abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_229181
Het lijkt nu wel zeker dat Maurice vanavond het BB huis zal verlaten. Wat ik me afvraag is hoe de anderen daarop de komende dagen zullen reageren. Zal niet iedereen in een dip komen? Karin natuurlijk het meest, want zij zal haar vriend/vertrouweling missen. Maar geldt iets dergelijks, zij het in mindere mate, ook niet voor de anderen? Drie maanden hebben ze op elkaars lip gezeten, lief en leed gedeeld, plezier gehad en onderlinge frustraties opgebouwd. Gevijven hebben ze een zeker ritme gekregen, een evenwicht is gegroeid. En dat zal nu, met het vertrek van Maurice, worden verstoord. Dat gaat toch niemand in de kouwe kleren zitten, lijkt me. Zijn er Fokkers met een afwijkende of gelijkgestemde vooruitziende blik?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  donderdag 9 december 1999 @ 12:08:00 #2
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_229182
Niet alleen de bewoners zullen er last van krijgen...
Ik heb vannacht (alsof ik over niet anders kan dromen) erover gedroomd en werd huilend wakker...
Ik weet het, het klinkt BELACHELIJK en dat vond ik zelf ook maar het betekent simpelweg dat je er meer mee bezig bent dan je denkt.

Dus ja, ik denk zeker dat de bewoners het hier erg moeilijk mee gaan krijgen maar dat ze het zich misschien nog niet echt realiseren.


She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
  donderdag 9 december 1999 @ 12:11:00 #3
1953 zonnedauw
morgenstond van zonnedauw
pi_229183
Ik denk dat je gelijk hebt Pyl. Maurice was dan misschien niet zo aanwezig als de andere hij had toch een bepaalde rol in het huis. Zeker als klusjesman en volgens mij ook als een relativerend persoon. Voor het kijkspel is het wellicht leuker, omdat nu zowel willem als Karin niet echt hun frustraties kunnen uiten. Aan de andere kant is de eindstreep in zicht dus zullen ze waarschijnlijk afzien van hevige confrontaties, maar goed kan geen kwaad te blijven hopen
gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
  donderdag 9 december 1999 @ 12:17:00 #4
1660 amappa
is BB a young one?
pi_229184
Volgens mij moet je er simpeler tegenaan kijken Pyl:

2 tegen 2 ipv 2 tegen 3, lijkt mij toch meer evenwicht!

Liever vandaag nog dan morgen! Maar vandaag lukt niks. Dan maar overmorgen.
  donderdag 9 december 1999 @ 12:28:00 #5
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_229185
Het kan ook zo zijn dat er nu juist meer harmonie komt. Net als na het vertrek van Mona en Bianca zou ook nu de groep weer steun bij elkaar kunnen gaan zoeken en het "groepsgevoel" proberen te versterken. Ondanks de roddels is ook op dit moment de sfeer nog vrij goed en zijn ze sociaal en hulpvaardig naar elkaar. Misschien kiezen ze er wel voor om die laatste weken zo prettig mogelijk door te brengen en zetten ze hun irritaties opzij.
Terug uit het enge bos
pi_229186
De reacties op het vertrek van Maurice zullen m.i. tekenen te zien geven van verwarring bij (sommige) bewoners.
Was de profilering/karikaturering van bv. Sabine steeds duidelijk: van honeymoon-bruidje tot opportuniste, zo wist men ook WIE en WAT er vertrok bij haar weggaan uit de groep. Idem wat betreft Bianca, Mona, Anouk en (in mindere mate) Cyrille. (Martin was te kort aanwezig).

Probleem is bij Maurice, dat zijn profilering onduidelijk zoniet afwezig is (door zijn 'zwart gat'-persoonlijkheids-structuur zoals Nico het ooit treffend uitdrukte).
Men zal dus niet echt weten WAT hij was, en wat er nu niet meer is nu hij weg is. Dit verhindert, dat men zijn vertrek ('verlies'-verwerking door bv. Karin) kan verwerken/compenseren door benoeming van dat element.
Zelfs hier in Forum bekennen velen, 'hem niet eens te hebben opgemerkt'.

quote BadGirl:
"Niet alleen de bewoners zullen er last van krijgen...
Ik heb vannacht (alsof ik over niet anders kan dromen) erover gedroomd en werd
huilend wakker...
Ik weet het, het klinkt BELACHELIJK en dat vond ik zelf ook maar het betekent
simpelweg dat je er meer mee bezig bent dan je denkt.
<snip>"
unquote.

Identificering met de bewoners en hun belevenissen is een normaal menselijk verschijnsel, ook wel 'empathie' genoemd.
Dank je BadGirl voor je mededeelzaamheid
Het onderstreept nog eens de impact die elk vertrek ook op de bewoners zal hebben, evenredig aan de impact die het verblijf van deze en gene had gemaakt.
Nogmaals: alle 'het valt wel mee, loopt niet zo'n vaart'-reacties zeggen méér over de spreker zelf, dan over het gebeuren. Er is niets nieuws onder de zon: decennia lang vallen er al 'five-minutes-of-fame-slachtoffers', echter meestal verborgen in de onbekendheid. De schaamte achteraf over eigen reacties is een 2e 'deken' die meestal over de werkelijke impact komt te liggen. Misschien is hier in het BB-gebeuren een aanzet mogelijk tot nauwkeuriger monitoring, en diepgaander onderzoek (ook achteraf) van de betrokkenen.

  donderdag 9 december 1999 @ 13:23:00 #7
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_229187
Graag gedaan Moor, alhoewel ik dacht dat er wel rare opmerkingen over zouden ontstaan.

Dit is natuurlijk ook niet iets wat je op je werk even fijn tijdens de koffie gaat zitten vertellen : "Goh, jongens, ik heb over BB gedroomd en...."
Iedereen zou in plaats van in janken in lachen uitbarsten.
Vervolgens zou ik voor de rest van mijn (zolang BB en de gedachte daaraan nog bestaat)leven als Anouk bekend staan.

Wat je zegt over Maurice en het zwarte gat klopt helemaal, niemand heeft nog echt tijd gehad om zich ECHT aan Maurice te ergeren of om om hem te geven.
Hij is ook de eerste echte bewoner die eruit moet, vooruit, Sabine en Martin ook wel (Anouk en Cyrille tel ik maar niet mee) maar Martin zat er een blauwe maandag en Sabine werd in elk geval door de helft van BBkijkend Nederland zo geminacht dat de impact veel minder was dan die vanavond zal zijn.
Persoonlijk vind ik het eigenlijk helemaal niet leuk dat er uberhaupt nog 2 weg moeten, voor het ptogramma zal dat wel het beste zijn maar hoe vervelend de bewoners ook mogen zijn bij tijd en wijle, ik ben echt wel een beetje gehecht geraakt aan deze vijf mensen.
* BadGirl slikt.

quote:
op 12-09-1999 om 12:57 PM schreef Moor het volgende:
Dank je BadGirl voor je mededeelzaamheid

[Dit bericht is gewijzigd door BadGirl (Datum 09 December 1999).]

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
  donderdag 9 december 1999 @ 13:29:00 #8
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_229188
Ik ben supre benieuwd naar wat er gaat gebeuren met Karin als haar vleesboom sorry vleeslollie het huis uit moet......valt die even in een diep gat!
Ruud moet haar niet echt (vindt het mi een beetje een muts) Bart en zij waarderen elkaar wel maar echte vriendschap mwwaahh neu denk ik, en Wimpie zal heel rap door krijgen dat ie moet gaan likken bij Bart en Ruud als hij een kans wil maken.... Blijft zij helemaal alleen over snif snif.... HIHIHIHIHO
Wellicht vlucht ze dan inderdaad zelf. Als we dan maar niet GIGI ervoor terug krijgen... (suggetsie gedaan door iemand anders elders..sorry vergeten wie, wel leuk )


pi_229189
[quote]op 12-09-1999 om 12:57 PM schreef Moor het volgende:

Probleem is bij Maurice, dat zijn profilering onduidelijk zoniet afwezig is (door zijn 'zwart gat'-persoonlijkheids-structuur zoals Nico het ooit treffend uitdrukte).
Men zal dus niet echt weten WAT hij was, en wat er nu niet meer is nu hij weg is. Dit verhindert, dat men zijn vertrek ('verlies'-verwerking door bv. Karin) kan verwerken/compenseren door benoeming van dat element.
Zelfs hier in Forum bekennen velen, 'hem niet eens te hebben opgemerkt'.

Ben ik met je eens, Moor. Twee kanttekeningen: hoewel wij, zoals je terecht opmerkt, niet weten 'wat' Maurice is, vast staat dat hij 'iemand' is, die de bewoners bovendien veel beter kennen dan wij. Ergo, hij zal worden gemist.
En ten tweede, fungeert Maurice niet op zijn minst als een soort bliksemafleider in de groep? Een tamelijk neutraal iemand tegen wie de anderen dingen kunnen zeggen die met de rest van het gezelschap niet kunnen worden besproken? Anders gezegd, is Maurice niet een belangrijke rustgevende factor, die weldra zal worden gemist?

Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_229190
quote:
op 12-09-1999 om 12:17 PM schreef amappa het volgende:
2 tegen 2 ipv 2 tegen 3, lijkt mij toch meer evenwicht!

amappa en hoe zijn die 2 koppels dan opgebouwd volgens jou? karin en willem tegen ruud en bart? nee, karin is momenteel juist een beetje antiwillem omdat hij haar toch maar genomineerd heeft...
ik vrees voor karin dat ze zich juist heel alleen zal voelen na het vertrek van maurice, en dat de heren ook op een onderonsje gaan gokken voor de laatste loodjes.

ben wel heeeel benieuwd of willem de volgende keer genomineerd gaat worden of niet.

wat denken jullie?

bix

  vrijdag 10 december 1999 @ 02:52:00 #11
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_229191
Ik vind het best jammer dat Dries weg is. Hij was toch eigengereid een tegenwicht tegen bart en was het meest zichzelf, trad niet zo op de voorgrond met wat ie wel allemaal niet wist en kon. Best triest, ze zullen hem zeker missen, het was een vertrouwd gezicht... Dat hij vantevoren al hardop riep ddat hij wel eruit zou gaan was zijn doodssteek, het publiek pikt dat snel op, al papegaaiende... dus is er weer een spanningloze nominatie voorbij. Te laat begon Maurice zich wat meer te profileren, had best eerder gekund, zonder veel energie of zichzelf te verloochenen..
Ruud en Bart grappen nu al een tijdje over dat je nog zo een klootzak kunt zijn, als het publiek je erin wil houden, blijf je erin...

maurice was die klootzak niet..Errug correct zelfs.. 't Eerste dat Ruud zei toen ie weer zijn koffer uitpakte was "Goh, ik zit bij de laatste vier..." Hij is er nog het minst rouwig om, lijkt het...

  vrijdag 10 december 1999 @ 03:06:00 #12
2129 Wedlock
Trying to conquer the world
pi_229192
Nee ik denk dat karin de volgende keer ruud en bart zal nomineren en toch niet willem, het is haar enige rustige leeftijdsgenoot en ze moet zich toch ergens aan optrekken !
De vraag is alleen zullen ze het spelletje zo spelen dat ze allemaal genomineerd zullen zijn ?? hoe ze dat voor elkaar krijgen >> geen idee maar over 2 weken weten we meer
Tijd is geld, geld is bier en bier is plezier
pi_229193
Bart nomineerde Maurice & Willem
Ruud nomineerde Karin & Maurice
Karin nomineerde Bart & Ruud
Maurice nomineerde Bart & Ruud
Willem nomineerde Bart & Karin

Bij consequent stemgedrag dus in de volgende ronde:

Bart nomineert ? & Willem
Ruud nomineert Karin & ?
Karin nomineert Bart & Ruud
Willem nomineert Bart & Karin

Dus

Bart krijgt minstens 2 stemmen (maximaal 3)
Karin krijgt minstens 2 stemmen (maximaal 3)
Ruud krijgt minstens 1 stem (maximaal 2)
Willem krijgt minstens 1 stem (maximaal 2)

Bart en Karin worden dus zeker weer genomineerd.

Als Bart en Ruud op elkaar zouden stemmen blijft Willem weer buiten de nominaties. Ruud's stem heeft hij al gekocht voor 10.000 gulden. Bart's stem wordt dus doorslaggevend voor het feit dat het publiek tussen drie of vier genomineerden mag kiezen.

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_229194
quote:
op 12-10-1999 om 10:08 AM schreef Hunter het volgende:
Als Bart en Ruud op elkaar zouden stemmen blijft Willem weer buiten de nominaties. Ruud's stem heeft hij al gekocht voor 10.000 gulden. Bart's stem wordt dus doorslaggevend voor het feit dat het publiek tussen drie of vier genomineerden mag kiezen.

Was het maar waar, Hunter. Bart heeft net 250K (of de mogelijkheid daarop) geboden voor zijn stem. En stiekem blijkt Ruud toch een erg schijnheilig mannetje te zijn ('ik zou graag wat aardige mensen in dit huis willen hebben'). Ik vraag me af wat hij gaat doen, vertrouwen doe ik hem niet.
Voor Bart maakt het niet uit, die wordt sowieso genomineerd. Als hij geluk heeft, wordt Willem ook genomineerd. Dat zou zijn redding zijn, want alleen tegen Karin legt hij het waarschijnlijk af bij het publiek (er zijn meer Bart-haters dan Karin-haters). Tegen Willem daarentegen maakt hij een goede kans. V. en Bart zullen dus wel hun best doen Ruud Willem te laten nomineren.

Under the spreading chestnut tree
I sold you and you sold me

*******

Ruud: En de helft, da's vijftig procent!

pi_229195
quote:
op 12-10-1999 om 10:19 AM schreef karmozijn het volgende:
<snip>
V. en Bart zullen dus wel hun best doen Ruud Willem te laten nomineren.

Onthoud dit zinnetje, bij het kijken de komende dagen naar de TV-uitzendingen...

Met excuses voor de <snip> , Karmozijn, niet dat ik je redenatie wil negeren

pi_229196
quote:
op 12-09-1999 om 01:23 PM schreef BadGirl het volgende:
Wat je zegt over Maurice en het zwarte gat klopt helemaal, niemand heeft nog echt tijd gehad om zich ECHT aan Maurice te ergeren of om om hem te geven.


Pardon lieve badgirl, maar nu heb ik me toch even hevig verslikt in een slokje hete thee. Je laat me schrikken!
Ik heb me honderdmaal een slag in de rondte en zeven maal zeven kleuren aan dit zwarte gat geërgerd!!!
Hysterisch gewoon, hoe ik me heb zitten opwinden en uitputten en valse sarcastische grapjes. Het woord kon nog niet vallen, het gat kon nog niet z'n mond opendoen of ik zat al te gillen van pure onvervalste sappige ERGERNIS.

Kortom heerlijk.

..vol verwachting klopt mijn hart..
pi_229197
Dolfin,
ik dacht dat BadGirl "niemand van de bewoners" bedoelde....
  zaterdag 11 december 1999 @ 06:01:00 #18
386 Harrie
Geile Neuk Furby
pi_229198
Waar de bewoners zich aan moeten gaan ergeren is aan de achterbakse manier waarop Willem bezig is. Dan krijgen we tenminste de kans om hem weg te stemmen oprotten met Willen dat is mijn Motto.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')