abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63760667
Van de Sint weten we dat 'ie elk jaar komt, maar van een ander stukje Nederlands (Fries) cultuurgoed wordt het steeds onzekerder: De Elfstedentocht. Elf jaar geleden was de laatste. Maar nu de eerste (natte) sneeuw gevallen is, het langzaam kouder wordt en de eerste nachtvorst een feit is, moet het toch bij elke nostalgische sport- en schaatsliefhebber weer gaan kriebelen: wanneer komen de rayonhoofden bij elkaar? Zou hij dit jaar komen, of moeten we toch weer een jaartje wachten?

Hier het verzamelpunt voor de mensen die niet kunnen wachten, ook uitkijken naar weer een ouderwetse winter met bijbehorende Elfstedentocht en nu al willen speculeren of hij dit jaar wel komt! Zijn er misschien ook mensen die lid zijn van de vereniging "De Friesche Elf Steden" en mee mogen doen?

Ook is dit natuurlijk hét topic om mooie foto's en sfeerbeelden van De Tocht te verzamelen!
Hier alvast wat sfeerbeelden om in de stemming te komen:

Reinier Paping. Winnaar 1963.

Coen de Koning. Winnaar 1912 en 1917.

Finish tocht 1997.

[ Bericht 1% gewijzigd door marcodej op 04-12-2008 18:08:27 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_63760953
Misschien kan het subforum weer open

Elfstedentocht

pi_63762024
De tocht der tochten
pi_63764923
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:09 schreef wimderon het volgende:
Misschien kan het subforum weer open

Elfstedentocht

Ai, ben ik blijkbaar niet zo origineel als ik dacht.

Maar ja, nieuwe winter, nieuwe kansen, nieuwe verwachtingen en een nieuw moment om weer herinneringen op te halen.
  donderdag 4 december 2008 @ 21:55:47 #5
143609 sipper
Gambling is for fools!
pi_63767358
Ik denk nog eventjes geduld. Al zag ik wel heel veel eikels aan de boom zitten en mn kat heeft een enorme dikke vacht. Oftewel dikke kans dat het dit seizoen gaat gebeuren

- verwijderd door admin -
  Redactie Sport donderdag 4 december 2008 @ 22:21:16 #6
109131 crew  sportfreak
pi_63768389
Elfstedentocht

Al hoeft een Tocht Der Tochten voor mij niet per se. Een fatsoenlijke winter met natuurijs en klassiekers zou al heel wat zijn tegenwoordig.
pi_63771912
Ik hoop het, al lijkt het me erg sterk. Ik hoop 'm ooit nog eens mee te maken iig.
sig verwijderd door FA
pi_64061101
Goed nieuws vanaf het Elfstedenkoorts-front:

* Werd vanochtend wakker, keek uit het raam en zag een dun laagje sneeuw op de bomen en huizen: de eerste echte sneeuw van dit winterseizoen is vannacht gevallen in Nederland!
* Het jaar 2009 begint goed voor alle Elfsteden-nostalgen:
quote:
Extra uitzending Andere Tijden over Elfstedentocht
Leuk begin van 2009! Op 1 januari heeft Andere Tijden een extra uitzending over de geschiedenis van de Elfstedentocht. Met vijf kwartier aan authentiek historisch beeldmateriaal. Op 3 januari is de herhaling.

Op 2 januari 1909 werd de eerste Elfstedentocht gereden. Vanwege dit historische feit is op Nieuwjaarsdag een speciale, extralange uitzending van Andere Tijden over de geschiedenis van dit evenement.

In de beste traditie van Andere Tijden-specials bestaat deze uitzending volledig uit in diverse collecties gevonden beeld en geluid. Deels zijn dit de officiële beelden zoals van Polygoon, de NTS en de NOS zijn vastgelegd. De meest interessante fragmenten zijn echter van amateurfilmers, die nog nooit op tv zijn uitgezonden.

Deze aflevering is samengesteld door Marnix Koolhaas.
Het zal niet veel meer nieuws bevatten dan De Avond van de Elfstedentocht uit 2007, maar goed, wel leuk nieuws!

Tot zover.

[ Bericht 0% gewijzigd door marcodej op 16-12-2008 18:32:56 ]
  maandag 22 december 2008 @ 19:17:29 #9
143609 sipper
Gambling is for fools!
pi_64254180
Het gaat vriezen!!!!!!!!!!!!!!!!!
- verwijderd door admin -
pi_64278945
Jazeker!
quote:
Vorstperiode in aantocht
Weersomslag tijdens Kerst
22 december 2008 - Een witte Kerst zit er niet in maar we krijgen tijdens de kerstdagen wel een vorstinval. De laatste week van het jaar belooft voor het eerst sinds 1996 een langere vorstperiode op te leveren. Hoe lang de kou in het nieuwe jaar doorgaat is nog onduidelijk.

Het KNMI Hirlam weermodel berekent zeer veel regen in Zuidoost-Europa
Duidelijk is wel dat de laatste dagen van het jaar lichte tot matige vorst opleveren zodat zich dan weer eens natuurijs kan vormen. Mogelijk dat de weersomslag in Duitsland en in het Alpengebied vergezeld gaat van wat sneeuw, maar in ons land zijn de neerslagkansen klein.
De schaatsen kunnen uit het vet
pi_64356198
It giet oan! :p We zullen zien, vooruitzichten zien er iig goed genoeg uit voor vennen en andere ondiepe wateren.
Goedgoan
  maandag 29 december 2008 @ 10:49:07 #12
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_64458025
ooooh ik word zenuwachtig, ik denk dat het gaat gebeuren
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_64458160
Ik ga zo eens even kijken of er hier al geschaatst wordt op de plaatselijke vijver.
He's a Monday morning lunatic
Disturbed from time to time
Lost within himself
In his solitary shell
pi_64458259
ik hoop dat het gewoon nog 2 weken ijzig koud blijft
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_64544506
Giet 't nou onderhand oan?
pi_75486037
Kickje voor de komende weken?
  donderdag 10 december 2009 @ 21:20:51 #17
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_75496952
quote:
Op maandag 29 december 2008 10:49 schreef MiLalaa het volgende:
ooooh ik word zenuwachtig, ik denk dat het gaat gebeuren
oooh, ik word alweer zenuwachtig

Ja ik denk dat het nu gaat gebeuren.. Vorig jaar de pest dat de wind in Friesland niet goed stond, dat komt nu vast goed. Duimen maar!
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_75503563
En een paar uur na m'n kick is ELF weer geopend .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')