abonnement Unibet Coolblue
pi_63865844
Hoi Allen,

Even speciaal voor mijn vraag een account bij Fok aangemaakt, in de hoop dat hier wat knappe koppen zitten die mij wegwijs kunnen maken in mijn situatie.

Sinds een goed half jaar heb ik mijn ex verlaten. We hadden samen een huis gekocht in Haarlem. Zij is er blijven wonen omdat ik het besluit had gemaakt weg te gaan en ik ook niet in mijn eentje de hypotheek kon ophoesten en zij wel. Inmiddels woon ik weer in Amsterdam waar ik *back to basic* weer op kamers zit.
Ik woon hier voor Amsterdam begrippen best riant in een leuke buurt. De verhuurder woont in hetzelfde pand op de benedenverdieping en krijgt huursubsidie.

Tot nu toe sta ik nog ingeschreven in Haarlem. Ware het niet dat mijn ex nu ook 'schoon schip' wil maken en van mij verlangt dat ik voor januari me uit laat schrijven uit haar oude woning in Haarlem. (deze maand gaan we ook ons samenlevingscontract laten ontbinden bij de notaris).
Mijn huidige verhuurder staat mij niet toe mij in te laten schrijven op dit adres in verband met de huursubsidie die hij ontvangt. Daarnaast zegt deze dit met een vorige bewoner eerder te hebben geprobeerd waarop de huurstichting heb heeft gedreigd met onmiddelijke uitzetting.
Ik heb hier wel mijn postadres.

Verder handig om te weten;
- ik werk in Amsterdam.
- ik sta niet ingeschreven in de gemeente

Mijn wezenlijke vragen luiden als volgt;

1. Kan ik mij in Haarlem uit laten schrijven zonder dat ik in Amsterdam een (legaal) woonadres in Amsterdam heb? Zo ja hoe?
2. Welke lasten naast afval reinigingsheffing, rioolheffingen heeft mijn ex nog meer (belasting nadelen, etc) als ik mij op een of andere manier niet kan uitschrijven uit gemeente Haarlem?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
pi_63866129
Nje je kan jezelf niet uitschrijven zonder jezelf te laten inschrijven ergens.
Dit is gewoon nodig. Punt.

Verder zal je ex geef subsidies aan kunnen vragen die voor haar inkomen gelden omdat jij er ook woon enzo.

Ik kan je alleen aanraden de eisen van je huidige huisbaas niet in te wilgen. Jij moet je gewoon inschrijven. Wat hij doet heet frauderen. Dit heb jij zwart op wit, dus je kam hem zelf ermee chanteren door hem er mee aan te geven. Verder ben jij volgens de regels en wetten van een huurder zo goed beschermd dat hij je niet eens uit huis kan zetten. (mits jij je aan de regels houd, zoals huur betalen, schoonmaken, geen herrie na 10uur etc).
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_63866313
Inschrijven bij je ouders of bij het leger des heils.
  maandag 8 december 2008 @ 23:59:49 #4
5637 koekiemonster
Goede reaktie ------------>
pi_63866470
neem zo'n postadres...
koekje erbij?
pi_63866569
@ Chinless. Ik begrijp heel goed wat je zegt over mijn verhuurder. Ware het dat een goeie vriend van mij de zoon is van de verhuurder (ik woon met hun beide in dit pand). Ik zit dus ook nog met een loyaliteitsprobleem.

@Rapaille. Ik zit met mijn ouders met een soortgelijk probleem. Die hebben een eenmanszaakje en verdienen met hun 2-en onder de bijstand en hebben dus ook huursubsidie. De subsidie is zo hoog dat ik deze niet kan betalen voor ze.
Is leger des heils echt een optie? Nemen ze mij daar aan terwijl ik een 'dak' boven mijn hoofd heb en werk?
pi_63866593
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:59 schreef koekiemonster het volgende:
neem zo'n postadres...
Een postadres heb ik dus gewoon. Het gaat om het inschrijven voor woonadres.
  dinsdag 9 december 2008 @ 00:06:59 #7
5637 koekiemonster
Goede reaktie ------------>
pi_63866676
Ow... ok, dacht dat een postadres afdoende was...
Kan je niet bij een oom of tante inschrijven, of ander familielid?
koekje erbij?
pi_63866814
Ik weet dus niet of een postadres afdoende is. Als dat zo is ben ik klaar, maar weet dat dus niet.

Hmmm bij familie zeg je. Vind het heel raar om daarbij aan te kloppen daar ik sinds puber al een ontzettende einselganger ben en ze alleen op trouwerijtjes tegen kom.
pi_63866907
Wat te doen als u geen woonadres heeft en uitgeschreven bent uit de (GBA) Gemeentelijke Basisadministratie? Als u geen woonadres heeft of in een instelling verblijft, kunt u zich inschrijven op ons postadres. Daardoor bent u toch opgenomen in de basisadministratie en blijft u schriftelijk bereikbaar voor officiële instanties. U mag namelijke geen postbusnummer opgeven.



De inschrijving van een postadres of inschrijfadres bij de Gemeente is voor mensen die tijdelijk geen vaste woon- of verblijfplaats hebben.



Iedere inwoner die in Nederland verblijft kan zich inschrijven. Het maakt niet uit waar hij of zij woont, op deze manier bent u bereikbaar voor de overheid en particulieren.



Voorwaarden:

Om voor een postadres of inschrijfadres in aanmerking te komen , moet u aan één van de volgende voorwaarden voldoen:

* U heeft geen vast adres waar u naar verwachting gedurende een half jaar ten miste twee derde van de tijd zal verblijven.
* U verblijft in een instelling (voor gezondheidszorg, op het gebied van kinderbescherming of in een penitentiaire instelling).

www.inschrijfadres.nl
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_63867070
op Marktplaats heb ik ook wel eens van dat soort adressen voorbij zien komen. Die gebruik je dus puur voor het inschrijven/officiele post te ontvangen. Dacht dat de prijs iets van 50 euro voor een jaar was.
pi_63867225
Woehoe 75 euro per maand! Wat een geldklopperij!

Dan klinkt 50 p/jaar toch een stukje vriendelijker
pi_63867277
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 00:29 schreef kamervraag het volgende:
Woehoe 75 euro per maand! Wat een geldklopperij!

Dan klinkt 50 p/jaar toch een stukje vriendelijker
Ja naar de prijs had ik niet gekeken hoor
Maar google is your friend
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 9 december 2008 @ 02:02:09 #13
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_63868511
heerlijk van die mensen die aan twee kanten hun hand ophouden. Huru aan de ene kant, huursubsidie aan de andere kant

We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 9 december 2008 @ 06:56:21 #14
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63869155
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:49 schreef Chinless het volgende:

Wat hij doet heet frauderen.
Waar TS waarschijnlijk willens en wetens aan meewerkt. De voorwaarde om niet in te schrijven komt niet uit de lucht vallen, maar was van te voren bekend, neem ik aan.
quote:
Dit heb jij zwart op wit, dus je kam hem zelf ermee chanteren door hem er mee aan te geven.
Chantage is overigens strafbaar.
quote:
Verder ben jij volgens de regels en wetten van een huurder zo goed beschermd dat hij je niet eens uit huis kan zetten. (mits jij je aan de regels houd, zoals huur betalen, schoonmaken, geen herrie na 10uur etc).
De verhuurder kan dat echter wel.
  dinsdag 9 december 2008 @ 07:09:45 #15
235707 Painted_Horse
Quarter or Dime?
pi_63869195
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 06:56 schreef Konijntjes het volgende:


De verhuurder kan dat echter wel.
Helaas gaat dat niet zo makkelijk, huurbescherming schijnt behoorlijk ver te gaan.
Dat is ook de reden dat hypotheekverstrekkers het niet toestaan dat je een woning verhuurt zolang het te koop staat.
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
pi_63869667
In ieder geval lijkt de simpelste oplossing me de beste. Ga eens met je verhuurder om tafel zitten, kijk wat hij kwijt is als jij officieel staat ingeschreven op het adres en kijk of je de huur desbetreffend kunt verhogen zodat je beiden tevreden bent. Dan zijn jullie beiden legaal bezig. Het zou je alleen op het einde meer geld kunnen kosten dan het je waard is, dus dan zul je duidelijk moeten kiezen voor andere woonruimte, gok ik.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  dinsdag 9 december 2008 @ 08:59:46 #17
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_63870270
Inschrijven bij de gemeente is verplicht, wanneer je in die gemeente je hoofdverblijf hebt. Dat inschrijven moet zelfs binnen 5 dagen. Je vriendin kan je wel laten uitschrijven uit Haarlem, door bij haar gemeente op te geven dat je niet meer daar woont. Er zal dan een onderzoek komen en als blijkt dat je er echt niet meer woont, word je uitgeschreven.

Denk alleen niet dat dat de beste oplossing is, want als je dan daarna ergens gaat inschrijven, kan dit heel moeizaam gaan, het gaat je veel problemen opleveren. Hou er ook rekening mee, dat je een boete kan krijgen door niet ingeschreven te staan, dat is een paar jaar geleden zo geregeld (maar ik weet niet hoe dat in de praktijk werkt).

In ieder geval heb je nu ook problemen met je verhuurder. Die is aan het frauderen en dat is iets waar je medeplichtig aan bent. Als ik jou was, zou ik zelf maar eens goed gaan kijken om uit die situatie te komen, huur een zelfstandige woning, een kamer (waar je wel je maginschrijven bij de gemeente), doe iets, maar zorg dat je je kan inschrijven.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  dinsdag 9 december 2008 @ 09:55:30 #18
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63871474
Hou er ook rekening mee dat als jou verhuurder (je huisgenoot) jou je kamer illegaal onderverhuurd (ik begreep tenmiste dat hij van de woningbouw geen kamers mag onderverhuren) je wel huurbescherming hebt (na 9 maanden) maar dat de hoofdverhuurder wel de huurovereenkomst kan opzeggen op grond van het feit dat hij illegaal onderverhuurt. (Hij heeft zelfs kans op een boete als dat in het contract is opgenomen) Het is trouwen alleen illegaal als er in zijn huurcontract staat dat hij geen kamers mag onderverhuren, anders mag het gewoon (als hij zelf ook in het huis woont.
quote:
5. Mag je als huurder de woning geheel of gedeeltelijk onderverhuren?
Een huurder van woonruimte mag niet zijn woonruimte geheel of gedeeltelijk onderverhuren, tenzij de verhuurder daarvoor uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven. Een uitzondering vormt het verhuren van een gedeelte van de zelfstandige woning, bijvoorbeeld een kamer, maar alleen als de huurder zelf in de woning woont. Dit mag tenzij het in het huurcontract is uitgesloten.
In het huurcontract kan vastgelegd zijn dat onderhuur mogelijk is na uitdrukkelijke toestemming van de verhuurder. Zolang deze toestemming niet is gegeven mag de huurder niets onderverhuren.
bron

Hoe het met je huurbescherming gaat als de hoodhuurder uitgezet is van wege de illegale onderverhuur weet ik niet precies, maar de verhuurder zal jou er dan natuurlijk ook uit proberen te krijgen.

Kijk dus wel uit met 'je zomaar inschrijven' omdat jij er dan uiteindelijk zelf ook niet meer kunt blijven wonen. (wat je waarschijnlijk toch al niet wilde doen vanwege loyaliteit naar jou verhuurder.)

Maar weet je eigenlijk wel zeker dat je illegaal huurt, staat er in het contract met de hoofdverhuurder dat er niet mag onderverhuurd worden? Of wordt er alleen gedreigd door de hoofdverhuurder zonder dat het ergens op gebasseerd is?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:01:49 #19
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63871629
Als het echt alleen om de huurssidie gaat zou in maar even gaan uitzoeken of die ook werkelijk vervalt als jou inkomen er bij opgeteld wordt (bij 2 inkomens wordt de inkomens grens ook hoger dan bij 1 inkomen) Anders zou je kunnen voorstellen om de helft (of misschien het hele) van het bedrag dat hij nu ontvangt te ververgoeden dmv een huurverhoging. Dan ben je tenmiste gewoon legaal bezig en dat is ook wel wat waard.

Voor gemeente heffingen maakt het volgens mij niet zoveel uit of je nou een 2 of 3 persoons huishouden hebt. (ik dacht zelfs dat het precies dezelfde kosten zijn)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:39:35 #20
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63872572
als je ex je uit laat schrijven en je hebt geennieuw adres dan wordt er in de GBA opgenomen "Vertrokken zonder bekend verhuisadres". Dat levert in de praktij de volgende problemen op:

1. Je kunt geen kenteken op je naam laten schrijven
2. Je kunt geen paspoort aanvragen
3. Je kunt geen nieuwe ziektekosten verzekering aangaan

(misschien nog wel een paar, dit zijn de zaken waar ik tegenaan gelopen ben)

Als he die dingen dus allemaal geregeld hebt kun je best een tijdje zonder adres door he tleven gaan. Het grootste probleem is dat schuldeisers en Justitie je willen kunnen vinden, dat kan gewoon met een postbus, of je geeft het adres van familie op.

Gemakkelijker is het trouwens om bij de gemeente aan te geven dat je tijdelijk, maar voor onbekende tijdsduur, naar het buitenland vertret en geen woonadres in Nederland aanhoudt. Je wordt dan uitgeschreven met de indicatie "Vertrokken naar het buitenland, zonder bekend adres", dat is een heel andere indicatie, waar ook anders mee omgesprongen wordt.
Mocht je iemand in het buitenland kennen die mee wil werken dan kun je diens adres wel doorgeven, als het een beetje ver weg is is er meestal geen gba-harmonisatie.
Als je je daarna weer in Nederland in wilt laten schrijven moet je we gerenaturaliseerd worden, maar dat is een zuiver administratief proces (tenzij een je een vage achtergrond hebt)
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:52:31 #21
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_63874421
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 10:39 schreef Konijntjes het volgende:
Gemakkelijker is het trouwens om bij de gemeente aan te geven dat je tijdelijk, maar voor onbekende tijdsduur, naar het buitenland vertret en geen woonadres in Nederland aanhoudt. Je wordt dan uitgeschreven met de indicatie "Vertrokken naar het buitenland, zonder bekend adres", dat is een heel andere indicatie, waar ook anders mee omgesprongen wordt.
Dit levert ook allerlei problemen met je zorgverzekering op, dus lijkt me ook niet echt handig. Verder is het natuurlijk ook gewoon fraude.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:17:54 #22
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63875046
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:52 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Dit levert ook allerlei problemen met je zorgverzekering op, dus lijkt me ook niet echt handig. Verder is het natuurlijk ook gewoon fraude.
klopt, je moet het ook alleen doen als je je andere zaken voor elkaar hebt. Zolamg je geen problemen met justitie hebt en aan je evt. schuldeisers en belastingdienst een postadres hebt doorgegeven is er feitelijk geen probleem. Ik verbleef zelf regelmatig voor langere tijd in het buitenland, meestal perioden van 1-2 jaar, dus dan is het niet zinvol om een huis in nederland aan te houden. Wat ik dan wel meestal deed was een kamer in nederland huren, als je eens wat langer wilt blijven zit je niet gelijk met verplicht logeren bij familie of vrienden, en echt heel duur is dat ook niet.Met de gemeente en de belastingdienst heb ik daar gewoon open kaart over gespeeld: ik huur illegaal in nederland, verblijf meestal in het builtenland, hoe doe ik het met mijn inschrijving? De gemeente Amsterdam was erg behulpzaam. Uiteindelijk accepteerden ze mijn postbusadres bij de belastingdienst en dat kwam ook als aantekening in de GBA te staan.
Er is overigens ook nog de mogelijkheid voor een beperkte periode op een postbus adres ingeschreven te staan, maar alleen na opgaaf van redenen en na goedkeuring door de gemeente. Bijvoorbeeld als je huis is afgebrand en je tijdelijk in een hotel onder gebracht wordt. Maar een simpel gevalltje vanillegale onderhuur zal daar wel niet voor bedoeld zijn
pi_63926868
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 10:39 schreef Konijntjes het volgende:
als je ex je uit laat schrijven en je hebt geennieuw adres dan wordt er in de GBA opgenomen "Vertrokken zonder bekend verhuisadres". Dat levert in de praktij de volgende problemen op:

1. Je kunt geen kenteken op je naam laten schrijven
2. Je kunt geen paspoort aanvragen
3. Je kunt geen nieuwe ziektekosten verzekering aangaan

(misschien nog wel een paar, dit zijn de zaken waar ik tegenaan gelopen ben)

Als he die dingen dus allemaal geregeld hebt kun je best een tijdje zonder adres door he tleven gaan. Het grootste probleem is dat schuldeisers en Justitie je willen kunnen vinden, dat kan gewoon met een postbus, of je geeft het adres van familie op.

Gemakkelijker is het trouwens om bij de gemeente aan te geven dat je tijdelijk, maar voor onbekende tijdsduur, naar het buitenland vertret en geen woonadres in Nederland aanhoudt. Je wordt dan uitgeschreven met de indicatie "Vertrokken naar het buitenland, zonder bekend adres", dat is een heel andere indicatie, waar ook anders mee omgesprongen wordt.
Mocht je iemand in het buitenland kennen die mee wil werken dan kun je diens adres wel doorgeven, als het een beetje ver weg is is er meestal geen gba-harmonisatie.
Als je je daarna weer in Nederland in wilt laten schrijven moet je we gerenaturaliseerd worden, maar dat is een zuiver administratief proces (tenzij een je een vage achtergrond hebt)
Die punten zijn niet waar. In den haag zit zn soort van gemeente huis waarbij je jou passpoort, rijbewijs enzo kan aanvragen. Levert alleen wel een hoop gezeik op
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_63927328
  dinsdag 20 januari 2009 @ 18:55:45 #25
242658 Peter_61
Regeren lijkt niet zien!
pi_65255499
Al het voorgaande is op min of meer vrijwillige basis, jezelf uit willen schrijven zonder ergens anders in te schrijven.
Klopt allemaal, maar vanaf dat moment ben je vogelvrij, geen verzekeringen geen paspoort en geen rechten. Etc.
Er zijn omstandigheden dat je er niet helemaal vrijwillig voor kiest, effect is hetzelfde, je word uitgezet en hebt geen nieuw adres. Er zijn nou eenmaal wachtlijsten, en familie vrienden lijkt me niet het eerst voor de hand liggend in veel situaties, zeker gezien de incassocultuur in dit sociale landje. Ze halen zonder blikken of blozen het huis van je helpers leeg.
Leger des heils kan je slapen en te eten krijgen, niet wonen, en voorgaande is afhankelijk van het weer en je omstandigheden. Ga niet uit van hulp vanuit onze overheid, dat kan je vergeten!!.
Miljarden zijn er beschikbaar, elk moment met als doel de niet hulpbehoevenden overeind te houden.
Persoonlijk heb ik elke club in deze mooie stad (Amsterdam) gebeld waarvan ik dacht dat er iets van steun te vinden zou zijn, helaas.
Word je keihard verteld, zorg dat je een uitkering krijgt van het dwi/cwi, dan is er wel een adres beschikbaar.....Dat is nu precies wat ik NIET wil, ik wil mijn broek zelf ophouden, maar word onmogelijk gemaakt door het systeem.

Al met al, soms heb je dus geen keus en moet je je maar neerleggen/aanpassen aan de reeele situatie en de minister/justitie maar gewoon uit het verbindingsstuk tussen de schouders en het hoofd laten praten, ze weten niet beter.......ton of anderhalf per jaar maakt meer mogelijk dan wat de meeste Nederlanders kunnen bedenken.

succes..en, net als ik, geniet van je vogelvrijheid..
Buiten een realiteit leven is ook een vorm van realiteit.
Dan heb je wel een baan in Den Haag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')