Eerst dan maar even nagaan waar het vandaan komt. Als het gaat om namaak (of toch diefstal) dan blijft het zeker niet bij een waarschuwing.quote:Op woensdag 3 december 2008 21:11 schreef Drumpie het volgende:
het is gewoon G-star, Bjorn Borg enzo maar de prijzen wat ik hoorde lijkt me het niet echt, gejat is het niet.
Een boete en/of celstraf, hoogte is afhankelijk van de hoeveelheid e.d. Details weet ik verder ook niet, zal vast wel iemand anders hier weten, maar ik gok dat het aardig op kan lopen.quote:Op woensdag 3 december 2008 21:16 schreef Drumpie het volgende:
ik neem aan dat het namaak is vanwege die prijzen, stel dat het namaak is wat kan er zoal gebeuren?
Dus jij wil mensen gaan oplichten? Nou daar begin je dan al vroeg mee. Wanneer je nu een paar van dat soort stuks in SEA voor eigen gebruik koopt zal niemand daar wat van zeggen. Maar als jij dat soort spul in Nederland will verhandelen hoop ik echt dat je een behoorlijk tijdje zeepjes mag gaan rapen. En dat er daarna nog een gewldige schade claim aan je broek hangt van Armani of BB daar zullen we het dan nog maar even niet over hebben.quote:Op woensdag 3 december 2008 21:16 schreef Drumpie het volgende:
ik neem aan dat het namaak is vanwege die prijzen, stel dat het namaak is wat kan er zoal gebeuren?
Wel erg doorzichtigquote:Op woensdag 3 december 2008 21:03 schreef Drumpie het volgende:
Hallo,
Ik heb een vraag,
ik ben benieuwd wat de straffen zijn naar aanleiding van verkoop van kleding van een merk.
dus niet uit winkel maar gewoon partij inkopen en doorverkopen?
Want zo'n gast die ik heb ontmoet laatst die wou dat doen, maar ben wel benieuwd wat de straffen daarvoor zijn naar!
Blijft het bij waarschuwing eerste keer en inname van kleding of gelijk boetes?
en btw, het is geen invoer maar van iemand uit NL vertelde die me!
Serieuze reacties aub.
Alvast bedankt!
Oplichten?? Mensen betalen er toch grof minder voor??? Noem het geen oplichten. Oke namaak spul is niet legaal maar joh gebeurd aan de lopende band....quote:Op donderdag 4 december 2008 10:28 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Dus jij wil mensen gaan oplichten? Nou daar begin je dan al vroeg mee. Wanneer je nu een paar van dat soort stuks in SEA voor eigen gebruik koopt zal niemand daar wat van zeggen. Maar als jij dat soort spul in Nederland will verhandelen hoop ik echt dat je een behoorlijk tijdje zeepjes mag gaan rapen. En dat er daarna nog een gewldige schade claim aan je broek hangt van Armani of BB daar zullen we het dan nog maar even niet over hebben.
In beslag name van de handelswaar, dus daar gaat je investering, flinke boete en naheffing van de douane lijkt me logisch. Als het om een paar zeecontainers gaat zal je je ook voor een rechter moeten verantwoorden lijkt me. En als jij redelijkerwijs kan weten dat iets nep/gestolen is, bijvoorbeeld door een inkoopsprijs van 10 euro voor G-star jeans oid, ben je de sjaak, onwetendheid is geen verdediging die veel hout snijdt..quote:Op woensdag 3 december 2008 21:16 schreef Drumpie het volgende:
Nee mafklapper, oplichten van de fabrikant...quote:Op donderdag 4 december 2008 17:50 schreef J-V het volgende:
[..]
Oplichten?? Mensen betalen er toch grof minder voor??? Noem het geen oplichten. Oke namaak spul is niet legaal maar joh gebeurd aan de lopende band....
Zou geen idee hebben wat de straffen zouden zijn. Maar hoe hier iedereen reageerd vind ik vrij overdreven!!
.... voor de rest van je levenquote:Op donderdag 4 december 2008 11:10 schreef ElisaB het volgende:
Je bent vast minderjarig, dus dan wordt het schoffelen.
Tuurlijk is het wel oplichten, je doet alsof je een bepaald merk verkoopt, maar in werkelijkheid is het helemaal niet van dat merk. Ook licht je de fabrikant op die vele miljoenen heeft geīnvesteerd in dat merk. Maar jij vindt het overdreven dat mensen dit veroordelenquote:Op donderdag 4 december 2008 17:50 schreef J-V het volgende:
[..]
Oplichten?? Mensen betalen er toch grof minder voor??? Noem het geen oplichten. Oke namaak spul is niet legaal maar joh gebeurd aan de lopende band....
Wat een bullshit.quote:Op maandag 8 december 2008 16:02 schreef superXmacho het volgende:
Ik ben in afrika geweest,
En maar net waar je bent wordt veel namaak kleding verkocht.
En je mag voor ¤100,- mee nemen dus voor eigen gebruik.
Ik heb een louie vuitton tas gekocht,
En een echte louie vuitton tas is snel ¤400.-
Omdat het er maar 1 was mocht ik hem mee nemen.
Maar in Afrika (hangt ook af van waar je zit) wordt zo streng gecontroleerd.
En heb van mijn g-star trui die op schiphol gekocht hadden het bonnetje moeten laten zien ander was ¤180 weg.
Ze halen het gewoon uit je tas zonder pardon .
Mag je met een geldig bonnentje kommen wil je het terug krijgen.
En heb je van iets meer als dan voor eigen gebruik.
(een jonge uit het hotel had 16 paar nike airmax)
Dan krijg je een boete ,
Mensen die dat kopen weten dat het nep is en zijn eigenlijk nog kanslozer.quote:Op maandag 8 december 2008 15:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Tuurlijk is het wel oplichten, je doet alsof je een bepaald merk verkoopt, maar in werkelijkheid is het helemaal niet van dat merk. Ook licht je de fabrikant op die vele miljoenen heeft geīnvesteerd in dat merk. Maar jij vindt het overdreven dat mensen dit veroordelen
Gelul!quote:Op maandag 8 december 2008 16:02 schreef superXmacho het volgende:
En heb van mijn g-star trui die op schiphol gekocht hadden het bonnetje moeten laten zien ander was ¤180 weg.
Dan krijg je een boete ,
Bronquote:Nagemaakte artikelen
Het is verboden om nagemaakte artikelen mee te nemen en in te voeren in Nederland. De Douane neemt deze artikelen in beslag en u krijgt een boete.
Merkartikelen worden nagemaakt met als doel mee te liften op het succes van dat merkartikel (intellectuele eigendomsfraude).
Veel voorkomende artikelen die worden vervalst zijn:
* schoenen
* kleding
* tassen
* dure horloges
* illegaal gekopieerde cd's en dvd’s
* parfum
Let op!
Als handelaren in het buitenland u voor extreem lage prijzen zogenoemde merkartikelen aanbieden, kunt u er bijna altijd van uitgaan dat het om illegale handel gaat of om namaak.
Uitzondering
Het meenemen en invoeren van nagemaakte artikelen is verboden. Maar u mag voor eigen gebruik toch een zeer kleine hoeveelheid nagemaakte artikelen meenemen. In de tabel hieronder staat hoeveel u van welke soort nagemaakte goederen toch mee mag nemen (volgens de richtlijn van het Openbaar Ministerie). Als de Douane per goederensoort meer aantreft in uw bagage dan in de tabel hieronder, dan neemt de Douane alle goederen van die goederensoort in beslag. En u krijgt een boete.
Nagemaakte artikelen die u ondanks het verbod toch mag meenemen
Soort nagemaakt artikel Maximale hoeveelheid Opmerkingen
Horloges 3 stuks
Parfums / Eau de toilette 250 ml
Muziek cd's 3 stuks Alleen als het verschillende titels zijn
Muziek dvd's 3 stuks Alleen als het verschillende titels zijn
Film dvd's 3 films Het gaat om het aantal films. Drie films op 1 dvd mag wel, vier films op 1 dvd mag niet
Software en games Geen
Overige goederen (Zoals bijvoorbeeld kleding en speelgoed) 3 stuks/paar
Meer informatie over nagemaakte artikelen
Wilt u meer gedetailleerde informatie over wat u mag meenemen uit het buitenland? Bel de BelastingTelefoon/Douane.
Wilt u meer informatie over intellectuele eigendomsfraude met muziek, film, video en interactieve software? Kijk op de internetsite van de Stichting BREIN (www.anti-piracy.nl).
Overtreding strafbaar
De Douane en andere opsporingsdiensten controleren of u zich aan deze regels houdt. Houdt u zich niet aan deze regels? Dan bent u strafbaar en kunt u worden vervolgd.
Is idd ook zo, maar feit blijft dat je de bedrijven oplicht en het een enorme schadepost is. Logisch dat er hoge straffen opstaan.quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:48 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Mensen die dat kopen weten dat het nep is en zijn eigenlijk nog kanslozer.
Heb je de tas wel eens goed bekeken?quote:Op maandag 8 december 2008 16:02 schreef superXmacho het volgende:
Dan krijg je een boete ,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |