De meesten weten het al, maar ik ben geen BX fan. Ik ben meer een Eend fan. En ik heb dan ook een Eend. Een Echte. Alleen heb ik die ook in een medeweggebruiker geboord waardoor het chassis niet meer zijn oorspronkelijke vorm heeft. Oplossing: chassis vervangen. En de rest ...
Ik heb reeds een nieuw RDW gekeurd gegalvaniseerd chassis wat ik lekker dik in de anti-steenslag gezet heb. Daar hangen weer RVS veerpotten aan die ook dik in de anti-steenslag zitten en op het chassis zitten 2 volledig gereviseerde assen geschroefd. Natuurlijk zitten deze assen ook in de anti-steenslag. De tank die in het chassis hangt is voorzien van een nieuwe vlotter en alle leidingen zijn vervangen door nieuw spul. De remleidingen zijn van RVS en de brandstofleiding is van brandstofbestendig plastic (duh!).
De motor ligt in Duitsland. Die wordt volledig verbouwd. Cilinders van een porsche, aangepaste smering, aangepaste koeling, aangepaste krukas, aangepaste nokkenas, uiteraard andere zuigers, her en der een sensortje en natuurlijk meer cc's (710 in plaats van 602) en meer vermogen (gaat als 'ie af is op de testbank).
Mijn koets heb ik weg gedaan. Die hing van plakband, plamuur, popnagels, kit en oude kranten in elkaar. En de stukjes die wel gelast waren ter reparatie waren slecht gelast (Eendenplaatwerk kan je NIET met een electrode lassen!). Het leek wel mooi, maar onder de verf was het en drama. Daarom heb ik dus ook een koets gekocht die wat beter is. Alleen de bodemplaten en voetenbak moeten vervangen worden, de gedemonteerde kofferbak kan ik er weer in lassen. En daar ben ik deze week mee begonnen:
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/