abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 januari 2012 @ 18:46:30 #101
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_106406366
Het is moeilijk te zeggen of ze moeilijk doen als je geen hotels boekt. Bij ESTA mag (moet?) je sowieso je 1e adres invullen. Ik denk dat het eraan ligt wie je treft. Ik hoor vaak dat mensen iets moeten overhandigen qua verblijfadres, en heb dat zelf dus ook moeten doen de laatste keer. Maar weet niet of dat steekproefsgewijs is of dat dat altijd moet. Vaak willen ze gewoon iets zien waardoor zij er vertrouwen in hebben dat je daadwerkelijk op vakantie gaat en niet de intentie hebt om daar illegaal te verblijven. Al vraag ik me af of dat nou echt een indicatie is want iemand die de intentie heeft om illegaal te verblijven kan natuurlijk ook gewoon een hotelletje boeken ;)
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:55:17 #102
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_106412740
Ja, een eerste adres zullen we wel hebben bedacht ik me net.
Als we aankomen is het wel lekker een hotelletje te hebben (ook ivm jetlag)
Weet nog dat we in Vancouver om 17:00 al wilden gaan slapen :P
Plus dan weet je waar je aankomt en kun je makkelijker boeken.
De verdere reis wil ik open laten en kun je dus beter niks boeken.
Of voor een week later iets boeken en de week ertussen improviseren en dan zo bv 3 ijkpunten in de reis hebben.
Ook handig misschien.
(Canada toen zo gedaan: week Vancouver, met camper een rondje gereden tot aan Calgary in zo'n 2 weken en toen nog een weekje Toronto. Top ^O^ maar dat moet in het Canada lovers topic ;) :P )

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Al vraag ik me af of dat nou echt een indicatie is want iemand die de intentie heeft om illegaal te verblijven kan natuurlijk ook gewoon een hotelletje boeken ;)
Ja precies :P
Maar ik vind het nog steeds erg overdreven, is dat met meer (westerse) landen zo?
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:14:59 #103
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_106445368
Ik weet niet of dat in meer Westerse landen zo is. Maar dat het zo geldt voor de VS zal een combinatie zijn van terreurdreiging, veel gelukzoekers en de cultuur.

Misschien ook wel het feit dat het zo'n groot land is dat als je daar eenmaal illegaal bent, je je relatief eenvoudig kunt verbergen in een of ander rural gebied.
pi_106465579
Hallo Fok! vriendinnetje Rebbedebje! ;)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 12:07:34 #105
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_106477234
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Misschien ook wel het feit dat het zo'n groot land is dat als je daar eenmaal illegaal bent, je je relatief eenvoudig kunt verbergen in een of ander rural gebied.
Haha, tja...
Nogmaals bedankt, vooral dat van de esta, want dat had ik dan echt niet geweten of nog op het laaste nippertje moeten doen ofzo.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 23:57 schreef Rnnz het volgende:
Hallo Fok! vriendinnetje Rebbedebje! ;)
Hoi Rnnz :) Zit je lekker in Mexico? :o
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 12:41:43 #106
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_106478388
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:07 schreef Rebbedebje het volgende:

[..]

Haha, tja...
Nogmaals bedankt, vooral dat van de esta, want dat had ik dan echt niet geweten of nog op het laaste nippertje moeten doen ofzo.

Graag gedaan :)
Tip: lees je (bijvoorbeeld op dat Amerikaforum) van tevoren even goed in over gebruiken, gewoontes en FAQ's over Amerika. Je gaat natuurlijk niet naar een derdewereldland en alles komt wel op zijn pootjes terecht, maar sommige dingen zijn wel goed om te weten zoals:

- ESTA
- Je mag je koffer alleen dichtmaken met een speciaal TSA slot want anders heb je een kans dat ze je koffer gewoon openbreken bij de douane
- fooienbeleid - dat is echt niet zo vrijblijvend als hier, maar echt een must en onderdeel van de cultuur (geen/te weinig fooi kan betekenen dat je de manager aan je tafel krijgt om te achterhalen wat er in godsnaam zo slecht is gegaan ;) )
- verkeersregels - op sommige punten heel anders dan hier
- gebruik van credit/debitcard
  vrijdag 6 januari 2012 @ 13:09:31 #107
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_106479407
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:41 schreef Spees_Eend het volgende:
- Je mag je koffer alleen dichtmaken met een speciaal TSA slot want anders heb je een kans dat ze je koffer gewoon openbreken bij de douane
Nou ja, was niet van plan hem met een slot dicht te maken, dus dat moet wel goedkomen.
(nu nog zorgen dat ik licht gepakt ga en tja, ben een meisje hè :P )
quote:
- fooienbeleid - dat is echt niet zo vrijblijvend als hier, maar echt een must en onderdeel van de cultuur (geen/te weinig fooi kan betekenen dat je de manager aan je tafel krijgt om te achterhalen wat er in godsnaam zo slecht is gegaan ;) )
Klopt dat wist ik en is al een beetje mijn standaard, waardoor ik in Frankrijk enzo vaak teveel fooi geef volgens m'n vriend. :P
quote:
- verkeersregels - op sommige punten heel anders dan hier
Oke, dat ga ik even nakijken dan, want dat wist ik dan weer niet (?)
quote:
- gebruik van credit/debitcard
Creditcard heb ik alleen voor absolute noodgevallen en geld uit de muur trekken bij een atm moet niet veel anders zijn dan hier lijkt me.
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_106594746
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:55 schreef Rebbedebje het volgende:
Ja, een eerste adres zullen we wel hebben bedacht ik me net.
Als we aankomen is het wel lekker een hotelletje te hebben (ook ivm jetlag)
Weet nog dat we in Vancouver om 17:00 al wilden gaan slapen :P
Plus dan weet je waar je aankomt en kun je makkelijker boeken.
De verdere reis wil ik open laten en kun je dus beter niks boeken.
Of voor een week later iets boeken en de week ertussen improviseren en dan zo bv 3 ijkpunten in de reis hebben.
Ook handig misschien.
(Canada toen zo gedaan: week Vancouver, met camper een rondje gereden tot aan Calgary in zo'n 2 weken en toen nog een weekje Toronto. Top ^O^ maar dat moet in het Canada lovers topic ;) :P )

[..]

Ja precies :P
Maar ik vind het nog steeds erg overdreven, is dat met meer (westerse) landen zo?
Toronto = wel off topic, maar als je daar toch bent.. in de CN tower zit een restaurant, het 360 degrees restaurant. Dat draait rond terwijl je eet, op 360 meter hoogte. Je ziet dus op elk mogelijke manier alle uitzichten. Adembenemend, en de kosten vielen relatief mee (iets van 40 euro voor het eten staat me bij)
  maandag 9 januari 2012 @ 11:24:29 #109
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_106595399
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:09 schreef Rebbedebje het volgende:

[..]

Nou ja, was niet van plan hem met een slot dicht te maken, dus dat moet wel goedkomen.
(nu nog zorgen dat ik licht gepakt ga en tja, ben een meisje hè :P )
Ja, zorg dat je nog ruimte overhoudt in je koffer om geshopte spullen mee terug te nemen! ;)
quote:
Creditcard heb ik alleen voor absolute noodgevallen en geld uit de muur trekken bij een atm moet niet veel anders zijn dan hier lijkt me.
Nee geld uit de muur halen is niet erg anders, behalve dat je op veel, zo niet bijna alle, plaatsen 2-3-4-5 dollar extra moet betalen voor de pintransactie. Je kunt dit soms omzeilen door in een winkel je aankopen met je pin (debit card) te betalen en te vragen om een cashback. = extra geld bijpinnen.

In de VS is de creditcard onmisbaar, bijv. nodig bij het inchecken in hotels, bij autohuur etc. Daarnaast is het zeer gebruikelijk om in restaurants met creditcard te betalen. Heel makkelijk, nadeel is dat je zo wel iets beter bij moet houden wat je uit geeft want soms gaat het iets té makkelijk ;)
  dinsdag 10 januari 2012 @ 16:03:02 #110
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_106644765
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja, zorg dat je nog ruimte overhoudt in je koffer om geshopte spullen mee terug te nemen! ;)
Haha, precies :)
quote:
Nee geld uit de muur halen is niet erg anders, behalve dat je op veel, zo niet bijna alle, plaatsen 2-3-4-5 dollar extra moet betalen voor de pintransactie. Je kunt dit soms omzeilen door in een winkel je aankopen met je pin (debit card) te betalen en te vragen om een cashback. = extra geld bijpinnen.

In de VS is de creditcard onmisbaar, bijv. nodig bij het inchecken in hotels, bij autohuur etc. Daarnaast is het zeer gebruikelijk om in restaurants met creditcard te betalen. Heel makkelijk, nadeel is dat je zo wel iets beter bij moet houden wat je uit geeft want soms gaat het iets té makkelijk ;)
Daarom heb ik ook een creditcard, omdat het in sommige gevallen gewoon handig is (met bv hotels boeken via internet) maar ben nog steeds niet van plan hem "zomaar" te gebruiken zoals amerikanen dat doen.
Die mogen wat mij betreft wel een lesje "omgaan met geld/creditcards" krijgen...
(of kijk ik gewoon teveel tv? :P )
Geld pinnen in Frankrijk kost ook transactiegeld, dus dat neem ik maar op de koop toe.

quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:58 schreef Toefjes het volgende:
Toronto = wel off topic, maar als je daar toch bent.. in de CN tower zit een restaurant, het 360 degrees restaurant. Dat draait rond terwijl je eet, op 360 meter hoogte. Je ziet dus op elk mogelijke manier alle uitzichten. Adembenemend, en de kosten vielen relatief mee (iets van 40 euro voor het eten staat me bij)
Toronto is leuk! :)
Daar ook geweest die vakantie van 2005
(weekje Vancouver/2 weken camper/weekje Toronto)
Restaurant hebben we toen niet gedaan/gezien, maar dat valt zeker mee qua prijs!
Wel die kleine "ring" bovenin gedaan, dat was vet :D
Vriend vond het wat minder, die heeft hoogtevrees, maar gaat wel altijd stoer mee naar dit soort dingen
(ook eiffeltoren met de trap bv :o )
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_106644995
Nog iemand tips voor een mooie trip van 3 weken? Ik heb noord en zuid-oost en zuid west gezien, echter een keer teruggaan zou geen probleem zijn.

Vorig jaar in Florida een rondreis gemaakt dus dat valt af. Het voordeel van Florida vind ik het relaxte karakter van de reis. 's Avonds lekker naar een restaurantje, filmpje pakken, etc.
In het westen is het toch meer hard doorreizen en rijden is mijn ervaring (al ligt het aan de trip).

Iemand een idee voor een combinatie van beide?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 16:40:30 #112
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_106646256
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:08 schreef Blue_note het volgende:
Nog iemand tips voor een mooie trip van 3 weken? Ik heb noord en zuid-oost en zuid west gezien, echter een keer teruggaan zou geen probleem zijn.

Vorig jaar in Florida een rondreis gemaakt dus dat valt af. Het voordeel van Florida vind ik het relaxte karakter van de reis. 's Avonds lekker naar een restaurantje, filmpje pakken, etc.
In het westen is het toch meer hard doorreizen en rijden is mijn ervaring (al ligt het aan de trip).

Iemand een idee voor een combinatie van beide?
Ik zou Yellowstone Park echt aanbevelen als je carte blanche hebt voor wat betreft de hoek :) Ik ben daar dit jaar geweest, en het is zonder twijfel het mooiste natuurgebied waar ik geweest ben. Dit ligt in het Noord-Westen van de VS, en je kunt dit prima combineren met delen van het Zuid-Westen zoals Las Vegas en Page (Lake Powell en Antelope Canyon bijvoorbeeld). Wij hebben deze route gereden en in 3 weken is dit heel goed te doen. Als je een linkje naar ons reisverslag interessant zou vinden, stuur me maar een pm :)
  zondag 15 januari 2012 @ 08:28:00 #113
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_106825638
lurker de lurk..plannen om in augustus de westkust te bezoeken voor een week of drie per auto en dan in motels te overnachten...suggesties?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 15 januari 2012 @ 09:20:50 #114
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_106825824
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 08:28 schreef rechtsedirecte het volgende:
lurker de lurk..plannen om in augustus de westkust te bezoeken voor een week of drie per auto en dan in motels te overnachten...suggesties?
oke,stomme vraag eigenlijk, de VS is zo groot... maar we willen een rondje LA-LV-SF maken in ongeveer 3 weken
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_106825943
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:55 schreef Rebbedebje het volgende:
Ja, een eerste adres zullen we wel hebben bedacht ik me net.
Als we aankomen is het wel lekker een hotelletje te hebben
ik ben me nu even het afvragen of dat nog moet met ESTA, maar de laatste zin moet je maar even onthouden.
ik weet even nu niet of je van plan bent om op goed geluk er heen te gaan, of dat je toch een hotel op voorhand boekt, maar je hebt een adres nodig, waar je de eerste nacht slaapt, deze moet je op geven op op je immigrations form.
Maar als je gewoon standaard Motel6 en de stad waar je land op geeft, kun je geen bult vallen.
pi_106826230
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 08:28 schreef rechtsedirecte het volgende:
lurker de lurk..plannen om in augustus de westkust te bezoeken voor een week of drie per auto en dan in motels te overnachten...suggesties?
op zich fijn te doen, ik heb dat zelf drie jaar geleden gedaan. en heel veel opgezocht met google earth, en veel googlen. Maar als je in principe een route pakt, die bij veel reisbureaus "classics of the west" heet dan heb je de beste route. Dat is;
- vliegen op San Francisco ( het beste kun je hier geen auto hebben, net binnenstad Amsterdam)
- paar dagen hotel San Francisco, beste ergens downtown, dan kun je overal heen lopen.
- Yosemity
- Death Valley (Via Bishop, indien de 120 sneeuwvrij is)
- paar dagen Vegas, schat even in hoe geweldig je poppenkast vind, maar mindstends een show bekijken
- Zion
- Bryce
- nu een pokke eind reiden, en helaas over een stuk was je eerder ook al gereden hebt, of je moet kiezen om langs de Valley of The Gods te rijden, maar dat kost je ook twee dagen, als je door tuft.
- Grand Canyon
- Kingman, via een stukje route 66 , erg kitch, maar toch, je moet het gezien hebben
- Los Angeles, vooral Venice en Santa Monica niet vergeten, en je kan elke avond TV kijken "daar ben ik geweest"
- terug naar San Francisco via Highway one

Als je op het einde tijd over hebt, is dit is dan nog uit te breiden met het Petrified Forrest, Joshua tree,
deze route dan ongeveer ; http://g.co/maps/gbs3u

het ligt er erg aan van hoe je rijdt, ik zelf heb een beetje ADHD op dat vlak, en heb binnen drie dagen Las Vegas meer dan gezien. Als je meer het type bent van lekker uitslapen, rustig aan, tien keer op een dag rustig ergens gaan zitten koffie drinken. of neem je een vrouw mee. Dan moet je niet een te lange route plannen, en heb je zeker vier weken nodig, Maar op zich denk ik dat die route te doen is.
Onderweg kom je genoeg Motel ketens tegen, die mekaar kapot concurreren, dus wat betreft prijzen, moet je alleen tellen dat je in de grote steden iets meer kwijt bent, althans ik raad je aan om daar toch een wat interessantere plek te kiezen voor het hotel. dus ook duurder.
Denk er aan als je overnacht in National Parken moet je vaak op voorhand boeken, en zelfs in Yosemity boek je via een site, en dan kun je voorkeur hotel opgeven, echter of je het krijgt is nog niet duidelijk.
Wat ook geweldig kan zijn is om met een kamper te gaan, wat vooral prachtig is in de National Parken, maar denk er aan ze iets groter als in Nederland.
  zondag 15 januari 2012 @ 10:51:33 #117
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_106826630
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 10:16 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

op zich fijn te doen, ik heb dat zelf drie jaar geleden gedaan. en heel veel opgezocht met google earth, en veel googlen. Maar als je in principe een route pakt, die bij veel reisbureaus "classics of the west" heet dan heb je de beste route. Dat is;
- vliegen op San Francisco ( het beste kun je hier geen auto hebben, net binnenstad Amsterdam)
- paar dagen hotel San Francisco, beste ergens downtown, dan kun je overal heen lopen.
- Yosemity
- Death Valley (Via Bishop, indien de 120 sneeuwvrij is)
- paar dagen Vegas, schat even in hoe geweldig je poppenkast vind, maar mindstends een show bekijken
- Zion
- Bryce
- nu een pokke eind reiden, en helaas over een stuk was je eerder ook al gereden hebt, of je moet kiezen om langs de Valley of The Gods te rijden, maar dat kost je ook twee dagen, als je door tuft.
- Grand Canyon
- Kingman, via een stukje route 66 , erg kitch, maar toch, je moet het gezien hebben
- Los Angeles, vooral Venice en Santa Monica niet vergeten, en je kan elke avond TV kijken "daar ben ik geweest"
- terug naar San Francisco via Highway one

Als je op het einde tijd over hebt, is dit is dan nog uit te breiden met het Petrified Forrest, Joshua tree,
deze route dan ongeveer ; http://g.co/maps/gbs3u

het ligt er erg aan van hoe je rijdt, ik zelf heb een beetje ADHD op dat vlak, en heb binnen drie dagen Las Vegas meer dan gezien. Als je meer het type bent van lekker uitslapen, rustig aan, tien keer op een dag rustig ergens gaan zitten koffie drinken. of neem je een vrouw mee. Dan moet je niet een te lange route plannen, en heb je zeker vier weken nodig, Maar op zich denk ik dat die route te doen is.
Onderweg kom je genoeg Motel ketens tegen, die mekaar kapot concurreren, dus wat betreft prijzen, moet je alleen tellen dat je in de grote steden iets meer kwijt bent, althans ik raad je aan om daar toch een wat interessantere plek te kiezen voor het hotel. dus ook duurder.
Denk er aan als je overnacht in National Parken moet je vaak op voorhand boeken, en zelfs in Yosemity boek je via een site, en dan kun je voorkeur hotel opgeven, echter of je het krijgt is nog niet duidelijk.
Wat ook geweldig kan zijn is om met een kamper te gaan, wat vooral prachtig is in de National Parken, maar denk er aan ze iets groter als in Nederland.
No offence, maar ik zou juist niet zo snel de 'standaard'route van een reisbureau adviseren. Als dat nou net precies is hoeveel iemand wel rijden, en wat iemand wil zien, dan zou dat goed uitkomen. Maar het is zo afhankelijk van hoeveel tijd iemand heeft, of iemand meer van steden houdt of van natuur, etc. etc. Daarnaast zijn sommige afstanden enorm groot en zeker als je niet al te veel tijd hebt zouden veel lange autodagen zonde zijn. Een rondje is ook niet altijd de beste keus (soms wel), het kan ook gunstiger zijn om in één stad te beginnen en in een andere stad te eindigen.

Ik weet dat ik dat al eerder heb geschreven hier, maar ik zou me zeker goed inlezen op forum.allesamerika.com. Dat is een grote bron van informatie, staan enorm veel routes en zitten heel veel experts (mensen die al 12 x door de VS hebben gereisd of daar wonen) die met alle plezier energie steken in het samen met jou opstellen van je route!

[ Bericht 0% gewijzigd door Spees_Eend op 15-01-2012 11:10:03 ]
pi_106826970
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 10:51 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

No offence, maar ik zou juist niet zo snel de 'standaard'route van een reisbureau adviseren.
Voor mij is dat ook in eerste instantie "take the path less traveled" de eerste insteek voor als ik op reis ga. ik heb er een f#ck#ng hekel aan om tussen de schreeuwende toeristen mijn vakantie te vieren, en de subtiele schoonheden van een land te ontdekken.
Maar ( naar mijn mening ) is de USA niet het land van de subtiele schoonheden, elke schoonheid is al ontdekt daar, en opgeblazen tot major attraction.

Ik denk dat als je naar de VS gaat, zeker een eerste keer, dan moet je echt naar de highlites zien, en daar ben je helaas niet alleen.
De een zal waarschijnlijk meer tijd in de natuur besteden, de ander zal meer tijd in de steden besteden, of net aan het strand op Highway One. Maar naar mijn idee kom je ongeacht wat je interesses zijn op deze route uit.

Er zijn een aantal zaken die ook mooi zijn, om te doen, zoals van uit San Francisco langs de kust op noord waards te rijden, door de wijn streek en Medocino NF maar dan kom je weer echt te noordelijk uit om Yosemity, Death Valley, Vegas en Zion aan te gaan. Of je moet dan kiezen om een dag een enorme afstand af te leggen over een saaie Highway.

Ik denk trouwens dat mijn reactie eigenlijk best passend was, op de vraag die gesteld werd.
  zondag 15 januari 2012 @ 11:27:09 #119
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_106827172
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:14 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

Voor mij is dat ook in eerste instantie "take the path less traveled" de eerste insteek voor als ik op reis ga. ik heb er een f#ck#ng hekel aan om tussen de schreeuwende toeristen mijn vakantie te vieren, en de subtiele schoonheden van een land te ontdekken.
Maar ( naar mijn mening ) is de USA niet het land van de subtiele schoonheden, elke schoonheid is al ontdekt daar, en opgeblazen tot major attraction.

Ik denk dat als je naar de VS gaat, zeker een eerste keer, dan moet je echt naar de highlites zien, en daar ben je helaas niet alleen.
De een zal waarschijnlijk meer tijd in de natuur besteden, de ander zal meer tijd in de steden besteden, of net aan het strand op Highway One. Maar naar mijn idee kom je ongeacht wat je interesses zijn op deze route uit.

Er zijn een aantal zaken die ook mooi zijn, om te doen, zoals van uit San Francisco langs de kust op noord waards te rijden, door de wijn streek en Medocino NF maar dan kom je weer echt te noordelijk uit om Yosemity, Death Valley, Vegas en Zion aan te gaan. Of je moet dan kiezen om een dag een enorme afstand af te leggen over een saaie Highway.

Ik denk trouwens dat mijn reactie eigenlijk best passend was, op de vraag die gesteld werd.
Ik doel ook niet per se op de afzonderlijke tips die je hebt gegeven hoor, ik ben het met je eens dat San Francisco, Las Vegas, Death Valley, Grand Canyon, Bryce, Zion en Yosemite stuk voor stuk aan te raden zijn. Misschien heb ik je dan verkeerd begrepen en bedoel je het als afzonderlijke tips die rechtsedirecte zelf in een route zou kunnen plannen, maar alles bij elkaar met ook nog eens LA en Kingman en Joshua Tree lijkt mij heel erg veel in 3 weken, dan zit je wel héél erg veel in de auto!

Wat betreft je opmerking over motels sluit ik me overigens bij je aan. In de VS is overnachten in een motel/hotel meestal niet duur. Overal zijn prima ketens als Comfort inn, Sleep inn, Super 8, Holiday inn etc. en ook veel onafhankelijke motels en meestal hoef je niet eens per se van tevoren te reserveren (hebben wij overigens wel gedaan omdat wij het leuk vonden om van tevoren thuis al onze slaapplekken uit te zoeken). Als je in een Nationaal Park wil overnachten is het inderdaad wel aan te bevelen om vroeg te reserveren.
In Las Vegas kan je natuurlijk voor relatief weinig geld in enorm luxe hotels slapen :)
  zondag 15 januari 2012 @ 11:39:11 #120
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_106827399
Ik zou vliegen op Vegas en dan terug vanaf LA.
Afgelopen zomer ook gedaan, dan kan je in 3 weken lekker relaxt rondkijken.
http://westcoastny2011.blogspot.com/

Kaartje:
http://g.co/maps/7gvw9
Als je de Grand Canyon wilt zie kan je met een helicopter tour vanaf Vegas.

Of, als je alles wilt zien dit rondje doen:

http://mthalen.blogspot.com/

Dan zie je zo'n beetje alle highlights van de westkust, maar ben je wel elke dag druk...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_106827415
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:27 schreef Spees_Eend het volgende:
maar alles bij elkaar met ook nog eens LA en Kingman en Joshua Tree lijkt mij heel erg veel in 3 weken, dan zit je wel héél erg veel in de auto!

Ik denk dat dat best wel te doen is kwa tijd, ik wide het niet te expliciet uit schrijven, want het is net wat men leuk vind, de ene wil graag een trail pakken van een dag in een National Park, de ander heeft iets vasn leuk, ik heb wat foto's gemaakt verder "Viva Las Vegas" maar ik denk aan de volgende tijd planning.

1 vlucht
2 SFO
3
4
5 Yosemity
6
7 DeathValley
8 Las Vegas
9
10
11 Zion
12 Bryce
13
14 Grand Canyon
15 Wiliams
16 Kingman
17 LA
18
19 HeartsCastle
20
21 Terug vlucht

Wat betreft Vegas en Hotels, ik denk dat dat een sprookje is, ik ben dan maar een keer in Vegas geweest, dat is voor mij meer dan genoeg, maar ik kan me herinneren dat het goedkoopste met wat luxe was het Luxor, voor $ 65,- Okee de kamer was fenomenaal, luxe, maar ik slaap er alleen. Maar als ik had gewild, kon ik er de marathon oefenen.
  zondag 15 januari 2012 @ 13:39:53 #122
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_106830575
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:39 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

Ik denk dat dat best wel te doen is kwa tijd, ik wide het niet te expliciet uit schrijven, want het is net wat men leuk vind, de ene wil graag een trail pakken van een dag in een National Park, de ander heeft iets vasn leuk, ik heb wat foto's gemaakt verder "Viva Las Vegas" maar ik denk aan de volgende tijd planning.

1 vlucht
2 SFO
3
4
5 Yosemity
6
7 DeathValley
8 Las Vegas
9
10
11 Zion
12 Bryce
13
14 Grand Canyon
15 Wiliams
16 Kingman
17 LA
18
19 HeartsCastle
20
21 Terug vlucht

Wat betreft Vegas en Hotels, ik denk dat dat een sprookje is, ik ben dan maar een keer in Vegas geweest, dat is voor mij meer dan genoeg, maar ik kan me herinneren dat het goedkoopste met wat luxe was het Luxor, voor $ 65,- Okee de kamer was fenomenaal, luxe, maar ik slaap er alleen. Maar als ik had gewild, kon ik er de marathon oefenen.
Verkijk je niet op de reistijd. Je kunt wel neerzetten 10 Las Vegas, 11 Zion, 12 Bryce, (en nog een aantal andere bestemming op slechts 1 dag plannen), maar ten eerste moet je op dag 11 dan nog van Vegas naar Zion rijden en inchecken in je motel, ten tweede heeft het geen zin om overal 1 of met reistijd zelfs maar een halve dag te zijn. Je ziet zo bijna niets, als je de halve wereld over vliegt zou ik toch op zijn minst wel een volledige dag (dus 2 nachten) in Zion willen hebben om daar ook even je auto uit te gaan en een wandeling te maken, alles is daar veel te mooi om alleen even vanuit de auto te zien. In Yosemite kan je je ook dagenlang vermaken, jij hebt daar nu 1 volledige dag staan en vervolgens naar Death Valley terwijl de kortste route bijna 7 uur rijden is zonder pauze.

En Williams? Wij zijn daar wel voor een overnachting geweest maar daar is toch niks te doen? En Kingman? Ik zou eerder bij het rondje Zion & Bryce Page adviseren. Daar in de buurt heb je Antelope Canyon, Lake Powell waar je kunt zwemmen, varen, watersport beoefenen, naar Rainbow Bridge varen en wandelen en als je veel geluk hebt kun je zelfs naar The Wave, ligt allemaal in hetzelfde gebied :)

Nogmaals, ieder zijn reis maar ik zou dan liever 2 of 3 bestemmingen schrappen en op de plekken waar je wel komt even de tijd hebben om echt rond te kijken, te rijden en te wandelen op meer dan 100 meter van je auto.

En wat betreft Vegas, dat is geen sprookje. Enkele weken geleden nog een aanbieding Ceasar's Palace voor 43 dollar per kamer per nacht voor mei/juni 2012, erg luxe hotel. Je moet alleen weten waar je moet zoeken (zoals Hotwire, Priceline, Smarter Vegas.)

Tip: zorg dat je wanneer je je reis plant Las Vegas doordeweeks plant. Dit kan je honderden dollars schelen. Over het algemeen is een doordeweekse nacht véél goedkoper dan vrijdag op zaterdag of zaterdag op zondag. Bij grote events zoals mega congressen willen hotelkamers ook nog wel eens duurder zijn.
pi_106842518
ik herhaal me maar eens een keer...voor we ruzie hebben, of moeten we vanmiddag tussen de pauze afspreken op de speelplaats?
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:39 schreef bunnahabhain het volgende:
Ik denk dat dat best wel te doen is kwa tijd, ik wilde het niet te expliciet uit schrijven, want het is net wat men leuk vind, de ene wil graag een trail pakken van een dag in een National Park, de ander heeft iets van leuk, ik heb wat foto's gemaakt verder "Viva Las Vegas" maar ik denk aan de volgende tijd planning.
  zondag 15 januari 2012 @ 19:41:13 #124
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_106842596
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:39 schreef bunnahabhain het volgende:
ik herhaal me maar eens een keer...voor we ruzie hebben, of moeten we vanmiddag tussen de pauze afspreken op de speelplaats?

[..]

Ruzie? Jeez.. jij hebt wel snel ruzie dan.
  zondag 15 januari 2012 @ 19:43:48 #125
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_106842718
bedankt voor je PM Spees
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')