abonnement Unibet Coolblue
pi_64016467
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:39 schreef The_Verve het volgende:
SCH speelt altijd advocaat van de duivel in dit topic.
Is Jans nu al de duivel?
pi_64016532
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:42 schreef venomsnake het volgende:
Het gaat me even niet om de plaats op de ranglijst, of om de punten nu SCH.
Het is een kwestie van logisch wisselen, en vriendjes politiek. Vorig jaar was Fledderus het vriendje van jans, nu is dat Matthijs.

Nog erger is het dat ik hoor dat Jans weer tekeer is gegaan richting Noord omdat er wat fluitconcerten waren mbt die wissel.. Ik vind dat het publiek zijn stem gewoon moet laten horen, en dat Jans dat moet laten gebeuren. laat hem zich nou maar op de wedstrijd concentreren.
Ik kan me goed voorstellen dat sommige dingen je ergeren. Je weet natuurlijk ook niet precies wat er achter de schermen speelt en wat zijn redenen zijn mbt Matthijs. Over die fluitconcerten ben ik het wel met je eens. Jans is natuurlijk tot nu toe een beetje een zondagskind geweest en moet nog leren omgaan met tegenslag.
  zondag 14 december 2008 @ 22:11:04 #178
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_64016909
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Is Jans nu al de duivel?
Laten we niet overdrijven...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_64017981
Jans afvallen is ook niet mijn stijl, kijkend wat ie allemaal voor ons heeft gedaan en waar ie ons heeft gebracht de afgelopen jaren. Maar ik volg hem gewoon echt niet de laatste tijd. Vind het heel vreemd.

SCH, kweet niet hoor, maar op dit moment denk ik echt dat jullie met drie punten uit Euroborg komen.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  zondag 14 december 2008 @ 23:25:24 #180
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_64019204
Overigens hebben we "maar" een puntje minder dan vorig seizoen na evenveel wedstrijden.
pi_64020715
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:12 schreef Karrs het volgende:
Ik heb het nog nooit gezegd maar ik doe het nu - Ron Jans mag vertrekken. Hij kan niet wisselen en hij kan blijkbaar ook niet meer motiveren. Zijn tijd is voorbij.
Zie, dat bedoelt die zeiksnor Derksen dus als hij het over opportunistische supporters heeft. Eén seizoen een slechte reeks en Jans moet weg. Verwende lui. Je boekt aan het begin een aantal fraaie thuisoverwinningen op clubs als Volendam, De Graafschap en ADO, dan is het nog allemaal gewééééldig. Maar als het even tegenzit, meteen dat gepiep. Kijk, als je Ajax bent en voor ¤50 miljoen op het veld hebt staan, dan is dit een schandalige reeks. Ook PSV-supporters hebben het recht om te klagen (niet dat Stevens nu ineens een kutcoach is die weg moet). Maar dit is onzin.

Supporters doen nu net alsof Groningen een selectie heeft die standaard in de top moet meedraaien. Maar zet nou eens die bril af en kijk eens eerlijk naar wat je hebt. Er zitten een aantal uitstekende spelers tussen, maar het is echt geen wereldelftal wat daar staat. Stenman is een drama, maar wel je linksback. En dan kom je al snel uit op die grijze middelmaat van Matthijs, Powel, Svejdik, Meerdink, Garcia (heeft een schitterende actie, maar is geen complete aanvaller), Holla, Metaj en Hiariej.

Natuurlijk, er valt Jans een hoop te verwijten, hij heeft zeer zeker zwaktes als trainer. Ook vandaag maakte hij tactische fouten en de wissel van Matthijs was een zinloos gebaar. De beste spelers stonden er vandaag niet in, maar Groningen moet natuurlijk thuis veel harder strijden op het middenveld. Er is heel erg naïef verdedigd, zelfs door deze relatief zwakke verdediging, en de coach kan het zich ook aanrekenen dat hij die verkeerd neerzet. Jans moet hard aan de slag om er weer een team van te maken dat door elkaar voor het vuur gaat. Maar dat kost ook tijd, het is onzin om een ontslag te eisen na 4 verliesbeurten. Alsof de volgende trainer (wie dan?) het wel even fixt.

Kijk, als FCG dit seizoen of het volgende seizoen in het rechterrijtje eindigt, dan is het niet meer te redden en moet Jans oprotten. Uiteindelijk wil je als club namelijk structureel presteren. Maar de prestaties zijn tot nu toe niet zo slecht, en het is natuurlijk veel te snel om daar nu al om te roepen.
pi_64020940
quote:
Op maandag 15 december 2008 00:41 schreef Vasilevski het volgende:

En dan kom je al snel uit op die grijze middelmaat van Matthijs, Powel, Svejdik, Meerdink, Garcia (heeft een schitterende actie, maar is geen complete aanvaller), Holla, Metaj en Hiariej.
Matthijs, Svejdik, Metaj, Hiariej, Meerdink, Powel zijn allemaal wisselspelers hoor.

Maar nogmaals, het gaat even niet om de prestaties of de punten nu. Het gaat om de idiote wissels en keuzes van de laatste tijd. Vorig jaar was het Fledderus, nu is het Matthijs. Totaal niet nodig. En als het publiek daar zijn mening over geeft gaat Jans opgewonden lopen doen. Dat is wat (mij) irriteert. Niet dat er nu wat wedstrijden niet gewonnen zijn.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 15 december 2008 @ 00:57:35 #183
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_64021005
Kan iemand mij vertellen wanneer Sankoh voor 't laatst niet in de basis stond, behalve bij blessures of schorsingen? Die gast speelt een topseizoen, of in ieder geval, z'n Sankohtjes lost 'ie nu netjes op..
pi_64021219
Dat Jans Sankoh op de bank liet zitten vond ik nog wel de grootste blunder. Sankoh speelt juist geweldig dit seizoen in de thuiswedstrijden. Je kon vorige week tegen PSV al zien dat Svejdik een leuke speler is voor achter de hand, maar niet voor de basis. Bij creatieve spelers gaat Svejdik achteruit lopen en grijpt hij niet in, ook niet als hij rugdekking moet geven. Dat zag je vorige week in de duels met Amrabat, en dat zag je nu weer met Elia. Hij loopt maar achteruit en achteruit totdat zijn tegenstander zo'n beetje recht voor doel staat.

Ik hoop maar dat Jans snel leert van dit soort dingen, en ook een keer in gaat zien dat een speler als Matthijs gewoon niet meer mee kan. Jans moet daarin harder worden, en geen spelers opstellen omdat het zulke aardige jongens zijn.

Qua uitstraling en verleden is Jans echter prima geschikt, maar hij maakt nog steeds dezelfde (domme) fouten.
Ik hoop echt dat dat gaat veranderen want ik zou ook niet zo snel weten wie hem zou moeten opvolgen.
Ik denk overigens wel dat dit wel eens het laatste jaar Jans kan zijn in Groningen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64023287
quote:
Op maandag 15 december 2008 00:41 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Zie, dat bedoelt die zeiksnor Derksen dus als hij het over opportunistische supporters heeft. Eén seizoen een slechte reeks en Jans moet weg. Verwende lui. Je boekt aan het begin een aantal fraaie thuisoverwinningen op clubs als Volendam, De Graafschap en ADO, dan is het nog allemaal gewééééldig. Maar als het even tegenzit, meteen dat gepiep. Kijk, als je Ajax bent en voor ¤50 miljoen op het veld hebt staan, dan is dit een schandalige reeks. Ook PSV-supporters hebben het recht om te klagen (niet dat Stevens nu ineens een kutcoach is die weg moet). Maar dit is onzin.

Supporters doen nu net alsof Groningen een selectie heeft die standaard in de top moet meedraaien. Maar zet nou eens die bril af en kijk eens eerlijk naar wat je hebt. Er zitten een aantal uitstekende spelers tussen, maar het is echt geen wereldelftal wat daar staat. Stenman is een drama, maar wel je linksback. En dan kom je al snel uit op die grijze middelmaat van Matthijs, Powel, Svejdik, Meerdink, Garcia (heeft een schitterende actie, maar is geen complete aanvaller), Holla, Metaj en Hiariej.

Natuurlijk, er valt Jans een hoop te verwijten, hij heeft zeer zeker zwaktes als trainer. Ook vandaag maakte hij tactische fouten en de wissel van Matthijs was een zinloos gebaar. De beste spelers stonden er vandaag niet in, maar Groningen moet natuurlijk thuis veel harder strijden op het middenveld. Er is heel erg naïef verdedigd, zelfs door deze relatief zwakke verdediging, en de coach kan het zich ook aanrekenen dat hij die verkeerd neerzet. Jans moet hard aan de slag om er weer een team van te maken dat door elkaar voor het vuur gaat. Maar dat kost ook tijd, het is onzin om een ontslag te eisen na 4 verliesbeurten. Alsof de volgende trainer (wie dan?) het wel even fixt.

Kijk, als FCG dit seizoen of het volgende seizoen in het rechterrijtje eindigt, dan is het niet meer te redden en moet Jans oprotten. Uiteindelijk wil je als club namelijk structureel presteren. Maar de prestaties zijn tot nu toe niet zo slecht, en het is natuurlijk veel te snel om daar nu al om te roepen.
Goede reply, maar het doet niets af aan de kritiek die nu van toepassing is, door fouten die Jans al veel langer maakt. Zoals Venom al zei, Jans heeft een wissel- en opstelbeleid waar geen touw aan vast te knopen valt en dat is altijd al zo geweest. Fledderus en Matthijs zijn daar voorbeelden van: zij spelen als ze niet móeten spelen.Voor Fledderus had je nog kunnen redeneren dat er geen andere man voor precies die plek was (hoewel die er later gewoon wél was) maar dat geldt voor Matthijs gewoon niet.

En als Groningen onder Jans eenmaal in een slechte fase zit, dan duurt het gewoon heel lang voor ze daar weer uit zijn. Kijk naar het begin en het eind van vorig seizoen. Het zit gewoon niet goed in de koppen en dat was in mijn opinie compleet onnodig geweest.

Dus kritiek op de trainer en het signaleren van kritieke fouten kán niet worden weerlegd met "het is nog veel te vroeg"., want hij is al veel langer bezig.

Maar goed, ik mag 'm wel... maar ik denk niet dat hij gaat veranderen. Dus zolang Jans er zit, blijft het opstel- en wisselbeleid raar.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_64025462
quote:
Powel blij met condities voor vertrek

GRONINGEN - De kans is groot dat de wegen van FC Groningen en Berry Powel in de winterstop scheiden. De aanvaller, die in de clinch ligt met trainer Ron Jans, voerde voor FC Groningen-FC Twente naar eigen zeggen een constructief gesprek met algemeen directeur Hans Nijland.

"We hebben gehoord onder welke voorwaarden Berry mag vertrekken", aldus zijn zaakwaarnemer Chiel Dekker. "Nee, niet transfervrij, maar ook niet meer voor de zeven ton, die FC Groningen destijds voor hem op tafel heeft gelegd en aanvankelijk terug wilde. We zijn op een redelijk bedrag uitgekomen. We gaan hiermee terug naar de clubs die in een eerder stadium interesse hebben getoond", zegt Dekker. Het gaat om FC Utrecht, ADO Den Haag en Roda JC.

telegraaf
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64025481
  maandag 15 december 2008 @ 10:45:53 #188
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_64025719
Ron Jans is een prima trainer. Geen reden om hem te ontslaan. Oppertunistich geneuzel.
Wel vind ik Jans een ongelooflijke clown voor de camera en op persconferenties. Hij geeft mij altijd het gevoel dat hij Groningen net zo goed vind als Ajax, AZ of PSV.
pi_64025753
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:34 schreef dolledingo het volgende:
[ afbeelding ]
..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 15 december 2008 @ 10:49:34 #190
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_64025807
Garcia, is die nog te koop of wat?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  maandag 15 december 2008 @ 10:53:03 #191
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_64025887
wat mij betreft niet. Speelde gisteren ook niet slecht en was bereid mee te strijden. Paar mooie acties weer, die strandden omdat er geen goede aansluiting was. Erg creatief en dat hebben we nodig.
  maandag 15 december 2008 @ 12:04:55 #192
82589 S-Two
barba macacu
pi_64027505
Eens met Vasilevski. Onzin om Jans nu te ontslaan. Heb het gevoel dat sommige mensen hier in dit topic Groningen iets te hoog inschatten.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_64027613
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:04 schreef S-Two het volgende:
Heb het gevoel dat sommige mensen hier in dit topic Groningen iets te hoog inschatten.
Het zou gek zijn als vier nederlagen op rij plus de manier waarop niet tot ontevredenheid zouden leiden.
Groningen is goed genoeg om dat een wanprestatie te noemen.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_64027819
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:49 schreef Damzkieee het volgende:
Garcia, is die nog te koop of wat?
Ik vind Garcia een zeer goede speler, alleen niet voor de spitspositie. Hij zou eigenlijk op 10 moeten spelen. Alleen zijn daar ook meerdere spelers in de selectie die daar kunnen spelen. Ik weet niet of hij verkocht gaat worden, maar verbazen zou het me niet. Ik denk dat het ook een beetje af gaat hangen wat er verder op de transfermarkt gebeurd.

@ S-Two, en andere Ajacieden. ( )

Nogmaals, het gaat niet om de punten, en dit speelt al veel langer. Vorig jaar waren er al genoeg mensen die zeiden dat Jans zijn langste tijd wel had gehad. Ik was het daar niet mee eens omdat ik vond dat Jans ook nog steeds aan het bij leren is, en ik wist/weet niet wie hem zou moeten opvolgen. Maar Jans blijft enorme vreemde dingen doen, en hij blijft vriendjes van hem opstellen. Nu mag jij mij eens uit gaan leggen wat het nut is van Mattijs als je met 1-3 achter staat, of leg mij eens uit waarom Sankoh op de bank zat de hele wedstrijd, of leg mij eens uit waar die gebaartjes van Jans op slaan richting Noord?

Nogmaals, ik heb niets tegen Jans verder, van mij mag hij blijven hoor. Maar dan moet hij dit soort dingen wel eens af gaan leren, want je merkt ook dat spelers zich eraan gaat irriteren, en dat is nooit goed.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64028550
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:16 schreef venomsnake het volgende:
of leg mij eens uit waar die gebaartjes van Jans op slaan richting Noord?
Dat siert hem ook niet en lijkt wel een beetje een teken. Hij zette zich vroeger heel gemakkelijk over dit soort dingen heen en loste het met flair en humor op, hij lijkt wat minder rekbaar en wat minder flexibel.
pi_64028804
Hij heeft volgens mij ook niet in de gaten dat zo'n fluitconcert ontstaat omdat men het niet eens is met zijn wisselbeleid. Hij heeft het idee dat men Matthijs uit aan het fluiten is en denkt dan voor Matthijs op te moeten komen ofzo.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64029114
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat siert hem ook niet en lijkt wel een beetje een teken. Hij zette zich vroeger heel gemakkelijk over dit soort dingen heen en loste het met flair en humor op, hij lijkt wat minder rekbaar en wat minder flexibel.
Mwah, hij houdt niet van kritische vragen en reageert er wel vaker agressief op. Dat is niet per sé iets van de laatste tijd.
Ik heb het zelf meegemaakt dat hij bijvoorbeeld heel kinderachtig kan doen als je een vraag stelt over de opstelling, terwijl hij weet dat je als journalist daar soms niet omheen kan. Een cameraman die ik ken en bij TV Noord werkt maakte het een keer mee dat hij tijdens een interview daarom gewoon wegliep bij de draaiende camera. Hij laat het absoluut merken als hij het niet met een vraag eens is.

Dat gezegd hebbende vond ik dit wel meevallen. Ik vond z'n reactie sterker dan z'n tactisch plan.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_64029246
.

Maar goed, hopen dat er komende week tegen Roda weer eens wat punten gepakt kunnen worden.
Hopelijk gewoon weer in de sterkst mogelijke opstelling, en uitgaan van eigen kracht ipv je teveel aan te passen aan de tegenstander.

Zometeen even naar De Sport tot Twee luisteren op Noord.
quote:
Jans volgende week in Holland Sport

Ron Jans zal niet vanavond maar volgende week, maandagavond 22 december te gast zijn in het programma Holland Sport. Dat geeft Groninger sportliefhebbers alle ruimte vanavond tussen 20.00 uur en 21.00 uur af te stemmen op het Groninger Menzis Sportgala op TV Noord.

Wie worden de Groninger sportman/sportvrouw en de sportploeg van 2008? In een rechtstreekse tv-uitzending van RTV Noord worden de winnaars tijdens het Groninger Menzis Sportgala bekendgemaakt.

Ook worden de provinciale sportprijs Groningen en de prijs Aangepast sporten uitgereikt en wordt bekend gemaakt wie tot sporttalent van het jaar is benoemd.

FC Groningen
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 15 december 2008 @ 13:21:20 #199
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_64029353
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:04 schreef S-Two het volgende:
Eens met Vasilevski. Onzin om Jans nu te ontslaan. Heb het gevoel dat sommige mensen hier in dit topic Groningen iets te hoog inschatten.
Eens. Alhoewel het wel zuur is dat je 4 potten op RIJ veriest. Als je deze wedstrijden over het seizoen verspreid en je zegt dat je verliest van PSV uit, Willem 2 uit (naar mijn mening de schandaligste) van AZ in topvorm en van een goed Twente (nipt, bij 2-1 mag Twente blij zijn dat de 2-2 niet valt) verliest is dat zuur maar niet ondenkbaar. Wel vind ik dat je van Roda en Heerenveen in hun vorm gewoon 2 keer zou moeten winnen. Als Groningen bij de eerste 8 eindigt dan vind ik het gewoon een geslaagd jaar en dta is immers waar we nu staan.
Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
Martin Drent: "Studeren ook!"
pi_64030367
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')