abonnement Unibet Coolblue
pi_65660408
-edit: spam is niet gewenst op FOK!

voor adverteren op FOK!, zie fok.nl/adplanner - daar kan je advertentieruimte inkopen

als je geïnteresseerd bent behoort een promotie actie met bijvoorbeeld het LIF forum ook tot de mogelijkheden, daarvoor moet je even contact opnemen met pr@fok.nl.

[ Bericht 75% gewijzigd door Mylene op 02-02-2009 17:07:43 ]
pi_65664538
Mooi topic dit. Toevallig net een paar schoenen gekocht van een van Nederlands best geklede heren.
(Hint: check het labeltje van de handdoek)
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  maandag 2 februari 2009 @ 18:23:51 #278
73209 dnzl
Minimalist.
pi_65664652
Zou hij deze schoen nou echt zelf hebben ontworpen?
Ik geloof er niets van.

Mooie boot verder, leuk die voering.
  maandag 2 februari 2009 @ 18:31:22 #279
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_65664884
Hoevaak poetsen je schoenen? Elke week? Na x aantal draagbeurten?
Is het erg slecht voor m'n Santoni's om ze 5 dagen per week achter elkaar te dragen?
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
pi_65665127
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:23 schreef dnzl het volgende:
Zou hij deze schoen nou echt zelf hebben ontworpen?
Ik geloof er niets van.

Mooie boot verder, leuk die voering.
Tnx, ik denk ook niet dat hij alles waar z'n naam op staat zelf ontwerpt, dan zou 'ie geen tijd meer overhouden voor andere dingen. Ik denk wel dat hij een bepaalde visie heeft voor zijn ontwerpen en ze goedkeurt voordat ze de winkel in gaan.
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:31 schreef Ad_rem het volgende:
Hoevaak poetsen je schoenen? Elke week? Na x aantal draagbeurten?
Is het erg slecht voor m'n Santoni's om ze 5 dagen per week achter elkaar te dragen?
Het schijnt dat je leren schoenen het beste een dag kunt laten rusten na een dag dragen. Verder poets ik m'n nette schoenen op met een zachte doek voordat ik ze aandoe en krijgen ze om de zoveel weken een grote poetsbeurt met schoensmeer, afhankelijk van hoeveel ik ze draag en het weer enz.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_65665361
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:31 schreef Ad_rem het volgende:
Hoevaak poetsen je schoenen? Elke week? Na x aantal draagbeurten?
Is het erg slecht voor m'n Santoni's om ze 5 dagen per week achter elkaar te dragen?
Ja, erg slecht. Dan krijgt het vocht dat door het dragen in je schoenen komt geen kans om te ontsnappen (via de spanners en gewoon door uitwisseling met de lucht) en trekt het in je leer en binnenzool. Op den duur tast dat vocht je schoenen aan en gaan ze kapot.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_65672257
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:31 schreef Ad_rem het volgende:
Hoevaak poetsen je schoenen? Elke week? Na x aantal draagbeurten?
Is het erg slecht voor m'n Santoni's om ze 5 dagen per week achter elkaar te dragen?
Ik poets mijn schoenen om de 2 a 3 weken ongeveer! Waarmee poetsen jullie ze, kleurloos of vaak in de kleur van de schoen?? Heb laatst zo'n setje van Saphire besteld, bevalt mij erg goed
Ik draak vaak om de dag andere schoenen. Gelijk 's avonds als ik thuis kom van t werk spannertje erin en niet meer aankomen !
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_65676526
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:23 schreef Roycoooooo het volgende:

[..]

Ik poets mijn schoenen om de 2 a 3 weken ongeveer! Waarmee poetsen jullie ze, kleurloos of vaak in de kleur van de schoen?? Heb laatst zo'n setje van Saphire besteld, bevalt mij erg goed
Ik draak vaak om de dag andere schoenen. Gelijk 's avonds als ik thuis kom van t werk spannertje erin en niet meer aankomen !
Met Kiwi in de juiste kleur en een schoenpoetsset van Defensie (want gratis ) plus een zachte doek voor de echte glans, ik heb een setje voor bruin en een setje voor zwart.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_65676745
Kiwi droogt het leer van je schoenen uit!

Ik poets m'n schoenen om de 10x dragen ongeveer, wel bij elke keer dragen met de borstel en de zachte doek opwrijven. Ik gebruik kleurloos en in de juiste kleur om en om: kleurloos is beter voor het kleurverschil van het leer maar als je alleen maar kleurloos gebruikt dan komt er op een gegeven moment een doffe wittige laag op je leer te zitten.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_65678252
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:03 schreef W1ZZ het volgende:
Kiwi droogt het leer van je schoenen uit!
Daar heb ik nog nooit wat van gemerkt. Maar wat is betere schoensmeer volgens jou?
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_65678382
Saphir is verreweg de beste. La Cordonnerie Anglaise is ook goed maar het belangrijkste is dat je vet gebruikt, niets raars op waterbasis ofzo zoals veel goedkoop spul.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  dinsdag 3 februari 2009 @ 01:29:25 #287
73209 dnzl
Minimalist.
pi_65680789




"Sprezzatura"
  dinsdag 3 februari 2009 @ 09:04:08 #288
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_65682587
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 01:29 schreef dnzl het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

"Sprezzatura"
Nee.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_65683703
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 01:29 schreef dnzl het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

"Sprezzatura"
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:04:46 #290
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_65685376
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:03 schreef W1ZZ het volgende:
Kiwi droogt het leer van je schoenen uit!
Niet alles geloven dat door een zekere schoenmaker uit het Amsterdamse eens op stijlforum is gezet en klakkeloos door iedereen wordt aangenomen en naverteld. Ruik eens aan een potje Kiwi, Saphir en LCA, je zal het verschil niet of nauwelijks ruiken. Elke schoensmeer bevat een bepaalde hoeveelheid oplosmiddelen die gewoon noodzakelijk zijn, anders zou het lastig smeren en impregneren zijn.
pi_65687189
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:43 schreef W1ZZ het volgende:
Saphir is verreweg de beste. La Cordonnerie Anglaise is ook goed maar het belangrijkste is dat je vet gebruikt, niets raars op waterbasis ofzo zoals veel goedkoop spul.
Sterker nog: Saphir = LCA
pi_65689629
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:04 schreef Mr.Talisker het volgende:

[..]

Niet alles geloven dat door een zekere schoenmaker uit het Amsterdamse eens op stijlforum is gezet en klakkeloos door iedereen wordt aangenomen en naverteld. Ruik eens aan een potje Kiwi, Saphir en LCA, je zal het verschil niet of nauwelijks ruiken. Elke schoensmeer bevat een bepaalde hoeveelheid oplosmiddelen die gewoon noodzakelijk zijn, anders zou het lastig smeren en impregneren zijn.
Ik vind Danny een flapdrol dus ik geloof weinig van wat de beste kerel te melden heeft. Dat Kiwi je (mijn) schoenen uitdroogt is puur gebaseerd op eigen ervaring met het merk...

Dat geur de beslissende factor is in de kwaliteit van schoensmeer vind ik overigens wel een boude bewering
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:28:42 #293
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_65689831
Dat hoor je mij niet zeggen, ik stel simpelweg vast dat de bestanddelen, afgaande op de geur niet veel van elkaar zullen verschillen.
pi_65744818
Ik heb schoenen die ik soms voor een langer tijd niet draag, is het dan de bedoeling dat je de spanners er constant inlaat of er ook weer uithaal? Ik ben nogal een leek op dit gebied
pi_65744961
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:43 schreef michiel_merk het volgende:
Ik heb schoenen die ik soms voor een langer tijd niet draag, is het dan de bedoeling dat je de spanners er constant inlaat of er ook weer uithaal? Ik ben nogal een leek op dit gebied
Laten zitten.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  maandag 9 februari 2009 @ 18:58:50 #296
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_65888926
Zeer toffe knoop is het de full windsor knot of anders.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 9 februari 2009 @ 20:34:49 #297
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_65892422
Moeilijk te zien op dit plaatje, maar hij lijkt asymmetrisch, dus ik vermoed een halve of een four-in-hand. Brede das trouwens, is dit plaatje recent?
pi_65897949
Onlangs een stropdas gekocht bij suitsupply, nu zitten er direct al een paar pluisjes op.. iemand tips om dit in het vervolg te voorkomen oid?

Mjah voor 25 E, is niet veel toch? Wat zijn wat dit betreft de betere merken?
x
pi_65898799
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:46 schreef richbitch het volgende:
Onlangs een stropdas gekocht bij suitsupply, nu zitten er direct al een paar pluisjes op.. iemand tips om dit in het vervolg te voorkomen oid?

Mjah voor 25 E, is niet veel toch? Wat zijn wat dit betreft de betere merken?
Pluisjes kun je met zo'n zacht kledingborsteltje verwijderen of in noodgevallen met plakband.
Of bedoel je dat de stof zelf pluist? Dan zou ik in het vervolg wat voorzichtiger zijn, vooral uitkijken dat je niet met je nagels in de stof blijft hangen.
Geen idee wat de echte topmerken zijn, de meeste van mijn stropdassen zijn van Profuomo en Michaelis en daar ben ik erg tevreden mee. Bij goedkope stropdassen wil de knoop naar mijn idee wat sneller afzakken. Meest dramatische voorbeeld daarvan zijn de polyester(!) stropdassen die je bij het Landmacht dagelijks tenue krijgt. Helaas heb ik nog geen zijden stropdas in de juiste kleur groen kunnen vinden.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_65899478
Qua merken heb ik geen idee wat de beste dassen zijn, ik weet wel dat seven-fold dassen kwalitatief gezien het hoogst worden aangeschreven.

"De ultieme das is de Seven-Fold Tie. Een dergelijke das kent geen binnenwerk, maar wordt met de hand gemaakt uit een stuk zijde. De das wordt in haar karakteristieke vorm gevouwen, en bevat drie keer zoveel zijde als een gewone das. Dat resulteert in een prachtige ‘zwaar’ hangende das."
Bron

Hier verkopen ze alleen maar seven-fold.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')