abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 9 december 1999 @ 21:41:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_229407
Ons lispeltuut is er uit! En hij wist het! Dat vond ik het griezelige. Dat is één van de grote mysteries rond dit programma, naast het feit dat Bianca de voorselectie heeft doorstaan: iedereen die er uit wordt gestemd wist het. Het gelijkt wel zachte voodoo, wat de instap is naar harde gebedsgenezing!
Maurice gaf ook een heel goede reden: hij wilde zich niet voordoen als een sierpaardje, en impliceerde daar mee dat de anderen dat wel doen. Ligt het aan mij of moet je daar een zekere hippische blik voor hebben, het herkennen van sierpaarden? Ik heb, op zijn best, misschien een glimp van een circuspaard gezien toen Cyril een week in huis was, maar verder eigenlijk allemaal totaal lusteloze paarden van de schillenboer die zich met hun schonkige botten van weekopdracht naar weekopdracht slepen. Volgende keer, als ze in die tobbe zitten, graag een draadje doorverbinden en live deze sierpaarden direct tot handige hobbylijm in Oud Hollandse houten geschenkverpakking omsmelten.
Het hakte er goed in, de bekendmaking. Mooi dramatisch effect, meteen douchen. Het water op je tanden laten kletteren waardoor een effect ontstaat dat 70% waterbesparing oplevert en maar denken, huilend, je voelt het zout over je tanden lopen, huilen en je voelt het zout in de wondjes lopen die Ruud er met zijn schroevendraaier in heeft gejast tijdens het opbouwen van het bad, je huilt en je denkt: Waarom ik! Geen aardige marktkoopman vanavond die je op een berg appels neerzet, nee je wordt als rot appeltje drie uur later in het denkbeeldige vakje "biologisch afval" emmersgewijs door de andere vier naar buiten geschoven.
Ik vond het wel ongelofelijk dat Maurice de uitverkiezing vooral negatief verklaarde. "Mensen willen graag artiesten zien, mensen die iets goed kunnen en dat kan ik niet." Wat is dat voor een geoudehoer. We zitten al drie maanden naar het Absolute Niets te kijken en genieten er met volle teugen van. Stuur iemand met een beetje talent het huis in, bijvoorbeeld Cyril, en die wordt er een week later met 90 % van de stemmen weer uit gejonast! De Nederlanders gaan het nieuwe Nationale Symbool tot winnaar kiezen, namelijk Zij Die In Stilte Leidt of Hij Die Eeuwig Geil Is. Of natuurlijk Hij Die Roddeltjes bakt (even om en om aanbraden, deze roddeltjes, mevrouw, of natuurlijk blancheren, en dan zeg maar, met aanhangend smiesvocht in de onoprechtpan. Moet u eens proeven! Neem dat maar aan van Willem!)
Verder heb ik er wel vrede mee, daar niet van, dat Maurice er uit is.

Mooi dat het bad Ruud erg aan Cuba deed denken. Heeft daar dus ook aan de Strugle Or Drown nacht-excursie meegedaan. Moet je een keer meegemaakt hebben. Eerst natuurlijk, komt allemaal door Ry Cooder, met zijn allen naar wat oude lullen met een gitaar in de hand kijken en er bij klappen. Ja, zo hoor je het nergens, de Cubaanse Muziek als hier op Cuba. Over drie jaar verlegt Cooder weer zijn aandacht en zitten we in Nederland opeens allemaal naar door hem opgenomen en herontdekte keelklankresonanties te luisteren uit Zuid-Tibet. Nederland overspoelt met Tibetaanse Monniken die resoneren bij het leven, en ze worden allemaal voorgesteld aan Bart, die ze bij deze gelegenheid nog even uitlegt dat hij het nog even heeft nagekeken, maar dat hun Godsdienst niet klopt, zeker weten! Hij zal het ze uitleggen.
Maar, de strugle or drown excursie. Prachtig, word je vanaf het strand in ongeveer zo'n houten ding als nu in de tuin staat, maar dan met 45 man er in, de zee opgesleept en dan naar Amerika proberen te peddelen, machtig joh, en dat alles inclusief een versnapering!

Ruud joeg mij ook weder enorme angst aan. Ik bedoel, aan het begin van de uitzending zijn gedurfde Combi Van Nu, namelijk het dragen van een korte broek met een geel windjack. Kan nu weer helemaal, deze winter, op de trendy uitwaaistranden, maar als zo iemand bij je aanbelt denk je normaal gesproken: "er is iets vreselijks gebeurd" Dijk doorgebroken, iets met familie etc. En voor je van de schrik bent bekomen wordt je al, onder valse voorwendselen, vanuit een bepaalde invalshoek moddervet gepenetreerd (kleine bloemlezing van mannen Praten Over Liefde, vanavond tijdens de 1e uitzending)

Nog een fijn moment. Bart die weigerde de neus af te vegen toen Karin er hem op wees dat die zwart was. Pure wilskracht. Stront aan je schoen hebben, in de tram. Je voelt en hoort dat de hele groep scholieren tegenover het ook heeft gezien. Dertig paar ogen gericht op jouw schoen. Hoe gaat hij het oplossen? En dan juist niet afvegen, nee een beetje naar buiten gaan zitten kijken etc. Uitstappen, hoon in je rug heeft inmiddels qua volume de pijngrens bereikt en als de tram uit zicht is, dan pas die schoen vloekend schoonmaken. Zo'n mannetje is Bart. Heeft iets te bewijzen in dat huis.

Vanavond nog even kort en krachtig over de late uitzending

Tot dan

pi_229408
-LOL- en dan een bijna dood ervaring vanwege de resulterende hoestbui. En dat is een comlimenten. Jawel. Ook ik lees DD en bij deze wilde ik even zeggen dat ik het meestal enorm leuk vind en altijd weet te waarderen. Hulde uit Delft.

(Het is toch gebruikelijk hulde toe te voegen na DDs stukkies? Nou dan )

[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 09 December 1999).]

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site


  donderdag 9 december 1999 @ 21:49:00 #3
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_229409
Nico, je bent het humoristische hoogtepunt van een BB-dag.
Terug uit het enge bos
  donderdag 9 december 1999 @ 21:49:00 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_229410
goed om even mee te pikken voordat ik naar huis ga... hehe zal de video wat leuker maken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_229411
Hier past maar 1 woord: Hulde!!!!

--------------

  Admin donderdag 9 december 1999 @ 22:11:00 #6
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_229412
quote:
op 12-09-1999 om 09:52 PM schreef Seven-9 het volgende:
Hier past maar 1 woord: Hulde!!!!

--------------


* Breuls wou dat net zeggen.

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 9 december 1999 @ 22:18:00 #7
215 misterDre
Paint it black!
pi_229413
Ik kan niet achterblijven vijf sterren vandaag!
pi_229414
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  donderdag 9 december 1999 @ 23:39:00 #9
374 beelzebub
master of disaster
pi_229415
DD voor jouw gaan we een nieuwe titel bedenken: MoA. Master of Arts, want dat is het, pure kunst. En we gaan een nieuwe jaarlijkse columnprijs uitreiken: De Gouden Doordevil
  donderdag 9 december 1999 @ 23:48:00 #10
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_229416
quote:
op 12-09-1999 om 09:41 PM schreef doordevil het volgende:
Ik vond het wel ongelofelijk dat Maurice de uitverkiezing vooral negatief verklaarde. "Mensen willen graag artiesten zien, mensen die iets goed kunnen en dat kan ik niet." Wat is dat voor een geoudehoer. We zitten al drie maanden naar het Absolute Niets te kijken en genieten er met volle teugen van. Stuur iemand met een beetje talent het huis in, bijvoorbeeld Cyril, en die wordt er een week later met 90 % van de stemmen weer uit gejonast!

Kan nu weer helemaal, deze winter, op de trendy uitwaaistranden, maar als zo iemand bij je aanbelt denk je normaal gesproken: "er is iets vreselijks gebeurd" Dijk doorgebroken, iets met familie etc. En voor je van de schrik bent bekomen wordt je al, onder valse voorwendselen, vanuit een bepaalde invalshoek moddervet gepenetreerd



Heel eng dit!!! Nico, dit is denk ik je beste collumn tot nu toe. Fabuleus en minitieus neerzetten van het hele fenomeen BB en de samenhangde observaties uit het dagelijks leven.

Deze gaat in een lijstje Nico

bogus.
the fear is here.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  donderdag 9 december 1999 @ 23:49:00 #11
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_229417
"Zij die in stilte leidt", "hij die eeuwig geil is" en "hij die roddels bakt, even om en om".


Ik lig weer gekreukeld over mijn toetsenbord, bedankt

Groeten Dark

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
pi_229418
Doordevil, het was weer ouderwetsch schuddebuikkkke.

pi_229419
WOW!

Net terug van vakantie, en dan meteen deze topper aantreffen. Ooit vertelde ik je dat Boomschors met Alpinopet" mijn favoriet was. Die heb je destijds geschreven toen je de karakters nog niet zo vaak door de mangel had gehaald en het me daarom makkelijker schrijven leek. Maar bij deze sluit ik me bij een voorgaande poster (sorry, ik heb je naam even niet in beeld) aan: voor mij heb je hierbij al je voorgaande stukjes naar de kroon gestoken.

Heerlijk!!!

The trick is to keep feeling
  vrijdag 10 december 1999 @ 01:15:00 #14
272 R@b
No-nonsens
pi_229420
Een van de beste die ik tot nu toe gelezen heb. Wat een topper !!!!!!!!

Morgenochtend (straks) op Radio M ook zo in topvorm ?? Als de opname weer lukt in ieder geval een mp3


Rob

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  Admin vrijdag 10 december 1999 @ 09:11:00 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_229421
tranen van het lachen rollen over m'n wangenIn een woord TOP!!!!!!!!!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_229422
Ik ben online
pi_229423
in 1 woord geweldig
Het geheim van succes is weten wie je de schuld moet geven voor je mislukkingen!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')