van 205k..
    Oh okay...beetje onderhandelen hoort erbij!
    Nette prijs hoor, lief huisje!

    Wat ga je allemaal veranderen of niet?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65421768
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 15:27 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Oh okay...beetje onderhandelen hoort erbij!
    Nette prijs hoor, lief huisje!

    Wat ga je allemaal veranderen of niet?
    1 muur in de woonkamer heeft van die steenstrips, die willen we er wel erg graag vanaf hebben, en wat nieuwe handgrepen op de keukenkastjes, deze zijn wel wat kitsch naar onze smaak. Verder verven uiteraard, de eikenhouten vloer wat lichter lakken, en wat hang- en sluitwerk upgraden naar SKG** spul. Geen hak en sloopwerk of grote verbouwingen, alles is goed/nieuw/naar onze smaak. Oh jah, hij heeft ook nog een open haard. (maar die moet eerst geveegd worden)
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_65426978
    Superleuk huis Fruityloop en erg nette prijs
    Zal als de inkt hier droog is (binnen 6 weken zal alle inkt wel droog zijn) ook hier posten.
    Al zeg ik het zelf we worden een aanwinst voor het verbouwtopic..
    - nieuw dak
    - nieuwe badkamer
    - nieuwe keuken
    - andere indeling
    - alle wanden
    - alle vloeren
    - vloerverwarming
    - andere indeling
    - muur doorbreken en latei erin
    - bijbehorende schuur afwerken
    en ws nog veel meer.
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_65429690
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 15:35 schreef fruityloop het volgende:

    [..]

    1 muur in de woonkamer heeft van die steenstrips, die willen we er wel erg graag vanaf hebben, en wat nieuwe handgrepen op de keukenkastjes, deze zijn wel wat kitsch naar onze smaak. Verder verven uiteraard, de eikenhouten vloer wat lichter lakken, en wat hang- en sluitwerk upgraden naar SKG** spul. Geen hak en sloopwerk of grote verbouwingen, alles is goed/nieuw/naar onze smaak. Oh jah, hij heeft ook nog een open haard. (maar die moet eerst geveegd worden)
    Openhaard!
    Beetje klussen kan ook al heel leuk zijn.
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 17:49 schreef Ml-etje het volgende:
    Superleuk huis Fruityloop en erg nette prijs
    Zal als de inkt hier droog is (binnen 6 weken zal alle inkt wel droog zijn) ook hier posten.
    Al zeg ik het zelf we worden een aanwinst voor het verbouwtopic..
    - nieuw dak
    - nieuwe badkamer
    - nieuwe keuken
    - andere indeling
    - alle wanden
    - alle vloeren
    - vloerverwarming
    - andere indeling
    - muur doorbreken en latei erin
    - bijbehorende schuur afwerken
    en ws nog veel meer.


    Dat wordt wat!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65429900
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 19:13 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Openhaard!
    Beetje klussen kan ook al heel leuk zijn.
    [..]



    Dat wordt wat!
    Die open haar zou ik anders ook wel willen

    En idd dat wordt inderdaad wat hihi zie er naar uit een klustopic te openen
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_65430702
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 19:19 schreef Ml-etje het volgende:

    [..]

    Die open haar zou ik anders ook wel willen

    En idd dat wordt inderdaad wat hihi zie er naar uit een klustopic te openen
    Wij hebben zelf niks te slopen, maar wat mijn ogen zien kunnen mijn handen kapot krijgen, dus als je nog hulp nodig hebt......... Zo'n verbouwing hebben we wel bij mijn zusje en zwager gedaan, wel veel werk, maar dan heb je ook precies wat je wilt.. Denk je er wel om als je een massieve vloer stort om de muren op de begane grond te (laten) impregneren? Anders kan je erg lelijk optrekkend vocht krijgen..
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_65431125
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 19:42 schreef fruityloop het volgende:

    [..]

    Wij hebben zelf niks te slopen, maar wat mijn ogen zien kunnen mijn handen kapot krijgen, dus als je nog hulp nodig hebt......... Zo'n verbouwing hebben we wel bij mijn zusje en zwager gedaan, wel veel werk, maar dan heb je ook precies wat je wilt.. Denk je er wel om als je een massieve vloer stort om de muren op de begane grond te (laten) impregneren? Anders kan je erg lelijk optrekkend vocht krijgen..
    Zal het doorgeven aan de chef alhier thanks
    Hihi het slopen doet hij samen met een bevriende aannemer dus dat komt vast helemaal goed en als ik zo de locatie van je huis zag is het noga uit de route
    We hebben dan nog niet exact wat we willen, de aanbouw die we willen komt er pas voor we over kinderen gaan denken maar voor ons tweetjes is het helemaal toppie.
    En we gaan lekker besparend werken (dan wel op de goede manier hou niet van half werk).

    Ben bang dat we heel veel eisen hebben zou bijna denken dat jullie het makkelijker hebben
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
      maandag 26 januari 2009 @ 20:06:59 #237
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_65431603
    Wij hebben ook nogal wat plannen met ons huis trouwens, badkamer wordt verbouwd, nieuwe keuken erin, leidingen verleggen, tussenwanden eruit en een muur extra elders, laminaat overal, opnieuw betegelen van de badkamer en de keuken en ga zo maar door.

    Kortom, eerste huis en maar gelijk goed aanpakken die hap.
    Nu woensdag eerst maar even de boel ondertekenen.
    pi_65431797
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 20:06 schreef Lastpost het volgende:
    Wij hebben ook nogal wat plannen met ons huis trouwens, badkamer wordt verbouwd, nieuwe keuken erin, leidingen verleggen, tussenwanden eruit en een muur extra elders, laminaat overal, opnieuw betegelen van de badkamer en de keuken en ga zo maar door.

    Kortom, eerste huis en maar gelijk goed aanpakken die hap.
    Nu woensdag eerst maar even de boel ondertekenen.
    Zooo dat klinkt ook goed.
    Hihi dat wordt druk hier
    Hier moet het contract nog per post arriveren als we dan al niet op vakantie zijn
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
      maandag 26 januari 2009 @ 20:14:26 #239
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_65431880
    Zal inderdaad ook wel een klustopic aanmaken hier, altijd leuk om de vorderingen te bekijken natuurlijk.
    Alleen zal het 'even' duren allemaal aangezien we geen leggende gelden hebben, dus iedere maand weer een deel van het lijstje afwerken en de laatste maanden de Ikea leegshoppen voor de kleine rotzooi.

    We hebben namelijk op de tv's, spelcomputers en wat nutteloze zooi eigenlijk weinig om mee te nemen, dus vrijwel alles gaat gekocht worden.
    pi_65432245
    Komende maanden op huizenjacht en dan hopelijk in de zomer een eigen huisje samen met mijn lieve vriendinnetje

    Dus dit topic ga ik ook even volgen
    pi_65432850
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 20:14 schreef Lastpost het volgende:
    Zal inderdaad ook wel een klustopic aanmaken hier, altijd leuk om de vorderingen te bekijken natuurlijk.
    Alleen zal het 'even' duren allemaal aangezien we geen leggende gelden hebben, dus iedere maand weer een deel van het lijstje afwerken en de laatste maanden de Ikea leegshoppen voor de kleine rotzooi.

    We hebben namelijk op de tv's, spelcomputers en wat nutteloze zooi eigenlijk weinig om mee te nemen, dus vrijwel alles gaat gekocht worden.

    Leuk toch alles nieuw
    Wij hebben nu een aantal jaar driftig gespaard en hopen dat dat genoeg is.
    Niet teveel gekke dingen moet het doen
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_65433885
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 13:00 schreef fruityloop het volgende:
    Dit gaat ons nieuwe huisje worden per 15 mei.

    [ afbeelding ]
    wel verdr...
    ik had het huisje ook bijna gekocht.
    heb er volgens mij rondgewandeld
    het staat toch in tevreDen? (puzzle)
    wij krijgen de sleutel 2 maart as. van ons nieuwe ( oude) huis
    voor die tijd wil ik liever nog geen foto's plaatsen ivm privacy van de huidige
    bewoners
    wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
    =loesje=
    pi_65435032
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 20:24 schreef Devz het volgende:
    Komende maanden op huizenjacht en dan hopelijk in de zomer een eigen huisje samen met mijn lieve vriendinnetje

    Dus dit topic ga ik ook even volgen
    Waar ongeveer ga je zoeken?
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 21:04 schreef zwemmer431 het volgende:

    [..]

    wel verdr...
    ik had het huisje ook bijna gekocht.
    heb er volgens mij rondgewandeld
    het staat toch in tevreDen? (puzzle)
    wij krijgen de sleutel 2 maart as. van ons nieuwe ( oude) huis

    Gefeliciteerd! Dat is al best snel.
    quote:

    voor die tijd wil ik liever nog geen foto's plaatsen ivm privacy van de huidige
    bewoners
    Herkenbaar.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65436035
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 21:04 schreef zwemmer431 het volgende:

    [..]

    wel verdr...
    ik had het huisje ook bijna gekocht.
    heb er volgens mij rondgewandeld
    het staat toch in tevreDen? (puzzle)
    wij krijgen de sleutel 2 maart as. van ons nieuwe ( oude) huis
    voor die tijd wil ik liever nog geen foto's plaatsen ivm privacy van de huidige
    bewoners
    Was dat toevallig 2/3 zaterdagen geleden, en liepen er nog een stel voor jullie te kijken?!?!?!?!?!
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      maandag 26 januari 2009 @ 21:52:27 #245
    57571 -Mellow-
    Hobo on the loose
    pi_65436116
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 16:24 schreef Lastpost het volgende:

    [..]

    We besparen op bepaalde dingen om zodoende weer meer te kunnen investeren in andere zaken.
    Zo hebben we een gehele keuken op de kop getikt via Marktplaats voor nog geen 200 euro, inclusief de kookplaat, vaatwasser en koelkast.
    En een kwestie van veel geld sparen nu het nog kan en dat geld gebruiken voor het nodige.
    Doe je goed!

    Ik moet ook nog ergens goedkoop keukenkastjes zien te scoren. Als ik niks vind ga ik t misschien wel zelf maken
    'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
    pi_65436359
    Marktplaats is een goudmijn.
    En idd herkenbaar ik plaats ook nog even geen picca's
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
      maandag 26 januari 2009 @ 22:39:06 #247
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_65438236
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 21:57 schreef Ml-etje het volgende:
    Marktplaats is een goudmijn.
    En idd herkenbaar ik plaats ook nog even geen picca's
    Inderdaad, gewoon goed speuren en zolang je in de luxe positie zit dat je het niet gelijk moet hebben gewoon rustig aan beginnen met (lage) boden op verschillende zaken en kijken hoe ver je kunt gaan.
    Overigens hebben we de bank ook al bijna binnen, tevens via Marktplaats, echt zo'n geweldige bank waar je in wegzakt, alleen is ie nogal groot.

    Stond in de advertentie zelf dat de bank in de weg stond en z.s.m weg moest, bewust geen openlijk bod geplaatst (stond geen bieding op) en gewoon direct een mail gestuurd en een bod gedaan wat veel lager was dan het gewenste bedrag en morgen horen we of ie het accepteert.
    pi_65438363
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 21:50 schreef fruityloop het volgende:

    [..]

    Was dat toevallig 2/3 zaterdagen geleden, en liepen er nog een stel voor jullie te kijken?!?!?!?!?!
    nee dat is al een poosje geleden; ik weet nog het huis zag er qua onderhoud zeer goed uit.
    echt een klusser met een hoge graad van perfectie moet daar gewoond hebben...dacht ik nog...
    ik moet nu naar verhouding veel meer investeren om mijn nieuwe home op het zelfde niveau te krijgen.
    maar dat levert ook een aantal leuke plaatjes op die ik hier zeker zal posten; of via een aparte topic.

    ik zie wel een beetje op tegen al het werk...niet uit luiheid (ahum)
    wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
    =loesje=
      maandag 26 januari 2009 @ 23:09:53 #249
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_65439527
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 22:42 schreef zwemmer431 het volgende:

    [..]

    ik zie wel een beetje op tegen al het werk...niet uit luiheid (ahum)
    herkenbaar indd!
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_65444873
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 22:42 schreef zwemmer431 het volgende:

    [..]

    nee dat is al een poosje geleden; ik weet nog het huis zag er qua onderhoud zeer goed uit.
    echt een klusser met een hoge graad van perfectie moet daar gewoond hebben...dacht ik nog...
    ik moet nu naar verhouding veel meer investeren om mijn nieuwe home op het zelfde niveau te krijgen.
    maar dat levert ook een aantal leuke plaatjes op die ik hier zeker zal posten; of via een aparte topic.

    ik zie wel een beetje op tegen al het werk...niet uit luiheid (ahum)
    Waarom heb je het niet gekocht als ik vragen mag? En ja, die beste man heeft zelfs lambrisering in de kelder aangebracht, dat is een echte liefhebber, dat kan niet anders...

    "toevallig" kwamen er vlak na onze 2e bezichtiging nog een stel kjiken, of dat nou de zwager van de verkoper was, de secretaresse+vriend van de makelaar, of echt geïnteresseerden zullen we nooit weten, maar wij vonden het wel erg veel toeval dat na 1 1/2 jaar te koop staan er ineens 2 stellen binnen een uur kwamen kijken..
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_65447356
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 21:29 schreef Oblivion het volgende:

    Waar ongeveer ga je zoeken?
    [..]
    We willen in Heerhugowaard wonen, hebben daar al wat huisjes op het oog

    Zaterdag eerste huis bezichtiging omdat het open huis is, we hopen in ieder geval voor de zomer iets te hebben.
    pi_65448636
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 10:29 schreef Devz het volgende:

    [..]

    We willen in Heerhugowaard wonen, hebben daar al wat huisjes op het oog

    Zaterdag eerste huis bezichtiging omdat het open huis is, we hopen in ieder geval voor de zomer iets te hebben.
    Hebben wij ook nog gezocht!
    Staan leuke huizen.

    Kan mij er nog 1 herinneren, vrijstaand, niet duur en een lap grond erachter.
    Met blauwe kozijnen.
    Weet niet of die nog te koop staat.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65448705
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 22:39 schreef Lastpost het volgende:

    [..]

    Inderdaad, gewoon goed speuren en zolang je in de luxe positie zit dat je het niet gelijk moet hebben gewoon rustig aan beginnen met (lage) boden op verschillende zaken en kijken hoe ver je kunt gaan.
    Overigens hebben we de bank ook al bijna binnen, tevens via Marktplaats, echt zo'n geweldige bank waar je in wegzakt, alleen is ie nogal groot.

    Stond in de advertentie zelf dat de bank in de weg stond en z.s.m weg moest, bewust geen openlijk bod geplaatst (stond geen bieding op) en gewoon direct een mail gestuurd en een bod gedaan wat veel lager was dan het gewenste bedrag en morgen horen we of ie het accepteert.
    Goed bezig joh!
    Onze banken gaan tegen die tijd weg dussuh dan heb ik een supermooie die en 2-zits in zwart leder in de sale
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_65448761
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 08:34 schreef fruityloop het volgende:

    [..]

    Waarom heb je het niet gekocht als ik vragen mag? En ja, die beste man heeft zelfs lambrisering in de kelder aangebracht, dat is een echte liefhebber, dat kan niet anders...

    "toevallig" kwamen er vlak na onze 2e bezichtiging nog een stel kjiken, of dat nou de zwager van de verkoper was, de secretaresse+vriend van de makelaar, of echt geïnteresseerden zullen we nooit weten, maar wij vonden het wel erg veel toeval dat na 1 1/2 jaar te koop staan er ineens 2 stellen binnen een uur kwamen kijken..
    1,5 jaar wow dan snap ik dat het voor die prijs weg gaat want hier kan je daar net een schroothoop voor kopen en zeker niet zo'n huis+ligging
    Dan vraag ik me wel af wat is er mis maar ok
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_65448964
    Wij hebben een familie die niks weg kan gooien...

    Dus ik heb al gescoord: Een frans (licht barok, heeeeeel licht) slaapkamer set.
    Een kleding kast, 2 nachtkastje, een ladenkastje, Tafeltje en een achterkant voor een bed.
    Eindeloos!!

    Verder heeft mijn moeder nog een hele meubelhal vol staan...
    Maar eerst even doorheen gaan...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65449059
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 11:14 schreef Ml-etje het volgende:

    [..]

    1,5 jaar wow dan snap ik dat het voor die prijs weg gaat want hier kan je daar net een schroothoop voor kopen en zeker niet zo'n huis+ligging
    Dan vraag ik me wel af wat is er mis maar ok
    Het heeft alleen op funda gestaan, dus zonder bord in de tuin, en er zijn boven maar 2 slaapkamers, dus dat schrikt stellen met uitgebreide kinderplannen wel wat af denk ik. En het looppad in de keuken is relatief smal, daar moet je tegen kunnen, maar er is verder niks mis mee gelukkig. Het idee van de verkopers was om dit eerst goed te verkopen, en dan zelf een appartement te kopen dacht ik, dus die hebben gewoon lekker hoog ingezet..
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_65449095
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 11:22 schreef fruityloop het volgende:

    [..]

    Het heeft alleen op funda gestaan, dus zonder bord in de tuin, en er zijn boven maar 2 slaapkamers, dus dat schrikt stellen met uitgebreide kinderplannen wel wat af denk ik. En het looppad in de keuken is relatief smal, daar moet je tegen kunnen, maar er is verder niks mis mee gelukkig.
    Wel bouwkundig laten checken?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65450385
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 11:23 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Wel bouwkundig laten checken?
    Jahoor, schoonpaps heeft zijn zegen gegeven.. Ter info, die heeft 25 jaar ervaring met het verbouwen/restaureren van oude gebouwen, hij is geen automonteur oid. En er komt nog een taxatierapport uiteraard.
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_65450460
    Oh, dan zal het wel goed zijn.

    Mooi toch, jullie je eigen stek voor weinig!

    Ik heb wel een bouwkundige erbij gehaald want ik had het gevoel dat "men" niet helemaal eerlijk was.
    En dat ook niet kon zijn, immers de man (eigenaar) die het huis had onderhouden was al 9 jaar dood.
    Ben blij dat ik het gedaan heb.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65455343
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 12:06 schreef Oblivion het volgende:
    Oh, dan zal het wel goed zijn.

    Mooi toch, jullie je eigen stek voor weinig!

    Ik heb wel een bouwkundige erbij gehaald want ik had het gevoel dat "men" niet helemaal eerlijk was.
    En dat ook niet kon zijn, immers de man (eigenaar) die het huis had onderhouden was al 9 jaar dood.
    Ben blij dat ik het gedaan heb.
    Want?
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_65457722
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 14:29 schreef Ml-etje het volgende:

    [..]

    Want?
    Ze hadden ons verteld dat het opsteken van nieuw riet maar 3 mille zou kosten...
    En uit het rapport kwam dat je dan toch even op een tegenslagje van 15 mille zat.

    En vele dingen kwamen aan het licht.
    Boktor, schoorsteen kaduuk.
    Stond allemaal niet op papier.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65468373
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 15:31 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Ze hadden ons verteld dat het opsteken van nieuw riet maar 3 mille zou kosten...
    En uit het rapport kwam dat je dan toch even op een tegenslagje van 15 mille zat.

    En vele dingen kwamen aan het licht.
    Boktor, schoorsteen kaduuk.
    Stond allemaal niet op papier.

    Schijntje zegt die makelaar dan.
    Pff bij ons werd de houtworm even vergeten ..kleinigheidje
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_65481424
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 20:32 schreef Ml-etje het volgende:

    [..]

    Schijntje zegt die makelaar dan.
    Pff bij ons werd de houtworm even vergeten ..kleinigheidje
    Dat zijn inderdaad van die klotegeintjes.. Onze technisch adviseur/schoondaddy heeft altijd een speld bij zich om het verfwerk te testen, heeftie ook wel es een makelaar mee laten zweten.. Bleken echt meerdere kozijnen half-verrot te wezen, zegt die vent doodleuk, maar dat kan je nog wel opvullen en wegplamuren hoor..
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_65482343
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 09:14 schreef fruityloop het volgende:

    [..]

    Dat zijn inderdaad van die klotegeintjes.. Onze technisch adviseur/schoondaddy heeft altijd een speld bij zich om het verfwerk te testen, heeftie ook wel es een makelaar mee laten zweten.. Bleken echt meerdere kozijnen half-verrot te wezen, zegt die vent doodleuk, maar dat kan je nog wel opvullen en wegplamuren hoor..
    Ja het zijn echt verbouwwonders..al was onze raporteur ook wel erg makkelijk 7000 euro dan is die houtworm verdwenen en de vloer weer recht.
    Nou van mij mag hij het dan voor die prijs allemaal komen doen
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
      woensdag 28 januari 2009 @ 10:01:50 #265
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_65482630
    Nog een uurtje en dan kunnen we gaan tekenen voor het huis.
    Bijkomend mazzeltje, zat gisteren een beetje te ouwehoeren met een kennis van ons en verteld dat het nog wel even kon duren voordat we over gingen omdat we geen vetpot aan geld hebben en zowaar, renteloos en op langer termijn mogen we geld van d'r lenen en zo'n 1/3e van het bedrag krijgen we gewoon als schenking, ideaal natuurlijk.
      woensdag 28 januari 2009 @ 10:07:37 #266
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_65482787
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 11:59 schreef Oblivion het volgende:
    Gefeliciteerd lastpost!
    [..]

    Dat geloof ik graag.
    Heb ook wel eens in Funda land rondgedwaald voor Hilversum.
    Maar lief wilde niet. (Gelukkig maar, ben erg gelukkig met de vooruitzicht van een boerderijtje.... )
    We kijken alleen maar naar die leuke jaren 30-huizen eigenlijk. Met veel raampjes en glas-in-lood. Daar staan er nu heel veel van te koop. Het leuke is, de prijzen kelderen als een gek. Ik hou het al een half jaar in de gaten en meerdere huizen zakken wel 10 tot 20k! Ik ben ervan overtuigd dat we iets moois gaan vinden.
    pi_65483349
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 10:01 schreef Lastpost het volgende:
    Nog een uurtje en dan kunnen we gaan tekenen voor het huis.
    Bijkomend mazzeltje, zat gisteren een beetje te ouwehoeren met een kennis van ons en verteld dat het nog wel even kon duren voordat we over gingen omdat we geen vetpot aan geld hebben en zowaar, renteloos en op langer termijn mogen we geld van d'r lenen en zo'n 1/3e van het bedrag krijgen we gewoon als schenking, ideaal natuurlijk.
    Dat doe je goed..pas je wel een beetje op met de B-dienst?
    Schenking mag via de officiële weg max 2500 euro zijn pp (uit mijn hoofd) als het geen naaste fam is.
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_65507166
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 10:26 schreef Ml-etje het volgende:

    [..]

    Dat doe je goed..pas je wel een beetje op met de B-dienst?
    Schenking mag via de officiële weg max 2500 euro zijn pp (uit mijn hoofd) als het geen naaste fam is.
    je kan ook zo maar geld kwijt zijn door gokken
      woensdag 28 januari 2009 @ 23:11:54 #269
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_65511884
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 10:26 schreef Ml-etje het volgende:

    [..]

    Dat doe je goed..pas je wel een beetje op met de B-dienst?
    Schenking mag via de officiële weg max 2500 euro zijn pp (uit mijn hoofd) als het geen naaste fam is.
    Krijgen het gewoon contant en pleuren het daarna op een nieuwe rekening.
    pi_65517541
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 23:11 schreef Lastpost het volgende:

    [..]

    Krijgen het gewoon contant en pleuren het daarna op een nieuwe rekening.
    Zorg dan maar dat je kan bewijzen waar het vandaan komt.
    De B-dienst gaat dit jaar nl extra goed controleren op schenkingen.
    Wil je niet bang maken maar het is altijd goed erover gedacht te hebben
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
      donderdag 29 januari 2009 @ 08:47:37 #271
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_65517674
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 08:35 schreef Ml-etje het volgende:

    [..]

    Zorg dan maar dat je kan bewijzen waar het vandaan komt.
    De B-dienst gaat dit jaar nl extra goed controleren op schenkingen.
    Wil je niet bang maken maar het is altijd goed erover gedacht te hebben
    Is inderdaad iets om ook even mee te nemen, al zetten we de dingen wel contractueel op papier alszijnde een lening.
    Maar ik zal nog wel even kijken naar de ins en outs.
    pi_65517897
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 08:35 schreef Ml-etje het volgende:

    [..]

    Zorg dan maar dat je kan bewijzen waar het vandaan komt.
    De B-dienst gaat dit jaar nl extra goed controleren op schenkingen.
    Wil je niet bang maken maar het is altijd goed erover gedacht te hebben
    Ze controleren extra 2008, welk jaar leven we nu ?
    pi_65517907
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 08:47 schreef Lastpost het volgende:

    [..]

    Is inderdaad iets om ook even mee te nemen, al zetten we de dingen wel contractueel op papier alszijnde een lening.
    Maar ik zal nog wel even kijken naar de ins en outs.
    wil de belastingdienst het als hypothecaire lening zien geleend van een 3de zal je ook de wettelijke rente moeten betalen, zoek dit aub even uit voor dat je het doet.
    pi_65517929
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 08:47 schreef Lastpost het volgende:

    [..]

    Is inderdaad iets om ook even mee te nemen, al zetten we de dingen wel contractueel op papier alszijnde een lening.
    Maar ik zal nog wel even kijken naar de ins en outs.
    Stortingen etc boven de xxxx Euro worden ook geregistreerd dacht ik, dus enkel een andere/nieuwe rekening gebruiken is voor de belastingdienst hooguit 15 minuten meer zoeken, als je zo gemakkelijk belastinggeld onder de horizon kon houden deed iedereen het wel denk ik. Maar als je het binnen 1 jaar ontvangt en gebruikt is het voor de belastingdienst op je aangifte niet te zien, toch?
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_65527613
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 09:05 schreef fruityloop het volgende:

    [..]

    Stortingen etc boven de xxxx Euro worden ook geregistreerd dacht ik, dus enkel een andere/nieuwe rekening gebruiken is voor de belastingdienst hooguit 15 minuten meer zoeken, als je zo gemakkelijk belastinggeld onder de horizon kon houden deed iedereen het wel denk ik. Maar als je het binnen 1 jaar ontvangt en gebruikt is het voor de belastingdienst op je aangifte niet te zien, toch?
    Bij mijn weten moet die info door banken vrijgegeven worden maar hoe het precies in zijn werk gaat?
    Keine ahnung
    Overigens weet ik dat het nu 2009 is..maar heb het al vaker gezien dat als ze dan toch bezig zijn ze net eff verder kijken en dat zou lullig zijn.
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_65527730
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 09:03 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    wil de belastingdienst het als hypothecaire lening zien geleend van een 3de zal je ook de wettelijke rente moeten betalen, zoek dit aub even uit voor dat je het doet.
    klopt wij hebben dit ook uitgezocht en wil het legaal gebeuren moet je rente gaan betalen.
    Dan wordt het feitelijk een lening die je dus ook zo moet behandelen.
    Wat dan wel mogelijk is om ieder jaar een schenking te doen van 2500 euro pp.
    Los je toch ook meteen af.

    Wij vonden de constructie niets en hebben het op snel-sparen gezet.
    Laat staan dat diegene waarvan je het leent overlijdt.. dat moet je allemaal incalculeren en op papier zetten.
    Is toch vervelend als de nabestaanden en de B-dienst beginnen te morren.
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
      donderdag 29 januari 2009 @ 17:49:29 #277
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_65537275
    Morgen krijg ik de brief wanneer ik de sleutel krijg!
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_65538076
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 17:49 schreef hierissieweer het volgende:
    Morgen krijg ik de brief wanneer ik de sleutel krijg!
    Leukleuk, kan het echte plannen beginnen
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
      donderdag 29 januari 2009 @ 18:27:57 #279
    234945 Fikfok
    Fresh..like an Icemachine
    pi_65538425
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 08:47 schreef Lastpost het volgende:

    [..]

    Is inderdaad iets om ook even mee te nemen, al zetten we de dingen wel contractueel op papier alszijnde een lening.
    Maar ik zal nog wel even kijken naar de ins en outs.
    Misschien een idee:

    Aankoopsom incl kk 300.000 euro
    Cash van Kennissen 50.000 euro

    Koopcontract 250.000
    Cash overdragen aan verkoper 50.000 euro (indien die daarmee instemt)
    Borgsom 30.000 euro (ongeveer)

    Nadeel is dat je dubbel aanbetaald en niets kunt bewijzen.
    Voordeel je bent van je cash af.
    pi_65541570
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 10:07 schreef Aventura het volgende:

    [..]

    We kijken alleen maar naar die leuke jaren 30-huizen eigenlijk. Met veel raampjes en glas-in-lood. Daar staan er nu heel veel van te koop. Het leuke is, de prijzen kelderen als een gek. Ik hou het al een half jaar in de gaten en meerdere huizen zakken wel 10 tot 20k! Ik ben ervan overtuigd dat we iets moois gaan vinden.
    Ik ook!
    Jaren 30 huizen zijn in mijn ogen ook de mooiere van de huizen.
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 17:49 schreef hierissieweer het volgende:
    Morgen krijg ik de brief wanneer ik de sleutel krijg!
    Spannend!
    Wat ga je nu met je keuken doen om 'm te pimpen?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65547502
    Vroeger bestond er een TanteBetjeLening, misschien heb je daar wat aan.\

    Ik krijg dit weekend me fotowand. 4x3 meter.
    Besteld via een advertentie hier op FOK!

    De rest van de van 2 kamers 1 maken is klaar.
    pi_65558199
    Gisteren eerste bod op een woning gedaan,
    nu even wachten hoe ze erop reageren.

    ik hoop dat de verkopers er een beetje tempo achter kunnen zetten,
    aangezien die in scheiding liggen zal dat wel niet,
    krijgen ze er weer ruzie over enzo.
      vrijdag 30 januari 2009 @ 10:29:40 #283
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_65558313
    Het is mij wel duidelijk, dat gaat dus gewoon een kwestie van cash worden.
    Overigens gisteren de meterstand op laten meten, gelijk de nodige dingen doorgegeven waar eventueel wel iets mee/aan gedaan kan worden en begonnen met het behangafsteken, wat een elende is dat.
    Was het alweer bijna vergeten hoe verdomd irritant zo'n onderlaag is, over die lijmresten maar niet te beginnen.
    pi_65562107
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 11:22 schreef fruityloop het volgende:

    [..]

    Het heeft alleen op funda gestaan, dus zonder bord in de tuin, en er zijn boven maar 2 slaapkamers, dus dat schrikt stellen met uitgebreide kinderplannen wel wat af denk ik. En het looppad in de keuken is relatief smal, daar moet je tegen kunnen, maar er is verder niks mis mee gelukkig. Het idee van de verkopers was om dit eerst goed te verkopen, en dan zelf een appartement te kopen dacht ik, dus die hebben gewoon lekker hoog ingezet..
    deventer toch he?
    ik herinner me dat er niet zo veel zon in de tuin komt; klopt dat of heb ik het mis.
    weet nog dat ik er erg gecharmeerd van was; ook vanwege de staat van onderhoud
    maar ja je kijkt verder en vrouwlief heeft ook een stevige stem in het verhaal.
    maar de prijs vonden we toen aan de hoge kant- hebben ook niet serieus geboden.
    maar volgens mij valt het met de bijkomende kluskosten in jouw geval heel erg mee.
    wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
    =loesje=
    pi_65562600
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 12:11 schreef zwemmer431 het volgende:

    [..]

    deventer toch he?
    ik herinner me dat er niet zo veel zon in de tuin komt; klopt dat of heb ik het mis.
    weet nog dat ik er erg gecharmeerd van was; ook vanwege de staat van onderhoud
    maar ja je kijkt verder en vrouwlief heeft ook een stevige stem in het verhaal.
    maar de prijs vonden we toen aan de hoge kant- hebben ook niet serieus geboden.
    maar volgens mij valt het met de bijkomende kluskosten in jouw geval heel erg mee.
    Niet krankzinnig veel, maar volgens de makelaar (naar info van de vrouw des huizes) was er achter in de tuin in de zomer zowat de hele dag wel zon, was een kwestie van even de stoel wat meeschuiven af en toe. De originele 219k hadden wij er ook niet voor over gehad, maar de door ons betaalde 199k is voor ons gevoel een nette prijs. (ok, lager was leuker uiteraard, maar je moet wel reëel blijven, en vrijstaand wonen op de zandweerd voor zo'n bedrag klinkt toch netjes?)

    De kosten zullen bestaan uit wat verf & lak voor de muren, kozijnen en houten vloer, wat hang & sluitwerk, en een mengkraan in de douche. al met al hebben we hiervoor ~2,5k in de hypotheek, en dan zal er ook nog wel wat overblijven voor vloerbedekking boven denk ik..
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_65573128
    ik denk dat we al met al met bijkomende kosten ongeveer op het zelfde bedrag uitkomen.
    met het nodige extra werk dan natuurlijk.
    leuk vooruitzicht om er te gaan wonen.
    wanneer gaan jullie bezig?
    wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
    =loesje=
      vrijdag 6 februari 2009 @ 12:44:19 #287
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_65796471
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 23:11 schreef Jaheur het volgende:
    Oke sinds vandaag zijn alle plannen omgegooid qua verbouwingen, eerst een speciale kamer maken voor iets..

    Dat zegt sommigen al genoeg denk ik.
    Zelfde 'probleempje' hier.
    Is dat iets met vrouwen en een nieuw huis of zo?
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_65810751
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 17:25 schreef zwemmer431 het volgende:
    ik denk dat we al met al met bijkomende kosten ongeveer op het zelfde bedrag uitkomen.
    met het nodige extra werk dan natuurlijk.
    leuk vooruitzicht om er te gaan wonen.
    wanneer gaan jullie bezig?
    15 mei is de overdracht, maar eerst nog even wachten totdat de gezondheidsverklaringen voor de OLV's die bij de NHG horen door verzekeraar goed zijn gekeurd, als je op 1 van de vragen"ja" ipv "nee" moet antwoorden geeft het altijd zon extra geneuzel en vertraging..
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_65810789
    Helaas nog geen voorpret voor mij... Ik blijf qua plaats tussen de 13 en 20 hangen...
    Maar blijf alles volgen hier op FOK
    pi_65812580
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 19:55 schreef fruityloop het volgende:

    [..]

    15 mei is de overdracht, maar eerst nog even wachten totdat de gezondheidsverklaringen voor de OLV's die bij de NHG horen door verzekeraar goed zijn gekeurd, als je op 1 van de vragen"ja" ipv "nee" moet antwoorden geeft het altijd zon extra geneuzel en vertraging..
    Vervelend joh!
    Hoop maar dat er bij ons geen ja's tussen komen.
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
      zaterdag 7 februari 2009 @ 00:30:30 #291
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_65820627
    Maandag de sleutel, dan wat spullen afleveren. Dan de gehele dag naar school. Dan dinsdag schoonmaken, schoonmaken en schoonmaken. Lampen zal ik dan ook maar ophangen.
    Dan woensdag werken (en weer wat spullen afleveren wellicht, misschien ook maar de definitieve kleur uitzoeken voor de grote wand.
    Donderdag na mijn dagdienst wat schilderen idem aan vrijdag. zaterdag werken en dan zondag weer schilderen en mijn secretaire en wasmachine oververhuizen als het lukt. Dan die week erop even kijken enzo. De planning is om op 28februari volledig over te verhuizen....
    En op 8 maart mijn contact met de buitenwereld te herstellen (anders gezegt, internet, televisie en telefoon wordt dan aangesloten)
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_65820703
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 12:44 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Zelfde 'probleempje' hier.
    Is dat iets met vrouwen en een nieuw huis of zo?


    Mogen we je feliciteren?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65828511
    Jaaaaa, ik mag morgen in een appartementje gaan kijken! Ik hoop zo dat het wat is
      zaterdag 7 februari 2009 @ 14:54:40 #294
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_65828803
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 14:37 schreef loehoes het volgende:
    Jaaaaa, ik mag morgen in een appartementje gaan kijken! Ik hoop zo dat het wat is
    Op zondag?
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_65829962
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 14:54 schreef hierissieweer het volgende:

    [..]

    Op zondag?
    Ja ik moest gewoon een afspraak maken met de huidige bewoonster, en haar kwam morgen wel goed uit.
      zaterdag 7 februari 2009 @ 17:52:11 #296
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_65831847
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 00:33 schreef Oblivion het volgende:

    [..]



    Mogen we je feliciteren?
    Tuurlijk. Onverwacht maar niet ongewenst, hè.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_65831900
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 17:52 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Tuurlijk. Onverwacht maar niet ongewenst, hè.
    GEFELICITEERD!!!!
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 16:06 schreef loehoes het volgende:

    [..]

    Ja ik moest gewoon een afspraak maken met de huidige bewoonster, en haar kwam morgen wel goed uit.
    Spannend! Succes!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      zaterdag 7 februari 2009 @ 18:54:25 #298
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_65832807
    Gefeliciteerd en/of succes aan allen.

    Oblivion, hoe is het met jullie huis? Inmiddels al (wat meer) kijkers gehad?
    ... ♥ ik mis je ♥
      zaterdag 7 februari 2009 @ 18:55:02 #299
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_65832813
    langzamerhand begint m'n huis vol te staan met nieuwe dingen voor het nieuwe huis. Zo staat er al een nieuwe TV (37 inch Philips, nog in de doos), tapijt, klustrap, handdoeken, servies, bestek etc.

    Begint echt te kriebelen, nog ruim 2.5 weken (26 februari)
    pi_65833460
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 18:54 schreef phluphy het volgende:


    Oblivion, hoe is het met jullie huis? Inmiddels al (wat meer) kijkers gehad?
    Nope, helaas....
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65833580
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 19:38 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Nope, helaas....
    Gelukkig kan nog altijd zo zijn dat je eerste kijker ook gelijk je koper kan zijn.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')