abonnement Unibet Coolblue
pi_63940574
quote:
Een joodse kolonist die een groot bewonderaar is van niemand minder dan Adolf Hitler. Het klinkt bizar, maar Moshe Feiglin heeft een bijzonder hoge pet op van de man die gedurende de Tweede Wereldoorlog miljoenen van zijn volksgenoten liet vermoorden. Diezelfde Feiglin, lid van de Likud-partij, maakt nu een grote kans om na de Israëlische parlementsverkiezingen in februari namens zijn partij toe te treden tot het parlement. Dat melden Israelische media vandaag.

In 1995 liet Feiglin zich tegenover de krant Haaretz al lovend uit over Nazi-Duitsland, tot en met 1945 geleid door "een ongekend grote militaire genie, die van kunst en muziek hield". Ook is Feiglin zeer te spreken over de manier waarop de auteur van Mein Kampf in de jaren '30 van de vorige eeuw grip op de Duitse jeugd wist te krijgen. Het resultaat van "een voorbeeldig regime met een effectief justitieel apparaat en een goede openbare orde".

Bij de kandidaatsverkiezingen van zijn partij zou Feiglin kunnen rekenen op een plek rond de twintigste plaats op de kandidatenlijst. Aangezien Likud volgens de laatste peilingen op dertig zetels zou kunnen rekenen is de kans vrij groot dat de Hitler-fan na februari zijn strijd kan voeren vanuit de Knesset
Er kwam later nog een stuk bij, nl dit :
quote:
Niet bewonderen

Feiglin verduidelijkte vandaag in de krant Maariv dat zijn constateringen over Hitlers regime niet betekenen dat hij hem bewondert.
Bron: http://beta.frontpage.fok(...)at-voor-Knesset.html

Leuk. Hebben Samir A. en Mohammed B. al interesse getoond voor een plek op de lijst van de PVV bij de eerstvolgende parlementsverkiezingen? Misschien heeft de PvdD straks wel plek voor een paar walvisvaarders, jagers en proefdieronderzoekers. En kan een topman van Shell wel op de lijst van GroenLinks.

Wel lekker bizar.

[ Bericht 5% gewijzigd door Waterwereld op 12-12-2008 00:22:53 ]
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_63940869
"een ongekend grote militaire genie, die van kunst en muziek hield". Ook is Feiglin zeer te spreken over de manier waarop de auteur van Mein Kampf in de jaren '30 van de vorige eeuw grip op de Duitse jeugd wist te krijgen. Het resultaat van "een voorbeeldig regime met een effectief justitieel apparaat en een goede openbare orde".

Dit is ook allemaal waar toch?
Hij zegt niet dat hij de manier waarop het gebeurde goedkeurt.
pi_63941057
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:27 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
"een ongekend grote militaire genie, die van kunst en muziek hield". Ook is Feiglin zeer te spreken over de manier waarop de auteur van Mein Kampf in de jaren '30 van de vorige eeuw grip op de Duitse jeugd wist te krijgen. Het resultaat van "een voorbeeldig regime met een effectief justitieel apparaat en een goede openbare orde".

Dit is ook allemaal waar toch?
Hij zegt niet dat hij de manier waarop het gebeurde goedkeurt.
Effectiviteit kun je die moffen niet ontkennen, nee. .

Verder: nádenken voordat je iets post, gekke Mevrouw Hopjes.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_63941113
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:34 schreef Nosh het volgende:

[..]

Effectiviteit kun je die moffen niet ontkennen, nee. .

Verder: nádenken voordat je iets post, gekke Mevrouw Hopjes.
Hij zegt niet dat het goed is dat de Joden vermoord zijn, ik ook niet trouwens.
pi_63941453
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:36 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Hij zegt niet dat het goed is dat de Joden vermoord zijn, ik ook niet trouwens.
Om dat 'efficiente justitele apparaat' en die 'goede openbare orde' te krijgen moest hij godverdomme de grondwet met handen en voeten betreden, om er daarna een hele grote drol op te leggen en zijn gat met het vodje af te vegen, en jij zegt dat het 'wel goed' is?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_63941464
Serieus hoor, en dan zijn er mensen die 4 en 5 mei willen afschaffen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_63941541
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:49 schreef Nosh het volgende:

[..]

Om dat 'efficiente justitele apparaat' en die 'goede openbare orde' te krijgen moest hij godverdomme de grondwet met handen en voeten betreden, om er daarna een hele grote drol op te leggen en zijn gat met het vodje af te vegen, en jij zegt dat het 'wel goed' is?
Ik heb nergens gezegd dat ik dat goed vind, maar het blijft wel dat hij dingen heeft gedaan wat geen enkele andere leider voor elkaar heeft gekregen.
En nogmaals ik zeg nergens dat ik dat goed vind.
  Moderator donderdag 11 december 2008 @ 20:08:05 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63941879
nu ja er zijn wel leiders die dat soort dingen voor elkaar hebben gekregen ... Saddam enzo

gebruiken ook vergelijkbare methodes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_63942035
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:08 schreef sp3c het volgende:
nu ja er zijn wel leiders die dat soort dingen voor elkaar hebben gekregen ... Saddam enzo

gebruiken ook vergelijkbare methodes
Ja dat is waar alleen denk dat Saddam niet zo goed was geweest in oorlog voeren, Duitsland had echt een sterk leger.
  donderdag 11 december 2008 @ 20:19:41 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_63942151
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:27 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
"een ongekend grote militaire genie, die van kunst en muziek hield". Ook is Feiglin zeer te spreken over de manier waarop de auteur van Mein Kampf in de jaren '30 van de vorige eeuw grip op de Duitse jeugd wist te krijgen. Het resultaat van "een voorbeeldig regime met een effectief justitieel apparaat en een goede openbare orde".

Dit is ook allemaal waar toch?
Hij zegt niet dat hij de manier waarop het gebeurde goedkeurt.
Hitler een militair genie? .
Was dat voor of nadat hij Rusland binnenviel? Voor of nadat hij de oorlog aan een tot dan toe neutraal blijvend Amerika verklaarde waardoor hij opeens in het westen een veel sterkere tegenstander kreeg.

Hitler een militair genie noemen, da's zoiets als Verdonk een genie op gebied van integratie.

Als hij trouwens een moslim zou zijn geweest had iedereen al geroepen om een bombardement op hem en de omringende 5 vierkante kilometer.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_63942263
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:19 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hitler een militair genie? .
Was dat voor of nadat hij Rusland binnenviel? Voor of nadat hij de oorlog aan een tot dan toe neutraal blijvend Amerika verklaarde waardoor hij opeens in het westen een veel sterkere tegenstander kreeg.

Hitler een militair genie noemen, da's zoiets als Verdonk een genie op gebied van integratie.

Als hij trouwens een moslim zou zijn geweest had iedereen al geroepen om een bombardement op hem en de omringende 5 vierkante kilometer.
Voordat hij Rusland binnenviel.
En waarom zou je moslims hierbij halen? Heeft er niets mee te maken.
pi_63942459
Hitler heeft inderdaad op een aantal gebieden succes gehad, dat valt niet te ontkennen. Autobahnen, Volkswagen, raketten, schilderijen en goede boeken schrijven, Oh nee, dat was iemand anders.
De genoemde voorbeelden zijn inderdaad indrukwekkend. Maar persoonlijk zou ik daar de prijs niet voor willen betalen.

Dat kan nog wat worden, trouwens, als hij ook Hitlers politiek gaat toepassen. Palestijnen zijn immers, net als joden, Semieten en dus een broedervolk. Europeanen, Russen, Yankees en Iraniërs en Turken zijn vreemde smetten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63942467
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Voordat hij Rusland binnenviel.
ah, het moment dat hij zijn generaals opdracht gaf tegen hun wil, voor Duinkerken halt te houden en vooral het in chaos vastgelopen engelse expeditieleger daar niet te vernietigen...
Overigens het enige moment dat Hitler in 1940 direkt met een persoonlijk bevel in de troepenbeweging van de west-blitzkrieg ingreep en direkt bepalend voor het verloop ervan.

dat was inderdaad een daad die getuigde van een groot millitair genie ... Heinz Guderian en Gerd von Rundstedt zullen het zeker met je eens zijn op dat punt...
die waren ook zulke bewonderaars van Hitler's 'millitaire' Genie

[ Bericht 10% gewijzigd door RM-rf op 11-12-2008 20:46:40 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 11 december 2008 @ 20:36:14 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_63942529
Ben wel benieuwd hoe de EU hierop gaat reageren, een Europese politicus die verkiesbaar zou zijn met zulke uitlatingen zou behoorlijk op hun kloten krijgen van de diverse joodse gemeenschappen die dan meteen zouden gaan janken.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_63942550
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:33 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ah, het moment dat hij zijn generaals opdracht gaf tegen hun wil, voor Duinkerken halt te houden en vooral het in chaos vastgelopen engelse expeditieleger daar niet te vernietigen...

dat was inderdaad een daad die getuigde van een groot millitair genie ... Heinz Guderian en Gerd von Rundstedt zullen het zeker met je eens zijn op dat punt...
die waren ook zulke bewonderaars van Hitler's 'millitaire' Genie
Een bewonderaar ben ik niet maar feit is dat het leger best sterk was.
pi_63942772
Typisch gevalletje van woorden uit hun verband rukken. Net als 'kut-marokkanen' van oudkerk, een uitspraak die hem tot in lengte der jaren achtervolgt.
  donderdag 11 december 2008 @ 20:59:59 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_63943255


De kneus in kwestie trouwens.

Hij staat ook een groot Israel voor, met stukken Syrië en Egypte, Jordanië en Irak en alles dat ertussen ligt .
quote:
According to his Manhigut ha'Yehudit (Jewish leadership) website, he would address the Palestinian issue by ordering "the complete stoppage of water, electricity and communication" to the four million Palestinians in the West Bank, Gaza Strip and East Jerusalem

[...]

any attack on an Israeli target would incur "the conquest of the area whose residents instigated the violence, their deportation and destruction of the area's infrastructure."
quote:
As to how he thinks Palestinian protesters should be dealt with, Feiglin says "he would order the defense budget cut by 30% by retiring all non-lethal anti-protest ammunition such as rubber-tipped bullets and tear gas.
http://www.liveleak.com/view?i=dd8_1228937892
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_63943341
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:59 schreef Dagonet het volgende:
Hij staat ook een groot Israel voor, met stukken Syrië en Egypte, Jordanië en Irak en alles dat ertussen ligt .
Als je je een beetje in dat onderwerp verdiept dan kom je er achter dat het een idee is dat steun verdient.
  donderdag 11 december 2008 @ 21:03:49 #19
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_63943365
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:44 schreef buachaille het volgende:
Typisch gevalletje van woorden uit hun verband rukken. Net als 'kut-marokkanen' van oudkerk, een uitspraak die hem tot in lengte der jaren achtervolgt.
Van Haaretz:"
This paper published an interview with Feiglin from 1995, conducted by Ada Oshpiz. "When he reads about Hitler, it is with astonishment," the reporter wrote.

In describing Adolf Hitler, Feiglin is quoted to have told her, "Hitler was an unparalleled military genius. Nazism promoted Germany from a low to a fantastic physical and ideological status. The ragged, trashy youth body turned into a neat and orderly part of society and Germany received an exemplary regime, a proper justice system and public order. Hitler savored good music. He would paint. This was no bunch of thugs. They merely used thugs and homosexuals."
http://www.haaretz.co.il/hasen/spages/1045101.html
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_63943737
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:59 schreef Dagonet het volgende:
[ afbeelding ]

De kneus in kwestie trouwens.

Hij staat ook een groot Israel voor, met stukken Syrië en Egypte, Jordanië en Irak en alles dat ertussen ligt .
[..]


[..]

http://www.liveleak.com/view?i=dd8_1228937892
Hij heeft Hitler duidelijk niet begrepen. Die liet de broedervolken nog redelijk met rust.
Wel weer een overeenkomst: Lebensraum zoeken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 11 december 2008 @ 21:17:32 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_63943800
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:03 schreef buachaille het volgende:

[..]

Als je je een beetje in dat onderwerp verdiept dan kom je er achter dat het een idee is dat steun verdient.
Nee, sorry, ik vind veroveringsoorlogen een beetje passé.
Sowieso vind ik de stichting van de staat Israël de grootste fout van de 20e eeuw. Laat staan dat het groter moet worden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator donderdag 11 december 2008 @ 21:19:21 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63943870
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Voordat hij Rusland binnenviel.
En waarom zou je moslims hierbij halen? Heeft er niets mee te maken.
ja want de luchtlandingen bij Den Haag waren geniaaaaaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_63943993
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:17 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, sorry, ik vind veroveringsoorlogen een beetje passé.
Sowieso vind ik de stichting van de staat Israël de grootste fout van de 20e eeuw. Laat staan dat het groter moet worden.
Een voordeel zou wel zijn, dat er dan tegelijk ook heel veel Arabieren binnen de grenzen van Groot-Israel komen te wonen. Zijn ze gelijk in de meerderheid. Tenzij hij echt Hitler achterna gaat en er 6 miljoen vermoordt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63944015
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:27 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
"een ongekend grote militaire genie, die van kunst en muziek hield". Ook is Feiglin zeer te spreken over de manier waarop de auteur van Mein Kampf in de jaren '30 van de vorige eeuw grip op de Duitse jeugd wist te krijgen. Het resultaat van "een voorbeeldig regime met een effectief justitieel apparaat en een goede openbare orde".

Dit is ook allemaal waar toch?
Hij zegt niet dat hij de manier waarop het gebeurde goedkeurt.
Je snapt zelf toch hopelijk ook wel dat je die dingen niet los van elkaar kunt bekijken ?
  donderdag 11 december 2008 @ 21:27:55 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_63944142
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een voordeel zou wel zijn, dat er dan tegelijk ook heel veel Arabieren binnen de grenzen van Groot-Israel komen te wonen. Zijn ze gelijk in de meerderheid. Tenzij hij echt Hitler achterna gaat en er 6 miljoen vermoordt.
Wat hem betreft is de Joodse staat een staat met joden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')