abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 juli 2009 @ 09:09:48 #251
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_70991940
Wat is je terras opgeknapt zeg
Heb je er heel veel werk aan gehad of viel het mee?
  woensdag 15 juli 2009 @ 17:19:24 #252
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_71006855
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 09:09 schreef Rallydame het volgende:
Wat is je terras opgeknapt zeg
Heb je er heel veel werk aan gehad of viel het mee?
Ik heb de ribbels nóg in mijn knieën staan! Maar met z'n tweeën was het goed te doen.

Volgend jaar weer.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  donderdag 16 juli 2009 @ 08:00:51 #253
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71023608
Pff..
Het positieve puntje is dan wel weer dat je nu weet dat je kniebeschermers om moet doen of zo'n matje moet gebruiken
Ow ja.... en positief is natuurlijk dat het er heel mooi uit ziet...
  donderdag 16 juli 2009 @ 08:35:22 #254
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_71023957
Mooi geworden Duudje!!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 23:45:00 #255
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_71083030
Vandaag is tijdens een ongekende plensende stortbui de schuur ondergelopen. We hebben echt moeten hozen. Het leek ons een incident omdat we de afgelopen dagen met gestage buien nergens last van hadden, maar anders moeten we een extra drempeltje gaan aanleggen.

Andere update is dat we overwegen de woning boven ons erbij te kopen. Binnenkort gaan we praten met onze financieel adviseur. We zouden dan dus het hele pand hebben en nog een etage bij ons huis willen betrekken. De bovenste laag zouden we dan willen verhuren (permanent of als B&B.). Vanmiddag bedachten we wel dat we opzien tegen die verbouwing, terwijl we anderzijds wel raad weten met extra ruimte (logeerkamers, inloopkast, giga badkamer etc.). In dubio dus.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_71086875
Dat is een plot wending !

En terwijl ik reageer, bedenk ik mij dat wij dat jammergenoeg niét hebben gedaan.
In het onderhandelproces moesten we toestemming aan de gemeente vragen vanwege het ontrekken van woonruimte aan de "gemeenschap".
Die ging accoord.

En voor het voor ons onoverkomelijke bedrag - toen - van 5000 gulden hebben wij er leuke buren aanovergehouden die meer boden.
Het scheelde 2 kamers - een keuken - badkamer - giga tuin en schuur 9x4 én een verbouwing en onderhoud van 2 pandjes.

Hadden we het maar wél gedaan voor de ruimte; plus de waardevermeerdering.
* droomt verder.
Jullie hadden toch al eens plannen om iets dergl. te doen?
In ieder geval heb je dan alle stenen onder één dak.
Je hoeft er niet gelijk zelf in te trekken: in Grun is vast behoefte aan huurwoningen.

EN veel plezier samen as. woensdag .

[ Bericht 9% gewijzigd door AnneX op 18-07-2009 09:22:51 ]
pi_71086901
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 02:41 schreef AnneX het volgende:
Dat is een plot wending !

En terwijl ik reageer, bedenk ik mij dat wij dat jammergenoeg niét hebben gedaan.
In het onderhandelproces moesten we toestemming aan de gemeente vragen vanwege het ontrekken van woonruimte aan de "gemeenschap".
Die ging accoord.

En voor het voor ons onoverkomelijke bedrag - toen - van 5000 gulden hebben wij er leuke buren aanovergehouden die meer boden.
Het scheelde 2 kamers - een keukentje - badkamer - giga tuin en schuur 9x4 én een verbouwing en onderhoud van 2 pandjes.
Hadden we het maar wél gedaan voor de ruimte; plus de waardevermeerdering.
* droomt verder.
Jullie hadden toch al eens plannen om iets dergl. te doen?

EN veel plezier samen as. woensdag .
Ik las aswoensdag

Dude wat een leuk idee Een B&B
  zaterdag 18 juli 2009 @ 09:24:05 #258
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_71088418
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 23:45 schreef Duderella het volgende:
Vandaag is tijdens een ongekende plensende stortbui de schuur ondergelopen. We hebben echt moeten hozen. Het leek ons een incident omdat we de afgelopen dagen met gestage buien nergens last van hadden, maar anders moeten we een extra drempeltje gaan aanleggen.

Andere update is dat we overwegen de woning boven ons erbij te kopen. Binnenkort gaan we praten met onze financieel adviseur. We zouden dan dus het hele pand hebben en nog een etage bij ons huis willen betrekken. De bovenste laag zouden we dan willen verhuren (permanent of als B&B.). Vanmiddag bedachten we wel dat we opzien tegen die verbouwing, terwijl we anderzijds wel raad weten met extra ruimte (logeerkamers, inloopkast, giga badkamer etc.). In dubio dus.
B&B
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zaterdag 18 juli 2009 @ 11:17:50 #259
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_71089744
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 02:41 schreef AnneX het volgende:
Dat is een plot wending !

En terwijl ik reageer, bedenk ik mij dat wij dat jammergenoeg niét hebben gedaan.
In het onderhandelproces moesten we toestemming aan de gemeente vragen vanwege het ontrekken van woonruimte aan de "gemeenschap".
Die ging accoord.

En voor het voor ons onoverkomelijke bedrag - toen - van 5000 gulden hebben wij er leuke buren aanovergehouden die meer boden.
Het scheelde 2 kamers - een keuken - badkamer - giga tuin en schuur 9x4 én een verbouwing en onderhoud van 2 pandjes.

Hadden we het maar wél gedaan voor de ruimte; plus de waardevermeerdering.
* droomt verder.
Jullie hadden toch al eens plannen om iets dergl. te doen?
In ieder geval heb je dan alle stenen onder één dak.
Je hoeft er niet gelijk zelf in te trekken: in Grun is vast behoefte aan huurwoningen.

EN veel plezier samen as. woensdag .
O Anne, iik kan me voorstellen dat je daar een beetje spijt van hebt! Al zijn leuke buren ook fijn.
Ik ben ook bang dat we er spijt van krijgen als we ons ten minste niet goed laten informeren over de (on)mogelijkheden. Want er zijn ook nadelen hoor. Verkoop je zo'n pand ooit nog? Is verhuurder zijn wel leuk? Willen we wel verbouwen? En ons voor langere tijd binden aan deze plek?

Ik heb er al eens een topic over geopend en toen was ik er eigenlijk uit dat we het niet moesten doen. Maar nu kriebelt het toch weer. Dus op naar de professionals voor advies. En als die zeggen: niet slim, dan zijn we er verder ook klaar mee.

O en onze buurvrouw is de schuldige. Die zei: het Pieterpad loopt hiervoor langs! Je moet een B&B beginnen!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_71089911
Stenen zijn slim voor later ! ook in deze barre tijden.
"Onze" financ. man zei doen !
En wij scheitlijsters durfden niet ! tot 2 x toe om de redenen die jij nu noemt.

Om allerlei redenen bleven wij waar we nu wonen.
En voor de komende tien jaar na de laatste renovatie in 2006.

Dan gaan jullie weer een kippenslachterij afbreken? Oh joy !
  zaterdag 18 juli 2009 @ 11:38:04 #261
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_71090079
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:28 schreef AnneX het volgende:
Stenen zijn slim voor later ! ook in deze barre tijden.
"Onze" financ. man zei doen !
En wij scheitlijsters durfden niet ! tot 2 x toe om de redenen die jij nu noemt.

Om allerlei redenen bleven wij waar we nu wonen.
En voor de komende tien jaar na de laatste renovatie in 2006.

Dan gaan jullie weer een kippenslachterij afbreken? Oh joy !
Maar we zouden dan wel een heel groot huis hebben en dat klinkt leuk, maar dat zijn niet altijd de meeste gangbare woningen om te verkopen. Dat is een beetje de twijfel. Maar we gaan het zien en wie weet zegt onze financiële man ook wel: ga er voor!

Ja, dan gaan we weer kippenslachterijen uitbikken inderdaad!
Oeh, daar verheug ik me dan weer niet zo op eigenlijk.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_71090589
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:28 schreef AnneX het volgende:
Stenen zijn slim voor later ! ook in deze barre tijden.
"Onze" financ. man zei doen !
En wij scheitlijsters durfden niet ! tot 2 x toe om de redenen die jij nu noemt.

Om allerlei redenen bleven wij waar we nu wonen.
En voor de komende tien jaar na de laatste renovatie in 2006.

Dan gaan jullie weer een kippenslachterij afbreken? Oh joy !
Je hebt spelers die het veld op gaan om niet te verliezen. Daarnaast heb je spelers die alleen maar willen winnen.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 12:06:43 #263
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_71090641
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 12:03 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Je hebt spelers die het veld op gaan om niet te verliezen. Daarnaast heb je spelers die alleen maar willen winnen.
Oeh! Cryptisch hoor! En zo Cruijff ook!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_71090831
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 12:06 schreef Duderella het volgende:

[..]

Oeh! Cryptisch hoor! En zo Cruijff ook!
pi_71092370
Zo'n B&B blijft natuurlijk liefhebberij ernaast, daar kan je nooit van leven+huis betalen. Toch?
Moet je ernaast blijven werken + al dat beddegoed wassen, ontbijtjes maken, opruimen, schoonmaken = uitbesteden... mmm ik zie ook heel veel *romantisch werk eraan vastzitten, naast het financiële aspect.

Maar het klinkt zo leuk
  zaterdag 18 juli 2009 @ 13:38:27 #266
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_71092492
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:32 schreef Bluezz het volgende:
Zo'n B&B blijft natuurlijk liefhebberij ernaast, daar kan je nooit van leven+huis betalen. Toch?
Moet je ernaast blijven werken + al dat beddegoed wassen, ontbijtjes maken, opruimen, schoonmaken = uitbesteden... mmm ik zie ook heel veel *romantisch werk eraan vastzitten, naast het financiële aspect.

Maar het klinkt zo leuk
Nee daar kan je zeker niet van leven, dat zou gewoon voor de lol zijn.
En ik had bedacht dat de hulp gewoon de was kon doen en zo. Maar dat vroege opstaan voor de ontbijtjes is nog wel een kritisch punt.

Magoe, wellicht is permanente verhuur een beter plan. In elk geval financieel! Maar dan moet die bovenwoning wel in tweeën gesplitst, want zo'n grote woning is slecht te verhuren en zou erg aan de prijs zijn. En dan wij er een paar kamertjes bij en de rest naar een nette, gristelijke, immer op tijd betalende jongeman die nooit thuis is.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  zondag 19 juli 2009 @ 09:00:40 #267
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_71111362
Ik was een paar maanden terug bij een B&B in Antwerpen. Daar hadden ze ook 2 gastenkamers ingericht op de bovenste verdieping. Wat mij betreft zeker een aanrader.
Zeker gezien de lokatie van jullie huis zou ik liever bij jullie verblijven als ik in Groningen moest zijn, dan in een saai en onpersoonlijk hotel.
pi_71112186
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:38 schreef Duderella het volgende:

[..]

Nee daar kan je zeker niet van leven, dat zou gewoon voor de lol zijn.
En ik had bedacht dat de hulp gewoon de was kon doen en zo. Maar dat vroege opstaan voor de ontbijtjes is nog wel een kritisch punt.

Magoe, wellicht is permanente verhuur een beter plan. In elk geval financieel! Maar dan moet die bovenwoning wel in tweeën gesplitst, want zo'n grote woning is slecht te verhuren en zou erg aan de prijs zijn. En dan wij er een paar kamertjes bij en de rest naar een nette, gristelijke, immer op tijd betalende jongeman die nooit thuis is.
Het hangt ook helemaal van de locatie af waar je zit. Gemakkelijk bereikbaar en interessante voorzieningen in de omgeving?
pi_71114275
Ik lees al een tijdje stilzwijgend mee, maar ik wil nu toch even reageren.

Als eerste mijn complimenten voor het resultaat! Het ziet er geweldig uit, ik ben jaloers.

Het idee om het deel erboven erbij te kopen vind ik ook super. B&B's zijn altijd leuk. Mijn oom en tante hebben van hun bovenste, ongebruikte verdieping twee B&B-kamers met een gezamenlijke douche gemaakt. Volgens mij krijgen ze best wel veel gasten.
Ze hebben een aantal gasten die elke week komen, omdat ze een dag in de week hier in de buurt werken en de rest van de week aan de andere kant van het land. Deze gasten krijgen meestal hun ontbijt op hun kamer in de koelkast. Dus dan hoeft mijn tante niet vroeg op te staan. De andere gasten kunnen van tevoren hun ontbijttijd doorgeven tussen bepaalde uren. Dan hoeft mijn tante niet uren lang te wachten met verlept eten.

Maar dit zijn maar twee kamers (max. 4 gasten), het is natuurlijk een ander verhaal met bijvoorbeeld tien kamers.

Over de eventuele verkoop in de toekomst: je zou eens moeten kijken of het mogelijk is om er makkelijk weer meerdere huizen van te maken. Wandje hier, wandje daar en het is weer opgedeeld. Je hebt natuurlijk dan wel weer 10+ delen een verbouwing...

Ik ben benieuwd wat jullie gaan doen!
pi_71116083
quote:
Op zondag 19 juli 2009 09:00 schreef Liejannuh het volgende:
Ik was een paar maanden terug bij een B&B in Antwerpen. Daar hadden ze ook 2 gastenkamers ingericht op de bovenste verdieping. Wat mij betreft zeker een aanrader.
Zeker gezien de lokatie van jullie huis zou ik liever bij jullie verblijven als ik in Groningen moest zijn, dan in een saai en onpersoonlijk hotel.
Wij hebben op 1 augustus een kamer nodig, dus hup hup opschieten dus jullie
  zondag 19 juli 2009 @ 23:03:09 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71134963
Ik lees nu pas van de voorzichtige plannen.
Wat tof, maar wat heftig ook!
Ben benieuwd wat er uit het gesprek met de adviseur komt. Idd is een groot huis tof, maar verkoopt een groot huis op jullie locatie ook etc. etc. Spannend!
***
  dinsdag 28 juli 2009 @ 03:43:04 #272
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_71384970
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:25 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Ik lees al een tijdje stilzwijgend mee, maar ik wil nu toch even reageren.

Als eerste mijn complimenten voor het resultaat! Het ziet er geweldig uit, ik ben jaloers.

Het idee om het deel erboven erbij te kopen vind ik ook super. B&B's zijn altijd leuk. Mijn oom en tante hebben van hun bovenste, ongebruikte verdieping twee B&B-kamers met een gezamenlijke douche gemaakt. Volgens mij krijgen ze best wel veel gasten.
Ze hebben een aantal gasten die elke week komen, omdat ze een dag in de week hier in de buurt werken en de rest van de week aan de andere kant van het land. Deze gasten krijgen meestal hun ontbijt op hun kamer in de koelkast. Dus dan hoeft mijn tante niet vroeg op te staan. De andere gasten kunnen van tevoren hun ontbijttijd doorgeven tussen bepaalde uren. Dan hoeft mijn tante niet uren lang te wachten met verlept eten.

Maar dit zijn maar twee kamers (max. 4 gasten), het is natuurlijk een ander verhaal met bijvoorbeeld tien kamers.

Over de eventuele verkoop in de toekomst: je zou eens moeten kijken of het mogelijk is om er makkelijk weer meerdere huizen van te maken. Wandje hier, wandje daar en het is weer opgedeeld. Je hebt natuurlijk dan wel weer 10+ delen een verbouwing...

Ik ben benieuwd wat jullie gaan doen!
Dit klinkt wel ongeveer zoals wij het (eventueel!) zouden willen doen.
Hebben zelf ook al een aantal B&B's bezocht en je kunt dat concept zo zelfstandig maken als je wilt. In Antwerpen had onze B&B gewoon een contract met een lokale lunchroom. In Zwolle, toen we laatst bij de Librije aten, hadden we een B&B die op afspraak het ontbijt serveerde, op de kamer. klik
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_71390615
Heuj, Parkweg toevallig?
Too much is never enough!
pi_71391354
Je hebt PM!
  zaterdag 1 mei 2010 @ 02:51:43 #275
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_80894207
Ik schop even omdat de Parkplatz werkelijk enorm knap is geworden, na het bezoek van de buitenschilder. Het huis staat prachtig strak in de lak. Ik zal morgen eens kijken of ik wat foto's kan maken.
Als we het vergelijken met vorig jaar om deze tijd, hebben we wel een enorme slag gemaak met je buitenkant van de Platz. Tuinpaadje aangelegd, nieuw gras, nieuwe beplanting, schuur binnen en buiten opgeknapt, terras in de olie gezet en inmiddels ook de tuinmeubels.

Dat verkort het lijstje voorjaarsklussen voor dít jaar al aardig. Onze houten vloer moet na vier jaar ook weer in de olie. Dat gebeurt eind mei.

Bovendien wilde ik nog even kwijt dat we een flatscreen gaan kopen.

Op mijn verzoek.


Binnenkort de voortuin herbeplanten, samen met de buren (ja de buren gaan we inderdaad ook herbeplanten ). Dat wordt nog wel even een karwei.

Deze post is met name bedoeld om mijn eigen Parkplatz-'archiefje' up to date te houden. Feel free to just carry on folks
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')