Hoi Allen,
Even speciaal voor mijn vraag een account bij Fok aangemaakt, in de hoop dat hier wat knappe koppen zitten die mij wegwijs kunnen maken in mijn situatie.
Sinds een goed half jaar heb ik mijn ex verlaten. We hadden samen een huis gekocht in Haarlem. Zij is er blijven wonen omdat ik het besluit had gemaakt weg te gaan en ik ook niet in mijn eentje de hypotheek kon ophoesten en zij wel. Inmiddels woon ik weer in Amsterdam waar ik *back to basic* weer op kamers zit.
Ik woon hier voor Amsterdam begrippen best riant in een leuke buurt. De verhuurder woont in hetzelfde pand op de benedenverdieping en krijgt huursubsidie.
Tot nu toe sta ik nog ingeschreven in Haarlem. Ware het niet dat mijn ex nu ook 'schoon schip' wil maken en van mij verlangt dat ik voor januari me uit laat schrijven uit haar oude woning in Haarlem. (deze maand gaan we ook ons samenlevingscontract laten ontbinden bij de notaris).
Mijn huidige verhuurder staat mij niet toe mij in te laten schrijven op dit adres in verband met de huursubsidie die hij ontvangt. Daarnaast zegt deze dit met een vorige bewoner eerder te hebben geprobeerd waarop de huurstichting heb heeft gedreigd met onmiddelijke uitzetting.
Ik heb hier wel mijn postadres.
Verder handig om te weten;
- ik werk in Amsterdam.
- ik sta niet ingeschreven in de gemeente
Mijn wezenlijke vragen luiden als volgt;
1. Kan ik mij in Haarlem uit laten schrijven zonder dat ik in Amsterdam een (legaal) woonadres in Amsterdam heb? Zo ja hoe?
2. Welke lasten naast afval reinigingsheffing, rioolheffingen heeft mijn ex nog meer (belasting nadelen, etc) als ik mij op een of andere manier niet kan uitschrijven uit gemeente Haarlem?
Hoop dat jullie mij kunnen helpen.