abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_64959752
Locusta, soms weten ze zelfs dat niet..

1 leerling van mij is ook pas na een gesprek met hogerhand tot het besef gekomen dat hij misschien wat te ver ging bij mij, het is soms stoerdoenerij, waarbij ze zich niet altijd beseffen hoe dat bij de leraar als persoon aan kan komen. Sommige leerlingen lijken er niet altijd bij stil te staan dat de docent ook gewoon een persoon is zeg maar.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_64960060
Ik geloof ook wel dat sommige leerlingen dit niet (direct) doorhebben. Maar ze zitten er ook tussen die heel gewiekst zijn en dit prima doorhebben, maar pik ze er maar eens uit.
Zeker de leerlingen die we tegenwoordig in het middelbaar onderwijs krijgen zijn weer een stuk mondiger dan toen ik bijv. een brugpieper was ('94/'95) Daar sta ik soms nog wel eens van te kijken ("die goede, oude tijd" ).
pi_64966184
Klopt, ze zijn veel mondiger en durven ook meer te zeggen. Ik had er vrijdag een kleine discussie met een andere docent in opleiding over; in 10 jaar is er enorm veel anders geworden als het gaat om het gedrag van leerlingen. Durven meer, doen meer, zeggen meer en soms hebben ze totaal geen idee waarover ze het hebben; of zeggen ze iets vanwege de 'groepsdruk.'

Morgen 3de les aan mijn VMBO klas, ik ben benieuwd...
pi_64966671
Ik vind dat ook wel. Ik weet ook niet of het je als leerling minder opvalt, maar ik zie al een heel aantal leerlingen in de brugklas die al geen huiswerk meer maken enzo. Ik kan het mij niet herinneren, maar ik zat ook wel in een hele brave klas...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_64972588
Tja, ik wil dan niet als een oude rot klinken (met mijn 25 jaar) maar ik kan mij ook niet herinneren dat wij zo stelselmatig ons huiswerk niet maakten en soms ook zulke grote monden opzetten. Excessen waren er natuurlijk altijd, maar die excessen zijn nu veel "normaler" geworden

Spannend, Hippos! Zal voor je duimen
Ik heb nu 1 vmbo-klas die absoluut niet lekker loopt en waarbij de hulp van een (ortho)pedagoog ingeroepen is, omdat nagenoeg alle collega's niets meer met die klas kunnen beginnen. Dus hopelijk dat het met haar hulp wat beter gaat worden. Maar een andere klas (2TH) gaat wel weer heel goed Erg wisselvallig dus.
Maarja, juist die ene klas zuigt alle aandacht op
pi_64992062
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:14 schreef Locusta het volgende:
Tja, ik wil dan niet als een oude rot klinken (met mijn 25 jaar) maar ik kan mij ook niet herinneren dat wij zo stelselmatig ons huiswerk niet maakten en soms ook zulke grote monden opzetten. Excessen waren er natuurlijk altijd, maar die excessen zijn nu veel "normaler" geworden
Hier een nog wat oudere rot (31 jaar, 10 jaar voor de klas).
Ik heb zelf HAVO gedaan en VWO, dus dat kan ik minder vergelijken met het huidige VMBO waar ik mijn lessen geef.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 22:36:11 #107
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_65009635
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:17 schreef Hippos het volgende:
In 10 jaar is er enorm veel anders geworden als het gaat om het gedrag van leerlingen. Durven meer, doen meer, zeggen meer en soms hebben ze totaal geen idee waarover ze het hebben; of zeggen ze iets vanwege de 'groepsdruk.'
Ja, wij hadden er gisteren ook een discussie over. Denk dat het te maken heeft met een aantal factoren:
* thuisfront - veel ouders werken de hele dag en hebben weinig aandacht voor hun kind, of weten gewoonweg niet hoe ze hun kind moeten opvoeden. Kind gaat dus op andere manieren aandacht vragen.
* straf - vroeger kreeg je thuis nog eens dubbel zoveel straf als je op school iets uitgevreten had, tegenwoordig moet je je als docent verantwoorden want ouders komen naar school als het kind iets uitgevreten heeft
* concentratie - alles gaat tegenwoordig heel snel en vluchtig; computer heeft een grote invloed op het leven van de kinderen, ze zijn ondertussen gewend om zelf alles te zoeken. Een boek lezen is ondertussen hopeloos ouderwets. Denk ook dat kinderen zich nog maar moeilijk op 1 ding kunnen concentreren. Zelfs nu is het én huiswerk maken, én TV kijken, én radio luisteren, én 10 websites bekijken, én 5 msn-gesprekken tegelijk voeren. (Toegegeven: ik kan dat ook, maar je merkt toch dat het voor kinderen moeilijk is om geconcentreerd te blijven). Veel prikkels. Waar zij gewend zijn aan een flitsende MTV-videoclip, staan wij voor de klas als een "stomme zwart/wit film", om het zo maar eens even te chargeren.

Zo zijn er nog wel wat oorzaken te noemen.
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:14 schreef Locusta het volgende:
Ik heb nu 1 vmbo-klas die absoluut niet lekker loopt en waarbij de hulp van een (ortho)pedagoog ingeroepen is, omdat nagenoeg alle collega's niets meer met die klas kunnen beginnen.
Dat is wel erg extreem als geen enkele collega iets met een vmbo-brugklasje kan...
.
pi_65025609
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:36 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Dat is wel erg extreem als geen enkele collega iets met een vmbo-brugklasje kan...
Dat is het ook een 2e klas met 13 leerlingen waar niets, maar dan ook echt niets mee te beginnen is
Nou zitten er wel wat leerlingen tussen met "bagage" en allerlei soorten aandoeningen, maar dit slaat echt alles (zelfs volgens mijn afdelingsleider)
Ik hoop dat het met behulp van de pedagoog (die individuele- en klassengesprekken gaat voeren) snel wat beter gaat, door dit gedonder kan ik de stof ook niet goed behandelen.

Goed dat je het thuisfront noemt, ik heb het idee dat (het ontbreken van) de thuissituatie veel invloed heeft op het kind. In de hierboven genoemde probleemklas zitten dus ook een aantal kinderen van gescheiden ouders, een meisje van een schippersinternaat, een meisje uit een streng islamitisch gezin (ze wil ook niet naar huis en hangt maar rond op school), noem maar op. En de leerlingen versterken het gedrag ook nog eens onder elkaar.
Zo zie je soms maar hoe belangrijk een stabiele thuissituatie kan zijn.
pi_65030311
Hallo allemaal!!

Lekker aan het werk?? Ik ben jaloers... Ik heb tijdens de wintersport een ongeluk gehad (niet mijn schuld!!), nu is mijn onderrug zwaargekneusd. Kan amper lopen en niet zitten en heb veel pijn. Nu kan ik dus niet werken en zit ik al anderhalve dag thuis. Ik mis school echt, mijn collega's en mijn leerlingen!! Verveel me inmiddels rot en heb al mijn boeken uitgelezen.

Helaas lees ik hier ook niet de leukste verhalen... echt verschrikkelijk dat leerlingen je bedreigen en uitschelden. Wij hebben ook een paar van die leerlingen die het echt te bont maken maar gewoon niet van school kunnen omdat er een andere school gevonden moet zijn. Echt te erg gewoon!
I ♥ PB
pi_65031677
Aiii.... beterschap!
Ik heb vorig jaar mijn bekken op meerdere plaatsen gebroken en uiteindelijk ook 8 maanden thuis gezeten, dus begrijp wel wat je bedoeld

Tja, als er geen andere school voor gevonden kan worden, dan houd het op! Aan de ene kant snap ik het wel: je kunt de leerlingen niet zomaar "dumpen", maar aan de andere kant zorgt het voor vele rare situaties zoals bijv. bij -J-D- (als hij die leerling weer terug krijgt) Ook niet helemaal de bedoeling.
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:23:20 #111
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_65034854
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:14 schreef Locusta het volgende:
Tja, ik wil dan niet als een oude rot klinken (met mijn 25 jaar) maar ik kan mij ook niet herinneren dat wij zo stelselmatig ons huiswerk niet maakten en soms ook zulke grote monden opzetten. Excessen waren er natuurlijk altijd, maar die excessen zijn nu veel "normaler" geworden
Hier liep ik vorige 2 jaar ook tegenaan: Toen was ik 24 en 25, maar er is echt schrikbarend veel veranderd.
En volgens mij zijn dit de oorzaken:
quote:
* thuisfront - veel ouders werken de hele dag en hebben weinig aandacht voor hun kind, of weten gewoonweg niet hoe ze hun kind moeten opvoeden. Kind gaat dus op andere manieren aandacht vragen.
* straf - vroeger kreeg je thuis nog eens dubbel zoveel straf als je op school iets uitgevreten had, tegenwoordig moet je je als docent verantwoorden want ouders komen naar school als het kind iets uitgevreten heeft
Het aantal leerlingen met een abnormale thuissituatie (geen vader en moeder thuis) is echt absurd groot. Bij ons was iemand met gescheiden ouders nog iets bijzonders, zelfs een beetje zielig. Tegenwoordig is het normaal. Ouders besteden idd veel te weinig aandacht aan hun kinderen. Ze zeiden het vorig jaar ook tegen me: "Ja, ik doe zo want thuis heb ik niemand om mee te praten." Het is echt van de gekken, deze maatschappij.

En sommige ouders komen idd pas naar school als je hun kind "onrecht hebt aangedaan". Nou, als ik met een verhaal thuiskwam, zeiden mijn ouders: "De leraar zal het wel weten." Toen eindeloos irritant, maar het was wel de waarheid.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_65036975
Heb nog niets gehoord van de school, terwijl de schorsing morgen afloopt.
Dan zit die leerling dus weer gewoon in de klas, lijkt me? Heel apart!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  woensdag 14 januari 2009 @ 17:26:21 #113
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_65037480
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:12 schreef -J-D- het volgende:
Heb nog niets gehoord van de school, terwijl de schorsing morgen afloopt.
Dan zit die leerling dus weer gewoon in de klas, lijkt me? Heel apart!
Ik weet niet hoezeer het schoolbestuur achter je staat, maar je kunt die leerling toch weigeren? Zeg maar dat je een officieel fatsoenlijk excuus wil en een goede afspraak voor als het weer mis gaat. Je moet gewoon op je strepen gaan staan. Er zijn grenzen hoor. En uiteindelijk ben jij de baas in jouw klas.

[ Bericht 2% gewijzigd door ErikT op 14-01-2009 17:51:12 ]
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_65037672
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:23 schreef ErikT het volgende:
Het aantal leerlingen met een abnormale thuissituatie (geen vader en moeder thuis) is echt absurd groot. Bij ons was iemand met gescheiden ouders nog iets bijzonders, zelfs een beetje zielig. Tegenwoordig is het normaal.
Inderdaad! Ik kan mij nog herinneren dat wij instructies kregen van de leerkrachten om maar een extra beetje aardig te doen, want haar ouders gingen scheiden, etc. Tegenwoordig staat het bij ons niet eens altijd meer in de leerlingdossiers, tenzij er iets specifieks aan de hand is.
quote:
En sommige ouders komen idd pas naar school als je hun kind "onrecht hebt aangedaan". Nou, als ik met een verhaal thuiskwam, zeiden mijn ouders: "De leraar zal het wel weten." Toen eindeloos irritant, maar het was wel de waarheid.
Hahaha, ja de opmerking: "Je zult het er wel naar gemaakt hebben", heb ik ook wel een aantal keer voorbij horen komen
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:12 schreef -J-D- het volgende:
Heb nog niets gehoord van de school, terwijl de schorsing morgen afloopt.
Dan zit die leerling dus weer gewoon in de klas, lijkt me? Heel apart!
Apart dat ze nog niets hebben laten horen

Hebben ze bij jou op school geen "opvanglokaal" waar leerlingen heen gaan die er bijv. uitgestuurd worden? Ik zou dan vragen of die leerling daar heen mag tijdens de lesuren, zo is dat bij ons op school ook wel eens gedaan. En anders kun je hem/haar altijd nog met een tafel op de gang buiten het lokaal zetten en kan de leerling daar aan het werk.
Als het maar duidelijk is dat hij/zij "buiten het lokaal" werkt, lijkt me
pi_65037703
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:26 schreef ErikT het volgende:
Ik weet niet hoezeer het school bestuur achter je staat, maar je kunt die leerling toch weigeren? Zeg maar dat je een officieel fatsoenlijk excuus wil en een goede afspraak voor als het weer mis gaat. Je moet gewoon op je strepen gaan staan. Er zijn grenzen hoor. En uiteindelijk ben jij de baas in jouw klas.
Eensch! En dit dus.
pi_65037710
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:31 schreef Locusta het volgende:

[..]

Apart dat ze nog niets hebben laten horen

Hebben ze bij jou op school geen "opvanglokaal" waar leerlingen heen gaan die er bijv. uitgestuurd worden? Ik zou dan vragen of die leerling daar heen mag tijdens de lesuren, zo is dat bij ons op school ook wel eens gedaan. En anders kun je hem/haar altijd nog met een tafel op de gang buiten het lokaal zetten en kan de leerling daar aan het werk.
Als het maar duidelijk is dat hij/zij "buiten het lokaal" werkt, lijkt me
Dat is er wel, maar goed, dan is het mijn besluit.
Ik wil dat de school hier een besluit in neemt. (lees: de directie)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_65037891
Dat kan ik mij goed voorstellen hoor!
pi_65038954
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:14 schreef Locusta het volgende:
Tja, ik wil dan niet als een oude rot klinken (met mijn 25 jaar) maar ik kan mij ook niet herinneren dat wij zo stelselmatig ons huiswerk niet maakten en soms ook zulke grote monden opzetten. Excessen waren er natuurlijk altijd, maar die excessen zijn nu veel "normaler" geworden

Spannend, Hippos! Zal voor je duimen
Ik heb nu 1 vmbo-klas die absoluut niet lekker loopt en waarbij de hulp van een (ortho)pedagoog ingeroepen is, omdat nagenoeg alle collega's niets meer met die klas kunnen beginnen. Dus hopelijk dat het met haar hulp wat beter gaat worden. Maar een andere klas (2TH) gaat wel weer heel goed Erg wisselvallig dus.
Maarja, juist die ene klas zuigt alle aandacht op
Dank je voor het duimen Tot nu gaat het goed tot redelijk goed. Probleem is dat ik zelf te kritisch ben en eigenlijk 'alles' perfect wil hebben, en dat gaat natuurlijk niet. In mijn vmbo-klasjes merk ik dat het huiswerk maken echt een enorm issue aan het worden is. Nog erger zijn leerlingen die gewoon geen boeken meenemen. Ik erger me daar kapot aan; die leerlingen gaan ook klieren omdat ze eigenlijk weinig kunnen doen. Ik geef ze wel vervangende opdrachten, maar als 6 leerlingen geen boeken bij zich hebben...
Alles wordt wel genoteerd en de school is er best strikt mee, maar echt effectief...nee.
Maar voor de rest gaat alles goed; ik heb naar mijn zin en volgens mijn onderbouw begeleider doe ik het erg goed als beginnend docent. Er kunnen natuurlijk puntjes beter, maar ze gaf me vandaag opnieuw een compliment. Ik mag dus best tevreden zijn, maar eigenlijk ben ik het soms ook niet Dat denk ik 'die klas was erg druk, deden niet lekker mee...' terwijl ze aan de andere kant wel bezig waren met de stof. Te kritisch op mezelf...vreselijk; dat moet er echt uitgeslagen worden bij mij
Moet nog wel het nodige doen voor de NLT module die ik over 3 weken ga geven; dat schiet nog niet echt op...in deze eerste 2 weken ben ik erg veel bezig geweest met die lessen in de vmbo klassen + alles regelen (afkorting, sleutels, leerlingenlijsten, bijzonderheden, school leren kennen...etc etc etc)...en dat kost ook veel tijd en energie
pi_65039179
ik ken het wel hoor, ik ben ook te kritisch op mijzelf..

ik kom er net achter dat ik voor de herkansing een toets heb gegeven waarin een heel aantal vragen uit de oorspronkelijke toets stonden. Ik baal daar teveel van. die eerste toets is toch 3 maanden geleden, dus of ze nu nog precies alles van de nabespreking weten betwijfel ik..

Volgende keer beter zou ik moeten denken, maar ik ben dan ook gewoon echt boos op mijzelf dat ik zo'n fout maak..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_65039330
Ik stop soms bewust oude vragen, soms in een nieuw jasje, in een herkansing. Een leerling die zijn fouten in de eerste toets goed heeft geanalyseerd mag daar best voor beloond worden. En als leerlingen weten dat er een kans bestaat dat vragen terugkomen, letten ze ook beter op bij de nabespreking .
pi_65039609
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 18:18 schreef ShadyLane het volgende:
Ik stop soms bewust oude vragen, soms in een nieuw jasje, in een herkansing. Een leerling die zijn fouten in de eerste toets goed heeft geanalyseerd mag daar best voor beloond worden. En als leerlingen weten dat er een kans bestaat dat vragen terugkomen, letten ze ook beter op bij de nabespreking .
Ja, dat doe ik precies zo. Vooral bij grammaticale dingen, bijv. invulzinnen, verander ik de namen van de personen en de rest blijft 't zelfde. Ik doe 't ook wel eens bij SO's en repetities over hetzelfde hoofdstuk. De slimme kinderen hebben dat door, laatst kwam er een brugklasser naar me toe "Mevrouw, ik had die zin nog onthouden van de S.O. maar u had hem wel een beetje veranderd!!" .

Mijn lesweek is een beetje raar. Zaterdag heeft mijn vriend een auto-ongeluk gehad. Hij zit de komende twee maanden bij z'n schoonouders om te revalideren, en ik ben er nog een beetje van slag door. Gelukkig heb ik deze week bijna alleen maar bovenbouw literatuurmondelingen, dus volgende week maar weer fris beginnen.

Nog wat pareltjes uit de mondelingen :
(Over Bridget Jones) - Daniel goes strange on his woman with Bridget.
(Over "Lamb to the Slaughter" van Roald Dahl) - The woman hits her man with a heavy lamp. (En dan ook het verhaal uitleggen alsof het een lamp is , terwijl het om een stuk lamsvlees gaat).
(Over "About a Boy") - Marcus, the main boy, is not a much brutal boy.
Als antwoord op mijn vraag wat de setting van het verhaal is: "It is a sad story, yes"

En als klapper: Een jongen die maar Nederlandse woorden erdoorheen bleef gooien. Hij had het echt niet door, zelfs toen ik hem corrigeerde bleef hij er mee doorgaan. Dan krijg je zinnen als "The pigs on the boerderij staan voor de leaders of communism in Rusland". .
pi_65040337
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 18:08 schreef Hippos het volgende:
Nog erger zijn leerlingen die gewoon geen boeken meenemen. Ik erger me daar kapot aan; die leerlingen gaan ook klieren omdat ze eigenlijk weinig kunnen doen. Ik geef ze wel vervangende opdrachten, maar als 6 leerlingen geen boeken bij zich hebben...
Even snel een tipje voor ik de rest goed door ga lezen:
Zorg dat je wat kopietjes bij je hebt van de les- en werkboeken waarmee de leerlingen dan aan de slag kunnen gaan. Kost minder voorbereidingstijd dan de vervangende opdrachten en op een gegeven moment hebben de leerlingen ook wel door dat geen boeken meenemen geen zin heeft (je gaat immers gewoon door met noteren wie de boeken is vergeten, dus krijgen ze nog steeds straf), ze moeten immers alsnog met de stof aan de slag. Bij mij heeft dit prima gewerkt
quote:
Maar voor de rest gaat alles goed; ik heb naar mijn zin en volgens mijn onderbouw begeleider doe ik het erg goed als beginnend docent. Er kunnen natuurlijk puntjes beter, maar ze gaf me vandaag opnieuw een compliment. Ik mag dus best tevreden zijn, maar eigenlijk ben ik het soms ook niet Dat denk ik 'die klas was erg druk, deden niet lekker mee...' terwijl ze aan de andere kant wel bezig waren met de stof. Te kritisch op mezelf...vreselijk; dat moet er echt uitgeslagen worden bij mij
Ik herken het wel Heb ik ook erg last van! Met name wanneer andere mensen eens een keer bij mij komen kijken Ben ook altijd erg nerveus dan.

Maar kritisch zijn tegenover jezelf is niet verkeerd, maar geniet ook een beetje van het compliment

[ Bericht 33% gewijzigd door Locusta op 14-01-2009 18:47:04 ]
pi_65040478
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 18:18 schreef ShadyLane het volgende:
Ik stop soms bewust oude vragen, soms in een nieuw jasje, in een herkansing. Een leerling die zijn fouten in de eerste toets goed heeft geanalyseerd mag daar best voor beloond worden. En als leerlingen weten dat er een kans bestaat dat vragen terugkomen, letten ze ook beter op bij de nabespreking .
Dat is ook wel een goede insteek ja Toch een beetje indirect belonen voor goed opletten.
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 18:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn lesweek is een beetje raar. Zaterdag heeft mijn vriend een auto-ongeluk gehad. Hij zit de komende twee maanden bij z'n schoonouders om te revalideren, en ik ben er nog een beetje van slag door. Gelukkig heb ik deze week bijna alleen maar bovenbouw literatuurmondelingen, dus volgende week maar weer fris beginnen.
Oef, sterkte zeg! Komt het wel weer helemaal goed?
quote:
Nog wat pareltjes uit de mondelingen :
(Over Bridget Jones) - Daniel goes strange on his woman with Bridget.
(Over "Lamb to the Slaughter" van Roald Dahl) - The woman hits her man with a heavy lamp. (En dan ook het verhaal uitleggen alsof het een lamp is , terwijl het om een stuk lamsvlees gaat).
(Over "About a Boy") - Marcus, the main boy, is not a much brutal boy.
Als antwoord op mijn vraag wat de setting van het verhaal is: "It is a sad story, yes"

En als klapper: Een jongen die maar Nederlandse woorden erdoorheen bleef gooien. Hij had het echt niet door, zelfs toen ik hem corrigeerde bleef hij er mee doorgaan. Dan krijg je zinnen als "The pigs on the boerderij staan voor de leaders of communism in Rusland". .
Animal farm?
pi_65045802
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 18:45 schreef Locusta het volgende:

[..]

Dat is ook wel een goede insteek ja Toch een beetje indirect belonen voor goed opletten.
[..]

Oef, sterkte zeg! Komt het wel weer helemaal goed?
[..]

Animal farm?
't Komt goed, maar 't gaat lang duren. Even doorbijten en dan samen opnieuw beginnen in het nieuwe huisje. Gelukkig zijn ze erg begripvol op school, vrijdagavond is open dag (en dus "moet al het onderwijzend personeel aanwezig zijn, OOK op eventuele vaste vrije dagen!") maar de rector zei "ga maar lekker naar Groningen, je zal hem wel missen deze week". Ik ben zo blij met hoe er met dat soort dingen wordt omgegaan bij ons op school.

Morgen nog drie mondelingen, een repetitieuurtje aan HAVO2 en een SO nabespreken met m'n 3e klas. En dan op naar m'n lief .

En het mondeling was Animal Farm ja . Nou goed, hij wist er dan tenminste nog chocola van te maken, ondanks de Nederlandse woorden. Ik had gisteren een leerling die na mijn vraag over onderliggende symboliek doodleuk antwoordde dat die er niet was . "It's just about animals on a farm, I thought it was a very childish book" , auw .
pi_65046215
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:45 schreef Razztwizzle het volgende:
't Komt goed, maar 't gaat lang duren. Even doorbijten en dan samen opnieuw beginnen in het nieuwe huisje. Gelukkig zijn ze erg begripvol op school, vrijdagavond is open dag (en dus "moet al het onderwijzend personeel aanwezig zijn, OOK op eventuele vaste vrije dagen!") maar de rector zei "ga maar lekker naar Groningen, je zal hem wel missen deze week". Ik ben zo blij met hoe er met dat soort dingen wordt omgegaan bij ons op school.
Fijn dat het iig (uiteindelijk) weer goed komt en dat je begripvolle collega's hebt
quote:
En het mondeling was Animal Farm ja . Nou goed, hij wist er dan tenminste nog chocola van te maken, ondanks de Nederlandse woorden. Ik had gisteren een leerling die na mijn vraag over onderliggende symboliek doodleuk antwoordde dat die er niet was . "It's just about animals on a farm, I thought it was a very childish book" , auw .
Oei, ja, die laatste opmerking zal wel pijn hebben gedaan ja Dat is ook geen voldoende geworden?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')