abonnement Unibet Coolblue
pi_67147474
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:33 schreef Queen_Minny het volgende:


Alleen Bassie weet nu wat een DA is. En hij weet nu ook dat ie die niet lief vind.
Vanmorgen meneertje toch maar even binnenstebuiten laten keren. Opeens drinkt hij heel erg veel, en ik vertrouwde het niet. De DA zei dat het door de verandering van voer kon komen. Dus nog heel even aankijken maar. Ik haat dingen aankijken.... Verder lijkt ie gezond, op zn prutoogje na. Maar dat gaar er steeds beter uitzien.

Simply vraagt zich waarschijnlijk af of een DA eetbaar is. Hij word in Augustus 6 en heeft nog nooit wat gehad.

Volgens mij is dat een van de grote levensvragen waar caafs zich mee bezig houden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_67150602
hehe, de levensvraag der caafs: kan ik dat eten?

Wat betreft meer drinken (willekeurige volgorde): 1) blaasproblemen, 2) suikerziekte, 3) vochtafdrijvende groentes gegeven? minder groen dan normaal? 4) toeval 5) zwangerschap

Welk voer ben je gaan geven? Hope Farms bv is een heel erg zout voer, waar ze meer van gaan drinken. Van blaasproblemen gaan ze soms ook meer drinken, maar vaak hebben ze dan ook moeite met plassen (plassen gaat moeizaam, ze knijpen met hun oogjes bij het plassen, ze plassen bloed). Bij suikerziekte onstaan vaak oogproblemen zoals een witte waas op het oogje of verminderde/geen pupilreactie (schijn eens met een felle lamp in zijn oog: wordt de pupil kleiner? zoja, dan is het goed, zonee, kan het een aanwijzing zijn voor suikerziekte). Prutoogje staat er trouwens los van.

Maar ik zou het gewoon even aankijken, pas als er andere symtpomen bijkomen kun je er conclusies aan verbinden, voor hetzelfde geld is er niets aan de hand. Het kan ook nog zo zijn dat het lijkt dat hij meer water drinkt, maar intussen wat meer met zijn flesje is gaan spelen en de helft van het water gewoon morst....
I had a signature once. It was awful.
pi_67167767
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Poeh, zo vaak al onder narcose geweest, arme beestjes
Maar wat goed van je dat je ze laat behandelen (genoeg mensen die zeggen, daar koop ik 10 cavia's voor.)

Ik heb nu een afspraak staan bij Dierenkliniek Oudenoord Utrecht.
Ze zeiden dat ze het slijpen ook zonder verdoving deden, dus ik ben erg benieuwd.
Ach ja, en met deze cavia's heb ik niet eens een hechte band, waren heel schuw toen ik ze kreeg en ze bevriezen helemaal als ik ze uit hun hokje haal, vinden ze verschrikkelijk! Ze hebben altijd al bij elkaar gezeten en zijn helemaal aan elkaar gewend en hebben mij alleen nodig voor de medicijnen en vreten Maargoed, het zijn mijn beestjes en ja, voor het geld wat ze gekost hebben, had ik inmiddels honderden cavia's kunnen kopen Maargoed, je neemt ze in huis, je bent er gek op (ook al is dat gevoel niet geheel wederzijds ) en je betaalt honderden euro's zodat ze zich goed voelen

Voor al onze beesten ga ik door het vuur, ik ben van mening dat als je ze in huis haalt, dat je ook goed voor ze moet zorgen en ja, als onze kat overmorgen voor 2000 euro geopereerd moet worden, dan ga ik een lening aanvragen

4EverBlackEyed, ik ben benieuwd hoe dat gaat! Mag je erbij aanwezig zijn? Is dit zo'n klaar-terwijl-u-wacht-klusje?

Zoeperzake: ik voer HopeFarms, bij mijn weten goed voer. Niet dus Wat voor voer raden jullie aan?
Oh en wat een geweldige kaafs heb je!!! Die Skinny vind ik ook erg leuk! Ben altijd al benieuwd naar die beestjes geweest

[ Bericht 4% gewijzigd door Colin1985 op 18-03-2009 13:43:04 ]
pi_67170212
Hope Farms is erg zout, zet flink aan (bij dieren die al vervet zijn is dat niet zo welkom, of bij fokzeugen) maar staat ook bekend als veroorzaker van blaasproblemen. Ik heb het zelf gehad met biks-voeren, omdat deze altijd ontzettend hoge voedingsgehaltes hebben die hard teruglopen naarmate de zak langer open is. Je weet nooit precies hoeveel er in de biks zit: als het teveel is, kan het dus ook nadelige effecten hebben, als het te weinig is krijgen ze weer niet genoeg binnen.
Om die reden ben ik Science Selective gaan geven (gemengd met een handje Gerty, gewoon voor het lekkere). Het is wel een van de duurste voeren, maar die blaasoperaties hebben me meer geld gekost.... Ik sla daarom altijd in op de ecc-acties (www.knoevel.net/actie), dat scheelt echt enorm, zo goedkoop vind je het anders niet. En als je maar twee caafs hebt, dan is het zeker de moeite waard, met een zo'n grote zak doe je dan gerust een half jaar....

Wat betreft die kosten trouwens: ben ik met je eens hoor, ik hááát het als mensen zeggen: "doe je dat??? Had je tien nieuwe van kunnen kopen!!", aaaargh!!! Als ik een dier laat opereren dat na de operatie een heel reeële kans heeft op herstel, doe ik dat! Kijk, als het dier aan het lijden is en de slagingskans van de operatie erg laag is, dan wordt het een ander verhaal... maar als een dier een goede kans op herstel heeft, zal ik hem deze nooit ontnemen. Dan maar een maand op water en brood, kan me niet schelen....

Skinny's zijn inderdaad superleuke en bijzondere beestjes. Jammer genoeg is Flanders eergisteren overleden Bij zijn castratie 2 weken terug is een breukje in het lieskanaal ontstaan, waar een stuk darm doorheen was gegaan. De darm is gaan verkleven waardoor de spijsvertering stillag. Er was niets meer wat ik kon doen ben er nog steeds heel erg ontdaan door.... De dierenarts is zelf ook erg geschrokken en gaan uitzoeken hoe ze op een andere manier kunnen hechten zodat dit nooit meer kan gebeuren. Ik neem het ze ook niet kwalijk, zij hebben hun best gedaan en konden dit ook niet weten, het is nog nooit eerder gebeurd.....
Maggie is gelukkig zwanger van Flanders, dat is wel een troost, ik hoop dat zij mij een mooie mini-Flanders gaat geven....
I had a signature once. It was awful.
pi_67172817
Ik las het verhaal van Flanders op je website. Sneu verhaal zeg, balen! Nja, dat soort dingen gebeuren nu eenmaal, doe je helaas niets aan. Wel fijn dat de DA meteen op zoek gaat naar een oplossing om dit in de toekomst te voorkomen.

Ja, ik heb er ook een hekel aan. Ik werk in Friesland tussen een aantal boeren Hier is de insteek "gaatie dood, dan gaatie dood en dan halen we een nieuwe" Nou, das mijn insteek niet! Mijn knaven hebben me geen drol in aanschaf gekost, al heeeel veel aan dierenarts kosten, maargoed, idd, zoals je zegt, dan maar een maand water en brood Gelukkig staat mijn vriend hier net zo in

Science Selective, ik zal er eens naar kijken! Dankje voor de tip!

Die Skinny's, heb weleens hier en daar gelezen dat ze minder gezond zouden zijn dan gewone cavia's (voor zover ze al tegen een stootje kunnen ), is dat zo? Ik vind ze erg leuk, maar zou ze weleens in het eggie willen zien, misschien vind ik ze wel heel vies aanvoelen ofzo
pi_67174071
Zit ik vorige week enthousiast mijn collega te vertellen dat we caviaatjes willen... komt ie vanmorgen naar me toe met de mededeling dat die van hem net is overleden...

Hij is net verhuisd en de cavia stond zolang op de (koude!) vloer in 't nieuwe huis tot hij naar z'n definitieve plekje ging. Dat arme beestje was helemaal van slag en heeft 't niet gered
Joep (zo heette ie) was pas twee. Dat is toch ook veel te jong voor zo'n beestje.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_67175625
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:43 schreef Colin1985 het volgende:
Die Skinny's, heb weleens hier en daar gelezen dat ze minder gezond zouden zijn dan gewone cavia's (voor zover ze al tegen een stootje kunnen ), is dat zo? Ik vind ze erg leuk, maar zou ze weleens in het eggie willen zien, misschien vind ik ze wel heel vies aanvoelen ofzo
Ze zijn natuurlijk kwetsbaar, in die zin dat je ze niet buiten moet houden. Als ze echter binnen bij kamertemperatuur zitten, is er weinig verschil. Natuurlijk hebben ze iets makkelijker wondjes dan behaarde caafs: aan de andere kant zíé je de wondjes ook veel sneller. Ik heb nu driekwart jaar Maggie in huis maar ik heb nog niet veel bijzondere dingen gehad waaruit ik zou kunnen concluderen dat ze zwakker zijn.
Het voelt trouwens wel apart, maar niet vies. Baldwins voelen vies Skinny's hebben gewoon een zachte, hele warme huid, terwijl Baldwins een klam, plakkerig warm huidje hebben (alsof iemand je een slap zweethandje geeft). Op www.caviarassen.nl vind je meer info over skinny's en baldwins

Op de ECC-show is overigens een skinnykeuring (de enige in NL nog), dus als je ze wilt aaien is dat je kans

@Natalie: he bah, wat sneu, maar ook niet bepaald slim om dat beestje op de koude vloer te zetten.... twee is absoluut veel te jong, ze zouden toch allemaal minstens 5 mogen worden.....
I had a signature once. It was awful.
pi_67175767
Trouwens, voor degenen die het kunnen ontvangen: vrijdag om kwart voor 6 ben ik op Omroep Flevoalnd met de cavia's in een programma met Martin Gaus, woehoe! Wordt ieder uur herhaald en zal ook op de website te vinden zijn straks. Ik hoop dat het een beetje een leuk stukje is geworden, is toch altijd even afwachten.....
I had a signature once. It was awful.
pi_67175929
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:08 schreef Colin1985 het volgende:

4EverBlackEyed, ik ben benieuwd hoe dat gaat! Mag je erbij aanwezig zijn? Is dit zo'n klaar-terwijl-u-wacht-klusje?
Ja, ik ben vandaag geweest i.p.v. vrijdag.
Ze at gisteravond helemaal niet meer en ik vond dat ik echt niet langer meer kon wachten.

Ik schaam me dood
Noa's kiezen vormden zich een brug over haar tong, ze kon gewoon niet meer eten...

De ingreep is vrij simpel en je mag erbij zijn:

- De cavia wordt in de houdgreep genomen.
- Er wordt een soort beksperder (de naam zegt het al) in het bekje geduwd en een instrumentje om de wangen weg te duwen.
- Met een tang worden de kiesjes geknipt.

Ik dacht eigenlijk dat ze het gingen slijpen, maar er werd dus geknipt.

Tevens kreeg ze ook dwangvoer en pijnstilling mee.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 18 maart 2009 @ 19:29:34 #210
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_67180105
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:15 schreef zoeperzazke het volgende:
Trouwens, voor degenen die het kunnen ontvangen: vrijdag om kwart voor 6 ben ik op Omroep Flevoalnd met de cavia's in een programma met Martin Gaus, woehoe! Wordt ieder uur herhaald en zal ook op de website te vinden zijn straks. Ik hoop dat het een beetje een leuk stukje is geworden, is toch altijd even afwachten.....
Ohw my god, Martin Gaus, istie in je huis geweest ?
Ik krijg nog geld van hem we hadden onze 1e kat uit zijn asiel gehaalt, zodat we dan het beestje 2x hielpen en uit het asiel, en bij hem weg Ja hoor ze was ingeent, en ontwormt, en heel belangrijk gestereliseerd ! Toch hadden we het jaar erop een nestje katten beetje geld rekenen voor dingen die niet gedaan zijn
Nou ik ga zeker kijken hoor ! Je wordt dan het heeeeeeeele weekend ook nog eens herhaald elk uur
Voor degene die het niet kunnen ontvangen, volgens mij is alles gewoon na te kijken op www.omroepflevoland.nl Natuurlijk Flevoland

dat aquarium/terrarium van vorige week was btw wel echt masterlijk, wat zou ik zoiets graag voor mn schildpadden hebben

RIP Flanders, gut wat sneu weer Misschien mikt Maggie er wel een mooie mini Flanders voor je uit
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_67181806
@Zoeper, jij gebruikt als bodembedekker houtkorrels ofzo? *dacht het te lezen op je site*

zulke?
http://www.knaagdieren.net/var/files/image/beukensnippers.JPG
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:13:58 #212
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_67182004
Zo, ik heb mijn 5 zakken Gerty besteld
Ik hoop dat ze weer zo'n handig winkelkarretje heeft om het te vervoeren naar de auto
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_67183692
@Nonneke, inderdaad, Martin Gaus ja. Ik ben er niet echt fan van, maarja, dat zetten we voor het programma maar even opzij. Hij was gelukkig ook erg vriendelijk op de dag zelf.... maar erg fijn dat verhaal weer Ik hoop maar dat het een leuk stukje is geworden, zo vaak op tv, haha!

Ik hoop idd dat Maggie een mooie miniFlanders baart.... dat zou toch erg mooi zijn.

@Miss Piggy: Omdat mijn vriend allergisch is voor zaagsel heb ik altijd andere dingen gebruikt. In het begin was dat een mix van houtkorrels en beukensnippers. Dat gaat in principe prima, maar beukensnippers zelf absorberen niet echt heel goed, je moet er wel een laagje houtkorrels onderleggen. Ik ben nu overgestapt naar vlasvezen of aubiose omdat dat qua kosten voordeliger is, en als je 20 caafs hebt dan is dat toch wel belangrijk, zeker als het nog steeds goed zijn werk doet.

Oh en nog een keer @Nonneke: wij hebben een eigen steekkarretje, ik leen hem niet aan jan en alleman uit maar als je het even vraagt dan mag je hem wel gebruiken
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:15:47 #214
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_67184758
Na 2 1/2 week dat mijn caviaatje met stronghold heeft rondgelopen, merk ik gelukkig dat de schurft langzaam aan het verdwijnen is. Heb ook cocosneem gekocht bij knoevel, maar 't is nog een "harde" witte substantie wat haast niet vloeibaar is. Ik heb geen idee hoe ik dit in vredesnaam ga gebruiken om de huid wat soepeler te krijgen . Had zelf gedacht dat 't een soort olie was, dat ik voorzichtig op de huid kon aanbrengen, maar helaas . Heeft iemand een idee hoe ik dit precies gebruik?
('t Zal wel dom zijn, en heel simpel, maargoed )

Ik heb enkel het gevoel dat 't beestje totaal weer aan mij moet wennen. Zondagavond uit de kooi gehaald, maar de gehele tijd rillen met het achterlijf, wel zielig . Ze is wel tam (eet gemakkelijk uit de hand) maar aaien (ook in de kooi) wil ze echt (nog) niet.

Ik lees trouwens hierboven ook dat mensen raar kijken omdat er zoveel geld aan het beestje uitgegeven kan worden (vanwege behandelingen door de DA). Ik ga zo'n beest echt niet laten creperen van de pijn omdat ik een behandeling het geld niet waard vind . Is net zoals met een kat, alhoewel die volgens mij wel veel meer geld kosten qua behandelingen en wat ze kunnen oplopen..
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:15:54 #215
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_67184766
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:51 schreef zoeperzazke het volgende:
@Nonneke, inderdaad, Martin Gaus ja. Ik ben er niet echt fan van, maarja, dat zetten we voor het programma maar even opzij. Hij was gelukkig ook erg vriendelijk op de dag zelf.... maar erg fijn dat verhaal weer Ik hoop maar dat het een leuk stukje is geworden, zo vaak op tv, haha!

Ik hoop idd dat Maggie een mooie miniFlanders baart.... dat zou toch erg mooi zijn.

@Miss Piggy: Omdat mijn vriend allergisch is voor zaagsel heb ik altijd andere dingen gebruikt. In het begin was dat een mix van houtkorrels en beukensnippers. Dat gaat in principe prima, maar beukensnippers zelf absorberen niet echt heel goed, je moet er wel een laagje houtkorrels onderleggen. Ik ben nu overgestapt naar vlasvezen of aubiose omdat dat qua kosten voordeliger is, en als je 20 caafs hebt dan is dat toch wel belangrijk, zeker als het nog steeds goed zijn werk doet.

Oh en nog een keer @Nonneke: wij hebben een eigen steekkarretje, ik leen hem niet aan jan en alleman uit maar als je het even vraagt dan mag je hem wel gebruiken
Nou ben benieuwd hoor ! Ik ga zeker kijken
Wel foto's van de baby naaktjes hoor !

Lief van je !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_67186010
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:15 schreef Sjowhan het volgende:
Na 2 1/2 week dat mijn caviaatje met stronghold heeft rondgelopen, merk ik gelukkig dat de schurft langzaam aan het verdwijnen is. Heb ook cocosneem gekocht bij knoevel, maar 't is nog een "harde" witte substantie wat haast niet vloeibaar is. Ik heb geen idee hoe ik dit in vredesnaam ga gebruiken om de huid wat soepeler te krijgen . Had zelf gedacht dat 't een soort olie was, dat ik voorzichtig op de huid kon aanbrengen, maar helaas . Heeft iemand een idee hoe ik dit precies gebruik?
('t Zal wel dom zijn, en heel simpel, maargoed )
het is een smeltproduct Je moet het in je handen, in warm water of op de verwaming warm laten worden, dan wordt het vloeibaar. Dan kun je het met een wattenstaafje heel gemakkelijk op dep plekjes aanbrengen (of evt druppelen, maar dat geeft zo'n geklieder en het spul stinkt als de ziekte, maar werkt echt súpergoed). Je kunt het heeel zuinig gebruiken.
I had a signature once. It was awful.
pi_67187005
ik zoek namelijk bodembedekking wat niet heel erg duur is, flink absorbeerd, en makkelijk in onderhoud

kan momenteel namelijk niet heel erg goed een kooi verschonen

cavia vertroetelen kan gelukkig nog wel


nog over de DA
Zodra mijn caaf de DA ziet begint hij onwijs te janken en te krijssen
  woensdag 18 maart 2009 @ 22:02:52 #218
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_67187047
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:01 schreef miss-piggy het volgende:
ik zoek namelijk bodembedekking wat niet heel erg duur is, flink absorbeerd, en makkelijk in onderhoud

kan momenteel namelijk niet heel erg goed een kooi verschonen

cavia vertroetelen kan gelukkig nog wel


nog over de DA
Zodra mijn caaf de DA ziet begint hij onwijs te janken en te krijssen
Hemparade hennepvezel
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_67187160
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:02 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Hemparade hennepvezel
Die gebruik ik ook sinds een aantal maanden, bevalt mij een stuk beter dan zaagsel!
pi_67187851
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:02 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Hemparade hennepvezel
Hennepvezel, vlasvezel, aubiose. Hemparade absorbeert ook goed maar composteert erg snel. Een kennis van me heeft wel eens champignons in zijn hok aangetroffen Houtkorrels absorberen ook heel erg goed maar zijn duur en heel zwaar.
Ik haal mijn bodembedekking altijd bij de ranzijn (daar hebben ze aubiose) of bij de welkoop (boerenbont) (naamloze vlasvezel).
I had a signature once. It was awful.
pi_67190024
Aubiose
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 19 maart 2009 @ 00:49:28 #222
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_67194112
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]


Volgens mij is dat een van de grote levensvragen waar caafs zich mee bezig houden.
Ja, ik denk het ook.
In mn volgende leven wil ik cavia worden, het enige waar je je druk om hoeft te maken is "Eet ik het, of eet ik het niet".
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:23 schreef zoeperzazke het volgende:
hehe, de levensvraag der caafs: kan ik dat eten?

Wat betreft meer drinken (willekeurige volgorde): 1) blaasproblemen, 2) suikerziekte, 3) vochtafdrijvende groentes gegeven? minder groen dan normaal? 4) toeval 5) zwangerschap

Dit voer, ze zijn er dol op,en tja, 1 euro voor een zakje op de huishoudbeurs ( ) is altijd het proberen waard.
Ik heb hem vanmorgen weer zn gewone voer gegeven en hij drinkt weer gewoon. Gewoon het voer dus.

Wat zielig voor Flanders. Ik hoop dat je een mooi mini-Flandertje krijgt om je te troosten.
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:43 schreef Colin1985 het volgende:

Ja, ik heb er ook een hekel aan. Ik werk in Friesland tussen een aantal boeren Hier is de insteek "gaatie dood, dan gaatie dood en dan halen we een nieuwe" Nou, das mijn insteek niet! Mijn knaven hebben me geen drol in aanschaf gekost, al heeeel veel aan dierenarts kosten, maargoed, idd, zoals je zegt, dan maar een maand water en brood Gelukkig staat mijn vriend hier net zo in
Heerlijk nog zo een beestjestrut als ik.
Ik eet ook liever 2 weken niet dan dat ik mijn diertjes dood laat gaan terwijl het niet hoeft. Zolang er een goede kans op herstel is, verdienen ze die. Ik ben dol op mn caafjes, en ze geven me zoveel plezier dat ze elke cent waard zijn. (of ze de uitgaven nou waarderen of niet )
Mensen die te beroerd zijn om een doktersbehandeling te betalen voor hun huisdieren zijn geen huisdieren waard.

Wat zou het stil zijn in huis zonder caafjes die je wakker wiepen, je vriend bijten, aandacht zoeken, bedelen om aandacht/voer/voer/voer/voer/eten/wortel/lekkers/voer/voer....
  donderdag 19 maart 2009 @ 08:47:15 #223
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_67196290
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:40 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

het is een smeltproduct Je moet het in je handen, in warm water of op de verwaming warm laten worden, dan wordt het vloeibaar. Dan kun je het met een wattenstaafje heel gemakkelijk op dep plekjes aanbrengen (of evt druppelen, maar dat geeft zo'n geklieder en het spul stinkt als de ziekte, maar werkt echt súpergoed). Je kunt het heeel zuinig gebruiken.
Ah, ik dacht al zoiets. Zal vast wel wat simpels zijn . Thanks!
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:33:14 #224
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_67201098
quote:
afbeelding ]
Dit voer, ze zijn er dol op,en tja, 1 euro voor een zakje op de huishoudbeurs ( ) is altijd het proberen waard.
Ik heb hem vanmorgen weer zn gewone voer gegeven en hij drinkt weer gewoon. Gewoon het voer dus.
Zo'n zakje heb ik ook gehad van een vriendin van me. Alleen die van ons houden niet zo van brokjes en dat is dit eigenlijk alleen maar. Heb het nog niet gegeven, omdat ze nu net over zijn op ander voer. Maar heb Beaphar al ooit geprobeerd en ze moesten het toen ook al niet. En dan bedoel ik ook echt niet...na een dag hadden ze nog niets gegeten
To infinity…and beyond!
pi_67204506
die van mij lust alleen gerty voer, het andere eet hij echt niet nou ja dan maar gerty voor mijn kleine beer.


dat hennepspul, is dat net zoals zaagsel in een pak geperst?
Zoek namelijk ook iets wat al los in verpakking zit. kan niet echt makkelijk meer zaagsel uit pak krijgen en beetje goed verdelen in het hok.
pi_67205973
hennepvezel kun je niet echt persen. Het wordt verkocht in grote balen, iets van 80x40x40.
I had a signature once. It was awful.
pi_67208803


Dit gebruik ik Heerlijk zacht, lekker vol, dus een zacht bedje Absorbeert goed en heb er altijd een laagje kranten onder (doen ze niets mee).

BlackEyed: bedankt voor de update! Eet ze weer? Klinkt wel als een heel stressy gebeuren Kweenie wat ik dan liever heb eigenlijk...pfff, moeilijk. De laatste keer kwam 1 van mijn knaven zo moeilijk uit de narcose, ben bang dat als het weer moet dattie erin blijft.
  donderdag 19 maart 2009 @ 17:11:40 #228
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_67211681
Dat russel bedding heb ik ook geprobeerd. Maar vind dat toch echt niet goed absorberen (moest de kooi dan echt vaker dan 1 keer per week verschonen). Moest er idd ook echt een krant onder leggen en de caafs hadden periodes dat ze die hele krant op aten. Was dus geen succes.
To infinity…and beyond!
pi_67219099
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:49 schreef Queen_Minny het volgende:

Ja, ik denk het ook.
In mn volgende leven wil ik cavia worden, het enige waar je je druk om hoeft te maken is "Eet ik het, of eet ik het niet".
"Ik eet, dus ik besta."


Dat voer heeft mijn zusje ook voor mij gekocht, maar ik weet niet of ik het zal geven.

Overigens is Noa nu aan de dwangvoeding wat zelfstandig eten doet ze nog steeds niet.
Over 3 weken heb ik een controle afspraak, dus ik ben erg benieuwd.
Ze komt nu iig wel aan in gewicht.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 22 maart 2009 @ 18:53:58 #231
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_67301354
Whiep!
Cavia-in-nood..

Ik trof na een weekend bij mijn ouders, mijn 4,5-jarige Nova (Coronet rood bont) ziek aan.. Ze had een bult ter grote van een ei onder haar kin zitten!

Meteen naar de DA, die van zijn huis moest komen, maar ''voor mij wilde hij dat wel doen''. Eerst de kiezen gecontroleerd - niks mee aan de hand.
Toen zette ie een tondeuze op de bult en meteen een naald erin: het pus kwam er uit gespoten! Na nog een sneetje, weer, heeeel veel pus (en de kracht waarmee, het eruit kwam maakte me misselijk )!!

Nu heb ik een zieke caaf die ik met 2x daags 0,5 ml Sulfratrim Drops moet behandelen; dinsdag weer terugkomen om de wond te spoelen.
Bij, gebrek aan beter heb ik een lade uit mijn kast getrokken en een lekker bedje met handdoeken gemaakt voor, Nova.
Maar ik zag net, dat de bult al weer, aardig ''bultig'' werd? Maar zo laten tot dinsdag?

Pff. Ik dacht echt, dat ik Nova in moest lasten slapen vanmiddag toen ik op de, DA zat te wachten.
En ze is nog wel mijn, Noof-Filosoof. Altijd een wijs beestje dat geen kik geeft.
Hebben jullie nog, tips?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_67301578
Ja Een abces is heel erg naar te behandelen maar het laatste dat je moet doen is niets doen! De wond moet je zeker 3-5 keer per dag spoelen, gewoon met schoon water. Hou de wond open!! Steeds als hij dichtgroeit geef je het abces de kans om groter te groeien. Spoelen, spoelen, spoelen.Vul een spuitje met water en zet het in het gat, en duw het krachtig leeg in de wond totdat er geen pus meer meekomt. Steeds na het spoelen vul je de wond op met honingzalf. De dierenarts heeft Dermiel zalf, de drogist heeft mesitran en via knoevel bv koop je Vetramil www.knoevelshop.nl. Bijkomend voordeel van honingzalf is dat de geur van pus verminderd.

Dat spoelen en opvullen is echt essentieel voor een snel herstel. Ik snap dat je nu niks in huis zult hebben wat op honingzalf lijkt (je kunt er ook niet alles indoen natuurlijk) maar morgenochtend kun je wel naar de drogist natuurlijk.

Het is een heel rot karweitje, zeker omdat je de caaf ook pijn moet doen, maar het is echt het beste om te herstellen. Als zo'n abces weer terug inkapselt wordt hij alleen maar dieper met alle gevolgen van dien. Succes en sterkte!
I had a signature once. It was awful.
  zondag 22 maart 2009 @ 19:10:40 #233
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_67301806
Hallo zoeper,

Ik zal dit, aan mijn groepsleiding laten lezen. Ik weet niet, hoe ik het zelf moet doen. Ik durf het niet. Het spijt me.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_67303490
Kan me goed voorstellen hoor, dat je het te eng vindt om zelf te doen. Hopelijk wil iemand van de groepsleiding je helpen!
I had a signature once. It was awful.
pi_67353577


Noa eet weer!

Na twee keer op en neer geweest te zijn naar Utrecht.
Eerste keer hadden ze de tandjes geknipt, maar waren ze een haakje vergeten.
Er zat een gat in haar wang, maar nu hebben ze het er na de tweede keer uitgehaald.

Er is alleen wel een gedragsverandering voor in de plaats gekomen.
Ze is superaanhankelijk naar de andere caafs, maar die pikken dat niet altijd (dmv bijten)
En ze zit ook de hele tijd te snuffelen aan de konten van de andere caafs.

Iemand een verklaring?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_67354104
Het kan zijn dat ze aan hun kontjes zit omdat ze hun keuteltjes wil opvangen om op te eten, aangezien ze zelf de laatste tijd te weinig voedingsstoffen heeft binnengekregen om haar eigen keutels terug op te eten (daar zit niet veel meer in). Omdat keutels eten een heel natuurlijk proces is voor een cavia, mist ze dit mogelijk tijdelijk en zoekt ze de keutels van anderen (die ze nauwelijks krijgt uiteindelijk, want zoals je weet eten cavia's ze recht uit de bron ). Het spijsverteringsselsel van een cavia kan zo'n 72 uur duren, dus het kan even zijn voor ze zelf weer goede keutels heeft.

Dat is wat ik me kan bedenken..... Maar of het ook zo is, pin me er niet op vast!
I had a signature once. It was awful.
pi_67354262
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:54 schreef zoeperzazke het volgende:
Het kan zijn dat ze aan hun kontjes zit omdat ze hun keuteltjes wil opvangen om op te eten, aangezien ze zelf de laatste tijd te weinig voedingsstoffen heeft binnengekregen om haar eigen keutels terug op te eten (daar zit niet veel meer in). Omdat keutels eten een heel natuurlijk proces is voor een cavia, mist ze dit mogelijk tijdelijk en zoekt ze de keutels van anderen (die ze nauwelijks krijgt uiteindelijk, want zoals je weet eten cavia's ze recht uit de bron ). Het spijsverteringsselsel van een cavia kan zo'n 72 uur duren, dus het kan even zijn voor ze zelf weer goede keutels heeft.

Dat is wat ik me kan bedenken..... Maar of het ook zo is, pin me er niet op vast!
Ja het lijkt me idd een logische verklaring!

Maar de keren dat ze gebeten en ondergepiest is zijn ontelbaar, want die andere caafs vinden dat niet zo tof.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_67354808
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja het lijkt me idd een logische verklaring!

Maar de keren dat ze gebeten en ondergepiest is zijn ontelbaar, want die andere caafs vinden dat niet zo tof.
Wat zou jij doen als ze jouw keutels zouden willen jatten
I had a signature once. It was awful.
pi_67354976
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:15 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Wat zou jij doen als ze jouw keutels zouden willen jatten
Verdedigen die hap

Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 21:19:12 #240
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_67371424
Oxymoron : Hier heb ik ooit hetzelfde gehad met Tinus. Had een abces op zijn wang en heb het ook zelf open moeten houden. Vreemd dat de DA gezegt heeft dt je het gewoon zo moet laten Maar wat ik destijds heb gedaan is, spuitje gehaald met zo'n gekromd tuitje. Gewoon bij de apotheek (het wordt gebruikt bij het trekken van verstandskiezen, om het schoon te houden). Verder had ik een fles NACL 0,9% meegenomen om te spoelen. Ben nog bij de DA geweest voor die honingzalf waar zoeper het over heeft, maar dat was niet nodig. Heb het zelf heel goed schoongehouden en de caaf antibiotica gegeven enzo. En het is helemaal goed gekomen met em Het is in het begin een beetje eng om te doen, zeker als je het wondje weer open moet maken. Ik heb het zelf van tevoren gedept met warm water om het te weken en daarna heel voorzichtig met het tuitje van die spuit open gepulkt. Klinkt vies en zielig, maar op een gegeven moment vond Tinus het niet eens zo erg meer Heel veel succes iig en sterkte voor de caaf!
To infinity…and beyond!
  zaterdag 28 maart 2009 @ 20:44:47 #241
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_67503076


Hier is het voer weer binnen handy die dozen voer ! stuk makkelijker opbergen dan die grote zakken Dordrecht was idd een stuk beter dan Limburg
Zoeper was natuurlijk weer hastikke druk, die zag me natuurlijk weer niet staan Gelukkig vond meneer-Zoeper mn pinpas wel erg mooi
En wat een eikel zeg die man van dat dierenkruiden.nl, ik sta daar te wachten om wat te kopen (banaantjes, ananasjes, papayatjes en mangotjes) gaatie gewoon een heel verhaal te houden met een of andere doos ! Potverdorie 4 kleine zakjes we hebben ruim 10 minuten gestaan ik dacht nog ff en je kan die dingen ergens stoppen waar de zon niet schijnt

Had mn wederhelft graag nog wat skinnys willen laten zien helaas waren die nergens meer te bekennen
Er zaten wel hele leuke tussen hoor bij die keuring
Welke had jij nou te koop staan Zoeper ? die naam zei me helemaal niks en op je site zag ik ut ook zo snel niet.
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zaterdag 28 maart 2009 @ 22:05:09 #242
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_67505705
Met Nova is alles weer beter aan het gaan.
Deze week ben ik nog 3x bij de DA geweest om , te spoelen. Maar het lijkt erop alsof de AB gaan werken. Het bultje is nog maar heel klein en mevrouw de filosoof spartelt , weer tegen als vanouds, eet prima (zelfs lekkere zoete puntpaprika's)! Drinken gaat ook prima, dus over een paar dagen mag ze weer bij Belle zitten. Belle zit er nu een beetje zielig bij Die krijgt extra, privileges.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_67505928
@Nonneke, ik heb je zien lopen maar toen was ik zelf op zoek naar iets, en had geen tijd je aan te spreken... ik dacht, die zie ik later nog wel... niet dus
Ik zal Dennis van de kruiden op zijn donder geven, dat was natuurlijk niet zo netjes.... had hij je wel gezien?

Ik had Sweet Dreams in de verkoophal staan, staat op mijn site onder zeugen....

Ik ga nu naar bed, ben he-le-maal gesloopt (mede omdat ik al twee dagen koortserig en snotverkouden ben, bah bah), ik kom morgen of overmorgen wel mijn ecc-verslag schrijven
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 22:24:54 #244
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_67506445
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 22:12 schreef zoeperzazke het volgende:
@Nonneke, ik heb je zien lopen maar toen was ik zelf op zoek naar iets, en had geen tijd je aan te spreken... ik dacht, die zie ik later nog wel... niet dus
Ik zal Dennis van de kruiden op zijn donder geven, dat was natuurlijk niet zo netjes.... had hij je wel gezien?

Ik had Sweet Dreams in de verkoophal staan, staat op mijn site onder zeugen....

Ik ga nu naar bed, ben he-le-maal gesloopt (mede omdat ik al twee dagen koortserig en snotverkouden ben, bah bah), ik kom morgen of overmorgen wel mijn ecc-verslag schrijven
Hahaha je zag er erg druk en rondvliegerig uit Ik heb nog even achter je staan gluren toen je bij een keurmeester stond in de hoek (een zwart/witte geloof ik) maar toen was mn wederhelft alweer aan de andere kant opzoek naar de skinnys
Ja hij stond mij te helpen en ondertussen met dat mens te lullen, prima natuurlijk, als je dat kan lullen en werken tegelijk, en niet ruim 10 minuten over 3x 100g en 1x 500g verdorie Ik had nog veel meer willen kopen, maar hij had het helemaal verpest ik bestel wel op zn site, hij had namelijk ook een hoop bloempjes enzow voor de chins, maar ik had geen zin om nog 100x hun gesprek te moeten onderbreken

Oja nu zie ik het, heeft Sweet Dreams een nieuw huisje gevonden ?
Beterschapjes !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_67512468
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 22:24 schreef Nonneke het volgende:
Hahaha je zag er erg druk en rondvliegerig uit Ik heb nog even achter je staan gluren toen je bij een keurmeester stond in de hoek (een zwart/witte geloof ik) maar toen was mn wederhelft alweer aan de andere kant opzoek naar de skinnys
Klopt ik was 's middags even héél erg druk, omdat een vriendin van me zich echt superberoerd voelde terwijl ze net haar dieren uit moest wikkelen.... Lijkbleek en ze stond helemaal te trillen. Toen heb ik het snel van haar overgenomen maar ze liep al achter met uitwikkelen, plus dat ik geen flauw idee had welke dieren van haar waren en dat dus ook nog moest uitzoeken, waardoor dat even een heel gestresst half uur was.... Maar het is allemaal redelijk goed afgelopen

Sweet Dreams heeft geen nieuw huisje gevonden, maar dat komt nog wel.... Het is niet heel dringend ofzo....
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 2 april 2009 @ 09:48:59 #246
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_67637084
Het gaat hier niet zo goed met Elwood Hij eet en drinkt niet, ook geen hooi. Verder heeft hij een snotneus. Hij ademt ook heel schokkerig en hij zit met z'n neus in een hoekje. De andere 2 caafs zijn heel lief voor em. Sjlebby lag vanmorgen dicht tegen hem aan en zelfs Jack was rustig. Heb dit eerder meegemaakt met Google destijds. Die was binnen een paar uur overleden Heb om 11 uur een afspraak met de DA. Hopelijk is er wat aan te doen. Ik blijf bij Google telkens denken dat het door z'n ontlasting kwam. Hij kon zelf niet meer zo goed poepen etc. Heb nu net bij Elwood ook even meegeholpen en er kwam idd wel wat poep uit z'n bipsje, maar daarmee is het niet over. Hij is zo zielig op het moment. Hoop dat het allemaal goed komt met hem...en als er niets aan te doen is laat ik hem inslapen denk ik. Zo laten zitten vind ik niet kunnen. Om 11 uur horen we dus meer...
Maar hij moet het volhouden!! Over 4 weken gaan we verhuizen en krijgt hij een stuk gras in de tuin en daar moet ie kunnen rondrennen als een vrolijke cavia!!
To infinity…and beyond!
pi_67638193
Yvetje, sterkte!

Met Noa gaat het ook niet zo goed, ik heb haar vanaf vrijdag naar de dierenarts gebracht, zodat ze haar goed in de gaten konden houden, in totaal hebben ze nu 3 keer haar kiezen geknipt.
Gisteren at ze nog een stukje brood, zelfstandig, maar de dierenarts ontdekte pus in haar bekje. Toch een ontsteking
Terwijl ik vroeg of antibiotica geven nodig was, ivm die wondjes in haar wangen...

Nu ga ik haar vanmiddag naar huis halen, want de situatie blijft hetzelfde...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_67639227
Ivetje, wat rot.... Hopelijk is het een longontsteking, die is met ab en pijnstilling te verhelpen. Baytril/enrofloxoral drops als ab en carprofen als pijnstilling. Als hij niet eet kun je de da ook vragen om een injectie primperid of primperan drank, om de eetlust op te wekken. verder als hij neit eet ook proberen te dwangvoeren. Meer kun je niet doen, behalve duimen dat de AB snel aanslaat....

4everblackeyed, jasses..... wat shit dat Noa wondjes en waarschijnlijk abcessen in haar bekje heeft! Helaas is dit ongelooflijk moeilijk te behandelen omdat het op zo'n essentiële plek zit. Ze moet-moet-moet blijven eten, maar abcessen in de bek kun je zo moeilijk schoon krijgen....
Je kunt ab geven, ieder uur een kleine hoeveelheid dwangvoer geven en duimen.... iets anders zit er niet op. Ik hoop voor je dat het snel verbetert!

Hier ben ik helemaal knetter aan het worden van het wachten op de baby's van Merci, ik had ze afgelopen weekend al verwacht en ze zijn er nog steeds niet.... Kom nou hierrrrrr!
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 2 april 2009 @ 12:54:17 #249
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_67642455
Elwood is helaas overleden bij de DA. Hij had zowiezo ook last met die ontlasting en het kunnen 2 dingen geweest zijn zeiden ze. Of er zat een tumor in z'n buik die geknapt is en waardoor er bloed in z'n buikholte is gekomen. Of doordat die ontlasting niet weg kon is er gasvorming ontstaan en dat wordt na een tijdje toxisch en tast organen ofzo aan. Dan krijg je dus ook een bloeding. Hij had in z'n buikholte iig bloed wat niet stolde en dat drukte tegen z'n longen aan. Daardoor kon hij niet meer goed ademen en ook z'n temperatuur was niet meer te meten bij de DA. Tijdens het temperaturen kwam er weer ontlasting uit en opeens ging hij liggen en z'n achterpootjes hingen slap. Nog snel naar zuurstofkamer, maar dat had geen zin meer. Hij had het toen eigenlijk zelf al opgegeven Vind het aan de ene kant heel zielig, maar ben toch blij dat het zo snel is gegaan. Er was verder ook niks wat we hadden kunnen doen, want gisteren was er nog niets aan de hand met hem en de DA zei ook dat je dit niet kan voorkomen helaas. Ik moet nu de andere 2 caafs in de gaten houden ivm eten. Dat doen ze gelukkig allebei nog goed.

R.I.P. lieve Elwood. Ga maar snel naar je vriendje Jake!

To infinity…and beyond!
pi_67643051
quote:
Op donderdag 2 april 2009 10:56 schreef zoeperzazke het volgende:

4everblackeyed, jasses..... wat shit dat Noa wondjes en waarschijnlijk abcessen in haar bekje heeft! Helaas is dit ongelooflijk moeilijk te behandelen omdat het op zo'n essentiële plek zit. Ze moet-moet-moet blijven eten, maar abcessen in de bek kun je zo moeilijk schoon krijgen....
Je kunt ab geven, ieder uur een kleine hoeveelheid dwangvoer geven en duimen.... iets anders zit er niet op. Ik hoop voor je dat het snel verbetert!

Hier ben ik helemaal knetter aan het worden van het wachten op de baby's van Merci, ik had ze afgelopen weekend al verwacht en ze zijn er nog steeds niet.... Kom nou hierrrrrr!
In principe is dwangvoeren geen probleem!
Mevrouw laat het zich welgevallen

En idd nu zal er AB gegeven worden. Al vraag ik me af of ik nog rontgenfoto's en een bloedonderzoek moet laten doen?
Stel je voor dat er nog een andere oorzaak is.

En nog een vraag: ben ik nou eigenlijk te laat geweest met het signaleren van de tandproblemen?

Tevens zit mevrouw al 2 weken op de pijnstilling, wat niet zo heel goed is voor de nieren.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')