abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_229238
en beste mol is een mol die niet weet dat hij een is .

sinds casting is de bart als winnaar uitselecteerd , met zeer grondig onderzoek van zijn persoon .

rest van bewoners zijn daaromheen tesamengesteld met de bart als middelpunt .

de bart als militair is getraind in opnemen van aanweizingen en robot matig uitvoeren , zoals gezien achter schutting bij toezang van maten : presenteeer geweer .

de bart zelf weet alleen dat hij bizondere plaats heeft : daarom zijn vinger omhoog naar camera op eerste dag .

ophouden met eten en eerst vissen verzorgen : de bart zijn eerste optreden als woordvoerder .

zelfs volgorde van afvallen van kandidaten wordt gestuurd via de bart door produktion .

de bart speelt onder 1 hoed met de produktion , maar weet daar zelf niet alles van ,
word wel vaak gebriefd in dagboekkammer .

de bart krijgt meer privilegien , bezoek van sabine , mag rode stoel afkraken als gelul .

de bart zijn laatste zet was tegen de willem .

de bart zijn nieuweste favorit is de ruud , tot aan genadeklap .

de stemmungs resultat bart - sabien is manipulierd door bb .

de bart zijn eigen profilering is de klootzak die de dommen overwinnt .

de bart zijn beloning is een eigen talkshow in februar .

breekijzer , snel en wijzer

  donderdag 9 december 1999 @ 15:40:00 #2
1660 amappa
is BB a young one?
pi_229239
de mol krijgt in deze nog een andere betekenis. Van BB-site:

"Bart wil ontsnappen uit het Big Brother huis. Rond half twaalf begint hij verwoed een gat naast de schutting te graven. Het wordt een diepe kuil. Het lijkt wel alsof Bart een tunnel naar de vrijheid aan het graven is. Schijn bedriegt, blijkt al snel. Hij is namelijk een gat aan het maken voor de afvoer van het verwarmde buitenbad. In de kuil komt een lange buis te liggen, waardoor het water weg kan vloeien als zij het bad verschonen. Zijn vierde nominatie is Bart dus nog niet teveel geworden.
08/12/99
12:25"

Liever vandaag nog dan morgen! Maar vandaag lukt niks. Dan maar overmorgen.
pi_229240
hmmmmm , als het waar is van Bart de Mol , is er weer een manipulatie aangetoond !!! Familie van John de Mol in het huis , houden ze uiteindelijk al het geld in de familie !!!
pi_229241
Dit onderwerp is al eens eerder aangeroerd, met name door Moor. En eerlijk gezegd vertrouw ik de rol van Bart ook niet helemaal. De inzichten die hij aan de dag legt over de impact van het programma kloppen te veel dan dat hij het allemaal zelf bedacht kan hebben. Hij heeft het zelfs over internet, terwijl de bewoners in het begin allemaal dachten dat geen hond naar hen zou kijken. Over de impact van internet hadden ze het helemaal niet.
Maar nu internet (vooral deze site) nogal wat invleod blijken te hebben, komt ook Bart met die opmerking. Bart wordt al sinds het vertrek van Sabine erg vaak in de dagboekkamer geroepen, als contactperoon met de groep. Kunnen ze dat niet gewoon via de intercom doen?
En waarom hoefde Bart niet op de rode stoel plaats te nemen van Veronica? Hij wil het niet, dus hoeft Bartje ook niet. Als V. vuurwerk had willen hebben, hadden ze Bart op de stoel moeten laten plaatsnemen. Maar nee, dat zou zijn populariteit aan kunnen tasten.
En dan hebben we Hummie nog die nog voor de helft al weet te vertellen dat ze denkt dat Bart gaat winnen, en Bart zelf, die voor aanvang van het project zegt wel even te gaan winnen.
Ik weet een ding: mocht Bart het programma winnen, dan voel ik me zeer genaaid door Veronica, zeker gezien de achterstand die hij altijd nog heeft op Ruud (buiten dit forum dan). En jawel: het in diskrediet brengen van Ruud is ook begonnen: hij wist niet meer hoe Karin heette, wilde aardige mensen in het huis e.d.
Ik hoop niet dat het ze lukt Bart te laten winne, maar Ruud zie ik ook niet echt zitten.
Hoe moet ik het nu nog leuk vinden?
Under the spreading chestnut tree
I sold you and you sold me

*******

Ruud: En de helft, da's vijftig procent!

pi_229242
Als dit waar is, vind ik het bijna 'knap' van VOO : zóveel mensen tegelijk bij de neus nemen ?

Kan Tanjalies misschien vertellen of dit vaker in spelshows gebeurt ?

  donderdag 9 december 1999 @ 16:46:00 #6
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_229243
Jongens het spijt me maar hier geloof ik allemaal geen ene drol van. Wat boeit het VOO nou wie er wint? Die lui knijpen zich sowieso wel in de handjes. Hebben namelijk een goedlopend programma. Ze zullen heus wel manipuleren, maar dan om van iets dat dodelijk saai is toch wat te maken. Maar bepaalde stukjes wel en andere stukje niet uitzenden om zo de ene bewoner te laten winnen en de andere te laten verliezen? No way. Als die lui een sappig fragmentje hebben VAN WIE DAN OOK zijn ze allang blij dat ze iets hebben en zenden ze het heus wel uit. Willem levert op dit moment gewoon de smeuigste beelden, daar snijdt hij zichzelf mee in de vingers. Heeft VOO niets mee te maken, komt gewoon doordat Wimpie niet doorheeft dat wij allemaal door hem heen kijken.

Tot hier mijn bescheiden mening,

Casey

  donderdag 9 december 1999 @ 16:54:00 #7
1070 doosje1
praatjes vullen geen gaatjes
pi_229244
Wat een lulverhaal wordt hier opgehangen. Om eerlijk te zijn vond ik in het begin Bart helemaal niets. Maar na een aantal weken heb ik mijn mening moeten herzien en is het gewoon een leuke baldadige knul die wel van een geintje houdt. Dat sommige figuren (Willem) niet van een lolletje houden is hun probleem
Wie niet waagt blijft maagd

pi_229245
quote:
op 12-09-1999 om 04:39 PM schreef Moor het volgende:
Als dit waar is, vind ik het bijna 'knap' van VOO : zóveel mensen tegelijk bij de neus nemen ?

Kan Tanjalies misschien vertellen of dit vaker in spelshows gebeurt ?



Dan moet je film Quiz Show maar eens bekijken van Robert Redford. Speelt natuurlijk in Amerika, maar wat daar kan, kan hier ook.
Maar ik hoop van ganser haarte dat ik maar spoken zie. Gefundeerde argumenten tegen dit scenario hoor ik graag.
Ik misgun Bart die 250.000 piek niet hoor, maar hij voldoet me net iets te veel aan het Veronica-imago. Het zou wel treurig zijn: dan leert Bart dat je je populair maakt door alleen maar wat tegendraads te doen en je medemensen genadeloos af te zeiken. Maar dat wisten we toch al.
Under the spreading chestnut tree
I sold you and you sold me

*******

Ruud: En de helft, da's vijftig procent!

pi_229246
[quote]op 12-09-1999 om 04:55 PM schreef karmozijn het volgende:
Gefundeerde argumenten tegen dit scenario hoor ik graag.

Hier is er een karmozijn: niemand is in staat drie maanden lang een rol te spelen zonder zich te verraden.

[Dit bericht is gewijzigd door pyl (Datum 09 December 1999).]

Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  donderdag 9 december 1999 @ 17:03:00 #10
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_229247
Ben Tanjalies dan wel niet maar ken je de film Quizshow?
Die gaat over dergelijk bedrog.
Het zou mij ook niet verbazen, Hummie heeft haar tandjes al in Bart zijn winnaarschap gezet tenslotte.

quote:
op 12-09-1999 om 04:39 PM schreef Moor het volgende:
Kan Tanjalies misschien vertellen of dit vaker in spelshows gebeurt ?

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
  donderdag 9 december 1999 @ 17:04:00 #11
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_229248
Hahaha, Karmozijn, je was me voor!

[Dit bericht is gewijzigd door BadGirl (Datum 09 December 1999).]

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
pi_229249
quote:
op 12-09-1999 om 04:59 PM schreef pyl het volgende:
Hier is er een karmozijn: niemand is in staat drie maanden lang een rol te spreken zonder zich te verraden.

Dat klopt helemaal! Maar waarom past bijna niemand deze wijsheid toe op Willem? Kan hij als enige niet oprecht aardig zijn omdat hij toevallig lesgeeft op de middelbare hotelschool? Maurice moet als autoverkoper toch ook aardig zijn, dus dan zal het ook wel geen oprechtheid zijn.
Maar in dit waanzinscenario speelt Bart geen rol, maar krijgt hij informatie van Veronica (hoe subtiel ook), die hij niet deelt met de rest. En drie maanden een geheim houden is niet zo verschrikkelijk moeilijk, vooral niet tegen mensen die je 4x hebben genomineerd.

Under the spreading chestnut tree
I sold you and you sold me

*******

Ruud: En de helft, da's vijftig procent!

pi_229250
quote:
op 12-09-1999 om 04:54 PM schreef doosje1 het volgende: Dat sommige figuren (Willem) niet van een lolletje houden is hun probleem

Deze opmerking slaat de plank volledig mis. je kunt alles zeggen, maar niet dat hij niet van een lolletje houdt ! Ik volg de streams vaak een uurtje en Willem maakt behoorlijk wat rake, leuke opmerkingen of grapjes. Kijk maar eens naar de aanrechtscene van de uitzending van gisteren. Ruud bijvoorbeeld totaal niet. Die dolt niet, maakt weinig grapjes. Die heeft alleen maar oeverloze langdradige sexverhalen. Karin lacht om haar eigen grapjes, maar heeft een ander soort humor. Maurice maakt de minste grapjes. Bart maakt er eigenlijk ook niet zoveel, maar lacht er wel vaak het hardste om. De vraag is echter of het hardste lachen overeenkomt met de meeste humor hebben. Ik trek dat in twijfel.

Ik denk dat Willem de mooiste humor bezit.

Blijft zich verbazen
pi_229251
quote:
op 12-09-1999 om 05:04 PM schreef karmozijn het volgende:
<snip>
Maar in dit waanzinscenario speelt Bart geen rol, maar krijgt hij informatie van Veronica (hoe subtiel ook), die hij niet deelt met de rest. En drie maanden een geheim houden is niet zo verschrikkelijk moeilijk, vooral niet tegen mensen die je 4x hebben genomineerd.


En zeker niet als dat geheim bestaat uit mededelingen als:
- jij maakt de meeste kansen, Bart (bij de intake-gesprekken)
- jij staat er het beste voor bij het publiek nu , Bart !
- je bent iets aan 't zakken, Bart, zou je misschien dit of dat ff kunnen doen, dan ga je vanzelf weer hoger staan, Bart !

Dat soort 'geheimen' zou IEDERE bewoner voor zichzelf houden !

  donderdag 9 december 1999 @ 17:22:00 #15
1133 Doorsneu Opdroef
Kind van de gePeperde rekening
pi_229252
Serieus & Aktueel?

Het is duidelijk. Eindelijk hebben 'we' de onbewuste acteur in het gezelschap gelokaliseerd. Met dank aan Angela G. Veronica heeft kosten noch moeite gespaard om alle eventualiteiten uit te pluizen, een reeks ondergedoken psychologen gedragsvoorspellingen te laten doen en zo komen zij tot sturende opmerkingen als "jullie zijn soms net een stel kleine kinderen" om de groep zo te laten reageren als Veronica wil. Bart heeft overal baat bij. Wat mij betreft mag Bart nog wel even doorgraven aan zijn tunneltje (Ongelooflijke spanningsopbouw Veronica-bericht: wil Bart ontsnappen? 1 regel later: nee, hij graaft een afvoerkanaaltunneltje. Doh!), dat wordt dan een mooie exit van ?? (Maurice) vanavond.

PS. Zijn jullie ook zo benieuwd hoe de bewoners zich vanavond gaan verkleden? Ik ook niet.

...got so distracted he forgot to fall, so he didn't...

  donderdag 9 december 1999 @ 17:23:00 #16
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_229253
Om even op internet terug te komen.
Mevr. Hummie en de zogenaamde psych in opleiding, hebben aan MONA verteld dat de hype op internet erg groot is en de mensen ook daar dingen (positief en negatief) over BB schrijven.Ook is er in den beginne iets gezegd over het feit dat Ruud "zelfs een eigen fansite heeft", dus de suggestie dat Bart dit aankaart omdat dat door VOO ingefluisterd zou zijn is pure onzin.

Misschien dat Bart de enige is die nog geen last heeft van het in de steek laten van zijn korte termijngeheugen?

Voor de rest, Karin krijgt nog steeds veel meer voorelkaar als Bart, en dat heb ik ergens ook al eerder geschreven, (Hummie identificeerd zich met K gezien haar levensloop)een ziekte,een "jonge vriend'
etc.
Ook het feit dat als Karin iets wil dat dat dan ook ZO moet gebeuren.
Karin wil hamburgers, Karin wil geen intieme beelden meer etc...........
Dus gebeurt dat precies zoals Karin dat wil.

En als het werkelijk zo zou zijn als jullie denken, waarom kreeg Bart dan geen nieuwe shag meer toen zijn voorraadje op was?
(hij heeft namelijk diverse malen gezegd dat hij aan zijn reserve zat)


------------------
Als je vrij wilt ademen , moet je ervoor zorgen dat er niemand op je nek zit

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda (Datum 09 December 1999).]

pi_229254
quote:
op 12-09-1999 om 05:14 PM schreef Moor het volgende:
En zeker niet als dat geheim bestaat uit mededelingen als:
- jij maakt de meeste kansen, Bart (bij de intake-gesprekken)
- jij staat er het beste voor bij het publiek nu , Bart !
- je bent iets aan 't zakken, Bart, zou je misschien dit of dat ff kunnen doen, dan ga je vanzelf weer hoger staan, Bart !

Dat soort 'geheimen' zou IEDERE bewoner voor zichzelf houden !


OK, Arnie.

Maar even serieus. Zijn wij (nu spreek ik ook even voor jou, Moor) nu paranoide of is Veronica gewoon heel handig aan het manipuleren? Vooral de verwachting van Hummie dat Bart gaat winnen bevalt me niet, zeker niet als de persoon in kwestie ook nog zo'n ongelofelijke Veronica-uitstraling heeft.
Ik wil graag een allesovertuigend bewijs dat het onzin is. Bart eruit stemmen zou ook helpen, trouwens.

Under the spreading chestnut tree
I sold you and you sold me

*******

Ruud: En de helft, da's vijftig procent!

  donderdag 9 december 1999 @ 17:27:00 #18
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_229255
quote:
op 12-09-1999 om 05:23 PM schreef Quenda het volgende:
Om even op internet terug te komen.
Mevr. Hummie (...) heeft namelijk diverse malen gezegd dat hij aan zijn reserve zat)
Bingo Quenda. Bovendien staat me er iets van bij dat ze daar ooit een aquarium hebben gekregen van een stel internet BB adepten.

Haalt gelijk bij rechter.
pi_229256
quote:
op 12-09-1999 om 05:23 PM schreef Quenda het volgende:
En als het werkelijk zo zou zijn als jullie denken, waarom kreeg Bart dan geen nieuwe shag meer toen zijn voorraadje op was?
(hij heeft namelijk diverse malen gezegd dat hij aan zijn reserve zat)



Dank je Quenda, dat lijkt er meer op.
Toch had ik Bart nog graag even op de rode stoel gezien. Maar helaas
Paranoia tast dus wel je geheugen aan.
Under the spreading chestnut tree
I sold you and you sold me

*******

Ruud: En de helft, da's vijftig procent!

  donderdag 9 december 1999 @ 17:30:00 #20
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_229257
quote:
op 12-09-1999 om 05:23 PM schreef Quenda het volgende:
Ook is er in den beginne iets gezged over het feit dat Ruud "zelfs een eigen fansite heeft", dus de suggestie dat Bart dit aankaart omdat dat door VOO ingefluisterd zou zijn is pure onzin.

Mona zei toen ze het huis binnen kwam dat Ruud een fanclub heeft, met t-shirts, shampoo e.d. Verder vertelde ze inderdaad dat BB erg populair is. Toch zou Bart het kunnen weten van Cyrile of Anouk, hoewel zij erg terughoudend waren met het geven van informatie over de uitzendingen, populariteit, etc.

Terug uit het enge bos
pi_229258
Het aardige is dat ik al een hele tijd denk dat Bart de gedoodverfde winnaar is, maar ik heb van achter naar voren geredeneerd. Het programma in Nederland is een hit, het geld is binnen. Er komen nog wat gesponsorde activiteiten, iets met Lego las ik net, de telegraaf komt nog met een special en de puzzel zal wel te koop zijn. Maar dat is het wel zo'n beetje. De reclameminuten zijn verkocht en de eindbalans kan opgemaakt worden.

Het echt grote geld zit in het buitenland. Het programma, de formule of de complete productie, moet verkocht worden op de grote internationale beurzen (Montreux). John de Mol huurt een kraampje, logo op de achterwand, videobeelden en, exclusief, speciaal voor u, ja, u kunt hem interviewen .... de winnaar van de Dutch edition of the Big Brother Show...

Raad eens wie ze dan het liefste naar voren schuiven. Bart of Willem.

pi_229259
quote:
op 12-09-1999 om 05:31 PM schreef Sorrow het volgende:
<snip>
Het programma, de formule of de complete productie, moet verkocht worden op de grote internationale beurzen (Montreux). John de Mol huurt een kraampje, logo op de achterwand, videobeelden en, exclusief, speciaal voor u, ja, u kunt hem interviewen .... de winnaar van de Dutch edition of the Big Brother Show...

Raad eens wie ze dan het liefste naar voren schuiven. Bart of Willem.


Eh...ehmmm....hoe vaak mag ik raden, Sorrow ?

En als Ruud nou een speciale kursus kraampjes-promotie-mediatraining zou krijgen, zou hij dan toch niet.... ?

  donderdag 9 december 1999 @ 17:45:00 #23
2029 Prole
dicere est facere
pi_229260
Nou niet allemaal paranoïde worden... Bart is gewoon een "winner". Waarom? Simpel: Bart laat zich niet leiden door emotie maar door zijn ratio. Dit is de 4e keer dat hij bij de genomineerden hoort. Hij blijft desondanks zichzelf. Probeert niet zich anders voor te doen, blijft trouw aan zichzelf. Hem hoor je niet mekkeren. Tuurlijk het is niet zo tof om steeds tot de genomineerden te behoren, dat geeft hij zelf toe. Maar er over doorzeuren... welnee. Als je in vergelijking tot Bart naar Willem kijkt dan merk je dat Willem alleen al van het feit dat Bart hem genoemd heeft al volkomen van slag raakt. En dat terwijl hij als enige "veilig" is. Althans, voor nu. Maar die houding behoort de loser toe... Wie niet kan verliezen kan zeker niet winnen.

Als je al van enige manipulatie wil spreken (ik niet) dan zou dat alleen in de selectie van de bewoners hebben plaats kunnen vinden. Niet onvoorstelbaar is het dat er een "winner" is geselecteerd, een "winner" in de zin van een persoon met die capaciteiten die een "winner" toebehoren... en die zien we terug in Bart.

Van mij mag Bart gerust winnen

Prole

  donderdag 9 december 1999 @ 17:46:00 #24
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_229261
Zijn de commerciele zenders in het buitenland ook wel zo "jong, snel en wild" als VOO? Stel dat VOO een riante aanbieding krijgt van een zender die wat rustiger is en meer gericht op de oudere jongeren, dan moeten ze nu met spoed Willem of Karin in de spotlights brengen.
Terug uit het enge bos
pi_229262
Moor schreef:
En als Ruud nou een speciale kursus kraampjes-promotie-mediatraining zou krijgen, zou hij dan toch niet.... ?

Interviewer: Ruud, tell me. What did you miss most?
Ruud: Sex
Interviewer: Cut
Ruud: Yes, cut

  donderdag 9 december 1999 @ 17:57:00 #26
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_229263
Zolang hij het niet over "my girlfriends fleshtree" heeft...
Of zou Bart ernaast staan om alles te vertalen?
Terug uit het enge bos
pi_229264
quote:
op 12-09-1999 om 05:51 PM schreef Sorrow het volgende:
Moor schreef:
En als Ruud nou een speciale kursus kraampjes-promotie-mediatraining zou krijgen, zou hij dan toch niet.... ?

Interviewer: Ruud, tell me. What did you miss most?
Ruud: Sex
Interviewer: Cut
Ruud: Yes, cut


Sorrow,
je bent mijn Nico voor vanavond !
Lig onder m'n keyboard...

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 09 December 1999).]

pi_229265

Opnieuw een bewijs dat VOO de kijkers in de maling neemt.

Ik weet niet wie je bent breekijzer, maar je ziet het scherp.

pi_229266
Bart een eigen talkshow? In februarie? Breekijzer, verzin je dit ter plekke of berust dit op feiten? Ik heb je al eens eerder gevraagd of je banden hebt met de Produktion, maar toen gaf je geen antwoord. Kan je je nu wat verder verklaren?

Overigens kan ik me het door jou voorgestelde scenario goed indenken. VOO zou gek zijn als ze niet nog wat 'Nachleben' aan het BB-avontuur beleeft. Ten eerste zijn daar al de vier 'BB op herhaling'-afleveringen in januarie. Vervolgens een wekelijks showtje rond de winnaar.

Maurice gaat er vanavond uit en Karin zal wel niet beschikbaar zijn (is trouwens mer RTL-type). Ruud kan misschien een plaatsje krijgen in het Lagerhuis als vervanging van die Haagse Harrie, maar een vlot praat- of reisshowtje zie ik hem niet doen. Hoogstens iets voor call-tv. Willem zou een kookprogramma kunnen doen maar lijkt me toch te ouwelijk voor de Young One. Blijft over: Bart.

Ik zie het al voor me: 'Bart op Reis' met Indiana Jones-hoed op reizend door Sumatra, 'Bart op skies' winter-magazine uit Zwitserland, 'Het circus van Bart': Bart krijgt elke week een opdracht om mee te doen aan een trapezeact, met de leeuwentemmer, met de clowns etc, etc., 'Bart heeft altijd gelijk', de genoemde talkshow.

Ik verzeker je: die jongen wordt het boegbeeld van de Young One. Sterker hij is de Young One.

En daarom alleen al de enige mogelijk winnaar.

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_229267
Ruim 12 % voor Ruud: 2e kandidaat ? weggestemd volgende keer ?
Gaat Breekijzer's scenario kloppen ?

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 09 December 1999).]

pi_229268

Van het begin af aan hebben alle anderen, ook die gene die er al uit zijn, aangevoelt dat er met Bart iets niet pluis was. Daarom is hij ook iedere keer weer genomineerd. Dit moet de kijkers toch ook op vallen.

  donderdag 9 december 1999 @ 19:50:00 #32
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_229269
Even begon ik bang te worden dat ik paranoïde was, nu ik dit hier allemaal lees ben ik een stuk geruster en vermoed ik dat mijn voorgevoel omtrent Bart en de manipulatie van VOO juist is.
Terug uit het enge bos
pi_229270
Bart informeerde in de avond-uitzending (wanneer in 't echt?) uitvoerig, of Ruud het geld 'goed zou kunnen gebruiken/cq. nodig had. Zou hij de vraag uit de DBK serieus 'als een informatie' opgenomen hebben ?
(De vraag of hij, als het zou kunnen, de prijs aan Ruud zou geven.)
  donderdag 9 december 1999 @ 19:51:00 #34
1953 zonnedauw
morgenstond van zonnedauw
pi_229271
Ik wil alleen maar een vraag stellen:

Kennen jullie de film Conspiracy theory?

briljante rol van Mel G. trouwens, maar ik zie hier een aantal posters die aardig zouden kunnen figureren in een sequal

gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
  donderdag 9 december 1999 @ 19:54:00 #35
1464 ART
FOK!member
pi_229272
quote:
op 12-09-1999 om 05:45 PM schreef Prole het volgende:
Nou niet allemaal paranoïde worden... Bart is gewoon een "winner". Waarom? Simpel: Bart laat zich niet leiden door emotie maar door zijn ratio. Dit is de 4e keer dat hij bij de genomineerden hoort. Hij blijft desondanks zichzelf. Probeert niet zich anders voor te doen, blijft trouw aan zichzelf. Hem hoor je niet mekkeren. Tuurlijk het is niet zo tof om steeds tot de genomineerden te behoren, dat geeft hij zelf toe. Maar er over doorzeuren... welnee. Als je in vergelijking tot Bart naar Willem kijkt dan merk je dat Willem alleen al van het feit dat Bart hem genoemd heeft al volkomen van slag raakt. En dat terwijl hij als enige "veilig" is. Althans, voor nu. Maar die houding behoort de loser toe... Wie niet kan verliezen kan zeker niet winnen.

Prole



Hear Hear!

Het is het Gesprek waar het om draait
  donderdag 9 december 1999 @ 20:10:00 #36
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_229273
quote:
op 12-09-1999 om 07:51 PM schreef zonnedauw het volgende:
Ik wil alleen maar een vraag stellen:

Kennen jullie de film Conspiracy theory?

briljante rol van Mel G. trouwens, maar ik zie hier een aantal posters die aardig zouden kunnen figureren in een sequal


Mel G bleek uiteindelijk ook gelijk te krijgen met zijn vermoedens, dus wie weet...

Terug uit het enge bos
pi_229274
Halloooooo, breekijzer ?????? Waarom ben jij inside/outside????? En waarom geef je geen antwoord??
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_229275
Helaas......
Het breekijzer is doormidden gebroken.....

  donderdag 9 december 1999 @ 22:28:00 #39
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_229276
quote:
op 12-09-1999 om 07:46 PM schreef PINOK het volgende:

Van het begin af aan hebben alle anderen, ook die gene die er al uit zijn, aangevoelt dat er met Bart iets niet pluis was. Daarom is hij ook iedere keer weer genomineerd. Dit moet de kijkers toch ook op vallen.


Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat de anderen in Bart een bedreiging zien en er van uit gaan,....... nomineren die gast, da's een goeie kandidaat minder voor de hoofdprijs!


We doen wel allemaal of het sukkels zijn,.....maar is dat ook zo???

Groeten Dark

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
pi_229277
quote:
op 12-09-1999 om 07:50 PM schreef Moor het volgende:
Bart informeerde in de avond-uitzending (wanneer in 't echt?) uitvoerig, of Ruud het geld 'goed zou kunnen gebruiken/cq. nodig had. Zou hij de vraag uit de DBK serieus 'als een informatie' opgenomen hebben ?
(De vraag of hij, als het zou kunnen, de prijs aan Ruud zou geven.)


Als het waar zou zijn dat Bart, rationeel denkend als altijd, overweegt om Ruud de 250.000 te schenken, zou dat heel mooi zijn.
Bart is zich er terdege van bewust dat die 250.000 maar peanuts is vergeleken met de opbrensten van de volledige exploitatie van het 'product Bart'.

En volgens mij gunt hij het Ruud ook wel omdat hij in Ruud zichzelf over twintig jaar zag.

  vrijdag 10 december 1999 @ 02:40:00 #41
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_229278
Nou Coos, peanuts.. zeker niet.. stel Bart krijgt een eigen programma van een serieus aantal weken etc.. dan kan ie daarvoor vangen tussen de 2 en 4 ton lijkt mij (ter vergelijking: Henk Spaan krijgt 5 ton per seizoen, Robert ten brink 1,3 miljoen, Willibrord ook tegen het miljoen, Paul De Leeuw over de 2...

Van een boek krijg je 10% van de verkoopprijs boven de 2000 stuks.. dit kan oplopen tot 15%, daar zit het geld niet in, en zijn ambitie ook niet.
Hij moet dus een show krijgen, want van guest appearances krijg je alleen maar koppijn, van de flessen rode wijn, en als je als iets krijgt voor een spelletje (zoals triviant) is het hoogstens een paar honderd gulden.. en interviews gaan ook gratis meestentijds...

  vrijdag 10 december 1999 @ 02:56:00 #42
836 MrMurphy
Mostly harmless
pi_229279
quote:
op 12-09-1999 om 03:36 PM schreef breekijzer het volgende:
sinds casting is de bart als winnaar uitselecteerd , met zeer grondig onderzoek van zijn persoon .
rest van bewoners zijn daaromheen tesamengesteld met de bart als middelpunt .

Grappig, ik kreeg van de week hetzelfde verhaal te horen van een V-medewerkster..
Begint jouw voornaam soms met een M??

Murphy

pi_229280
Ja Moor dat klopt, hij vroeg inderdaad (nadat hij eerst gezegd had tegen Ruud als ik win geef ik het aan jou ), wel of niet gemeend, ik zou het je niet kunnen zeggen, of hij het geld goed zou kunnen gebruiken c.q nodig had.
Leek inderdaad of hij er over nagedacht had.
Ruud antwoordde hierop in alle onschuld ( ja, ik hoor het al, jullie vinden vast onnozelheid hier beter passen, ikzelf hoop onschuld )dat hij het niet echt nodig had, maar zou wel makkelijk zijn.
I.v.m. met huisje aanbetalen, geld voor Bibi later ( studie ), lekker op vakantie.
Maar nee, echt nodig had hij het niet.
Hij was volkomen gelukkig met hetgeen hij had.( kon altijd beter. )
Af en toe vakantie, lekker keer stappen, Bibi en zijn vriendin.
Hij zou ook nog wat weggeven, hij was er in ieder geval van overtuigd dat hij het ook wel weer met het grootste gemak zou opmaken.
Wie zou er op dat moment niet met het zieligste verhaal gekomen zijn incl. de desbetreffende $$ al in zijn ogen.
Misschien ik wel, ik zal het nooit weten, ben niet van plan om ooit aan zoiets dergelijks deel te nemen.
Viel wel op dat als Bart wat zei, het volume stukker harder was, en als Ruud wat zei, je met je oor in de boxen moest kruipen.
Vandaar dat ik steeds meer de dag/nacht streams lees, is zo lekker makkelijk, ben van nature wel een beetje lui. ( daarom nogmaals mijn dank )
Was volgens mij wel opzet van veronica.
En aangezien iedereen onderhand van mij mag winnen, beschouw dit dus niet als reclame voor Ruud. ( mag wel )
Alhoewel, als ze niet van plan is om uit zichzelf tussendoor te vertrekken ( dat zou toch ook nog kunnen ), het wel leuk zou zijn als Karin op het eind gaat winnen.
Nou we zien wel.
groetjes eli.

P.S Was trouwens tijdens nacht 9 dec.ongeveer 1.50

[Dit bericht is gewijzigd door eli (Datum 10 December 1999).]

Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
pi_229281

De pijlingen geven aan dat Karin naast Bart een goede kanshebber is voor de eindprijs. Een helpend handje uit de DBK, en Karin vertrekt net zoals Mona, vlak voor de kerstdagen vrijwillig. Het maakt Karin tot een held en Bart tot winnaar. Ik noem het nu al "het kerstgeschenk van Karin aan de mannen"

pi_229282
Pinok,

als Karin 'vrijwillig' zou vertrekken dan zouden we nog iemand terug krijgen.

Martin of Sabine?

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_229283
quote:
op 12-10-1999 om 12:44 AM schreef Coos het volgende:
Als het waar zou zijn dat Bart, rationeel denkend als altijd, overweegt om Ruud de 250.000 te schenken, zou dat heel mooi zijn.
Bart is zich er terdege van bewust dat die 250.000 maar peanuts is vergeleken met de opbrensten van de volledige exploitatie van het 'product Bart'.
En volgens mij gunt hij het Ruud ook wel omdat hij in Ruud zichzelf over twintig jaar zag.


Hier zet ik dus mijn vraagtekens bij. In de dagboekkamer zegt hij notabene dat hij niets van het geld weggeeft als hij wint, en een paar dagen later oppert hij bij Ruud de mogelijkheid dat hij het zou kunnen krijgen als Bart wint. Zoals iedereen kan zien, is dat een grote tegenstrijdigheid.
Zou Bart voor zijn eigen hachje vrezen? Hij zal zich wel realiseren dat Willem en Karin hem weer gaan nomineren, dus hij heeft alleen nog kans om Ruud aan zich te binden.
Of (en daar hebben we de complottheorie weer) hij is in de DBK omgeluld. V. heeft gezegd dat het goed zou zijn voor zijn populariteit als hij op TV aangeeft dat hij Ruud dat geld meer gunt dan zichzelf (riskant, want toen Willem daar over begon was dit forum te klein). En hoe dan ook, V. heeft mooie plannetjes met hem, zodat hij best zonder dat geld kan.
Het is me duidelijk: Bart is de grote winnaar van BB, of hij er nu met de 250K vandoor gaat of niet. Dat doet er niet toe. Zoals Hunter al opmerkte, Bart <i>is</i> inderdaad 'The Young One'. Winst voor Bart zou het alleen maar mooier maken, maar 't is niet noodzakelijk.
Nu bleek gisteren dat er bijna twee keer zoveel mensen op Bart hebben gestemd als op Karin, dus dat geeft de burger moed. Bij de volgende ronde zal Willem er wel uitgaan (arme man, hij weet niet wat hem te wachten staat), en wie weet, weet Karin nog te winnen. 12% stemmen voor Ruud! Ik ben trots op de bellers!


------------------
Under the spreading chestnut tree
I sold you and you sold me

*******

Ruud: En de helft, da's vijftig procent!

[Dit bericht is gewijzigd door karmozijn (Datum 10 December 1999).]

Under the spreading chestnut tree
I sold you and you sold me

*******

Ruud: En de helft, da's vijftig procent!

pi_229284
Hunter,

Niet als ze dat rond 20 december doet. Bovendien is het voor VOO eenvoudig om in de stemming waarin Karin nu verkeert, haar met zachte aandrang vrijwillig het huis uit te laten gaan. Ik denk hierbij aan het beroemde Anouk aanbod van VOO. De psych heeft al vele wonderen tot stand gebracht.

[Dit bericht is gewijzigd door PINOK (Datum 11 December 1999).]

pi_229285
Lang gezocht naar dit citaat, Juffrouw Jannie vond het:

op 10-19-1999 om 04:43 PM schreef Terrence het volgende:
quote van BB

Willem vertelt deze middag een verhaal aan Bianca waardoor weer wat duidelijker wordt waarom Bart zo enorm is geschrokken van zijn nominatie.
Willem: “Toen we op de eerste dag per limousine naar het Big Brother-huis
werden gereden, hoorde ik van mijn chauffeuse een raar verhaal over. Zij bleek getrouwd te zijn met de chauffeur van de eerste taxi, waar Bart in vervoerd werd. Die man had haar verteld dat Bart er vanuit ging dat hij zou
gaan winnen.” Bianca is verbaasd: “Het is raar dat hij daar tevoren al vanuit
ging. Dan heb je geen realistisch beeld van de situatie hier.”

pi_229286
Moor, dat heeft Bart ook al verkondigd in het intro-filmpje dat op de zogenaamd 'eerste' avond van hem werd vertoond. "Eén ding is zeker, ik ga winnen." In safari-shirt en met cowboyhoed.
Ik wou dat ze die filmpjes nog eens herhaalden, ik kan me alleen Willem, in een treurig zolderkamertje, en Bart herinneren.
pi_229287
quote:
op 12-10-1999 om 09:41 AM schreef karmozijn het volgende:
In de dagboekkamer zegt hij notabene dat hij niets van het geld weggeeft als hij wint, en een paar dagen later oppert hij bij Ruud de mogelijkheid dat hij het zou kunnen krijgen als Bart wint. Zoals iedereen kan zien, is dat een grote tegenstrijdigheid.

Ik denk dat het iets anders in elkaar steekt. In de DBK werd Bart gevraagd of hij het geld weg zou geven aan Ruud indien hij zou winnen. Hij zei dus nee, maar de vraag heeft hem wel aan het denken gezet. "Waarom vraagt men hem dat?" "Zou Ruud het niet zo breed hebben thuis?" In het gesprek met Ruud heeft hij op een voorzichtige manier naar het antwoord op deze vragen gevist. Ik geloof niet dat hij er serieus over denkt om het geld weg te geven.


------------------
Klik hier voor mijn Big Brother Nieuws & Stripjes site

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic (Datum 12 December 1999).]

pi_229288
Goh, heeft mijn engeltje toch gelijk gehad, dat bart gaat winnen
what's life without BB
Bart heet eigenlijk; Kees,Kesennnnnnnn


  † In Memoriam † maandag 13 december 1999 @ 14:13:00 #52
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_229289
quote:
op 12-12-1999 om 12:41 AM schreef Kozzmic het volgende:
Ik denk dat het iets anders in elkaar steekt. In de DBK werd Bart gevraagd of hij het geld weg zou geven aan Ruud indien hij zou winnen. Hij zei dus nee, maar de vraag heeft hem wel aan het denken gezet. "Waarom vraagt men hem dat?" "Zou Ruud het niet zo breed hebben thuis?" In het gesprek met Ruud heeft hij op een voorzichtige manier naar het antwoord op deze vragen gevist. Ik geloof niet dat hij er serieus over denkt om het geld weg te geven.


Bart heeft een onwaarschijnlijk goede zelf kennis, hij ziet zichzelf als een flierefluiter (wat is is hemels naam een flier? )en ziet daarin het gemeenschappelijke met Ruud.
Hij heeft zich ook al afgevraagd of het wel zo gunstig is voor hem om de prijs te winnen.
Dan gaat hij weer niet werken en hij realiseerd zich dat dat geld toch wel eens op zal zijn en danis hij op een leeftijd waar werkervaring veel belangrijker is dan nu, dan zou hij met lege handen staan en hij vindt dat gebeurd is met Ruud.

The future is after you
  maandag 13 december 1999 @ 15:31:00 #53
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_229290
Veronica= the young one

Bart= the young one, dus Bart wint? Dat dacht ik lange tijd, totdat ik een Young one clip zag gisterenavond, Gijs Staverman met een kleine ( Ruud) bril op en zijn haren door de war! Ik dacht wat is dit, Ruud? Nee, het was dus Gijs. Maar probeert Voo ons op deze manier voor te bereiden op Ruud?

Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
pi_229291
Na uitzending van vanavond:
punt voor punt lijkt Breekijzer's scenario werkelijkheid te worden:
Alle opmerkingen die Bart in diskrediet zouden kunnen brengen worden óf weggelaten (zie dagstreams gisteren) óf als humoristisch aangekondigd, en vooral als: "nu ook Ruud irriterend"....
K. wordt gisteren afgebekt in de DBK, B. krijgt vandaag ettelijke minuten zendtijd voor zijn camera-spelletjes...
  maandag 13 december 1999 @ 19:39:00 #55
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_229292
quote:
op 12-13-1999 om 07:33 PM schreef Moor het volgende: (...)Alle opmerkingen die Bart in diskrediet zouden kunnen brengen worden óf weggelaten(...) B. krijgt vandaag ettelijke minuten zendtijd voor zijn camera-spelletjes...
Jawel Moor, maar denk je echt dat Bart veel punten scoort met die suffe camera spelletjes? Haha. Bart kruipt met plant door huis. Nou dat bezorgt me zoveel lol, Laat ik maar op hem stemmen op 31 dec.

Als EndeMol echt zo graag wil dat Bart wint hadden ze trouwens ook die opmerking moeten knippen dat het RK geloof hypocriet is. Dat kan hem stemmen gaan kosten.

Haalt gelijk bij rechter.
  Redactie Frontpage maandag 13 december 1999 @ 21:55:00 #56
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_229293
Nou, aangezien we het hier hebben over een VOO programma, die ons wekelijks een Police Academy en de Flodder reeks bezorgt, zou je denken dat de gemiddelde VOO schaterlacht om de grappen en grollen van Bart.

Nu wil ik best bekennen dat ik een gemiddelde VOO kijker ben en heb genoten van Bart in zijn rol als comediant. Ik hoop dat hij wint. Als ik hier het gevoel weergeef van de gemiddelde kijker zou hij wel eens kunnen winnen.

Mijn vraag blijft wel bij een dergelijk scenario: waarom laten ze hem dan de 'ouderen' afzijken. Die boodschap viel toch behoorlijk verkeerd, ook bij mijn moeder. Niet slim dus.

  maandag 13 december 1999 @ 21:56:00 #57
2076 Braabraa
heb ik wat te zeggen dan?
pi_229294
Ja maar als V wilt dat Bart wint, waarom laten ze dan een onderzoeksuitslag van het NIPO zien waarin 'Nederland' Willem kiest als winnaar?

En Moor: Jij zei eerder dat ruud afgelopen nominatieronde 12% van de stemmen kreeg en Bart minder, maar besef wel dat alle andere stemmen naar Maurice gingen, dus misschien gaan die volgende ronde wel naar Bart.

Doe mij er maar drie

pi_229295
Misschien, BraaBraa, maar ik ben het toch met SunChaser eens, dat het gros van de 'bellers' naar alle waarschijnlijkheid de leeftijdsgroep is, die de grappen en grollen van Bart maar al te mooi vindt, ook niks heeft met religie, en zich met zijn opstandigheid prima kan identificeren.

quote:
op 12-13-1999 om 09:56 PM schreef Braabraa het volgende:
Ja maar als V wilt dat Bart wint, waarom laten ze dan een onderzoeksuitslag van het NIPO zien waarin 'Nederland' Willem kiest als winnaar?

Voor het contrast - iets waar VOO vaak mee werkt. Het zgn. promotie-filmpje over Willem tijdens afgelopen donderdag-live-uitzending bevatte een Willem, liggend op zijn rug, en met daartussendoor uitsluitend montages van zijn roddels....

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 13 December 1999).]

pi_229296
Ik dacht dat John de mol was?!
I love cats...they taste just like chicken
  maandag 13 december 1999 @ 23:56:00 #60
798 voyeur
bemoeit zich
pi_229297
topic lijkt me al erg vol; ga maar verder in deel DE BART IS DE MOL VAN BB II
Here we are now, entertain us.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')