abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_63836928
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:35 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Vind BeefRWijker niks erg hoor. Geef BeefRWijker maar een Integro.
Vreselijke lawaai bakken, die Volvo's.
[..]

Ik heb begrepen (van Alkmaarse sjoof) dat de wasinstallatie in Leeuwarden nogal korte
(en dus waarschijnlijk daardoor nogal harde) borstels heeft. Die proberen dat laagje plastic
bij de achterste ramen er dus gewoon af te pellen.
ook bij de koplampen zeker?

oh en natuurlijk ook de achterkant?
  Spellchecker zondag 7 december 2008 @ 22:58:59 #27
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_63837291
quote:
Op zondag 7 december 2008 21:12 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Iemand die weet waar die 2908 gebleven is?
In Leeuwarden. Ik heb hem gisteren nog meegehad naar Alkmaar

Nadat ik eerst nog even bij Peterselieman langs ben gereden (met een 26xx)
Tevens -purist.
pi_63837430
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:58 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

In Leeuwarden. Ik heb hem gisteren nog meegehad naar Alkmaar

Nadat ik eerst nog even bij Peterselieman langs ben gereden (met een 26xx)
die (met een 26xx) doet het hem !


rijd je ook wel eens langs mij ?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 december 2008 @ 23:13:18 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63837784
Geen 26xx gezien gister, wel een 82xx Amba en een Frysker.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker zondag 7 december 2008 @ 23:28:40 #30
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_63838332
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:03 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

die (met een 26xx) doet het hem !


rijd je ook wel eens langs mij ?
Was jouw lijn niet 41?

Die wordt niet vanuit Leeuwarden gereden, dus helaas
Tevens -purist.
pi_63838389
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:58 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

In Leeuwarden. Ik heb hem gisteren nog meegehad naar Alkmaar
Zeker weten? T'is die bus die zwemles heeft gehad, met nogal desastreuse afloop.

Normaliter komt zo'n bus niet op de zelfde stalling terug.
Beef R. Wijker
  Spellchecker maandag 8 december 2008 @ 00:06:40 #32
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_63839441
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:30 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Zeker weten? T'is die bus die zwemles heeft gehad, met nogal desastreuse afloop.

Normaliter komt zo'n bus niet op de zelfde stalling terug.
Hm.. Weet je dat zeker?

Destijds was er volgens mij sprake van, dat die bus van dat ongeluk naar de sloop zou gaan in Apeldoorn.

Misschien vergis ik me dan in het nummer, al dacht ik er toch vrij zeker van te zijn...
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 december 2008 @ 00:13:17 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
  maandag 8 december 2008 @ 00:17:00 #34
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63839695
quote:
Op zondag 7 december 2008 20:57 schreef BeefRWijker het volgende:
Dan verhuis ik mijn post ook maar even mee hier naar toe.
[..]

Het zouden ook nog Premier 2000NL's of NLF's kunnen zijn in gelede uitvoering, analoog aan de gelede Berkhof 2000NL(F). Dan zijn het vermoedelijk Volvo B10xA

Hier nog een andere foto, van die bultloze gelede Premier, van de andere zijde:
[ afbeelding ]
Zo te zien met midden motor, dus Volvo B10MA, maar toch ook duidelijk een lage vloer bus.
terwijl Volvo B10MA in de regel hogevloer bussen zijn.

Dit doet denken aan zijn broer, Connexxion 233 die zo te zien toch ook een midden motor heeft

[ afbeelding ]

Maar die is zo te zien wegggewerkt naar de zijkant. En deze bus heeft wel de koeling op het dak.

[ afbeelding ]


Op Transport Database and Photogallery
staan beide bussen overigens bekend als Premier A18.
Dan zijn dit toch de gelede bussen waarvan De Lijn er 24 heeft rondrijden. De bussen zijn integraal gebouwd en hebben zodoende een DAF-motor met een vermogen van 272 pk.

Niet echt sterk aangezien veel fabrikanten destijds sterkere motoren aanboden (toen was de sterkste bus te koop bij MAN, 310 pk als je een NG312 aanschafte).
  maandag 8 december 2008 @ 00:23:04 #35
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63839811
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:35 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Vind BeefRWijker niks erg hoor. Geef BeefRWijker maar een Integro.
Vreselijke lawaai bakken, die Volvo's.
[..]
De Volvo 8700's, dat hangt echt van mij af. De Interlinerversie, met een D7C-motor (7 liter, 290 pk) combineert kracht met een heel mooi geluidje dat veel weg heeft van de Van Hool AG300.

De drieassers maken inderdaad veel kabaal, maar wat wil je ook anders met 340 pk en een enorme trekkracht. BeefRWijker prefereert een bus met motor van 250 pk, waarbij het de vraag is of het sommige hellingen kan overwinnen.
  Spellchecker maandag 8 december 2008 @ 00:27:17 #36
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_63839897
quote:
Uit die foto's van 112fryslan kan ik niet opmaken dat het de 2908 is.

Ik zal er in ieder geval eens goed op letten de 1stvolgende dienst, welke Integro's ik tegenkom. Het zou wel erg lomp zijn van Cxx als het idd dezelfde bus blijkt te zijn
Tevens -purist.
pi_63840524
quote:
Op maandag 8 december 2008 00:23 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De Volvo 8700's, dat hangt echt van mij af.
Whatever.
quote:
De Interlinerversie, met een D7C-motor (7 liter, 290 pk) combineert kracht met een heel mooi geluidje dat veel weg heeft van de Van Hool AG300.
quote:
De drieassers maken inderdaad veel kabaal, maar wat wil je ook anders met 340 pk en een enorme trekkracht.
Alsof je dat nog hoort, over die op de toppen van z'n ventilators razende Airco heen.
quote:
BeefRWijker prefereert een bus met motor van 250 pk, waarbij het de vraag is of het sommige hellingen kan overwinnen.
Je hebt helemaal gelijk, met al die bergen hier is dat wel van groot belang.
En wat kan 't schelen dat die Integro ook een stuk lichter is.
Beef R. Wijker
pi_63841138
quote:
Op maandag 8 december 2008 00:17 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan zijn dit toch de gelede bussen waarvan De Lijn er 24 heeft rondrijden.
Van welke, die met (de kameel) of zonder bult? Linkje?
quote:
De bussen zijn integraal gebouwd [....]
Dan denk ik dat dit 't verhaal is: het zijn twee demo bussen met twee verschillende oplossingen voor de koeling.
Bij de ene zit ie bovenop bij de andere in de zijruit, zoals bij deze 12 meter:
quote:
Premier
In 1994 neemt de Berkhof de Belgische busbouwer Jonckheere over. Naast de Transit en de 2000NL lijnen die verder blijven bestaan, gaan beide constructeurs ook aan het werk om nieuwe modellen uit te werken. Dit resulteert in 1995 in de Communo, kort daarop gevolgd door de Premier. Uiterlijk doen beide types sterk aan elkaar denken, zeker in de uitwerking van de kop van de bus. De achterbouw werd dan weer overgenomen van het 2000NL model.

Deze Premier was een volledig lagevloersbus. Hij werd zowel door Jonckheere als door Berkhof integraal of op chassis gebouwd, zowel als standaard als geledebus.

Als basis voor de integraalbouw werd het DAF SB250 chassis gebruikt. Dit modulair opgebouwde chassistype werd door Berkhof aangepast, door o.m. de motor tussen de motorassen te plaatsen (bij de SB250 bevindt zich deze achteraan). Omdat de aanpassingen zo ingrijpend zijn, krijgen deze bussen dan ook een Berkhof VIN (hetzelfde gebeurde met de integraal gebouwde Jonckheeres).

In België kwamen twee integraal gebouwde Berkhof Premiers te rijden. De 860111 (gebouwd als demo in 1996) en 860112 kwamen in 1999 bij De Morgenstond in dienst. De 860112 werd samen met de twee geledes in 2000 terug aan Berkhof verkocht. De 860111 werd nadien omgenummerd naar 440503 en werd in 2006 verkocht.

Daarnaast werden door Teyssen (8011) en De Morgenstond (8601) in 1999 twee gelede integraal gebouwde Premiers aangekocht :
• de 860110 werd in 1995 gebouwd, en kwam eerst in dienst bij de TET als 7153.
• de 801116 stamt uit 1996 en werd gebouwd als demo voor de Franse markt. Hij was herkenbaar aan de 'bult' op het dak ter hoogte van het motorcompartiment.

De twee geledes werden reeds in 2000 terug verkocht aan Berkhof, die ze op haar beurt doorverkocht aan Reizen De Jong. Nadien kwamen ze bij Connexxion terecht, waar ze tot voor kort als 232 (ex 860110) en 233 (ex 801116) door het leven zijn gegaan.

In Nederland komen nog enkele reeksen Premiers in dienst op het SB250 chassis (bij Hermes, BBA en SVD), deze hebben de motor achterin zitten zodat daar een ‘bult’ verschijnt. In 2002 volgt de Ambassador de Premier op.
De Morgenstond 440503
Beef R. Wijker
pi_63841189
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:
Ook als je op zoek gaat naar "Jonckheere" touringcars heb je een enorme bijvangst van bussen en busjes
die totaal niks met de Jonckheere touringcars te maken hebben.
Hoewel ik eerst schreef dat ik niet wist of het kon: nu kun je wel resultaten uitsluiten.
Zie http://busfoto.nl/foto/search.php voor uitleg en uitproberen.
pi_63841243
quote:
Op maandag 8 december 2008 00:27 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Uit die foto's van 112fryslan kan ik niet opmaken dat het de 2908 is.
Hier wel.
quote:
Ik zal er in ieder geval eens goed op letten de 1stvolgende dienst, welke Integro's ik tegenkom. Het zou wel erg lomp zijn van Cxx als het idd dezelfde bus blijkt te zijn
Kenteken is BL-VR-36. Hij staat nog steeds op kenteken
Beef R. Wijker
pi_63841312
quote:
Op maandag 8 december 2008 01:42 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Hoewel ik eerst schreef dat ik niet wist of het kon: nu kun je wel resultaten uitsluiten.
Zie http://busfoto.nl/foto/search.php voor uitleg en uitproberen.
Toppie.
Beef R. Wijker
  maandag 8 december 2008 @ 14:16:10 #42
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_63850574
had vanochtend de 8841 mee:





later op de dag:


verder hing er de hele ochtend al iemand rond op het buffer in leeuwarden en ook op de stalling kwam ik nog 2 busspotters tegen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 december 2008 @ 14:22:33 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63850711
Nice.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63852418
quote:
Op maandag 8 december 2008 14:16 schreef Gnittoo het volgende:
had vanochtend de 8841 mee:
[..]
verder hing er de hele ochtend al iemand rond op het buffer in leeuwarden en ook op de stalling kwam ik nog 2 busspotters tegen.
Doe 's een foto van 't interieur, als je wil. Of beter nog, van de chassis en body model nummer plaatjes.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 december 2008 @ 15:35:53 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63852692
@BeefRWijker: Dit bericht over de Volvo's voor lijn 350 komt uit de Busfotomailgroep en is van Remy den Hartog:
quote:
Inmiddels is ook besloten de 5612 t/m 5615 die vanuit Alkmaar op de Qliner
rijden te vervangen door grijze Integro Interliners, deze zullen
vermoedelijk dus ook wel blauw geplakt worden. Het gaat om 3 wagens die uit
Zoetermeer gaan komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63852715
@Maurits:


http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-23371

Een Alliance B89 MB230 (met middenmotor), dus geen B95 zoals in de zoekbegrippen staat.
Ik heb overigens geprobeert om bij deze foto commentaar te leveren maar zie nergens een
mogelijkheid geboden om dat te doen ondanks dat ik me geregistreerd heb.


http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-23358

Dit is wel een Alliance B95 (ook al staat dat niet in de zoekbegrippen).

En nog een voor de liefhebbers, dit is er ook een, al is 't wel een hele karige, zo zonder
zij-lijnfilm en zonder ThemoKing luchtbehandeling.


Arriva 1268 Heerenveen

[ Bericht 15% gewijzigd door BeefRWijker op 08-12-2008 17:22:15 ]
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 december 2008 @ 15:42:12 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63852887
De VP-61-YN is de ex-Fram, ex-VEONN, ex-NoordNed, ex-Arriva 4632

En het kenteken onder de foto klopt niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63853112
quote:
Op maandag 8 december 2008 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
@BeefRWijker: Dit bericht over de Volvo's voor lijn 350 komt uit de Busfotomailgroep en is van Remy den Hartog:
[quote:
Inmiddels is ook besloten de 5612 t/m 5615 die vanuit Alkmaar op de Qliner rijden
te vervangen door grijze Integro Interliners, deze zullen vermoedelijk dus ook wel
blauw geplakt worden. Het gaat om 3 wagens die uit.Zoetermeer gaan komen.]
Ok, dankjewel.
Ook blijkt hier toch weer dat er 3 wagens overblijven/vervangen worden.
Dat betekend dat er geen identieke reserve wordt aangehouden aangezien
je drie wagens nodig hebt voordat de eerste weer terug is in Alkmaar.
Beef R. Wijker
pi_63853306
Nu van Oenema, foto genomen in Heeenveen.

Zag de XX-MAN door Leeuwarden schuiven zonet
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 december 2008 @ 15:57:38 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63853400
quote:
Op maandag 8 december 2008 15:48 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Ok, dankjewel.
Ook blijkt hier toch weer dat er 3 wagens overblijven/vervangen worden.
Dat betekend dat er geen identieke reserve wordt aangehouden aangezien
je drie wagens nodig hebt voordat de eerste weer terug is in Alkmaar.
Mja, dat Alkmaar nu ook met Integro's gaat rijden op 350 heeft als voordeel dat 's avonds alleen de sjoofs nog van bus hoeven te wisselen. De bussen staan 's nachts dan afwisselend in Leeuwarden in Alkmaar over. Is makkelijk totdat je een vervangende bus in moet zetten
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')