abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 december 2008 @ 09:42:47 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63926147
Flesvoeding deel 4

Het ging in deel 4 op het laatst over stuwing.
Of eigenlijk hoe je dat tegen moet gaan.
***
pi_63926313
Hier wordt het standaard gegeven in de ziekenhuizen (waar dus de overgrote meerderheid bevalt) aan moeders die geen borstvoeding willen starten, dus kan me niet echt voorstellen dat het zo'n "bocht" is.

Jullie worden gewoon op z'n calvinistisch "gestraft" omdat je geen borstvoeding wil geven, dan moet je ook maar door die (pijnlijke) stuwing heen
  donderdag 11 december 2008 @ 09:51:13 #3
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_63926337
In het ziekenhuis is mij destijds niets aangeboden... maar gelukkig dus ook niet nodig gehad.
  donderdag 11 december 2008 @ 09:51:57 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_63926351
Ik heb er geen last van gehad Het enige wat ik geroepen heb is "Kijk Bert, dit zijn nou mooi volle borsten"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 december 2008 @ 09:52:46 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63926368
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:50 schreef Iksje het volgende:
Hier wordt het standaard gegeven in de ziekenhuizen (waar dus de overgrote meerderheid bevalt) aan moeders die geen borstvoeding willen starten, dus kan me niet echt voorstellen dat het zo'n "bocht" is.

Jullie worden gewoon op z'n calvinistisch "gestraft" omdat je geen borstvoeding wil geven, dan moet je ook maar door die (pijnlijke) stuwing heen
Jij maakt het helemaal mooi!
Ik vond het dus echt meevallen dus was blij dat ik niks geslikt had waar ik evt. niet lekker van zou kunnen zijn.
***
pi_63926484
Nou ja, ik zie gewoon niet waarom het hier zo massaal gegeven wordt als het zo veel nevenwerkingen zou kennen.
Dus gokte ik dat het eerder aan de houding rond borstvoeding ligt, bij jullie in Nederland wordt je er nog harder op aangekeken als je er niet mee begint. In België is dat veel minder het geval.
  donderdag 11 december 2008 @ 09:59:57 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_63926551
Ik denk dat dat net zoiets is als de normaalheid van pijnbestrijding bij de bevalling
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 december 2008 @ 10:01:25 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63926576
Dat wilde ik ook zeggen Troel. Het lijkt erop dat men in Nederland sowieso gewoon iets terughoudender is met het geven van medicatie als er geen echt medische noodzaak is.
En dan komen we mss toch idd wel uit op de calvinistische grondslag.
***
pi_63926612
Tja ik had 2 strakke bh's heb de eerste 3 dagen niet eens de douche gezien en beschuit met muisjes heb ik niet op helaas , de een heeft er gewoon meer last van als de ander ben ik bang, en ach als je al zoveel medicatie slikt waaronder de grootste bocht van alles (prednison) dan kan die "bocht" er ook nog wel bij
overigens begreep de gyn niet zo goed waarom ze het mij toen der tijd weigerde aangezien ik er duidelijk over was.
Mama van Isa en Ties
pi_63926661
Ik kreeg in t ziekenhuis de vraag of ik iets tegen de stuwing wou, maar ik had er vrijwel geen last van, dus heb gezegd dat ik niks hoefde.

Alleen de 7e dag geloof ik heel eventjes last van gehad en toen heeft de kraamverzorgster me citroensap laten drinken, dat hielp volgens haar. Was er ook binnen een dag vanaf.
Heb trouwens ook vanaf ik thuis was tot 3 dagen erna met een strakke BH gelopen
pi_63926745
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:59 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat dat net zoiets is als de normaalheid van pijnbestrijding bij de bevalling
Dat is ook maar heel normaal dat je dat krijgt als je daarom vraagt (vind ik), we zijn gewoon super ouderwets in Nederland en bevallen hoeft niet perse zo pijnlijk zoals wij dat menen te moeten doen.
(en dan vind ik echt niet dat een ks op afroep hoeft maar een ruggeprik die 24 uur per dag 7 dagen per week kan vind ik niet overbodig)
Mama van Isa en Ties
pi_63950517
Goed om jullie ervaringen te lezen, nu heb ik al een wat beter beeld wat ik kan verwachten, zowel voor als het mee- of tegenvalt.
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:26 schreef Brighteyes het volgende:

Oh, en je krijgt dan de eerste dagen als het goed is geen beschuit met muisjes. Dat schijnt ook stuwing te stimuleren. Dat vond ik dus echt zooooo jammer!
Oh dat is idd wel erg jammer
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:51 schreef Troel het volgende:
Het enige wat ik geroepen heb is "Kijk Bert, dit zijn nou mooi volle borsten"
pi_63950588
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:57 schreef Iksje het volgende:

Dus gokte ik dat het eerder aan de houding rond borstvoeding ligt, bij jullie in Nederland wordt je er nog harder op aangekeken als je er niet mee begint. In België is dat veel minder het geval.
Ik moet zeggen dat ik blij ben, dat ik van te voren helemaal geen probleem had met het feit dat ik zelf geen bv zou kunnen gaan geven. Toen ik me een aantal maanden geleden in ging lezen verbaasde ik me wel over de uitgesproken mening betreft het hele bv-fv gebeuren, maar ach dat gaat er maar weer het andere oor uit Ik heb geen keuze, dus het is zoals het is. Prima verder
pi_63952557
Ik moet hier zelf de pilletjes ervoor bij de dokter op recept halen.
Ze worden me niet zo gegeven. Daarbij zei mijn VK dat het echte hormoonbommen zijn, dus niet goed voor je lijf. Wist ik trouwens niet.

Ik probeer het eerst zelf, lukt dat niet, kan ik er altijd nog wat voor nemen.
De VK heeft me al allemaal tips en trucs gegeven over hoe ik het zou kunnen oplossen.
pi_63952740
ik moest elke met bevroren kraamverbanden op mn boezem liggen. Op zich had ik er maar 2 dagen last van en het was niet heel pijnlijk. Heb der wel striae van gekregen maar dat maakt niet uit. (dan past het bij de rest :p)
pi_63956657
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:52 schreef Carmella het volgende:
[..]

Oh dat is idd wel erg jammer
Mijn kraamverzorgster begon te lachen toen ik het verhaal van de geen beschruit met muisjes bij dr aankaartte. Ze zei dat je dan wel heel erg veel pakken muisjes moest eten voor je daar iets van merktte
pi_63957163
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 07:58 schreef Koningin het volgende:

Ik probeer het eerst zelf, lukt dat niet, kan ik er altijd nog wat voor nemen.
De VK heeft me al allemaal tips en trucs gegeven over hoe ik het zou kunnen oplossen.
Tja als je al stuwing hebt kunnen die pilletjes niets meer voor je betekenen die moet je namelijk meteen na de bevalling innemen. Als er al sprake van stuwing is doen die niets meer voor je
Mama van Isa en Ties
pi_64001930
Hier wel flinke stuwing gehad (wow ik ben Pamela!) maar gelukkig niet heel pijnlijk. Ik heb non-stop een strakke sportbh aan, en zo gaat het wel gelukkig!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 14 december 2008 @ 12:56:28 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64003942
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:34 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Mijn kraamverzorgster begon te lachen toen ik het verhaal van de geen beschruit met muisjes bij dr aankaartte. Ze zei dat je dan wel heel erg veel pakken muisjes moest eten voor je daar iets van merktte
Tsja, de mijne kwam er dus wel zelf mee, en liever dan even 3 dagen geen beschuit met muisjes eten. Kleine moeite vond ik.

Wel grappig trouwens dat zij dan weer wel gelooft in het drinken van citroensap terwijl ik daar nou verder nog weer nooit iemand over gehoord heb.
***
pi_64065695
Even een vraagje, leek me het beste topic om in te zetten en is geen eigen topic waard... Ik ben net terug uit het buitenland en daar gaven we altijd Similac aan onze baby. Is dat hier ook verkrijgbaar en zo ja, in welke winkels? In de AH, Kruidvat en Etos heb ik het in ieder geval niet gezien.
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:08:33 #21
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_64065723
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:07 schreef nirvana het volgende:
Even een vraagje, leek me het beste topic om in te zetten en is geen eigen topic waard... Ik ben net terug uit het buitenland en daar gaven we altijd Similac aan onze baby. Is dat hier ook verkrijgbaar en zo ja, in welke winkels? In de AH, Kruidvat en Etos heb ik het in ieder geval niet gezien.
Ik heb het volgens mij bij onze AH wel gezien.... misschien ligt het aan de grootte van de AH of ze het wel of niet verkopen.
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:49:34 #22
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_64068671
DA heeft het volgens mij ook (in elk geval wel een aantal jaar geleden)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_64068784
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:56 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tsja, de mijne kwam er dus wel zelf mee, en liever dan even 3 dagen geen beschuit met muisjes eten. Kleine moeite vond ik.

Wel grappig trouwens dat zij dan weer wel gelooft in het drinken van citroensap terwijl ik daar nou verder nog weer nooit iemand over gehoord heb.
och ik hou zowiezo niet van muisjes dus ik heb t verder ook niet uitgprobeerd of ze wel of geen gelijk had
pi_64079183
Ik heb even een vraagje. Merel drinkt uit een difrax S-fles met een Speentje, maar ze heeft de fles echt heel snel leeg. Ze drinkt 80 CC, en als ze goed wakker is, is het binnen 5 minuten op. Gevolg: snel de hik enz.
Kunnen er ook andere spenen op de fles? En welke zouden minder snel gaan?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64079296
aargh! mij propten ze vol met die rotmuisjes. want anijs is goed voor je, je moet aansterken, blablabla. ik lust heul geen anijs!! bah!

volgens mij heeft difrax een hele reeks speentjes. bij de website kan je ook dingen navragen: http://service.difrax.com/nl/default.jx. ze reageren vrij snel
gebruik iig niet het 1-2-3 speentje, op de een of andere manier zijn ze er bij de cb's (en de vlossen en de wijkverpleegkundigen en de kraamzorg) van overtuigt dat die helpt, maar zo'n speentje is voor veel oudere kindjes.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64079588
Ik post hier niet zo vaak maar misschien kan toch iemand mijn ongerustheid wegnemen:
Mijn zoontje is vijf maanden en vanaf zijn geboorte echt een hongerlapje. Hij heeft tot vier maanden op (minimaal) zes voedingen per dag gezeten. De eerste drie maanden gaf ik bv, daarna fv. Hij krijgt Friso voor hongerige baby's en groeit prima.
De laatste 1, 5 week heeft hij echter een ontzettend slechte eetlust. Hij duwt de fles echt weg en komt met moeite aan de 600-700 cc per dag. Gisteren had hij ook echt pijn bij het poepen en harde keutels, zo zielig.
Moet ik me zorgen maken over uitdroging of hebben alle kindjes dit wel eens en gaat het over? En heeft iemand tips?
Alvast bedankt!
pi_64081694
Dana heeft dit ook een tijd gehad. Ze had alleen geen harde ontlasting.
Wij zijn uiteindelijk gaan bijvoeden en daarna ging ze van de ene op de andere dag ook weer beter drinken. T een zal wel los staan van t ander. Maar zolang ze verder gewoon actief enzo lijkt zou ik me persoonlijk niet heel erg druk maken, je kunt hem toch niet dwingen die fles leeg te drinken.
Mischien proberen water aan te bieden, of slappe thee?
pi_64082708
tja, ik zou wel water of thee willen geven, maar hij duwt gewoon echt de fles weg onder luid protest.
En bijvoeden probeer ik langzaamaan maar dat wil hij ook niet, alles gaat net zo hard dat mondje weer uit..
Vind het wel moeilijk. Hij is ook helemaal geen vrolijke baby af en toe. Vind ik zo jammer.
Maar fijn om dat horen dat het met jouw dochter weer over is gegaan!
pi_64083133
Peterfan, misschien tandjes?
Weet niet hoe oud je kleintje is?
Lotte heeft ongeveer 2/3 weken geleden ook amper willen drinken (krijgt nog borstvoeding), niet uit de borst maar ook niet uit de fles. Paar dagen later ging het gelukkig weer beter en nu zijn er opeens 2 tandjes tegelijk door, vermoed dat het daar toch ook wat mee te maken gehad heeft (en het hoesten en verkouden zijn ook).
pi_64083404
Hij is 5 maanden en 1 week, dus bijna net zou oud als jouw Lotte!
Er zit wel al een paar weken een flinke bobbel op zijn onderkaak, dus het zou best kunnen! Hij stopt ook echt alles in zijn mond en als hij de fles al pakt dan begint ie gewoon op de speen te kauwen...dus het zou best kunnen!
Hoe lang duurt het ongeveer voordat een tandje echt " doorbreekt"? Die bobbel zit er al een paar weken en verder heeft hij niet echt symptomen zeg maar..
pi_64083515
Bij Lotte zat de bobbel er ook al een tijd, ik denk een week of 3 heeft het hier geduurd. Ze kreeg er nu opeens wel 2 tegelijk, vrijdag de een, dinsdag de andere door (puntje dan). Kwijlen begint ze juist nu meer te doen, bijtring ging al tijdje enthousiast naar binnen.
Hopelijk drinkt hij snel weer goed!
pi_64083757
Kan me voorstellen dat je t soms wel moeilijk vind hoor, ik werd ook af en toe een beetje moedeloos als ze de fles weer niet wou en ik met alle macht probeerde die toch steeds weer aan te bieden, uiteindelijk heb ik dat opgegeven bij de fles waar ze echt niks van moest weten, met als gevolgd dat ze dan in elk geval de fles erna wel beter dronk. Hoop in elk geval dat er snel verandering in komt.
pi_64083788
Dank je!!
pi_64086134
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:02 schreef simmu het volgende:
aargh! mij propten ze vol met die rotmuisjes. want anijs is goed voor je, je moet aansterken, blablabla. ik lust heul geen anijs!! bah!

volgens mij heeft difrax een hele reeks speentjes. bij de website kan je ook dingen navragen: http://service.difrax.com/nl/default.jx. ze reageren vrij snel
gebruik iig niet het 1-2-3 speentje, op de een of andere manier zijn ze er bij de cb's (en de vlossen en de wijkverpleegkundigen en de kraamzorg) van overtuigt dat die helpt, maar zo'n speentje is voor veel oudere kindjes.
Dank je wel!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64086231
selene heeft al minstens een maand 2 bobbels
kan best ff duren
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 17 december 2008 @ 14:44:28 #36
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64088951
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:22 schreef simmu het volgende:
selene heeft al minstens een maand 2 bobbels
kan best ff duren
eli heeft al sinds zn verjaardag gore poep en zo nu en dan rode wangen. hij is nu bijna 16 mnd, en nog geen extra tanden of kiezen

en idd, peterfan, het klinkt als tanden. dan doet het pijn om te zuigen.
zeker als je kindje soms naar de oren grijpt, is het gewoon pijnlijk om te zuigen en drinkt hij alleen wat echt nodig is.
en zolang het kind alert is en goed plast, is er niets aan de hand.
(je zou kunnen overwegen om een ruim (een half uur) voor de voeding dentinox op de bobbels te smeren. dat verdooft de pijn. wellicht dat er dan wel beter wordt gedronken?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_64180529
quote:
Op donderdag 11 december 2008 10:03 schreef marlieske het volgende:
Tja ik had 2 strakke bh's heb de eerste 3 dagen niet eens de douche gezien en beschuit met muisjes heb ik niet op helaas
Misschien een stomme vraag nog, maar ik zit er toch over na te denken... Met een strakke beha, moet ik dan denken aan een goed sluitende beha of eentje van voor de zwangerschap?
pi_64181800
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 16:58 schreef Carmella het volgende:

[..]

Misschien een stomme vraag nog, maar ik zit er toch over na te denken... Met een strakke beha, moet ik dan denken aan een goed sluitende beha of eentje van voor de zwangerschap?
Ik heb een sportbh aangetrokken die voor mijn zwangerschap precies paste. Na de bevalling zat deze vrij strak.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 20 december 2008 @ 17:54:24 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64182207
Hij mag idd echt best lekker strak zitten Carmella. Het idee is dat je daarmee alle stuwing afknelt waardoor ze niet kunnen groeien.
***
pi_64183786
tegen mij zei die kraamverzorgster: "zo strak als je verdragen kunt". toen heb ik sangdrax eropuit gestuurd om bij de hema een verse bh te kopen
ze hebben hele goedkope, van 4 euro. dan kan je wel scheef gaan qua maat. boeiuh.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64190644
Oke dus toch echt goed strak. Dan weet ik wat ik mee kan nemen voor in het ziekenhuis
pi_64274127
Mij hebben ze ook een sport bh geadviseerd.
Hier in het ziekenhuis gebruiken ze Nutrilon voor de flesvoeding. Die ga ik dus ook maar kopen.
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:46:16 #43
219187 countrytammy
trotse mama van damian en evy
pi_64274723
ik heb gewoon men eigen bh's weer aan gedaan zaten prima en ik heb gelukkig nergens last van gehad.
leef nooit te ver vooruit je weet niet wat er komen gaat
pi_64318636
Wie van jullie gebruikt de dr Brown flessen?
Merel drinkt rampzalig momenteel, we gebruikte de difrax S-fles. Voorheen dronk ze de flessen in 10/15 minuten leeg (iets te snel dus) en dronk ze 120 CC per fles (6 flessen). Nu drinkt ze gemiddeld 90 cc per fles (6 flessen) en daar doet ze 45 minuten over. Vaker kleinere hoeveelheden drinken wil ze niet.
Daarbij heeft ze veel last van krampjes. We hebben nu dus een dr. Brown fles gekocht, in de hoop dat ze daar beter mee drinkt.
Ben benieuwd hoe deze fles bij anderen bevalt.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64319366
wij hebben de dr brown natural flow, die met het rare dingetje erin. daar begonnen we mee, toen moest er van de vlos, kraamzorg en CB perse een difrax 3 standen speen komen (wat gelul is, want die zijn enkel geschikt voor oudere kindjes volgens difrax zelf).

uiteindelijk zijn we gewoon op eigen houtje terug naar de dr brown gegaan(ze zit nu op speen nr 2 en de papspeen voor de pap) en dat gaat prima wij zijn er iig heel tevreden mee. geef haar wel de tijd om te wennen. de eerste keer dat ze na die stomme 3 standen speen met dr brown kreeg heb ik er een uur mee gezeten om het flesje te drinken, maar dat ging in een dag al stukken beter. nu doet ze keurig 20 minuutjes op een 200 cc fles (behalve 's ochtends de pap, die doet ze in gemiddeld een minuut of 5........ pap = yum)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64321026
Ja die hebben wij ook Simmu, met dat lange ding erin!
Die 3 standenspeen werd hier ook al aangeraden in de kraamweek, maar die gebruiken we niet (ken het nog van Sara, dat is echt een drama).
Dank je wel! We gaan het straks gewoon proberen, ben benieuwd.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 24 december 2008 @ 12:58:02 #47
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64321858
Wat raar toch van die drie standen speen. Hoe zou dat komen dat dat aangeraden wordt?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_64323084
quote:
Op woensdag 24 december 2008 12:58 schreef k_i_m het volgende:
Wat raar toch van die drie standen speen. Hoe zou dat komen dat dat aangeraden wordt?
ik heb geen idee. ik had het toen in den haag zelfs nog gezegd bij die arts, dat ze van difrax zelf zeggen dat de 3 standen speen echt alleen geschikt is voor oudere kindjes. dat geloofde ze toen niet. en ook echt allemaal he!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64323130
Hier werd gezegd dat ze daar dan makkelijk uit zouden drinken? Maar ik kan me er echt niets bij voorstellen, Sara stikte er destijds bijna in. Het is ook bedoeld voor pap geloof ik.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64323538
Hier altijd de Dr. Brown fles gehad en ja met 3 standen speen, maar dat was op eigen bevinding en niet op aanraden van iemand.
De eerste weken dronk Isa zo traag dat we de 3 standen speen erop hadden zodat ze minder hard hoefde te werken.... daarna ging het weer te snel en begon ze te spugen met kleine normale speen op de fles.

Toen moesten we gaan verdikken met Nutriton en dan werd de melk zo dik als pap en tja dat kreeg ze niet door een normale speen.
Ik heb hier werkelijk een heel museum vol aan flessen staan.... geloof dat er in 2 weken tijd zeker (minimaal) 50 euro aan flessen en spenen is uitgegeven voor we de winnende combi hadden gevonden, drama op de top dus.

Mijn tip dus voor iedereen Koop Nooit een Starters-set van een bepaald flessen merk!
Mama van Isa en Ties
pi_64430513
Nou Merel drinkt haar flesjes nu redelijk goed op eigenlijk! Maar ze heeft nu heel vaak de hik na een voeding, en geeft mondjes terug. Ze doet nu zo'n 25 minuten over de fles, tussendoor boeren we haar, en erna ook. Na de voeding houden we haar een tijdje iets overeind tegen ons aan, en toch blijft ze hikken.
Iemand hier nog tips voor? Want door het hikken lijkt ze weer krampjes te krijgen waardoor ze nu na bijna elke voeding een uur huilt...
Dinsdag moeten we extra wegen bij het cb, dan wil ik het ook nog daar vragen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64432252
selene had dat ook, wat hielp was een beetje mikken met de hoeveelheid in het flesje en dan als de hik begon eerst ebven twee keertjes laten hikken en dan het laatste beetje geven.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64435210
Ik denk niet dat dat werkt want het hikken begint vaak pas een tijd na de fles (soms pas een half uur later) en dan ligt ze de helft van de tijd alweer in haar bedje.
Dus ze drinkt de fles, dan hebben we haar nog een tijdje bij ons, iets overeind, dan gaat ze naar bed (of soms in de box) en dan begint ze dus te hikken en mondjes voeding terug te geven..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64436043
geen idee dan, selene was zo gulzig dat ze daar dan de hik van kreeg. ze is pas heel klein he, ik denk niet dat dan een beetje water al kan.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64443204
water kan en mag altijd!
Mama van Isa en Ties
pi_64445349
Kan je dat gebruiken tegen de hik? Zou dat helpen?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64445647
Bij isa wel eens gedaan, ze vond het niet zo lekker maar de hik was vaak na 2 slokjes wel weg.
Mama van Isa en Ties
pi_64456438
Bij Chris gaven we bij de hik ook wel water met een klein beetje melkpoeder. Alleen water wilde hij niet. De speen hielp vaak ook wel.
Maar Chris had niet zoveel last van de hik. Hij heeft het veel gedaan de eerste paar maanden (dagelijks, ook tijdens de zwangerschap al).
pi_64456597
Dan probeer ik dat gewoon eens. Merel lust wel water, ze heeft het in de kraamweek al eens gehad ivm krampjes. Merel hikte in de buik ook heel veel, zal dan wel met elkaar te maken hebben.
Dank jullie wel voor de adviezen!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 16 februari 2009 @ 14:06:21 #60
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66118169
Kick !!

Danique drinkt krijgt sinds de geboorte flesvoeding (Friso Comfort) via een flesje van Avent.
Nu is ze een enorme slordige drinker! Er gaat aardig wat melk via haar mondhoeken haar mond weer uit.
Is de fles van Dr Brown hier een goede oplossing voor?

Verder ben ik benieuwd of iemand het volgende herkent, Danique heeft in het ziekenhuis andere voeding gekregen (Nutrilon) en sinds ze weer thuis is en wij weer Friso geven heeft ze enorm veel moeite met poepen, het is behoorlijk hard en ze moet er heel erg haar best op doen.
Ook heeft ze veel last van windjes/krampjes.

Iemand tips want ik vind haar zo zielig
  maandag 16 februari 2009 @ 14:09:18 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66118292
Je kan evt. 10cc water extra bij een voeding doen. Dan krijgt ze iets meer vocht binnen en kan het makkelijker gaan. 10cc is wel ong. het maximum per fles wat je zelf kan bijvogelen hoor, als dat niet werkt zou ik even bij de ha langs gaan, mss heeft die tips. Of evt. kan je overstappen naar Nutrilon om te zien of dat beter gaat.
***
pi_66118366
Extra water in de fles mag altijd, sommige mensen doen wel eens een druppel olie door de fles (heb ik nooit gedaan trouwens) en je hebt speciale voeding voor kindjes met darmkrampjes.

ik zou beginnen met wat extra water bij de fles doen
Mama van Isa en Ties
pi_66118461
Fruppel, ik vond de fles van dr Brown zelf enorm snel gaan. Merel is ook een slordige drinker, veel knoeien enz. Merel krijgt friso comfort gemengd met friso extra. Ze heeft eem M-speen (difrax fles) omdat de voeding iets te dik is voor de S speen, en dit gaat nu redelijk. We gebruiken de brownfles dus niet meer, ik vind het een onding.

En heeft ze met de comfort last met poepen? Hier wordt de ontlasting er juist heel breiig van! Het kan zijn dat ze krampjes en windjes heeft omdat ze door het slordige drinken veel lucht meehapt.
Wat BE ook zegt, 10 CC extra in de fles helpt voor wat zachtere ontlasting.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 16 februari 2009 @ 14:13:59 #64
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66118465
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:06 schreef Fruppel het volgende:
Kick !!

Danique drinkt krijgt sinds de geboorte flesvoeding (Friso Comfort) via een flesje van Avent.
Nu is ze een enorme slordige drinker! Er gaat aardig wat melk via haar mondhoeken haar mond weer uit.
Is de fles van Dr Brown hier een goede oplossing voor?

Verder ben ik benieuwd of iemand het volgende herkent, Danique heeft in het ziekenhuis andere voeding gekregen (Nutrilon) en sinds ze weer thuis is en wij weer Friso geven heeft ze enorm veel moeite met poepen, het is behoorlijk hard en ze moet er heel erg haar best op doen.
Ook heeft ze veel last van windjes/krampjes.

Iemand tips want ik vind haar zo zielig
Geen ervaring met dr. Brown flesjes, maar wel met de S-fles van Difrax en die vind ik erg fijn.... en Lennon ook trouwens.

Lennon krijgt ook Friso, maar dan de standaard. Hij heeft geen tot weinig last van windjes/krampjes. Lennon heeft in het ziekenhuis ook Friso standaard gehad. Het kan ook gewoon toeval zijn natuurlijk... maar ik zou het even navragen bij CB.
pi_66118499
Ja, ik vind de difrax flessen dus ook erg fijn! Wij hebben de kromme (van Sara nog) en de S-fles, ik gebruik ze beide, het werkt hetzelfde.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 16 februari 2009 @ 14:15:36 #66
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66118536
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:14 schreef Fuente het volgende:
Ja, ik vind de difrax flessen dus ook erg fijn! Wij hebben de kromme (van Sara nog) en de S-fles, ik gebruik ze beide, het werkt hetzelfde.
7 jaar geleden met Twan had ik die ook, die werkt ook erg fijn. Heb ze vorig jaar een keer weggegooid....

Zijn die m-spenen trouwens gewoon los te koop? Is tzt wel zo handig met rijstebloem.
  maandag 16 februari 2009 @ 14:15:47 #67
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66118543
Ze krijgt sinds vrijdag 10cc extra water per fles en 1x per dag een theelepeltje olijfolie er doorheen maar helaas lijkt het niet veel te helpen.
Overstappen van voeding word afgeraden nu omdat je toch niet direct verschil merkt en ze er dan mogelijk alleen maar meer last van krijgt.

Ha kan ik helaas niet meer bereiken dus die bel ik morgen, Consultatiebureau raad ook aan de ha te bellen.
  maandag 16 februari 2009 @ 14:17:46 #68
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66118614
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:15 schreef Fruppel het volgende:
Ze krijgt sinds vrijdag 10cc extra water per fles en 1x per dag een theelepeltje olijfolie er doorheen maar helaas lijkt het niet veel te helpen.
Overstappen van voeding word afgeraden nu omdat je toch niet direct verschil merkt en ze er dan mogelijk alleen maar meer last van krijgt.

Ha kan ik helaas niet meer bereiken dus die bel ik morgen, Consultatiebureau raad ook aan de ha te bellen.
Wat apart, die zouden toch ook advies moeten kunnen geven. In ieder geval de wijkverpleegkundige. Je zou natuurlijk ook die difraxfles een keer kunnen proberen....

Maar wel vervelend allemaal zeg.
  maandag 16 februari 2009 @ 14:18:10 #69
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66118628
Ik ga zo eens een Difrax S fles aanschaffen dan, hopelijk drinkt ze dan minder slordig zodat ze minder lucht binnen krijgt en dus hopelijk ook minder buikpijn heeft!

Gek genoeg heeft ze inderdaad met de comfort toch geen zachte ontlasting... gek kindje!
  maandag 16 februari 2009 @ 14:18:51 #70
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66118646
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:17 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Wat apart, die zouden toch ook advies moeten kunnen geven. In ieder geval de wijkverpleegkundige. Je zou natuurlijk ook die difraxfles een keer kunnen proberen....

Maar wel vervelend allemaal zeg.
Ik vind het ook een beetje vreemd maar goed ik bel de ha wel
  maandag 16 februari 2009 @ 14:19:32 #71
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66118668
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:18 schreef Fruppel het volgende:
Ik ga zo eens een Difrax S fles aanschaffen dan, hopelijk drinkt ze dan minder slordig zodat ze minder lucht binnen krijgt en dus hopelijk ook minder buikpijn heeft!

Gek genoeg heeft ze inderdaad met de comfort toch geen zachte ontlasting... gek kindje!
succes!!!

Het kan natuurlijk ook gewoon even een fase zijn.... wishfull thinking!!
  maandag 16 februari 2009 @ 14:20:48 #72
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66118716
Wat bovenstaanden zeggen, dus
Waarom ben je begonnen met comfort als ik vragen mag? Is dat niet alleen op advies van het cb oid?

En zolang ze voldoende plast en vrolijk is tussen de voedingen door, niet over dr tax aan kv per dag komt, kan het toch geen kwaad dat er wat langs gaat?
Maar je kan uiteraard andere flessen proberen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_66118839
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:15 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

7 jaar geleden met Twan had ik die ook, die werkt ook erg fijn. Heb ze vorig jaar een keer weggegooid....

Zijn die m-spenen trouwens gewoon los te koop? Is tzt wel zo handig met rijstebloem.

Bij de drogist! per 2 verpakt geloof ik.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 16 februari 2009 @ 14:28:50 #74
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66119058
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:24 schreef Fuente het volgende:

[..]


Bij de drogist! per 2 verpakt geloof ik.
okay thnx!!! Heb ze nog niet nodig, maar wel handig om te weten!! Toen met Twan hadden ze alleen de standaardspenen die op fles zaten....

Na hoeveel tijd mogen de flessen trouwens in de vaatwasser? Nu kook ik hem nog elke dag uit....
pi_66119152
Dat doe ik ook nog steeds met de flessen, geen idee dus eigenlijk!
  maandag 16 februari 2009 @ 14:33:59 #76
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66119247
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:31 schreef mrien het volgende:
Dat doe ik ook nog steeds met de flessen, geen idee dus eigenlijk!
Heb jij ook dat na het uitkoken en je ze laat uitlekken dat er wat poeder aanzit? Vooral bij het schroefdraadgebeuren?
  maandag 16 februari 2009 @ 14:36:16 #77
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66119336
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:28 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

okay thnx!!! Heb ze nog niet nodig, maar wel handig om te weten!! Toen met Twan hadden ze alleen de standaardspenen die op fles zaten....

Na hoeveel tijd mogen de flessen trouwens in de vaatwasser? Nu kook ik hem nog elke dag uit....
Volgens onze kraamverzorgster mocht dat vrij snel al, omdat de meeste vaatwassers vrij heet wassen. Echt alleen in de vaatwasser is volgens mij ook maar net of je je daar zelf prettig bij voelt. Wij deden altijd wel de flesjes in de vaatwasser om schoon te maken, maar daarna in het steriliseerapparaat. Dat was ook een beetje omdat je de flesjes daar gewoon schoon in kon laten staan en dat je niet overal flesjes en spenen op het aanrecht had liggen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_66119366
Ik geef geen flesvoeding dus heb met poeder geen gedoe
Wat ik altijd doe is de fles en speen omspoelen en met zo'n flessenragger schoon borstelen en dan in de magnetron sterilisator
Dan zijn ze bij mij altijd helemaal schoon
  maandag 16 februari 2009 @ 14:38:39 #79
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66119440
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:36 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Volgens onze kraamverzorgster mocht dat vrij snel al, omdat de meeste vaatwassers vrij heet wassen. Echt alleen in de vaatwasser is volgens mij ook maar net of je je daar zelf prettig bij voelt. Wij deden altijd wel de flesjes in de vaatwasser om schoon te maken, maar daarna in het steriliseerapparaat. Dat was ook een beetje omdat je de flesjes daar gewoon schoon in kon laten staan en dat je niet overal flesjes en spenen op het aanrecht had liggen .
Bij ons staat het flesje standaard in de koelkast tussen de voedingen in. Behalve snachts, dan staat hij op mn nachtkastje.. En ik kook ze gewoon in een pan... misschien toch maar zo'n sterilisator kopen... had ik destijds met Twan ook.

Ow Fruppel, ik bedenk me net... welk soort water gebruik je voor de voeding? Afgekookt of gewoon kraanwater? Evt. zou je dan nog bronwater bijv. die pakken van Bar-le-duc kunnen proberen. Dat was toen een tip van mijn kraamverzorgster bij Twan.
  maandag 16 februari 2009 @ 14:42:58 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66119639
Ik geloof dat het advies nu juist weer is kraanwater, gekookt of ongekookt omdat bronwater nog wel eens wat 'hard' kan zijn vanwege de mineralen die erin zitten.

Ik ben pas sinds een paar maanden de flessen in de vaatwasser gaan doen. Eerder vond ik het een vies idee op de een of andere manier. Eerst uitkoken en een week of 2-3 nadat de kraamverzorgster weg was zijn wij over gegaan op de magnetronsterilisator.
***
pi_66119716
En als de verpakking van de bronwater een keer open is geweest is het hetzelfde als kraanwater!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 16 februari 2009 @ 14:45:22 #82
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66119754
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:38 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Bij ons staat het flesje standaard in de koelkast tussen de voedingen in. Behalve snachts, dan staat hij op mn nachtkastje.. En ik kook ze gewoon in een pan... misschien toch maar zo'n sterilisator kopen... had ik destijds met Twan ook.

Ow Fruppel, ik bedenk me net... welk soort water gebruik je voor de voeding? Afgekookt of gewoon kraanwater? Evt. zou je dan nog bronwater bijv. die pakken van Bar-le-duc kunnen proberen. Dat was toen een tip van mijn kraamverzorgster bij Twan.
Echt, als er iets is wat zijn geld dubbel en dwars heeft opgeleverd, dan is het dat steriliseer apparaat wel . Op vakantie hebben we dat hele ding gevuld met flesjes en toebehoren en gewoon meegenomen. Geen problemen met uitkoken in hotels of andere toestanden, gewoon de stekker in het stopcontact en voila!



.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_66119824
Die ziet er ook wel erg handig uit!
Ik heb er gewoon 1 die in de magnetron gaat (maar dan moet die inderdaad wel overal aanwezig zijn)
pi_66119826
ben ik nou de enige die geen vaatwasser heeft en ook al geen steriliseerding? ik was ze gewoon steeds af (met borsteltje) en spoel dan ff na en zet de hele boel op het flesjesrekje
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 16 februari 2009 @ 14:49:00 #85
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66119918
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik geloof dat het advies nu juist weer is kraanwater, gekookt of ongekookt omdat bronwater nog wel eens wat 'hard' kan zijn vanwege de mineralen die erin zitten.
Ow werkelijk?? Wij gebruiken nu gekookt water dat na het koken in een kan wordt gedaan voor de hele dag in de koelkast. Het verandert ook wel steeds hoor......

Kim, dat apparaat wat jij hebt, is denk ik speciaal voor de Aventflessen en passen de Difraxflessen niet in. Ik had toen ook zo'n ding wat in de magnetron kon... ik ben morgen van plan weer een keer de stad in te gaan en ga dan eens kijken.
pi_66119964
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:46 schreef simmu het volgende:
ben ik nou de enige die geen vaatwasser heeft en ook al geen steriliseerding? ik was ze gewoon steeds af (met borsteltje) en spoel dan ff na en zet de hele boel op het flesjesrekje
Kook je de flessen nooit uit dan? Ook niet in een pan? Ik deed altijd om de dag uitkoken in zo'n ding en dan vond ik ze echt wel schoon worden ook al maakte ik ze elke dag schoon met warm water en het borsteltje!!

Diaan je hebt ook wel universele. Die hebben wij hier ook. Vond die stukken goedkoper vergeleken met die van avent en ze doen hetzelfde!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 16 februari 2009 @ 14:59:21 #87
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66120319
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:49 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ow werkelijk?? Wij gebruiken nu gekookt water dat na het koken in een kan wordt gedaan voor de hele dag in de koelkast. Het verandert ook wel steeds hoor......

Kim, dat apparaat wat jij hebt, is denk ik speciaal voor de Aventflessen en passen de Difraxflessen niet in. Ik had toen ook zo'n ding wat in de magnetron kon... ik ben morgen van plan weer een keer de stad in te gaan en ga dan eens kijken.
Ik weet eigenlijk niet of er makkelijk andere flessen in passen. Opzich zou dat wel moeten kunnen, want dat blauwe rekje kan je helemaal uit elkaar halen en opnieuw opbouwen zodat alles past. Maar wij hebben inderdaad Avent flessen, dus ik durf het je niet te zeggen!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 16 februari 2009 @ 15:01:31 #88
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66120401
Ik ga morgen een bezoekje brengen aan Prenatal - als het weer meewerkt....
pi_66121424
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:50 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Kook je de flessen nooit uit dan? Ook niet in een pan? Ik deed altijd om de dag uitkoken in zo'n ding en dan vond ik ze echt wel schoon worden ook al maakte ik ze elke dag schoon met warm water en het borsteltje!!

Diaan je hebt ook wel universele. Die hebben wij hier ook. Vond die stukken goedkoper vergeleken met die van avent en ze doen hetzelfde!!
volgens de wvk hoefde dat alleen de eerste paar maanden, volgens de gebruiksaanwijzing van de flesjes helemaal niet. maar zo eens in de week oid doe ik het wel maar dan wel met een scheutje citroensap erin. we hebben hier nogal hard water. het is me soms een raadsel, want de een zegt dit, de ander dat. geen idee. ik schrob gewoon braaf met een borsteltje en sop.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 16 februari 2009 @ 15:36:46 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66121809
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:49 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ow werkelijk?? Wij gebruiken nu gekookt water dat na het koken in een kan wordt gedaan voor de hele dag in de koelkast. Het verandert ook wel steeds hoor......
Klopt, want volgens mijn kraamverzorgster mochten we ook gewoon warm water uit de kraan tappen, was ook goed.
Dat ging me iets te ver. Wij hebben nooit gekookt water gebruikt, gewoon water warm maken in de magnetron en dan poeder erbij.

Maar het verschilt van persoon tot persoon volgens mij hoor, de adviezen die gegeven worden.
***
  maandag 16 februari 2009 @ 15:39:06 #91
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66121899
Wat ik in het begin wel handig vond van de waterkoker, was dat als je hem aanzette nadat je net een flesje had gegeven, het water precies goed op temperatuur was tegen de tijd dat het volgende flesje gemaakt moest worden .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_66124054
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:28 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

okay thnx!!! Heb ze nog niet nodig, maar wel handig om te weten!! Toen met Twan hadden ze alleen de standaardspenen die op fles zaten....

Na hoeveel tijd mogen de flessen trouwens in de vaatwasser? Nu kook ik hem nog elke dag uit....
Toevallig heb ik verleden week een en ander aan haar nagevraagd.

volgens mijn vriendin, kraamverzorgster, mag je flessen vanaf het begin al in de vaatwasser doen.Nou vin dik dat zelf niet echt een prettig idee.. De flessen van Amber heb ik, toe ze een jaar ofzo was, pas in de vaatwasser gedaan.

Daarnaast blijkt weer dat het helemaal niet goed is om Bar le duc of grote flessen spa blauw te gebruiken omdat, als het pak/fles eenmaal opengeweest is, het stilstaand water is en dan kunnen er weer bacterieen enzo in gaan zitten. Dan kan je volgens haar beter van die halve liter flesje kopen..

Ach zo zie je maar, iedereen zegt wat anders

Wij gaan straks gewoon weer aan de Bar le duc (kraanwater kan niet, loden leidingen) en steriliseer flesjes in een magnetronsterilisator.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 16 februari 2009 @ 16:39:15 #93
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66124169
quote:
Op maandag 16 februari 2009 16:36 schreef Vicky het volgende:

[..]

volgens mijn vriendin, kraamverzorgster, mag je flessen vanaf het begin al in de vaatwasser doen.Nou vin dik dat zelf niet echt een prettig idee.. De flessen van Amber heb ik, toe ze een jaar ofzo was, pas in de vaatwasser gedaan.
Wat grappig eigenlijk al die verschillende meningen van die kraamverzorgsters... mijn kraamverzorgster zei na ong. half jaar en ik las in het babyboek van Twan dat de kraamverzorgster van toen 3 maanden heeft opgeschreven. Ik wacht in ieder geval nog wel even......
pi_66131090
Fruppel ik weet niet of iemand dat hier al had genoemd, maar mijn kraamverzorgster adviseerde de Dodie fles met 123 speen (de fles met blauwe sluitring en de 1,2,3 niet in cijfers maar eeh I, II, III)
  maandag 16 februari 2009 @ 19:42:41 #95
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66131358
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:20 schreef DaviniaHR het volgende:
Wat bovenstaanden zeggen, dus
Waarom ben je begonnen met comfort als ik vragen mag? Is dat niet alleen op advies van het cb oid?

En zolang ze voldoende plast en vrolijk is tussen de voedingen door, niet over dr tax aan kv per dag komt, kan het toch geen kwaad dat er wat langs gaat?
Maar je kan uiteraard andere flessen proberen
Ik ben met comfort begonnen op advies van het CB, maar omdat ze er nog niet heel erg op lijkt te reageren wilden ze dat ik ook advies vroeg aan de huisarts .
Ik weet eigenlijk niet hoelang het duurt voordat ze op deze voeding moet reageren!?
Ik kan me voorstellen dat het even tijd nodig heeft en niet in 2 dagen al goed resultaat heeft?

Inmiddels een volledig knoei vrije voeding gegeven met een S-fles! Wat een verschil zeg
Ze doet er wel een stukje langer over om de fles leeg te krijgen en ze moet ook harder zuigen maar het gaat haar goed af!
Ben benieuwd of het scheelt in kramp!

Plassen doet ze prima gelukkig en vrolijk is ze ook dus heel veel zorgen maken we ons niet, maar het is gewoon ze sneu
pi_66148929
De kraamverzorgster hier zei ook: flesjes gewoon in de vaatwasser. Uitkoken heeft ze in de hele kraamweek niet gedaan, was niet nodig. En warm water uit de kraan, of water uit de kraan opwarmen in de magnetron en dan poeder erbij. (nu met de comfort poeder gebruiken we daarvoor wel gekookt water, omdat dat nodig is om de voeding goed te laten werken, en dan vul ik het flesje aan met koud water).

Maar zelf gooi ik de flessen en spenen eens per week in de magnetronsterilisator. Na elke fles schrob ik de fles schoon met flessenborste en zeep, en 's avonds gaan de flesjes ook nog gewoon mee in de vaatwasser.

Fruppel, dat ze wat langer doet over de S-fles kan best. Welke speen gebruik je nu? De comfortvoeding is wel wat dikker dan gewone voeding, dus het kan zijn dat een S-speen iets te lastig is dan.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66157685
Tyler krijgt nu in het ziekenhuis sinds een paar dagen Nutriton door de flesjes. Alleen hebben we nu het probleem welke speen goed is. De 1,2,3, van dodie lukt niet. Van dr Brown hebben we nu de papspeen, maar die lijkt te snel te gaan. Een tussenspeen is er niet. Is een klein flesje. hij heeft nu binnen 10 minuten een fles van 100cc op. Beetje snel dus.
We hebben nog wel wat van Kim over. Maar wat raden jullie aan? Of is het echt uittesten en moeten we 1001 flessen gaan uittesten.
In het ziekenhuis hebben ze bij een speen van hun het gat met een naald groter gemaakt.
pi_66157728
Ingrid, bij ons hadden ze de speen van Amber ook iets groter gemaakt met een naald en dat ging goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66158033
Wij hadden ook nutriton in de fles (wel vanaf 3,5 maand). Maar we gebruikten 2 spenen per voeding. De 1e helft van het flesje een gewone nr2 speen. De rest met de 1-2-3 speen van avent. Wij hebben ook andere spenen en flessen geprobeerd. Maar dit werkte voor ons uiteindelijk het best..
pi_66163618
Hmmm uittesten dus. Door de 1,2,3 speen lukt het niet. Gat is te klein blijkbaar. Zal vanavond nog wel vragen hoe het ging. Te snel een fles leeg lijkt me niet goed iig.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:15:24 #101
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66169862
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:22 schreef Fuente het volgende:

Fruppel, dat ze wat langer doet over de S-fles kan best. Welke speen gebruik je nu? De comfortvoeding is wel wat dikker dan gewone voeding, dus het kan zijn dat een S-speen iets te lastig is dan.
Ze drinkt hem nu met de S speen (kers maatje smal) maar morgen ga ik even opzoek naar een andere want deze is echt te lastig voor haar.
Het is inderdaad net te dik om helemaal lekker door deze speen te gaan. Ze krijgt het wel op daar niet van maar eigenlijk duurt het net te lang!
Welke speen zou beter kunnen denk je, zelfde speen in maatje M?

[ Bericht 4% gewijzigd door Fruppel op 17-02-2009 19:24:47 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 februari 2009 @ 21:40:02 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_66175744
Binnenvalt met vraag over het voeden van JJ:

vanmorgen was hij nog gewoon zijn eigen ikje, hoewel een uur eerder wakker dan normaal, maar vanmiddag (toen jeugdzorg op bezoek was, voor het eerste kennismakingsgesprek) werd hij op het eind wat drenziger, en ook toen die man weg was, bleef hij jengelen, niet stil of in slaap te krijgen, uiteindelijk zijn fles bijna een uur eerder (dus na 3 uur ipv 4 uur) gegeven, en toen wassie weer tevreden. Omdat hij vanmorgen ook al bijna een uur eerder voor zijn fles kwam, heb ik zelf het idee dat hij gewoon meer honger heeft/krijgt, en dus al rap niet meer genoeg zal hebben aan 135cc per fles. Zijn laatste fles voor vandaag zou uitkomen op kwart over tien, wat denk ik uit gaat komen op een extra nachtvoeding. van de 90 naar 120cc ging hij ook een grammetje of honderd voor de grens die er op de verpakking van nutrilon staat, en hij zit nu tegen de 4 kilo aan, wat betekenen zou dat hij 150 cc water met 5 schepjes voeding mag. ik had het cb al gemaild, of ik op flessen van 150 cc mocht overstappen, maar geen antwoord gehad nog. (en johan, bang om hem te overvoeren wil niet dat ik die grotere flessen ga geven voor hij de vier kilo echt bereikt heeft, maar heb ik komende maandag pas weer een afspraak, hij is dan 8 weken en een dag en krijgt hij zijn prikjes. ook dan kan ik pas weer wegen, en ik heb weinig zin om hem een week lang "honger" te laten lijden evenmin als ik zin heb in ineens weer een nachtvoeding, omdat hij overdag te weinig krijgt. adviezen zijn dus welkom

hij ligt nu overigens te slapen vanaf ongeveer half acht na zijn fles om tien voor half zeven die om zeven uur op was (je zag dat het wat veel was voor hem, zo snel na de fles ervoor, maar hij wilde hem perse leegdrinken, als ik hem weghaalde was het weer huilen), en ik ben wel van plan hem te laten slapen tot hij of zelf wakker wordt, of pas rond elf uur wakker te maken, om te proberen te voorkomen dat hij om 2 of 3 uur voor een extra voeding komt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_66175910
Wij gebruiken inderdaad de M-speen, de S ging ook te langzaam.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66176037
Misschien kun je een gedeelte van de flessen ophogen? De eerste en laatste bijvoorbeeld? Dan komt het misschien net wat beter uit totdat hij echt op die 4 kilo zit..
Of een poosje 150/5 aanmaken, en dan 15cc weggooien (halve schepjes is niet zo nauwkeurig).

Als je geen grotere flessen maakt, dan zal hij in de nacht een keer extra komen (meestal). Dus dan krijgt hij nog steeds meer voeding binnen dan oorspronkelijk..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 februari 2009 @ 22:18:04 #105
147316 crew  DJMO
#trut
pi_66177518
dat is wel een goed idee Deepfreeze, dan maak ik nu gewoon een 150 fles, en morgen ochtend ook, ik hoop daarna wel bericht van het CB terug te hebben bedankt!!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:56:41 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_66179487
Ingrid, spenen gaan maar een beperkte periode mee, dus het kan best zo zijn dat de spenen die jullie voor Kim gebruikt hebben helemaal niet meer bruikbaar zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:57:36 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_66179539
Wij kregen overigens onlangs een brief thuis met de vraag of wij mee wilden doen met een onderzoek naar groeimelk voor dreumesen die minimaal zoveel dagen naar opvang gingen. Hebben meer mensen deze oproep gehad en wat denken jullie ervan? Je moet als ouders een dagboekje bijhouden en je krijgt een jaar lang gratis groeimelk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66179682
De Difrax 1-2-3 speen werkt wel weer anders als die van dodie/avent ingrid, hier namelijk maanden lang Isa de Dr,Brown fles met nutriton erin gegeven door de Difrax speen, ik zou dat dus gewoon proberen is altijd goedkoper als een helemaal nieuwe fles.
En halverwege ff stoppen voor een boertje is ook een optie, vaak drinken ze dan het 2de deel wat langzamer.
Mama van Isa en Ties
pi_66180030
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:00 schreef marlieske het volgende:
De Difrax 1-2-3 speen werkt wel weer anders als die van dodie/avent ingrid, hier namelijk maanden lang Isa de Dr,Brown fles met nutriton erin gegeven door de Difrax speen, ik zou dat dus gewoon proberen is altijd goedkoper als een helemaal nieuwe fles.
En halverwege ff stoppen voor een boertje is ook een optie, vaak drinken ze dan het 2de deel wat langzamer.
Boeren vind hij maar niks.
Maar doen we dus idd.
Ik wist niet dat er een andere speen op de drbrown fles past.
Maar we hebben wel de kleinste fles, weet niet of die spenen dat formaat hebben. Even uitzoeken dus.

Troel, daar had ik nog niet aan gedacht. Maar geloof dat je van elk merk wel losse spenen kunt kopen.
pi_66180128
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:57 schreef Troel het volgende:
Wij kregen overigens onlangs een brief thuis met de vraag of wij mee wilden doen met een onderzoek naar groeimelk voor dreumesen die minimaal zoveel dagen naar opvang gingen. Hebben meer mensen deze oproep gehad en wat denken jullie ervan? Je moet als ouders een dagboekje bijhouden en je krijgt een jaar lang gratis groeimelk.
Ik kreeg hem ook gericht aan de moeder van p_iglet
Ik had de neiging om flink te bellen en te mailen om me als controle groep op te geven, want ze gingen er simpelweg gewoon van uit dat niemand meer borstvoeding geeft aan een dreumes.

maar goed das offtopic in het fv topic, wij doen dus niet mee
pi_66180149
Ingrid je kan ook gewoon de ring van de fles mee naar de winkel nemen en dan de doosjes van de spenen voorzichtig openmaken en ff snel passen deden ze bij de prenatal niet zo moeilijk over.
Mama van Isa en Ties
pi_66180348
Is een goed idee marlieske. Eens kijken wat ze bij DA hebben. Ben bang niet veel. Dan kijken wanneer ik de stad in kom. Maar komt vast goed.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:14:02 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_66180380
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:09 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Ik kreeg hem ook gericht aan de moeder van p_iglet
Ik had de neiging om flink te bellen en te mailen om me als controle groep op te geven, want ze gingen er simpelweg gewoon van uit dat niemand meer borstvoeding geeft aan een dreumes.

maar goed das offtopic in het fv topic, wij doen dus niet mee
Hier ook aan de ouders/verzorgers van Troel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66187213
Ingrid, de spenen van de Etos schijnen op bijna elke fles te passen (zeggen ze in ieder geval wel). Vaak kunnen ze je in de winkel ook wel zeggen of hun spenen op een bepaalde fles passen .
Succes
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 18 februari 2009 @ 08:58:06 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_66187223
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 08:57 schreef Fuente het volgende:
Ingrid, de spenen van de Etos schijnen op bijna elke fles te passen (zeggen ze in ieder geval wel). Vaak kunnen ze je in de winkel ook wel zeggen of hun spenen op een bepaalde fles passen .
Succes
De spenen van Etos zouden op Avent passen, maar dat gaf een enorme lekboel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66187321
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 08:58 schreef Troel het volgende:

[..]

De spenen van Etos zouden op Avent passen, maar dat gaf een enorme lekboel
Whoops
Ze passen wel op de difrax hier...
Nah ja, je moet toch wat he
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66187340
Die van de Etos pasten hier niet op de Avent. Heb het ook in de winkel gevraagd, en de winkelbaas (ofzo) heeft het uitgeprobeerd. Maar die pasten toch net niet. Er zat net een randje teveel plastic op de speen..
pi_66187801
Ingrid, wij hebben hier inderdaad ook met een naald het gaatje wat groter gemaakt voor de Nutriton. Nou heeft Seb denk ik wel wat meer (zuig)kracht dan Tyler.
De flesvoeding gaat hier goed, ik heb er zelf ook veel meer rust door gekregen merk ik.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2009 @ 12:18:55 #119
147316 crew  DJMO
#trut
pi_66193530
hoelang mag/moet een baby over een fles doen?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:27:01 #120
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_66193756
15-20 minuten ongeveer. Maar dat is maar een richtlijn. Als ze sneller drinken en er verder geen last van hebben (dus niet verslikken, krampen of spugen daarna) kan het niet zoveel kwaad.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2009 @ 12:34:16 #121
147316 crew  DJMO
#trut
pi_66193944
JJ doet er eerder langer over, zon 30 minuten tot 40 minuten.. zou hij een grotere speen moeten hebben dan??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:50:15 #122
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_66194388
Dat zou wel eens kunnen helpen DJMO Ik zou het gewoon proberen, dezelfde speen, maar dan een maatje groter.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2009 @ 12:59:15 #123
147316 crew  DJMO
#trut
pi_66194643
dan ga ik even kijken bij de DA drogist of die eigen merk spenen ook een maatje groter hebben, anders even kijken hoe of wat dank je wel jojo ik voel me soms echt een kluns op mama-gebied
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 18 februari 2009 @ 13:32:58 #124
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_66195833
Dat heeft elke mama wel eens DJMO. Die ukken gaan zo snel dat je zelf ook continu bij blijft leren
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2009 @ 15:46:06 #125
147316 crew  DJMO
#trut
pi_66201358
dat is ook weer zo jojo ik heb nu spenen maatje m van difrax gehaald (bij de albert heijn, DA had ze niet, ook niet van eigen merk ) heb ze meteen gesteriliseerd, en over een kwartier is het flestijd, dus ga eens kijken of dat beter gaat en of hij zich niet verslikt in de stroom melk kon het niet laten om een niewe fles erbij te halen, blauwe handgreep fles van difrax en daar mag hij nu ook gelijk uit drinken
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 21 februari 2009 @ 12:33:30 #126
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66310322
En DJMO is het goed gegaan met de andere speen en fles?

Danique krijgt elke 3 uur een fles van 100cc behalve 's nachts dan kijken we aan wanneer ze komt omdat ze vaak doorsliep en we haar niet wakker maken voor een fles in overleg met het CB, dit was altijd prima maar sinds gisteren hebben we het idee dat ze nog honger heeft na de fles want ze is ook ontzettend huilerig en word 's nachts ook vaker wakker, we kunnen daar eigenlijk geen reden voor vinden momenteel want het poepen gaat gelukkig goed en de krampjes zijn ook stukken minder.

Hoe zit het ook alweer met dat reken sommetje voor flesvoeding baby's? En als we gaan ophogen blijven we dan wel elke 3 uur voeden of moet er dan meer tijd tussen zitten?
pi_66310881
Het rekensommetjes is 150*kg baby=ml voeding per dag..
Met een max van 180*kg baby..

Ik vermoed dat als je grotere flesjes gaat geven, dat er wel wat meer tijd tussen komt. In principe mag je overdag 4 uur tussen de voedingen laten. En 's nachts is de richtlijn een gewicht in ponden = aantal uren doorslapen..
pi_66310944
Fruppel als je niet meer als een liter voeding geeft (water mag meer zijn, scheppen niet!) dan mag/kan je dat over de dag verdelen. Als je dus flessen gaat ophogen kan je ipv 3 uur, 4 uur gaan aanhouden.
Maar dat is meer een beetje klungelen en aanrommelen omdat het er maar net aan zal liggen of Danique het gaat pikken en of ze niet eerder honger krijgt.
wij hoogde de flessen trouwens iedere keer op met 1 schepje voeding en 30cc water (weet de verhoudingen ff niet meer zo) Dan ga je dus van 100cc naar +/- 135cc als ik me niet vergis.
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 21 februari 2009 @ 12:55:12 #129
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_66310952
Rekensommetje is 150 mL per kilo lichaamsgewicht per dag. Bij 4 kilo dus 600 mL enz. En wat je ook geeft: maximaal een liter per dag in verband met de niertjes die meer dan dat niet aankunnen.

En verder staat op de pakpen flesvoeding volgens mij wel een soort van schema, maar ook flesvoeding kan je op verzoek geven, dus gewoon als je uk weer komt om een voeding in plaats van stipt op de klok.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:03:04 #130
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66311182
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:33 schreef Fruppel het volgende:
En DJMO is het goed gegaan met de andere speen en fles?

Danique krijgt elke 3 uur een fles van 100cc behalve 's nachts dan kijken we aan wanneer ze komt omdat ze vaak doorsliep en we haar niet wakker maken voor een fles in overleg met het CB, dit was altijd prima maar sinds gisteren hebben we het idee dat ze nog honger heeft na de fles want ze is ook ontzettend huilerig en word 's nachts ook vaker wakker, we kunnen daar eigenlijk geen reden voor vinden momenteel want het poepen gaat gelukkig goed en de krampjes zijn ook stukken minder.

Hoe zit het ook alweer met dat reken sommetje voor flesvoeding baby's? En als we gaan ophogen blijven we dan wel elke 3 uur voeden of moet er dan meer tijd tussen zitten?
Je zou natuurlijk alleen de laatste fles een schepje bij kunnen doen en de rest we 100cc houden.
dan kom je minder snel op de max.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:45:14 #131
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66312505
Alleen de laatste fles ophogen hebben we al geprobeerd maar daar slaapt ze niet langer op door, en nu ze overdag ook zo mopperig en hongerig leek begonnen we ons dus af te vragen of ze wel genoeg had aan haar flessen.
Ze heeft een uurtje geleden 120cc water + 4 scheppen op (135cc voeding) ipv ipv 90cc+3 scheppen (100cc voeding) en ligt heerlijk te slapen zonder veel gehuil.
We moeten maar eens kijken of ze het pikt als we haar ongeveer om de 4uur voeden en dan 120cc ipv 100cc om de 3uur.

Op verzoek voeden vind ik een beetje "eng" bij haar omdat ze soms zo lang achter elkaar kan slapen dat ik bang ben dat ze dan niet genoeg drinkt op een dag.
pi_66312568
Fruppel, 120 CC is prima toch? Als zij zo tevreden is, geen probleem.
Op verzoek voeden doen wij wel, maar ik moet eerlijk zeggen dat Merel altijd netjes om de 4 uur komt, soms met een half uurtje verschil.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:48:54 #133
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66312632
En hoe slaapt ze 's nachts? Komt ze dan ook om de 4uur of tukt ze door?
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:54:46 #134
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66312804
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:45 schreef Fruppel het volgende:

Op verzoek voeden vind ik een beetje "eng" bij haar omdat ze soms zo lang achter elkaar kan slapen dat ik bang ben dat ze dan niet genoeg drinkt op een dag.
Dat lijkt enger dan is het is hoor! Het is mij wel eens opgevallen dat de meeste babietjes hier zelfs op dezelfde tijden de fles krijgen ondanks dat ze wel op verzoek krijgen . En als het te lang duurt kan je haar altijd wakker maken toch?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_66316125
Fruppel, dat op verzoek is ook wel een beetje eng. Wij hadden dat ook heel erg, omdat Chris in het begin slecht wilde drinken. In het ziekenhuis gaven ze dus op de klok, en thuis hingen we er een beetje tussenin. Uiteindelijk gaf op verzoek voeden toch meer rust dan op de klok voeden.

En als je overdag max 4 uur aanhoud, en 's nachts dat "aantal ponden=aantal uren doorslapen". Ze houd genoeg plasluiers, is helder als ze wakker is, heeft genoeg honger etc. Dan loopt hij bij de meeste baby's wel los*..

*je hebt altijd uitzonderingen, maar dan is er meestal meer aan de hand
pi_66318083
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:54 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dat lijkt enger dan is het is hoor! Het is mij wel eens opgevallen dat de meeste babietjes hier zelfs op dezelfde tijden de fles krijgen ondanks dat ze wel op verzoek krijgen . En als het te lang duurt kan je haar altijd wakker maken toch?
da's waar! ik roep altijd dat ik 'gewoon vaste tijden aanhou', maar in de praktijk komt ze gewoon op de 'vaste tijden'. dus als er om 16.00 uur een flesje op het programma staat is ze om 15.30/15.45 zo om en nabij wakker. we doen nu 4 flesjes ipv 5, en meestal moeten we haar nog om half 9 oid wakker maken voor heur flesje (we doen 8,12,16 en dan 'savonds ergens nog eentje. als ze om 19 uur wil is dat ook best. wel bijvoeding dus, en de eerste en de laatste pap)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_66319078
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:48 schreef Fruppel het volgende:
En hoe slaapt ze 's nachts? Komt ze dan ook om de 4uur of tukt ze door?
Dat wisselt nogal. Ze sliep al 2 weken door van 23:00 tot 7:00, tot ze ineens weer elke nacht om 4 uur kwam. Nu maken we haar niet meer wakker om 23:00 uur (deden we eerst wel). Nu slaapt ze van ongeveer 19:00 tot 5:00 uur (soms eerder). Dus helemaal op verzoek.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:51:38 #138
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66320473
Hier kunnen we wel wat mee! Heel erg bedankt!
We gaan eens kijken hoe het voeden op verzoek gaat en dan als richtlijn om de 4 uur aanhouden mocht ze nog slapen dan maken we haar wakker behalve 's nachts.
Laatste fles krijgt ze dan tussen ergens 11 en 12 en ben heel erg benieuwd hoe ze het dan in de nacht zal doen!

Het "moederen" gaat me prima af tot nu toe maar van het flessengedoe word ik soms een beetje onzeker!
pi_66321258
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:51 schreef Fruppel het volgende:
Het "moederen" gaat me prima af tot nu toe maar van het flessengedoe word ik soms een beetje onzeker!
joh, je hebt haar lief, dan komt de rest wel goed (zegt ze wijs terwijl ze het allemaal herkent en er ook mee worstelt )

da's gewoon goed genoeg en dan komt het vanzelf goed
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:17:04 #140
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66323009
Gelukkig ben k niet alleen in mijn geworstel met flesvoeding!
Maar je hebt wel gelijk, tuurlijk komt het vanzelf goed... maar voor nu word ik er nog onzeker van!
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:57:27 #141
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66324299
Fruppel, als je gewoon op je gevoel afgaat, kom je een heel eind. Lennon krijgt meestal de fles om de 3 a 4 uur. Ligt eraan hoe het uitkomt. Soms krijgt hij rond 17:00 uur de fles en dan om 19:30 uur alweer hij heeft dan zn zeur/dramuurtje en kan daarna lekker naar bed waar we hem rond 11 uur weer wakker maken voor de laatste fles. Op dit schema: smorgens tussen half 10 en 10, dan rond 1 uur, rond half 5/5 uur, half 8, 11 uur en dan rond 6 uur, doet hij het trouwens erg goed en dat is wat voor mij telt. Het is voor ons ook een heel prettig schema en komt goed uit met de schooltijden als ik Twan weer moet gaan brengen/halen.

Over dat laatste gesproken, ik sta erg in dubio of ik Lennon thuis zal laten of mee zal nemen als ik Twan smorgens naar school ga brengen. Ik ben dan ong. 15 minuten weg met de fiets dus op zich wel te doen, maar de gedachte dat hij alleen thuis is, vind ik niet fijn. Als ik hem meeneem, moeten we lopend en dan al rond 8 uur weg. Ik vind hem meenmen voor hem ook zo'n gedoe. Tussen de middag en om 15:00 uur neem ik hem gewoon mee...
pi_66338828
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:17 schreef Fruppel het volgende:
Gelukkig ben k niet alleen in mijn geworstel met flesvoeding!
Maar je hebt wel gelijk, tuurlijk komt het vanzelf goed... maar voor nu word ik er nog onzeker van!
Je bent niet de enige hoor.
Hier ook onzekerheid over het feit of ie wel genoeg krijgt enzo.
Dinsdag komt iemand van het consultatiebureau, dus dan kan ik mijn vragen daar eens neerleggen en verder doen we het gewoon op gevoel.
pi_66341539
Het is ook veel gedoe, en dat blijft het ook wel. Met 6 maanden gaan ze gewoon eten, en dan heb je bijvoorbeel de vaag weer hoeveel je ze dan zal geven enzo.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:30:58 #144
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_66945781
Even een vraagje: was het nou zo dat babies op flesvoeding elke dag ontlasting zouden moeten hebben? Isis heeft nl. sinds ze volledig op Friso 1 zit, sowieso veel meer en dikkere ontlasting, maar nu ook regelmatig met een dag ertussen, terwijl dat volgens mij niet hoort.
pi_66948054
Ik heb dit toen ook nagevraagd omdat Dana ook niet elke dag ontlasting had en dat was volgend het CB geen probleem.
pi_66959524
jojo, zolang het regelmatig is, en verder geen last veroorzaakt, is het geen probleem.

Nog even een vraagje voor mijn zus: Met welke speen gaven jullie Nutrilon Omneo? De Avent-2-speen is te klein, en een Avent-1-2-3 speen is veel te groot.. Iemand ideeen?
Sinds hij dat spul gisteren kreeg heeft hij niet meer gespuugd, dus dat is wel weer fijn..
pi_66960864
Deepfreeze, dat lijkt toch op Friso comfort qua dikte? Wij gaven dat in een difrax fles met een M-speen, ging perfect!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66960954
Nou, hier gaat de difrax fles ineens weer goed. Speen er iets minder vast op draaien helpt wel.
En de drbrown wil ook wel goed, maar gaat nog best snel. We wisselen ze een beetje af. Vanmorgen kwam er wel behoorlijk wat terug. Maar kan ook omdat hij dan geen medicijnen krijgt.
pi_67161888
Ik heb eens ergens in een folder of boek gelezen hoeveel voedingen op een dag een kind van een bepaalde leeftijd mag/kan hebben. Maar ik weet niet meer waar.
Heeft iemand een idee?
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:22:08 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67162150
Het gaat meer om de totale hoeveelheid dan echt een max aantal voedingen volgens mij. Het is natuurlijk wel zo dat een kind naar mate het ouder wordt meer op kan tijdens 1 voeding en er dan ook langer tussen laat zitten.

Ik kan vanmiddag thuis wel even op het eet/drink-advies lijstje van het cb kijken, daar stond het volgens mij bij ons iig wel ook bij.

Dit staat er nav een eerder gesprek in het feeback-topic:
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 08:53 schreef maffemuts het volgende:
2-3
maanden
Voeding: 5 - 6 x borstvoeding OF flesvoeding; 5 x 130 - 180 ml. of 6 x 110 - 150 ml.
Toelichting: Per 24 uur heeft een kind ongeveer 150 ml. voeding per kilogram lichaamsgewicht nodig, verdeeld over een aantal voedingen. Wij adviseren u om de behoefte van uw kind hierbij maatstaf te laten zijn. De hoeveelheid of frequentie van de voeding kan per kind sterk verschillen.
Vitamines: Vitamine D
3-4
maanden
Voeding: 5 x borstvoeding OF flesvoeding; 5 x 150 - 190 ml.
Toelichting: zie boven
Vitamine: Vitamine D
Bron www.lariviere.nl/documents/Voedingsschema.doc
=========================================================
Als antwoord op je vraag
Als je op het linkje klinkt krijg je idd een mooi overzicht te zien. Dat komt redelijk overeen met het wat ik van het cb had.

Hopelijk heb je er wat aan.
***
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:31:33 #151
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67162483
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:14 schreef Koningin het volgende:
Ik heb eens ergens in een folder of boek gelezen hoeveel voedingen op een dag een kind van een bepaalde leeftijd mag/kan hebben. Maar ik weet niet meer waar.
Heeft iemand een idee?
Er zijn er meerdere. Ik vind deze wel duidelijk...
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:33:58 #152
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67162554
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:22 schreef Brighteyes het volgende:
Het gaat meer om de totale hoeveelheid dan echt een max aantal voedingen volgens mij. Het is natuurlijk wel zo dat een kind naar mate het ouder wordt meer op kan tijdens 1 voeding en er dan ook langer tussen laat zitten.

Ik kan vanmiddag thuis wel even op het eet/drink-advies lijstje van het cb kijken, daar stond het volgens mij bij ons iig wel ook bij.

Dit staat er nav een eerder gesprek in het feeback-topic:
[..]

Als je op het linkje klinkt krijg je idd een mooi overzicht te zien. Dat komt redelijk overeen met het wat ik van het cb had.

Hopelijk heb je er wat aan.
Ow deze is nog overzichtelijker, ik heb hem opgeslagen...
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:35:24 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67162576
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:31 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Er zijn er meerdere. Ik vind deze wel duidelijk...
De naam van die link! 'Voerschema'! Ik zie bijna van die babietjes voor me, elk bij hun eigen trogje!
***
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:36:11 #154
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67162596
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:35 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

De naam van die link! 'Voerschema'! Ik zie bijna van die babietjes voor me, elk bij hun eigen trogje!
had ik nog niet eens gezien..
pi_67162621
Dank voor de snelle tips.
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:42:10 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67162771
Hoe is het met jou en Guus?
***
pi_67169049
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:42 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe is het met jou en Guus?
Het gaat heel goed met mij en Guus
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:55:30 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67171208
Fijn!
***
  vrijdag 27 maart 2009 @ 08:58:45 #159
250174 Mupmup
Mama van Storm en Rune
pi_67454106
Hoi allemaal,

Ik ben een beetje een flesvoeding-newbie, want ben bezig om over te stappen van bv naar fv (zoonlief is nu 5 weken oud). Omdat hij waarschijnlijk last heeft van verborgen reflux zijn we bezig de voeding (Friso HA) te mengen met Nutriton, maar nu mijn vraag: Welke speen moet je daarbij gebruiken? We gebruiken Difrax-flessen, de S speen gaat te langzaam, de M speen veel te snel. Lastig hoor...

Ook nog een vraagje over de hoeveelheid: hierboven zijn twee links gegeven met voedingsschema's. Mijn zoontje drinkt zo'n 7 keer per dag en zou dus 80cc per keer mogen. Maar op de verpakking staat alleen hoe je 65 cc en 100 cc moet maken. Hoeveel water en hoeveel schepjes moet ik dan gebruiken om 80cc te krijgen??

Sorry, ben echt nog een newbie, en weet er dus nog niet veel van. Hoop dat jullie me kunnen helpen!
pi_67454161
Het is meestal 1 schepje op 30 cc. Als je dus 80 cc wilt maken, maak je een fles van 90 cc water met 3 schepjes, en dan de rest eruit gieten tot je 80 cc hebt.

Wat ik deed toen Merel nog nutriton kreeg was het gaatje van de S-speen wat groter maken met een hete naald. Ik weet niet of dat helema baby-technisch verantwoord is, maar het werkte hier het beste.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67454591
Ik heb ook een vraagje over flesvoeding...
Mijn verloskundige zei dat ik straks het beste gelijk kon beginnen met hypo allergeen spul, omdat mijn man en ik allebei wat voedselallergieen hebben (en ik heb ook nog een paar andere allergieen), maar nu hoorde ik van de kraamconsulente dat dat helemaal niet nodig is, omdat we allebei geen allergieen hebben voor melkproducten...
Dus toen had ik al zoiets van Ik weet nu niet of het nu onzinnig is om gelijk met die hypo allergene flesvoeding te beginnen, weet iemand hier iets van?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:26:37 #162
35189 Troel
scherp en bot
pi_67454647
Ik zou met HA beginnen. het gaat niet alleen om allergie voor melkproducten, maar om allergie in het algemeen.

Ik had gewoon zo'n verpakking Nutrilon HA gehaald. Omdat Ruben de eerste dagen bijvoeding moest hebben van de kinderarts heeft hij dat dus ook gehad, daarna hebben we de bak naar de buren gedaan omdat het leek alsof hij het met borstvoeding zou redden, maar al snel hebben we weer een nieuwe bak aan moeten schaffen.

Bij ons in het ziekenhuis wordt overigens altijd HA voorgeschreven door de artsen, dus op basis daarvan zou ik ook nu weer gewoon HA in huis halen. (Alhoewel ik nu ook een aantal kleine pakjes kant en klaar zou halen, en daarnaast een grote bak )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:29:01 #163
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67454718
Tessie, eerst gewone en later hypo allergene flesvoeding geven, helpt niet, dan is het al te laat heb ik me laten vertellen door de wijkverpleegkundige. Dus als je twijfelt, zou je meteen met de hypo allergene voeding moeten beginnen. En volgens mij is het niet alleen ivm melkproducten maar ook andere allergieën.
pi_67454742
Ok. Ja ik dacht dat dus ook, dat het om alle alelrgieen ging. Maar die kraamconsulente was echt heel stellig dat het alleen nuttig was als je zelf bijvoorbeeld koemelk allergie had ofzo.... Ook raar dat ze dat dan zegt.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_67454772
Ze zei trouwens ook nog iets over dat als je dan onnodig die HA voeding gebruikt, dat ie dan misschien later zelfs gevoeliger voor vanalles zou zijn... Maar dat is dan vast ook onzin?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:31:25 #166
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67454785
Tessie, hier staat een linkje, misschien heb je er wat aan... http://www.nutriciakinder(...)ergie+verkleinen.htm

Ik kan me dat slecht voorstellen. Het is volgens mij wel bewezen dat hoe meer hygiëne/schoner alles in huis is, hoe sneller ze ziek kunnen worden.
pi_67454790
Zeker wel nuttig om met HA te beginnen! Dat heeft echt niet alleen met melkallergie te maken.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67454890
Thanx voor het linkje! Ik dacht dus ook dat het een preventieve werking had, maar was in de war omdat dat mens dat dus helemaal tegensprak.
Maar volgens het testje moeten we toch ook echt die HA gebruiken, dus gaan we dat gewoon doen
en note to self: niet luisteren naar rare verhalen van de kraamconsulente.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:37:52 #169
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67454949
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:35 schreef tessie het volgende:
Thanx voor het linkje! Ik dacht dus ook dat het een preventieve werking had, maar was in de war omdat dat mens dat dus helemaal tegensprak.
Maar volgens het testje moeten we toch ook echt die HA gebruiken, dus gaan we dat gewoon doen
en note to self: niet luisteren naar rare verhalen van de kraamconsulente.
Volgens mij is de consulente ook niet iemand die ervoor "gestudeerd" heeft, volgens mij geen kraamverzorgster, die zou het wel moeten weten.
pi_67454993
Ik kreeg wel de indruk dat ze in elk geval wel kraamverzorgster is geweest, tenminste, zo kwam het over door haar verhalen. Maar ja, zij kwam maar 1 keer langs, en daarna komt zij gelukkig niet meer.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:51:01 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_67455293
Overigens vind ik een Nutricia linkje ook niet echt heilig hoor, die weten ook dat ze meer geld binnenkrijgen met HA dan met gewone
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:56:42 #172
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67455441
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:51 schreef Troel het volgende:
Overigens vind ik een Nutricia linkje ook niet echt heilig hoor, die weten ook dat ze meer geld binnenkrijgen met HA dan met gewone
Ja dat bedacht ik me ook al.... ze zullen al snel het advies geven om HA te gaan gebruiken.
pi_67455898
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:37 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Volgens mij is de consulente ook niet iemand die ervoor "gestudeerd" heeft, volgens mij geen kraamverzorgster, die zou het wel moeten weten.
Er komt helaas geen voedingsleer aan bod in de opleiding tot kraamverzorgster. Ik meen me ook te herinneren dat dat adviezen zijn die een kraamverzorgster niet mag geven maar dat ze daarvoor de verloskundige moet raadplegen zodat die het advies geeft
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:17:48 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_67455937
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:16 schreef owlet het volgende:

[..]

Er komt helaas geen voedingsleer aan bod in de opleiding tot kraamverzorgster. Ik meen me ook te herinneren dat dat adviezen zijn die een kraamverzorgster niet mag geven maar dat ze daarvoor de verloskundige moet raadplegen zodat die het advies geeft
Dat is best kwalijk trouwens (kwalijk is misschien het verkeerde woord). Je zou verwachten dat ze toch wel bepaalde zaken behandelen enzo. (maar ach, aan de andere kant is geen enkele opleiding 100% perfect natuurlijk)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:28:51 #175
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67456201
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:16 schreef owlet het volgende:

[..]

Er komt helaas geen voedingsleer aan bod in de opleiding tot kraamverzorgster. Ik meen me ook te herinneren dat dat adviezen zijn die een kraamverzorgster niet mag geven maar dat ze daarvoor de verloskundige moet raadplegen zodat die het advies geeft
Ow okay... het is natuurlijk ook soms zo dat op het moment dat de kraamverzorgster komt de baby al voeding heeft gehad... behalve natuurlijk als je bv geeft of thuis bevalt, bij de laatste is ze bij. Alhoewel je bij het laatste natuurlijk ook al voeding thuis moet hebben.
pi_67456218
Ja ik vind het ook wel erg jammer. De meeste kraambureaus worden ook aardig gesponsord door de verschillende voedingsfabrikanten. Da's op zich niet erg maar in hoeverre een informatieavond over bijv. de zin van hypoallergene voeding écht nuttig is als het praatje gehouden wordt door een PRmeneer van Nutricia waarna alle aanwezige kraamverzorgsters bedolven worden onder de mooie Nutriciaspulletjes...

Het is sowieso een redelijk schemerig beroep, vind ik. Er wordt een hoop van je verwacht maar je mag tegelijk niet zo veel om het maar allemaal controleerbaar en "veilig" te houden.
pi_67456271
Ja snap ook wel dat nutricia natuurlijk liever de dure HA wil verkopen, maar aangezien mijn VK het ook al aanraadde, en het mij zelf ook gewoon wel logisch en beter lijkt, ga ik toch voor de HA.
En idd wel vreemd dat ze bij die opleiding voor kraamverzorgster niks over voeding krijgen...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:32:55 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_67456292
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:31 schreef tessie het volgende:
Ja snap ook wel dat nutricia natuurlijk liever de dure HA wil verkopen, maar aangezien mijn VK het ook al aanraadde, en het mij zelf ook gewoon wel logisch en beter lijkt, ga ik toch voor de HA.
En idd wel vreemd dat ze bij die opleiding voor kraamverzorgster niks over voeding krijgen...

En dat is het belangrijkst Je moet je er zelf ook prettig bij voelen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67456334
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:31 schreef tessie het volgende:
Ja snap ook wel dat nutricia natuurlijk liever de dure HA wil verkopen, maar aangezien mijn VK het ook al aanraadde, en het mij zelf ook gewoon wel logisch en beter lijkt, ga ik toch voor de HA.
En idd wel vreemd dat ze bij die opleiding voor kraamverzorgster niks over voeding krijgen...
Klinkt als een goed plan, Tessie
pi_67457251
Spugen jullie baby's ook zoveel? Seb is bijna 12 weken en soms dan vraag ik me toch af wat normaal is. Hij heeft nou permanent een slabber om. Hij slikt ook heel veel terug heb ik het idee. Ik ben best bang dat zijn slokdarm dadelijk helemaal geiiriteerd is en dat hij dan veel pijn heeft.
We hadden johannesbroodpitmeel op advies van de kinderarts maar daar kan hij niet van poepen. Hij groeit wel gewoon goed overigens (heel goed). Soms vraag ik me af of het aan de voeding ligt, maar met de borstvoeding deed hij hetzelfde dus het zal toch wel gewoon aan hem liggen. Ik weet het niet meer in ieder geval
Misschien toch terug naar de kinderarts zei het CB maar de moed zakt me al in de schoenen bij het idee daarnaar terug te moeten. Ook omdat hij wel goed groeit en er zelf toch steeds minder last van lijkt te hebben als een aantal weken terug. Nou ja misschien toch nog maar even aankijken. Is er flesvoeding die minder zuur is of zo? Misschien is het te zuur voor hem of kan dat niet?

Nog even over flesvoeding algemeen. Ik weet echt niet of ik bij een tweede nog borstvoeding wil geven. Ik heb zoveel rust gekregen nu we flesvoeding geven, vrolijker, minder gestresst etc. Nou hoef ik er nu nog niet over na te denken maar vraag me af of borstvoeding wel bij mij als persoon past, maar die gedachte is dan weer misschien egoistisch. Ik weet het niet maar het houd me wel bezig.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:06:05 #181
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67458576
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:31 schreef tessie het volgende:
Ja snap ook wel dat nutricia natuurlijk liever de dure HA wil verkopen, maar aangezien mijn VK het ook al aanraadde, en het mij zelf ook gewoon wel logisch en beter lijkt, ga ik toch voor de HA.
En idd wel vreemd dat ze bij die opleiding voor kraamverzorgster niks over voeding krijgen...
Goed plan!!

@ Estrys, Lennon spuugt eigenlijk nooit en kan gemakkelijk meerdere dagen hetzelfde shirt aan. Als hij er zelf geen of weinig last van lijkt te hebben, zou ik het als ik jou was maar "gewoon" accepteren. De jongste zoon van mn broertje spuugde en spuugt ook heel veel, ligt gewoon aan het kind denk ik. Wij gebruiken trouwens Friso flesvoeding en dat gaat dus heel goed. Ik weet niet of een andere zuurder is en of het daaraan ligt.

Wij zeggen heel vaak, bij twijfel niet doen... dat zou ik in dit geval ook toepassen. Ik voel me er ook niet fijn/goed bij en heb meteen bij beide gekozen voor flesvoeding. Jouw verhaal herken ik ook, zo had mn schoonzusje dat ook... zij is bij de 2e meteen fv gaan geven. Maar misschien denk je er tegen die tijd wel heel anders over... gewoon nog even laten gaan denk ik. Ik vind de gedachte trouwens niet egoïstisch.. als jij je niet goed voelt, voelt de baby dat ook en dat is ook niet goed. Dus als jij iets doet waar jij je goed bij voelt, zal de baby dat denk ik ook voelen.
pi_67458952
Estrys, Merel spuugt eigenlijk ook nooit (meer), niet meer sinds we bij de osteopaat geweest zijn.

Over bv, bij Sara vroeg het zoveel van me, ik heb het toen 3 weken volgehouden maar ik werd er doodongelukkig van.
Bij Merel wou ik het toch weer proberen, maar omdat ze zo zwaar was hebben ze haar in het ziekenhuis heel veel bijgevoed (na elke voeding 30 cc flesvoeding via een cupje). Zo jammer! Het heeft het voor mij wel verpest, ik raakte meteen weer in de stress. Dus toen ben ik na 2 dagen al gestopt. Achteraf vind ik dan wel jammer, misschien was het nu namelijk wel goed gegaan. Als er ooit een derde zou komen, zou ik het weer proberen.
Maar het blijft een eigen keus, het is niet voor iedereen even makkelijk. Ik merkte (vooral bij Sara) dat ik het echt niet trok, en ik denk zelf dat het te maken heeft met de hormonen en alles. Ik kan sowieso niet goed tegen hormonen, word er neerslachtig van etc.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:02:51 #183
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_67463815
@ Estrys> Mika spuugt vanaf zn geboorte af aan al heel veel. Hij groeit echter wel als kool. Hij lijkt er zelf geen last van te hebben, heel soms wel eens wat maagzuur. Wij zijn na een aantal maanden bij de kinderarts beland, daar heeft hij Motilium en Zantac voorgeschreven gekregen en ik maak de voeding aan met jbm. De zantac gebruik in inmiddels niet meer maar de Motilium en jbm nog wel. En nog spuugt hij veel, volgens de kinderarts is hij een Habituele spuger. Mika loopt ook altijd met een slab om. Ik had verwacht dat het zou stoppen als hij kon staan en mobiel was maar dat is nog niet het geval.
pi_67467413
Tyler spuugt ook nog steeds. Hij heeft ook motilium en sinds kort ook zantac.. En krijgt jbpm door elke fles. Het helpt wel wat. Maar er is geen peil op te trekken wanneer hij wel en niet spuugt. Boeren doet hij trouwens niet makkelijk. De difrax kromme fles doet het nu goed en de drBrown ook.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:13:20 #185
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_67468212
i8n principe mogen kindjes tot het jaar mondjes terug geven, anders misschien toch eens naar voeding gaan kijken...

Tessie, over het hypoallergeen beginnen, ons werd dat ook afgeraden, omdat er gezegd werd tegen onms, laat ze eerst maar bewiojzen dat ze een allergie hebben.. en bij een allergie is de normale so called preventieve ha voeding ook te zwak...
Nu is arwen enorm allergisch, maar denk niet dat het te maken heeft met dat ze geen hypoallergene voeding gekregen heeft.
Je moet doen waar jullie je fijn bij voelen, misschien had starten met ha voeding hier het wel minder drstisch gemaakt.. maar goed dat zullen we nooit wten
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_67468320
Wie heeft jullie dat geadviseerd dan Evenstar?
Ik heb nu zoiets van we doen gewoon HA, en ja, of het echt helpt/beter is... dat weet je dan natuurlijk niet vantevoren...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:23:45 #187
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_67468517
verloskundige en kraamzorg ook
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_67468606
vrouwtje theelepel wij hebben het zelfde meegemaakt.
maandag is ze een jaar en spuugt nog steeds veel ondanks de jbm(gisteren haar hele bed en zich zelf).
vrijdag naar de kinderarts. dan krijgen wij te horen wat er gaat gebeuren. ik hoop niks maar als ik de jbm weg laat spuugt ze nog meer. de vorige keer heeft ze aangegeven dat ze pas na 1 jaar gaan kijken en misschien opereren(ik hoop zo van niet).
wij hebben ook zantac gehad maar kreeg het er echtniet in. nu hebben we korreltjes.

estrys groeit seb wel goed? en anders eens naar de ha voor je vragen?
mama van 3 kids!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:27:26 #189
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_67468653
popplesis er al eens gekeken naar andere voeding, als in koemelk weglaten?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_67468939
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 15:02 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
@ Estrys> Mika spuugt vanaf zn geboorte af aan al heel veel. Hij groeit echter wel als kool. Hij lijkt er zelf geen last van te hebben, heel soms wel eens wat maagzuur. Wij zijn na een aantal maanden bij de kinderarts beland, daar heeft hij Motilium en Zantac voorgeschreven gekregen en ik maak de voeding aan met jbm. De zantac gebruik in inmiddels niet meer maar de Motilium en jbm nog wel. En nog spuugt hij veel, volgens de kinderarts is hij een Habituele spuger. Mika loopt ook altijd met een slab om. Ik had verwacht dat het zou stoppen als hij kon staan en mobiel was maar dat is nog niet het geval.
De kinderarts wilde geen medicijnen voorschrijven, maar toen was hij ook nog maar 6 weken oud, alleen het advies JBM geven hebben we gekregen. Nou deden we dat al, maar hij reageert gewoon niet goed daarop vind ik zelf. Hij gaat overstrekken, kan niet poepen en gaat heel hard huilen want hij is dan nog steeds zo misselijk alleen komt het er niet uit. kortom we zitten dan gewoon echt met een ongelukkige baby te kijken. Sinds we zijn gestopt met JBM is hij veel blijer, dat verschil is heel duidelijk. Ik wil het dus ook niet meer geven.
Op het KDV vinden ze ook dat hij wel veel spuugt.

Hij groeit heel goed
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_67469081
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:27 schreef _evenstar_ het volgende:
popplesis er al eens gekeken naar andere voeding, als in koemelk weglaten?
waar zal ik beginnen.

ik heb borstvoeding gegeven(huilen en spugen)
toen de friso gewone(huilen en spugen)
toen de friso comfort(huilen en spugen)
toen de nutrilon pepti (huilen en spugen)
toen de friso extra (spugen)

we hebben alle voedingen een paar weken vol gehouden. maar geen verschil.
we hebben overal nutriton bij gebruikt.
mama van 3 kids!
pi_67469176
Ik heb er hier ook geen hoop op dat het snel overgaat. Gewoon telkens zien dat je zo snel mogelijk een slab omdoet na het omkleden of je hebt prijs...
pi_67469311
bass miss komt me bekend voor.
ik heb pas alle babykleding uitgezocht, heb meer dan de helft weg kunnen gooien en dan heb ik al ontzettend veel weggegooid.
mama van 3 kids!
pi_67469389
Met de terugkomdag van de gym op de foto op een matje met 10 andere baby's, hele matje onder, alleen door ons meneertje Heb je een leuk shirt heeft ie constant een slab om
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:57:34 #195
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_67469472
Ik bedoel meer als in koemelk vrij.. i weet neit of je het de moeite waard vind het te proberen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_67469587
Ach ja, 't is een familiekwaaltje hier. Mijn vader deed het blijkbaar ook, ik ook, Fons ook en Elodietje nu ook. 'tGaat wel over na een jaartje...
pi_67469815
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:57 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik bedoel meer als in koemelk vrij.. i weet neit of je het de moeite waard vind het te proberen
ik zal het eens met de kinderarts volgende week overleggen. want zij wilde het geen reflux noemen maar zei verder ook niks. maar een brief aan het cb en de ha stond wel reflux in heb ik stiekem gelezen.
mama van 3 kids!
  zondag 29 maart 2009 @ 00:12:04 #198
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67509372
Ik heb een vraag(je):
Maarten moeten we 's avonds altijd wakker maken voor zijn laatste fles (zo rond 11 uur) maar hij drinkt deze meestal niet leeg (100 cc van de 200). Ik wil de fles niet laten vervallen, anders krijgt hij maar 4 flessen ipv 5. En nu slaapt hij sinds kort wel door tot een uur of half 7 / 7 uur. Maar het is ook zo sneu dat hij zo moe is en dan maar de halve fles drinkt. Hoe zouden jullie dit doen? Of is er iemand die dit ook heeft gehad en hoe heb jij het opgelost?
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 29 maart 2009 @ 01:07:37 #199
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67510338
Tja ik heb Isa geloof ik toen gewoon door laten slapen en gekeken of ze dan 's nachts nog om die voeding kwam, meestal werd ze dan pas rond 5 a 6 uur in de ochtend wakker, dus echt nodig had ze hem toen niet meer.
Ik heb toen de flessen van overdag wat opgehoogd en die 5de voeding zo verdeelt over de andere 4 flessen van de dag, na ik geloof 1 week werd ze weer rond 7.30 uur in de ochtend wakker en sliep ze dus weer keurig door.
Mama van Isa en Ties
  zondag 29 maart 2009 @ 08:48:32 #200
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67512702
Marie, wij moesten Lennon ook altijd wakker maken voor die laatste avondfles, maar hebben hem gisterenavond eens overgeslagen en hij heeft geslapen tot 6:20 uur oude tijd vanmorgen, en ook nog wakker geworden omdat ik ging kijken vond het zo stil.... Wij gaven 6 flessen per dag, maar dat worden er nu dus 5. En wat Marlieske zegt, gewoon die fles verdelen over de rest van de voedingen evt. Maar hij neemt toch wat hij nodig heeft.. dus ik zou me er niet teveel zorgen overmaken. Lennon dronk tot vandaag bijna alleen maar flessen van 120 cc en heel af en toe een fles van 150 cc en dan nog niet eens alles leeg.
  zondag 29 maart 2009 @ 10:14:40 #201
105850 Fuente
mamamuts
pi_67513211
Bij Sara sloegen we die fles over toen we haar steeds wakker moesten maken. Zij sliep dan alsnog gewoon door tot 7:00.

Merel maken we sowieso nooit wakker. Als we haar een fles om 23:00 geven wordt ze om 3:00 weer wakker voor een fles. Als we die fles niet geven slaapt ze tot 5:00 uur ongeveer.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67513239
selene hebben we heel lang wel wakkergemaakt voor de fles. die sliep al vlot door. maar ze was/is zo'n kleintje (alhoewel ze haar lijntje goed volgt hoor) dat we het er maar ingelaten hebben. nog steeds die laatste fles is echt een 'inhaal'fles en dat merk je goed. als ze op een dag niet zo'n trek heeft, of het eten is niet lekker ofzo kan je er donder op zeggen dat ze het avondflesje dan helemaal leeg drinkt. als ze wel goed gegeten heeft drinkt ze er niet veel van. inmiddels is de laatste fles rond 8 uur/ half 9 (tenzij ze zelf eerder komt). ze gaat tussen 6 en 7 's avonds naar bed.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 29 maart 2009 @ 12:30:52 #203
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67515194
Ik zal eens even kijken hoe we dat gaan doen, misschien eerst de late fles iets vervroegen en dan zien hoe laat hij wakker wordt... Of zoals Diaan zegt, gewoon laten vervallen en kijken hoe laat hij komt, dat is eigenlijk ook wel een goede optie, want morgen is W. nog thuis met Maarten en maakt het niet heel erg uit hoe zijn schema is... Ik denk wel dat ik de fles van 7 uur dan iets verlaat, naar half 8 ofzo.
Bedankt voor jullie antwoorden meiden!
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 29 maart 2009 @ 17:24:05 #204
250174 Mupmup
Mama van Storm en Rune
pi_67522621
Hoi allemaal!

Omdat we er volledig doorheen zitten en het echt niet meer weten willen we proberen ons zoontje Rune Friso Allergy Care te geven om te kijken of hij KMA zou hebben.

Vorige week dacht het cb aan verborgen reflux, nu dus nog bv (ben aan het afbouwen) en Friso HA + Nutriton. Het leek even wat beter te gaan maar vandaag is het weer helemaal mis. De complete lijst van klachten die hij vorige week ook had komt weer voorbij

Veel huilen, krampen, uitslag wordt weer erger (nooit helemaal weg geweest, zit op zijn hoofdje: achter op het hoofd, opzij onder de haargrens, voorhoofd en wangetjes), veel windjes, kokhalzen, verstopte neus, niesbuien, traanogen en zijn oortjes lijken wel te stinken. Wat moet ik hier nou mee? Ik weet het niet meer hoor. Met het cb kom ik ook al niet veel verder...
  zondag 29 maart 2009 @ 18:07:39 #205
105850 Fuente
mamamuts
pi_67523896
Mupmup, ik zou naar de HA gaan en een verwijzing naar de kinderarts vragen. Daar kunnen ze hem goed nakijken. Het klinkt alsof hij inderdaad allergisch reageert. Het CB kan je hier denk ik niet mee verder helpen (hier zouden ze het iig niet kunnen..).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67529495
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:24 schreef Mupmup het volgende:
Hoi allemaal!

Omdat we er volledig doorheen zitten en het echt niet meer weten willen we proberen ons zoontje Rune Friso Allergy Care te geven om te kijken of hij KMA zou hebben.

Vorige week dacht het cb aan verborgen reflux, nu dus nog bv (ben aan het afbouwen) en Friso HA + Nutriton. Het leek even wat beter te gaan maar vandaag is het weer helemaal mis. De complete lijst van klachten die hij vorige week ook had komt weer voorbij

Veel huilen, krampen, uitslag wordt weer erger (nooit helemaal weg geweest, zit op zijn hoofdje: achter op het hoofd, opzij onder de haargrens, voorhoofd en wangetjes), veel windjes, kokhalzen, verstopte neus, niesbuien, traanogen en zijn oortjes lijken wel te stinken. Wat moet ik hier nou mee? Ik weet het niet meer hoor. Met het cb kom ik ook al niet veel verder...
Die lijst met klachten komt me aardig bekend voor

Het CB kan met dat soort dingen niet zoveel, daarvoor kun je beter bij de HA zijn en die zal je wel doorverwijzen naar de kinderarts waarschijnlijk. Hoe oud is hij? je zoon dan, niet de arts

[ Bericht 4% gewijzigd door Estrys op 29-03-2009 21:57:03 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_67537248
ik heb even zitten googlen op de symptomen van een koemelk allergie maar waarom het CB, de huisarts of de kinderarts dat nog niet geopperd heeft als een mogelijkheid bij Seb vraag ik me af. Toch maar eens aankaarten.

Hij heeft ook meestal een verstopte neus en volgens mijn ouders (afzonderlijk van elkaar was ze dat opgevallen) piept hij bij het ademhalen. ik wist niet dat dat ook symptomen waren van een koemelkallergie.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 30 maart 2009 @ 08:14:22 #208
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_67537279
Als man (die net zijn kid de fles heeft gegeven) toch een kleine tip voordat ik weer uit dit oestrogeentopic ren

Dieetvoeding (zoals Pepti) wordt bijna altijd vergoed vanuit de basisverzekering, leg je er dus niet bij neer als de verzekeraar de boel in de 1e instantie niet wil vergoeden. Overleg een doktersverklaring met een begeleidend schrijven en je kan die ¤22,- per pot aan leuke andere dingen uitgeven
  maandag 30 maart 2009 @ 08:20:10 #209
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_67537336
Oh en nog een tip alhoewel deze vast wel in een ander topic al voorbij gekomen zal zijn):

Mocht je baby erg last van darmkrampjes (door ophopende lucht) hebben, probeer deze fles eens. Duncan trok helemaal stijf na zijn flessen (Avent) en het was standaard brullen. Uiteindelijk deze fles geprobeerd en we hadden direct een heel ander kind, echt een verschil van dag en nacht

Fles is niet goedkoop maar als het werkt heb je een stuk meer rust in huis
pi_67541349
quote:
Op maandag 30 maart 2009 08:14 schreef Doopy-X- het volgende:
Als man (die net zijn kid de fles heeft gegeven) toch een kleine tip voordat ik weer uit dit oestrogeentopic ren

Dieetvoeding (zoals Pepti) wordt bijna altijd vergoed vanuit de basisverzekering, leg je er dus niet bij neer als de verzekeraar de boel in de 1e instantie niet wil vergoeden. Overleg een doktersverklaring met een begeleidend schrijven en je kan die ¤22,- per pot aan leuke andere dingen uitgeven
Bij ons kost dat zelfs 30,- per pot.

Bfree beviel goed, maar gaat nu te snel. Wel lastig goede speen te vinden voor voeding met nutriton erin trouwens.
  maandag 30 maart 2009 @ 11:46:56 #211
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67541752
De Difrax 1-2-3 speen in combi met de Dr.Brown flessen ging hier perfect, BFree en Dr.Brown is trouwens hetzelfde in systeem met dat ventiel geval.
Mama van Isa en Ties
pi_67542612
Past dat dan? Eens uittesten dan.
Nu de kromme difrax fles.
  maandag 30 maart 2009 @ 13:22:33 #213
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_67544371
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:34 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Bij ons kost dat zelfs 30,- per pot.

Bfree beviel goed, maar gaat nu te snel. Wel lastig goede speen te vinden voor voeding met nutriton erin trouwens.
Wij kunnen nu met een machtiging gewoon hier bestellen, voor 14:00 besteld, morgen in huis

Euuhhh, wij hebben het gewoon met de 1,2,3 spenen van Avent (?) gedaan (die met die druppeltjes erop). Nu hij wat vaker dikkere pap krijgt hebben we een papspeen voor 6 maanden +
pi_67635325
Wij hadden een nieuwe opti fles van Difrax gekocht, hem meegegeven voor het KDV. Zag ik dat hij niet gebruikt was en dat ze de speen op een ander flesje hadden gedaan. Ik vergeten te vragen waarom dat was. Dus ik thuis die fles gepakt en wil ik hem omspoelen loopt het water er gewoon uit aan de onderkant. Blijkt dus dat het ventiel (dat rubber ding onderin) er niet in zit en dus ook nooit ingezeten heeft want in de verpakking zat het niet. Ik gemaild met Difrax en had binnen een dag antwoord en nou sturen ze een ventiel op,

Mijn ervaring is dat wanneer je Nutriton gebruikt die B-free flessen (met zo'n ontluchtingsbuisje in het midden) niet zo goed werken. Alsof die buisjes verstopt raken of zo, ik weet niet wat het is, maar hier werkte het niet goed in ieder geval.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 2 april 2009 @ 11:18:11 #215
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67639940
Is het heel erg om 1x flesvoeding op te warmen in de mag? Ik heb per ongeluk de poeder in het flesje met water gedaan ipv voedingsbakje...
pi_67640248
Als je 'm in de koelkast zet kan dat denk ik niet veel kwaad Diaan. Het advies is om het niet te doen, maar goed, 3 jaar geleden mocht het nog wel (bij Sara maakte ik voor de hele dag!)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 2 april 2009 @ 12:56:44 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67642499
Nee, het is niet heel erg voor zo af en toe eens. Volgens mij is men er sowieso nog niet helemaal over uit of het nou slecht is of niet.
Als je echt twijfelt is het mss mogelijk om het au bain marie in een pannetje water op te warmen?
***
pi_67653834
quote:
Op donderdag 2 april 2009 11:28 schreef Fuente het volgende:
Als je 'm in de koelkast zet kan dat denk ik niet veel kwaad Diaan. Het advies is om het niet te doen, maar goed, 3 jaar geleden mocht het nog wel (bij Sara maakte ik voor de hele dag!)
Dat doen ze hier in het ziekenhuis nog steeds.

Ik heb vanmorgen gepost over die Difrax fles zonder ventiel. Ik zit net te bekijken hoe manlief een flesje maakt hier, pakt hij die fles zonder ventiel en doet daar het water in Dus ik heel droog (nadat het water er in zat) " niet die fles, daar zit geen ventiel in" Maar daar was hij toen zelf al achter
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 2 april 2009 @ 19:26:28 #219
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_67654455
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:08 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat doen ze hier in het ziekenhuis nog steeds.
Dat kan ook best als ze het netjes in de voedingskeuken doen, want daar heersen iets andere omstandigheden dan gewoon bij je thuis.
  donderdag 2 april 2009 @ 21:08:10 #220
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67657575
Ik heb het maar gewoon laten geven lennon was bij mijn ouders, ik op school met Twan palmpasenstok maken. Met Twan maakte ik destijds ook voeding voor de hele dag en werd ook gewoon opgewarmd in de mag, daar heeft hij nooit last van gehad.

Estrys dat zal een leuk gezicht zijn geweest..
pi_67749305
Hallo dames,
even een klein vraagje: vorige week zeiden ze bij het cb dat ik vanaf nu wel over mag stappen op gewone melk. Maar hoe doe je dat? Eerste even aanlengen met opvolgmelk? Of kun je beter peutermelk gaan geven.
Ik was benieuwd hoe jullie dat hebben gedaan want via Google zijn er zoveel tegenstrijdige adviezen te lezen....
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_67749656
quote:
Op donderdag 2 april 2009 11:18 schreef Diaan73 het volgende:
Is het heel erg om 1x flesvoeding op te warmen in de mag? Ik heb per ongeluk de poeder in het flesje met water gedaan ipv voedingsbakje...
Normaal doe je water opwarmen (in de magnetron of in een pot) en dan poeder toevoegen. Maar van 1x samen opwarmen zullen er wel niet te veel voedingsstoffen verloren gegaan zijn hoor...
Maarrreh, wat is het voedingsbakje juist?

Flowerbox, normaal is gewone melk toch maar vanaf 1 jaar?
Hier (in België) in elk geval, en dan liefst volle melk omwille van de vetstoffen en de vetoplosbare vitamines die erin zitten (voor de calorieën dus en voor vit. A en D)
Wij zijn rond +- 1 jaar gestart met gewone melk. Peutermelk, is dat die melk die ook bij de dozen poedermelk staat in de babyafdeling van warenhuizen? Hier heet dat groeimelk, een zoet commercieel rommeltje met veel toegevoegde dingen (een beetje zoals flesvoeding dus )
Wij deden gewoon af en toe een flesje gewone melk en af en toe poedermelk. Mengen hebben we nooit gedaan.
  maandag 6 april 2009 @ 08:45:18 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67749797
Hier ook pas met 1 jaar over gegaan op echte melk. Die 4 weken zullen op zich niet veel uitmaken maar ik zou als ik jou was gewoon nog even wachten.

Volgens mij ben ik over gegaan toen ik niet zo heel veel poeder (nr 2) meer had, toen hield ik nog een half pak (friso werkt met 2 halve zeg maar) in reserve voor als de melke er niet in ging maar verder wisselde ik de eerste paar dagen wat af geloof ik.

Peutermelk (hier nr. 3) heb ik nooit gedaan, schijnt echt geldklopperij te zijn, gewone melk is net zo goed voor je kindje.
***
pi_67750270
Wij kregen ook met 11 maanden het advies om langzaam over te gaan. Chris kreeg toen nog 2,5 fles poedermelk. We hebben eerst de halve fles bij boterham vervangen en een week geprobeerd. Daarna die fles met papgranen, en ook een week geprobeerd. En toen het pak op was is de 20.00 fles vervangen door melk&thee. Dat was op zijn 1e verjaardag.

Je zou het kunnen mengen als ze de smaak niet lekker vind, maar dat vond ik teveel gedoe. En Chris lustte de gewone melk ook prima. Ik wilde hem alleen niet van 500cc poedermelk naar 300cc gewone melk doen in 1 keer. Er zit toch wel een verschil in verzadiging tussen beide. Zo kon hij rustig wennen.

Ik kreeg wel het advies halfvolle melk te gebruiken, omdat mijn zoontje nogal stevig gebouwd is.
  maandag 6 april 2009 @ 09:13:56 #225
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67750304
Iksje, dit bedoel ik:



Die kun je dus voor 3 voedingen vullen.
  maandag 6 april 2009 @ 09:44:13 #226
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_67751025
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:13 schreef Diaan73 het volgende:
Iksje, dit bedoel ik:

[ afbeelding ]

Die kun je dus voor 3 voedingen vullen.
Daar hebben wij der ook een stuk of 10 van, 's avonds vul je die dingetjes voor de volgende dag. Ook makkelijk om mee te nemen
pi_67751526
iksje, Be en deepfreeze bedankt voor jullie adviezen. Ik denk dat ik gewoon haar een flesje volle melk ga aanbieden en dan maar kijken wat er gebeurt. Ze krijgt op dit moment 's ochtends een papfles en 's avonds voor het naar bed gaan nog een klein flesje.

Ik laat wel even weten hoe madam die wisseling vind.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_67759150
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:13 schreef Diaan73 het volgende:
Iksje, dit bedoel ik:

[ afbeelding ]

Die kun je dus voor 3 voedingen vullen.
aha, dat ding !
Ik wist echt niet wat ik me er bij moest voorstellen. Gewoon dat torentje dus.
  maandag 6 april 2009 @ 22:16:09 #229
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67776614
Tja wij hadden een probleem met overstappen naar gewone melk, onze meid wilde namelijk niets meer drinken uit de fles dat op melk leek.
Uiteindelijk dus de Nestle Groeimelk gekocht (kost +/- 6 euro voor een pak ipv 10,59 Nutrilon) en aangezien wij vrijwel nooit verse melk in huis hadden of de inhoud van de flessen gingen zuur de afvoer in, was dit voor ons de betere optie.
Probleem van het melk drinken hebben we opgelost door haar een bordje pap voor te zetten met de groeimelk en dat pikte onze dame dus wel voordeel van de groeimelk vond ik wel dat je geen gedoe had met druppeltjes vitamine D al vind Isa die wel erug lekker.
Mama van Isa en Ties
pi_67783949
* Vicky is ook weer een beetje bijgelezen...
Onze 2e dame krijgt dalijk ook wer flesvoeding. Bij Amber zijn we, op advies van de kraamzorg, meteen begonnen met HA voeding omdat M. allergisch is, helaas bleek amber KMA te hebben.
Bij deze dame gaan we starten met gewone voeding en dan kijken hoe het loopt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69328079
Heb een vraag: Guus slaapt nog niet door 'snachts.
Nu kreeg ik als tip om bij de laatste fles wat pap te doen (paar theelepels).
Ik heb hier een probeerverpakking, maar daar staat op dat het pas vanaf 4 maanden mag.
Guus is dik 3 maanden. Wat vinden jullie?
  zaterdag 23 mei 2009 @ 18:21:37 #232
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69329522
Koningin ik zou het gewoon proberen, maar de rijstebloem is geen garantie voor doorslapen. Seb van Estrys sliep er in ieder geval ook niet op door. maar proberen kan altijd. Ik zag trouwens dat mn ex en zijn vriendin hun zoon ook al rijstebloem geven, en dat jochie is 3,5 maanden.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 19:33:25 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69331587
Die 2 weken zullen het verschil niet maken lijkt mij en rijstebloem is redelijk onschuldig.
Heb je al gewone voeding voor hongerige kindjes geprobeerd? Dat kan je dan bijv. alleen voor de late fles gebruiken en het andere voor overdag.
***
pi_69332681
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:33 schreef Brighteyes het volgende:
Die 2 weken zullen het verschil niet maken lijkt mij en rijstebloem is redelijk onschuldig.
Heb je al gewone voeding voor hongerige kindjes geprobeerd? Dat kan je dan bijv. alleen voor de late fles gebruiken en het andere voor overdag.
Die tip had ik ook al gekregen, komt een beetje op hetzelfde neer.
Denk dat ik het maar gewoon ga proberen. Baat het niet, dan schaadt het niet.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 20:14:41 #235
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_69332904
rijstebloem valt onder bijvoeding en kan wel degelijk schade geven
Beter kan je de forte oid geven. of voeidng voor hongerige babies.
Doorslapen is geen kwestie van rijstebloem erdoor jassen, maar of het kindje verzadigd is. en die rijstebloem doet daar niets voor
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 23 mei 2009 @ 20:16:34 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69332965
Ja, het is idd hetzelfde principe. Gewoon ietsje zwaardere voeding zodat het maagje hopelijk wat langer gevuld blijft 's nachts.
***
  zaterdag 23 mei 2009 @ 20:28:34 #237
105850 Fuente
mamamuts
pi_69333346
Ik zou persoonlijk niet aan de rijstebloem gaan voor de 6 maanden (al staat op de verpakking 4, het is wel bijvoeding). Ik zou eerst de forte voor hongerige baby's proberen. Merel heeft ook een tijd forte gehad (voor dat bleek dat ze kma had) en die deed het daar een stuk langer op dan de reguliere voeding.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 23 mei 2009 @ 20:44:23 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69333819
Zit ook wel wat in Fuente.
Ik bedacht me ook net dat ik eerder begonnen ben met de johannesbroodpitmeel dan met de rijstebloem. Dat haalde ik door elkaar.
Dan zou ik idd zeker eerste de forte gaan proberen 's avonds.

Enneh... op zich is doorslapen wel fijn, maar niet heilig he. Makkeljik praten als moeder van een slapertje, maar als ze het niet doen, dan is dat soms niet anders. Soms is het ook gewoon mama-en-papa-honger, ipv echte honger.
***
pi_69334030
Wij zijn met rijstebloem begonnen met 4 maanden.
Hier een kiddo die 6 flessen van 200 per dag lustte aan standaard voeding bij 3 maanden. Voor de 4 maanden gebruikten we Forte. En daarbij nutriton (johannesbroodpitmeel). Dat laatste dikt de voeding ook in. Normaal wordt het gebruikt bij spugen, maar het helpt bij een aantal kinderen ook voor de verzadiging. Hier dus ook. Het was bij ons de "redding" om echt bijvoeden voor de 4 maanden te voorkomen.
Dat mag al wel vanaf 0 maanden. Dus ik zou eerst Forte of nutriton proberen.
Maar sommige kindjes hebben ook gewoon even tijd nodig om te leren doorslapen. Dus je zou het ook gewoon kunnen afwachten
  zaterdag 23 mei 2009 @ 20:53:17 #240
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_69334085
doorslapen is sowieso niet voedingsgerelateerd vaak.
Alleen blijft men bij flesvoeding veel te vaak de boekjes volgen.
je mag KV ook op verzoek geven ipv standaard tijden zolang ze de liter nie overschrijden.
Sommige kindjes hebben meer baat bij een paar flessen met veel, andere kindjes hebben meer baat bij meer flesjes met kleinere hoeveelheden.
Sommige kindjes slapen gelijk door, sommigen slapen na 3 jaar nog niet door bijv.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 23 mei 2009 @ 20:54:12 #241
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69334104
6 flessen van 200 Lennon drinkt gemiddeld 800 tot 850 cc gewone voeding verdeeld over 4 voedingen per dag.. Ik vond dat eerst wel vreemd/raar en niet gewend van Twan en neefjes... maar hij heeft er blijkbaar genoeg aan en doet het daar goed op.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 20:56:41 #242
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_69334193
dat mag ook helemaal niet... das nie goei voor de nieren
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 23 mei 2009 @ 21:00:58 #243
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69334333
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 20:56 schreef _evenstar_ het volgende:
dat mag ook helemaal niet... das nie goei voor de nieren
6 flessen van 200 bedoel je? Ik hoor het wel meer dat baby's dat krijgen/mogen. Ik vond het ook vreemd.
pi_69335032
Noop 1200cc is ook teveel, daarom dus ook de Forte. Dat hielp direct, maar na 2 weken zat hij weer op 6*200. Dus nutriton erbij. Dat hielp perfect tegen die honger. Toen konden we het af met 5*200

Maar tegenwoordig zijn ze op het CB al iets minder streng met die 1000cc regel. In het laatste jaar hoor is steeds vaker dat het niet zo erg is om af en toe een fles teveel te geven (1a2 keer per week). Alleen geen idee of dat wetenschappelijk onderbouwt is.
pi_69336422
Wij zitten ook te twijfelen of de laatste fles eraf kan. Hij moet altijd wakker gemaakt worden. En gaat lang niet altijd op. Maar hij drinkt overdag lang niet de 200cc die hij dan zou moeten met 4 flessen.
  zondag 24 mei 2009 @ 08:56:28 #246
105850 Fuente
mamamuts
pi_69343881
6 van 200 lijkt mij ook wat veel. Al moet ik zeggen dat Merel met de standaard voeding ook wel eens over de liter ging. Nu krijgt ze 4 flessen van 210 cc, en af en toe 's nachts nog een klein flesje. Ze slaapt nu meestal door, maar heeft ook nog wel eens nachten dat ze toch nog een flesje wil.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 mei 2009 @ 09:06:32 #247
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69343924
toen jan twee maanden was, lag hij voor op het voedingsschema (had meer nodig) en nu hij vijf maanden is, heeft hij aan minder dan mag genoeg. tegenwoordig start ik de dag met 200cc pap, overdag 2 x 150 cc melk (waarvan eentje vaak niet helemaal opgaat) en 's avonds voor het slapen gaan 235cc papvoeding. daarnaast geef ik dan wel fruit en groente maar ook daarvan eet hij nog niet wat hij mag hebben van het cb hier. hij groeit er prima op (vorige week 215 gram in een week tijd)

ik vermoed dat ik morgen wel een nieuw advies ga krijgen, kan ook zijn dat ik dit nog een maandje vol moet houden, ik zie het wel..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69344392
Overdag heeft Guus nog voldoende aan ongeveer 190cc.
Het is niet echt een hongerige baby volgens mij.
Dat ie gewoon og niet doorslaapt kan natuurlijk ook. Maar op een gegeven moment probeer je alles uit.
Misschien de forte eens proberen voor 'savonds. Zijn die niet in kleinere verpakkingen?
Vannacht heeft ie ook weer van 2 tot 4 liggen spoken...
pi_69352486
Ik denk dat wij binnenkort de laatste voeding (vaak rond 23 of 24 uur) eraf gaan halen.. We moeten Mila altijd wakker maken en 9 van de 10 keer loopt ze er meer mee te spelen dan dat ze drinkt.. Hoop wel dat ze dan nog gewoon doorslaapt maar dat zien we dan wel weer
  zondag 24 mei 2009 @ 18:42:14 #250
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_69358252
Volgens mij is forte er alleen in die grote pakken. Heb het eens nagevraagd bij nutrilon, of ze reisverpakkingen hadden. Maar die bestonden toen niet..
Maar misschien kun je nutrilon bellen? Of ze een proefverpakking kunnen opsturen?

Raissa, je kunt het altijd eens proberen.. Hier werkte het niet
  maandag 25 mei 2009 @ 09:25:00 #251
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69373367
Raissa, gewoon proberen. Bij ons werkte het wel en Lennon sliep toen zelfs nog langer door dan toen hij die late fles kreeg.
pi_69375713
Raissa, gewoon proberen, merk je het vanzelf he.
Wanneer zou je eigenlijk die laatste voeding weg mogen laten? Welke leeftijd? En moet je die voeding dan overdag met meer in de fles opvangen?

Ik heb toch maar de voeding voor hongerige baby's gehaald. Gisteravond het flesje gemaakt voor 50% normaal en de andere helft hongerige baby's. Vannacht ging het redelijk. 1 keer wakker geworden rond 2 uur.
Vanavond weer proberen!!
  maandag 25 mei 2009 @ 11:01:15 #253
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_69376109
Het normale CB advies: Vanaf 4 maanden EN 6 kilo. Dan moeten ze 800-1000cc flesvoeding.
Meestal zijn het 4*180/6 of 5*180/6.

Eventueel mag je ook 4*210/7 geven, maar dat wordt soms afgeraden: het maagje moet dan namelijk flink oprekken, en een ruim maagje geeft eerder een hongersignaal => eerder willen eten => meer eten => teveel eten => kans op te zwaar kindje..

Maar hier werkte 4*210/7 gewoon beter met zijn slaapritme..


Koningin, dat klinkt als een goed begin!
  maandag 25 mei 2009 @ 11:06:59 #254
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69376271
Koningin, wij zijn heel erg op ons gevoel en op Lennon af gegaan... De laatste (6e) voeding hebben wij niet meer gedaan toen Lennon iets meer dan 2 maanden was. We hebben de flessen toen wel wat opgehoogd naar 200 cc. Sinds vorige weekbij bijna 4 maanden hebben we ook de 5e voeding eraf gedaan. We merkten dat hij de flessen van 200 cc te kort op elkaar vond komen en dronk niet zo goed. Nu krijgt hij 4 voedingen per dag van 230 cc en dat gaat veel beter. Ik merk aan hem dat hij dat ook veel prettiger vindt, omdat hij niet zo'n groter eter is. Hij drinkt gemiddeld 800 tot 850 cc per dag.

Het is dus heel erg afhankelijk van je kind... waar hij/zij behoefte aan heeft.

Fijn dat het vannacht redelijk ging!!!

Deepfreeze, wat bedoel je met /6 - /7?
  maandag 25 mei 2009 @ 11:32:15 #255
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_69376975
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:06 schreef Diaan73 het volgende:

Deepfreeze, wat bedoel je met /6 - /7?
Denk dat ze het aantal scheppen bedoeld.
pi_69377093
Diaan, hoelang heb je nu tussen de voedingen dan? Tyler krijgt nu ineens wel 170cc op. (dat is dus incl schepjes) En dat dan 5x. Ongeveer om 8.00/1200/16.00/20.00/24.00.
De laatste voeding moeten we hem altijd voor wakker maken en gaat moeizaam en meestal niet helemaal op.
Waarschijnlijk gaan we komende week met bijvoeding beginnen, heel langzaam. Morgen bij cb nog extra advies vragen daarover. En kan natuurlijk ook over de flesjes nog vragen.
  maandag 25 mei 2009 @ 11:42:19 #257
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_69377329
180/6 is 180cc water en 6 schepjes. Maakt 200cc voeding.. 210/7 iets van 235cc aangemaakte voeding?
  maandag 25 mei 2009 @ 12:07:50 #258
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69378108
Ow okay, logisch ook natuurlijk thnx voor de uitleg. Ook handig om zo te vermelden

Lennon krijgt meestal om de 4 uur voeding. Schema is bij benaderingl: 7 - 11 - 15 - 19 uur. Soms een half uurtje later of ietsjes eerder. En als hij in het weekend later wakker wordt, houden we gewoon de 4 uur aan.

Ingrid, lukt het niet om de laatste voeding te laten vallen en die hoeveelheid te verdelen over de andere (4) voedingen?
pi_69378776
19.00 is dat dan het laatste wat hij bnnen krijgt en dan naar bed?
Ja we kunnen het proberen Diaan.
  maandag 25 mei 2009 @ 12:36:47 #260
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69378853
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
19.00 is dat dan het laatste wat hij bnnen krijgt en dan naar bed?
Ja we kunnen het proberen Diaan.
Yeps meestal is dat dan rond half 8 of ietsjes later. Maar rond 20:00 uur ligt hij er wel zeker in. Hij slaapt dan door tot de volgende morgen en dan horen we hem een beetje kletsen en dan weten we dat hij wakker is. Het kan best zijn dat hij wat later gaat slapen of eerder wakker is, maar dan laat hij zich niet horen. Hij is aan het einde van de dag ook echt toe aan naar bed gaan, dat merken we heel erg aan hem.
pi_69379081
Wij moeten Guus ook meestal wakker maken voor de voeding van 23.00 uur, maar hij heeft ze wel nog nodig denk ik. Wel vind ik het raar als je van 5x200cc zomaar kunt overstappen naar 4x200cc.
  maandag 25 mei 2009 @ 12:48:12 #262
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69379188
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:44 schreef Koningin het volgende:
Wij moeten Guus ook meestal wakker maken voor de voeding van 23.00 uur, maar hij heeft ze wel nog nodig denk ik. Wel vind ik het raar als je van 5x200cc zomaar kunt overstappen naar 4x200cc.
Dat is idd ook wel raar, dat hebben wij ook niet gedaan. De inhoud van de flessen dan wat verhogen. Lennon kreeg met 6 voedingen 150/5, met 5 voedingen 180/6 en nu met 4 voedingen 210/7.
pi_69379470
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:48 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Dat is idd ook wel raar, dat hebben wij ook niet gedaan. De inhoud van de flessen dan wat verhogen. Lennon kreeg met 6 voedingen 150/5, met 5 voedingen 180/6 en nu met 4 voedingen 210/7.
en dan gewoon om de 4 uur?
  maandag 25 mei 2009 @ 13:07:42 #264
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69379811
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:44 schreef Koningin het volgende:
Wij moeten Guus ook meestal wakker maken voor de voeding van 23.00 uur, maar hij heeft ze wel nog nodig denk ik. Wel vind ik het raar als je van 5x200cc zomaar kunt overstappen naar 4x200cc.
Je kan natuurlijk ook de laatste fles afbouwen, niet ineens eraf.
Kijken wat er gebeurt met een schepje minder

Wij hebben wel bijna altijd bij de laatste fles een extra schep gedaan als extra bodem voor de nacht.
Maar kweet niet meer wanneer de late fles (23u) kwam te vervallen.

Gewoon een keer geprobeerd in het weekend geloof ik.

En als Guus het te weinig vindt, dan hoor je dat wrs de volgende dag wel
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_69380052
Het CB zegt dat we de laatste voeding eraf mogen halen maar dan wel de 4 overige flessen groter moeten maken. Ik denk zelf dat Mila het daar niet zo mee eens gaat zijn maar we merken het wel, ga het gewoon proberen.. Tot nu toe geeft ze alles zelf prima aan dus daar vertrouw ik dan maar op.

Zijn hier trouwens meer mensen die nenatal gebruiken? De CB wijkverpleegkundige leek het nogal raar te vinden dat we het moeten blijven gebruiken tot 6 maanden en dat we niet gestopt zijn toen mila 3500 gram woog was ook nogal vreemd volgens haar.. Ik ga zelf liever af op het ziekenhuis maar misschien zijn hier mensen met andere ervaringen met nenatal?
  maandag 25 mei 2009 @ 13:47:06 #266
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69380876
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:56 schreef Koningin het volgende:

[..]

en dan gewoon om de 4 uur?
Nu wel, maar die andere flessen niet, die waren ong. om de 3 a 3.5 uur...

Raissa, gewoon proberen en je kunt altijd terug natuurlijk. Wat betreft nenatal, geen ervaringen mee.
  maandag 25 mei 2009 @ 13:50:47 #267
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_69380964
Raissa ik heb zelf geen ervaring met nenatal, wel ervaring met apartere voeding als normaal zeg maar.. Ik vind het CB een heel goed iets, maar van sommige dingen hebben ze te wienig kaas gegeten, zoals bijv extreme allergie, prematuur etc.

De kunde van een arts gespecialiseerd op die gebieden is wel meer waard dan die van een cb arts
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_69381056
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:50 schreef _evenstar_ het volgende:
Raissa ik heb zelf geen ervaring met nenatal, wel ervaring met apartere voeding als normaal zeg maar.. Ik vind het CB een heel goed iets, maar van sommige dingen hebben ze te wienig kaas gegeten, zoals bijv extreme allergie, prematuur etc.

De kunde van een arts gespecialiseerd op die gebieden is wel meer waard dan die van een cb arts
Ja, dat idee had ik ook al. Daarom maar gewoon er mee door gaan tot ze 6 maanden is
  maandag 25 mei 2009 @ 14:01:34 #269
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_69381245
precies

Als het aan het cb gelegen had was ze met een anderhalfjaar al van de flesvoeding af.. ja lastig als je kind nul komma nul aan bijvoeding mag he.. ow wacht ze mocht spercieboontjes en rijst.. en daar hield eht eigenlijk mee op.. evenals arwen tot voor 2 weken terug aan de fantomalt gezeten heeft ( extra caloriepoeder) ze was met een jaar te licht.. dus van de kinderarts van het zkh dat poeder, is ze toen echt eventjes wat vetter gemest zeg maar.. kom je bij het CB, ze is wel dik he.. ze zat toen nog steeds onder het middel lijntje..

Kijk bij een kindje wat de normale regeltjes hoort te volgen hebben ze echt wel verstand van, maar uitzonderingen hebben ze echt gebrek aan kennis imho..

ik ging er dan ook puur heen voor de inentingen in overleg met der eigen zkh kinderarts, en voor de ontwikkeling als in rollen draaien tandjes woordjes etc..

en ook wel up to date gehouden met de zkh afspraken etc. zodat ze iig een beetje ervaring konden op doen

ze is nu trouwens 3.5 en net 2 weekjes van de zuigelingenvoeding en de fantomalt af.. over een 2 maandjes even de groei/gewicht checken.. mocht ze weer te weinig doen dan moet ze weer terug
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 25 mei 2009 @ 17:31:27 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69387829
Ja, maar evenstar, jouw verhaal is weer heel anders dan dat van Raissa he... jouw kindje verdroeg niks.

In het geval van Raissa kan ik me wel voorstellen dat men zich af vraagt waarom ze die speciale voeding moet blijven geven tot 6 maande omdat ik me er wel iets bij kan voorstellen dat de stoffen in dat nenatal speciaal afgestemd zijn op prematuurtjes en dat je dus, bij een bepaald gewicht wel over kan op normale voeding omdat dat wellicht beter afgestemd is op de behoeften van een kindje met een normaal gewicht...

Je zegt dat het CB geen verstand heeft van speciale gevallen en dat gaat in jouw geval vast op, maar premature kindjes zijn nou weer niet een enorme uitzondering dus ik kan me zo voorstellen dat ze die wel vaker tegenkomen.

[aanvulling]
Ik zie nu, na even zoeken, staan dat er wel 2 versies zijn Nenatal Start en Nenatal 1 en dat er bij staat dat je met 6 maanden over kan op de '2' van de standaardvoeding.
***
pi_69390307
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:31 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar evenstar, jouw verhaal is weer heel anders dan dat van Raissa he... jouw kindje verdroeg niks.

In het geval van Raissa kan ik me wel voorstellen dat men zich af vraagt waarom ze die speciale voeding moet blijven geven tot 6 maande omdat ik me er wel iets bij kan voorstellen dat de stoffen in dat nenatal speciaal afgestemd zijn op prematuurtjes en dat je dus, bij een bepaald gewicht wel over kan op normale voeding omdat dat wellicht beter afgestemd is op de behoeften van een kindje met een normaal gewicht...

Je zegt dat het CB geen verstand heeft van speciale gevallen en dat gaat in jouw geval vast op, maar premature kindjes zijn nou weer niet een enorme uitzondering dus ik kan me zo voorstellen dat ze die wel vaker tegenkomen.

[aanvulling]
Ik zie nu, na even zoeken, staan dat er wel 2 versies zijn Nenatal Start en Nenatal 1 en dat er bij staat dat je met 6 maanden over kan op de '2' van de standaardvoeding.
Ze weten hier misschien best wel wat over prematuurtjes, maar ze lezen het dossier niet of half .. Ze geven liever ook niet zo veel advies over deze voeding omdat ze vinden dat de kinderarts het heeft voorgeschreven en beter weet (en die dus zegt tot 6 maanden). Alleen dan krijg je weer een ander poppetje bij het CB en die kijkt dan weer verbaasd dat je het nog gebruikt.. Had even twijfel maar ga gewoon af op KA, zie trouwens ook geen reden nog om op normale voeding over te gaan..
pi_69390386
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:31 schreef Brighteyes het volgende:
In het geval van Raissa kan ik me wel voorstellen dat men zich af vraagt waarom ze die speciale voeding moet blijven geven tot 6 maande omdat ik me er wel iets bij kan voorstellen dat de stoffen in dat nenatal speciaal afgestemd zijn op prematuurtjes en dat je dus, bij een bepaald gewicht wel over kan op normale voeding omdat dat wellicht beter afgestemd is op de behoeften van een kindje met een normaal gewicht...
Mila is ook nog niet op of bij de op-tijd-geboren-kindjes-lijn dus denk dat de KA haar daar ook eerst wil hebben..
  maandag 25 mei 2009 @ 18:38:47 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69390437
Ah ok. Dat zal allicht idd ook meespelen, dat lijntje.
En dat ze er zelf verder niet veel advies over zouden willen geven lijkt mij ook logisch gezien de melding 'gebruik onder medisch toezicht'.
***
pi_69411465
Nou gisteravond voor de tweede keer de voeding voor hongerige baby's erbij gedaan.
En ik werd vannacht om 04.45 uur wakker en schrok, want ik had hem nog niet gehoord! Ik kijken bij zijn bedje, werd ie van mij wakker Speentje gegeven en hij heeft geslapen tot 06.00 uur
Hopelijk zet dit door!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:25:38 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69412106
Fijn Koningin!
Want ondanks dat het natuurlijk niet 'moet' is het wel heel erg lekker als ze gewoon 's nachts doortukken.
En soms is het ook een kwestie van gewoon even doen en wennen ook. Dat ze idd wakker worden en zich weer omdraaien ipv te denken 'hey... ik kreeg toch normaal altijd eten rond deze tijd?'.

Hopelijk heeft hij het nu door!
***
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 26 mei 2009 @ 15:51:24 #276
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69420453
vraagje, als mijn blik melk op is, moet ik straks over op opvolgmelk. het cb zei dat ik in één keer over mocht stappen, maar hoe deden jullie dat? wennen, mengen, gelijk overstappen ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69420963
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 15:51 schreef DJMO het volgende:
vraagje, als mijn blik melk op is, moet ik straks over op opvolgmelk. het cb zei dat ik in één keer over mocht stappen, maar hoe deden jullie dat? wennen, mengen, gelijk overstappen ?
bij ons zei de cb arts dat we moesten beginnen met het ochtendflesje van opvolgmelk. dat beviel helemaal niks (heel veel spugen opeens, wat ze anders nooit deed) dus toen heb ik zelf een schema verzonnen van eerst een paar dagen 1 schepje opvolg en de rest gewone, toen 2 schepjes een paar dagen, enzovoorts. al met al heeft het wel een week of 3,4 geduurd eer dat ze helemaal op de opvolgmelk zat, maar het beviel ons een stuk beter dan zomaar pardoes overgaan.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 26 mei 2009 @ 16:12:40 #278
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_69421081
Hier raadde het cb zelf al aan om te gaan mengen. Dat was maar goed ook want Isis krijgt elke keer dat we een schep meer 2 gaan doen last van verstopping, dus ik wil niet weten wat er gebeurd was als we in één keer over waren gegaan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 26 mei 2009 @ 16:21:24 #279
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69421358
oke, dan ga ik even kijken hoe hij het straks vind, anders doe ik ook ook zoiets als jullie ik heb weinig zin om jan last of pijn te bezorgen door hem te dwingen opvolgmelk te drinken ... thnx!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 26 mei 2009 @ 16:40:27 #280
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69421991
DJMO, ik vind dat JJ al snel over mag naar opvolgmelk hoor, hij is nog niet eens 5 maanden.... is daar een speciale reden voor?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 26 mei 2009 @ 16:53:08 #281
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69422376
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:40 schreef Diaan73 het volgende:
DJMO, ik vind dat JJ al snel over mag naar opvolgmelk hoor, hij is nog niet eens 5 maanden.... is daar een speciale reden voor?
hij is overmorgen vijf maanden, en ik moet eerst mijn voorraad opmaken he ik heb sowieso nog een heel dicht blik staan, waar ik circa een week mee doe + dan nog het open blik wat ik heb opmaken.

en waarom? tja, ik weet niet, het is niet zo dat ik er om smeek of bedel bij het cb: ah toe mag hij over? misschien is mijn cb gewoon wat soepeler met de richtlijnen. ze zei tegen mij iig dat het vanaf zes maanden moet, maar dat wat eerder geen probleem was. ik heb toen gezegd hoeveel voorraad nutrilon 1 ik nog had, en als dat op was, kon ik overgaan op 2 van haar.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69422518
Maar waarom wil je dan zo graag na dat blik over naar 2, inplaats van nog een blik 1 te kopen en daarna naar 2 over te gaan?
Als ik het zo hoor dan zijn verstoppingen bij de overgang geen uitzondering, waarom daar dan al eerder mee beginnen dan nodig?
pi_69422624
wat owlet zegt

selene was 6 en een halve maand toen we overgingen en dat ging dus geheel niet soepel. toen ze echt helemaal over was op opvolgmelk was ze over de 7 maanden hoor.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:02:02 #284
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69422723
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:53 schreef DJMO het volgende:

[..]

hij is overmorgen vijf maanden, en ik moet eerst mijn voorraad opmaken he ik heb sowieso nog een heel dicht blik staan, waar ik circa een week mee doe + dan nog het open blik wat ik heb opmaken.

en waarom? tja, ik weet niet, het is niet zo dat ik er om smeek of bedel bij het cb: ah toe mag hij over? misschien is mijn cb gewoon wat soepeler met de richtlijnen. ze zei tegen mij iig dat het vanaf zes maanden moet, maar dat wat eerder geen probleem was. ik heb toen gezegd hoeveel voorraad nutrilon 1 ik nog had, en als dat op was, kon ik overgaan op 2 van haar.
Dat is nog steeds geen 6 maanden. Ze zijn idd wel makkelijk bij jullie op cb, ook omdat hij al een tijd bijvoeding krijgt.... ik zou zelf nog even wachten tot 6 maanden. En wat Owlet zegt, gewoon nog 1 pak bijkopen... maar als JJ er gewoon goed bij doet, ja misschien is het dan ook wel goed zo.

Ik vind het wel erg snel gaan met JJ wat eten (bijvoeding/opvolgmelk) betreft....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 26 mei 2009 @ 17:17:43 #285
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69423398
heb ik gezegd dat ik dat persé wil? ik luister alleen maar naar wat me gezegd wordt ... misschien een idiote angst > niet luisteren naar wat wij zeggen? dan halen we die kleine weg, want je bent dan een slechte moeder. verder niets ten nadele van jullie, maar jullie weten echt niet hoe moordend die angst is/kan zijn ... zeker als je in aanmerking neemt dát er al een van mij niet meer thuis woont, ook al waren die omstandigheden heel anders, en heeft jan wél twee liefhebbende ouders en een stabiele gezinssituatie, wat mijn dochter dus niet had.
ik kijk ook heus wel naar mijn kind, hoe hij reageert, wil hij niet, of lukt het niet, prima, dan is een nieuw blik 1 zo gekocht (wat ik trouwens toch wel van plan ben, om te gaan mengen). en er zijn ook wel zaken die ik *moet* van het cb die ik wel aan mijn laars lap hoor, maar daar gaat het hier verder niet over...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:17:44 #286
105850 Fuente
mamamuts
pi_69423400
DJMO, ik zou ook wachten tot 6 maanden. Opvolgmelk bevat weer andere stoffen waar ze flink last van kunnen krijgen. En het heeft ook een andere samenstelling die eigenlijk bedoelt is voor kindjes van 6 maanden en ouder.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_69423443
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:02 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind het wel erg snel gaan met JJ wat eten (bijvoeding/opvolgmelk) betreft....
Ik ben eigenlijk wel benieuwd: is dit wat ze bij het CB aanraden of is het wat ze niet afraden? Je bent natuurlijk geen antwoord verschuldigd, ik ben gewoon benieuwd
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 26 mei 2009 @ 17:19:27 #288
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69423501
overigens gaat het met nutrilon 1 de laatste weken eigenlijk bagger, hij drinkt eigenlijk alleen zijn avondfles nog maar leeg. de rest vind hij wel bescheten .. misschien ook daarom dat ik over moet stappen ??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 26 mei 2009 @ 17:25:38 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69423805
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:18 schreef owlet het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd: is dit wat ze bij het CB aanraden of is het wat ze niet afraden? Je bent natuurlijk geen antwoord verschuldigd, ik ben gewoon benieuwd
met potjes, was het je mag het proberen omdat hij zo met die flessen aan het spelen is, maar als hij niet wil of niet meer hoeft niet doen. maar jan wilde wel en vond en vind het heerlijk. toen ging het drinken op zich ook weer beter. nu gaat het eten goed, en zijn avond fles goed, (omdat hij dan moe is en gewoon drinkt wat hij voorgezet krijgt heb ik het idee), maar zijn ochtendppap en dag flessen gaan niet meer op, misschien dat ik daarom na dat komende blik over moet stappen? ik weet het niet hoor, ik vraag niet om uitleg, ik doe gewoon wat me gezegd wordt, zie bovenstaande post voor uitleg
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69423988
Waarom vraag je hier om advies als je toch alleen doet wat je gezegd wordt vanuit het CB? Die zeggen toch in een keer overstappen? Ik begrijp dat je angst hebt maar het CB is niet altijd te beste graadmeter. Mijn CB zegt dat we hem snachts moeten laten huilen als Seb honger heeft, ik bedoel maar te zeggen het zijn adviezen hè.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 26 mei 2009 @ 17:36:52 #291
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69424223
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:30 schreef Estrys het volgende:
Waarom vraag je hier om advies als je toch alleen doet wat je gezegd wordt vanuit het CB? Die zeggen toch in een keer overstappen?
je hoeft me niet meteen aan te vallen hoor, op zo'n snauwtoon van wat doe je hier nog, rot lekker op naar het cb dan.

ik kijk voor alles naar Jan. Ik wil na dit blik wel overstappen, omdat het cb dat zegt, maar ik ga niet blind erin, ik wil weten wat ik kan verwachten etc. doe hier navraag, hoor dat er door jullie gemengd wordt, om het overstappen makkelijker te maken, dus wat doe ik? vooral naar mijn kind kijken en kijken hoe hij reageert, reageert hij goed, prima, dan laten we het zo, reageert hij niet goed, of hij wil (nog) niet etc. dan ga ik de manier proberen die hier staat, als ik dat al niet meteen ga doen hoor, wil het dan nog niet, jammer dan, dán heeft het cb pech en wacht ik gerust nog een tijd voor ik het opnieuw probeer..

-edit- ik zag je edit niet. ik moet hem ook laten huilen tien minuten .. dat zijn dus zaken die ik vertik, oa omdat jan nooit huilt, en er dus wat aan de hand is als hij wél huilt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:37:15 #292
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69424237
DJMO, Lennon drinkt ook lang niet al zn flessen leeg en dat hoeft ook helemaal niet ben ik inmiddels achter, vol=vol , maar ik krijg hier niet het advies om te gaan bijvoeden. Hij krijgt gemiddeld 850 per dag terwijl 940 wordt aangeboden. Zolang hij blijft binnen wat hij mag hebben en is tevreden/groeit goed, vinden ze dat prima.

Ik val jou trouwens niet aan, maar heb alleen af en toe mn twijfels bij de adviezen van je cb.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 26 mei 2009 @ 17:39:12 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69424295
Diaan, jan drinkt gemiddeld nog maar zo'n 650 cc op een dag.. dat is te weinig.. hij mag ruim 800 hebben.. en minimaal 700 hoorde ik gisteren

-edit- en de bijvoeding weglaten heeft geen zin, hij drinkt gewoon niet meer.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69424329
ik was al aan het nuanceren
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:41:09 #295
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69424353
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:39 schreef DJMO het volgende:
Diaan, jan drinkt gemiddeld nog maar zo'n 650 cc op een dag.. dat is te weinig.. hij mag ruim 800 hebben.. en minimaal 700 hoorde ik gisteren
Nu met de bijvoeding erbij.... maar als je had vastgehouden aan alleen melkvoeding was dat ook wel beter gegaan uiteindelijk, denk ik. De ene dag drinken ze wat meer dan de andere.

Ik bedoel dus eigenlijk al veel eerder... toen hij nog helemaal geen bijvoeding kreeg....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 26 mei 2009 @ 17:41:19 #296
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69424357
vandaar ook mijn edit estrys .. sorry dat ik wat fel ben ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69424485
Ik lees over opvolgmelk en vraag me ineens af hoe dat met pepti junior zit.
Dat is natuurlijk heel andere voeding dan "normale". Of hij dan als hij 6 maanden is andere pepti moet hebben, of je er gewoon pap van kunt maken.
Ik dacht dat er hier nog iemand was met pepti, maar weet het niet zeker.
(nutricia ook nog gemaild hierover)

[ Bericht 6% gewijzigd door _Ingrid_ op 26-05-2009 17:54:10 ]
pi_69426247
DJMO wij zijn volgens mij ook in 1 keer overgestapt, pak 1 leeg en met pak 2 beginnen. Dana heeft er nooit last van gehad...maar goed dat verschilt natuurlijk per kindje
pi_69431455
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 18:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
DJMO wij zijn volgens mij ook in 1 keer overgestapt, pak 1 leeg en met pak 2 beginnen. Dana heeft er nooit last van gehad...maar goed dat verschilt natuurlijk per kindje
dat sowieso. zo'n cliche, maar zeker wel waar. elk kindje is anders en dat een kindje wel eens een periode slecht drinkt komt ook vaak zat voor hoor.

en DJMO, ik snap dat je onzeker wordt met alles wat moet. maar we zijn dat allemaal weleens joh.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 26 mei 2009 @ 20:51:26 #300
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_69431828
DJMO, opvolgmelk vult meer dan nr1 melk. Dus er is ook een kans dat hij nog minder gaat drinken dan nu.
Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je als je al goed bijvoed, dat een aantal voedingsstoffen uit nr1 overbodig zijn. Dus nr2 beter geschikt is. Ik weet van nr2, dat deze bij sommige merken ook vanaf 4 maanden wordt aangeboden. Dus je CB is niet helemaal raar

Wij zijn langzaam overgegaan. Met bijna 6 maanden (paar dagen ervoor). Hebben we eerst de middagfles vervangen. Daarna de lunchfles, toen de ochtendfles. En het pak hebben we opgemaakt met de avondfles. Ik denk dat we steeds 2 dagen wachten met wisselen. We hebben nu nergens last van gehad. We hebben het vooral rustig aan gedaan, omdat we wisselden van type voeding.
Hij kon toen van 4*210/7 forte nr1 naar 4*180/6 standaard. Dus ook wel een redelijk verschil qua behoefte.
pi_69453671
DJMO Mikael dronk met 4 maand bijna geen fles. Was bij elke fles ene paar slokjes en dan was het brullen en echt kokhalzen. We moesten toen ook beginnen met bijvoeden zodat ie tenminste iets binnenkreeg. En inderdaad ook overstappen op opvolgmelk. Omdat die samenstelling anders is. We hebben het op die manier nog kunnen rekken tot Mikael een maand of 8 was en toen was ie helemaal van de fles af. We moesten wel extra op het cb komen toen omdat ze zijn gewicht in de gaten wilden houden. Hij was idd wel te licht steeds meer wel veel te lang en zijn eigen lijntje volgend dus was het allemaal prima. Nu is ie nog steeds lang en mager!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')