abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 december 2008 @ 16:00:13 #1
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_63757843
Hallo allemaal,

op dit momentg ben ik bezig met mijn studie klinische psychologie. Na mijn studie wil ik zoals veel studenten de GZ-opleiding gaan doen, maar dit schijnt erg lastig te zijn. Zijn er hier mensen die op dit moment wachten op een GZ-plaats, maar intussen wel aan het werk zijn als basispsycholoog? Ik hoorde namelijk dat het vaak voorkomt dat men aan het werk gaat als basispsycholoog onder supervisie van een GZ-psycholoog binnen een instelling. Hebben mensen hier ervaring mee en eventueel tips wat ik het beste kan doen na de opleiding?

Alvast bedankt!
pi_63760674
Hai,

Zelf ben ik basis orthopedagoog. Maar we vallen onder dezelfde noemer: gedragskundige. Ik ben gewoon ergens gestart en met diagnostiek ontvang ik supervisie van een GZ (anders is het allemaal niet officieel) en verder heb ik eens per week een uur supervisie waarin ik allerlei vragen kan stellen. OP termijn kom ik bij mijn werkgever wellicht in aanmerking voor de GZ plek, echter veel collegae willen dat plekje.

Vaak vragen ze overal GZ, echter gewoon solliciteren! Het aantal GZ is namelijk summier...

Verder kan ik als tip geven: volg een aantal cursussen, staat toch mooi op je CV en is meer dan anderen hebben. Ook de basisaantekening diagnostiek kan ik aanraden...

Succes!
pi_63765545
Er zijn iets van 25 opleidingsplaatsen per jaar. Succes..
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:28:38 #4
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_63780264
Mijn zus volgt nu een studie diëtetiek, omdat ze zonder GZ-opleiding gewoon niet aan de bak kwam.
pi_63846794
Mijn vriendin is onlangs afgestudeerd als basispsycholoog, maar er wordt veel gevraagd om GZ psychologen inderdaad.
En wat onderhuurder zegt, gewoon solliciteren, soms moeten ze de GZ eis ook laten vallen want die zijn inderdaad summier.

Verder is het erg lastig om aan de bak te komen als basispsycholoog zonder ervaring.
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
  maandag 8 december 2008 @ 21:56:35 #6
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_63862345
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:55 schreef onderhuurder het volgende:
Hai,

Zelf ben ik basis orthopedagoog. Maar we vallen onder dezelfde noemer: gedragskundige. Ik ben gewoon ergens gestart en met diagnostiek ontvang ik supervisie van een GZ (anders is het allemaal niet officieel) en verder heb ik eens per week een uur supervisie waarin ik allerlei vragen kan stellen. OP termijn kom ik bij mijn werkgever wellicht in aanmerking voor de GZ plek, echter veel collegae willen dat plekje.

Vaak vragen ze overal GZ, echter gewoon solliciteren! Het aantal GZ is namelijk summier...

Verder kan ik als tip geven: volg een aantal cursussen, staat toch mooi op je CV en is meer dan anderen hebben. Ook de basisaantekening diagnostiek kan ik aanraden...

Succes!
Hey,

bedankt voor je reactie. Ik doe op dit moment al vrijwilligerswerk in de psychiatrie en ben op zoek naar een bijbaantje dat aansluit op mijn studie. Ook wil ik inderdaad cursussen gaan volgen. De basisaantekening diagnostiek krijg ik volgens mij als ik mijn studie klinische psychologie heb afgerond. Dus ben inderdaad aan het proberen om mijn CV uit te breiden, ik hoop dat het uiteindelijk zijn vruchten afwerpt!
  maandag 8 december 2008 @ 21:58:42 #7
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_63862430
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:26 schreef exec het volgende:
Mijn vriendin is onlangs afgestudeerd als basispsycholoog, maar er wordt veel gevraagd om GZ psychologen inderdaad.
En wat onderhuurder zegt, gewoon solliciteren, soms moeten ze de GZ eis ook laten vallen want die zijn inderdaad summier.

Verder is het erg lastig om aan de bak te komen als basispsycholoog zonder ervaring.
Yep, het bekende verhaal: zonder ervaring kom je niet aan de bak, maar als je niet aan de bak komt krijg je nooit ervaring. Wat doet je vriendin op dit moment als ik vragen mag? Richt ze zich op een andere baan of blijft ze solliciteren op GZ-plekken?
pi_63883807
Nog een mogelijkheid (heb ik namelijk ook gedaan):
Bied ergens (bijvoorbeeld bij je stage adres) aan dat je graag een werkervaringsplek zou willlen hebben tegen bijvoorbeeld een stagevergoeding voor een paar uur. Jij doet ervaring op en staat mooi op je CV, je wilt namelijk heel graag aan de slag en bent bereid om dit voor een magere vergoeding te doen. Voor zo'n organisatie bijne te mooi om te weigeren. Bij mij hadden ze dit niet op mijn stageadres maar ze hebben het toen gewoon gecreëerd.

Zo heb ik 2 maanden gewerkt (16 uur per week) en kreeg toen een klein, tijdelijk contract tegen normaal loon (schaal 60) en kreeg toen na twee maanden een aanbod voor zwangerschapsvervanging. In totaal een jaar daar gezeten en toen elders gesolliciteerd.
Alle ervaring is meegenomen, het kost je wel even wat maar een jaar na afstuderen een vaste baan gekregen met op termijn de mogelijkheid tot de GZ opleiding.
  dinsdag 9 december 2008 @ 23:21:49 #9
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_63893259
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:42 schreef onderhuurder het volgende:
Nog een mogelijkheid (heb ik namelijk ook gedaan):
Bied ergens (bijvoorbeeld bij je stage adres) aan dat je graag een werkervaringsplek zou willlen hebben tegen bijvoorbeeld een stagevergoeding voor een paar uur. Jij doet ervaring op en staat mooi op je CV, je wilt namelijk heel graag aan de slag en bent bereid om dit voor een magere vergoeding te doen. Voor zo'n organisatie bijne te mooi om te weigeren. Bij mij hadden ze dit niet op mijn stageadres maar ze hebben het toen gewoon gecreëerd.

Zo heb ik 2 maanden gewerkt (16 uur per week) en kreeg toen een klein, tijdelijk contract tegen normaal loon (schaal 60) en kreeg toen na twee maanden een aanbod voor zwangerschapsvervanging. In totaal een jaar daar gezeten en toen elders gesolliciteerd.
Alle ervaring is meegenomen, het kost je wel even wat maar een jaar na afstuderen een vaste baan gekregen met op termijn de mogelijkheid tot de GZ opleiding.
Dit is inderdaad een beetje het zoals ik het nu in mijn hoofd heb. Ik denk ook dat je inderdaad een beetje geluk moet hebben dat je een werkervaringsplek kan vinden waar je vervolgens jezelf wat kan opwerken tot een vaste baan met eventuele GZ-mogelijkheden, eigenlijk precies zoals het bij jou is gegaan. Het zal in eerste instantie geen vetpot zijn, maar het is investeren in de toekomst. Heb je toen je die 16 uur per week op die ervaringsplek werkte ander werk ernaast gedaan?
pi_64892108
Ja, ik werkte daarnaast in de zorg om zo wat extra ervaring op de werkvloer op te doen. Kan nooit kwaad!
pi_67766804
mag ik vragen waar jij dan die werkervaringsplek hebt gehad, onderhuurder? Heb zelf nog geen plek gevonden maar ben wel op zoek!
pi_67871533
TVP
pi_79531677
Ik heb ook klinische psychologie gestudeerd en het is ontzettend moeilijk on een baan als basispsycholoog te vinden als je geen ervaring hebt. Daarnaast zijn er simpelweg bijna geen vacatures voor basispsycholoog. Ik raad je aan een hele goede stageplaats te zoeken en wie weet mag je dan na je stage daar blijven! good luck!
Nina
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')