abonnement Unibet Coolblue
pi_63823007
Is er geen topic over India
pi_63823233
Nu wel
  zondag 7 december 2008 @ 14:10:07 #3
3185 Adelante
To let it go now
pi_63823317
India (deel 4)

dit is deel V dan
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_63823720
Ik ben in 2006 in India geweest, in het noorden zodat we ook door konden reizen naar Nepal
Fantastisch mooie reis en fascinerend land

Lhassi en Chai
pi_63824746
Zijn er mensen nog in Mumbai geweest na de aanslagen?

En ik ben op zoek naar een mooi kuuroord / reinigingsoord in India, mensen bekent hiermee?

In de zomer van 2009 ga ik ruim 5 weken naar India met mijn vriendin
  maandag 8 december 2008 @ 20:57:45 #6
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63860499
quote:
Op zondag 7 december 2008 14:25 schreef Locusta het volgende:
Ik ben in 2006 in India geweest, in het noorden zodat we ook door konden reizen naar Nepal
Fantastisch mooie reis en fascinerend land

Lhassi en Chai
tof, dat ga ik ook doen
The line is a dot to you!
pi_63861148
ik vroeg me af of het nog veilig is om een langere tijd naar India te gaan. Na de aanslagen een paar weken geleden raden namelijk een hoop mensen mij af om een tijdje in Delhi te gaan wonen. Wat denken jullie?
-
-
  maandag 8 december 2008 @ 21:24:25 #8
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63861244
quote:
Op maandag 8 december 2008 21:21 schreef Tallz het volgende:
ik vroeg me af of het nog veilig is om een langere tijd naar India te gaan. Na de aanslagen een paar weken geleden raden namelijk een hoop mensen mij af om een tijdje in Delhi te gaan wonen. Wat denken jullie?
Ik denk dat de kans groter is dat je wordt dood gereden door een taxi
The line is a dot to you!
pi_63864980
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:57 schreef kepler het volgende:
tof, dat ga ik ook doen
Waar ga je allemaal heen?
quote:
Op maandag 8 december 2008 21:21 schreef Tallz het volgende:
ik vroeg me af of het nog veilig is om een langere tijd naar India te gaan. Na de aanslagen een paar weken geleden raden namelijk een hoop mensen mij af om een tijdje in Delhi te gaan wonen. Wat denken jullie?
Geen probleem, gewoon doen. Totdat minbuza een negatief reisadvies geeft, zou ik het niet laten om ergens heen te reizen
Bovendien wil een bomaanslag nog niet meteen een heel land onveilig maken
pi_63867577
ja maar een negatief reisadvies komt meestal wel vanaf het moment dat er al wat gebeurt is.
-
-
pi_63868900
quote:
Op zondag 7 december 2008 15:17 schreef versteegrob het volgende:
Zijn er mensen nog in Mumbai geweest na de aanslagen?

En ik ben op zoek naar een mooi kuuroord / reinigingsoord in India, mensen bekent hiermee?

In de zomer van 2009 ga ik ruim 5 weken naar India met mijn vriendin
In het zuiden heb je een paar moie hillstations. Als je wil kan ik de namen wel opzoeken voor je. Mijn buurman is er een paar maanden geleden nog geweest


Verder is er weinig veranderd aan India hoor. Zoals al gezegd hier. de kans dat je overhoop gereden wordt in het verkeer is nog altijd 1000000 keer groter dan dat je bij een aanslag betrokken raakt.

Ik heb van de firma een reisverbod op Noord India voorlopig. Ze moeten eerst die zaken met Pakistan maar eens proberen in rustiger vaarwater te brengen. Eigenlijk moet ik deze week nog naar Mumbai en Amhedabad.. Dat stel ik maar even uit naar Januari.
pi_63884206
Maar valt Delhi ook onder Noord India?
-
-
pi_63885120
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 00:46 schreef Tallz het volgende:
ja maar een negatief reisadvies komt meestal wel vanaf het moment dat er al wat gebeurt is.
Misschien kun je dan maar beter thuis blijven Loop je helemaal geen risico!
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:58 schreef Tallz het volgende:
Maar valt Delhi ook onder Noord India?
Lijkt me wel, gezien de ligging
pi_63885250
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:58 schreef Tallz het volgende:
Maar valt Delhi ook onder Noord India?
Wat denk je zelf.
pi_63885297
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:31 schreef Locusta het volgende:

[..]

Misschien kun je dan maar beter thuis blijven Loop je helemaal geen risico!
[..]

Lijkt me wel, gezien de ligging
Ik probeer gewoon een beetje een indruk te krijgen over het daadwerkelijke "gevaar". Ik heb namelijk geen idee over de echte kans en het minbuza geeft eigenlijk alleen maar uitleg van wat er recentlijk is gebeurt. Te meer omdat het gericht was op westerlingen en Delhi een vergelijkbare stad is.
-
-
pi_63885374
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:38 schreef Tallz het volgende:

[..]

Na ik probeer een beetje een indruk te krijgen over het daadwerkelijke "gevaar". Ik heb namelijk geen idee over de echte kans en het minbuza geeft eigenlijk alleen maar uitleg van wat er recentlijk is gebeurt. Te meer omdat het gericht was op westerlingen en Delhi een vergelijkbare stad is.
Tja in India weet je het nooit zeker als je de afgelopen jaren eens terugkijkt. De kans is enorm klein maar het kan net verkeerd uitpakken.

Echter als je dit in je achterhoofd houdt kun je beter een ander land uitzoeken.. lijkt me niet fijn als je continue over je schouder kijkt tijdens je reis. Verbannen uit je hoofd of niet komen zou ik zeggen.
  dinsdag 9 december 2008 @ 19:01:06 #17
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63885848
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:13 schreef Locusta het volgende:

[..]

Waar ga je allemaal heen?

ja uuh geen idee nog

Op het lijstje staan iig de Blue City (?), Varanasi en de Taj Mahal. Verder zie ik wel wat ik tegenkom

In Nepal ga ik een tour doen door de Annapurna regio, en ook langs Chitwan National Park.
The line is a dot to you!
  dinsdag 9 december 2008 @ 19:02:31 #18
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63885869
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:41 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Tja in India weet je het nooit zeker als je de afgelopen jaren eens terugkijkt. De kans is enorm klein maar het kan net verkeerd uitpakken.


tja, maar dat is ook het geval in de rest van de wereld. Zolang er niet dagelijks/wekelijks aanslagen zijn in India dan vind ik het wel meevallen. Tenzij India en Pakistan dadelijk echt ruzie gaan maken...
The line is a dot to you!
pi_63888690
mijn lief is nu in Agra, en heeft op delhi nix gemerkt van extra veiligheidmaatregelen!

Ik ga lekker over 9 dg naar hem toe
pi_63888735
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:58 schreef Tallz het volgende:
Maar valt Delhi ook onder Noord India?
je vraagt offut nog slim is om in india te gaan wonen.

Als je niet weet wara Delhi ligt, zou ik lekker thuis blijven en een tripje purmerend boeken.
Als je er met zo'n instelling naar toe gaat, weet je echt niet wat je gaat overkomen en ga je je er errug maar dan ook errug rot voelen.

pi_63889700
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:38 schreef Tallz het volgende:
Ik probeer gewoon een beetje een indruk te krijgen over het daadwerkelijke "gevaar". Ik heb namelijk geen idee over de echte kans en het minbuza geeft eigenlijk alleen maar uitleg van wat er recentlijk is gebeurt. Te meer omdat het gericht was op westerlingen en Delhi een vergelijkbare stad is.
Tja, ik neem aan dat je wat onderzoek doet naar het land dat je wilt gaan bezoeken (of niet, als je al moet vragen waar New Delhi ligt), maar dan zou je er achter kunnen komen dat in India al jaren spanningen (moslims en hindoes) zijn en het wat dat betreft een wisselvallig land is.
Als je dus op zoek ben naar wat minder "gevaar", zoals ik uit jouw posts proef, zou ik niet de EU gaan verlaten. Met Griekenland in gedachten is het misschien maar beter om binnen de Benelux te blijven.

Houd gewoon de website van mibuza in de gaten, die wordt regelmatig (meerdere malen daags) geüpdate, zeker in tijden van spanningen.

Sorry voor mijn ietwat knorrige toon, maar ik ben nogal gevoelig voor mensen die meteen "gevaar" "gevaar" gaan roepen zodra er ook maar iets gebeurt.
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:01 schreef kepler het volgende:
ja uuh geen idee nog

Op het lijstje staan iig de Blue City (?), Varanasi en de Taj Mahal. Verder zie ik wel wat ik tegenkom

In Nepal ga ik een tour doen door de Annapurna regio, en ook langs Chitwan National Park.
Nice! Ik ben in de Pink City (Jaipur) geweest, Jodhpur schijnt ook erg mooi te zijn
En de andere steden die je noemt ben ik ook geweest. Varanasi was indrukwekkend en een openbaring, de Taj Mahal was hemels Was eigenlijk ook de reden waarom ik graag naar India wilde.

En laat me niet beginnen over het Annapurnagebergte Heb diverse hikes gemaakt door de Annapurna regio en de Himalaya en dat heeft een onuitwisbare indruk gemaakt. Indrukwekkend en beeldschoon. Kan ik je dus ook van harte aanbevelen.

En tja, Chitwan, erg mooi, alleen hebben we geen wild gezien Op een paar pauwen een krokodil en wat olifanten na.
Je weet dat je geluk moet hebben om "echt wild" tegen te komen, maar we waren toch een beetje teleurgesteld

[ Bericht 0% gewijzigd door Locusta op 09-12-2008 22:56:08 ]
  dinsdag 9 december 2008 @ 21:44:17 #22
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63890129
ik vind een krokodil en olifanten wel wild genoeg

Ik hoop natuurlijk op een tijger, maar dat zal wel niet
The line is a dot to you!
pi_63890371
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 21:44 schreef kepler het volgende:
ik vind een krokodil en olifanten wel wild genoeg

Ik hoop natuurlijk op een tijger, maar dat zal wel niet
Ik zat op de olifant, dus die kun je al wegstrepen Maar het is zeker wel de moeite waard hoor!
We hebben s'morgens vroeg een tocht met een jeep gemaakt en toen heb ik ook nog een stukje door het park mogen "crossen"
pi_63892001
Ik vraag naar Delhi omdat jpjedi zegt dat zijn firma een reisverbod heeft voor Noord India. Dan zijn mijn vragen toch niet zo heel gek? Ik kan Delhi ook wel op een kaart aanwijzen maar waarom zou een firma op dit moment een reisverbod op Delhi leggen?

Ik heb al aardig wat reiservaring en heb me ook aardig in India verdiept. Ik woon op dit moment echter niet in Nederland en ik heb op dit moment dus geen idee wat de sfeer in India is. Alleen familie en vrienden vertellen me dat er aanslagen op westerlingen worden gepleegd. Lijkt me niet zo heel vreemd om te vragen hoe de situatie is.
-
-
pi_63892954
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:40 schreef Tallz het volgende:
Ik vraag naar Delhi omdat jpjedi zegt dat zijn firma een reisverbod heeft voor Noord India. Dan zijn mijn vragen toch niet zo heel gek? Ik kan Delhi ook wel op een kaart aanwijzen maar waarom zou een firma op dit moment een reisverbod op Delhi leggen?

Ik heb al aardig wat reiservaring en heb me ook aardig in India verdiept. Ik woon op dit moment echter niet in Nederland en ik heb op dit moment dus geen idee wat de sfeer in India is. Alleen familie en vrienden vertellen me dat er aanslagen op westerlingen worden gepleegd. Lijkt me niet zo heel vreemd om te vragen hoe de situatie is.
als je india op de kaart kan aanwijzen, dan had je ook geweten dat t idd in Noord India ligt. ei!
pi_63893482
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:11 schreef Babbelzz het volgende:

[..]

als je india op de kaart kan aanwijzen, dan had je ook geweten dat t idd in Noord India ligt. ei!
ik heb het over delhi en niet over india op een kaart. En nogmaals het ging mij niet om de precieze locatie maar om waarom een bedrijf een verbod op delhi zou leggen. Verder bedankt voor je nuttige reactie.
-
-
pi_63894468
graag gedaan, india ligt voortaan ten zuiden van de evenaar
pi_63896579
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:48 schreef Babbelzz het volgende:
mijn lief is nu in Agra, en heeft op delhi nix gemerkt van extra veiligheidmaatregelen!

Ik ga lekker over 9 dg naar hem toe
* Locusta Jaloers is!
  woensdag 10 december 2008 @ 07:33:38 #29
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63896705
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:40 schreef Tallz het volgende:
Ik vraag naar Delhi omdat jpjedi zegt dat zijn firma een reisverbod heeft voor Noord India. Dan zijn mijn vragen toch niet zo heel gek? Ik kan Delhi ook wel op een kaart aanwijzen maar waarom zou een firma op dit moment een reisverbod op Delhi leggen?

Ik heb al aardig wat reiservaring en heb me ook aardig in India verdiept. Ik woon op dit moment echter niet in Nederland en ik heb op dit moment dus geen idee wat de sfeer in India is. Alleen familie en vrienden vertellen me dat er aanslagen op westerlingen worden gepleegd. Lijkt me niet zo heel vreemd om te vragen hoe de situatie is.
ow het is zeker geen gekke vraag, maar voorlopig blijft het bij deze ene aanslag in India. Zover ik weet is er daarna niks groots gebeurt, het probleem zit hem vooral in de spanningen tussen India en Pakistan door weer oplopen door de aanslagen. Maar misschien dat andere mensen je hier wat meer over kunnen vertellen
The line is a dot to you!
pi_64006777
Overal op de wereld gebeuren dingen. Ik zou er geen reis door afzeggen. Tenzij ze het vliegveld bezet houden, zoals toen in Bangkok .

Hier is nog een erg uitgebreid reisverslag te vinden over een rondreis door India:
http://india.reisverslagje.nl/

Als ik die foto's zie en de verhalen lees over drukke straten en koeien, dan heb ik wel zin om weer naar India te gaan!
pi_64006803
owwwwwwwwww ik ga lekker over 4 nachtjesssssss
mijn lief opzoeken en dan samen naar bangladesh
pi_64010955
Leuk weblog en leuke foto`s.

Altijd leuk om weblogs te lezen over hoe mensen India ervaren. De indruk en meningen zijn ook altijd totaal anders van insteek dan dat je hier als buitenlander woont en dus niet als toerist rondrijdt.

Zelf zou ik me niet voor kunnen stellen om te backpacken of een groepsreis in India.. moet er niet aan denken. Terwijl ik toch op een manier van het land ben gaan houden.

Verder is het rustig met de spanningen.. het gewoonlijke moddergooi gaat lekker door en Pakistan heeft onder druk van de VS en India die terroristenkamen binnengevallen en wat mensen aangepakt. Uiteraard meer galery play aangezien ze niet uitgeleverd worden. Maar goed.. druk lijkt even van de ketel.
  vrijdag 26 december 2008 @ 00:20:31 #33
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64366119
kickje, ik ben op zoek naar een goed(koop) hotel/hostel in Delhi. Ik wil een hotel hebben met betrouwbare airport-pickup, dit omdat ik voor het eerst in Delhi aankom en niet gelijk in het diepe wil springen

Zelf heb ik de Smyle Inn gevonden, iemand hier toevallig ervaringen mee? Of andere tips?
The line is a dot to you!
pi_64371964
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 00:20 schreef kepler het volgende:
kickje, ik ben op zoek naar een goed(koop) hotel/hostel in Delhi. Ik wil een hotel hebben met betrouwbare airport-pickup, dit omdat ik voor het eerst in Delhi aankom en niet gelijk in het diepe wil springen

Zelf heb ik de Smyle Inn gevonden, iemand hier toevallig ervaringen mee? Of andere tips?
Heb je een Lonely Planet? Daar staan imho prima hotels in Ik heb er iig goede ervaringen mee, dus daar zou ik eentje hebben uitgezocht. Ik weet zo ff niet meer in welk hotel ik heb geslapen, mocht je interesse hebben wil ik het wel voor je opzoeken.
  vrijdag 26 december 2008 @ 11:12:46 #35
219682 JETAIME
Oui oui, je t'aime.
pi_64372347
Ik was afgelopen zomer in Noord India (Delhi met het vliegtuig naar Ladakh, Leh - aanrader! - en van daaruit met de bus terug naar Manali en Delhi). Als ik de kans zou hebben zou ik ook dit jaar weer gaan, aanslagen kunnen overal gebeuren. Zelfs thuis, en als je niet reist word je niet gemist maar ga jij wel veel missen.
  vrijdag 26 december 2008 @ 11:16:24 #36
219682 JETAIME
Oui oui, je t'aime.
pi_64372404
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 00:20 schreef kepler het volgende:
kickje, ik ben op zoek naar een goed(koop) hotel/hostel in Delhi. Ik wil een hotel hebben met betrouwbare airport-pickup, dit omdat ik voor het eerst in Delhi aankom en niet gelijk in het diepe wil springen

Zelf heb ik de Smyle Inn gevonden, iemand hier toevallig ervaringen mee? Of andere tips?
Wij hebben in Hotel Kochar geslapen, heel net, prima, met airco! Toch wel fijn in Delhi!
Ik kon alleen dit voor je vinden:

Kochar International
18B/2, New market
Karol Bagh, New Delhi

  vrijdag 26 december 2008 @ 11:55:03 #37
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64373054
Ik heb nog geen Lonely Planet, komt binnenkort

Ik wil wel graag een hotel/hostel dat online te boeken is (enige hostel wat ik vooraf ga boeken waarschijnlijk ), zodat ik in ieder geval de eerste paar dagen een slaapplek heb (en dus airport pick-up).

Over dat Smyle Inn lees ik gemixte verhalen, maar meestal positief
The line is a dot to you!
pi_64468231
Ik zal het erger maken; vorig jaar had ik een Rough Guide van Rajahstan, Delhi en Agra en mijn reisgenote had een Lonely Planet van India. Beide net uit. In de ene gids werd een hostel bijzonder aangeprezen, in de ander stond " this place is a shithole, don't even consider staying here".
Ga dus niet blind op een reisgids af.

Wij hebben trouwens de eerst nacht in Karol Bargh doorgebracht, maar vond het maar uit de richitng liggen.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:55:00 #39
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_64579036
India

Meest indrukwekkende land waar ik tot op heden ben geweest!
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_64906929
Ik trap dit topic even omdat ik er van de zomer ook heen wil.
pi_64908784
Hebben jullie nog tips voor een hotel in Dehli. Heb nu alleen een ticket geboekt en wil 2 nachten reserveren en de rest in India regelen.

Zijn er wel eens mensen via India naar de Malediven geweest?
  zondag 11 januari 2009 @ 11:21:41 #42
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64908924
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:13 schreef versteegrob het volgende:
Hebben jullie nog tips voor een hotel in Dehli. Heb nu alleen een ticket geboekt en wil 2 nachten reserveren en de rest in India regelen.

Zijn er wel eens mensen via India naar de Malediven geweest?
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 00:20 schreef kepler het volgende:
kickje, ik ben op zoek naar een goed(koop) hotel/hostel in Delhi. Ik wil een hotel hebben met betrouwbare airport-pickup, dit omdat ik voor het eerst in Delhi aankom en niet gelijk in het diepe wil springen

Zelf heb ik de Smyle Inn gevonden, iemand hier toevallig ervaringen mee? Of andere tips?
The line is a dot to you!
pi_64910124
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:13 schreef versteegrob het volgende:
Hebben jullie nog tips voor een hotel in Dehli. Heb nu alleen een ticket geboekt en wil 2 nachten reserveren en de rest in India regelen.

Zijn er wel eens mensen via India naar de Malediven geweest?
Hotels heb je van 50 tot 50,000 INR

Wij gaan regelmatig naar de Malediven vanuit Bangalore.. 2 wekelijkse vlucht van Air India voor ingeveer 150 euro pp.

Iets meer dan en uurtje vliegen.
pi_64914061
Bedankt voor je reactie. Waar verblijf je op de malediven? Wil je verder je ervaringen vertellen over de malediven, is het echt zo bijzonder of is Goa ook even mooi?
pi_64914136
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:21 schreef kepler het volgende:

[..]


[..]


Heb het hotel even gezien alleen zit er nou airco bij? Zie alleen dit "All our rooms are Neat with Window, private bath and Unique Airflow system that keeps stale air away from the rooms. Breakfast is included in the price.
"
  zondag 11 januari 2009 @ 14:57:24 #46
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64914602
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:43 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Heb het hotel even gezien alleen zit er nou airco bij? Zie alleen dit "All our rooms are Neat with Window, private bath and Unique Airflow system that keeps stale air away from the rooms. Breakfast is included in the price.
"
Je kan kamers met Airco boeken zo te zien, maar alleen doubles

Ik heb verder geen ervaringen met dit hotel hoor, maar het is het beste wat ik kan vinden voor een redelijke prijs

Wanneer vertrek je eigenlijk?
The line is a dot to you!
pi_64914626
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:40 schreef versteegrob het volgende:
Bedankt voor je reactie. Waar verblijf je op de malediven? Wil je verder je ervaringen vertellen over de malediven, is het echt zo bijzonder of is Goa ook even mooi?
Ga Goa niet vergelijken met Malediven zeg..

Ik heb geen zin om hier een heel vakantie verslag te tikken en er is meer dan voldoende info beschikbaar op internet. Wij gaan naar Komandoo island (Noord Atol geloof ik) omdat het lekker rustig gelegen is en kleinschalig is opgezet. Het ritje met het watervliegtuig spreekt tot de verbeelding natuurlijk. Malediven is een van de werkelijke paradijzen op aarde. Persoonlijk vind ik het 2 keer zo mooi dan curaçao of Aruba. Aangezien men de US Dollar gebruikt is het goed betaalbaar afhankelijk wat je kiest natuurlijk en in welke tijd je gaat. Ik boek via expedia en dan is het betaalbaar. Ik adviseer wel een Atol te nemen ver van Male want dat is gewoon een drukke stad met vliegveld en haven waar je niet het paradijs zo snel zult vinden.

Goa stikt het van de Engelsen en Indiërs en daar willen we nu net eens niets mee te maken hebben op vakantie. Goa is weliswaar ietsjes netter dan menig andere plaats in India maar het blijft er een redelijke puinhoop. De architectuur geeft je meer een vakantiegevoel moet ik zeggen en de levensstijl is er aangenaam. Mensen uit Goa zijn ook beledigd als je ze Indiër noemt. Er zijn helaas de laatste jaren wel veel buitenlanders in de lokale "scene" terecht gekomen al dan niet naief en met slecht gevolg. De resorts zijn er weelderig maar ook erg duur moet ik zeggen.

Als ik het mag zeggen zou ik het wel weten.
pi_64915461
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:57 schreef kepler het volgende:

[..]

Je kan kamers met Airco boeken zo te zien, maar alleen doubles

Ik heb verder geen ervaringen met dit hotel hoor, maar het is het beste wat ik kan vinden voor een redelijke prijs

Wanneer vertrek je eigenlijk?
18 juli tot 24 augustus dus duurt nog even maar dit hotel ziet er prima uit. 2 nachten en airport pickup voor 24 euro. Wist niet dat India zo goedkoop was.
pi_64915549
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:58 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ga Goa niet vergelijken met Malediven zeg..

Ik heb geen zin om hier een heel vakantie verslag te tikken en er is meer dan voldoende info beschikbaar op internet. Wij gaan naar Komandoo island (Noord Atol geloof ik) omdat het lekker rustig gelegen is en kleinschalig is opgezet. Het ritje met het watervliegtuig spreekt tot de verbeelding natuurlijk. Malediven is een van de werkelijke paradijzen op aarde. Persoonlijk vind ik het 2 keer zo mooi dan curaçao of Aruba. Aangezien men de US Dollar gebruikt is het goed betaalbaar afhankelijk wat je kiest natuurlijk en in welke tijd je gaat. Ik boek via expedia en dan is het betaalbaar. Ik adviseer wel een Atol te nemen ver van Male want dat is gewoon een drukke stad met vliegveld en haven waar je niet het paradijs zo snel zult vinden.

Goa stikt het van de Engelsen en Indiërs en daar willen we nu net eens niets mee te maken hebben op vakantie. Goa is weliswaar ietsjes netter dan menig andere plaats in India maar het blijft er een redelijke puinhoop. De architectuur geeft je meer een vakantiegevoel moet ik zeggen en de levensstijl is er aangenaam. Mensen uit Goa zijn ook beledigd als je ze Indiër noemt. Er zijn helaas de laatste jaren wel veel buitenlanders in de lokale "scene" terecht gekomen al dan niet naief en met slecht gevolg. De resorts zijn er weelderig maar ook erg duur moet ik zeggen.

Als ik het mag zeggen zou ik het wel weten.
Oke, het wordt natuurlijk Malediven alleen zit ik nog een beetje te kijken naar een mooi resort want er zijn er zoveel. Wil ongeveer 700 tot 1000 euro voor 1 week uitgeven wel prima te doen toch? Ben je nog op meerdere resort verbleven of alleen Komandoo island

Was 2 jaar geleden op curaçao en daar waren de stranden toch wel erg blauw hoor. Ben benieuwd of dat te overtreffen is. Damn heb zo zin in deze vakantie.
  zondag 11 januari 2009 @ 15:26:28 #50
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64915569
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:23 schreef versteegrob het volgende:

[..]

18 juli tot 24 augustus dus duurt nog even maar dit hotel ziet er prima uit. 2 nachten en airport pickup voor 24 euro. Wist niet dat India zo goedkoop was.
Het is niet een supergoed hotel, maar dat zie je ook aan de prijs Voor budget-reizigers/backpackers schijnt het prima te zijn:

Hier wat reviews:
http://www.tripadvisor.co(...)ritory_of_Delhi.html
The line is a dot to you!
pi_64915682
Komt goed heb nog even qua tijd en heb al aardig wat gereisd dus komt helemaal goed. Binnenkort komt er aardig wat geld binnen dus het wordt allemaal super, hoop ik.

Hoor uit mijn omgeving toch wel veel negatieve verhalen over India, 80% wil niet meer terug en de 20% wil heel graag terug. Veel mensen vind het eng dat er steeds zoveel mensen om je heen komen en dat je standaard ziek wordt.
pi_64915756
jpjedi, boek je nooit via de site van het hotel zelf dan? Want bij jou resort staat de prijs in euro's. Kan me voorstellen dat je boekt met dollars het aardig kan schelen at the moment.
  zondag 11 januari 2009 @ 17:31:03 #53
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64920176
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:29 schreef versteegrob het volgende:
Komt goed heb nog even qua tijd en heb al aardig wat gereisd dus komt helemaal goed. Binnenkort komt er aardig wat geld binnen dus het wordt allemaal super, hoop ik.

Hoor uit mijn omgeving toch wel veel negatieve verhalen over India, 80% wil niet meer terug en de 20% wil heel graag terug. Veel mensen vind het eng dat er steeds zoveel mensen om je heen komen en dat je standaard ziek wordt.
Ik spreek voornamelijk mensen die erg enthousiast zijn, maar je moet er inderdaad van houden

Hate it or love it...

Ik ben erg benieuwd wat ik ervan ga vinden, als het niks is dan ga ik gewoon sneller naar Nepal
The line is a dot to you!
pi_64920761
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:32 schreef versteegrob het volgende:
jpjedi, boek je nooit via de site van het hotel zelf dan? Want bij jou resort staat de prijs in euro's. Kan me voorstellen dat je boekt met dollars het aardig kan schelen at the moment.
Daarom boek ik via expedia.. in USD en vaak nog bonuskortingen.

Rechtstreeks is duurder. Ter plaatste kan je ook gewoon met dollars betalen.. gewoon 500 dollar op zak en lekker genieten.

Wij gaan naar verschillende eilanden maar Komandoo vinden wij het leukst.
pi_64920860
We wonen er nu 2 jaar maar ik heb er echt schoon genoeg van. boerende pissende schijtende mensen om je heen continue. Het all-allo continue aan de telefoon. Tijd kennen ze niet maar willen altijd voordringen. overal een smerige bende. 95% is niet in staat zelf te denken. etc.

sorry maar ik kan echt geen Indiër meer zien tegenwoordig. Snap ook niet wat mensen hier komen zoeken voor vakantie.
pi_64921628
Waarom woon jij er dan? Heb gekeken op die site die je gaf maar zie alleen euro's staan en klopt het dat Komandoo ongeveer 230 euro per nacht is?
pi_64922114
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:51 schreef jpjedi het volgende:
We wonen er nu 2 jaar maar ik heb er echt schoon genoeg van. boerende pissende schijtende mensen om je heen continue. Het all-allo continue aan de telefoon. Tijd kennen ze niet maar willen altijd voordringen. overal een smerige bende. 95% is niet in staat zelf te denken. etc.

sorry maar ik kan echt geen Indiër meer zien tegenwoordig. Snap ook niet wat mensen hier komen zoeken voor vakantie.
haha, prachtig. Daarom wil ik weer terug.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_64922555
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:18 schreef versteegrob het volgende:
Waarom woon jij er dan? Heb gekeken op die site die je gaf maar zie alleen euro's staan en klopt het dat Komandoo ongeveer 230 euro per nacht is?
Mijn werk.. Ik werk voor een Engels bedrijf en ben uitgezonden.

expedia.com US site is toch echt in Dollars hoor.

Kommandoo kan erg verschillen per seizoen... we nemen meestal beachvilla voor 140-180 usd.. ligt eraan want de prijs verschit echt per week.
pi_64923178
Had de .nl versie gedaan. Maar is je baan heel leuk dan? Als het echt zon hel is kan je kijken naar een andere baan lijkt mij.

Maar hoe is het werk klimaat? Heb in meerdere boeken gelezen dat ze vrij innovatief bezig zijn en hard werken.
pi_64923551
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:07 schreef versteegrob het volgende:
Had de .nl versie gedaan. Maar is je baan heel leuk dan? Als het echt zon hel is kan je kijken naar een andere baan lijkt mij.

Maar hoe is het werk klimaat? Heb in meerdere boeken gelezen dat ze vrij innovatief bezig zijn en hard werken.
Innovatief mijn reet.. mentaliteit is doen wat er opgedragen wordt van a->b maar oorzaak gevolg of initiatief moet je hier niet verwachten al bevestigen uitzonderingen de regel natuurlijk.

Ik heb een leuke baan en een leuk team en het is echt geen hel hoor al heb ik me misschien wat crue uitgedrukt. Lekker weer en een uitdagend ondernemers klimaat.

Mijn opdracht is hier om 1 fabriek te reorganiseren en 1 fabriek op te richten. Wij produceren componenten voor voertuigen, windturbines en voor olie-gaswinning. (www.olaer.com)

Hier een berichtje over mij van een tijd terug.
pi_64940680
ben zojuist weer terug uit India & bangladesh
  maandag 12 januari 2009 @ 10:26:57 #62
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_64941022
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:11 schreef Babbelzz het volgende:
ben zojuist weer terug uit India & bangladesh
Hoe is het om te reizen in Bangladesh? Lijkt me erg bijzonder.
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  maandag 12 januari 2009 @ 16:35:02 #63
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64954404
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:51 schreef jpjedi het volgende:

sorry maar ik kan echt geen Indiër meer zien tegenwoordig. Snap ook niet wat mensen hier komen zoeken voor vakantie.
Dat heeft er ook mee te maken dat jullie er al 2 jaar wonen denk ik Ik ga er (maar) vier weken heen, dat lijkt me lang zat om gewoon de cultuur even te bekijken. Vind ik het niks dan zijn die vier weken kort genoeg natuurlijk, vind ik het super dan kan ik later altijd nog terug
The line is a dot to you!
pi_64954458
het is een soort India, islamtisch en mensen hebben er nog maar zelden een blanke gezien. ze benaderen je niet snel, behalve als t ijs gebroken is met de 4 zinnetjes engels. mensen zijn behulpzaam, echter het zijn er ZOVEEL! ik heb een reisverslag bijgehouden. als je wil kun je wel een link krijgen?
pi_64954739
Ik ben wel benieuwd naar je verslag Babbelz!

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat het wonen en werken in India anders is dan er een tijdje rondreizen. Je hebt gewoon met hele andere dingen te maken als je er met een ander doel bent. Ik vond het helemaal geweldig en zou zo terug gaan.
pi_64954945
Eigenlijk moet ik me schamen. Ik heb ook nog niet meer gezien van India dan de steden, industriegebieden en de jungle. We gaan regelmatig op Safari en hebben de tijger al een keer in het wild gezien. Dat geeft me ultieme rust in het altijd drukke India. Maar ik zou nooit naar Taj mahal gaan of iets dergelijks omdat dat nu eenmaal moet als je in India bent.
pi_64960994
Dus je zou ook nooit de Chinese muur bezoeken of andere hoogtepunten uit het land??
pi_64978144
Hoi,

Na onze leuke reis in Bangladesh bieden wij de allernieuwste Lonely Planet aan (isbn 9781741045475), het is de editie van nov. 2008, en een goede landkaart (2155341126) hebben we ook nog in de aanbieding. Evenals nog 1500 Taka, handig als je net aankomt op de luchthaven, bij ons deed nl de pinautomaat het niet, en dan kan je toch makkelijk de luchthaven verlaten.

Tevens hebben we nederlandstalige reisgids van Trotter over Noord India (902096464x) te koop en een plattegrond van India Noord Oost, een mooie watervaste kaart (isbn 9783831771929) en een landkaart Nelles Map India West (isbn 9783865740403)

Heb je interesse?

wij horen het graag!
pi_64979765
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:46 schreef jpjedi het volgende:
Eigenlijk moet ik me schamen. Ik heb ook nog niet meer gezien van India dan de steden, industriegebieden en de jungle. We gaan regelmatig op Safari en hebben de tijger al een keer in het wild gezien. Dat geeft me ultieme rust in het altijd drukke India. Maar ik zou nooit naar Taj mahal gaan of iets dergelijks omdat dat nu eenmaal moet als je in India bent.
Tja, toeristisch of niet, de Taj Mahal is wel heel erg mooi en absoluut de drukte waard!
De dorpjes zijn ook geweldig leuk. Het is niet overal even hysterisch als in de grote steden.

Een van de tofste dingen vond ik toch ook wel naar de film gaan in de Raj Mandir Cinema in Jaipur. Je zult zien dat het daar heel anders is dan in de stad zelf. Ontspannen vooral. En leuk. Mensen zijn er voor een avondje uit en dat maakt ze een stuk relaxter.

Maar afijn, als je tegen zoveel shit aanloopt in je werk, dan kan ik me voorstellen dat je eigenlijk geen zin hebt om ergens te gaan ontspannen in India.
pi_64982046
Hey Liejannuh

Ben je nog naar een mooi resort in India geweest of een eiland ernaast zoals de malediven?
pi_64982291
Nee! Ik ben alleen in Rajahstan, Dehli, Varanasi, Khajuraho en Orchha geweest.
Met als briljante rustpunten Orchha, het nationale park met de vogeltjes (ben de naam even kwijt, is in de buurt bij Agra) en Bundi.
Ik ben niet zo van de resorts.
pi_65161184
Hoi,

Heb eens gelezen dat er een plaats is in India waar ze mensen verbranden en dat je dat kan kijken. Het heeft met geloof en rituelen te maken. Iemand bekend hiermee?

Nog precies 6 maanden! wow
pi_65163264
quote:
Op zondag 18 januari 2009 01:35 schreef versteegrob het volgende:
Hoi,

Heb eens gelezen dat er een plaats is in India waar ze mensen verbranden en dat je dat kan kijken. Het heeft met geloof en rituelen te maken. Iemand bekend hiermee?

Nog precies 6 maanden! wow
In principe wordt iedereen binnen 24 uur gecremeerd volgens het Hindu geloof. Heb je niet zoveel geld dan zou het kunnen dat ze je in het noorden gewoon in het water laten glijden.

Ik heb het een keer gezien aan de Ganges maar om nu te zeggen dat het "wel aardig" is om te zien.
pi_65163458
quote:
Op zondag 18 januari 2009 01:35 schreef versteegrob het volgende:
Hoi,

Heb eens gelezen dat er een plaats is in India waar ze mensen verbranden en dat je dat kan kijken. Het heeft met geloof en rituelen te maken. Iemand bekend hiermee?

Nog precies 6 maanden! wow
Dat is in Varanasi, kwas er een week geleden nog.
ff googlen en je vindt er voldoende over.
  zondag 18 januari 2009 @ 10:11:21 #75
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_65163997
Varanasi is wel de meest indrukwekkende plek waar ik geweest ben. Er worden inderdaad aan de lopende band mensen verbrand en als je een beetje aan de verkeerde kant van de wind staat ruik je dat ook. En inderdaad, er drijven ook wel eens half verbrande rottende lichamen voorbij....

Als je een beetje een sterke maag hebt zou ik er zeker naartoe gaan, vergeten doe je het zeker niet.
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_65164752
quote:
Op zondag 18 januari 2009 07:09 schreef Babbelzz het volgende:

[..]

Dat is in Varanasi, kwas er een week geleden nog.
ff googlen en je vindt er voldoende over.
Zekers, ik wil er ook graag heen. Hoe vond je de sfeer erom heen?
pi_65165985
ik ben er nu 2 maal geweest. het is indrukwekkend. het is sereen en druk en chaotisch en lijkt in niets op hoe wij er mee omgaan. heb ook lichaam zien drijven en 2 x te water laten van een lichaam van een vrouw en 1 x van een kindje.

als je in de buurt bent, zeker heen gaan. sowieso omdat t behalve de Burning Ghats, een bijzondere plaats is met al haar steegjes en tempeltjes!
pi_65169963
quote:
Op zondag 18 januari 2009 12:15 schreef Babbelzz het volgende:
ik ben er nu 2 maal geweest. het is indrukwekkend. het is sereen en druk en chaotisch en lijkt in niets op hoe wij er mee omgaan. heb ook lichaam zien drijven en 2 x te water laten van een lichaam van een vrouw en 1 x van een kindje.

als je in de buurt bent, zeker heen gaan. sowieso omdat t behalve de Burning Ghats, een bijzondere plaats is met al haar steegjes en tempeltjes!
Absoluut Alleen toen ik er was (eind 2006) waren er ook nogal wat spanningen tussen moslims en hindoes, alle tempels werden toen goed bewaakt. Ik weet niet of dat nog steeds zo is

Maar verder is Varanasi zeker een indrukwekkende stad met bijzondere rituelen.
pi_65172730
nee hoor, nix van gemerkt, behalve dat die gouden tempel zwaar bewaakt wordt, maar was in 2006 ook zo. alle tempels bewaken in varanasi is bijkans onmogelijk.
pi_65221319
Zoals ik al eerder heb vertelt ga ik in de zomer ruim 5 weken door India reizen. De meeste tijd slapen we in hostels omdat we overdag toch veel op pad zijn. Af en toe willen we wel luxe hebben dus in welke dikke resorts/hotels zijn jullie geweest waar je echt geweest moet zijn.

Max 200 euro per kamer, ben benieuwd naar de reactie. Als afsluiting zouden we naar de Malediven gaan maar dat werd toch wel erg duur. Minimaal rond de 1500 euro inc. de vliegreis ernaar toe dus dat gaat jammer genoeg niet door.
  maandag 19 januari 2009 @ 22:10:31 #81
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_65226319
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:16 schreef versteegrob het volgende:
Zoals ik al eerder heb vertelt ga ik in de zomer ruim 5 weken door India reizen. De meeste tijd slapen we in hostels omdat we overdag toch veel op pad zijn. Af en toe willen we wel luxe hebben dus in welke dikke resorts/hotels zijn jullie geweest waar je echt geweest moet zijn.

Max 200 euro per kamer, ben benieuwd naar de reactie. Als afsluiting zouden we naar de Malediven gaan maar dat werd toch wel erg duur. Minimaal rond de 1500 euro inc. de vliegreis ernaar toe dus dat gaat jammer genoeg niet door.
Wel 200 euro voor een kamer willen betalen en niet naar de Malediven omdat 1500 euro je te veel is?
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_65233069
Malediven is nog veel duurder.

Watervliegtuig = 500 euro met ze tweeen
Resort = 1000 euro, alleen ontbijt
6 dagen eten/drinken = 500 euro
Vliegtuig India - Male = 500 euro retour dus veels te duur

Maar een hotel van 200 euro was meer de max, kijken wat er is voor die prijs. Las ook al dat er hele mooie zijn voor 100 euro per kamer. Ben gewoon benieuwd waar de mensen uit de topic allemaal geslapen hebben.
pi_65233601
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 01:58 schreef versteegrob het volgende:
Malediven is nog veel duurder.

Watervliegtuig = 500 euro met ze tweeen
Resort = 1000 euro, alleen ontbijt
6 dagen eten/drinken = 500 euro
Vliegtuig India - Male = 500 euro retour dus veels te duur

Maar een hotel van 200 euro was meer de max, kijken wat er is voor die prijs. Las ook al dat er hele mooie zijn voor 100 euro per kamer. Ben gewoon benieuwd waar de mensen uit de topic allemaal geslapen hebben.
Ligt eraan welk Atol dat je pakt. Je kunt natuurlijk ook een Atol pakken op een half uur varen van Male met de speedboat. Dan wordt de transfer nog door het hotel betaald ook.

Prijzen per nacht zin natuurlijk geheel afhankelijk van het seizoen. Voor de vliegticket heb ik nooit meer dan 150 euro betaald. Air India BLR-MALE
pi_65239047
Heb een beetje gekeken voor een leuk resort en het mooiste qua prijs was 1000 euro met ze tweeen voor 1 week. Dan heb je alleen ontbijt en dit resort was nogal ver weg. Maar geeft niks, in India zijn genoeg mooie stranden en de Malediven bezoek ik vast nog eens.
pi_65367331
Mensen nog leuke feitjes/nieuwtjes over India
pi_65420802
Heeft iemand nog tips voor in de regio Sikkim/Darjeeling? Daar ga ik nl. (in combinatie met Bhutan) in eind april/begin mei naar toe.
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_65520965
geen tips, Babbelszzz is wel een btje jaloers
pi_65524935
Alleen duurt het nog zo lang. 6 maanden wachten, pffffffff
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:34:44 #89
34586 kepler
No bounce, no play
pi_66277405
Hoi!

Berichtje vanuit India! Ben nu iets meer dan twee weken in India en heb intussen Rajastan gezien. Ik ben voor de makkelijke optie gegaan en heb een auto met chauffeur gehuurd Het is wel duurder dan met het OV, maar o zo veel makkelijker! Op mn blog (zie sig) kun je foto's en verhalen vinden

Mocht er nog iemand nog vragen hebben, kom maar op Komende dagen zit ik in Delhi en zal regelmatig ff internetten.

India, hate it or love it. Dat klopt zeker, maar voorlopig hang ik zelf nog in het midden. Ik neig wel naar love it, maar de mensen kunnen echt knap irritant zijn...
The line is a dot to you!
pi_66277452
Rajahstan in 2 weken? Dat is een snelle trip dan!
Wat is de volgende bestemming? Ga je ook nog naar Varanassi ?
pi_66277985
Enjoy India!


Vorige week is mijn vrouw nog naar de Taj Mahal geweest, (dagje op en neer) om er toch eens geweest te zijn en mooie plaatjes te schieten. Zelf ben ik in Gujerat aan het rondreizen geweest voor mijn werk maar ik moet zeggen dat de mentaliteit in het noorden toch heel anders en scherper is dan het zuiden, al wist ik dit al wel langer.
pi_66282844
quote:
Op maandag 26 januari 2009 15:07 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Heeft iemand nog tips voor in de regio Sikkim/Darjeeling? Daar ga ik nl. (in combinatie met Bhutan) in eind april/begin mei naar toe.
Ben dan trouwens ook nog een dagje in Delhi. Daar ben ik in 2007 al wel geweest, dus de 'standaard' bezienswaardigheden heb ik toen al wel meegekregen, maar wie er nog iets anders leuks weet daar....dan hoor ik het graag!

[ Bericht 0% gewijzigd door myxomatosekonijn op 21-02-2009 10:48:10 ]
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_66306372
Ben gisteren naar Slumdog Millionaire geweest! Vette aanrader!
pi_66306400
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 07:48 schreef Babbelzz het volgende:
Ben gisteren naar Slumdog Millionaire geweest! Vette aanrader!
Top film inderdaad! Skeptisch ontvangen in India doch erg populair. Men vind vooral dat de naam van de film een belediging is voor alle mensen uit de sloppenwijken. Echter de film geeft een aardig representatief beeld!

  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:46:13 #95
34586 kepler
No bounce, no play
pi_66320359
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:35 schreef Liejannuh het volgende:
Rajahstan in 2 weken? Dat is een snelle trip dan!
Wat is de volgende bestemming? Ga je ook nog naar Varanassi ?
Twee weken is zeker snel, maar veel meer tijd heb ik (helaas) niet

Vertrek maandag naar Varanasi, waar ik een paar dagen zal blijven. Vanaf daar ga ik verder naar Nepal
The line is a dot to you!
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:48:45 #96
34586 kepler
No bounce, no play
pi_66320406
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:42 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Ben dan trouwens ook nog een dagje in Delhi. Daar ben ik in 2007 al wel geweest, dus de 'standaard' bezienswaardigheden heb ik toen al wel meegekregen, maar wie er nog iets anders leuks weet daar....dan hoor ik het graag!
Vandaag ben ik naar de Palika Bazar geweest, een soort van ondergronds winkelcentrum bij Connaugh Place. Veel electronica en tegen redelijke prijzen (wel met onderhandelen!) Leuk om eventjes in rond te lopen.

Morgen ga ik naar een soort van boekenmarkt (alleen op zondag), zal wel even laten weten of dat wat is
The line is a dot to you!
pi_68135041
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 06:21 schreef Babbelzz het volgende:
Hoi,

Na onze leuke reis in Bangladesh bieden wij de allernieuwste Lonely Planet aan (isbn 9781741045475), het is de editie van nov. 2008, en een goede landkaart (2155341126) hebben we ook nog in de aanbieding. Evenals nog 1500 Taka, handig als je net aankomt op de luchthaven, bij ons deed nl de pinautomaat het niet, en dan kan je toch makkelijk de luchthaven verlaten.

Tevens hebben we nederlandstalige reisgids van Trotter over Noord India (902096464x) te koop en een plattegrond van India Noord Oost, een mooie watervaste kaart (isbn 9783831771929) en een landkaart Nelles Map India West (isbn 9783865740403)

Heb je interesse?

wij horen het graag!
Hoi, ik heb wel interesse in je trotter Noord-India. Hoeveel wil je ervoor hebben?
pi_68331952
Wel een aantal FOK!-ers die in India zitten dus a.s. zomer. Ik hoop zelf vanaf begin juli tot halverwege augustus alleen te gaan, spánnend.
pi_68753998
Is India te doen als vrouw alleen? Mijn vriend wil graag mee, maar het is nog niet zeker of dit gaat lukken.
;)
pi_70278180
Zo wat is het saai hier! Anyway bijna alles is geregeld voor de reis. 18 juli vertrek ik voor 5 weken naar India.

Ticket -- > Check
Pillen --> check
Prikken --> Check
Visium --> Check

Heb de zin in, hostel ga ik deze week boeken en dan zien we de rest wel in India.
pi_70278863
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 02:42 schreef versteegrob het volgende:
Zo wat is het saai hier! Anyway bijna alles is geregeld voor de reis. 18 juli vertrek ik voor 5 weken naar India.

Ticket -- > Check
Pillen --> check
Prikken --> Check
Visium --> Check

Heb de zin in, hostel ga ik deze week boeken en dan zien we de rest wel in India.


Wat was je kwijt voor je ticket en hoe vlieg je?
pi_70283298
Ticket was 500 euro p.p.

Frankfurt --> Helsinki --> Dehli

Mumbai --> Helsinki --> Frankfurt

We vliegen met Finnair
pi_70285665
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:10 schreef versteegrob het volgende:
Ticket was 500 euro p.p.

Frankfurt --> Helsinki --> Dehli

Mumbai --> Helsinki --> Frankfurt

We vliegen met Finnair
Relaxt. Al een globale planning? Of gaan jullie min of meer op de bonnefooi?
pi_70286376
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Relaxt. Al een globale planning? Of gaan jullie min of meer op de bonnefooi?
Me vriendin heeft 2 dagen een hostel geboekt en dan zien we wel. Zo gaat het eigenlijk altijd maar er is wel een globale planning. Had eerst niet zo'n zin in India maar het begint nu echt te komen. Lekker dat ongerept hoop ik te zien, niet die massa tourisme. En massa's mensen, kan echt niet wachten. Het kost ook geen drol he

Nog tips??
pi_70297596
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:55 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Me vriendin heeft 2 dagen een hostel geboekt en dan zien we wel. Zo gaat het eigenlijk altijd maar er is wel een globale planning. Had eerst niet zo'n zin in India maar het begint nu echt te komen. Lekker dat ongerept hoop ik te zien, niet die massa tourisme. En massa's mensen, kan echt niet wachten. Het kost ook geen drol he

Nog tips??
Niet zo'n zin?

Toerisme valt sowieso wel mee volgens mij, maar je zult in de grote steden niet om de drukte heen kunnen. Ik weet niet hoe lang je gaat, maar als je de tijd hebt moet je zeker even richting de uitlopers van de Himalaya trekken. Ladakh en Leh zijn schitterend, de omgeving is fenomenaal en het is er rustig, voor wat ik er van gelezen heb. Maar in provincies als Rajasthan kun je ook wel rustige dorpjes opzoeken. En ga niet op reis zonder Lonely Planet.

Ik hoop 9 juli (nog 16 dagen ) te gaan.
pi_70309679
5 weken gaan we, lonely planet heb ik een lange tijd. Ben erg benieuwd naar India. Ben al wel een aantal keer in Azie geweest dus weet wel ongeveer wat ik kan verwachten. Ben ook eens naar Sri Lanka geweest wat erg op India lijkt.
pi_70310422
Hello,

Heb een vraagje over het visum

Toeristenvisum - Benodigdheden

* Origineel paspoort met minimum 6 maanden geldigheid
* 2 pasfoto's
* Volledig ingevuld visumaanvraagformulier
* Niet Nederlands paspoort : extra formulier invullen
en extra kosten ¤ 30.00 te betalen. Visumaanvraag duurt minimaal 1 week !
* Kinderen onder de 18 jaar, die alleen of met 1 ouder naar India willen reizen moeten een schriftelijke toestemming bijvoegen (met kopie paspoort) van de niet meereizende ouder. Indien het kind alleen gaat reizen schriftelijke toestemming van beide ouders.

Let op! Vanaf 16-7-2008 zijn er verscherpte maatregelen voor studenten en mensen die niet werkzaam zijn.

Studenten en scholieren dienen een registratie van de IBG (Informatie Beheer Groep) en een recent bankafschrift mee te nemen.

Mensen die niet werkzaam zijn moeten een recent bankafschrift tonen.

Moet ik als studenten een registratie formulier van de IB-groep mee nemen of is dit alleen als je gaat studeren in India?

http://www.indianvisaservice.nl/pages/NL/dutch_nationals.php
pi_70312808
Nee, je moet kunnen aantonen d.m.v. zo'n formulier dat je student bent.
pi_70444056
Visium opgehaald in Den Haag deze week, nu alleen nog het hostel boeken.
pi_70635222
Hostel geboekt, nu aftellen! Nog 14 dagen
pi_70643182
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 09:35 schreef versteegrob het volgende:
Hostel geboekt, nu aftellen! Nog 14 dagen
Ik zou wel een paraplu meenemen. Je gaat midden in de moesson.
Ik ben nu net weer een half uurtje thuis. Ben maar 3 weken geweest, maar wat een geweldig land.
De eerste paar dagen was het wel een beetje veel. De smerigheid op straat, de hitte, de armoede, de drukte, en de opdringerige Indiers. Maar na een tijdje begon ik het toch wel steeds meer te waarderen. Het is in ieder geval een ervaring die je niet snel vergeet. En 3 weken was veels tekort.
pi_70663518
Vet verhaal! Heb de echt zin in er is alleen nu een hittegolf in noord India, minimaal 45 graden. Had eergisteren een hostel gevonden, blijkt die nu vol te zitten in Dehli, grrrr

[ Bericht 79% gewijzigd door anon_10041401 op 05-07-2009 12:52:02 ]
pi_70664013
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:32 schreef versteegrob het volgende:

[..]
Het was niet uit te houden daar. 's Nachts was het nog meer dan 40 graden.

Wij zaten in Delhi in Hotel RAK International. http://www.hotelrakinternational.com/.
Dat beviel wel goed. 750 rupee voor een kamer met airco. En je zit dan in de wijk waar de meeste backpackers ook zitten. Via de site hebben we van te voren een kamer geboekt en een mannetje die ons op het vliegveld kwam ophalen. Als het goed is staat ie ook wel in de Lonely Planet.
pi_70673932
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:32 schreef versteegrob het volgende:
Vet verhaal! Heb de echt zin in er is alleen nu een hittegolf in noord India, minimaal 45 graden. Had eergisteren een hostel gevonden, blijkt die nu vol te zitten in Dehli, grrrr
joh, plek zat daar in de straat tegenover treinstation!
pi_70689257
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 09:35 schreef versteegrob het volgende:
Hostel geboekt, nu aftellen! Nog 14 dagen
* Xa1pt telt mee. Nog 3 dagen.
pi_70691060
quote:
Op maandag 6 juli 2009 02:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

* Xa1pt telt mee. Nog 3 dagen.
Rob telt mee, nog 12 dagen

Het was gisteren ruim 40 graden in Dehli, sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet

Wat is je budget Xa1pt?
pi_70696232
quote:
Op maandag 6 juli 2009 09:40 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Rob telt mee, nog 12 dagen

Het was gisteren ruim 40 graden in Dehli, sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet

Wat is je budget Xa1pt?
Oh, dat is weer gedaald dan. Want het was nog net even wat warmer omdat de moessons uitbleven. Die hitte belemmert je min of meer om te genieten en een beetje ontspannen je ding te doen.

Ik heb begroot op 20 euro per dag. En dat moet ruim voldoende zijn. Of bedoel je dat niet?

Uiteindelijk al een beetje duidelijk voor jezelf wat de plannen zijn? Ik wil teveel. Het wordt Himachal Pradesh - Jammu en Kashmir - Rajasthan - Uttar Pradesh, geen idee in welke volgorde nog. En het liefst zou ik nog even naar Mumbai gaan, maar dat wordt te lastig.
pi_70727811
Neleos:

Wat heb jij uitgegeven in de 3 weken toen je in India was?

Twijfel een beetje of ik wel genoeg geld heb, ga uit van minimaal 1000 euro voor 5 weken met ze tweeen en er is een buffer aanwezig. De hotels zullen we niet zo duur zijn maar het reizen kan aardig aantikken heb ik gezien. Naja ik zie het daar wel, komt vast en zeker goed.
pi_70747680
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 04:29 schreef versteegrob het volgende:
Neleos:

Wat heb jij uitgegeven in de 3 weken toen je in India was?

Twijfel een beetje of ik wel genoeg geld heb, ga uit van minimaal 1000 euro voor 5 weken met ze tweeen en er is een buffer aanwezig. De hotels zullen we niet zo duur zijn maar het reizen kan aardig aantikken heb ik gezien. Naja ik zie het daar wel, komt vast en zeker goed.
Ongeveer 850 euro exclusief het vliegticket. En dan heb ik nergens op bezuinigd. Zo veel gegeten en gedronken als ik wou, en behoorlijk wat onzinnige souvenirs gekocht. Ik denk dat als je een beetje rustig aan doet met het geld 1000 euro in 5 weken wel moet kunnen. 1000 per persoon dan.
pi_70748385
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:42 schreef Neleos het volgende:

[..]

Ongeveer 850 euro exclusief het vliegticket. En dan heb ik nergens op bezuinigd. Zo veel gegeten en gedronken als ik wou, en behoorlijk wat onzinnige souvenirs gekocht. Ik denk dat als je een beetje rustig aan doet met het geld 1000 euro in 5 weken wel moet kunnen. 1000 per persoon dan.
Ja moet goed komen, als het krab wordt kan ik altijd nog lenen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:05:45 #121
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_70750685
Ik was anderhalf jaar terug volgens mij 1700 euro inclusief ticket kwijt voor bijna 5 weken.
Was samen met een vriendin en we hebben 3 weken een chauffeur met auto gehad en flink geshopt.
pi_70752035
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:05 schreef Liejannuh het volgende:
Ik was anderhalf jaar terug volgens mij 1700 euro inclusief ticket kwijt voor bijna 5 weken.
Was samen met een vriendin en we hebben 3 weken een chauffeur met auto gehad en flink geshopt.
Dus ongeveer 1000 euro voor 3 weken Liejan? Hmmm we zullen het wel zien, ga in ieder geval niet bezuinigingen tijdens vakantie, je bent er tenslotte maar 1 keer
pi_70767617
Ik heb op 800 begroot voor 6 weken, met een eventuele marge tot 1000 euro. Als je niet te gek doet kun je voor weinig prima rondkomen, voor wat ik heb begrepen van een vriend van me die nu al in India is.

Vandaag de laatste aankopen doen en morgen vliegen. Ik ben wel tamelijk lang onderweg:

Dordrecht 12.09 - Brussel Zuid 13.47
Brussel Zuid 14.59 - London St. Pancras 15.56
London Heathrow 22.30 - Bahrain 07.20
Bahrain 12.15 - Delhi 18.30
pi_70940681
Hey mensen

Mn vakantie is net achter de rug, maar t reisvirus geneest maar niet.
Volgend jaar of jaar daarop wil ik richting noord India ik heb oa Darjeerling op mijn lijstje staan heeft iemand een leuke route of tips??

Groet Gijsman.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:12:27 #125
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71056429
Wah...als ik dit lees krijg ik ook weer zin om terug te gaan. India was echt de mooiste vakantie tot nog toe.
Iedere keer als ik mijn foto's terug zie krijg ik weer zin om te gaan!
pi_71056940
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:12 schreef SnuggLe het volgende:
Wah...als ik dit lees krijg ik ook weer zin om terug te gaan. India was echt de mooiste vakantie tot nog toe.
Iedere keer als ik mijn foto's terug zie krijg ik weer zin om te gaan!
Mooie foto's

Alleen deze. Is die genomen in Varanasi? Dreef die daar gewoon zo in de Ganges? Het is toch een lijk he?

http://lh3.ggpht.com/_86T(...)Hk/s576/IMG_4723.JPG

linkje gemaakt van de foto

[ Bericht 5% gewijzigd door Neleos op 17-07-2009 10:03:29 ]
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:56:45 #127
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71057541
Geen probleem hoor, kan alleen voor een aantal mensen nogal onsmakelijk zijn. Wellicht even linkje van maken.

Varanasi. Mensen die geen lijkverbranding kunnen betalen danwel dieven worden zo in de Ganges gelegd. Zit je daar je naan te eten met rijst, komt dit voorbij drijven. Netzoals veel koeien.

Mooiste reis tot nog toe geweest, India. Zoveel indrukken; de hitte, de armoede, al je zintuigen die geprikkeld worden, de rotzooi, de vriendelijke en nieuwsgierige mensen. Heerlijk. Is al een aanrader om de 1e dag naar de Jama Mashid in Dehli te gaan en je helemaal te storten in de mensen die een digitale camera geweldig vinden.

We hebben eigenlijk van alle stromingen/religies in India wat gezien:
- Varanasi met de lijkverbrandingen (en encounters met mega-koeien in mega-smalle steegjes!)
- Amritsar met de schitterende Golden Temple van de Sikhs (plus historie ervan in musea)
- bij de Dalai Lama in de bergen in McLeod-Ganj

Wellicht nog een keer terug om meer van Rajastan te doen en ook Kashmir/Ladakh. Maar eerst dit jaar Belize, Guatemala en Mexico.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:10:50 #128
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_71057914
Ik herken helemaal wat je zegt SnuggLe!
Zo mooi, zo puur, zo indrukwekkend! Geweldig!
Ga zeker nog een keer terug.
pi_71058059
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:56 schreef SnuggLe het volgende:
Geen probleem hoor, kan alleen voor een aantal mensen nogal onsmakelijk zijn. Wellicht even linkje van maken.

Varanasi. Mensen die geen lijkverbranding kunnen betalen danwel dieven worden zo in de Ganges gelegd. Zit je daar je naan te eten met rijst, komt dit voorbij drijven. Netzoals veel koeien.
Oke, wist ik niet. Die lijkverbrandingen zelf op de ghats heb ik wel gezien, maar compleet drijvende lijken niet. Het kan dus nog gekker dan ik dacht.
quote:
Mooiste reis tot nog toe geweest, India. Zoveel indrukken; de hitte, de armoede, al je zintuigen die geprikkeld worden, de rotzooi, de vriendelijke en nieuwsgierige mensen. Heerlijk. Is al een aanrader om de 1e dag naar de Jama Mashid in Dehli te gaan en je helemaal te storten in de mensen die een digitale camera geweldig vinden.

We hebben eigenlijk van alle stromingen/religies in India wat gezien:
- Varanasi met de lijkverbrandingen (en encounters met mega-koeien in mega-smalle steegjes!)
- Amritsar met de schitterende Golden Temple van de Sikhs (plus historie ervan in musea)
- bij de Dalai Lama in de bergen in McLeod-Ganj
Ik heb van die drie dingen die jij noemt alleen Varanasi goed bekeken (en ben daar ook bijna aangevallen door een enorme briezende stier, misschien wel dezelfde. )

Ben nu bijna twee weken terug in Nederland, maar ik kan niet wachten om weer eens naar India te gaan. Nog zoveel dingen die ik niet gezien heb en wel wil zien. Ik vind het echt een enorm interessant land op heel veel gebieden, onvergelijkbaar met alle andere landen.
quote:
Wellicht nog een keer terug om meer van Rajastan te doen en ook Kashmir/Ladakh. Maar eerst dit jaar Belize, Guatemala en Mexico.
Mexico, Belize en Guatemala ben ik twee jaar terug geweest. Ook heel mooi, niet vergelijkbaar met India uiteraard. Vooral de Mexicanen zijn echt mooie lui. Enorm relaxed, maken zich nergens druk om. Als je een gehaast type bent ga je je daar misschien aan ergeren, maar dat ben ik niet. Dus heb me daar zeker vermaakt.
pi_71076785
Leuk een India topic!

Zit op dit moment in de buurt van Hyderabad in een tehuis en over 2 weken begin ik met trekken.
Eerst naar Agra en dan naar Uttarakhand en Kashmir. Hoop dat ik het allemaal red want ik moet 27 aug terug zijn in Bombai voor de terug reis xD. We zien wel :p
pi_71108338
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 20:03 schreef OnbeschrevenBlad het volgende:
Leuk een India topic!

Zit op dit moment in de buurt van Hyderabad in een tehuis en over 2 weken begin ik met trekken.
Eerst naar Agra en dan naar Uttarakhand en Kashmir. Hoop dat ik het allemaal red want ik moet 27 aug terug zijn in Bombai voor de terug reis xD. We zien wel :p
Dat zijn wel behoorlijk afstanden toch? Maar qua tijd moet het toch wel lukken lijkt me.
pi_71258048
Zijn idd behoorlijke afstanden, Hyderbad > Agra alleen is al ruw 1400km. Heb besloten om niet naar Kashmir te gaan. Ivbm tijds gebrek, nouja het zou wel allemaal goed kunnen, maar ik geniet liever van 1 gebied dan van telkens maar te moeten "haasten" ik doe het rustig aan . Volgende keer Kashmir!! ^_^

Ik ben van plan om mijn hyves open te gooien zodat meer mensen van de foto's kunnen genieten. Nu zit ie helemaal dichtgetimmerd . Hyves vind ik gewoon prettig omdat iedereen het kan zien "vrienden dan " en ik heb ervaring met het volgen van andere vrienden op waarbenik? Ofzo en er wordt toch minder naar gekeken, en ze verkleine de foto's. Flickr lijkt me wel erg handig omdat dat je daar onbeperkt kan uploaden toch? Nu is het maar 500mb per maand xD ik zit er met 3dagen foto's al bijna tegen aan... wat zijn jullie ervaringen?

Ps. vandaag Salar Jung Museum bezocht, viel me erg tegen. Het was erg ouderwets ingericht. Dus per stijl alles in 1 kamer en dan alle lepels bij elkaar. En staat er een beeld met een bordje onder, warrior standing with sword "nou bedankt...ik heb ook ogen", (jaartal) (land). Vond Chow Mahala Palace veel leuker, daar hadden ze beter de kamers ingericht, op een paar dingen na. En ze gaven ook veel meer informatie, over het gebruik van de voorwerpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door OnbeschrevenBlad op 23-07-2009 18:20:44 ]
pi_71312295
Stiekem ben ik al bezig met plannen voor volgend jaar en ik denk dat het India gaat worden. Je moet iets doen als je de zomer in NL doorbrengt omdat je al weg bent geweest en pas in november weer kort weg gaat

Ik heb maximaal 5,5-6 weken te besteden ergens tussen oktober en december (2010 pas voor de duidelijkheid) en wil me dan beperken tot zuid India. Aan de hand van de LP heb ik een globale route proberen te plannen die ik hier wil voorleggen, is het haalbaar in mijn beschikbare tijdsbestek en een beetje rekening houdend met het regenseizoen?
Retourvlucht Chennai -> Tirupati/Tirumala -> Bangalore -> Mysore -> Ooty -> Cochin -> 'Backwaters' -> Kollam -> Varkala -> Trivandrum -> Periyar -> Madurai -> Trichy -> Pondicherry -> Chennai.

Dan, zijn er nog tips voor alleen reizen? Ik ben een vrouw, heb in andere landen ook alleen gereisd, maar nooit langer dan 3 weken eigenlijk. Als ik me bedekt kleed en een beetje gezond verstand gebruik is er weinig aan de hand heb ik de indruk, maar klopt dit ook?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 13:24:12 #135
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71312376
Ik weet niet waar je bent geweest, maar je moet in India als vrouw volgens mij erg sterk in je schoenen staan om alleen te reizen Nu niet het makkelijkste land om alleen te reizen. Maar daar kunnen vrouwen meer over zeggen denk ik zo
The line is a dot to you!
pi_71312548
Mijn alleen-reis-ervaring beperkt zich tot het Midden Oosten en Europa.
pi_71312709
Ik heb samen met een vriendin gereisd, dus niet alleen, maar ik vond het allemaal wel meevallen. Je hebt al in het Midden Oosten gereisd zeg je, en dan ben je wel gewend aan een "hoop gedoe" om je heen.
Maar idd, schouders en knieen bedekken, en vriendelijk glimlachen, Werkt erg goed bij mij iig.

Leuk hoor! Ik wil ook graag nog een keer, maar denk niet dat het dit jaar wordt.
Waar ben je geweest in het Midden Oosten?
pi_71313035
Marokko, Egypte, Jordanië, Israel ben ik geweest. Ben inderdaad wel gewend aan de enorme overdaad aandacht die je af en toe krijgt. 9 van de 10 keer is het allemaal heel goed bedoeld en schuilt er niets opdringerigs achter, maar soms moet je even net iets beter opletten dan wanneer je samen reist. Draag op reis dan ook altijd goed zichtbaar een 'trouwring', en in mn portemonnee een foto van een goede vriend die dan voor 'mijn man' doorgaat. Zo heb ik menig Arabier voor de gek op afstand kunnen houden.

Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is wat voor positie vrouwen in India hebben. Is die enigzins gelijkwaardig aan mannen, of vergelijkbaar met die in de Islamitische cultuur? (Als in: ondergeschikt aan de man). Kun je bv in een bus/trein als westerse vrouw naast een indiase man gaan zitten als dat de enige vrije plek is, of wordt er net zo lang stoelendans gedaan tot je naast een vrouw kunt zitten? Dat soort dingen ben ik benieuwd naar.
pi_71313292
Ik moet toegeven dat ik met die vriendin voor de luie optie ben gegaan en we een chauffeur met auto hebben geregeld. De stukken de we met de trein hebben gedaan (Delhi - Varanasi en Varanasi -Khajuraho) hadden we gereserveerde plaatsen in het airco gedeelte. Dus dan heb je "nergens last van" behalve wat gestaar.
We hebben ook nog een stukje in het niet airco gedeelte gedaan en zijn daar gewoon ergens gaan zitten. Je krijgt hooguit wat vreemde blikken, maar dat went.
Heb niet echt het gevoel gehad dat Indiase vrouwen ondergeschikt zijn aan de mannen overigens.
pi_71356920
Het eerste verhaal staat (bijna) online

http://robenelineinindia.aroundtheglobe.nl/
pi_71374757
Leuk sommige dingen zijn echt herkenbaar!

Morgen vertrek ik richting Agra, tevens mijn eerste treinreis in India
pi_71596116
Update! http://robenelineinindia.aroundtheglobe.nl/

Al bijna 3 weken in India en vindt het nog steeds super gaaf. Morgen ochtend een boottocht in Varanasi
pi_71674236
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:19 schreef Hoothoot het volgende:
Stiekem ben ik al bezig met plannen voor volgend jaar en ik denk dat het India gaat worden. Je moet iets doen als je de zomer in NL doorbrengt omdat je al weg bent geweest en pas in november weer kort weg gaat

Ik heb maximaal 5,5-6 weken te besteden ergens tussen oktober en december (2010 pas voor de duidelijkheid) en wil me dan beperken tot zuid India. Aan de hand van de LP heb ik een globale route proberen te plannen die ik hier wil voorleggen, is het haalbaar in mijn beschikbare tijdsbestek en een beetje rekening houdend met het regenseizoen?
Retourvlucht Chennai -> Tirupati/Tirumala -> Bangalore -> Mysore -> Ooty -> Cochin -> 'Backwaters' -> Kollam -> Varkala -> Trivandrum -> Periyar -> Madurai -> Trichy -> Pondicherry -> Chennai.

Dan, zijn er nog tips voor alleen reizen? Ik ben een vrouw, heb in andere landen ook alleen gereisd, maar nooit langer dan 3 weken eigenlijk. Als ik me bedekt kleed en een beetje gezond verstand gebruik is er weinig aan de hand heb ik de indruk, maar klopt dit ook?
Draag teenringen en je zal veel minder last hebben. Toen ik met mijn vrouw in Bangalore woonde is zij redelijk vaak alleen op korte tripjes weg geweest zonder problemen al heeft ze wel altijd onze chauffeur mee genomen. Echt puur alleen zou ik niet aanraden maar dat risico kan je zelf ook goed afwegen.

Leuke reis zo in zuid-India.. ga na mysore ook eens via Bandipur! (ff nachtje inclusief safari boeken in Bangalore aan MG road) en vergeet ook bird sanctuary niet net voor Mysore voor een leuk tochtje met de roeiboot.

Cochin is leuk om wat Nederlands koloniale geschiedenis te zien.
pi_71998879
De 6 weken in India waren fantastisch.
pi_72042606
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:19 schreef Hoothoot het volgende:
Stiekem ben ik al bezig met plannen voor volgend jaar en ik denk dat het India gaat worden. Je moet iets doen als je de zomer in NL doorbrengt omdat je al weg bent geweest en pas in november weer kort weg gaat

Ik heb maximaal 5,5-6 weken te besteden ergens tussen oktober en december (2010 pas voor de duidelijkheid) en wil me dan beperken tot zuid India. Aan de hand van de LP heb ik een globale route proberen te plannen die ik hier wil voorleggen, is het haalbaar in mijn beschikbare tijdsbestek en een beetje rekening houdend met het regenseizoen?
Retourvlucht Chennai -> Tirupati/Tirumala -> Bangalore -> Mysore -> Ooty -> Cochin -> 'Backwaters' -> Kollam -> Varkala -> Trivandrum -> Periyar -> Madurai -> Trichy -> Pondicherry -> Chennai.

Dan, zijn er nog tips voor alleen reizen? Ik ben een vrouw, heb in andere landen ook alleen gereisd, maar nooit langer dan 3 weken eigenlijk. Als ik me bedekt kleed en een beetje gezond verstand gebruik is er weinig aan de hand heb ik de indruk, maar klopt dit ook?
Ik zou Trichy inruilen voor Tanjavur, indrukwekkende tempel. Houseboat tocht zeker doen, erg relaxed, ondanks de relatief hoge prijs.
Daarnaast is Bangalore leuk voor 1 dagje, daarna heb je het wel gezien.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
  Moderator dinsdag 8 september 2009 @ 09:49:55 #146
155227 crew  Guppy
dus
pi_72543883
TPV
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 16 januari 2010 @ 13:44:17 #147
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_76888659
Iemand nog tips voor Zuidelijk India?
Ben al eens een maand in het noorden geweest en dat is helemaal top bevallen.
Maar wat moet ik zeker niet missen als ik naar het zuiden ga?
pi_76888706
Ik heb er 6 jaar gewoond, 2de levensjaar tot 8ste.
Wat een kolere land zeg!!

(New Delhi, voor het geval mensen willen weten waar)
lol?
pi_76889514
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 13:45 schreef Nass het volgende:
Ik heb er 6 jaar gewoond, 2de levensjaar tot 8ste.
Wat een kolere land zeg!!

(New Delhi, voor het geval mensen willen weten waar)


Als je in New Delhi woont kan ik me dat voorstellen, ja. Na 1 dag ben ik er ook snel weggevlucht naar Manali, wat me dan weer uitstékend beviel.
pi_76889583
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 13:45 schreef Nass het volgende:
Ik heb er 6 jaar gewoond, 2de levensjaar tot 8ste.
Wat een kolere land zeg!!

(New Delhi, voor het geval mensen willen weten waar)
Wat een nuttige reactie zeg Ook van Delhi heb ik zeer genoten

Anyways, ben afgelopen zomer drie weekjes in India geweest, en wat ben ik verliefd geworden zeg Heb in Rajasthan rondgereisd met een vriendin voor twee weken, daarna nog een weekje alleen in het zuiden.. Echt meest geweldige reis ooit.. Als vrouw alleen is het erg goed te doen, dat gedoe om je heen raak je wel gewend aan. Nooit een slechte ervaring gehad ook.

Ik heb ook besloten om mijn jaar reizen te beginnen in India en verder te trekken in Azië..
pi_76889693
Tja, ik heb natuurlijk veel meer dan alleen New Deli gezien.
De mensen zijn er erg lelijk(Echt niet normaal gewoon), de kleding is erg lelijk, het is er te druk, de mensen stinken, het is er overal vies, de mensen zien er afentoe eng uit(Verkrachter/serie moordernaar typjes)

Het enige positieve is de keuken, maar dat wordt dan weer verpest omdat het meestal erg vies wordt bereid(Handen niet wassen)
lol?
pi_76890320
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:18 schreef Nass het volgende:
Tja, ik heb natuurlijk veel meer dan alleen New Deli gezien.
De mensen zijn er erg lelijk(Echt niet normaal gewoon), de kleding is erg lelijk, het is er te druk, de mensen stinken, het is er overal vies, de mensen zien er afentoe eng uit(Verkrachter/serie moordernaar typjes)

Het enige positieve is de keuken, maar dat wordt dan weer verpest omdat het meestal erg vies wordt bereid(Handen niet wassen)
Dat klopt allemaal. En er zijn ook bijna geen vrouwen op straat. Je struikelt over de stront. En je sterft van de hitte. Maar toch is het een geweldig land.
pi_76890341
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:18 schreef Nass het volgende:
Tja, ik heb natuurlijk veel meer dan alleen New Deli gezien.
De mensen zijn er erg lelijk(Echt niet normaal gewoon), de kleding is erg lelijk, het is er te druk, de mensen stinken, het is er overal vies, de mensen zien er afentoe eng uit(Verkrachter/serie moordernaar typjes)

Het enige positieve is de keuken, maar dat wordt dan weer verpest omdat het meestal erg vies wordt bereid(Handen niet wassen)
En jij bent moeders mooiste? Wat een reden om een stad niet leuk te vinden zeg, de mensen zijn lelijk Maar ok.. OT maar weer..
pi_76890749
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:18 schreef Nass het volgende:
Tja, ik heb natuurlijk veel meer dan alleen New Deli gezien.
De mensen zijn er erg lelijk(Echt niet normaal gewoon), de kleding is erg lelijk, het is er te druk, de mensen stinken, het is er overal vies, de mensen zien er afentoe eng uit(Verkrachter/serie moordernaar typjes)

Het enige positieve is de keuken, maar dat wordt dan weer verpest omdat het meestal erg vies wordt bereid(Handen niet wassen)
Tja, you either love it or you hate it.

Overigens mogen sommige mensen er wel eng uit zien, bijna iedereen doet aardig, ondanks het grote cultuurverschil en de bewonderende blikken (of nu ja, misschien wel dankzij). Op de honden na dan.
pi_76890789
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:38 schreef Illuminare het volgende:

[..]

En jij bent moeders mooiste? Wat een reden om een stad niet leuk te vinden zeg, de mensen zijn lelijk Maar ok.. OT maar weer..
We zijn ot
En ja, als ik mezelf moet vergelijken met de mensen daar, dan ben ik erg lekker
Dat was niet de enige reden trouwens
lol?
pi_76890851
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:53 schreef Nass het volgende:

[..]

We zijn ot
En ja, als ik mezelf moet vergelijken met de mensen daar, dan ben ik erg lekker
Dat was niet de enige reden trouwens
Je bent er met de verwachting heengegaan lieve taferelen, rust en orde aan te treffen en behandeld te worden als een 4-jarige?
pi_76890885
Nee, ik heb er gewoond voor zo een 6 jaar.
lol?
pi_76932819
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:56 schreef Nass het volgende:
Nee, ik heb er gewoond voor zo een 6 jaar.
Van je 2e tot je 8e.. Je zal vast wel alleen op straat hebben rond hebben gelopen enzo, en bang zijn geweest voor al die enge lelijke mensen verkleed als moordenaars Boehoe.

In September of vliegen op Mumbai of Delhi, even kijken wat beter uitkomt
  zondag 17 januari 2010 @ 21:44:39 #159
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_76941287
Maareh..niemand tips over zuidelijk India?
Tell me!
pi_76942558
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:44 schreef SnuggLe het volgende:
Maareh..niemand tips over zuidelijk India?
Tell me!
Regio Cochin/Kerala is mooi, Vergeet Bandipur niet en ga vooral langs Ooty voor de olifanten markt.

Bangalore is gewoon een moderne stad en weinig te zien. Chennai vind ik een vieze stad maar heeft dan wel weer een strand. Bird sanctuary op de weg van Bangalore naar Mysore is aan te raden en het paleis in Mysore is ook wel mooi.

[ Bericht 7% gewijzigd door jpjedi op 17-01-2010 22:16:34 ]
pi_76950628
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:44 schreef SnuggLe het volgende:
Maareh..niemand tips over zuidelijk India?
Tell me!
Ooty is erg mooi, vooral als je daar naartoe gaat met de oude stroomtrein (duurt wel zo'n 5 uur..Dus erg lekker als je first class zit, zit je toch iets luxer dan 2e class.. En als je je ticket wat op tijd koopt zit je bij het raam..) Hoe ben je van plan daar rond te gaan reizen? Treinen?

En verder kan ik me aansluiten bij het feit dat Cochin erg mooi is En ook de backwaters niet te vergeten! Probeer dan wel een niet al te touristisch stukje uit te zoeken om de backwaters op te gaan.. Ik zou mijn god niet meer weten hoe dat heet, maar via via kwam ik op een stuk uit waar ik één ander bootje heb zien varen.. Erg leuk om te doen, en mooi al die palmbomen
  maandag 18 januari 2010 @ 08:14:27 #162
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_76953761
Weet nog niet hoelang en of we gaan. Zit te denken aan 4 weken in aug/sept/okt ergens. En dan waarschijnlijk met de trein ja. Vliegen op Mumbai (tickets zijn maar 410 euro!!!!!), dan waarschijnlijk binnenlandse vlucht Chennai, en vanaf daar treinen helemaal terug langs de kust en met een relax-stop in Goa.
pi_77035844
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:44 schreef SnuggLe het volgende:
Maareh..niemand tips over zuidelijk India?
Tell me!
Mumbai zelf is ook mooi, zeker een paar dagen voor uittrekken. Zeker als je van indiase markten houdt. Periyar vond ik ook erg mooi, jeep safari gedaan in een authentieke mahindra. Spoorzoeken naar wilde olifanten, erg leuke afwisseling. Verder is Madurai erg mooi, die tempels daar mag je niet missen. Munnar is ook aan te raden, is weer een mooie afwisseling op het hete Madurai in de zomer.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_77038724
quote:
Op maandag 18 januari 2010 08:14 schreef SnuggLe het volgende:
Vliegen op Mumbai (tickets zijn maar 410 euro!!!!!)
India is ook wat dat betreft ideaal inderdaad. Ik vloog op Delhi voor 350 euro. Wordt het de eerste keer India voor je?
  woensdag 20 januari 2010 @ 07:54:11 #165
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_77040840
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 01:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

India is ook wat dat betreft ideaal inderdaad. Ik vloog op Delhi voor 350 euro. Wordt het de eerste keer India voor je?
Nee, jaar of 4 geleden in Noord-India geweest. Oa Varanasi, Amritsar, Dharmsala/McLeod Ganj en natuurlijk Rajastan. Beste vakantie ever.
pi_77938250
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:40 schreef slashyou het volgende:

[..]

Mumbai zelf is ook mooi, zeker een paar dagen voor uittrekken. Zeker als je van indiase markten houdt. Periyar vond ik ook erg mooi, jeep safari gedaan in een authentieke mahindra. Spoorzoeken naar wilde olifanten, erg leuke afwisseling. Verder is Madurai erg mooi, die tempels daar mag je niet missen. Munnar is ook aan te raden, is weer een mooie afwisseling op het hete Madurai in de zomer.
Jaa, Periyar is ook erg leuk inderdaad! Ook veel sporen gezien, helaas geen olifanten (wél gehoord!) .. Munnar ook erg mooi, wel koud inderdaad! Erg leuk om een 150 cc scootertje te huren en rond te rijden .. Geweldig hoe dat gaat ook, je gaat naar zo'n verhuurbedrijfje, spreekt een tijd af waarop je terug bent en that's it Niks geen id laten zien of borg betalen..
pi_78089252
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:44 schreef SnuggLe het volgende:
Maareh..niemand tips over zuidelijk India?
Tell me!
Die zoek ik ook! Er staat een maand in de planning in het najaar en ik wil van Mumbai naar Chennai (of omgekeerd) langs de kust.

Met welke maatschappij vlieg je zo goedkoop trouwens? Niet dat ik al weet wanneer ik ga ofzo, maar gewoon ter orientatie.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_78114067
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:22 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Die zoek ik ook! Er staat een maand in de planning in het najaar en ik wil van Mumbai naar Chennai (of omgekeerd) langs de kust.

Met welke maatschappij vlieg je zo goedkoop trouwens? Niet dat ik al weet wanneer ik ga ofzo, maar gewoon ter orientatie.
Destijds was voor mij KLM/Air France het goedkoopst (wel via dusseldorf dan trouwens).
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_78114166
Ik vloog voor 350 euro op en neer met Gulf Air.
pi_78513445
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:28 schreef Xa1pt het volgende:
Ik vloog voor 350 euro op en neer met Gulf Air.
Ook een mooi prijsje Ben met KLM gevlogen vanaf Brussel, voor 450 euro Ook niet verkeerd!

En even een foto van het mooie Munnar..



En de Backwaters


pi_78513576
Finair 500 euro in Juli naar Mumbai
pi_78549046
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:08 schreef jpjedi het volgende:Chennai vind ik een vieze stad maar heeft dan wel weer een strand. Bird sanctuary op de weg van Bangalore naar Mysore is aan te raden en het paleis in Mysore is ook wel mooi.
Ik vind Chennai dan weer schoner dan het strand van Chennai. Dat laatste is namelijk grotendeels openbaar toilet voor de Chennads.

Chennai heeft niet zoveel highlights, maar een vieze stad vind ik het niet, integendeel zelfs. Eigenlijk best schoon voor een Indiaase stad. Wel ontzettend uitgebreid. Het zijn eigenlijk een stuk of vijf kernen die per ongeluk aan elkaar gegroeid zijn. Vervoer is dus een probleem (en al helemaal tijdens rushhour, zeg maar van 8-10 en 17.30-19.30)

Do's:
- Kapleeswarar temple in Mylapore
- Mahlaksmi temple in Besant Negar, vooral bij maanlicht
- Het noordelijke stuk van Marina beach (zeg maar ter hoogte van Triplicane) op een zondagnamiddag, dan verandert het in een soort kermis
- Eten in 1 van de drie restaurants van het Taj Cormandel, of in Hip Asia in Taj Connemera. Met cocktails erbij reken op een vanaf 2000 rupee p.p., maar als je bedenkt dat je in het Amstel Hotel van Chennai eet klinkt het al een stuk goedkoper, en het eten en de cocktails zijn goehoed :-)
Kefi in Taj Mount Road en het Peswari restaurant in Sheraton Chola schijnen ook erg goed te zijn, maar die moet ik nog testen
- Silk saris en alle soorten stofjes shoppen in T. Nagar, denk Nalli silk, Pothys, afijn, ze zitten allemaal op een hoop. Gewoon naar de locals kijken die trouwkleding komen uitzoeken is op zich al een event.
De straten zijn echter bijna claustrofobisch vol in het weekend.
- Bewandel de steegjes van Triplicane, de muslim buurt, en verwonder je hoe mensen zo'n witte kleding kunnen hebben terwijl het bedrijf (pardon: gat in de muur) achter hen zwart uitslaat van het roet, vet en olie.
- Eet een 'meals' bij een locaal restaurant. Gewoon de localen nadoen, en die lepel negeren
- Rava dosa en sambar to die for. Als je het niet meer weet: rava dosa!
- Drink regelmatig een kopje chai op een hoek van de straat, en kijk om je heen, want het echte Chennai loopt gewoon voorbij op de straat. Met chai gaat de wereld langzamer, lijkt het.
- Loop op zondagnamiddag eens door een woonwijk, waar de straat dan tot een soort van woonerf gebombardeerd is, en de buren bijpraten.
- Bezoek een wedstrijd van de Chennai Superkings.
- Get a haircut in a hole in the wall. De kapper praat er nog jaren over.

Don't:
- Verwacht geen liefde voor oude gebouwen, want alles is of wordt gesloopt. Mocht je toch een ouder gebouw tegenkomen, dan is de kans bijna 100% dat het een school of universiteit is
- Verwacht geen touristische infrastructuur, want er zijn geen touristen
- Verwacht daarom ook niet dat er teveel Engels gesproken wordt, of dat mensen zich teveel aan je gelegen laten.
- Shopping malls zijn deprimerend, vooral het geroemde Spencer Plaza. Zorg dat je weet wat je moet hebben, en vlug moven. Opvallend genoeg is het beeld wat veel Chennads van Westerlingen hebben is dat ze graag willen shoppen. Nou hebben veel met name jonge Indiers dezelfde behoefte lijkt het.
- Probeer niet het bussysteem te begrijpen. Localen begrijpen het zelf ook niet.
- Neem de riskjadrivers voor lief. Bedenk dat ook de localen overpriced worden, en dat enige onderhandeling bij het spel hoort. En als je teveel betaalt het uiteindelijk over een paar dubbeltjes gaat. Met wat subtiel gesjagger, en max. 10 seconden respectvol en functioneel ruziemaken kom je er wel.
- Neem niet teveel hooi op je vork. Chennai kent drie klimaten: hot, hot en hot.
- Verwacht geen grootse forten of uitzinnige tempels of palmstranden. De schoonheid van Chennai zit 'm in het dagelijkse leven en het detail. Als je naar de Mahlaksmi temple gaat en omhoog kijkt, kun je een vluchtende kakkerlak zien, of hoe de beelden worden uitgelicht door het maanlicht. Ben je van het tweede type, dan is Chennai een stuk leuker
- Do not be afraid of people. Er zijn er namelijk veel van. En je krijgt terug wat je geeft.


Ik vond het paleis van Mysore trouwens oninteressant en heel Westers. Het is ook door een Engelsman ontworpen. Het leuke van het paleis vond ik vooral de Indiaase touristen. Op zich is Mysore best leuk, maar het paleis vond ik kraak noch smaak eerlijkgezegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 28-02-2010 13:09:00 ]
pi_78550899
Leuk te lezen hoe jij naar een stad of streek kijkt. Ik ben er enkel 2 keer per maand geweest voor werk. Reisde op een dag heen en weer vanuit Bangalore of ik bleef wat dagen over in Taj Connemera of in een hotel bij het grote busstation aan de oostkant van de stad.

Ik woon sinds april vorig jaar weer in Europa dus ik kan niet alle namen meer zo goed herinneren. Ik heb enkel de industriele gebieden gezien van Chennai en heb een paar keer mijn vrouw meegenomen naar Spencer plaza. Ook ben ik een paar keer door locals mee geweest die mij de stad wilden laten zien. Vooral de smerige puinhoop en de overstromingen zijn me bijgebleven moet ik zeggen. Elke keer besefte ik hoe mooi Bangalore is qua stad en overal waar ik kwam in India was dat het eerste wat de mensen mij vertelden.

Qua eten heb ik zeker lekker gegeten bij local restaurants maar zoals elke Indiër ook zelf weet, je moet verdomd goed weten waar je binnen stapt om niet doodziek te worden. Ik zou het iedereen afraden om zomaar een restaurantje binnen te lopen. Maar zoals ik vaak lees op internet, laten backpackers zich daar niet door tegenhouden.

Zoals wel eens vaker gepost hier, ik heb niet de toerist uitgehangen en gewoon een paar jaar gewoon d en gewerkt in India. Mijn vrouw heeft wel iets meer gezien van het land maar we zijn voornamelijk de natuur in gedoken in bijvoorbeeld Bandipur. (3 uur rijden). Ook hebben we natuurlijk gebruik gemaakt van de Air India verbinding naar de Malediven.
pi_78551267
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:00 schreef jpjedi het volgende:
Leuk te lezen hoe jij naar een stad of streek kijkt. Ik ben er enkel 2 keer per maand geweest voor werk. Reisde op een dag heen en weer vanuit Bangalore of ik bleef wat dagen over in Taj Connemera of in een hotel bij het grote busstation aan de oostkant van de stad.

Ik woon sinds april vorig jaar weer in Europa dus ik kan niet alle namen meer zo goed herinneren. Ik heb enkel de industriele gebieden gezien van Chennai en heb een paar keer mijn vrouw meegenomen naar Spencer plaza. Ook ben ik een paar keer door locals mee geweest die mij de stad wilden laten zien. Vooral de smerige puinhoop en de overstromingen zijn me bijgebleven moet ik zeggen. Elke keer besefte ik hoe mooi Bangalore is qua stad en overal waar ik kwam in India was dat het eerste wat de mensen mij vertelden.
ow ja, moesson tijd heb ik nog tegoed Nu is het gewoon warm.
quote:
Qua eten heb ik zeker lekker gegeten bij local restaurants maar zoals elke Indiër ook zelf weet, je moet verdomd goed weten waar je binnen stapt om niet doodziek te worden. Ik zou het iedereen afraden om zomaar een restaurantje binnen te lopen. Maar zoals ik vaak lees op internet, laten backpackers zich daar niet door tegenhouden.
ach, gewoon waar de locals ook eten, die weten het het beste, en anders is Saravanna Bhavan http://www.saravanabhavan.com/ altijd een goede gok.
quote:
Zoals wel eens vaker gepost hier, ik heb niet de toerist uitgehangen en gewoon een paar jaar gewoon d en gewerkt in India. Mijn vrouw heeft wel iets meer gezien van het land maar we zijn voornamelijk de natuur in gedoken in bijvoorbeeld Bandipur. (3 uur rijden). Ook hebben we natuurlijk gebruik gemaakt van de Air India verbinding naar de Malediven.
Bandipur ben ik wel geweest, maar weer te snel vertrokken. Daar was ik juist als backpacker, en om een of andere reden vonden we Bandipur zelf niet prettig, en een stay op een plantage regelen teveel moeite op dat moment. Verkeerde timing denk ik Staat wel op het lijstje, ook de hills stations. En Kochin is maar 4000 Jet Airways puntjes vliegen vanaf Chennai Nu nog wat ruimte op de agenda vinden
pi_78551520
Ik ga eind van het jaar voor een half jaartje naar India, even een tvp.
pi_78553266
Ik ga dit jaar ook naar India toe, een maand ongeveer.. Ik kom trouwens ook uit India.
Maar ga nu voor de eerste keer weer terug..
We ( mn vriend en ik ) gaan in oktober dit jaar heen. Het schijnt dan wel een redelijke temperatuur te zijn daar. We zijn van plan om te starten om Mumbai en dan omhoog richting Himalaya.. We willen niet echt de himalaya in, wel plaatsjes die er bij in de buurt liggen..
Dus we zijn nu druk bezig met voorbereidingen, en beetje kijken naar passende kleding.
Want de een noemt dit, en ander dat..
Sommigen zeggen dat je niet met korte broek etc kan lopen, dat wordt niet gewaardeerd, en anderen zeggen ik liep daar in korte broek, en er was niks aan de hand..
Maar het is erg leuk om extra in te verdiepen.. dan wat ik al deed.
Erg veel zin aan..
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_78554610
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:13 schreef Miss_paraplu het volgende:
Ik ga dit jaar ook naar India toe, een maand ongeveer.. Ik kom trouwens ook uit India.
Maar ga nu voor de eerste keer weer terug..
We ( mn vriend en ik ) gaan in oktober dit jaar heen. Het schijnt dan wel een redelijke temperatuur te zijn daar. We zijn van plan om te starten om Mumbai en dan omhoog richting Himalaya.. We willen niet echt de himalaya in, wel plaatsjes die er bij in de buurt liggen..
Dus we zijn nu druk bezig met voorbereidingen, en beetje kijken naar passende kleding.
Want de een noemt dit, en ander dat..
Sommigen zeggen dat je niet met korte broek etc kan lopen, dat wordt niet gewaardeerd, en anderen zeggen ik liep daar in korte broek, en er was niks aan de hand..
Maar het is erg leuk om extra in te verdiepen.. dan wat ik al deed.
Erg veel zin aan..
Tja, wat noem je een korte broek? Ik zou zelf zeker iets dragen tot op de knie, gewoon om niet te veel op te vallen. Ik heb zelf altijd de voorkeur voor katoen en linnen en dan het liefste ruimvallende kleding. Gewoon omdat het prettig draagt en het lekker luchtig is.

De moesson in Zuid India. Is dat DE hel of is dat een beetje de hel? Welke maanden kan ik het beste mijden? Ik wil natuurlijk niet alleen maar regen als ik op vakantie ben. Dat gaat namelijk heel snel vervelen.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_78561220
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:55 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Tja, wat noem je een korte broek? Ik zou zelf zeker iets dragen tot op de knie, gewoon om niet te veel op te vallen. Ik heb zelf altijd de voorkeur voor katoen en linnen en dan het liefste ruimvallende kleding. Gewoon omdat het prettig draagt en het lekker luchtig is.

De moesson in Zuid India. Is dat DE hel of is dat een beetje de hel? Welke maanden kan ik het beste mijden? Ik wil natuurlijk niet alleen maar regen als ik op vakantie ben. Dat gaat namelijk heel snel vervelen.
Chennai heeft een enigszins afwijkende moesson begrijp ik (ach, Tamil Nadu doet alles anders ), valt met name in oktober - november.

Van locals begrijp ik dat het water dan regelmatig tot halverwege de wielkasten staat. Van een Toyota wel te verstaan En aangezien de riolen dan ongetwijfeld overstromen, en sommige stukken erg zandering zijn, zal het vast niet altijd even fris zijn.

We gaan het meemaken
Ik vond oktober wel een leuke tijd voor Darjeeling, maar da's vast weer te koud.... het is altijd wat
pi_78561566
Ieuw! Dat klinkt best erg!
Wanneer moet ik dan naar Zuid India? Zeg maar van Mumbai naar Chennai (of omgekeerd)?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_78581547
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:55 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

De moesson in Zuid India. Is dat DE hel of is dat een beetje de hel? Welke maanden kan ik het beste mijden? Ik wil natuurlijk niet alleen maar regen als ik op vakantie ben. Dat gaat namelijk heel snel vervelen.
Valt best mee, heb 2x in de moesson periode gereisd en altijd meer dagen zonder dan met regen gezien. Probleem is, als het regent dan regent het vaak ook zeer hard en lang. Neem dus wel een goed boek mee mocht je zo'n dag er tussen hebben zitten.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_78582251
Ik ga naar Bali binnenkort, ik sprak net met dat vrouwtje van de ambassade in Denhaag. Wat is zij onbeleefd zeg. Ze beantwoord mijn vragen al als ik nog niet eens de helft van mijn zin af heb denkende dat ze weet wat ik wil vragen (Niet). En dan hangt ze ook nog eens op als ik op het punt sta om een andere vraag te stellen...

Zijn alle indonesische mensen zo onbeleefd?! Het zal wel niet want veel erger dat dit heb ik nog nooit meegemaakt, maar khoop maar dat het geen voorbeeld is van wat ik kan verwachten in Bali en omstreken.

Edit: nog ff een vraagje voor de mensen die hier ervaring mee hebben... Hoe lang duurt het voordat je een 60 dagen visum krijgt nadat je deze aangevraagd hebt? Mij werd verteld dat ik mijn Visa de dag na aanvraag kan ophalen maar op het internet lees ik 2 weken. Wat is het? (ik heb niet veel vertrouwen in het advies van de ambasade zelf na mijn ervaring)

[ Bericht 5% gewijzigd door jeanpaul1979 op 01-03-2010 12:19:21 ]
pi_78594305
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:33 schreef jeanpaul1979 het volgende:
Ik ga naar Bali binnenkort, ik sprak net met dat vrouwtje van de ambassade in Denhaag. Wat is zij onbeleefd zeg. Ze beantwoord mijn vragen al als ik nog niet eens de helft van mijn zin af heb denkende dat ze weet wat ik wil vragen (Niet). En dan hangt ze ook nog eens op als ik op het punt sta om een andere vraag te stellen...

Zijn alle indonesische mensen zo onbeleefd?! Het zal wel niet want veel erger dat dit heb ik nog nooit meegemaakt, maar khoop maar dat het geen voorbeeld is van wat ik kan verwachten in Bali en omstreken.

Edit: nog ff een vraagje voor de mensen die hier ervaring mee hebben... Hoe lang duurt het voordat je een 60 dagen visum krijgt nadat je deze aangevraagd hebt? Mij werd verteld dat ik mijn Visa de dag na aanvraag kan ophalen maar op het internet lees ik 2 weken. Wat is het? (ik heb niet veel vertrouwen in het advies van de ambasade zelf na mijn ervaring)
Je weet dat Bali niet echt in de buurt van India ligt......

mocht je het toch per ongeluk over een Indiaas visum hebben: http://www.indianvisaservice.nl/pages/NL/index.php

En nee, de mensen in Indonesie zijn uitermate vriendelijk, maar wel allergisch voor een 'dat vrouwtje' benadering Zoals overal eigenlijk
pi_78595629
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Je weet dat Bali niet echt in de buurt van India ligt......

En nee, de mensen in Indonesie zijn uitermate vriendelijk, maar wel allergisch voor een 'dat vrouwtje' benadering Zoals overal eigenlijk
Oops foutje, ik bedoel indonesië idd. Over je tweede punt, dat begrijp ik en daar kan ik volledig inkomen. Maar als ik zo behandeld word dan hoeft iemand van mij ook geen respect te verwachten he. Het is niet dat het mijn gebruikelijke taalgebruik is.
pi_78596009
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:27 schreef jeanpaul1979 het volgende:

[..]

Oops foutje, ik bedoel indonesië idd. Over je tweede punt, dat begrijp ik en daar kan ik volledig inkomen. Maar als ik zo behandeld word dan hoeft iemand van mij ook geen respect te verwachten he. Het is niet dat het mijn gebruikelijke taalgebruik is.
Gelukkig Weliswaar offtopic, maar de site van Taurus zegt 3 tot 4 werkdagen, en Taurus vertrouw ik wel
http://www.visum.nl/indonesie-info.htm
pi_78598632
Bedankt! De dienst die Taurus verzorgt klinkt ook wel interesant, Ik woon een stuk dichterbij Amsterdam dan Denhaag, en ik kijk ook niet bepaald uit naar het opnieuw proberen te communiceren met de vrouw van de ambassade. Misschien dat maar gebruik maak van de dienst van Taurus
  donderdag 4 maart 2010 @ 14:18:46 #186
198127 Miss_paraplu
hmzzzzzzzzzzz
pi_78730117
Qua kleding is het nog steeds wel lastig, uiteraard weten we dat het over de knieen moet vallen, en schouders bedekt etc.. Maar wat voor stof.. katoen?Linnen?
Ik ben nu langs mijn neef laatst geweest die ook een aantal maanden in India heeft gezeten, en hij liep de hele dag op slippers. Dat lijkt mij moeilijk vol te houden, maar goed ook daar heb ik weinig verstand van, ik heb daar nooit gelopen.

Qua vervoer , kreeg ik mee geen buitenlandse vluchten te boeken, en gewoon lekker met de trein te gaan. Nou wil ik dus met de trein vanaf Mumbai naar Delhi.. alleen dan wel in tussenplaatsjes er uit en overnachten , moet je dan meerdere tickets kopen of kan je gewoon 1 ticket kopen Mumbai- Delhi .
En vanaf Delhi wouden we eerst richting Ladakh en Leh, maar dat schijnt in oktober niet te kunnen omdat er dan veel sneeuw ligt op de normaal berijdbare wegen.
Dus kiezen we voor Darjeeling, om daar dan met de trein heen te gaan.

We zitten de eerste paar dagen in Mumbai, is dat leuk voor een paar dagen, of is dat te kort, en is een week leuker? Datzelfde verhaal geldt ook voor Delhi .
Verder enorm veel zin aan, ik kreeg mee dat je bij Joho ook je tickets enzo kan boeken, en eerste hotel overnachting.. Dat is misschien wel prettig.

Verder wilden we eigenlijk vanaf Nederland 's avonds vliegen,zodat we ochtends aankomen in Mumbai.
Het lijkt me niks om s nachts aan te komen in zo'n land, en dan ook nog zoeken naar een hotel, mocht Joho dat niet kunnen regelen.
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_78731829
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 14:18 schreef Miss_paraplu het volgende:
Qua kleding is het nog steeds wel lastig, uiteraard weten we dat het over de knieen moet vallen, en schouders bedekt etc.. Maar wat voor stof.. katoen?Linnen?
Zo heel nauw komt het niet, linnen is in ieder geval wel enorm fijn als het 48 graden is bijvoorbeeld.
quote:
Ik ben nu langs mijn neef laatst geweest die ook een aantal maanden in India heeft gezeten, en hij liep de hele dag op slippers. Dat lijkt mij moeilijk vol te houden, maar goed ook daar heb ik weinig verstand van, ik heb daar nooit gelopen.
Slippers zijn lekker als je niet onderweg bent en je tas al in je guesthouse hebt staan. Maar als het erg heet is zijn Jeruzalem Nikes sandalen misschien wel zo relaxt, omdat je dan niet continu wegslipt.
quote:
Qua vervoer , kreeg ik mee geen buitenlandse vluchten te boeken, en gewoon lekker met de trein te gaan. Nou wil ik dus met de trein vanaf Mumbai naar Delhi.. alleen dan wel in tussenplaatsjes er uit en overnachten , moet je dan meerdere tickets kopen of kan je gewoon 1 ticket kopen Mumbai- Delhi.
En vanaf Delhi wouden we eerst richting Ladakh en Leh, maar dat schijnt in oktober niet te kunnen omdat er dan veel sneeuw ligt op de normaal berijdbare wegen.
Dus kiezen we voor Darjeeling, om daar dan met de trein heen te gaan.
Klopt, in augustus is het al vrij tricky met al het smeltwater. Maar je zult er geen spijt van krijgen, Darjeeling schijnt ook ontzettend mooi te zijn.
quote:
We zitten de eerste paar dagen in Mumbai, is dat leuk voor een paar dagen, of is dat te kort, en is een week leuker? Datzelfde verhaal geldt ook voor Delhi .
Als een stad als Mumbai of Delhi je goed bevalt kun je jezelf er prima een aantal dagen vermaken. Maar dat hangt van nogal wat factoren af.

Ik weet niet hoelang je in India hoopt te zijn en in welke tijd van het jaar je gaat, maar als het warm en benauwd is en het je eerste keer India is, zou ik er niet teveel op rekenen dat Mumbai of Delhi je meteen goed bevallen. Ik heb zo snel mogelijk een bus geboekt om weg te vluchten uit de chaos omdat ik gek werd, maar toen ik eenmaal m'n draai gevonden had vond ik het juist weer ontzettend leuk. Maar misschien is het anderzijds juist ook wel weer prettig als je er een week voor uittrekt zodat je in alle rust je draai kunt vinden.

Verkijk je niet op de cultuurshock in ieder geval.
quote:
Verder enorm veel zin aan, ik kreeg mee dat je bij Joho ook je tickets enzo kan boeken, en eerste hotel overnachting.. Dat is misschien wel prettig.
Joho?
quote:
Verder wilden we eigenlijk vanaf Nederland 's avonds vliegen,zodat we ochtends aankomen in Mumbai.
Het lijkt me niks om s nachts aan te komen in zo'n land, en dan ook nog zoeken naar een hotel, mocht Joho dat niet kunnen regelen.
Als dat kan, 's ochtends aankomen, moet je dat vooral doen. 's Avonds aankomen kan in principe ook wel, maar dan moet je er voor zorgen dat er iemand van het hotel je op komt halen. Waag je dan in ieder geval níet aan een rit met een riksha of willekeurige taxi zo'n eerste keer.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:51:45 #188
198127 Miss_paraplu
hmzzzzzzzzzzz
pi_78770048
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zo heel nauw komt het niet, linnen is in ieder geval wel enorm fijn als het 48 graden is bijvoorbeeld.

[..]

Slippers zijn lekker als je niet onderweg bent en je tas al in je guesthouse hebt staan. Maar als het erg heet is zijn Jeruzalem Nikes sandalen misschien wel zo relaxt, omdat je dan niet continu wegslipt.
[..]

Klopt, in augustus is het al vrij tricky met al het smeltwater. Maar je zult er geen spijt van krijgen, Darjeeling schijnt ook ontzettend mooi te zijn.
[..]

Als een stad als Mumbai of Delhi je goed bevalt kun je jezelf er prima een aantal dagen vermaken. Maar dat hangt van nogal wat factoren af.

Ik weet niet hoelang je in India hoopt te zijn en in welke tijd van het jaar je gaat, maar als het warm en benauwd is en het je eerste keer India is, zou ik er niet teveel op rekenen dat Mumbai of Delhi je meteen goed bevallen. Ik heb zo snel mogelijk een bus geboekt om weg te vluchten uit de chaos omdat ik gek werd, maar toen ik eenmaal m'n draai gevonden had vond ik het juist weer ontzettend leuk. Maar misschien is het anderzijds juist ook wel weer prettig als je er een week voor uittrekt zodat je in alle rust je draai kunt vinden.

Verkijk je niet op de cultuurshock in ieder geval.

[..]

Joho?
[..]

Als dat kan, 's ochtends aankomen, moet je dat vooral doen. 's Avonds aankomen kan in principe ook wel, maar dan moet je er voor zorgen dat er iemand van het hotel je op komt halen. Waag je dan in ieder geval níet aan een rit met een riksha of willekeurige taxi zo'n eerste keer.
Echt super bedankt voor de nuttige antwoorden. Hier kan ik wat mee!
Goed ik ga dus in Oktober, een kleine maand.
Die sandalen is zeker een goede tip, daar kun je toch wat langer op doorlopen dan slippers.
Komen op de checklist.

We gaan dus eerst naar Mumbai, omdat ik daar langs mijn kindertehuis ga, en ik te horen krijg of ik mijn biologische moeder kan ontmoeten.( Daar wordt nu naar gezocht ) Daarna kunnen we verder reizen pas zeg maar.

Ik bereid me voor zover dat lukt op de cultuurschok, het zal voor mij ook wel een tikkeltje emotioneler worden, aangezien ik er geboren ben, en ik voor de eerste keer weer terug ga.

Heb jij je hotel vanuit Nederland geboekt, en via een site of reisbureau of?
En dat geldt eigenlijk voor de vliegticket. Op internet zie ik wel mooie prijzen staan, rechtstreekse vluchten, daar hoop ik op, een rechtstreekse vlucht.
Of het betrouwbaar dat weet ik dus ook niet.

Treinreizen heb ik gehoord, daar heb je aparte mannen en vrouwen coupés , ik hoop eigenlijk wel dat het geaccepteerd wordt als we gewoon samen mogen.

Ohja en Joho, dat is een organisatie die in verschillende grote plaatsen zit van Nederland, en die kan je helpen, mocht je willen werken / studeren/ backpacken in het buitenland.
www.joho.nl
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_78793378
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:51 schreef Miss_paraplu het volgende:

[..]

Echt super bedankt voor de nuttige antwoorden. Hier kan ik wat mee!
Goed ik ga dus in Oktober, een kleine maand.
Die sandalen is zeker een goede tip, daar kun je toch wat langer op doorlopen dan slippers.
Komen op de checklist.

We gaan dus eerst naar Mumbai, omdat ik daar langs mijn kindertehuis ga, en ik te horen krijg of ik mijn biologische moeder kan ontmoeten.( Daar wordt nu naar gezocht ) Daarna kunnen we verder reizen pas zeg maar.

Ik bereid me voor zover dat lukt op de cultuurschok, het zal voor mij ook wel een tikkeltje emotioneler worden, aangezien ik er geboren ben, en ik voor de eerste keer weer terug ga.

Heb jij je hotel vanuit Nederland geboekt, en via een site of reisbureau of?
En dat geldt eigenlijk voor de vliegticket. Op internet zie ik wel mooie prijzen staan, rechtstreekse vluchten, daar hoop ik op, een rechtstreekse vlucht.
Of het betrouwbaar dat weet ik dus ook niet.

Treinreizen heb ik gehoord, daar heb je aparte mannen en vrouwen coupés , ik hoop eigenlijk wel dat het geaccepteerd wordt als we gewoon samen mogen.

Ohja en Joho, dat is een organisatie die in verschillende grote plaatsen zit van Nederland, en die kan je helpen, mocht je willen werken / studeren/ backpacken in het buitenland.
www.joho.nl

Hotels zou ik gewoon ter plekke boeken, aan de hand van een reisgids, dat is makkelijk te doen! Kan je ook de kamer even zien voordat je iets vast legt.

Over het treinreizen, volgens mij klopt het idd dat je inderdaad ook wel aparte coupés hebt, maar die heb ik geen een keer gezien toen ik ben wezen treinen daar. Daar hoef je je dus ook niet druk om te maken, tuurlijk wordt dat geaccepteerd.

En over die vliegtickets, hoe bedoel je dat? Een rechtstreekste vlucht vanuit hier naar Mumbai, of een binnenlandse vlucht? Lijkt mij toch wel betrouwbaar als je boekt met een betrouwbare booksite, of gewoon via de site van een vliegmaatschappij natuurlijk..
pi_78842383
Ik raad je in ieder geval af om van stad naar stad te reizen met bus, ook al is een georganiseerd bus reisje vanuit het hotel of echt een toeristenbus. India kent nauwelijks snelwegen (als die er überhaupt zijn, ik heb ze niet gezien ) kan erg op de zenuwen werken.
[14.gif]
pi_78842698
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:13 schreef Chen het volgende:
Ik raad je in ieder geval af om van stad naar stad te reizen met bus, ook al is een georganiseerd bus reisje vanuit het hotel of echt een toeristenbus. India kent nauwelijks snelwegen (als die er überhaupt zijn, ik heb ze niet gezien ) kan erg op de zenuwen werken.
Ach, wat kan er niet op je zenuwen werken in India? Met een 'koetsj' coach kun je prima reizen, in sommige gevallen vond ik het zelfs relaxter dan reizen per trein.
pi_78843562
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:13 schreef Chen het volgende:
Ik raad je in ieder geval af om van stad naar stad te reizen met bus, ook al is een georganiseerd bus reisje vanuit het hotel of echt een toeristenbus. India kent nauwelijks snelwegen (als die er überhaupt zijn, ik heb ze niet gezien ) kan erg op de zenuwen werken.
huh, prachtig snelwegen in het zuiden en in de regio mumbai, Pune, Delhi! Bus is voor de Indiers een zeer veel gebruikte manier van reizen en net zo snel als de trein in sommige verbindingen.

Ik heb altijd binnenlands gevlogen aangezien dat geen drol kost en goed is geregeld.
pi_78844299
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:13 schreef Chen het volgende:
Ik raad je in ieder geval af om van stad naar stad te reizen met bus, ook al is een georganiseerd bus reisje vanuit het hotel of echt een toeristenbus. India kent nauwelijks snelwegen (als die er überhaupt zijn, ik heb ze niet gezien ) kan erg op de zenuwen werken.
Ik ben nog niet in India geweest maar heb wel in andere (arme) landen met slechte wegen met de locale bus gereisd, oa in Madagascar. Het is niet altijd even comfortabel maar als je de tijd neemt en geen haast hebt, dan kan het ook juist heel cool zijn. Het is echt een belevenis om met locale mensen urenlang in een hete rammelbus te hobbelen over smalle weggetjes. Leuker dan tussen de toeristen in de airconditioned luxe-bus over de snelweg te zoeven.
pi_78848607
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:13 schreef Chen het volgende:
Ik raad je in ieder geval af om van stad naar stad te reizen met bus, ook al is een georganiseerd bus reisje vanuit het hotel of echt een toeristenbus. India kent nauwelijks snelwegen (als die er überhaupt zijn, ik heb ze niet gezien ) kan erg op de zenuwen werken.
never ever een georganiseerd busjes vanuit het hotel of een toersistenbus nemen. Gegarandeerd discomfort.

Neem dezelfde bussen als de Indiaase middenklasse: de deluxe bussen. Vast routeschema, gereserveerde stoelen, geen overbelading. Stopt aleen op vooraf bepaalde stopplaatsen in de grote plaatsen. Prima voor elkaar. Is inderdaad vaak sneller dan de trein en meestal a hell of a lot meer flexibel.

En ja, ze hebben snelwegen. Zo mee en dan zijn ze vergeten een brug aan te leggen of zo, of is een paar kilometer niet aanlegd omdat de aannemer failliet is gegaan, of de locale politicus meer steekpenningen wilde hebben, maar ze hebben prima meerbaanssnelwegen.

Voor kortere stukken is de ordinairy bus ook goed te doen (als je tenminste een zitplaats weet te bemachtingen, bij voorkeur voorin bij de driver ivm been ruimte). Zie je ook nog eens wat van het land en de mensen

Echt te veel indianenverhalen over Indiaase bussen. Het valt reuze mee. Go with the flow, combineer gewoon wat het beste uitkomt.
pi_78857107
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

never ever een georganiseerd busjes vanuit het hotel of een toersistenbus nemen. Gegarandeerd discomfort.

Neem dezelfde bussen als de Indiaase middenklasse: de deluxe bussen. Vast routeschema, gereserveerde stoelen, geen overbelading. Stopt aleen op vooraf bepaalde stopplaatsen in de grote plaatsen. Prima voor elkaar. Is inderdaad vaak sneller dan de trein en meestal a hell of a lot meer flexibel.

En ja, ze hebben snelwegen. Zo mee en dan zijn ze vergeten een brug aan te leggen of zo, of is een paar kilometer niet aanlegd omdat de aannemer failliet is gegaan, of de locale politicus meer steekpenningen wilde hebben, maar ze hebben prima meerbaanssnelwegen.

Voor kortere stukken is de ordinairy bus ook goed te doen (als je tenminste een zitplaats weet te bemachtingen, bij voorkeur voorin bij de driver ivm been ruimte). Zie je ook nog eens wat van het land en de mensen

Echt te veel indianenverhalen over Indiaase bussen. Het valt reuze mee. Go with the flow, combineer gewoon wat het beste uitkomt.
Eens, leuk, busreizen! Daar zit je als man/vrouw dan wel weer apart Is wel lekker ook, kan flink krap worden als het druk is.. En inderdaad een plekje bij de chauffeur, kan je lekker op de weg kijken en heb je goede beenruimte
pi_78857293
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:36 schreef Illuminare het volgende:

[..]

Eens, leuk, busreizen! Daar zit je als man/vrouw dan wel weer apart Is wel lekker ook, kan flink krap worden als het druk is.. En inderdaad een plekje bij de chauffeur, kan je lekker op de weg kijken en heb je goede beenruimte
nooit apart gezeten hoor. Wel veel lol met localen gehad, en veel geleerd. Tip: ga nooit op het motorcompartiment van een Tata bus zitten. Dat wordt namelijk demn heet!
pi_78857776
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nooit apart gezeten hoor. Wel veel lol met localen gehad, en veel geleerd. Tip: ga nooit op het motorcompartiment van een Tata bus zitten. Dat wordt namelijk demn heet!
Hehe ok Das wel mijn ervaring met busreizen ( in Kerala / Tamil Nadu) in ieder geval wel
pi_79605547
Ik ga in juli met kingfisher van Londen naar Bangkok met lange overstap in Delhi van uur of 10 s'ochtends tot middennacht.
Heb ik een visum nodig om de stad in te gaan?

Grrt
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:57:11 #199
198127 Miss_paraplu
hmzzzzzzzzzzz
pi_79624786
dank iedereen wel voor de antwoorden op de tot nu toe vragen enzo!

De vliegtickets boeken we nu hiervandaan gewoon een klm vlucht rechtstreeks.
De bedoeling is nu dat we dus de eerste paar dagen in Mumbai zijn, en inderdaad na de dingen die gaan gebeuren daar, als het goed is, zo snel mogelijk richting Rajastan te gaan.
Met een trein of bus.
Ik lees hier dat de bussen ook goed zijn dus dat is ook prima .
Dan blijven een anderhalve week of iets langer in Rajastan, om daarvandaan door te reizen richting Varanasi.
Van Varanasi richting Amritsar- Darjeeling. ( Amritsar - Darjeeling, met die geweldige trein, boemeltreintje van 125 jaar oud)
En Dat ook weer terug na een paar nachten, en dan vanaf Varanasi of daar in de buurt richting Agra, voor de Taj Mahal.
En daarvandaan na Delhi voor de laatste 36 uur.. en dan weer terug naar Nederland.

Ik heb de lonely planet inmiddels aangeschaft, dus ik zou inderdaad ook gewoon daar vanuit een hotel kunnen boeken, of nou ja met behulp van.
I.p.v. uit Nederland te boeken.
De grote uitgaven hebben we gelukkig al gekocht, klamboe, rugtas, lakenzak, al die dingen..
Heel veel kleinere ook al wel, maar ja je komt af en toe toch dingetjes weer tegen.

Alle tips die ik hier lees , schrijf ik ook op.. want verre reizen ben ik echt een leek in wat dat betreft.. ik ben nooit verder geweest dan de bergen in Turkije.. Wel in India geboren maar , maar te kort gewoond helaas.
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  vrijdag 26 maart 2010 @ 22:12:46 #200
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_79628466
stiekeme meeleespost
pi_79637257
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:57 schreef Miss_paraplu het volgende:
dank iedereen wel voor de antwoorden op de tot nu toe vragen enzo!

De vliegtickets boeken we nu hiervandaan gewoon een klm vlucht rechtstreeks.
De bedoeling is nu dat we dus de eerste paar dagen in Mumbai zijn, en inderdaad na de dingen die gaan gebeuren daar, als het goed is, zo snel mogelijk richting Rajastan te gaan.
Met een trein of bus.
Ik lees hier dat de bussen ook goed zijn dus dat is ook prima .
Dan blijven een anderhalve week of iets langer in Rajastan, om daarvandaan door te reizen richting Varanasi.
Van Varanasi richting Amritsar- Darjeeling. ( Amritsar - Darjeeling, met die geweldige trein, boemeltreintje van 125 jaar oud)
En Dat ook weer terug na een paar nachten, en dan vanaf Varanasi of daar in de buurt richting Agra, voor de Taj Mahal.
En daarvandaan na Delhi voor de laatste 36 uur.. en dan weer terug naar Nederland.

Ik heb de lonely planet inmiddels aangeschaft, dus ik zou inderdaad ook gewoon daar vanuit een hotel kunnen boeken, of nou ja met behulp van.
I.p.v. uit Nederland te boeken.
De grote uitgaven hebben we gelukkig al gekocht, klamboe, rugtas, lakenzak, al die dingen..
Heel veel kleinere ook al wel, maar ja je komt af en toe toch dingetjes weer tegen.

Alle tips die ik hier lees , schrijf ik ook op.. want verre reizen ben ik echt een leek in wat dat betreft.. ik ben nooit verder geweest dan de bergen in Turkije.. Wel in India geboren maar , maar te kort gewoond helaas.
Van Mumbai naar Rajastan moet je gewoon met de trein doen, niet per bus! Ik heb zelf een aantal treintickets (kan je van tevoren dus al boeken als je precies weet wanneer je gaat) gekocht voordat ik India was via cleartrip.com. Je kan het ook gewoon via de site van de indian railways doen, maar dat werkte bij mij niet. http://www.irctc.co.in/
pi_79639016
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:47 schreef gijsman het volgende:
Ik ga in juli met kingfisher van Londen naar Bangkok met lange overstap in Delhi van uur of 10 s'ochtends tot middennacht.
Heb ik een visum nodig om de stad in te gaan?

Grrt
ja
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:28:31 #203
62913 Blik
The one and Only!
pi_79739630
Even een vraag. Bij een nadere bestudering van Azië, viel me op dat er boven Bangladesh een stuk, op het eerste gezicht, niemandsland ligt. Na nadere bestudering blijkt dat bij India te horen. Er ligt een dun strook land tussen Bangladesh en Bhutan in wat ook nog van India is.

Weet iemand hier hoe dat zo ontstaan is? Ziet er erg vreemd uit.
pi_79740250
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 09:38 schreef Illuminare het volgende:

[..]

Van Mumbai naar Rajastan moet je gewoon met de trein doen, niet per bus! Ik heb zelf een aantal treintickets (kan je van tevoren dus al boeken als je precies weet wanneer je gaat) gekocht voordat ik India was via cleartrip.com. Je kan het ook gewoon via de site van de indian railways doen, maar dat werkte bij mij niet. http://www.irctc.co.in/
Hoezo niet per bus? In Rajasthan probeerde ik zelf zoveel mogelijk met de bus te reizen, omdat de trein (vooral rond Jasailmer) één grote zandbak is.
pi_79786171
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoezo niet per bus? In Rajasthan probeerde ik zelf zoveel mogelijk met de bus te reizen, omdat de trein (vooral rond Jasailmer) één grote zandbak is.
Jij zou zin hebben in zo'n 1000 km per bus? (zeg dat je van Mumbai naar Jodhpur gaat) Weet niet hoelang je de tijd hebt.. Maar je hebt enigszins gelijk, de trein is wel een zandbak, maar ik heb de trein toch als meer comfortabel ervaren dan de bus (al maakt het voor kleine stukjes niet uit) maar na 6 uur in de bus zitten heb ik het ook wel weer gehad. Vind treinen makkelijk uit te houden, beetje rondlopen in de trein en beetje pitten.. (moet je wel een bovenste bed boeken (y)
En idd, Jaisalmer Leuk met de sleepertrain daarnaar toe, vriendin met wie ik was sliep op het onderste bed, had het raam op laten staan.. Gevolg, bedenkt met een laag zand
pi_79786228
oeps
  zaterdag 3 april 2010 @ 22:03:55 #207
198127 Miss_paraplu
hmzzzzzzzzzzz
pi_79916292
Nou de tickets zijn geboekt
3 oktober rechtstreekse vlucht : Amsterdam- Mumbai.
En 28 oktober ook weer een rechtstreekse vlucht: Delhi- Amsterdam

We (vriend ) en ik hebben er echt zo veel zin aan! Het lijkt me echt geweldig..
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_79920076
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:36 schreef Illuminare het volgende:

[..]

Jij zou zin hebben in zo'n 1000 km per bus? (zeg dat je van Mumbai naar Jodhpur gaat) Weet niet hoelang je de tijd hebt..


Dat had ik over het hoofd gezien. Van Mumbai naar Jodhpur is eh, lang, zeg maar.
quote:
Maar je hebt enigszins gelijk, de trein is wel een zandbak, maar ik heb de trein toch als meer comfortabel ervaren dan de bus (al maakt het voor kleine stukjes niet uit) maar na 6 uur in de bus zitten heb ik het ook wel weer gehad. Vind treinen makkelijk uit te houden, beetje rondlopen in de trein en beetje pitten.. (moet je wel een bovenste bed boeken (y)
Hm, ja, in de trein gebeurt wel veel meer.
quote:
En idd, Jaisalmer Leuk met de sleepertrain daarnaar toe, vriendin met wie ik was sliep op het onderste bed, had het raam op laten staan.. Gevolg, bedenkt met een laag zand
Hehe, ja kut is dat. Heb daarom terug maar een AC gepakt.
  woensdag 7 april 2010 @ 11:45:10 #209
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_80037453
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:28 schreef Blik het volgende:
Even een vraag. Bij een nadere bestudering van Azië, viel me op dat er boven Bangladesh een stuk, op het eerste gezicht, niemandsland ligt. Na nadere bestudering blijkt dat bij India te horen. Er ligt een dun strook land tussen Bangladesh en Bhutan in wat ook nog van India is.

Weet iemand hier hoe dat zo ontstaan is? Ziet er erg vreemd uit.
Die 'dunne' strook is een deel van de deelstaat West-Bengal en Assam. Toen de Britten het subcontinent in 1947 verlieten zijn er twee landen gevormd op basis van religie; de Islamitische republiek Pakistan en de republiek India (seculier, maar wel met hindoe meerderheid). Pakistan had een unieke geografie gekregen omdat het aan twee kanten van India lag; West-Pakistan (het huidige Pakistan) en Oost-Pakistan (wat nu Bangladesh heet). Uit deze laatste is in 1971 Bangladesh ontstaan.

"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_81140696
Net een rechtstreekse vlucht naar Delhi geboekt, half juli, half augustus terug naar Bangkok. Nooit eerder geweest, inmiddels wel veel gelezen erover. Ik blijf de volledige maand in Delhi omdat ik deelneem aan een ontwikkelingsproject, maar in de weekenden ben ik vrij dus wil ik wel wat uitstapjes maken vanuit Delhi.

Iemand tips wat ik in die drie weekenden absoluut moet hebben gezien? Is een treinreisje mogelijk heen en terug van vrijdag tot zondag of iets dergelijks, naar iets in de buurt? En hoe ver in tijd is dat dan?

En wat me ook nog niet helemaal duidelijk is na vanalles te hebben gelezen in de lonely planet en op internet: hoe zit het met clubbing in Delhi, zijn er een beetje hippe tenten waar ook fijne alcohol verkrijgbaar is, en de sfeer ook prettig is?

Is Delhi zelf, het centrum althans, goed te belopen of wordt ook binnen het stadcentrum constant gebruik van openbaar vervoer aangeraden?
pi_81141567
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 17:07 schreef Taurus het volgende:
Net een rechtstreekse vlucht naar Delhi geboekt, half juli, half augustus terug naar Bangkok. Nooit eerder geweest, inmiddels wel veel gelezen erover. Ik blijf de volledige maand in Delhi omdat ik deelneem aan een ontwikkelingsproject, maar in de weekenden ben ik vrij dus wil ik wel wat uitstapjes maken vanuit Delhi.
Relaxt. Wat hoop je te gaan doen?
quote:
Iemand tips wat ik in die drie weekenden absoluut moet hebben gezien? Is een treinreisje mogelijk heen en terug van vrijdag tot zondag of iets dergelijks, naar iets in de buurt? En hoe ver in tijd is dat dan?
Je kunt sowieso wel naar plaatsen als Varanasi en Agra in de weekenden om de clichés te zien. Alleen kost dat je al snel ongeveer 12 uur met de trein. En in Delhi zijn in principe ook genoeg bezienswaardigheden.
quote:
En wat me ook nog niet helemaal duidelijk is na vanalles te hebben gelezen in de lonely planet en op internet: hoe zit het met clubbing in Delhi, zijn er een beetje hippe tenten waar ook fijne alcohol verkrijgbaar is, en de sfeer ook prettig is?
Geen idee. Ik weet ook niet of je 's nachts in Delhi wíl stappen, na een uur of 11 waagde ik me in ieder geval niet meer op straat in het centrum.
quote:
Is Delhi zelf, het centrum althans, goed te belopen of wordt ook binnen het stadcentrum constant gebruik van openbaar vervoer aangeraden?
Dat laatste, ja. Lopen kan wel, maar het is vermoeiend omdat het heel klam is in de tijd dat je hoopt te gaan (45 graden is niet zeldzaam) en je gaat niet onopgemerkt over straat. Een riksha pakken is relatief goedkoop en veel makkelijker. Daar zul je ongetwijfeld ook nog wel een aantal keren problemen mee krijgen, maar dat hoort erbij.

Overigens kun je hier ook wel interessant leesvoer vinden: IndiaMike.
pi_81158284
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 17:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Relaxt. Wat hoop je te gaan doen?
Ik hoop een mooie maand te hebben Het is een women empowerment program, en een beetje Engelse les geven.
quote:
Je kunt sowieso wel naar plaatsen als Varanasi en Agra in de weekenden om de clichés te zien. Alleen kost dat je al snel ongeveer 12 uur met de trein. En in Delhi zijn in principe ook genoeg bezienswaardigheden.
Hmmm 12 uur is wel lang ja, alleen heen of heen en terug samen 12 uur? Ik wil die clichés wel graag zien namelijk, en Delhi krijg ik denk ik al genoeg te zien.
quote:
Geen idee. Ik weet ook niet of je 's nachts in Delhi wíl stappen, na een uur of 11 waagde ik me in ieder geval niet meer op straat in het centrum.
Waarom eigenlijk niet? In de lonely planet staan wel wat clubs, in New Delhi is het toch geen oorlog op straat ofzo of is er een nachtklok en is het 's nachts echt alleen maar eng en bedreigend daar?
quote:
Dat laatste, ja. Lopen kan wel, maar het is vermoeiend omdat het heel klam is in de tijd dat je hoopt te gaan (45 graden is niet zeldzaam) en je gaat niet onopgemerkt over straat. Een riksha pakken is relatief goedkoop en veel makkelijker. Daar zul je ongetwijfeld ook nog wel een aantal keren problemen mee krijgen, maar dat hoort erbij.

Overigens kun je hier ook wel interessant leesvoer vinden: IndiaMike.
Jaaa, riksha kan ook eigenlijk, dankjewel
pi_81167714
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:40 schreef Taurus het volgende:
Ik hoop een mooie maand te hebben Het is een women empowerment program, en een beetje Engelse les geven.
Ah, k.
quote:
Hmmm 12 uur is wel lang ja, alleen heen of heen en terug samen 12 uur? Ik wil die clichés wel graag zien namelijk, en Delhi krijg ik denk ik al genoeg te zien.
12 uur voor alleen heen. Maar dan moet je dat gewoon doen. Zo'n treinreis lijkt lang, maar als je een beetje relaxte Indiërs of backpackers in je coupé hebt is een treinreis prima te overleven. En ik geloof dat de trein naar Varanasi en Agra sowieso aan het begin van de avond gaan; als je dan een sleeper pakt word je 's ochtends wakker in de stad waar je moet zijn.
quote:
Waarom eigenlijk niet? In de lonely planet staan wel wat clubs, in New Delhi is het toch geen oorlog op straat ofzo of is er een nachtklok en is het 's nachts echt alleen maar eng en bedreigend daar?
Mwah, dat valt wel mee op zich. Het is ook wel afhankelijk van de wijk waar je in terecht komt. Ik zat op Connaught Place, en daar voelde ik me 's nachts niet heel veilig. Geen directe bedreigingen meegemaakt, maar de sfeer vond ik toch wat eh, venijnig. Terwijl je in een buitenwijk weer particuliere beveiligers kunt vinden die de buurt "schoon houden". Maar goed, dat kun je nog het beste ter plekke beoordelen.
quote:
Jaaa, riksha kan ook eigenlijk, dankjewel
Kost je nauwelijks geld als je een beetje bedreven bent in het spelletje. Al heb je de pech dat ze in Delhi wel iets meer vragen dan in andere steden geloof ik.
pi_81271853
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 17:07 schreef Taurus het volgende:
Net een rechtstreekse vlucht naar Delhi geboekt, half juli, half augustus terug naar Bangkok. Nooit eerder geweest, inmiddels wel veel gelezen erover. Ik blijf de volledige maand in Delhi omdat ik deelneem aan een ontwikkelingsproject, maar in de weekenden ben ik vrij dus wil ik wel wat uitstapjes maken vanuit Delhi.

Iemand tips wat ik in die drie weekenden absoluut moet hebben gezien? Is een treinreisje mogelijk heen en terug van vrijdag tot zondag of iets dergelijks, naar iets in de buurt? En hoe ver in tijd is dat dan?

En wat me ook nog niet helemaal duidelijk is na vanalles te hebben gelezen in de lonely planet en op internet: hoe zit het met clubbing in Delhi, zijn er een beetje hippe tenten waar ook fijne alcohol verkrijgbaar is, en de sfeer ook prettig is?

Is Delhi zelf, het centrum althans, goed te belopen of wordt ook binnen het stadcentrum constant gebruik van openbaar vervoer aangeraden?
Met de nieuwe metro gaat alles wat makkelijker, maar deze is ook erg vol.

Je kan een taxi pakken naar Agra, deze rit duurt ongeveer 5 uur want zonder de Taj Mahal gezien te hebben kan je toch niet terug naar Nederland gaan? Ik betaalde iets van 50 euro om er heen te gaan, maar de chauffeur wil best een nacht in z'n taxi blijven slapen om je de dag erna weer terug te brengen.

Naar Varanasi kan je het beste vliegen, binnen 1.5 uur ben je er. King fisher is erg goed en goedkoop vind ik. Varanasi heb je in twee dagen wel ervaren.... je moet er van houden. Ik voelde me er niet thuis.
pi_81275827
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:44 schreef cumcumber het volgende:

[..]

Met de nieuwe metro gaat alles wat makkelijker, maar deze is ook erg vol.

Je kan een taxi pakken naar Agra, deze rit duurt ongeveer 5 uur want zonder de Taj Mahal gezien te hebben kan je toch niet terug naar Nederland gaan? Ik betaalde iets van 50 euro om er heen te gaan, maar de chauffeur wil best een nacht in z'n taxi blijven slapen om je de dag erna weer terug te brengen.

Naar Varanasi kan je het beste vliegen, binnen 1.5 uur ben je er. King fisher is erg goed en goedkoop vind ik. Varanasi heb je in twee dagen wel ervaren.... je moet er van houden. Ik voelde me er niet thuis.
Ik vond Varanasi echt heel erg mooi, hele bijzondere ervaring. Wel een smerig stadje verder, en lang zou ik er ook niet blijven, maar heel bijzonder om al die mensen te zien die naar de Ganga gaan.
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:32:32 #216
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_82564826
Komende zomer willen wij naar Nepal gaan. We vliegen dan hoogstwaarschijnlijk via London en Delhi naar Kathmandu. Nu staat er bij de bookingsite het volgende onder de vlucht van Delhi naar Kathmandu (en tevens de terugvlucht):
quote:
SUBJECT TO GOVERMENT APPROVAL
Zijn er soms restricties om vanuit India naar Nepal (en vice versa) te vliegen en moeten we ons hier zorgen om maken?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_82565668
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:46 schreef Illuminare het volgende:

[..]

Ik vond Varanasi echt heel erg mooi, hele bijzondere ervaring. Wel een smerig stadje verder, en lang zou ik er ook niet blijven, maar heel bijzonder om al die mensen te zien die naar de Ganga gaan.
En de ceremonies en tempels zijn ook bijzonder.
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:48:54 #218
34586 kepler
No bounce, no play
pi_82565691
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:32 schreef zjroentje het volgende:
Komende zomer willen wij naar Nepal gaan. We vliegen dan hoogstwaarschijnlijk via London en Delhi naar Kathmandu. Nu staat er bij de bookingsite het volgende onder de vlucht van Delhi naar Kathmandu (en tevens de terugvlucht):
[..]

Zijn er soms restricties om vanuit India naar Nepal (en vice versa) te vliegen en moeten we ons hier zorgen om maken?
Lijkt me niet Ik kon gewoon de grens overlopen (wel visum kopen). Lijkt me dus slim om wel vantevoren een visum te regelen?
The line is a dot to you!
pi_84538124
Is het normaal dat men in den Haag heel moeilijk doet over Visa voor een groepje jongeren die een cultuur tripje naa India willen maken? We vertrekken vrijdag en het is nog steeds niet rond.
pi_84539856
Ik moet ook nog een visum hebben. Probleem voor mij is dat ik niet met het vliegtuig ga maar overland, met de trein. Ik zit nu te twijfelen of ik voor een refundable vliegticket ga, en op basis daarvan een visum aanvragen, of dat ik het gewoon ga proberen op basis van een reisschema en evt treintickets (voorzover ik die vantevoren kan kopen).

Verder kreeg ik via het taurus visumbureau te horen dat men soms moeilijk doet over een 6 maanden-visum. Die wil ik wel hebben. Je moet dan een verklaring afgeven dat je niet gaat werken etc, en men zei dat dit visum niet altijd wordt verstrekt. Wat zijn hierover de ervaringen? Wordt zo'n visum (of uberhaupt een visum) vaak geweigerd?
pi_84540594
Het past een beetje bij de cultuur om indirect te zijn en niet direct Ja of Nee te zeggen. Ze praten er omheen tot je een ons weegt en rekken het zo enorm lang. Dat is in elk geval onze ervaring.
Ik hoorde van iemand anders dat aanvragen via de post bij een visumbureau heel simpel en snel te regelen is. Binnen 2 dagen heb je een visum in je passpoort staan.

Farenji, kijk even op www.visumdienstindia.nl en neem even contact met ze op. Ze kunnen je vast wel adviseren over reizen over land mbt visum aanvraag.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:34:57 #222
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_87476944
Even een vraagje. Is het mogelijk om in 16 dagen, Delhi, Taj Mahal, Mumbai en Goa te zien. Is dit reeel. Ik hoef nergens langer dan een paar dagen te blijven. Goa wel in verband met strand etc. Maar is het qua afstanden/manier van reizen aan te raden?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:42:43 #223
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_87477369
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:34 schreef Terreros85 het volgende:
Even een vraagje. Is het mogelijk om in 16 dagen, Delhi, Taj Mahal, Mumbai en Goa te zien. Is dit reeel. Ik hoef nergens langer dan een paar dagen te blijven. Goa wel in verband met strand etc. Maar is het qua afstanden/manier van reizen aan te raden?
Jazeker; in principe zijn een paar dagen per plaats goed te doen om de plaatsen die jij wilt zien te bezoeken.
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_87534819
Bedankt voor de info. Ik wil graag in mijn eentje gaan reizen. Ik ben een man, 24. Is dat veilig?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  donderdag 14 oktober 2010 @ 15:29:08 #225
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_87535179
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 15:20 schreef Terreros85 het volgende:
Bedankt voor de info. Ik wil graag in mijn eentje gaan reizen. Ik ben een man, 24. Is dat veilig?
In principe moet het geen probleem zijn. Gewoon zoals elders in de wereld, goed oppassen en je verstand gebruiken :)
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_87538916
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 15:20 schreef Terreros85 het volgende:
Bedankt voor de info. Ik wil graag in mijn eentje gaan reizen. Ik ben een man, 24. Is dat veilig?
Ja hoor. Je moet 's avonds laat uitkijken in bepaalde wijken, maar ik ben vorig jaar (toen 21) ook alleen in India geweest. :)
  donderdag 14 oktober 2010 @ 17:31:00 #227
34586 kepler
No bounce, no play
pi_87539685
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 15:20 schreef Terreros85 het volgende:
Bedankt voor de info. Ik wil graag in mijn eentje gaan reizen. Ik ben een man, 24. Is dat veilig?
Het is nergens veilig :P Ook niet hier in Den Haag :D

Je moet gewoon geen domme dingen doen :D
The line is a dot to you!
pi_87541782
Hey wat leuk ! Topic van India..
Ik zou anders nu ook in India zitten, mijn geboorteland voor de eerste keer weer terug om biologische familie op te zoeken.
Ik had mijn reis geboekt van 3 -28 okt. Maar uitgerekend die 1 oktober belandde ik in het ziekenhuis met een longvirus.
Nou ja de reis is uitgesteld tot 24 dec. Kerstavond, en dan vlieg ik alsnog die kant op naar Mumbai.
Daar verblijf ik 10 dagen ongeveer ,en vlieg daarna via Delhi naar Darjeeling ( Mocht er geen ontmoeting komen met biologische familie) En in Darjeeling blijf ik dan paar weken, om vervolgens naar Varanasi tegaan, daar te blijven een paar dagen en dan met het vliegtuig naar Delhi.
Vanuit Delhi een dagje naar Agra voor de Taj Mahal te zien.
Op 20 januari vlieg ik dan van Delhi weer naar Amsterdam.

We doen bijna alles met het vliegtuig, binnenlandse vluchten enzo. Alleen van Darjeeling naar Varanasi doen we dan met de trein, ik moet alleen nog uitzoeken of er uberhaupt een trein gaat van Darjeeling naar Varanasi.
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_87541958
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 18:34 schreef Miss_paraplu het volgende:
Hey wat leuk ! Topic van India..
Ik zou anders nu ook in India zitten, mijn geboorteland voor de eerste keer weer terug om biologische familie op te zoeken.
Ik had mijn reis geboekt van 3 -28 okt. Maar uitgerekend die 1 oktober belandde ik in het ziekenhuis met een longvirus.
Nou ja de reis is uitgesteld tot 24 dec. Kerstavond, en dan vlieg ik alsnog die kant op naar Mumbai.
Daar verblijf ik 10 dagen ongeveer ,en vlieg daarna via Delhi naar Darjeeling ( Mocht er geen ontmoeting komen met biologische familie) En in Darjeeling blijf ik dan paar weken, om vervolgens naar Varanasi tegaan, daar te blijven een paar dagen en dan met het vliegtuig naar Delhi.
Vanuit Delhi een dagje naar Agra voor de Taj Mahal te zien.
Op 20 januari vlieg ik dan van Delhi weer naar Amsterdam.

We doen bijna alles met het vliegtuig, binnenlandse vluchten enzo. Alleen van Darjeeling naar Varanasi doen we dan met de trein, ik moet alleen nog uitzoeken of er uberhaupt een trein gaat van Darjeeling naar Varanasi.
Ik zat even terug te lezen en was wel benieuwd naar je belevenissen. Maar wat klote dat je net voor aanvang ziek werd. Ik zit nu wel sterk te denken om gewoon te boeken. Delhi, Taj Mahal, Goa en Mumbai. En van daar weer terug naar Nederland. Moet best lukken in ruim twee weken.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_87591281
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 18:40 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Ik zat even terug te lezen en was wel benieuwd naar je belevenissen. Maar wat klote dat je net voor aanvang ziek werd. Ik zit nu wel sterk te denken om gewoon te boeken. Delhi, Taj Mahal, Goa en Mumbai. En van daar weer terug naar Nederland. Moet best lukken in ruim twee weken.
Die belevenissen komen nog wel :) Maar het is idd jammer dat het net zo uitgerekend toen zo moest zijn dat ik ziek werd..
Als je het kan doen wat betreft het boeken, qua tijd en geld, gewoon lekker doen joh! En in Delhi is het nu ook weer rustiger geloof ik door die Delhi commonwealth games dat nu afgelopen is..
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_87669302
Hoi, ik stap ook even in. Heb 2 weken terug besloten voor een maandje of 2 naar India te gaan. Ik zou heel graag een cursus Ayurvedische massage doen. Heeft iemand hier ervaring mee of heb je tips? Heel graag!
@ Miss-paraplu: heel jammer dat je zo ziek werd vlak van tevoren zeg! Ik had zoiets vorige keer in Bangkok, toen was ik daar net een paar dagen, voor het eerst alleen op reis en een longinfectie. Niet leuk. Wat dat betreft misschien maar beter dat je het gewoon thuis hebt gekregen. Beterschap iig.
pi_87755695
Ik wil weer een keer terug naar India, wat een prachtig land is het.. *O*
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_87755909
Ik heb deze reis gedaan ongeveer:

[ Bericht 6% gewijzigd door Skv op 20-10-2010 15:51:29 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_87841987
Hallo,
Ik heb een paar weken besloten in de winter voor maand of 2 naar India te gaan. Ik wil daar graag een cursus ayurvedische massage doen. Heeft iemand dat gedaan en zoja, heb je tips over waar te gaan. weet je een goede school/leraar? Heb je nog andere tips?
thx!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:55:39 #235
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_87868200
Ik heb geboekt. 16 dagen India. Ik kijk er nu al naar uit.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_87880469
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:19 schreef buitenbeest het volgende:
Hoi, ik stap ook even in. Heb 2 weken terug besloten voor een maandje of 2 naar India te gaan. Ik zou heel graag een cursus Ayurvedische massage doen. Heeft iemand hier ervaring mee of heb je tips? Heel graag!
@ Miss-paraplu: heel jammer dat je zo ziek werd vlak van tevoren zeg! Ik had zoiets vorige keer in Bangkok, toen was ik daar net een paar dagen, voor het eerst alleen op reis en een longinfectie. Niet leuk. Wat dat betreft misschien maar beter dat je het gewoon thuis hebt gekregen. Beterschap iig.
Het is toch altijd wel vervelend ja dat ziek worden, dat jij het in Bangkok had, was vast erger dan wanneer ik zoals nu het hier heb gekregen in Nederland. Volgens mij wil je niet in het buitenland of nou ja Bangkok of India in het ziekenhuis liggen, dus blij inderdaad dat ik het hier heb gehad. Wel best erg als je alleen op reis bent en ook nog voor het eerst dat te hebben.
Moet nu weer beetje aansterken enz. Maar komt ook wel weer goed.
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  maandag 1 november 2010 @ 18:28:46 #237
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_88217682
Ik ben nu druk bezig met het regelen van een visum etc. Maar nu vraag ik mij af waarom dat zo lang duurt voor India. Een paar weken werd mij verteld :D
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_88224148
Ik heb gisteren de film 'The Fall' gekeken. Werkelijk op álle plekken in India in de film ben ik geweest (Akhbar's Tomb, Fatehpur Sikri, Agra, Jodhpur, Udaipur, Jaipur). En dan ook nog letterlijk op de plekken van de film. Erg tof om terug te zien! :D
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 1 november 2010 @ 22:15:29 #239
34586 kepler
No bounce, no play
pi_88229384
quote:
Op maandag 1 november 2010 18:28 schreef Terreros85 het volgende:
Ik ben nu druk bezig met het regelen van een visum etc. Maar nu vraag ik mij af waarom dat zo lang duurt voor India. Een paar weken werd mij verteld :D
ik had hem binnen een dag :D Aanvragen bij een buro (volgens mij niet de ambassade zelf) en eind van de dag weer ophalen :)
The line is a dot to you!
pi_88255739
Wij zijn in februari bijna 3 weken in India. Ik blijf een dag of 3 bij een vriend in Mumbai, daarna ligt het schema open. Ik heb dus ruwweg 2 weken om rond te reizen.

Waar moet ik heen? :-) Onze wensen zijn een beetje als volgt te omschrijven:
- Aangezien het dan hartje winter is in NL zijn aangename temperaturen welkom
- Sterke voorkeur voor natuur boven grote steden
- Cultuur (tempels, architectuur e.d.) belangrijker dan een strandvakantie (maar 2-3 dagen strand is natuurlijk nooit weg)
- Lange bus- en treinreizen zijn geen probleem, maar als we het over het geheel wat kunnen beperken, dan graag; een vorige vakantie in China 7000km afgelegd per (nacht)trein in drie weken, dat was nog net even teveel van het goede ;)

Alvast bedankt!
  zondag 2 januari 2011 @ 23:01:45 #241
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_90771178
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 15:55 schreef Terreros85 het volgende:
Ik heb geboekt. 16 dagen India. Ik kijk er nu al naar uit.
Het was geweldig. New Delhi was een bijzondere kennismaking met India. Zoveel tegenstellingen in 1 stad. Taj Mahal was geweldig. Agra was enorm smerig en chaotisch. Ik heb een dagtour naar de Taj gemaakt dus ik lag 's avonds weer in mijn bedje in Delhi. Goa was fantastisch. Lekker weer, veel mensen ontmoet. Mumbai had hetzelfde weer als Goa. Het was chaotisch, maar was wel prettig westers. Ik heb me prima vermaakt en ik kan iedereen India aanraden. Het leven daar kost echt bijna niets. Ik wacht op de afrekening van mijn creditcard, maar het zal meevallen denk ik.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_91296104
Onze trip naar India komt nu langzamerhand dichterbij, dus ik ben begonnen wat rond te kijken wat we zoal kunnen gaan bekijken. We blijven een paar dagen bij een vriend in Mumbai en daarna hebben we twee weken (van maandagmorgen tot maandagavond) om weer terug te zijn in Mumbai voor onze vlucht terug naar huis.

Ik wat plekken uitgezocht die me interessant lijken. Kan iemand me vertellen of dit haalbaar is in twee weken? En, zo nee, wat zouden jullie schrappen en waarom?

Goa - Halebidu - Mysore - Mudumalai - regio Kochi - Periyar - Madurai - terug naar Mumbai.

Alvast bedankt! :)
pi_91304709
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:17 schreef Knakker het volgende:
Onze trip naar India komt nu langzamerhand dichterbij, dus ik ben begonnen wat rond te kijken wat we zoal kunnen gaan bekijken. We blijven een paar dagen bij een vriend in Mumbai en daarna hebben we twee weken (van maandagmorgen tot maandagavond) om weer terug te zijn in Mumbai voor onze vlucht terug naar huis.

Ik wat plekken uitgezocht die me interessant lijken. Kan iemand me vertellen of dit haalbaar is in twee weken? En, zo nee, wat zouden jullie schrappen en waarom?

Goa - Halebidu - Mysore - Mudumalai - regio Kochi - Periyar - Madurai - terug naar Mumbai.

Alvast bedankt! :)
Daar mag je wel twee maanden voor uittrekken. Als je dit in twee weken wil doen ben je het grootste gedeelte van de tijd aan het reizen; van iets zien komt dan niet veel terecht. Wat je wil schrappen is erg afhankelijk van wat je wil en waar je interesses liggen.

Ik dacht zelf: een weekje of twee in Goa is wel leuk. Ik zit er nu al bijna twee maanden. :D
Over twee dagen ga ik echt weg, verder naar het zuiden: Hampi, Mysore, Cochin, en dan zien we wel weer verder. Maar ik heb nog ruim twee maanden de tijd.
pi_91307854
Ik snap dat je er twee maanden over kan doen ;) Als je 2-3 weken op vakantie gaat, moet je toch heel anders reizen dan wanneer je 2 jaar op vakantie bent. Een leuke indruk kun je prima krijgen na een dag of 2-3 op één plek.

Ik heb sterk het vermoeden dat Goa gaat tegenvallen. Ik ben niet (meer) op zoek naar een 'backpackervibe' en de hele dag op het strand hangen; en als ik naar fotos kijk, dan krijg ik het vermoeden dat het Thailand/Maleisie/Indonesie (natuurtechnisch) of de Carribbean (sfeer) gewoon niet gaat overtreffen. Enig visie hierover?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 16:59:56 #245
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_91323372
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:17 schreef Knakker het volgende:
Onze trip naar India komt nu langzamerhand dichterbij, dus ik ben begonnen wat rond te kijken wat we zoal kunnen gaan bekijken. We blijven een paar dagen bij een vriend in Mumbai en daarna hebben we twee weken (van maandagmorgen tot maandagavond) om weer terug te zijn in Mumbai voor onze vlucht terug naar huis.

Ik wat plekken uitgezocht die me interessant lijken. Kan iemand me vertellen of dit haalbaar is in twee weken? En, zo nee, wat zouden jullie schrappen en waarom?

Goa - Halebidu - Mysore - Mudumalai - regio Kochi - Periyar - Madurai - terug naar Mumbai.

Alvast bedankt! :)
Het kan wel, maar zoals Farenji al zei is het niet ideaal. Maar als ik eerlijk ben, denk ik dat je in die 2 weken helemaal gaar bent als je al deze plaatsen wilt doen. Voor 2 weken vind ik Kochi-Periyar-Madurai wel een aardige, of Halebidu - Mysore - Mudumalai. Ik weet niet in hoeverre je bekend bent met landen als India, maar hier moet je toch wel de tijd voor nemen mede omdat alles langzamer gaat.
My 2 rupees ;)
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_91323861
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:34 schreef Knakker het volgende:
Ik snap dat je er twee maanden over kan doen ;) Als je 2-3 weken op vakantie gaat, moet je toch heel anders reizen dan wanneer je 2 jaar op vakantie bent. Een leuke indruk kun je prima krijgen na een dag of 2-3 op één plek.

Ik heb sterk het vermoeden dat Goa gaat tegenvallen. Ik ben niet (meer) op zoek naar een 'backpackervibe' en de hele dag op het strand hangen; en als ik naar fotos kijk, dan krijg ik het vermoeden dat het Thailand/Maleisie/Indonesie (natuurtechnisch) of de Carribbean (sfeer) gewoon niet gaat overtreffen. Enig visie hierover?
Je zou wel 2-3 dagen op één plek kunnen hangen, maar deel het dan ruim in en gun jezelf de tijd om ergens langer te blijven. Ik ben verder niet bekend met dat deel van India, maar in reizen gaat ook relatief veel tijd (en energie) zitten.

Met een strakke planning doe je jezelf in ieder geval geen plezier.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:28:22 #247
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_91366031
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je zou wel 2-3 dagen op één plek kunnen hangen, maar deel het dan ruim in en gun jezelf de tijd om ergens langer te blijven. Ik ben verder niet bekend met dat deel van India, maar in reizen gaat ook relatief veel tijd (en energie) zitten.

Met een strakke planning doe je jezelf in ieder geval geen plezier.
Ik ben een week in Goa geweest, maar dat was ook wel meer dan genoeg. Noord-Goa is leuk met strand en uitgaan. Zuid-Goa heeft prachtige stranden, maar te veel resorts vol met Russen en oude Engelsen. Als je niet van strand houdt en ook niet meer zo van het uitgaan bent, zal het wel tegenvallen. Voordeel van Goa is wel dat je vrij makkelijk een bus naar Hampi kan vinden. Daar ben ik niet geweest, maar ik heb er goede verhalen over gehoord.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_91368728
Aanrader in Goa: huur een scooter. Het is geweldig om een paar dagen wat door het binnenland te scheuren en de verschillende stranden even te bezoeken. Kost ook nog eens bijna niks!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:41:01 #249
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_91369147
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:31 schreef Skv het volgende:
Aanrader in Goa: huur een scooter. Het is geweldig om een paar dagen wat door het binnenland te scheuren en de verschillende stranden even te bezoeken. Kost ook nog eens bijna niks!
Absoluut. Voor 300 rupee (5 euro) heb je een hele dag een scooter. Ik heb het wel altijd via mijn hotel/hostel geregeld.

Wat ik me nog steeds afvraag. Wat is een normale fooi om te geven in India? Het is daar zo goedkoop dat je snel iemand een half maandsalaris aan fooi geeft.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_91371084
Ik geef, waar ook ter wereld, ongeveer 10% fooi. Alleen als de service oké is overigens. Geen flauw idee wat ik in India gaf, maar zal ook wel rond de 10% hebben gelegen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_91402752
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:34 schreef Knakker het volgende:
Ik heb sterk het vermoeden dat Goa gaat tegenvallen. Ik ben niet (meer) op zoek naar een 'backpackervibe' en de hele dag op het strand hangen; en als ik naar fotos kijk, dan krijg ik het vermoeden dat het Thailand/Maleisie/Indonesie (natuurtechnisch) of de Carribbean (sfeer) gewoon niet gaat overtreffen. Enig visie hierover?
Ik ben niet op de andere plekken die je noemt geweest, dus kan geen vergelijking maken. Maar wat voor mij persoonlijk Goa zo interessant maakte was de yoga die daar overvloedig wordt aangeboden. De combinatie tussen je flink in het zweet werken met allerlei lastige en zware asana's, en de rest van de dag lekker op het strand niksen, vond ik ideaal. Zonder de yoga had ik het zeker niet langer dan een week of twee uitgehouden; daarna was ik doodgegaan van verveling.

Overigens zit er heel veel verschil tussen de stranden in Goa. Ik ben ook in Anjuna geweest; dat vond ik eigenlijk niks. Te veel drugs, te veel coke snuivende lompe Engelsen en nog lompere Russen; te veel gecommercialiseerd. Palolem vond ik leuker. Minder party-sfeer, ook minder nachtleven (maar na drie uur yoga op een dag was ik rond 11 uur moe genoeg om lekker te gaan maffen), gewoon een superrelaxte plek om de kunst van het nietsdoen te perfectioneren en de dagen in weken te zien veranderen. En voor de onafhankelijke reiziger is Palolem denk ik ook de beste keuze; er is relatief weinig package tourisme.
pi_91402837
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 16:33 schreef Skv het volgende:
Ik geef, waar ook ter wereld, ongeveer 10% fooi. Alleen als de service oké is overigens. Geen flauw idee wat ik in India gaf, maar zal ook wel rond de 10% hebben gelegen.
Ik ook rond de 10%; meer als het erg goed was of als ik de zaak en het personeel goed ken. Maar soms wordt er op de rekening een extra percentage aan "service charges" in rekening gebracht. En dat is soms wel 15%. Dan geef ik geen fooi.
  zondag 16 januari 2011 @ 12:14:31 #253
67670 Skv
Cynist.
pi_91404230
@Knakker Ik vond Candolim en Calangute wel geinig. Baga is dan weer niks.. Maar eigenlijk is Goa gewoon niet bijzonder. Je kan je geld ceel beter besteden aan een reis door Rajasthan! Heb Goa zelf alleen gebruikt om uit te waaien na de rest van mijn reis. Daarvoor is het erg geschikt. Als bestemming op zich zou het voor mij niet hoeven!

Waar ben je naar op zoek dan? Ik ben onlangs in Vilankulo en Bazaruto geweest (Mozambique). Google daar maar eens op, heeft ook wel wat. Ik zie het zelf altijd een beetje als rustplekken na een lange reis, hou niet zo heel veel van strand.

[ Bericht 29% gewijzigd door Skv op 16-01-2011 12:23:56 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_91404555
Goa was voor mij ook vooral uitrusten van de overlandreis naar India en de cultuurschok die India me beetje onverwachts toch wel gaf. Was niet eens van plan om uberhaupt naar Goa te gaan. Maar vond het wel de moeite waard.
  zondag 16 januari 2011 @ 13:54:28 #255
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_91408344
quote:
14s.gif Op zondag 16 januari 2011 12:25 schreef Farenji het volgende:
Goa was voor mij ook vooral uitrusten van de overlandreis naar India en de cultuurschok die India me beetje onverwachts toch wel gaf. Was niet eens van plan om uberhaupt naar Goa te gaan. Maar vond het wel de moeite waard.
Bijna alle reizigers die ik tegenkwam in Goa hadden hetzelfde verhaal. Voordeel is wel dat er in Goa nog wel iets van uitgaan is. In de rest van het India is er niet echt een stapcultuur.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_91501368
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:54 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Bijna alle reizigers die ik tegenkwam in Goa hadden hetzelfde verhaal. Voordeel is wel dat er in Goa nog wel iets van uitgaan is. In de rest van het India is er niet echt een stapcultuur.
In Bangalore schijn je best goed te kunnen stappen. Daar ga ik morgen naartoe, niet speciaal voor het stappen overigens.
pi_91501443
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 06:34 schreef Farenji het volgende:

[..]

In Bangalore schijn je best goed te kunnen stappen. Daar ga ik morgen naartoe, niet speciaal voor het stappen overigens.
Op zich wel maar weet dat het allemaal illegaal is dus je zal je wel eerst moet mengen in het local circuit. In de coffeeshops rond UB city kun je wel wat te weten komen. Feesten zijn meestal buiten ds stad.
pi_91501813
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:54 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Bijna alle reizigers die ik tegenkwam in Goa hadden hetzelfde verhaal. Voordeel is wel dat er in Goa nog wel iets van uitgaan is. In de rest van het India is er niet echt een stapcultuur.
In Mumbai (m.n. Colaba) kan je opzich ook wel stappen. Het blijft echter kutmuziek wat ze draaien. ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_91513125
Super! Bedankt voor de reakties zover. Ik denk ook dat we het geheel wat terugschroeven en vanuit Mumbai rechtstreeks naar Bangalore vliegen om van daaruit naar het zuiden te gaan. Scheelt toch weer een paar dagen.
pi_91514658
Bangalore O+ O+
Jayanagar O+ O+
pi_91568078
Joehoe! *O* *O*

Heb zojuist een ticket naar de Andaman eilanden geboekt. De eerste 2 weken van maart zit ik dus lekker op die tropische eilanden te chillen! Iemand nog tips om daar te gaan doen?

Ikl ben momenteel bezig met een reis van 4 maanden door India en Nepal. De laatste 3 weken heb ik in Rajastan gereisd. Op het moment zit ik in Orchha, nadat ik de laatste dagen in Agra ben geweest. Wel lekker trouwens om hier in Orchha, is een keer in bed te liggen zonder op de achtergrond steeds het getoeter van de treinen te horen! :D

op mijn website kun je foto's en nog meer verhalen van mijn reis door India vinden. Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag! :)
pi_91568448
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:48 schreef nodisch18 het volgende:
Joehoe! *O* *O*

Ikl ben momenteel bezig met een reis van 4 maanden door India en Nepal. De laatste 3 weken heb ik in Rajastan gereisd. Op het moment zit ik in Orchha, nadat ik de laatste dagen in Agra ben geweest. Wel lekker trouwens om hier in Orchha, is een keer in bed te liggen zonder op de achtergrond steeds het getoeter van de treinen te horen! :D
_O_

Al in het noorden geweest? Als het weer en je planning het toelaten is het rondje Mc Leod Ganj - Amritsar - Leh - Manali wel een aanrader.
pi_91604193
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:48 schreef nodisch18 het volgende:
Joehoe! *O* *O*

Heb zojuist een ticket naar de Andaman eilanden geboekt. De eerste 2 weken van maart zit ik dus lekker op die tropische eilanden te chillen! Iemand nog tips om daar te gaan doen?
Het meest voor de de hand liggende is natuurlijk diepzeeduiken, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht.
Misschien komen we elkaar nog tegen; rond die tijd hoop ik er ook te zitten!
  maandag 31 januari 2011 @ 11:46:38 #264
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_92116786
Dit voorjaar ga ik weer _O_. Vorige keer in Pune geweest, nu anderhalve week toeristische route bij Delhi.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_92184360
Ik ben ook net terug van 4 weken India. Was tegelijkertijd ook mijn eerste terugreis naar mijn geboorteland.. (geadopteerd enzo) Dus was sowieso bijzondere reis.
Begonnen in Mumbai een weekje, toen met het vliegtuig naar Delhi , het was de bedoeling dat we via Delhi naar Bagdogra zouden gaan, en daarvandaan naar Darjeeling. Maar we kregen al mee dat het daar extreem koud was en heel mistig, en je de Mount Everest toch niet zou zien.. dus we hebben in Delhi maar de helft van de vlucht gecanceld.
In plaats van daar heen te gaan , zijn we met de bus naar Jaipur gegaan, voor 4 dagen ongeveer. En daarvandaan weer naar Delhi, ook weer met de bus. Vanuit Delhi naar Varanasi voor een week , en toen weer terug naar Delhi voor een laatste week, daarna weer terug naar Nederland.

Prachtige reis, ben nog bezig met mijn reisverslag, wellicht zet ik hem op FOK.
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:33:30 #266
265233 veuvje
MJ......Love
pi_92816390
Hallo allemaal,

Ik wil graag in 2013 een 4 weekse rondreis maken door India. En dat is misschien wel al heel vroeg om er mee bezig te zijn maar ik vind dat het wel een reis is waar je over na moet denken en bijtijds alles regelen.
Ik wil dus 4 weken gaan rond trekken daar, alleen, ik wordt dat jaar 30 dus het lijkt me een mooie afsluiting van mijn jaren 20 :P

Hebben jullie voor mij goede sites over de voorbereidingen op de reis naar...?
Wanneer zou je er het betse voor 4 weken heel kunnen gaan?
Ik heb nog niet echt een idee waar ik dan precies naar toe wil, misschien hebben jullie daar ook mooie ideeen over? Ik zou graag naar Nepal willen alleen heb ik ook nog wel een dingetje waar ik rekening mee moet houden ik loop met een kruk dus echt bergen beklimmen en elle lange stukken lopen kan ik niet echt.
Dus ook een beetje aan jullie deskundige de vraag hoe zit het met openbaar vervoer?

Eigenlijk zou ik jullie het liefste willen bestoken met allemaal vragen, maar ik zal het nu hierbij laten :@ .

Alvast bedankt allemaal!!
1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
pi_92827503
India is groot.... en vier weken is niet zo lang. Maak keuzes; je kan niet alles zien. Waar liggen je interesses? Tempels, dieren, strand, steden, yoga, natuur? Het klimaat varieert dus ook wanneer het beste te gaan.
pi_92854073
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:41 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Absoluut. Voor 300 rupee (5 euro) heb je een hele dag een scooter. Ik heb het wel altijd via mijn hotel/hostel geregeld.

Wat ik me nog steeds afvraag. Wat is een normale fooi om te geven in India? Het is daar zo goedkoop dat je snel iemand een half maandsalaris aan fooi geeft.
localen laten meestal het muntgeld liggen, tot een max. van 10 rupees, althans in local restaurants.

Overigens verdwijnt de servicefee meestal direct in de zakken van de eigenaar, dus laat je dat niet weerhouden om een fooi te geven. Alleen de fooi verdwijnt in de zakken van de servant.

Alleen plekken die gefrequenteerd worden door westerlingen 'verwachten' een fooi. Die andere 99,99% van India vinden het fijn om een fooi te krijgen, maar verwachten niks.
Ow, en een glimlach en knikje kost niks, en wordt altijd gewaardeerd :)

/edit/oeps zag dat deze post niet een paar dagen, maar een maand oud was. Solly :) [/edit/
  woensdag 16 februari 2011 @ 16:21:04 #269
265233 veuvje
MJ......Love
pi_92871310
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:47 schreef Farenji het volgende:
India is groot.... en vier weken is niet zo lang. Maak keuzes; je kan niet alles zien. Waar liggen je interesses? Tempels, dieren, strand, steden, yoga, natuur? Het klimaat varieert dus ook wanneer het beste te gaan.
Dank je wel voor je reactie!
Mijn interesses liggen inderdaad wel bij dingen gaan zien, stukje natuur heerlijk en tempels!
Strand heb ik niks mee en yoga ook niet echt :)

En mag ik vragen wat je bedoelt met dieren, want daar ben ik echt gek op dus als je daar nog leuke ideeen voor hebt graag!!

Ik weet inderdaad dat het kort is en ik wil ook gaan proberen om iets langer te kunnen maar dit is voor me werk nu nog even de max maar ik hoop er nog een weekje aan vast te kunnen plakken.

Bedankt voor het meedenken!! *O*

Nog 1 vraagje ik heb een beetje met julie meegelezen en heb ook wel gelezen dat een visum krijgen niet altijd even makkelijk is hoe lang van te voren moet je daar mee beginnen raden jullie aan?

Alvast bedankt weer ^O^
1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
  maandag 21 februari 2011 @ 22:49:35 #270
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_93129610
Dat cricket de eerste sport is in India hebben we met z'n allen wel gemerkt. Op dit moment is het WK in verschillende landen, waaronder India. Er staan mooie filmpjes op de site van de NOS om een idee te krijgen hoe de sport leeft.

http://nos.nl/video/220396-cricket-heel-heel-groot-in-india.html
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_93138232
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:49 schreef Terreros85 het volgende:
Dat cricket de eerste sport is in India hebben we met z'n allen wel gemerkt. Op dit moment is het WK in verschillende landen, waaronder India. Er staan mooie filmpjes op de site van de NOS om een idee te krijgen hoe de sport leeft.

http://nos.nl/video/220396-cricket-heel-heel-groot-in-india.html
en Philips is de grootste sponsor :) Elke uitzending buitengewoon irrirant vaak in beeld :)

Nederland speelt vandaag tegen Engeland in Nagpur, trouwens :)
Indiase pers geeft Nederland 25 tegen 1 kans :)

Zo uit mijn hoofd speelt Nederland ook nog een keer in Punjab en in Cittagong (Bangladesh) en Calcutta; zie hier het schema http://www.cricketworldcup2011.co.in/

Misschien dat ik een wedstrijd in Chepauk stadium in Chennai ga bekijken :)
pi_93139914
Ik ben naar 20/20 games geweest toen ik in India woonde. Erg leuk en zeker zo fijn dat het wat compacter is dan bijvoorbeeld een testmatch.
pi_93188479
Net terug van een kleine 3 weken India. Dit is onze reis geworden: Mumbai - Fort Cochin - Munnar - Chinnar NP - Mudumalai NP - Mysore - Hampi - Gokarna - Mumbai.

Echt genoten. Heel bijzonder en contrastrijk; de mensen waren echt enorm vriendelijk. Alleen mn vriendinnetje werd een beetje gek van dat gestaar :P maar dat is nou eenmaal onoverkomenlijk ;)
pi_93188598
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 13:33 schreef veuvje het volgende:
Hallo allemaal,

Ik wil graag in 2013 een 4 weekse rondreis maken door India. En dat is misschien wel al heel vroeg om er mee bezig te zijn maar ik vind dat het wel een reis is waar je over na moet denken en bijtijds alles regelen.
Ik wil dus 4 weken gaan rond trekken daar, alleen, ik wordt dat jaar 30 dus het lijkt me een mooie afsluiting van mijn jaren 20 :P

Hebben jullie voor mij goede sites over de voorbereidingen op de reis naar...?
Wanneer zou je er het betse voor 4 weken heel kunnen gaan?
Ik heb nog niet echt een idee waar ik dan precies naar toe wil, misschien hebben jullie daar ook mooie ideeen over? Ik zou graag naar Nepal willen alleen heb ik ook nog wel een dingetje waar ik rekening mee moet houden ik loop met een kruk dus echt bergen beklimmen en elle lange stukken lopen kan ik niet echt.
Dus ook een beetje aan jullie deskundige de vraag hoe zit het met openbaar vervoer?

Eigenlijk zou ik jullie het liefste willen bestoken met allemaal vragen, maar ik zal het nu hierbij laten :@ .

Alvast bedankt allemaal!!
2013 is over 2,5 jaar! Zoveel hoef je niet te plannen. Was er vorig jaar 6 weken geweest, ticket geboekt en de rest allemaal in India geregeld. Plannen vind ik zonde, je beperkt jezelf op je vakantie, niet nodig. Gewoon kijken in India wat je gaat doen, met mensen praten dan komt er een leuke vakantie.

Ben je al eens in Azië geweest?
pi_93261821
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met voorbereiden, al is het maar om van de voorpret te kunnen genieten al ben ik zelf ook nooit 2.5 jaar van te voren begonnen. India vond ik zelf niet echt een land voor beginnende reizigers, al lijkt het wel steeds beter te worden wat betreft de informatie voorziening (die ook klopt) en dat ze dingen zoals de trein verbindingen steeds beter geregeld krijgen.

Zo kreeg ik van een vriendin te horen dat in 2008 er geen enkele trein op tijd reed en soms tot wel 13 uur vertraging in 2010 hebben we eigenlijk nergens last van gehad.

@veuvje kijk anders eens op http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/india/ daar kun je handige informatie vinden om je alvast wat in te lezen.
pi_93263363
Was in 2009 in India en had ook geen trein gepakt. Je moest altijd van te voren reserveren en dat werkte niet echt. Niet zo erg want pakte gewoon het vliegtuig en af en toe een taxi of bus. Pffff sommige busreizen waren echt een hel, zonder airco met ze tweeën in een heel klein bedje maar wel een ervaring opzich.

Maar 2.5 jaar voorbereiding vind ik wel wat veel, wat moet je zoveel voorbereiden? Paar prikken, visum?
Als je zoveel leest heb je ook de kans dat het kan tegenvallen. Zou zelf lekker weinig tot niks voorbereiden en in het vliegtuig erna toe kijken wat je wilt doen. Reizen hoort relax te zien, niet van hot naar ren en aanvinken wat je ziet maar zo denk ik erover.

Als je gaat, zal je waarschijnlijk afvallen. Was zelf bijna 10 kilo afgevallen in 6 weken tijd terwijl ik gewoon alles af, wel relax :) Gelukkig nooit echt ziek geweest.
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:09:28 #277
34586 kepler
No bounce, no play
pi_93265419
2013 :o

Ik weet nog niet eens wat ik dit weekend ga doen :')

Maar als beginnend reiziger is India niet echt aan te raden. Het is gelijk een sprong in het diepe, met laarzen aan :P
The line is a dot to you!
pi_93266061
Je zit sowieso al een uur of 10 in het vliegtuig. Dan heb je ook nog tijd zat om alle reisgidsen door te bladeren. Zoveel werk is het echt niet. Zoals gezegd, paar prikken, visums en een paar punten waar je heen wil. Daar kun je al een hotel voor boeken.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_93266352
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:09 schreef kepler het volgende:
2013 :o

Ik weet nog niet eens wat ik dit weekend ga doen :')

Maar als beginnend reiziger is India niet echt aan te raden. Het is gelijk een sprong in het diepe, met laarzen aan :P
Kan het wel aanraden hoor, wat is er zo moeilijk/eng/cultuurshock aan? Ja het is geen Europa en de mensen komen wel eens of je af maar vond het zelf wat overdreven. Varanasi kan wel heftig zijn.
  donderdag 24 februari 2011 @ 20:54:54 #280
34586 kepler
No bounce, no play
pi_93273677
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:33 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Kan het wel aanraden hoor, wat is er zo moeilijk/eng/cultuurshock aan? Ja het is geen Europa en de mensen komen wel eens of je af maar vond het zelf wat overdreven. Varanasi kan wel heftig zijn.
Ik ben begonnen in India, en toen naar Oost-Azie gegaan. De cultuurshock in India is erg heftig en het is heel erg wennen als je nog nooit in zo'n land bent geweest. Natuurlijk is het te doen (misschien niet voor iedereen trouwens), maar aangezien hij nog 2.5 jaar heeft kan een bezoek aan Thailand/Vietnam geen kwaad :P Sowieso mooie landen :D

Het ligt ook aan de persoon naturlijk :P
The line is a dot to you!
pi_93275449
Ja goed idee is dat, hij kan in de zomer naar Thailand gaan. Damn wat kunnen die gasten goed koken, jammie!
pi_93275763
Over een maand ga ik drie weken naar Hyderabad voor mijn werk. Ik heb daarin twee weekenden te benutten. Wat is de moeite waard? Vliegtuig pakken naar Mumbai ? Of naar Dehli en dan naar de Taj Mahal? Bangalore? Of in Hyderabad blijven? Wie heeft tips?
pi_93277760
Of ga via Bangalore en mysore naar Bandipur! In Bangalore kun je bij jungle lodge een safari met overnachting boeken. Wonderschoon en ik heb zelfs een luipaard en een tijger gezien in het wild _O_
pi_93296519
quote:
Als je gaat, zal je waarschijnlijk afvallen. Was zelf bijna 10 kilo afgevallen in 6 weken tijd terwijl ik gewoon alles af, wel relax :) Gelukkig nooit echt ziek geweest.
Dit had ik ook! Ik ben 6 kilo in 3 weken afgevallen. Geen idee hoe het kwam, maar alleen daarvoor is India al geweldig (en ik weeg niet eens zo veel). Ik ben wel een keer ziek geweest, kwam beestjes tegen in mijn eten en de volgende dag was het raak. We hadden al zo veel gegeten zonder problemen dat we er ook minder alert op werden. Dit was toen best jammer :) Maar het hielp wel om de kilo's kwijt te raken haha
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:20:35 #285
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_93324419
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:20 schreef Hulleman het volgende:

[..]

Dit had ik ook! Ik ben 6 kilo in 3 weken afgevallen. Geen idee hoe het kwam, maar alleen daarvoor is India al geweldig (en ik weeg niet eens zo veel). Ik ben wel een keer ziek geweest, kwam beestjes tegen in mijn eten en de volgende dag was het raak. We hadden al zo veel gegeten zonder problemen dat we er ook minder alert op werden. Dit was toen best jammer :) Maar het hielp wel om de kilo's kwijt te raken haha
Ik had na twee dagen een zwak momentje. 's Nachts wakker, buikpijn, zweten, koud. Je kent het wel. Even een bezoekje aan de wc en nog een paar uurtjes slapen. Daarna geen last meer gehad van ziektes etc. Volgens mij was het gewoon een reactie op het eten daar. Na een week was ik ook echt niet meer zo willekeurig. Langs de weg doe ik toch niet. Zelfs niet in Nederland :P

Alle reizigers die ik onderweg tegenkwam, hadden een soortgelijke ervaring. Niemand gesproken die echt een ziekenhuis van binnen gezien had.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:15:23 #286
34586 kepler
No bounce, no play
pi_93327569
Ik juist langs de weg gegeten, superlekker en nog goedkoper :P

pas na vier weken beetje ziek, maar dat was omdat ik een roomijsje had gegeten :') Dom :D
The line is a dot to you!
pi_93635821
quote:
Op donderdag 24 februari 2011 18:33 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Kan het wel aanraden hoor, wat is er zo moeilijk/eng/cultuurshock aan? Ja het is geen Europa en de mensen komen wel eens of je af maar vond het zelf wat overdreven. Varanasi kan wel heftig zijn.
Ik heb flink wat gereisd, midden oosten, afrika, zuid amerika, maar india vind ik tot nu toe een van de lastigste landen om te bereizen. Een treinticket op korte termijn vinden is een crime, zelfs de bus is soms lastig, en het is zo fucking druk overal... en de indiers vind ik ook niet het tofste volk dat er is.
pi_93676341
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:36 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik heb flink wat gereisd, midden oosten, afrika, zuid amerika, maar india vind ik tot nu toe een van de lastigste landen om te bereizen. Een treinticket op korte termijn vinden is een crime, zelfs de bus is soms lastig, en het is zo fucking druk overal... en de indiers vind ik ook niet het tofste volk dat er is.
qua treinticket, als je de truucs kent op de meeste lijnen geen issue:
1. koop meerdere tickets op meerdere dagen. Cancellation is een miniscuul bedrag, vandaar dat het ook altijd 'uitverkocht' lijkt
2. tatkat: twee dagen voor de reisdatum, om 8.00 uur, komen voor de meeste treinen een aantal additionele tickets vrij, die je kunt kopen met een opslagfee
3. tourist quote: voor een aantal populaire treinen zijn tourist quota voorhanden: tickets die je alleen kunt kopen als jeeen tourist visum hebt. De grotere stations hebben een speciale tourist desk daarvoor.
4. combi van 2 en 3: als een trein tatkal heeft, meldt je twee dagen van te voren op de tourist desk, zeg om 7.45. Als er geen \tourist quote voorradig is, kan de beste man of vrouw wel om 8.00 als eerste in het systeem om je een tatkal ticket te verkopen.

Handige vervoersreserveringssites: http://www.redbus.in of http://makemytrip.in
Treinen online reserveren primair via http: https://www.itcrc.co.in , maar ik vermoed dat je daar wel eens een indiase credit card voor nodig kunt hebben.

Verder is India inderdaad best druk :)
pi_93678218
quote:
Op zaterdag 5 maart 2011 06:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

qua treinticket, als je de truucs kent op de meeste lijnen geen issue:
1. koop meerdere tickets op meerdere dagen. Cancellation is een miniscuul bedrag, vandaar dat het ook altijd 'uitverkocht' lijkt
Het is een loterij, juist omdat annuleren zo goedkoop is blijft dit zo. Het is gewoon debiel dat sommige lijnen al een maand van te voren waitlisted zijn. En waitlisted suckt gewoon. Je kan buiten de boot vissen of in een lege trein zitten, beide is mogelijk.

quote:
Handige vervoersreserveringssites: http://www.redbus.in of http://makemytrip.in
Treinen online reserveren primair via http: https://www.itcrc.co.in , maar ik vermoed dat je daar wel eens een indiase credit card voor nodig kunt hebben.
Klopt. Ook al zoiets raars.
  zondag 6 maart 2011 @ 18:10:23 #290
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_93734254
2.5 jaar voorbereiding is wel lang.
Zet de steden die je wil zien op een logische volgorde, en boek vanuit hier je trein- en vliegtickets. Van Delhi naar Agra is bijvoorbeeld goed met een taxi te doen, en in je hotel willen ze je graag helpen met het regelen van een taxi. ;)

Het reizen in India is niet lastig. Waar ik meer problemen mee had is dat men overal geld voor wil hebben voor bijvoorbeeld het maken van een foto of als je de weg gaat vragen, bij mij is het een paar keer opgelopen tot een ruzie wat jammer is voor het land.
  zondag 6 maart 2011 @ 18:14:55 #291
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_93734416
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 10:38 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het is een loterij, juist omdat annuleren zo goedkoop is blijft dit zo. Het is gewoon debiel dat sommige lijnen al een maand van te voren waitlisted zijn. En waitlisted suckt gewoon. Je kan buiten de boot vissen of in een lege trein zitten, beide is mogelijk.

[..]

Klopt. Ook al zoiets raars.
http://www.trainticketsindia.com/
Op deze site kan je met elke creditcard betalen, let wel dat je dit doet tijdens de Indiaase kantooruren, anders werkt de site niet. (raar maar waar)

Verder nog een tip, neem je creditcard mee en vertrouw niet op enkel je bankpas.
Geld invoeren is strafbaar, maar wel makkelijk voor noodgevallen.
pi_93734599
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:20 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Ik had na twee dagen een zwak momentje. 's Nachts wakker, buikpijn, zweten, koud. Je kent het wel. Even een bezoekje aan de wc en nog een paar uurtjes slapen. Daarna geen last meer gehad van ziektes etc. Volgens mij was het gewoon een reactie op het eten daar. Na een week was ik ook echt niet meer zo willekeurig. Langs de weg doe ik toch niet. Zelfs niet in Nederland :P

Alle reizigers die ik onderweg tegenkwam, hadden een soortgelijke ervaring. Niemand gesproken die echt een ziekenhuis van binnen gezien had.
Ik wel, maar geen idee wat het was. Of het voedsel was of ik water binnengekregen heb bij het zwemmen in een tempel in Jaipur.

Geen prettige ervaring, maar al het materiaal wat gebruikt werd was wel nieuw. :)
pi_94041226
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:14 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

http://www.trainticketsindia.com/

Verder nog een tip, neem je creditcard mee en vertrouw niet op enkel je bankpas.
De link die jij hebt doorgegeven is eigenlijk www.cleartrip.com Je kan hier altijd je treinticket boeken, ongeacht welk tijdstip! :)

Verder heb ik in de afgelopen maanden nog geen problemen ondervonden met mijn rabo-bankpasje. ATM's zijn overal te vinden en als je zorgt dat je altijd wat geld op zak hebt zie ik geen risico.

Voor de zekerheid heb ik overigens ook een creditkaart bij en ook nog een bankpas van een andere bank... :P
pi_94041573
http://www.onzereizen.nlOp dit moment ben ik overigens in Kodaikanal, het stadje valt me een beetje tegen, al is het wel lekker koel! Had het allemaal iets idylischer verwacht. Maar goed, maar is kijken of ik een leuk wandeltochtje in de omgeving kan maken. Iemand toevallig een goede tip?

Verder heb ik de afgelopen weken op de andaman eilanden dooregbracht. En asjemenou wat is het daar mooi!!! :) O+ :)

Ik was eigenlijk van plan om eerst havelock te bezoeken en vervolgens door te gaan naar neil-eiland. Maar ik had zo'n fijn hostel met geweldige mede reizigers dat ik uiteindeindelijk de 2 weken maar op havelock heb doorgebracht.

Wat foto's en verhalen om je een ideetje te geven:


pi_94043167
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:00 schreef nodisch18 het volgende:
http://www.onzereizen.nlOp dit moment ben ik overigens in Kodaikanal, het stadje valt me een beetje tegen, al is het wel lekker koel! Had het allemaal iets idylischer verwacht. Maar goed, maar is kijken of ik een leuk wandeltochtje in de omgeving kan maken. Iemand toevallig een goede tip?

Verder heb ik de afgelopen weken op de andaman eilanden dooregbracht. En asjemenou wat is het daar mooi!!! :) O+ :)

Ik was eigenlijk van plan om eerst havelock te bezoeken en vervolgens door te gaan naar neil-eiland. Maar ik had zo'n fijn hostel met geweldige mede reizigers dat ik uiteindeindelijk de 2 weken maar op havelock heb doorgebracht.

Wat foto's en verhalen om je een ideetje te geven:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik heb de afgelopen weken ook diverse verhalen en beelden van medereizigers mogen aanschouwen/aanhoren over de Andamans, waardoor ik me afvroeg waarom ik 's hemelsnaam niet een ticket van Chennai naar Port Blair gekocht had..... :)

Ach, next time :)

Hoe was dat prijs en vervoerstechnisch, de Andamans?

Ow, en is er niet een stukje grond aan de kust te koop? ;)
pi_94043584
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik heb de afgelopen weken ook diverse verhalen en beelden van medereizigers mogen aanschouwen/aanhoren over de Andamans, waardoor ik me afvroeg waarom ik 's hemelsnaam niet een ticket van Chennai naar Port Blair gekocht had..... :)
Ben er ook geweest, paar weken geleden. Maar ik heb vooral de onderwaterwereld verkend, ook zeer de moeite waard. :Y
De eilanden zijn wel erg afgelegen en geisoleerd, leuk voor een tijdje maar het ging me na een week of twee danig irriteren. Ben teveel een stadsmens daarvoor.

quote:
Hoe was dat prijs en vervoerstechnisch, de Andamans?
Ik ben er met de boot naartoe gegaan, is iets goedkoper dan vliegtuig. Leuke reis, een belevenis, maar duurt wel verrekte lang (meer dan 60 uur vanaf Chennai).
Een ticket kost ergens tussen de 3 en 7 duizend rupee (afhankelijk van de class). Terug ben ik wel met het vliegtuig gegaan. Ticket (enkeltje) naar Kolkata kostte 7600 rupee.
pi_94048006
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:48 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ben er ook geweest, paar weken geleden. Maar ik heb vooral de onderwaterwereld verkend, ook zeer de moeite waard. :Y
De eilanden zijn wel erg afgelegen en geisoleerd, leuk voor een tijdje maar het ging me na een week of twee danig irriteren. Ben teveel een stadsmens daarvoor.

[..]

Ik ben er met de boot naartoe gegaan, is iets goedkoper dan vliegtuig. Leuke reis, een belevenis, maar duurt wel verrekte lang (meer dan 60 uur vanaf Chennai).
Een ticket kost ergens tussen de 3 en 7 duizend rupee (afhankelijk van de class). Terug ben ik wel met het vliegtuig gegaan. Ticket (enkeltje) naar Kolkata kostte 7600 rupee.
Was die boot een beetje te doen qua kwaliteit? Ik vind het op zich wel wat hebben om met de boot te gaan :)

Waar moet ik aan denken qua prijzen van accomodatie? En wat voor soort toeristen komen er in het algmeen?

Excuses als ik teveel vraag :D
pi_94068751
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Was die boot een beetje te doen qua kwaliteit? Ik vind het op zich wel wat hebben om met de boot te gaan :)
Die boot was prima te doen. Er zit wel verschil tussen de boten; ik zat op de MV Nankowry en die was ok maar anderen schijnen soms ouder te zijn en minder mooi heb ik me laten vertellen. Als je de goedkoopste klasse (bunk) neemt dan zit je na een paar dagen wel met vrij ranzige badkamers en wc's. Maar wel leuk om locals te ontmoeten. Ik zat zelf 1e klasse (ik hecht wel aan privacy) en dan heb je met 3 andere mensen een eigen badkamer+wc. Eten was prima; lekker en voedzaam zuid-indiaas eten voor weinig geld.

quote:
Waar moet ik aan denken qua prijzen van accomodatie? En wat voor soort toeristen komen er in het algmeen?
Ik ben allerlei mensen tegengekomen. Er komen vrij veel Indiase toeristen en toeristen uit de hele wereld; waaronder flink wat Israeliers die hun dienstplicht erop hebben zitten. Leeftijd varieert.
Qua accomodatie is het uiteenlopend; je kan een zeer basic tent met gedeelde badkamer/wc huren voor 150 rupee per nacht of zeer luxe gaan voor duizenden rupees; en alles daartussenin. Ik had zelf een vrij comfortabele hut met eigen wc/douche voor 800 rupee (op Havelock Island).

quote:
Excuses als ik teveel vraag :D
Geen probleem; ben net terug van een reis van 5 maanden en zit nog af te kicken van India dus ik praat er graag over. :)
pi_94140003
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik heb de afgelopen weken ook diverse verhalen en beelden van medereizigers mogen aanschouwen/aanhoren over de Andamans, waardoor ik me afvroeg waarom ik 's hemelsnaam niet een ticket van Chennai naar Port Blair gekocht had..... :)

Ach, next time :)

Hoe was dat prijs en vervoerstechnisch, de Andamans?

Ow, en is er niet een stukje grond aan de kust te koop? ;)
Ik heb een vliegticket vanuit Chennai naar Poprt Blair geboekt. Al met al kostte dat ongeveer 11000 roepie, bij de huidige koers is dat ongeveer 175 euro.

Bij aankomst in port blair had ik het geluk dat we direct de ferry naar Havelock island konden pakken. Deze boottocht duurt een uurtje of 2. Op havelock zelf zijn legio overnachtingsmogelijkheden. Veelal van het strandhutje caliber, sommige met private bathroom andere met shared. Ik ben uiteindelijk in Emerald Gecko neergestreken. Dit is zowat het laatste "resort" aan strand 5 en kenmerkt zich door de afwezigheid van luidruchtige Israeliers en een gemiddeld wat ouder :@ publiek.

De hut daaro met private bathroom kostte 1250 en bij een verblijf van langer dan 1 week krijg je 10% korting.

Verder is het mogelijk om met de ferry vanuit Havelock naar Neil-island te varen. Het is daar nog rustiger naar verluid en verder ook prachtige strandjes en een schitterende zee!

Wat betreft het snorkelen en duiken... Vorig jaar is gedurende korte tijd de zeewatertemperatuur ruim boven de normale waarde gestegen, hierdoor is praktisch al het koraal gestorven... :{ :'( Vissen zijn nog volop aanwezig maar het is een beetje een apart gezicht om de vissen tussen de wat eens prachtige koraalriffen geweest moeten zijn, te zien zwemmen. Gelukkig zie je nieuw koraal link en rechts al weer groeien. hopelijk zet dit zich voort!

Verder is Elephant beach absoluut de moeite waard, zowel de korte hike er naar toe (25 minuten) als het strand zelf. Tijdens de tsunami van 2004 zijn hier 10-tallen grote woudreuzen omgevallen op het strand en deze geven het strand een zeer bijzonder karakter (beetje creepy! >:) ). Verder kun je hier direct vanaf het strand snorkelen en zijn er soms schildpadden te zien!
pi_94140361
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:35 schreef nodisch18 het volgende:
Wat betreft het snorkelen en duiken... Vorig jaar is gedurende korte tijd de zeewatertemperatuur ruim boven de normale waarde gestegen, hierdoor is praktisch al het koraal gestorven... :{ :'( Vissen zijn nog volop aanwezig maar het is een beetje een apart gezicht om de vissen tussen de wat eens prachtige koraalriffen geweest moeten zijn, te zien zwemmen. Gelukkig zie je nieuw koraal link en rechts al weer groeien. hopelijk zet dit zich voort!
Het water was inderdaad ook nu nog extreem warm, bijna 30 graden! Je kon zowat zonder wetsuit duiken (wat sommigen ook deden). Het viel me ook op dat op geringe diepte al het koraal vaak grauw en doods was. Als je mooi koraal wilde zien dan moest je dieper dan 20 meter gaan, daar is het nog wel prachtig en kleurrijk omdat het daar een stuk kouder is. Maar met snorkelen kom je natuurlijk niet zo diep.
pi_94140912
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:42 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het water was inderdaad ook nu nog extreem warm, bijna 30 graden! Je kon zowat zonder wetsuit duiken (wat sommigen ook deden). Het viel me ook op dat op geringe diepte al het koraal vaak grauw en doods was. Als je mooi koraal wilde zien dan moest je dieper dan 20 meter gaan, daar is het nog wel prachtig en kleurrijk omdat het daar een stuk kouder is. Maar met snorkelen kom je natuurlijk niet zo diep.
inderdaad, maar ook tijdens het duiken vond ik dat het koraal in zeer beroerde staat was. Stukken beter dan wat je met snorkelen ziet maar naar verluidt nog slechts een schim van hoe het voorheen is geweest :'(

Wat nog erger is is dat ook voor dit seizoen een extreme hoge watertemperatuur wordt verwacht. De duikschool houders houden dan ook allemaal hun hard vast wat voor een effect dit zal hebben.

PS, in welk resort zat jij?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')